Naiv ügyfélnek azt állították a Duna Plázában, hogy már sehol nincs olyan készülék, amit kinézett, ezért befizetett egy másikra. A valóságban azonban csak az üzletekben nem volt, online elérhető azóta is. Aki nem tömegtelefont szeretne, az kénytelen látatlanban megrendelni a neten, mert kipróbálni sem lehet. Ez egyébként a többi szolgáltatónál is nagyjából így működik:
Május végén Vásároltam új előfizetést a Vodafone-nál. Mindezt tettem a Duna Plázában, az egyik Vodafone hivatalos képviseletnél. Legalább is én ezt hittem. Az interneten kinéztem, hogy milyen előfizetés és készülék típust szeretnék (az interneten úgy láttam, hogy van még készleten a kinézett típus). Tehát határozott szándékkal és igénnyel mentem be a Duna Plázába, mert bár online módon is lehet előfizetést venni, azt gondoltam személyesen egyszerűbb lesz és a kapott tájékoztatás is átfogóbb lehet majd. Ez szinte így is történt. Az ügyintéző nagyon lelkes és készséges volt. Sajnos az általam kinézett készülék típusból – tájékoztatása szerint – SEHOL nem volt már a Vodafone-nál. Ezt hosszas keresgélés, telefonálgatás után mondta nekem. De nagyon kedvesen 8-10 egyéb készüléket hozott és mutatott meg nekem, amiből választhatok az előfizetéshez. Mivel az én általam választott készülék nem volt, így egy másik típust választottam és lettem boldog Új Vodafone Előfizető.
Egészen addig, amíg haza nem értem és újra megnéztem az interneten az eredetileg vásárolni kívánt készüléket. Legnagyobb megdöbbenésemre a készülék továbbra is elérhető volt a Vodafone honlapja szerint. Másnap visszamentem a vásárlás helyszínére, ahol egy másik ügyintéző, sokkal agresszívabb módon tájékoztatott arról, hogy kolleganője helyesen járt el és én nem tudok már semmit tenni, mert aláírtam a szerződést. Én ragaszkodtam a panaszom rögzítéséhez, miszerint az ügyintéző félretájékoztatott és én továbbra is szeretném ez eredetileg igényelt - még a mai napig is elérhető – készüléket.
A panaszomat rögzítették és tájékoztattak, hogy 30 napon belül reagálni fognak rá. Így is történt. Szinte az utolsó nap adták postára a válaszukat, amiben elutasították a panaszomat a következőkkel. Idézem a Vodafone ügyfélszolgálat levelét:
„Tájékoztatjuk továbbá, hogy Ügyfélszolgálatunk az egyes készülékek készletével kapcsolatban tájékoztató jellegű információval tud szolgálni. Az Online shopban elérhető készülékek darab száma független a képviseletünkön rendelkezésre álló készülékektől, így előfordulhat az, hogy a képviseletünkön nem elérhető készülék Online shopunkban elérhető. Információink szerint márkaképviseletünkön dolgozó munkatársunk teljes körűen tájékoztatta Önt a ……. típusú készülék elérhetőségével kapcsolatban.”
Hát sajnos ezek az információk nem hangzottak el a vásárláskor, mert akkor felállok és megrendelem online módon a készüléket. Valamint a válaszból ítélve két teljesen különálló Vodafone szolgáltató létezik Magyarországon, ahol valamilyen véletlen oknál fogva csak a név a közös kapcsolat a két egység között. Vagy, ami közelebb állhat a valósághoz, hogy az online és a személyes értékesítési csatornák között cégen belül verseny folyik, aminek – mint jelen esetben is - az ügyfél láthatja kárát, hiszen nem érdeke egyik csatornának sem, hogy a másikhoz irányítson egy ügyfelet. Sajnos ez nem egy ügyfélbarát hozzáállás egyik szolgáltatótól, így a Vodafeone Magyarország Zrt-től sem.
Egy csalódott Vodafone előfizető
Az utolsó 100 komment: