István úgy érzi, már nem vág a Telekom profiljában az ADSL-alapú internetszolgáltatás, mert sehogyse sikerül normálisan bekötni nála:
Tavaly karácsony előtt gondoltam egy merészet - hogy ne legyen olyan egyhangú a életem :) - és elhatároztam hogy előfizetek egy Telekomos ADSL internetre és telefonvonalra (bár a vonalra nem igazán van szükség, de együtt olcsóbb mintha csak az internetre fizetnék elő). Ismerőseim, barátaim mindig óva intettek a Telekomtól, de az utóbbi időben annyit néztem már a Discovery-n Bear Grylls-t, hogy én is valami kalandos dologba akartam fogni :). Legegyszerűbbnek tűnt felhívni a 1412-at és telefonon át megrendelni. A 12 perces hívás már előre jelezte, hogy ez tényleg kalandos lesz. A hölgy közölte, hogy technikai okok miatt külön kell felvennie a megrendelést, és lehet hogy a meglévő telefonvezetékem mellé be fognak húzni egy másikat is (mert a Telekom a XXI. század elején még nem tudja megoldani ezek szerint hogy telefon és ADSL is legyen egy vonalon :).)
A megrendelés megtörtént, minden szuper nem sokkal később jön egy SMS hogy a szerelő fog jönni hétfőn 8-10 között. Eddig szuper. Majd jön még egy SMS, hogy a szerelő fog jönni hétfőn 14-16 között. Ez már elgondolkodtató… hmm. A szerelő hívott is telefonon, hogy van itt egy internet bekötési igény, jönne megoldani. Mondom igen, de van ott egy telefonvonal is. Itt már éreztem, hogy ez megakasztotta a jól működő fogaskerék rendszert. Mondta, hogy a telefonvonal bonyolultabb téma, de az internetet bekötötte még karácsony előtt, így az ünnepek alatt volt net.
Jó, persze, hogy ne legyen minden happy, nézem a 10 MBit sebességű netet, és sehogy sem akar 6 MBit fölé menni. Ezt 01.05-én emailben bejelentettem. Eltelik 3 nap és hipp-hopp már jön is egy SMS, hogy a 01.08-án (!) bejelentett hiba kivizsgálását megkezdték. Még aznap jött két SMS, hogy a hiba náluk van és hogy elhárították. Szuper.
Közben átlagosan 2 naponta hívnak különféle helyekről az ügyintézők, mindegyikük hangjából valahogy az érződik, hogy ilyen bonyolult dolgot kérni, hogy telefonvonal és ADSL, ez nagyon leterheli a rendszert. De – mivel kreatívak – jönnek a javaslatok: Töröljük vissza az egész megrendelést, és előbb újra felveszik a telefonbekötést (bár a vezeték be van kötve hiszen netezem :) ) ha az kész, utána jöhet a net. Mondom meddig nem lesz így netem ? Max. 1-2 hét!. Hmm… Az nem jó a munkámhoz kell a net. Jó, akkor addig adnak egy 20 GB-os mobilnetet csak 800 Ft-ért.
Közben 01.09-én kelek fel reggel, és nincs net. mondom hurrá, biztos most kötik a telefont. Mivel pár óra múlva sem volt, telefon az ügyfélszolgálatra, már az automata mondja, hogy a 48-as körzetben gondok vannak az internettel. Ez pár óra alatt megoldódott, szóval eddig 3 hét alatt 2 hibával megúsztam (Nálatok milyen az arány ?). Közben jelezte a Telekom hogy kedden (14.) jönnek a szerelők és mindent megoldanak. A szerelő jön is időben, kérdezi miért akarok és 2 vonalat (ami családi ház révén sok furással-faragással jár). Mondom dehogy akarok, csak azt hallottam, hogy már van lehetőség olyan high-tech megoldásra (kb. 15 éve) hogy ugyanazon a vonalon netezzek és telefonáljak. Erre elvonultak, hogy megnézik mit tehetnek.Erre tegnap hív egy ügyintéző, és egy újfajta mondattal indít. „Van egy kis gond!” … Erről rögtön a híres bejelentés („Houston, van egy kis probléma.”) jutott eszembe és éreztem, hogy a Holdra szállás egyenlőre elmarad :). Elmagyarázta, hogy a vezeték vége rossz helyre van kötve a központban és ahhoz hogy átkössék mindent elölről kellene kezdeni. De azt mondta, hogy megpróbál intézni valamit. Jelenleg itt tartunk, izgatottan várom a végjátékot.
Lehet, hogy naiv vagyok, de azt hinné, hogy ott a központban lóg egy vezeték, azt kellene beledugni egy megfelelő ajzatba, a komputerben egy számot rendelni a vezetékhez és hoppá van telefon és net is. Amiket itt leírtam az mind ellenőrizhető a Telekomnál, mert minden beszélgetést rögzítettek (bár, ha a „rögzítés” is úgy történt mint a telefonbekötésem, akkor vannak azért kétségeim :).
Az utolsó 100 komment: