Péter szomorúan vette tudomásul, hogy az akciós fényképezőgépét fél évvel később az ajándék tablettel együtt sem fogja tudni féláron eladni. Természetesen a Samsung visszamenőlegesen nem tud segíteni az árképzésben, bár az vicces, hogy szerintük nem az általuk meghatározott nagyker árak alapján alakulnak ezek.
Hosszas vágyódás után, tavaly december elején úgy döntöttem, hogy valóra váltom egyik nagy álmomat és vásárolok egy viszonylag komolyabb fényképezőgépet. Néhány hetes keresgélés és utánajárás után a Samsung NX1000-re esett a választásom. Elég sokat tud, árban is elfogadható volt….pláne az Extreme Digitálnál (Pólusban, de ez gyanítom mindegy), hiszen ajándékba járt hozzá egy Samsung Tablet is. Ezért a szettért ott hagytam 169.000,- Ft-ot.
Boldogan használtam a készüléket, amikor is júniusban egy óriásplakáton szembe találkoztam az adott készülékkel 79.900,- Ft-os áron.Picit felhúztam magam, mert értem én, hogy fejlődik a technika, szépen csendesen minden olcsóbb lesz, de azért, hogy fél év alatt lényegében 100.000,- Ft-tal kerüljön kevesebbe az, amit – egy hatalmas akcióban – megvettem, az szerintem kicsit fura. Gondoltam rákérdezek az illetékeseknél, hogy mi a helyzet.
Email a Samsungnak, hogy mi a véleményük erről. Válaszukból a lényeg:
„Megértjük csalódottságát, viszont a készülékek fogyasztói árát a kiskereskedők határozzák meg, erre a Samsungnak nincs ráhatása. Javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot a bolttal is, lehet ők bővebb magyarázatot tudnak adni a konkrét esetre. Bízunk abban, hogy válaszunk teljes körű és hasznos volt Önnek.”
Hát hógyne, pont ilyen válaszban reménykedtem, de igazából nem lepett meg….bár be kell valljam, hogy naívan azt gondoltam, hogy ha nem is nagyon, de legalább egy kicsit érdekli őket, hogy milyen szájízzel távozik a vásároló egy Samsung termékkel. Visszaírtam nekik, hogy nem, annyira vagyok elégedett és legyenek kedvesek beavatni az ár megállapításába, de talán mondanom se kell, hogy erre már nem érkezett válasz.
Ment egy másik email a nagyon mélyen tisztelt kereskedőnek….
Kiemelt ügyfélszolgálati munkatárs válaszolt is (és azt hiszem nem akarom tudni, hogy a nem kiemeltekkel hogyan bánnak….vagy lehet, hogy csak az ügyfélszolgálati munkatárs kiemelt, nem pedig az ügyfél) :)
„A korábbi értékesítésnek megfelelően, amikor a készülék megjelent, akkor szinte a piacon az első ilyen terméknek minősült, valamint a tablet készülékkel együtt volt kapható. Mivel ugye jelenleg már jóval nagyobb kapacitású és jobb készülékek elérhetőek, így az NX1000 készüléknél és a jelenlegi piaci ármozgásnak megfelelően kerülnek értékesítésre. Megértését köszönjük.”
Na, szuper. Visszaírtam, hogy „Önt megnyugtatná ez a válasz és úgy érezné, hogy igen, rendben van minden?”
Érkezett is válasz: „Álláspontunk továbbra is változatlan, mivel a készülék ára a piaci értékeknek megfelelően változott idő közben, de kérjük írja meg hogy pontosan miben lehetünk segítségére”. Válaszoltam erre a levélre, de mondanom sem kell, hogy levelezésünk itt valamiért megszakadt, azóta se hallottam felőlük.
Lehet én vagyok túl kicsinyes, de nem vagyok benne biztos, hogy ennek így kellett volna történnie….
Az utolsó 100 komment: