Bence kénytelen lesz beperelni a CIG Biztosítót, mivel nem akarják kifizetni az összetört autóját. Bár a rendőrségi jegyzőkönyv egyértelműen megállapította, hogy más hibájából csúszott az árokba, a biztosító szerint nem:
Németországban élek, évente jópárszor látogatjuk meg a családot, így tettünk március 28-án is. A 600 km-es út során semmi probléma nem adódott, de ahogy átléptem a magyar határt, jött a nem kívánt csapás. Egy ausztriai rendszámú autó hirtelen megállt, és visszakanyarodott a szembejövő sávba, gondolom meggondolta magát. A mögötte haladó szintén ausztriai rendszámú furgon még meg tudott állni, az azt követő sopronkőhidai rabszállító autó (rabbal a kocsiban) viszont már nem. Hátulról belement a furgonba, majd mikor észrevettem, hogy a BV-s kocsi hirtelen leblokkolt, láttam, hogy már én sem fogok tudni megállni, ezért a viszonylag lankás árkot választottam. (Jól ismerem az útszakaszt, korábban évekig naponta autóztam arra).
A manőver sikeres volt, azonban a BV-s hátsó ajtajának kiálló zsanérja (Ford Transit) még pont beleakadt a bal első sárvédő feletti burkolóelembe, leszabva azt, a lámpát, meg még pár elemet megbolygatva. Ez még a kisebbik gond, szerencsére nem sérült meg komolyabban senki, bár a rabot mentő vitte el, mert beverte a fejét. A legelső, helyszínt otthagyó autó rendszámát megjegyeztem, de nem kezdték el keresni, mert a közvetlenül mögötte haladó még meg tudott állni. A rabszállítós BV-sek és a rendőrök végtelenül kedvesek, segítőkészek voltak, felvettük a jegyzökönyvet.Az autó visszajutott Németországba (köszi ADAC), hogy ott független szakértő megszakértse, aztán mehessen a szervizbe, mert nekem a kocsi munkaeszköz. Aztán kiderült: A kocsi gazdasági totálkáros, mert sérült az alváz is a többi más elem mellett. Kb. egy hónapra rá megjött a jegyzökönyv: A BV-s autóval nem tartottak megfelelö követési távolságot, az ütközés pedig lerövidítette a számomra rendelkezésemre álló fékutat, így ellenem megszüntették az eljárást.
Mivel gondoltam, hogy a német-magyar ügy nem lesz egyszerü, ügyvédet fogadtam, hogy kezelje az esetet. Teltek a hetek, hónapok, az ügyvéddel nem voltak hajlandóak németül kommunikálni, csak ide oda tologatták. Az ügyvédet lemondtam, írtam nekik én egy levelet a kárigényemmel, amire a következö válasz érkezett a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt.-töl:
Hivatkozva fenti kárüggyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom:
Az Ön által bejelentett káreseményben a kárügyet felülvizsgáltuk és az alábbi megállapításra jutottunk. A kárleírások alapján egyértelműen megállapítható, hogy az Ön előtt haladó RR**** forgalmi rendszámú autó mögött nem tartott megfelelő követési távolságot, tehát a saját hibája miatt ütközött az Ön előtt lévő gépjárműbe.
A baleset mechanizmusát tekintve az Ön előtt lévő ütközésből nem történt visszacsapódás, így az nem vehette el az Ön fékútját. Fenti indok alapján az RR**** forgalmi rendszámú gépjármű kötelező felelősség biztosításának terhére nem áll módunkban kárigényét rendezni.
Ők vizsgálták felül, az asztal mögül? Mert a balesetkor nem volt ott senki a biztosítótól, a rendőrségi jelentés pedig egyértelmü. Felülbírálják? Gondolom "hülyenémetrendszámoslerázzuk" hozzáállással küldtek egy sablon emailt, ezt viszont én nem veszem be, nem ők adják a hivatalos határozatot, hanem a rendőrség.
Itt fogadtam egy magyar ügyvédet, aki már több ízben sikerrel járt, első körben elmondták neki, hogy a határozat nem jogerős. (A határozatban benne állt, hogy 15 nap van fellebbezni, ha nincs fellebbezés, akkor ez a jogerős. Fellebbezés nem volt.) Hogy a biztosító ne ismerné ezt a folyamatot, kétlem, mindegy, kikértük a rendőrségtől a hivatalosat (furcsán néztek, minek, mivel nem volt fellebbezés, dehát az ő biztosítójuk), elküldték.
Elküldtük nekik, immáron a kárszakértés hivatalos magyar fordításával együtt. Erre viszont már nem válaszoltak hetekig, úgyhogy jelenleg a peres út elindítása van folyamatban.
Ha esetleg másnak van tapasztalata, ötlete, szívesen elolvasnám.
Bocs, hogy hosszú, a kommentelők nem szeretik, de talán más elolvassa.
UPDATE 12/12: Befutott a rendőrségi álláspont:
AtiSnatch 2013.12.11. 15:18:27
AtiSnatch 2013.12.11. 15:19:27
AtiSnatch 2013.12.11. 15:20:32
AtiSnatch 2013.12.11. 15:23:07
AtiSnatch 2013.12.11. 15:24:09
Hehe, ez jó volt :)
Dr. Kix 2013.12.11. 15:26:24
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.11. 15:27:33
ember a holdon? 2013.12.11. 15:28:55
"A kocsi gazdasági totálkáros, mert sérült az alváz is a többi más elem mellett. "
hogy lett ebből gazdasági totálkár? a lejtő lankás volt...vagy mégsem?
(vagy még nem lehet a posztolót?)
Egyébként sajnos hétköznapi történet, a biztosítókra nem vonatkoznak holmi határozatok, jegyzőkönyvek, ha ők nem akarnak, akkor nem fizetnek.
AtiSnatch 2013.12.11. 15:31:00
Kilu 2013.12.11. 15:31:05
Be kell tartani!
Kukabúvár【ツ】 2013.12.11. 15:34:28
Kilu 2013.12.11. 15:35:53
Kilu 2013.12.11. 15:37:04
spike179 2013.12.11. 15:39:30
Csak nálunk a Balkánon szokás azt totálkárnak hívni, amikor a kocsi az eredeti térfogatának a felére préselődik össze a baleset során.
Ádám 2013.12.11. 15:44:35
Ja s, hogy roma vóóót-é?
Atörökk 2013.12.11. 15:45:17
Ádám 2013.12.11. 15:46:20
AtiSnatch 2013.12.11. 15:49:49
Kardics 2013.12.11. 15:50:27
gumibotba?
helianthus 2013.12.11. 15:52:04
Ja de, mégis, mert én is utálom, ha ráállnak a kocsim seggére, pedig ej, de sokan csinálják!
Üzenem nekik, tanuljanak a posztoló hibájából és tartsák be a követési távolságot! Nem fog később odaérni senki azért, ha pár 10 méterrel hátrább autózik, mint az előtte lévő.
AtiSnatch 2013.12.11. 15:53:31
SomethingWild 2013.12.11. 15:54:50
Tudod, olyan ez, mint a focimeccs. Az a gól, amit a bíró megad.
lutria 2013.12.11. 16:01:51
Atörökk 2013.12.11. 16:02:25
És? Nem a buksijával szalad.
Géza néni 2013.12.11. 16:05:05
Nagyon mérges lesz attól amit írok, de kérem higgye el nem piszkálni akarom.
Bizony az a tapasztalatom (lehet, hogy én vagyok a hülye autós) szóval, hogy mindenki és biztosan Ön is valóban gyakorlatilag 2-3 méter követési távolságot hagy , na lehet, hogy 4-6 m-t, de az is kevés, tehát nem kell csodálkozni!! Pláne ha az ember egy viszonylag lassan menő furgon mögött van, na akkor azt látni (hátulról) , hogy aki közvetlenül mögötte megy szinte megőrül, hogy végre kielőzze.....
Bocsánat, de szerintem Ön is ezt tette..
Egyébként kár az ügyvédért itthon biztosan Önt kaszálják el, mert a régi jó beidegződés szerint egy BV-s autó miatt sohasem fizetnek....
Ádám 2013.12.11. 16:05:23
Hosszú konvojok lennének, HA 30-40 m-es közöket tartanánk!:)
helianthus 2013.12.11. 16:05:39
Ádám 2013.12.11. 16:06:30
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.11. 16:11:29
00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.12.11. 16:15:27
Igen, ez Magyarország! Én így szeretlek! broááááf
neménvagyok 2013.12.11. 16:32:42
Ez van.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.12.11. 17:28:37
helianthus 2013.12.11. 17:31:38
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.11. 18:29:21
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.11. 18:52:42
az, hogy megszuntettek ellene az eljarast,az nem jelenti azt,, hogy nem sajat hibabol torte a gepet
nekem mondjuk full biztositasom van 2000 dollar onresszel
de sosem kovetek rabszallitot
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.11. 18:54:00
Aureliano Buendía 2013.12.11. 19:12:22
Aureliano Buendía 2013.12.11. 19:14:44
Az jobban zavar, ha a belső sávban valaki a 110-es is csak nyögve éri el. Az inkább menjen vonattal. A Railjet kurvagyors.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.12.11. 19:19:29
a belső sávban meg hadd tötymörögjenek a tatákok, az nem zavar senkit se.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.12.11. 19:21:54
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.11. 19:36:19
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.12.11. 19:37:30
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.11. 19:57:19
Aureliano Buendía 2013.12.11. 20:15:13
De, a belső sávban totyogók zavarnak. Jobbra tartás meg minek?
Amúgy sajnálom a posztolót, de ahogy leírta az eseményeket, simán elmenne egy Kusturica filmbe a jelenet:)
2013.12.11. 20:33:38
A követési távolságot pont Ő nem tartotta be, ezért csapódott a rabszállítóba. Örüljön, hogy a rendőrök nem őt hozták ki hibásnak, mert akkor még meg is büntették volna, mint ahogy sok esetben így történik, amikor a hátulról jövő belehajt az előtte levőbe.
A biztosító teljesen jogosan járt el, mert a kresz szerint a posztr a hibás.
Meg kell tanulni a követési távolságot betartani.
herk 2013.12.11. 20:55:42
"Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni."
Tehet ha a hirtelen fékezésnél gyorsabban lassul a kocsi (értsd: ütközik), akkor nem hibás a mögött levő. Satuféknél igen, de satuféknél gyorsabban történő lassulásnál már nem hibás. Ez a törvény!
Számokban:
50 kmh-ról legalább 30 méter kell a megálláshoz a reakcióidővel együtt. Senki nem tart 30 méter követési távolságot, de még 10-et sem, mert NEM IS KELL! Az hogy az előtte levő sziklába csapódik, az reális esély, ezzel számolni nem kell.
A hungárián 70-nel lehet menni, ott már 50 métert kellene tartani a biztositó szerint. Nonszensz!
Megoldó 2013.12.11. 21:00:46
A követési távolság az előttünk másik autóba becsapódó gépjármű lerövidülő fékútjára nem vonatkozik!
Így az előttünk másik gépjárműbe beleszálló autóba mi már büntethetetlenül beleszállhatunk!
vanek ur 2013.12.11. 21:07:08
Megoldás: ha a biztosítótól továbbra sincs semmi, a jogerős szabálysértési határozat alapján fizetési meghagyást kell beadni a biztosító terhére. Ezt valószínűleg a biztosító vitatni fogja, onnan viszont automatikusan bíróságra megy az ügy. Ha a biztosító veszít, a teljes eljárás költségét is ő fizeti. Márpedig egy jogerős szabálysértési határozat elég jó érvelési alap a bíróságon.
(Nálam másképp ment: másik fél visszavonta a felelősség elismerő nyilatkozatát, a biztosítója erre hivatkozva kijelentette, hogy nem lehet megállapítani a felelősséget. Hatósági vizsgálatot kértem, a hatóság megállapította a másik fél vétkességét és még jól meg is bírságolta. Jogerős határozatra a biztosító rögtön rájött, hogy tényleg az ő ügyfele a felelős...)
herk 2013.12.11. 21:16:57
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.12.11. 22:47:09
Panelproli 2013.12.12. 08:27:10
Az az autó szerintem :D
McZozo 2013.12.12. 09:38:37
Ne keverd a totalkart es a gazdasagi totalkart. Dragabb am de idosebb autok eseteben viszonylag kis kart is gazdasagi tk ra vehetnek mert a javuitas kotlsege meghaladja az auto becsult erteket. kb 10 eve volt pont ilyen esetem regge altam az M3 as bevezetojen a dugoba, mire nagymami hatulrol becsapodott az allo automba es beletolt az elottem levobe. Majd kiszallva kozolte hogy o nem latta. kerdeztem mit mert hogy harom savba alnak az autok egymas mellett. Mindegy lenyeg a lenyeg auto sajat laban ment el csak eleje hatulja utkozo reszei voltak megtorve. Gondoltam semmi baj elismerte szervizbe bevittem hogy intezzek a biztositast is meg a javitast is. Erre kozoltek hogyha mindent meg csinalnak akkor GTK ra veszik. Ugy kelett kimenekiteni az autot es alkudozni biztositoval hogy akkor legyenek mar jofejek es megse vegyek GTK ra
McZozo 2013.12.12. 09:45:04
dailyvicodin 2013.12.12. 10:37:31
Itt a közvetlenül a balesetkor készült kép. KEdvedért látszik az árok is :) És igen, ez itt gazdasági totálkár. Német árakkal, de német az autó, itt élek, itt kapom és itt költöm el a fizetésem.
imageshack.com/a/img189/4347/t3va.jpg
dailyvicodin 2013.12.12. 10:54:40
több biztosítós és ügyvéd ismerös megerösitett, hogy mostanában ez a biztosítók gyakorlata, próbálkoznak nem fizetni.
viszont azt még mindig nem értem, hogy miként bírálják még a kommenterek is felül a rendörségi határozatot. namindegy.
és a határozat részletei: imageshack.com/a/img46/1413/6rvr.jpg
dailyvicodin 2013.12.12. 11:00:27
dailyvicodin 2013.12.12. 11:06:45
metal · http://electric.blog.hu 2013.12.12. 11:38:11
Agyalap 2013.12.12. 11:42:17
Ha a biztosító felülbírálja és te nem fogadod el, perre mentek és a Kresz szabályait kivesézve döntés születik a bíróságon...
dailyvicodin 2013.12.12. 12:17:26
Egy ilyen kétes, és általában egyértelmü a háccsófizet helyzetben viszont szolgálati kocsit kihozni vétkesül szerintem azt jelenti, hogy a kresz szerint mégiscsak én voltam a vétlen.
Igazából azt nem értettem az egészben, hogy mi az, hogy a biztosító szakértöje ezt meg ezt mondja és felülbírál valamit, ami már hivatalos. Aki nem volt ott. Nincs videó, nincsenek tanúk a 3 soförön +1 BV személyen kivül.
dailyvicodin 2013.12.12. 12:37:15
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.12.12. 13:10:19
dailyvicodin 2013.12.12. 13:44:47
hobbitroll 2013.12.12. 17:01:48
nekem belefér az a néhány perc, amíg ez lezajlik:
(akkor a legjobb, ha több kamionból álló konvojt előzök) szóval, jön az agysebész, és villog 140-nél, ha épp olyan kedvem van, akkor csak finoman elveszem a gázt, hogy kicsit lassabb legyek a kamionoknál, megvárom, míg jobbról szépen visszajönnek (márpedig visszajönnek, ők se hüjék), aztán ha elfogytak, átmegyek a másik sávba az utolsó mögé, így útjára engedve az értelmi fogyatékost. Nekem belefér ez a "néhány perc", addig is kevesebbet fogyaszt a zautó, a méregtől felrobbanó faszkalap látványa megfizethetetlen (minden másra ott a MC :P)
hobbitroll 2013.12.12. 17:04:04
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.12.12. 17:07:24
hobbitroll 2013.12.12. 17:13:00
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.12.12. 17:15:44
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.12. 17:17:07
Ha csak úgy nem.
Aureliano Buendía 2013.12.12. 18:50:20
A faszom tele a sok kis majommal, akik nem mernek, vagy tudnak pl autópályán belső sávban 100-110 felett menni. Mer' úgy többet fogyaszt a vagoner.
2013.12.13. 09:22:24
Ez miért nem jut el a tudatodig ?
2013.12.13. 09:29:26
A teljes fékutadat meg kell tartanod követési távolságként.
Nagyon gáz vagy.
2013.12.13. 09:34:34
"27. § Követési távolság
(1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni."
Beauregard 2013.12.13. 09:35:18
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.13. 09:54:20
Kár hogy nagy az arcod, mert sajnos nincs igazad. Pedig jókat szoktál mondani.
"A teljes fékutadat meg kell tartanod követési távolságként."
Kevered a fogalmakat.
Fékút: A fékpedál megérintésétől a megállásig megtett út.
Féktávolság: A reakcióidő alatt megtett út és a fékút összege.
27. § Követési távolság
(1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
A követési távolság tehát a második autó féktávolsága, mínusz az első autó fékútja. Ha két hasonló kocsi követi egymást, akkor ez praktikusan a reakcióidő alatt megtett út. A reakcióidőt 1 másodpercnek szokták venni, de biztonságos követési távolságnak ennek a kétszeresét, a 2 másodperc alatt megtett utat ajánlják.
metal · http://electric.blog.hu 2013.12.13. 09:54:35
Ezt a részt érted? Eljut a kicsi agyadig? Ha a jármű féktávolsága rövidebb, mint amit az üzemi fékje produkálni tud (valaminek neki ütközik), akkor nem kell tudnod megállni mögött. Nyugodtan hidd el, ez a joggyakorlat, ezért hozták ki itt is az előtte lévő autót hibásnak.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.12.13. 09:57:46
Csigorin 2013.12.13. 10:54:00
Mert hogy jogositvanya nincs az 100%. Kulonben nem irna ilyen baromsagot, ami kb azt jelenti, hogy ha mesz az autopalyan 130-al es elotted a semmibol megjelenik egy betonfal, akkor neked meg kell tudnod allni...
Nem veletlenul szoktak veszvillogoval jelezni ha dugo van, es all vagy igen lassan halad a kocsisor.
A kresz azt mondja, hogy ha elotted B auto satufeket nyom, akkor azalatt a kb 1 masodperc alatt amig te is raugrasz a satura nem szabad hogy utolerd. Ennyit mond, nem pedig azt hogyha hirtelen az elotted 130-al meno auto 0m es 0s alatt 130-rol 0-ra LEALL akkor ezt a teljesitmenyt neked is utana kell tudni csinalni satufekkel.
2013.12.13. 11:09:43
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.12.13. 19:49:55
2013.12.14. 10:19:33
vanek ur 2013.12.14. 16:12:09
A konkrét esetben a másik felet 25000 Ft-ra büntették, az én esetemben szabálysértést nem állapítottak meg.
fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2013.12.16. 12:43:56
na meg rendőrök és a biztosító.. azok sem tudnak egyszerre normálisan eljárni. bár van amikor "sikerül" nekik. kedvenc történetem a látóteremből:
szétég az autó egy hűvös nyári alig-hajnalon; megállapíthatóan hátulról indult a tűz; (nem kispolák, nem skoda, nem is porsche): azonnali verdikt: elektromos tűz, rövidzárlat, öngyulladás.. (mer' a kóboráram "biztos" batztatta a hátsó lámpát és kigyulladt tőle a műanyag lámpabúra és huss máris kiégett az egész (valójában még ennyire sem fogalmazták meg) - elvégre agyvérzésre is abból lehet következtetni, hogy elzsibbad az ember lába-kisujja..
"tökmindegy" ha esetleg nem úgy van, mert a, a rendőrségnek nem kell nyomozni egy elmebeteg (ön)gyújtogató, vagy diliflepnis hülyegyerekek után. és a statisztika?! az kiváló! (legjobb az az ügy amit még felderíteni sem kell..) b, (volt) tulaj kapja a biztosítótól a kápét, és surran is új autóra befizetni (főleg ha többet kap, mint amennyiért el tudta volna adni a foschtalicskát. khmm..) c, a tűzoltók nem valami kretén piromániás-bosszúálló miatt locsolták el a virágoskertjükre valót, hanem már-már vis maiort vizionálhatnak, miközben karikás szemmel elvezetik a két slagoskocsijukat a terepről.. d, a biztosítónak lesz egy új autóra drágább biztosítása, a helyzet "egyértelműsége" még nekik is öröm (de tényleg).
persze az öregasszony akinek a háza tőszomszédságában "öngyulladt ki" a roncs, még sokáig tüzet lát; egy elmebeteg keresi a honi reichstag tervrajzait (add uram, hogy a birkák bennégjenek); esetleg pár dilinyós panelkölyök röhögve mesélgeti később egymás között a történetet (külön kiemelve, hogy de hülye volt a rendőrség, szakértő, biztosító stb.) miközben egyre-másra tüzelik el az öngyújtókkal telepakolt flakonokat a folyóparton, valamelyik híd alatt (ahol kimenős az ottlakó hajlékony).
de az utóbbiak nem számítanak..
dailyvicodin 2013.12.16. 14:25:30
Most hirtelen mégis rágódni kell rajt, mostmár nem a "szakértöjük" múltkori állásfoglalása a hatályos.
Bármit is írnak, mostmár legalább elindult valami..
csiga bika 2014.01.01. 14:47:50
CSABA VON KOVARY, DIPL.ING. KFZ SACHVERSTANDIGE 2014.07.17. 21:23:44
Mint érintett személy , CSABA VON KOVARY , GÉPJÁRMŰ SZAKÉRTŐ, (DIPL.ING. MSC) ENGEDJÉTEK MEG, HOGY HOZZÁSZÓLAK BÁTHORI BARNABÁS ÚR(?) ÁLTAL 2013 ÉV DECEMBER HÓ 11. NAPJÁN A FENTI TÁRGYBAN KÖZÖLT "FRANKO" KOMMENTÁRJÁHOZ.
1.) A SZEMÉLYES VONATKOZÁS:
NEM "KINTI MAGYAR" VAGYOK, HANEM "BENTI" CANADAI, ÉS AZT SZÍVESEN "CSINÁLOM"
2.) MIVEL ANYANYELVEM NÉMET(DE TANULMÁNYAIMAT A KOMMUNISTA DIKTATÚRA ALATT A "MAGYAR NÉPKÖZTÁRSASÁGBAN" VÉGEZTEM, NEM FELEJTETTEM EL MAGYARUL SEM.
3.) JELENLEG NÉMETORSZÁGBAN ÉLEK, ÉS VALÓBAN NÉMET ÉS SVÉD FORGALMI RENDSZÁMÚ GÉPJÁRMŰVEKKEL LÁTOGATOK MAGYARORSZÁGRA IS.OKA: ÉDESANYÁM ÉL MAGYARORSZÁGON, NYILVÁN KALADVÁGYBÓL.(MAGAS NYUGDÍJ, ALACSONY 27%-OS ÁFA, ÉS MINDEN CSAK KICSIVEL DRÁGÁBB, MINT NÉMETORSZÁGBAN, EZ ALÓL A LAKBÉR AZ EGYETLEN KIVÉTEL!)
MOST ENGEDJÉTEK MEG, HOGY IDÉZZEM A "FRANKOT" MEGMONDÓ BÁTHORI BARNABÁS ENGEM ÉRINTŐ SZÖSSZENETÉT:
EBBOL CSINALT EVEKKEL EZELOTT TIZMILLIOKAT EGY KINTI MAGYAR CSABA VON KOVARY, AKI NÉMET AUTOKAT TÖRT ITTHON " IDÉZET VÉGE ( ÉKEZETEK MELLŐZVE, NYILVÁN AZ ELAL LÉGITÁRSASÁG SZÁMÍTÓGÁGÉNEK BILLENTYŰZETÉN NINCS MAGYAR TASZTATÚRA.
A NYÍREGYHÁZI VERSENYZŐ, GONDOLOM A "KIVÁLASZTOTT NÉP TAGJA", MERT AZ IZRAELI LÉGI TÁRSASÁG GOJ-OKAT NEM NAGYON ALKALMAZ...
ABBAN VAN TÉVEDÉSBEN, AMMELLETT, HOGY ROSSZ HÍREMET KELTI, HOGY HA EGY KÖZÚTI KÖZLEKEDÉSI BALESET VÉTLEN RÉSZESE VAGY, ÉS EZT A HELYSZÍNELŐ HATÓSÁG MINDEN ESETBEN JOGERŐS DONTÉSÉVEL BIZONYÍTJA, AKKOR A KÁROSULTNAK JÁR A KÁRTÉRÍTÉS. AZ AKKORI PTK SZERINT A KÁROSULTAT A KÁRTÉRÍTÉS NYOMBAN MEGILLETI.EZ NEM FÜGG ATTÓL, HOGY MEGJAVÍTÁSRA KERÜL-E A KÁROSODOTT TÁRGY (MINDEGY, HOGY MILYEN TÁRGY- GÉPJÁRMŰ, NERCBUNDA, VAGY ÉPP SZÁMÍTÓGÉP.)
AZ MÁR A MAGYARORSZÁGI POLGÁROK SPECIÁLIS PROBLÉMÁJA, HOGY NEKIK NEM AZ EUROPAI SZINTŰ KÁRT TÉRÍTIK MEG, MINDENN ORSZÁG OLYAN KORMÁNYT ,ADMINISZTRÁCIÓT, BIZTOSÍTÓT EGÉSZSÉGÜGYET, NYUGDÍJAT FIZETÉST,ÁFÁT ÉRDEMEL MEG, AMILYET KIHARCOL MAGÁNAK A BÖLCS VÁLASZTÓ POLGÁR. A MAGYAROK ÁLLÍTÓLAG ÁTLAGON FELÜL TEHETSÉGESEK, ÍGY TEHÁT ENNYIRE TELLETT NEKIK. A LEGMAGASABB ÁFA(27% A HARMADIK LEGALACSONYABB KÁRTÉRÍTÉS ( BULGÁROK, ROMÁNOK MÉG LEJJEBB...)DE A MAGYAR FOCI, TENISZ STB IS EZ OKBÓL OLYAN SIKERES, AMILYEN.
SZÓVAL, AMIKOR BALESET ÉRT MAGYARORSZÁGON , MINDEN KRESZ ELŐÍRÁST BETARVA KÖZLEKEDTEM( EZ MÁR MAGA IS SZOKATLAN AZ ORSZÁGBAN)
MINDEN ALKALOMMAL RENDŐRT HÍVTAM A HELYSZÍNRE.
MINDEN ALKALOMMAL (64 ESETBEN) MEGÁLLAPÍTOTTA A HATÓSÁG, HOGY NEM ÉN VOLTAM A FELELŐS A BALESETÉRT.
IGAZOLÓ LAP, RENDŐRSÉGI JOGERŐS HATÁROZAT, SZABÁLYSÉRTÉSI BÍRÓSÁGI JOGERŐS ÍTÉLET, BÜNTETŐ BÍRÓSÁGI JOGERŐS ÍTÉLET ( KÖZÚTI KÖZLEKESÉS VESZÉLYEZTETÉSE MIATTI VÉTSÉG) ELMARASZTALTÁK A VÉTKES FELET, VAGYIS NEM ENGEM.
EZZEL A JOGERŐS DÖNTÉSSEL ELMENTEM A BIZTOSÍTÓHOZ, NEM FIZETETT.
UTÁNA POLGÁRI PERBEN BEPERELTEM A KÁR OKOZÓJÁT ( VÉTKES FÉL) MERT GYAKRAN ( 9 ESETBEN) NEM RENDELKEZETT FELELŐSSÉG BIZTOSÍTÁSSAL, ÉS MÁSODRENDŐ ALPERESNEK BEPERELTEM A "JOGUTÓDOT" IS, VAGYIS A BIZTOSÍTÓT.
64 ESETBŐL 2 PEREN KÍVÜLI MEGEGYEZÉSSEL VÉGZŐDÖTT, 44 NYERTES PEREM VOLT , A TÖBBIT NEM FIZETTE A BIZTOSÍTÓ.
HANGSÚLYOZOM, MINDEZT "JOGERŐS" HATÓSÁGI DÖNTÉSEK ÍTÉLETEK, HATÁROZATOK MECSATOLÁSA UTÁN.
A KÁRT ELSZENVEDTEM. KÁTÉRÍTÉST CSAK 46 ESETBEN KAPTAM.
HASZNOT NEM LEHETSÉGES ÍGY ELŐÁLLÍTANI.
MINT GÉPJÁRMŰ SZAKÉRTŐ TERMÉSZETESEN HA CSAK EGY VILÁGÍTÓTEST KÁROSODOTT, AZT MAGANÓM CSERÉLTEM KI, A NÉMET TÖRVÉNYEK MEGENGEDIK.
HA KISEBB CSAVAROZHATÓ ELEMEK SÉRÜLTEK, AKKOR MAGAM VÁSÁROLTAM MEG- VAN CÉGEM- ÉS A SZAKÉRTELMEM BIRTOKÁBAN JOGGGAL VÉGEZTEM SZAKSZERŰ JAVÍTÁST. A NÉMET TÖRVÉNYEK MEGENGEDIK.A TULAJDONOM -GÉPJÁRMŰVEM - NÉMET ÜZEMBEHELYEZÉSŰ, ADÓT BIZTOSÍTÁST OTT FIZETEK, A TŰV ( MŰSZAKI VIZSGA) NÉMET, TEHÁT AZ OTTANI STANDARD-NAK MEGFELELŐ SZINTŰ JAVÍTÁS KÖTELEZ, NEM PEDIG A MARGIÁLIS ( 1,5% EUROPA!)MAGYAROS "HUNGARIKUM" . ÉS MIVEL AZ AUTÓKAT NEMZETŐZI ÁRSZINTEN VÁSÁROLJUK ( KIVÉVE MAGYARORSZÁGOT, AHOL DRÁGÁBB A 27%-OS HUNGARIKUM ÁFA MIATT) EZÉRT A NEMZETKÖZI, EZ ESETBEN NÉMET KÁRTÉRÍTÉS ILLET MEG. HA EGY MAGYAR VÉTLEN BALESETET SZENVED A LAJTÁTÓL NYUGATRA ( AZ ELMARADOTT DEKADENS NYUGATI VÉGEKEN, AHOL SEMMI KIHÍVÁS NINCS - NEM ÚGY MINT MAGYARORSZÁGON, AHOL A TÚLÉLÉS A TÉT ) OTT BECSÜLETES KÁRTÉRÍTÉST KAP, HACSAK NYELVTUDÁS HIÁNYÁBAN NEM A SAJÁT MAGYAR BIZTOSÍTÓJÁT BÍZZA MEG, AKI LENYÚLJA...( ÜGYINTÉZ) ÉS ETTŐL KEVESEBB LESZ A KÁRTÉRÍTÉS.
ITT KÍVÁNOM MEGEMLÍTENI, HOGY A NEM FIZETŐ BIZTOSÍTÓK NEM RIADTAK ATTÓL SEN VISSZA, HOGY FELJELENTÉSSEL ÉLJENEK BIZTOSÍTÁSI CSALÁS MIATT SZEMÉLYEM ELLEN, AZZAL IS KÉSLELTETNI SZÁNDÉKOZVA A POLGÁRI PERES KÁRTÉRÍTÉSI ELJÁRÁSOKAT.
KÍSÉRLETÜK KUDARCBA FULLADT.
1989 2013 KÖZT 8 KÜLÖNBÖZŐ SAJÁT TULAJDONÚ GÉPJÁRMŰVEL, 1,1 MILL KM HAJTOTTAM.MAGYARORSZÁGON 64 VÉTLEN BALESETEM VOLT.AUSTRIÁBAN 4 SVEJCBAN 1 ÖNHIBÁS, NÉMETORSZÁGBAN 1 NEM ÖNHIBÁS.USA 1 ÖNHIBÁS ( KÖVETÉSI TÁVOLSÁG, BÉRAUTÓ, ROSSZABB VOLT A FÉK, MINT A SAJÁT MERCEDES 126/ 560 C-NEK- ELKÉNYEZTETETT VOLTAM, )SZÓVAL ÉN IS TUDOK HIBÁZNI, CSAK VALAHOGY MAGYARORSZÁGON NEM HAGYJÁK, KORÁBBAN HIBÁZNAK...DE A TENDENCIA VILÁGOS ÜDV
AtiSnatch 2014.09.16. 22:31:42