Zoltán hiába várta az OTP-ben, hogy szólítsák a sorszámát, úgyhogy rákérdezett. Állítólag a 16:09-es kiállítású szelvényét délelőtt egyszer már szólították, de azt nem mondták, hogy melyik dimenzióban:
Kedves OTP! El kell mesélnem, hogy milyen élményekkel gazdagodtunk az egyik fiókotokban a minap. Január 7-én a váci kirendeltségben szerettünk volna egy egyszerű banki igazolást kérni egy aznapi átutalásról. Ugye ez eddig senkinek nem tűnik egy bonyolult feladatnak? Ugye, ha besétál a bankba az ember, és kér egy sorszámot 16:09-kor, akkor joggal feltételezi, hogy még bőven nyitvatartási időn belül (17 óra) végez, és más dolgát is el tudja intézni aznap. Mert hát vagyunk úgy páran, akiknek nem az a hobbija munka után, hogy másfél órákat töltenek egy ilyen piszlicsáré üggyel. Vagyis csak annak tűnővel, mert a hatalmas OTP képességeit ez az ügy meghaladja. De ne rohanjunk ennyire előre.
Tehát beülünk a 16:09-es cetlinkkel, melynek sorszáma a 356-os. Épp a 353-assal foglalkoznak, örülünk, hogy még két ember van előttünk, aztán mi jövünk! Hát nem! Jön a 354-es, jön a 348-as, a 351-es, aztán a 357-es, 360-as!!! Hogy a rákba? Elaludtunk, vagy mi van? Átugrották a mi sorszámunkat? És hogy jönnek a mi sorszámunk előtti sorszámok?Laza 30 perc várakozás után kezdett felettébb gyanússá válni a dolog. Soron kívül megkérdezzük az egyik ügyintézőt, hogy mi lett a sorszámunkkal? Ő, meg sem nézve, elhárít, hogy legyünk türelmesek, mert nem sorrendben hív a gép (Akkor mi a pikuláért van sorszámosztó gép? Hallod, egy kosárba tegyetek ki a bejárathoz egy csomó számot, a betévedő ügyfél húz egyet, aztán vagy aznap sorra kerül, vagy majd jövő héten, nem???) Várunk tehát tovább. De mikor a mi számunkat csak nem akarják kisorsolni, ismét megkörnyékezünk egy ügyintézőt.
- Lenne kedves megnézni, hogy hívták-e már ezt a számot? - mutatom a számot neki.
- Megnézni nem tudom, max megkérdezni! - hangzik a cseppet sem kedves válasz, és hátramutatja a mögötte ülő hölgynek, aki tudomásunkra hozza, hogy a 356-os sorszámot már DÉLELŐTT 11 óra valamikor hívták aznap, szóval most nem fogják.Itt lenne az a pont, mikor az ember felállna és szó nélkül kimenne, hogy többet egy ilyen helyen ne egyék az életét és az idejét, de hát az igazolás megszerzése fontos, legalábbis nekünk.
Rezignáltan kérek egy új sorszámot, a 363-ast, és kérdem, hogy ezzel nem kell ugye újabb 20 percet várnunk? "Nem, mert 9 perc múlva zárunk!" Jaaaa, hogy csak azért…
Na, már hívnak is, igaz, hogy a pénztárba, ahol természetesen a hölgy a "folyószámla ügyintézés" kategóriában nem kompetens, de akkor miért hívnak oda? Ez ismét megkérdőjelezi az ügyfélirányító rendszer létjogosultságát. Jót, átirányít máshova.
Itt már foglalkoznak velünk. Közben szépen kiürült a fiók, mi vagyunk az egyedüli ügyfelek, ránk zárták az ajtót...
Foglalkoznak velünk, de mennyire. Kb 5 perc azzal telik, hogy a hölgy, és a belépő telefonos segítsége együtt meg tudják-e találni, hogy vajon mennyibe kerül az igazolás kiadásának költsége? Ketten keresik a hirdetményben hosszú percekig. Nem tudom, nevessek, vagy bömbölve sírjak. Hopp, megtalálják! Beterheli a költséget nyomtatja az igazolást. Nézzük meg. Nézzük-nézzük. (Ugyan azt szokás ráírni, hogy a fenti/lenti utalás VISSZAVONHATATLANUL teljesült, de elfogadjuk, hogy ezt itt nem lehet, mert amit a gép generál, abba nem lehet belenyúlni.) Már majdnem megkönnyebbülünk, hogy kezünkben a hőn áhított papiros, mikor feltűnik, hogy - nahát -, hibás az igazolás! Ugyanis a közlemény - mely azért az egyik fontos része az utalásnak -, elejét nem a közlemény részben szerepelteti. Ezt szóvá is teszem. Miért nem jó ez, kapom a választ, hiszen látszik, hogy mikor, mennyi összeget és hova utaltam. Hát azért, mert az sem mindegy, hogy milyen számlát egyenlítettem ki az utalásommal - könyörgöm, ezt pont egy pénzügyi területen dolgozónak kell magyaráznom? Szóval kérem, hogy tisztességes igazolást nyomtasson, amin a közlemény teljes szövege a közlemény rovatban szerepel. Micsoda világtól elrugaszkodott, nagyravágyó igényekkel jövök, mi?
Azt nem lehet, mert a szoftverből nyomtat, nem tud rajta változtatni, ez van. Tiszta kommunizmus. Ez van, paraszt, nem kapsz mást. Már pedig mi kötjük az ebet a karóhoz, hogy semmit sem érő papírral nem távozunk, és nyilván nem is fizetünk érte. Főleg nem ennyi várakozás után. Na jó, ismét telefonos segítség, kupaktanács, személyesen átjön egy kolleganő, és még 5 perc után kapunk egy jó igazolást! A meghatottság könnyeivel küszködöm. Ja, még azért lépjünk már be nekik a netbankba, hogy csodálkozva vegyük észre, hogy ott tényleg a közleményben van a közlemény szövege, míg az ügyintéző "rendszerében" (ha ez megérdemli a rendszer megnevezést) két helyen, két darabban. Megfoghatatlan.
Szóval ezt vegyétek építő kritikának, és azokat a pakisztáni vadszamarakat, akik eddig a patáikkal programoztak, cseréljétek le valami használható bandára, szerezzetek használható szoftvert, mind a banki programra mind az ügyfélirányító rendszerre értve! Ezáltal időt, energiát spóroltok meg, és talán elégedett ügyfeleket is nyertek. Engem már nem, mert már évekkel ezelőtt elhagytam az OTP-t, pont az ilyenek miatt. (A párom ügyét intéztük.)
Végezetül egy vicc:
- Hány OTP-s ügyintéző kell egy használható banki igazolás kiadásához?
- Hát három!
- Na jó-jó, és mennyi idő?
- Másfél óra!
Tudjátok, mi a vicc? Hogy ez nem vicc!!!
Ezt a választ adták rá:Kedves Zoltán, sajnáljuk, hogy bankfiókunkban kellemetlen tapasztalatokat szereztél és köszönjük, hogy megosztottad velünk a leírtakat. Ügyfélhívó rendszerünkben a sorszámok kiadása egymás utáni sorrendben történik, míg kollegáink különböző üzletágakra specializáltan, eltérő ügyféligényeket szolgálnak ki. A sorszámok hívási sorrendje függ a választott szolgáltatástól és ezen belül az ügyintézés időigényétől is. Ezért fordulhat elő, hogy - eltérő ügyféligény esetén - egy később érkezett ügyfél kiszolgálása előbb kezdődik meg.
Amire még ennyit írtam:
Köszönöm a választ! De ha jól elolvastátok, nem ez volt a probléma lényege. Az csak szimplán fura, és zavaró, hogy nem sorrendben hívják az embereket. Tudjátok, miért hívják SORszámnak, ha nem SORban kerülnek SORra? De mint mondtam, nem ez a probléma. Hanem, hogy megkapok egy olyan sorszámot, amit aznap már nem fognak hívni, vagyis hiába megyek be majd' egy órával zárás előtt elintézni valamit amit AZNAP muszáj elintéznem, ha nem érdeklődöm, hogy miért nem kerülök sorra, akkor szimplán várhattunk volna zárásig, amikor is kitessékelnek minket, hogy jöjjünk vissza holnap.Értitek, nem melegedni mentünk be, hanem elintézni valamit. Szeretném felhívni a figyelmet, hogy csak a figyelmességünkön múlt, hogy másfél óra alatt el tudtunk intézni egy ilyen bonyolultságú ügyet! 1. ha nem kérdezősködök, záráskor valószínűleg elhajtanak. 2. Ha nem veszem észre, hogy a közleményt a "rendszer" nem tudja helyesen feltüntetni, akkor elhozok egy értéktelen papírt, vagyis mehetek vissza, rohadt idegesen, és megint rabolhatom az időmet, és foglalhatom az ügyintézők kapacitását. Amire nem kerülne sor, ha a rendszereitek megfelelően működnének. Értitek. +1. Van olyan, hogy másnap már késő, mert léteznek határidők. Ha pedig az OTP-n múlt volna csak, akkor leshettük volna az igazolást.
Az utolsó 100 komment: