Lajos az iStyle-nál futott bele az amerikai Black Friday előkarácsonyi gigaleértékelés magyar változatába, amit a népszerű "keresd az árukészletet" játékkal együtt honosították. Meg lehet ezt csinálni halomba tornyozott termékek nélkül is, így legalább nem tapossák le egymást az emberek:
Sikerült újat tanulnom a készleten szó jelentéséről, hála az istyle.hu webboltjának. Történt, hogy november 29-én rendeltem tőlük egy Apple AirPort Time Capsule Routert. A honlap szerint készeleten volt a termék, a fizetés is gyorsan lezajlott, gondoltam rövidesen érkezik a visszaigazoló levél, benne a szállítás előre várható időpontjával. Levél jöt is, de egy kicsit meglepő tartalommal:
Köszönjük a megrendelést! Amint érkezik az Ön által rendelt termék(ek)ből ismételten értesíteni fogom a szállításról. Megértését és türelmét köszönjük!Meglepődtem. Szóval termék nincs, hiába szerepelt mellette a készleten jelzés. Értetlenségemnek hangot is adtam egy válaszlevélben:
Ezek szerint nincs raktáron? A webboltjuk szerint a termék készleten van, ez téves információ?
Rendkívül gyorsan jött a válasz:
A házhoz szállítás az Andrássy úti üzletünkből történik, ha más boltban van készleten az adott termék, ezt előbb át kell kérnünk ide, így ez plusz 1-2 munkanapos szállítási időt jelent.
Tehát a készleten nem azt jelenti, hogy ott van a termék, ahonnan a webáruházat ellátják, hanem valahol. Másik boltban, talán egy külső raktárban, esetleg egy nagy hajó konkénerében, útban Európa felé, de az ismert univerzum határain belül. Ez azért nem nyugtatott meg teljesen, így ismét írtam:
Tehát nincs. Ebben az esetben a korrekt eljárás az lenne, ha az Andrássy úti bolt árukészlete lenne feltűntetve a webboltban, mint raktárkészlet. Ez így nem más, mint a vevő tudatos megtévesztése. De ahogy a honlapon láttam, a szombat vasárnap munkanap, így akár hétfőn elindulhat vele a futár. Vagy valamit félreértettem?
Az már biztos, hogy félreértettem, mert azóta eltelt négy nap, és se válaszlevél, se értesítés nem érkezett a megrendelt termék feladásáról.
(⚙_⚙)*✲゚*
Eszter hasonlóan járt, bár ő drágább hardvert nézett ki, úgyhogy neki válaszoltak, egy héttel később:
Istyle-os "élményemet" szeretném megosztani Veletek. Black Friday ugye, mondjuk kétlem, hogy az emberek azért tömegesen rohannának a boltokba MacBookot venni retina display-el, de én szerettem volna, a gép a munkaeszközöm. Prémium termék lévén az ember nem ilyen ügyfél élményt várna...
Webshopos vásárlást választottam, kinéztem a gépet, az oldal szerint volt készleten, választottam hozzá egy tokot is és vártam.Kaptam is egy szép, tömör levelet, hogy majd ha lesz a termék megkapom. Kérdeztem, hogy mégis, hogy lehet, hogy a termék a webshopon akkor továbbra is készleten és mikor fogom akkor a gépet megkapni. Sokáig semmi válasz, próbáltam őket elérni telefonon, de a szám nem volt kapcsolható, Facebook-on próbálkoztam, ahol azt a választ kaptam, hogy várjam ki a soromat...
Egy hét után, még nekem kell kergetnem a terméket, semmilyen tájékoztatás nem kapok enélkül.
Úgy érzem rendesen át lettem verve azzal, hogy rossz készletadatokat mutatnak az oldalon, többszöri kérdésekre sem válaszolnak. Idézem a levelezést:
2013.11.29. dátummal, 11:51 időpontban iSTYLE webbolt <webbolt@istyle.eu> írta:
Köszönjük a megrendelést! Amint érkezik az Ön által rendelt termék(ek)ből ismételten értesíteni fogom a szállításról. Megértését és türelmét köszönjük!
Mikorra szamítanak a következő szallítasra?
Rendeléskor még azt jelezte az oldaluk, hogy van raktaron.
Viszonylag sürgős lenne, ha sokat kell varni, lehet, hogy megnézném mashol.
Valószínűleg 1 héten belül kapunk ebből a modellből.
Kedves Istyle webbolt! Az általam rendelt termék a webshop szerint akkor is és azóta is készleten van, ezért nem értem, hogy miért nem sikerült egy hét alatt a kiszállítaniuk. Amennyiben a holnapi napon nem kapok a megrendelésről érdemi tájékoztatást, a megrendelésemet lemondom. A kiszolgálás minőségét elfogadhatatlannak tartom.
2013.12.06. dátummal, 7:26 időpontban iSTYLE webbolt <webbolt@istyle.eu> írta:
Először is elnézését szeretném kérni a várakozás miatt. A gépet ma fel tudjuk Önnek adni természetesen, de sajnos a tokra nem tudok pontos érkezést mondani. Megfelelő Önnek így, hogy csak a gépet szállítjuk le és később a tokot?
Nem a varakozasi idővel van a gond. Ha a webshop naprakész lett volna, fel se adom a megrendelést.
Így ezt atverésnek érzem, mert lett volna lehetőségem mashonnan rendelni, vagy a boltba bemenni, akkor már nalam lenne a gép. Azzal van a gond, hogy rendelek egy prémium kategorias terméket és mellé kapok egy végtelenül amatőr, lekezelő ügyfélszolgálatot. Ezzel csak azt érték el, hogy Istyle boltba többet nem fogom a pénzemet költeni.
Azt a kérdést mar biztosan feleslegesen teszem fel, hogy ha ma természetesen ki tudjak hozni, akkor eddig miért nem tették meg. A fekete tokot pedig csak azért rendeltem mellé, mert ez volt az egyetlen, amit készleten jelzett a webshop... (sic!)
Mikor tudnak a gépet leszallítani?
A gépet a következő munkanapon tudná leszállítani Önnek a GLS.
Az utolsó 100 komment: