Árpád kétszer is belefutott "véletlenül elírt" 86%-os leértéeklésbe a Booking.com keresőjén. A stockholmi Metro szálloda azonban nem szerette volna bebukni az üdülésük árát, ezért egyoldalúan törölték a foglallást. Kijevben ezzel szemben az ötcsillagos Hilton hotelben már nem izgatják magukat ilyen csip-csup dolgokon, simán mehetnek oda 2500 forintért. A kérdés igazából csak az, hogy milyen rendszerességgel jelentkezik ez a hiba:
Úgy gondoltam leírom "kis" kálváriámat, ami a Booking.com oldalon ért engem. Immáron lassan négy éve foglalok náluk, sosem volt gondom, mindig az elvárt szolgáltatást kaptam, azért amiért fizettem. Egészen eddig. Hiba csúszott a gépezetben náluk és találtam egy szállást Stockholmban tavaly december 31-én, három csillagos szállodában reggelivel 240 SEK-ért 3 éjszakára (bizonyíték - kép mellékelve).
Tekintsünk el attól, hogy most lengyelül van a visszaigazolás (félig lengyel vagyok), de ez az összegen akkor sem változtat. A foglalás idén november 4-7-re szólt volna. Nem nehéz kiszámolni, hogy ez forintosítva durván 8800 forint. Elnézve a svéd jólétet, meg az ottani fizetéseket, egy tisztes magyar állampolgár is kiköhögi ezt az összeget. Ha az ember foglalni szeretne és megnézi az oldalt, 30-40 ezer forint alatt nemigen ússza meg ezt a három éjszakát, feltéve persze ha normális szálláson szeretne aludni és nem 10 fős koedukált hálóteremben.
Persze megszólalhat az ember fejében a csengő, mitől olyan olcsó ez. Bizonyára mindenki hallott már olyan esetről például Amerikában, amikor egy hiba folytán repülőjegyeket lehet venni 10 dollárért. Mire észreveszik a hibát addig páran foglalnak, de sosem törlik a foglalást, hibáztak, elismerik, ügyfél jár jól, nem kockáztatják meg hogy esetlegesen az ügyfél beperli a légitársaságot és nyer is, ugye Amerikában ez természetes, hogy mindenki perel mindenkit és mindenért. Itt ugyanerről van szó, csak nem repülőjegy az olcsó, hanem szállásfoglalás. De ez ugye Európa, és ugye a Booking.com a holland törvényszabályozás vonatkozik rá. Ugyan nem vagyok jogász, így nem tudom mennyiben különbözik a holland törvény a magyartól, egy biztos a Booking.com törölheti a foglalást és az ügyfél nem tehet semmit. De ne rohanjunk ennyire előre. A foglalás meg is maradt egészen tegnapig (január 29), míg jött egy levél a Bookingtol, a következő szöveggel:
Dear Customer,
Thank you for choosing Booking.com. We're contacting you to inform you of an error in the rates for your booking with Metro Hotel (589658734). We apologize on behalf of Booking.com and Metro Hotel for this error. The actual rate for Metro Hotel is 525 SEK per night, and not 80 SEK per night as mentioned on your reservation. We ask for your understanding in reaching a middle ground. The accommodation has confirmed that they would like to offer you 450 SEK per night. Please note that since the rates and availability may vary in time, we urge you to confirm whether you accept the rate within 24 hours.
We look forward to hearing from you within 24 hours.
Kind regards,
Booking.com Customer Service Team
Aki kicsit is tud angolul, az könnyen rájöhet, hogy mit írnak benne. 450 SEK/éjszaka amit ők "nagylelkűen" felajánlanak (a 230 SEK/3 éjszaka helyett), durva áremelés. Nyilván az ügyfél azaz én meg is írtam a választ eme levelükre:
Tisztelt Booking.com!
Köszönöm szépen a levelüket. Nem vagyok teljesen elégedett a válasszal, amit adtak, pontosabban amit a szállás válaszolt. Amikor foglaltam a szállást a Booking.com-on, akkor jogilag egy szerződést kötöttem a Metro szállással, ott ahol meg kívánok szállni. Minden szállásnak kötelező ügyelnie a pontosságra és a hiteles információkra, amibe beletartozik a szállás leírása, elérhetőség, szabad szobák és természetesen az ár is, amelyek megjelennek a Booking.com oldalon is. Nagyon szépen köszönöm, de elvárom azt hogy a szállás teljesítse a szerződésben foglaltakat, azon szerint, amikor a szállást foglaltam tavaly december 31-én.
Üdvözlettel
Ma reggel (január 30) arra ébredtem mikor indultam dolgozni egy levél a postafiókomban és a következő szöveg volt benne:
Dear Customer,
Thank you for choosing Booking.com. I am contacting you regarding your reservation at Metro Hotel with booking number 589.658.734. We have tried to negotiate and come up with a middle solution, however we have not been able to satisfy you. Unfortunately, at this time we cannot do anything else regarding this matter and the reservation will be cancelled due to the hotel not being able to honor this incorrect rate. I apologize for the inconvenience that this could cause to you.
Please feel free to contact us with any additional questions.
Kind regards,
Booking.com Customer Service Team
Egy perccel később pedig a foglalást is törölték, azt jó napot kívánok. A Booking.com oldal még hirdeti is, ők a legjobbak és persze legolcsóbbak meg az ügyfél elégedettség is magas. Nyilván túl olcsó lett volna, hogy igaz legyen, a szállás meg nem nyeli le a békát, pedig megtehetné. Hibáztak mikor feltöltötték az árakat, én meg pont ezt a pillanatot használtam ki...na de hát ez Európa és ugye nem Amerika.
Tudom levelem elég hosszú, de hogy pozitívan is fejezzem be a történetemet, idén január 2-án, úgyszintén hiba csúszott a Booking.com rendszerben és Kijevben (Ukrajna) az 5 csillagos Hilton szálloda 34 zloty-ért (kb 2500 forint) kínálta éjszakánként a kétágyas szobákat 2014 novemberére (kép mellékelve). Normál esetben durván 50 ezer forint egy éjszaka. Itt is törlések sorozata indult meg, nyilván a szálloda hibázott az árfeltöltésnél. Csak hát mégis 5 csillagról van szó, mégis Hilton szállóról, ami világszerte ismert. Volt néhány ügyfél aki lejárató kampányba kezdett a szálloda Facebook oldalán, (páran észrevehették a hibát és kihasználták) hogy ezt most mégis hogy csak úgy törlik és meg is lett az eredménye. A szállás mivel nem akarta megkockáztatni, hogy csorbuljon a hírneve, mindenkit egyenként visszahívott telefonon, akik ilyen alacsony áron foglaltak hogy akkor a foglalást mégis elfogadják és élni fog éjszakánként 2500 forintért. Elismerték, le is nyelték a békát ez van. Tehát végződhet pozitívan is a dolog.
elwood 2014.02.03. 12:51:13
ha netán szállodám lenne és megnyernék ellenem a pert emiatt akkor beraknám posztert véletlenül a vasalószobába, aztán hajnali háromkor megkérdezném, hogy biztos nem ő kért-e ébresztést ...
Jokkura 2014.02.03. 12:56:13
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.03. 12:57:09
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.03. 12:57:21
Pécsi bölcsész 2014.02.03. 12:59:07
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.03. 13:01:02
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.03. 13:11:02
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.03. 13:12:08
Meg a zágyba is.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.03. 13:19:47
pont.
fapadosrepules 2014.02.03. 13:21:04
A legdurvább az volt, amikor egy átlagos áru szállodát foglaltam és pár nappal az érkezés előtt kezdtek levelezni, hogy árat emelnének. Amikor foglaltam, akkor még sok hasonló volt ugyanazon az árszinten, de amikor meggondolták magukat, addigra rendesen felmentek az árak a környéken. Szívás a köbön. Ha ugyanaz a szálló több helyen foglalható azonos áron, akkor érdemes másik közvetítőt választani.
Az angol, német és lengyel oldalakon is kapják a savazást e miatt.
Supreme* 2014.02.03. 13:21:14
fapadosrepules 2014.02.03. 13:23:29
Az 1 dolláros szobákat leszámítva, Nem nagyon lehet megállapítani, hogy mikor történt elírás és mikor nem.
AtiSnatch 2014.02.03. 13:26:39
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.03. 13:27:53
PannonBoy 2014.02.03. 13:33:34
Darth Revan 2014.02.03. 13:33:56
Szerintem a szoba ara helyett veletlenul a szallas vetelarat listaztak :)
kepfeltoltes.hu/140203/1097179_4864421342290_1546693432_o_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.03. 13:43:02
Má hogyne vóna.
@sugargiraffusplumps.:
Mit csinász itt:
nagyonallat.postr.hu/elefant-a-porcelanboltban/?utm_source=origo-nyito&utm_medium=sec-p&utm_campaign=sec
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.03. 13:45:44
AtiSnatch 2014.02.03. 13:49:07
fapadosrepules 2014.02.03. 13:50:15
Pesten pl. van 3e Ft-os szobaár. Stockholmban lehetetlen?
Egy random dátumra 29 Eur a legolcsóbb egyágyas szoba Stockholmban. Ehhez képest a 10 Eur olcsó, de ha 86%-os promót lát az Ügyfél, akkor reális lehet?!
Ezeken el lehet vitatkozni, szerintem annak kellene vállalnia a felelősséget, aki hibázik.
NickJ 2014.02.03. 13:59:29
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.03. 14:00:19
És a kiajánlott áron történő foglalást a kiajánlott áron kellene visszaigazolni. Szívjanak faszt.
Manyecska 2014.02.03. 14:04:10
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.03. 14:07:47
Homár gyerekszobával ezt így kell mondani.
Manyecska 2014.02.03. 14:16:55
Manyecska 2014.02.03. 14:23:55
andand 2014.02.03. 14:27:49
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.03. 14:32:16
Már Lenin is megmondta: "Arabok között arabul kell beszélni."
Manyecska 2014.02.03. 14:53:18
2014.02.03. 15:07:20
00000000-0000-0000-0000-000000000001 2014.02.03. 15:58:42
Az Európai Közösségen belül a magyar nyelv hivatalos nyelvnek számít...
Píter 2014.02.03. 16:36:19
Vittore. 2014.02.03. 16:55:40
Aureliano Buendía 2014.02.03. 17:03:07
i do szabli i do szklanki
Black Hole 2014.02.03. 17:58:18
Black Hole 2014.02.03. 18:04:29
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.03. 18:25:18
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.03. 18:28:02
Black Hole 2014.02.03. 18:28:43
PannonBoy 2014.02.03. 21:30:01
Itt a posztolónak szerencséje volt, hogyha tényleg magyar nyelvű ügyfélszolgálat írta a választ (amúgy translate-tel is ki lehet egy elutasítást hámozni).
De az országon kívül nem érdemes a magyarral próbálkozni.
Sunny Days 2014.02.03. 22:19:27
A booking.com-ra az árakat a szálloda tölti fel, cserébe a booking közvetítői szerepet játszik, 'jelképes' összegű jutalékért. Fenti esetben a foglaló nem a szállodával kötött szerződést, hanem a közvetítővel. Hogy milyen ár jelenik meg, azért a szálloda felelős. Ha az ár mégis rosszul jelent meg, azt majd a szálloda és a booking leboxolják egymással, ebbe a vendég nem vonható be. Azért van pár beépített segítő elem, ami nem engedi, hogy lemaradjon egy nulla az ár végéről. Plusz, a többi közvetítő árgus szemekkel (robotokkal) pásztázza, nehogy ugyanaz a szálloda ugyanarra a dátumra ugyanolyan feltételekkel olcsóbb árat kínáljon, mert akkor a vendég majd másutt foglal és abból a nincs közvetítői jutaléka. Egy szálloda nem kockáztatja, hogy ne legyen paritásban, mert azzal magára vonja a közvetítő haragját, lekerül az oldalról, stb. Sok szállodának nincs is saját foglalási oldala, tehát létszükséglet, hogy fent legyen egy olyan nagy oldalon, mint amilyen pl. a booking.
A booking-nak van magyar nyelvű ügyfélszolgálata, honlapja, stb. tehát nyugodtan lehet nekik magyarul írni.
Az, hogy a booking csak úgy töröl egy korábban visszaigazolt foglalást, az nagyon durva. Ilyet nem tehetne meg.
killertom24 2014.02.04. 00:23:14
Labancz 2014.02.05. 08:53:50
hajráargentína 2014.02.08. 01:49:50
Nehéz itt igazságot tenni, jómagam rendszeres booking.com használó vagyok és soha nem tapasztaltam semmi problémát. Egyszer trükközött egy török hotel, a booking felé azt jelentették, hogy nem érkeztem meg, végül gondolom rendezték az ügyet, nekem nem lett belőle gondom.
Nekem nem túl szimpatikus a posztoló hozzáállása, szerintem az elvárásokhoz két korrekt fél szükséges és itt az egyik sem volt az (a hotel is lehetett volna nagyvonalúbb). Az elég riasztó hír lenne, ha a booking minden ok nélkül mond vissza foglalásokat, de hát itt ők tűnnek a legkevésbé sárosnak az ügyben.
Navarone 2017.06.13. 20:10:23