Tékozló Homár

Ezentúl évente kétszer jön a kéményseprő

2013.09.13. 09:26 | jackyll | 153 komment

Nem kell okvetetlenkedni, hogy nyáron nem is használták a kéményt, a lényeg, hogy rend és tisztaság legyen. Örüljenek, hogy nem havonta jönnek. Sőt, éjjel is jöhetnének. A lényeg, a rezsicsökkentéssel 44%-kal leapadt a bevételük, úgyhogy duplázzák az ellenőrzéseket:

Vegyes tüzelésű cserépkályhával fűtök, idén májusban jött a kéményseprő, és gyorsan kikotorta a kéményt még a június 1-el életbe lépő rezsicsökkentés előtt, régi áron. Nem nagyon tetszett, de ezért még nem szóltam, legyen neki meg ez az utolsó öröme. No de most, szeptember 9-én kaptam egy értesítőt, hogy szeptember 20-án jön megint seperni! =8-o Na erre betelefonáltam nekik, hogy meglazult valami kis csavar a kompjuterükben, mert nálam már az idén voltak egyszer. Pofátlanul azt felelték, hogy nincs itt semmi hiba, ezentúl évente kétszer jönnek. WTF?

Egyetlen egyszer nem gyújtottam be a kályhába május óta, mi az ördögnek kellene újra kiseperni? Hacsak azért nem, hogy a rezsicsökkentéssel kieső luxusprofitjukat így kompenzálják...

Melléklet: munkalap a májusi kéményseprésről, és értesítő a szeptemberiről.

(Megj. természetesen értesítettem az illetékes kormányhivatalt, hadd tudja meg a Miniszterelnök Úr is, hogy egy szutykos kéményseprő el meri szabotálni az ő népjóléti intézkedéseit.)

foketusz.jpg

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Agyalap 2013.09.13. 10:51:09

@England win The Ashes!: Azért azt megnézném, amikor a turbocirko kéményét kitisztítja - ha már járdát csináltatott hozzá a tetőre...

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.13. 10:51:54

@dr. phil. Sün‼ ツ: a beleszarás (ember általi) sokkal izgalamsabban hangzik szerintem.

FDToth 2013.09.13. 10:55:31

@igazságos: igaz. nekünk az irodai rezsi a tavalyi 1-3 negyedévet tekintve nőtt mind a főtávnál, mind pedig a díjbeszedőnél. az elmű csökkent, de összesítve 17-tel fizetünk most többet. aztán lehet év végén korrigálnak, de mivel már a rezsicsökkentés elején tudtam, hogy ez az egész kamu, így nem visel meg lelkileg.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.09.13. 10:58:40

@Kellemes Zérókomponista:
Történt ilyesmi a környékeden?
Vagy honnan a példa-e?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.13. 10:59:22

@mentolos nokedli: a vereb nem tud feszket rakni
se kemenybe se sehova
csaxolok

igazságos 2013.09.13. 11:00:10

@FDToth: nekem a nagymamám mutatta a számlát, na ők aztán mindent tudnak, mikor mi emelkedik! :DDD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.13. 11:05:01

amugy ez a level egy beszaras
bizonyosodjak meg a csengomrol:)
meg tervszeruen megyun es majd az ki lesz ragasztva valahol valahova:) az utcasarokra
komolyan visszamentem 30 evet az idoben
de lehet negyvenet

mentolos nokedli 2013.09.13. 11:07:06

@hagyma: Téves! Falusi gyerek vagyok,elégszer láttam már, amúgy meg ajánlom a közös barátnőnket, a Wiki-t.

LouiS 2013.09.13. 11:13:11

Bocs, de jelen esetben nem az a megoldás, amit a levél legelején írnak? A posztoló vegyes tüzelésű kályhát használ, a levél pedig úgy fogalmaz, hogy nem gáztüzelésű esetén évente kétszer jönnek csekkolni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.13. 11:16:46

@mentolos nokedli: hat en ugy tudom altalaban varosokban inkabbb fecskefeszkekre hajt, ha maganak csinal azt kint teszi a mezin nem az eresz alatt meg e kemenyben
de mondjuk nekem8
nekem a legjobban a FOKETUSZ level megfogalmazasa tetszik:)

hajnali 5-kor nem wikizek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.13. 11:19:49

@mentolos nokedli: amugy ez fovaros
a pesti verebek masok mint a falusiak:)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.13. 11:30:32

@Manyecska: Mesélj még róla! Aztán öntözöd a tetőt? Milyen gyakran?

Faus to 2013.09.13. 11:33:07

Nálunk 3 kémény van: egy befalazott nem használt, egy a kandallóhoz és egy pedig a gázkazánhoz. Ezeket három különböző időpontban, három különböző helyről jönnek ellenőrizni. Gratulálok hozzá, de biztos van rá magyarázat. Mint a régi nagyvállalatoknál, meg most is a kormányzati szférában: Gizike olvasni tud, Marika írni, Erna beszélni, Gézu bácsi pedig sétálni és kézbesíteni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.13. 11:34:28

@(dr.) Shit Pál: nalunk 1 kemeny van
a kandallohoz
de azt ingyen ellenorzik

Faus to 2013.09.13. 11:35:33

@hagyma: Ez nem amerika, ez a magyar valóság. Különben meg hiába várom két éve, hogy írjad a blogodat!!!

Tiborfalvi Tibor 2013.09.13. 11:38:14

Nálunk ez a kéményseprés az gyakorlatilag pénzbehajtás, egy burkolt adónem. Szarrágó banda.

Faus to 2013.09.13. 11:40:58

@Tiborfalvi Tibor: Pár éve, amíg régi szaki volt, eljött bringával, jól be volt már nyalva, megnézte a kémyént, adtál neki egy ezrest és egy évig semmi gond nem volt.
Most fiatalok vannak, autóval jönnek és szabályosan szopatják az embert. A befalazott kéménnyel eddig semmi gondjuk nem volt, most kitalálták, hogy ki kell bontani és "élő"-vé kell tenni. Ugyan a közelben sincs készülék, ami miatt érdemes lenne, de a kémény az kémény.

Meridian74 2013.09.13. 11:46:02

Ajánlottan (tértivevényesen) jött a levél? Neeem? Akkor problem solved.

2013.09.13. 11:48:05

@Kellemes Zérókomponista: Nézd, most ilyen korszakot élünk, hogy centralizált hatalom van és a kisebb posztokon hűséges káderek. Az én pénztárcám nyilván nem érdekli ezeket, de ez egy jó alkalom, hogy egy kisebb sarzsi látványosan demonstrálja lojalitását a Párthoz és a Nemzetvezető Elvtárshoz.

@batgirl: No igen, ez a gázkémény ellenőrizgetés is megérne egy misét... főleg, ha az a kémény már ki is van béléscsövezve... Mert ugye régebben az volt az ideológia mögötte, hogy a szénsav meggyengíti a fugákat, és összedől a kémény. Hát ez is eléggé sántikált, de mindegy... viszont egy krupp acél béléscsőben már semmilyen kárt nem eshet, kár azt évente nézegetni, azt egyszer át kellene venni, amikor csinálják, oszt utána fájront.

@England win The Ashes!: földgázból kormot csinálni házilag nem kis tett. Szénmonoxidot még talán lehet a hagyományos gázcirkó + nyilt égésterű kandalló kombinációval, de kormot...? Tudod hogy készül a korom? Egy kemencében égő forró (1200-1800 °C-os) gázlángon földgázt vagy más szénhidrogén permetet fúvatnak át, amit azután vízpermettel lehűtenek.

@ColT: Nem bántom én a kéményseprőt. Tisztes kisiparos, szükség is van rá, kapásból száz nagyobb ingyenélőt tudnék mondani. A fökétüsznél is fejétől bűzlik a hal. Tuti, hogy ezt az évi kétszeri seprést sem fekete ember találta ki, hanem valami ingynélő hájfej egy bőrrel kárpitozott főnökszékben.

@dr. phil. Sün‼ ツ: Az, hogy benne van-e a veréb, vagy bármi, az két perc alatt kiderül begyújtáskor. Ha nincs huzat, visszafüstöl a kályha, vagy ha lezárom, kialszik benne a tűz. A kéményt nem a veréb miatt seprik, hanem hogy ne legyen tele gyúlékony anyaggal (korommal, kátránnyal), véletlenül se legyen kéménytűz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.13. 11:50:55

@(dr.) Shit Pál: marciusban 16 ev utan megyunk haza par napra-hetre, mar csak utana fejezem be:)
vegre megjott az utlevelem is
minden OK

2013.09.13. 11:51:51

@hagyma: Évek óta nem láttam fecskefészket. Pedig nem bánnám, ha lenne az ereszem alatt egy-kettő, összekapkodnák a legyeket... de nincs. Amióta itt lakok, vagy hét éve, soha egyet se láttam, se nálam, sem a szomszédoknál. Nagyon ritka ma már a fecske. Pedig gyermekkoromban mennyi volt... de most nincs egy se. Három éve láttam utoljára egy lóistállóban egy párat, de azokat is kinyírta egy hájas macska.

Manyecska 2013.09.13. 11:51:55

@Hajszás Láncos: nekünk régen gázkonvektorunk volt, és szar volt egyszer, kéményseprő kb 5-6 kg kormot lapátolt ki belőle akkor...

Faus to 2013.09.13. 11:52:30

@hagyma: Remélem nem fejezed be, hanem inkább folytatod!

Barom Arts 2013.09.13. 11:53:21

@(dr.) Shit Pál: Ilyen pedig a mesében sincs!
Nem mellesleg az év elején megváltozott jogszabály miatt sok helyen az eddig "tartalékként" nyilvántartott kémények egy fogalomváltozás miatt más kategóriába kerülhettek, un.ENHS - szilárd tüzelőanyaggal működő tüzelőberendezés kéménye - típusba kerülhettek át! Ez okozhatja többek között, hogy a seprő többször jön mint tavaly!
Amúgy meg nem kell sipákolni, hogy nem csinál semmit! Legyél vele tisztában, hogy mit kell csinálnia (63/2012 (XII.11.) BM rendelet 1.sz. melléklete), és mit lehet elvárni tőle, és ameddig nem csinálta meg addig nem aláírni és nem fizetni, ha meg megcsinálta akkor teljesíteni a lakosságra vonatkozó részeket! Ennyi!
Amúgy a városokban nem a veréb a gond, hanem a mocskos szárnyas patkány galambok!
:)

Faus to 2013.09.13. 11:58:18

@Barom Arts: Egy szóval sem említettem, hogy nem csinál(nak) semmit, tehát ebben az esetben nem volt miért sipákolnom!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.13. 11:59:56

@Hajszás Láncos: en egerben eltem, az eresz alatt /varosban! volt legalabb 4-5 fecskefeszek
neha volt harc a verebek es a fecskek kozott
akkoriban az emeletes hazak erekelyere is epitettek feszket, de alakok levertek a fecskeszar miatt
ez is hozzajarulhatott az eltunesukhoz, marmint a feszkelohelyek eltunese

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.13. 12:01:43

@(dr.) Shit Pál: hat az a tervem, hogy folytatom es befejezem
meg hianyzik a tortenetbol kb 6-7 ev

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.09.13. 12:02:16

@Manyecska: manyecska andersen és két másik személy kedveli ezt.

Barom Arts 2013.09.13. 12:06:26

@(dr.) Shit Pál: Bocs! Az igazság az, hogy konkrétan csak az első mondat ment volna neked, mármint az "élővé tételes" hsz.-re, a többi az általános!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.13. 12:06:47

@zsiráfffff: a mi gazkonvektorunknak olyan kimenete volt a falbol az utcara, nem kemenye es nem kormolt
manyecska eleteben nem latott gazkonvektort
de en szeretem a torteneteit

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.09.13. 12:09:14

@Manyecska: b+ a gázkonvektornak nincs kéménye!!!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.09.13. 12:10:00

@hagyma: van kéményes is, de ha abban hat kiló korom van, akkor a család biza hamar temetésre kerülne.

Manyecska 2013.09.13. 12:14:20

@batgirl: a parapetesnek nincs baszod, üljön le, egyes.

Manyecska 2013.09.13. 12:25:15

@hagyma: azért mert a TI konvektorotoknak olyan kimenete volt akkor a többi nem létezik? Vááááá:D
www.kiralyportal.hu/index.php?m=hasznalt&k=59 hogy találtál el ferihegyig vazze??:D

Manyecska 2013.09.13. 12:26:12

@zsiráfffff: háááááá /zokog/ nem a csőben hanem a kéményben BASZOD!!!
Úristen, remélem ma nem csináltok semmi olyat amihez ész is kell.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.13. 12:32:25

@Manyecska: de, biztos letezik
verebfeszek volt benne?

Manyecska 2013.09.13. 12:34:23

@hagyma: nem tudom b+ még sose láttam olyat:D!@zsiráfffff: csak semmi buzulás! Ezek férfiak??

Manyecska 2013.09.13. 12:48:03

@atpijkamo: érted? és ezek szaporodnak amikor még 1 kib..ott kéménylikat sem ismernek fel. Ehhh!!

England win The Ashes! 2013.09.13. 12:49:53

@Hajszás Láncos: Amit te kismitteltél, az az ipari koromról szóló bekezdés volt. Ha pár sorral feljebb tekintesz, ezt találod: "A tökéletes égés égésterméke a széndioxid (CO2). A korom a nem tökéletes égés folyamán keletkezik a szénmonoxiddal (CO) együtt."

Manyecska 2013.09.13. 12:51:43

@zsiráfffff: stimmel, van Grimm a rokonságban tényleg.@hagyma: Te meg mért mutogatsz pinákat nekem..??

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.13. 12:54:16

@Manyecska: :))

Mondom, nem az a baj, hogy nem ismeri. Én se ismerek egy csomó dolgot. (Bár ez folyamatosan csökken.) Az a baj, hogy nem tudja, hogy foggalma nincs róla.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.09.13. 12:55:41

@Manyecska: en meg pinat kemenyben nem lattam, de meg el johet az ido

Manyecska 2013.09.13. 12:59:53

@hagyma: kérdezd meg zsiráfot. Ő magas.:D

andraszuzu 2013.09.13. 14:00:24

T. Cim tarsasagunk orommel ertesiti hogy a seprest ezuntul negyedevente majd havonta vegezzuk. Ha kalyhajat mar sepertuk most a kamraja kovetkezik, majd padlasa es vegul penztarcaja.Ha mar ont es kornyezetet korabban le ill. ki uritettuk levelunket tekintse targytalannak. Buek.

ghammond 2013.09.13. 14:20:07

Én is most kaptam értesítést a kéményellenőrzésről, természetesen egy hétköznap délelőtti időintervallummal (9-13), valamint azzal a megjegyzéssel, hogy ettől eltérő időben végzendő ellenőrzést már külön kell megrendelni (kiszállási díj: 2000 Ft). Igaz, hogy kb. 40%-kal csökkentek a díjak (az én esetemben 3000 helyett kb. 2200 Ft + ÁFA), de eddig ebbe az árba beletartozott az is, hogy a kéményseprővel megbeszéltem egy kölcsönösen kielégítő időpontot, amennyiben a Fökétüsz által kijelölt nem felelt meg. (És általában nem felel meg, mivel hétköznap délelőtt én is dolgozom.) Mostantól ilyen esetben legyek szíves fizetni, tehát az ellenőrzés 3000 helyett 4600-ba fog kerülni... nesze neked rezsicsökkentés. Egyébként nem egészen értem, miért kell az egyedi kéményeket ilyen gyakran ellenőrizni, nem a tulaj érdeke, hogy ne fulladjon meg szénmonoxid mérgezésben? A gázkészülékeket nem ellenőrzik évente kétszer, pedig robbannak fel házak szép számmal...

2013.09.13. 14:39:18

@ghammond: A szénmonoxid mérgezés nem azért szokott bekövetkezni, mert a kémény eldugul a benne lévő koromtól (jó is volna, hahaha), hanem azért, mert hermetikusan záródó csodaablakokat tétetnek be, majd pedig egyazon légtérben két nyílt égésterű készüléket is bekapcsolnak. Ilyenkor az erősebb kutya b*szik elv alapján a levegő, ami az egyik kéményen kimegy, csak a másikon tud bejönni - az ahhoz tartozó készülék összes égéstermékével együtt. Ez volt a régi főnökömnél is, a pasi bent ült a kádban, a Kalor II. égett, közben az asszony kitalálta, hogy milyen jó lesz, ha jól bedurrant a kandallóba, és egy szál pendelyben, sexistennőként várja a kanját. A koma meg megfulladt a fürdőkádban, mert visszaszívta a kandalló a Kalor II összes égéstermékét. Mire a csaj megunta várni és bekopogott, már maußtot volt az ürge, jöhettek a hullaszállítók a tepsivel. De ez nem a kémény problémája volt.

Atörökk 2013.09.13. 14:43:31

Rendelet/törvényi előírás van, ami előírja az évi kétszeri ellenőrzést?

Zakk (törölt) 2013.09.13. 14:43:52

a szerelt gazkéményen mi a faszt akarnak kotorni? allandoan zaklat egy fasz akit sosem engedek be, mert minek? azt mondja ellenorzi a szenmonoxid szintet,minek? van szenmonoxid merő a kazánhoz és más helyisegekben is van, miert merje nekem 4000 ezerert? Valaki tudja a választ?

C_s_a_b_a 2013.09.13. 14:46:46

Nálunk (Bp mellett), amióta az eszemet tudom (rendszerváltás) SOHA nem tisztították, csak a pénzt vették át. Ismerősöméknél (Dél-Pest) dettó.
Miért is nem füstadónak nevezik?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.13. 14:49:07

@atörökk: "Rendelet/törvényi előírás"

Ha akarod, beleírják az alkotmányba, ezen nem múlik.

Atörökk 2013.09.13. 14:51:16

@atpijkamo:
Csak mer' ha nincs, akkor a koromtúrók mehetnek Lázárhoz panaszra.

Tomasz_a_gozmozdony 2013.09.13. 14:59:03

Hozzám is akartak volna jönni, csakhogy ott a bibi, hogy nincs kéményre csatlakoztatott eszközöm. Szóval itt qrvára nem fogja kikotorni a semmit, főleg nem pénzért.

voltam nyugdíjas 2013.09.13. 15:12:11

Nem tudom, volt-e már:
Szép az időutazás, főként egy 63/2013(XII.11.) BM.rendeletre hivatkozni. 2013.szept 20-i értesítőben. Vagy ők már tudják, hogy decemberben mit fog szülni a Belügyminisztérium. A lottó ötöst, a holnapit nem lehetne?

McZozo 2013.09.13. 15:14:41

@mentolos nokedli:
ezzel semmi csak eddig nem koltozott be a vereb csak mostantol hogy lecsokkentettek a dijukat ? :)

MSammer6 2013.09.13. 15:16:14

2 éve nincs meg a gázkonvektor a lakásban, ennek ellenére rendületlenül jönnek. Persze nem fizetek, mert nincs mire, de épp elég, hogy köteleznek, legyek otthon. Van két jegyzőkönyvem a nincsről, nekem kéne mèg tennem valamit?

Pszt! 2013.09.13. 15:31:48

Az összes többi szolgáltató meg bank rankveri a rezsigeciseg dupláját, márcsak bosszúból is. Köszönjük Viktor!

2013.09.13. 15:52:57

@voltam nyugdíjas: Hehe, nyilván egy olyan rendeletről van szó, amit ugyan csak decemberben születik meg, de visszamenőleges hatályú lesz idén szeptembertől. :)

Salaxxx 2013.09.13. 15:54:57

@batgirl: Nekem meg behazudtak egy másodszori kiértesítést lévén, nyár derekán egyszer már nem jutak be. Azóta permanens levelezésben állunk, de kijönni másodszorra büdös nekik.

BSz 2013.09.13. 15:55:12

Nálam kellett volna kotorni, de nem kotortak.

Évente kétszer kotrom magamnak, mert a főkefe nem hajlandó (szerintük nem kell). Aztán mikor már visszajön a füst akkor felveszem az 'ünneplőt' és irány a padlás / pince :-)

BSz 2013.09.13. 16:02:46

@Barom Arts: Te melyik országban élsz?!
Te (fogyasztó) vagy a szolga, ő meg az Úr ('hivatal'), lehet hogy Nyugaton, ahol a sok 'buzi-elempés-néger' lakik a 'szolgáltató' van a népért, de ez itt Magyarisztán! Rómában meg viselkedjünk úgy, mint a rómaiak :-(

Komolyra fordítva a szót munkát azt nem végzett, de a borítékot elfogadta, ha érted mire gondolok, mert 100% előírásoknak megfelelő tüzelőberendezés a világon nincs a főkefe szerint (én mindig azt mondom amíg többen fagynak meg, mint CO mérgezésben, addig nekem ne okoskodjanak).

smartdrive 2013.09.13. 16:38:20

hát nem kell beengedni. vagy nem fizetsz neki

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.13. 16:39:58

@smartdrive: Ugye neked csak véletlenül van a nevedben az, hogy "smart"?

szbszig 2013.09.13. 16:55:09

@atpijkamo: És ha nekem nem kutyám van, hanem nílusi krokodilom? Azt is el kell zárnom, vagy az maradhat? Lehet, többet nem is jönnének hozzám kéményt seperni...

rcfan 2013.09.13. 17:11:29

Hát, nálunk jött a kéményseprő. Szerszámok nélkül. Vagyis egy kistükör és egy '80-as évekbeli hagyományos égős laposelemes zseblámpával.

Kérdeztem, fel akar-e menni a padlásra? Isten ments! Lent leemelte a kormolónyílás tetejét és belenézett a tükörrel. Kilát, tehát jó a kémény.

Ez kerül az évente kötelező kéményseprő díjba. Ja meg az egyoldalas formanyomtatvány kitöltése.

Mindez 2013. őszén.

Vu, de ja vu 2013.09.13. 17:34:51

Kedves Bolgíró!

Mifelénk eddig is kétszer jöttek a kéményseprők, lévén megértők és lojálisak, tavasszal két ifjú sportos alkat, kék-fekete ruciban, mappával. Szerintük köteles vagyok fűtési szezon végén (nem ezt mondták, de ekkor jöttek) legalább a féléves díjat kifizetni. Mivel hagytak értesítőt, hogy x. napon jöttek, de ez az x-4. napon történt, hóvégén, elnézést kértem, hogy ilyen csóri vagyok, de perpill egy fillért sem tudok kifizetni, megmutatom a lejárt csekkeket, irakozzanak be valahova, ha javasolhatom, akkor szeptember környékére, mert szerintem mindent akkor kell kifizetni, amikor elvégződik a munka, márpedig április-májusban az idény vége van, nem a kezdete.

Nem voltak ám bátortalanok, szabálysértési eljárással fenyegetek, mondván ez kötelező szolgáltatás. Én több alternatívát is ajánlottam:

1. Aratás is akkor van, amikor beérett a kalász, a szüret szintúgy. A kéményseprés "szürete" a szezonkezdet, amikor írásba adják nekem, hogy sem madár vagy fészek vagy méh- vagy darázsfészek nem torlaszolta el a kürtőt, vagyis kezességet vállalnak azért, hogy nem lehet füstgáz-visszaáramlás. Ez nekik sok volt, szabálysértés szerintük. Mert pillanatnyilag nincs párezer forintom??? - kérdem. Nem, hanem mert nem engedtem be a lakásba be őket.

Kérdem tőle, a pár perce a kapuban kapott szemlejegyzönyvet lobogtatva, hogy akkor miért a kémény paramétereit írta fel, miért nem azt, hogy A PARASZT NEM FIZET... Majd arról külön jkv.t készítenek...

Mondtam, hogy hagyják a p.csába, 6 éve találgatják a kéményparamétereket, sikertelenül, holott ők engedélyezték az üzembehelyezést, tehát ha valaki valamit elkövetett, akkor az a ... Kft, amelyik az évente adott papírjaival igazolja, hogy ténylegesen nem is látta alulról a kéményeket. Van még pár tulajdonság, ami miatt az üzletszerű magűnokirat-hamisítás és ezzel a csalás megáll, de ha úgy gondolják, jelentsenek fel...

Nem történt semmi, szeptemberben két hétig járta a falut egymagában egy "igazi" kéményseprő, tőlem beszedte az éves díjat, kikotorta a kéményt, meg bezsebelte a jattot, amit nyári melegben senki nem lett volna képes...

Ugyanis Tegola-zsindely tetőm van, nyáron képtelenség felmenni rajta létra nélkül, én meg nem csináltam, a tűzoltóknak sem én veszem az autót-létrát-fecskendőt, mégse járnak kuncsorogni.

Mégegy indok: a megyében tizenakárhány év alatt 10-nél több lehet a füstgáz-visszaáramlás miatt meghaltak száma. Nem tudok arról, hogy a TÜZKÉV-et vagy bárkit felelősségre vontak volna, hogy miért nem vette észre időben (ÉVEK ALATT!!!)...

Úgyhogy: bekaphassák a megyei tótumfaktumét, de ha egyszer rossz kedvemben találnak, képes leszek büntetőjogi felelősséget is vállaló nyilatkozatot aláíratni... vagy nincs lóvé!!!

Creative Novation 2013.09.13. 18:07:04

Érden van a legnagyobb kémény Maffia.
Főleg árakban:
Kéményvizsgálat (turbós kémény) Ft/vizsgálat 38.365 Ft
Mi a retkes q.i.f-a kerül ezen ennyibe?
Egy méteres függőleges ki.ott Alu / műanyag cső minden lehetséges eszközzel (ellenőrző ablak, mérőcsonkok)
Ráadásul a Kémény ára is (ami nem kémény) is 40 ezer a függőleges kivezetés, 25 ezer az ellenőrzőablak 10 ezer a mérőcsonk vagyonokba kerül, de ebbe belenézni MI 40 ezer forint?
Egy sz.os tégla kémény, ami kormos meg dzsuvás meg salakos meg 8 méter hosszú az meg "csak" 11 ezer? Normálisak ezek? Fejlövést az összesnek.
Ráadásul a kéményseprő "NEM MÁSZIK FEL LÉTRÁN", akkor miért nem pék? Még a pék is mészik létrán, ráadásul a kéményseprők logóján ott a létra, akkor nehogymár kosaras emelőt épitsek neki a tető sarkába ahova nem lehet tetőkibúvót építeni, mert 20cm a "belmagasság", kijön egy én lelövöm.

Vu, de ja vu 2013.09.13. 18:33:29

Miért tetszettek kitörölni a kommentemet arról, hogy x. megyében a kapuban veszik fel az adatokat, de szerszámot nem hoznak, ergo söprésről szó sincs, bár ha ragaszkodok hozzá, állítólag megoldható.

És az is valós és bizonyítható, hogy a kémény paramétereit ~10 év alatt kb. kétszer sikerült eltalálniuk, miután a kémény valójában nem érdekelte őket.

És az is idetartozik, hogy bitumenes zsindelytetőre csak megválogatott kéményseprő mehetne fel egy meleg nyári napon, no ez az amihez ha van is létrám, nem adom oda!!!

Lehet hogy büdös görény vagyok, dehogy jobban fel vagyok szerelve (műszerezettség tekintetében is, lévén energetikus), de ha valaki kéményt vizsgál, hozzon magéval szerszámot is!!!

Vu, de ja vu 2013.09.13. 18:34:33

Ha-ha, bocsi: úgy tűnik, akkor jelenik meg a bejegyzés, ha másikat is ír az ürge:-P

Gerilgfx 2013.09.13. 18:37:18

felőlem aztán tízszer is jöhet, legfeljebb majd tízszer nem fogom beengedni.

GonoszMostoha 2013.09.13. 18:45:20

Jött hozzánk is szeptember elején.
Bérleményben lakunk, kiderült, a kémény béleletlen, veszélyes (a házban egyedül ebben a lakásban béleletlen a kémény).
Kértem, írja rá a papírra, hogy veszélyesnek nyilvánította.
Nem írta le.
Most megy az ügy.

peppe83 2013.09.13. 18:58:14

Ismerek egy csajt, akihez bementek a kéményseprők, aztán nem csak a kéményt kotorták ki:) Rendszeresen visszajártak hozzá műszak után:))
Ő mesélte, nem voltam ott :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.09.13. 18:58:35

Nálunk még megnézni se szokta, mert az okos mesterek a lakás feújításakor becsempézték a nyílást. Persze úgy, hogy csak egy csempét kell leverni, tehát nagy kár nincs, de ugye utána be kell szerelni egy rendes ajtót, vagy venni egy új csempét (amit ugye darabonként nem lehet), ha nem akarod, hogy luk legyen. A kéményseprőben meg van annyi gerinc, hogy nem veri szét a lakást, így csak a pénzt szedi be, meg a cirkóban megméri a füstgáz koncentrációját. Kitakarítani nem tudná, mert az állvány beázás miatt le lett szerelve a kémény mellől, így nem éri fel. Az elől lévőt, amivel a cserépkályhát használjuk végképp nem éri fel, és annál is a kályha mögött van a kéményseprő nyílás. Mondjuk ott úgyis a kályhába jön vissza a lesöpört korom, onnan kell kitakarítani.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2013.09.13. 19:00:30

Most csak azért, mert jogszabály van rá, hogy évente kétszer kell kéményt ellenőrizni, ezek képesek... évente kétszer kéményt ellenőrizni?!

Mit képzelnek?! Most egy szaros jogszabály miatt olvassak el egy udvarias levelet, meg legyek otthon egyszer egy nap?! Miért nem elég, ha becsszóra bemondom, hogy nem buheráltam a kéményt? Csak mert minden évben páran okosba javítgatják, és a szomszéd hal meg CO-mérgezésben? Biztos megérdemelte a rohadékja!

Jól is néznénk ki, ha minden jogszabályt csak úgy ukmukfuk be kellene tartani! Milyen ország lenne Magyarország, ha az emberek egyszer csak zombiként elkezdenének néha pár törvényt nem megszegni?!

Mondjuk panaszkodhatnék az illetékesnél is (BM), de inkább szidom a kéményseprőt, mint a tekintetes Miniszter Urat, Isten óvja az egészségét. Biztos rosszak a tanácsadói annak az arany embernek.

Addig is belerúgok egy hajléktalanba.

Vu, de ja vu 2013.09.13. 19:05:22

@Lilili: Ugye hogy ugye???

De a pénz ettől jár, nemde???

Mint mondtam, van pár haláleset a megyében, hogy szakértő állapította meg a halál okát, pl. CO-mérgezés...

Én kivárnám azt az időt, amíg ezekben az ügyekben a T. Báróság véleményt nyilvánítana a "tüzelés-biztonság ellenőrzésére hivatott szerv" érdemi tevékenységéről!!!

Ne legyen zsákbamacska: Heves Megyei Tüzeléstechnikai és Kéményseprő Vállalkozói Kft.

Várom, hogy jöjjenek, mert tavasszal anyósomat megfejték, de kotorót eddig nem láttunk... Sajna, hogy nem az ügyvezetőjével vagy a jogászával jön:-(((

Amúgy ez a szolgáltatás önkormányzati rendelet, szépen kérem, hogy amikor jön, mutassa be nekem, tájékozatlannak!

Anno nekem is írásban kellett az ügyfeleimet a jogkövető tevékenységgel kapcsolatos jogok és kötelességekkel kapcsolatban tájékoztatni, ha ez nem volt igazolható, egy beismerő vallomás is elveszhetett... De a kéményseprő MINDIG igazat mond, csak azért mert fekete a ruhája???

GonoszMostoha 2013.09.13. 19:12:01

@Vu, de ja vu:

Persze, és szerencsét is hoz. Erről azon halottak tudnának leginkább nyilatkozni, akiknél szintén megállapították írásban, hogy a kémény ugyan béleletlen, de attól még jó.

Persze, nem jelölte be azt sem a papíron, hogy béleletlen a kémény. Most lesz néhány keresetlen szavam a tulajhoz is, de majd csak a hivatalos papír kézhezvétele után.

2013.09.13. 19:41:39

@Pók: Az kérem nekem tök mindegy, hogy a jogalkotó vagy a kéményseprő nem normális, nekem azt magyarázzad meg, mi a haragos isten nyilának kellene szeptemberben kiseperni egy kéményt, amit már májusban okirattal igazolhatóan kisepertek?

Vu, de ja vu 2013.09.13. 22:10:40

@Hajszás Láncos: Vannak egyes rovarok (darázsfélék mifelénk) és madárok, akik beépítik a kéménylikat, avagy nemes egyszerűséggel beléesnek, és ámbár kitörni képtelenek, haláltusájukban kizerjesztett szárnyakkal tömítik el a nyílást.

Ezért vagyok a mondás, hogy seprésnek, kéményellenőrzésnek az első begyújtás előtt vagy kb. azzal együtt vóna helye, ennek hiányában a májusi kotrás koromot ér, nem pedig aranyat mint az eső, vagyis őszintén szólva semmire sem garancia!

És amikor x faluban kéménykotró-igazolás birtokában meghal a fél család szén-monoxid mérgezésben, akkor a Tahósági Vizsgálat legyen már kedves ezt nem államigazgatási eljárás keretében kivizsgálni, hanem kérjen független (én is röhögök rajta, de tényleg kéne ilyen, hogy független), szakértői vizsgálatot, hogy a haláleset elkerülhető lett-e volna, ha a TÜZKÉV mondjuk nem márciusban akarja az egész éves díjat behajtani, illetve a biztonsági ellenőrzéseket elvégzi. Pl. szimpla gázkazán esetében szeptemberben lehetne visszaáramlási próbát elvégezni, amikor bedurrantja a gázkazánt és pl. felfűtésig méri a csőben is azon kívül a CO-t... már ha lenne ilyen műszere:-(((

Az utolsó kéményseprő tőlem azzal ment el, hogy a Rendelet által előírtak méréséhez nem rendelkezett hitelesített műszerrel (sem)... abban az évben nem is fizettem, ők nem kotortak: ennyit a kötelező szolgáltatás értelméről és végrehajtásáról... Mellesleg ők adtak időpontot, én otthon voltam, de abban az évben hírüket sem hallottam.

Megjegyzem, hogy NEKEM VAN CO-mérőm, illetve visszaáramlás-mérő a családban, így tudom hogy a tippelt magasságú kéményemben a huzat alapból kivinné a sapkát a fejemről, más kérdés, hogy a tető gerincről hogyan érném el én (meg a kéményseprő) a kürtő tetejét, ami 2.5 méter magas (földszintről 11.5 m), mínusz pince.

Én megoldottam a zsaludeszkákból, Tüz.Tech. cégtől többet várok el...

Különben nem hiszem, hogy abból a pénzből nem jön ki egy non-ptofit kft-nek egy emelőkosaras Multicar, arra ügyanis nem vagyok hajlandó, hogy a gyerekszoba fölött - amit egy gipszkarton választ el - a bélelt kéményemet megbontsam egy tisztítónyílás kedvéért!!! Harmonizál a jogszabállyal ugyan, de a józan ésszel nem!!!

tkti 2013.09.14. 09:15:16

Idén hozzám elfelejtettek jönni.. Vicces :) Lehet azért mennek kétszer a cikkíróhoz, mert sok helyen nem voltak és valahol azt be kell hozni.. :)

rug82 2013.09.14. 12:01:00

Ha valaki panelban lakik és központi fűtése van, ahhoz nem mennek kotrani. Kotrani csak a burzsuj, családiházas kizsákmányolókhoz mennek - azoknak meg semmi nem drága, hiszen zsírosra híztak a munkások verejtékéből!!!Bem félévente- óránként kell a büdös kapitalista végbéllényekbő kihúzna legalább a harácsuk egy részét!!!! :-)

rug82 2013.09.14. 12:02:21

Bem = Nem, végbéllényekbő kihúzna = végbéllényekből kihúzni

2013.09.15. 15:34:35

@Vu, de ja vu: Talán vannak ilyen madarak meg rovarok (bár nem tudom, mi a fenét keresnének egy szutykos kéménylyukban), az viszont tény, hogy az elmúlt 23 év alatt még egyik kéményembe sem költözött semmilyen élőlény. Még csak a gólya se fészkelt rá.

Vu, de ja vu 2013.09.15. 18:19:55

@Hajszás Láncos: Madár már esett a gázkéményembe, kb. egy hétig zörgött, míg el nem hallgatott... kivenni onnan képtelenség lett volna, bármennyire sajnáltam:-(

Ha marad a kételyed, én azt eloszlatni nem tudom, de tűzoltó vagy kéményseprő talán többet tud erről... Ha meg nem, akkor mire szed be többezer pénzt???

2013.09.15. 21:27:04

Hát hogy mire szed, azt sokan szeretnénk tudni... és én speciel még azt is, hogy ha eddige lég volt évente egyszer sperni, és soha emiatt semmi üzemzavarom nem volt, akkor mostantól miért köteleznek kétszeri seprésre? Könnyű a más faszával verni a csalánost... de miért pont az enyimmel? És főleg: mi jöhet még ez után???

Vu, de ja vu 2013.09.16. 12:54:15

@Hajszás Láncos: Mondjuk: havi átalány???
(akkor söpörni se kell, csak "majd egyszer...)":-(((

Vu, de ja vu 2013.09.16. 13:02:02

@Hajszás Láncos: Egyébként törvény csak bizonyos teljesítmény fölötti tüzelőberendezésekre ír elő kötelező felülvizsgálatot...

A "Lakosságot" az Önkori szívatja, melyik hogy bírja...

Nyilván az iskola kéményvizsgálata nem olyan fontos, mint a szomszédban lakó nénike zárt égésterű parapetes konvektora, hiszen egyik esetben csak egyik számláról a másikra menne a lóvé, míg mamika csak fizessen konvektoronként akár, elvégre VAN jövedelme:-(((

Kit érdekel, hogy összességében egyik nap őrlángon fűt, másik nap eszik, mert csak így adja ki???

Ha meg visszaáramlik, hát 'szelaví', amikor néztük (májusban, 22 fokban) semmi baja nem volt:-(((

Érted, miért kellene a szezonban végezni ezt a melót?

ferand1979 2013.09.20. 11:40:59

.. az volt már írva, hogy pár éve jogszabály mondja ki, hogy a vegyestüzelésű kéményeket évente 2x kell ellenőrizni????????
Ezért jönnek 2x... És nem a rezsicsökkentés miatt...

Az már más kérdés, hogy az időpontokat úgy szabják meg, hogy nyár vége kontra tél eleje... Hogy még véletlenül sem legyen sok dolguk..
Én is túlvagyok máér ezen a storyn. Jeleztem is feléjük, hogy csakis azt fogadom el, ha a tüzelőszezon közepén jönnek 1x, és a másikat rájuk bízom.. Vagy a szezon végén, vagy elején...
De arra hivatkoznak, hogy Ők nagy cég, és nem attól függ, hogy mit akar az ügyfél, hanem hogy hogyan vannak beosztva.. Erre reagáltam, hogy akkor a beosztotjuk (vagy az aki a beosztást készíti) fizesse ki a számlát...
Várom a fejleményeket...
süti beállítások módosítása