Gábor megpróbálta kideríteni, miért nem használható emberi logika szerint a Volánbusz internetes jegyrendelése, de nem sok sikerrel járt:
Szóval most én voltam a Naiv ügyfél, aki a Volánbusz online jegyvásárlási rendszeréből
Írtam tehát a Volánbusznak, ők meg válaszoltak. Különösebb ecsetelésre nem szorul a dolog, csatolom a leveleket, ha közérdeklődésre számot tartó a dolog, akkor a személyes adataim (mármint nevem, címem) kihagyásával közölhető. Természetesen, amennyiben érkezik valaha reakció a Volánbusznak ma elküldött viszontválaszomra, azt is továbbítom majd.
a) szerettem volna megtudni, honnan is megy busz Veresegyházra,
b) szerettem volna megtudni mibe kerül,
c) szerettem volna jegyet vásárolni, ha lehet.
A rendszer ezek egyikére sem alkalmas.
---------- Forwarded message ----------
Tisztelt Hölgyem! / Tisztelt Uram!
Tisztában vagyok vele, hogy Magyarországon élek. Magyarország nem mintaország, hanem MINTHA ország. Úgy tűnik, MINTHA léteznének azok a dolgok, amelyek megkönnyítik az életet a fejlett nyugati társadalmakban, de ha megkapargatjuk a felszínt, kiderül, hogy valójában nem működnek, ezáltal nem megkönnyítik, hanem inkább megnehezítik mindennapjainkat. Ilyen az Önök online jegyvásárlási rendszere is.
A hibát ott követtem el, hogy miután Budapestről Veresegyházra szerettem volna utazni, ehhez az Önök online jegyvásárlási rendszerében kívántam jegyet venni.Normális ország normális vállalatának normális rendszerében ez úgy működik, hogy beírom a várost, ahonnan indulok, és beírom a célállomást, nyomok egy entert vagy rányomok a keresőgombra és a rendszer kidobja, hogy melyik budapesti állomásról hogyan jutok el Veresegyházra (normális országokban, ha közvetlenül az adott közlekedési eszközzel nem érhető el egy adott célállomás, még ahhoz is ad javaslatokat a rendszer, milyen átszállásal kell / lehet más közlekedési eszköz igénybevételével eljutni a célomhoz).
Viszont az Önök rendszerében nekem már eleve pontosan tudnom kéne, hogy melyik budapesti Volánbusz pályaudvarról indul Veresegyházra busz. Sebaj, megnéztem a menetrendben, Újpest Városkapu IV. ker. a megfelelő kiindulópont. Ezután a kiindulási pontnál meg is találtam Újpest Városkaput, de mint XIII. kerület. Sebaj, minthogy IV. kerületi Újpest Városkapu nincs a listában, nyilván ugyanarról van szó. Ám a dolog nem működik, hiszen a célállomáshoz beírva nem találja Veresegyházat, a leginkább egyező találatként Váchartyán, Veres Pálné u. jön ki.
Engedjék meg, hogy megkíméljem Önöket a fárasztó gondolkodástól, levonom a következtetést én magam. Előre is elnézést kérek a lényegretörő és kissé profán fogalmazásért:
Az Önök online jegyvásárlási rendszere egy kalap sz..t nem ér.
Jegyet nem tudtam venni, viszont ehelyett a drága időmet levélírással töltöm. Itt jelzem, hogy egy hét türelmi időt adok Önöknek a rendszer kijavítására. Egy hét múlva le fogom ismét ellenőrizni ugyanezekkel a paraméterekkel, hogy tudnék-e jegyet vásárolni Budapestről Veresegyházra. Amennyiben nem, úgy ezen levelemet és az ismételt próba eredményét megküldöm a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blognak, és a nyilvánosság fog Önök felett ítélkezni.
Társaságunkhoz érkezett bejelentését köszönjük. Tájékoztatjuk, hogy a társaságunk által üzemeltetett internetes értékesítési rendszerében csak ülőhelyet is biztosító országos járatokra vásárolható menetjegy. Ennek tényre a nyitó oldalon fel is hívjuk a vásárolni szándékozók figyelmét.
Budapest-Veresegyház viszonylaton közlekedő járataink elővárosi besorolásúak, amelyekre pénztárainkban is csak helybiztosítás nélküli menetjegyet adunk ki. Mindezen okokból kifolyólag sajnos áll módunkban rendszerünkön módosítani. Megértését köszönjük.
Üdvözlettel:
VOLÁNBUSZ Zrt.
---------- Forwarded message ----------
Drága Volánbusz Zrt.!
Sajnos előző levelem minden prekoncepcióját beteljesítő levelük megválaszolására csak most tudtam sort keríteni.
Először is szeretném Önöket tájékoztatni, hogy a logika szabályai szerint a honlapjukon közzétett mondat, miszerint
" Tájékoztatjuk, hogy az interneten menetjegyét megvásárolhatja a VOLÁNBUSZ Zrt valamennyi közvetlen országos járatára, valamint azon VOLÁN társaságok egyes közvetlen országos járataira, melyek csatlakoztak a VOLÁNBUSZ Zrt által üzemeltetett internetes menetjegy vásárlási rendszerhez, melyről bővebb információt a VOLÁNBUSZ honlapján a Gyakori kérdések menüpont alatt találhat. "
nem zárja ki azt, hogy Veresegyházra lehessen az online rendszerben jegyet venni.
Honnan tudnám, hogy Veresegyházra milyen járat megy (országos vagy elővárosi)? Önök elvárnák, hogy minden utazó az Önök által ismert minden információnak a birtokában kell legyen. HÁT NEM! Önöknek kellene úgy kialakítani egy ilyen jegyvásárlási rendszert, hogy a nulla információval rendelkező utas is tudja használni. Ezt hívják úgy manapság, hogy user friendly / felhasználóbarát. Viszont sejtem, hogy Önök számára a legzavaróbb tényező a rendszerben az utas.Egyébként nem kéne messzire menniük jó példáért, csak megnézni a MÁV ELVIRA rendszerét. Nem kell tudnom, hogy milyen pályaudvarról megy vonat a célállomásra, csak beütöm, hogy Budapest - Veresegyház és érdekes módon kidob minden lehetőséget, árral együtt. Nincs olyan, hogy az elővárosi vonatot nem mutatja, meg hogy az helybiztosítás nélküli, így arra nem is vásárolhatok jegyet. Hol élnek maguk?
Válaszukon penetránsan érezni, úgy gondolják hogy az ügyfél a hülye, az ügyfél a felelős, hogy nem tudja, amit tudnia kéne. Normális országokban a vendéglátásban, kereskedelemben, szolgáltatóiparban van egy szabály, ami rendkívül egyszerű: mindig a vendégnek / vevőnek / ügyfélnek van igaza. Nem véletlenül. Ugyanis, ahogy fentebb említettem, nulla előzetes információ birtokában is használható rendszert kell csinálni. Ha valakinek problémája van a rendszerrel, akkor azt kell megvizsgálni, hogy hogyan lehet úgy javítani a rendszert, hogy a jövőben senkivel ne forduljon elő hasonló. És miért mindez? Mert normális szolgáltatóknál tudják, hogy ők vannak az ügyfélért és nem fordítva. Önök idáig még nem jutottak el.
De hogy konstruktív javaslatot tegyek kérdésekbe bújtatva:
Nem lehetne megcsinálni, hogy csak a kiindulási várost kelljen beadni, a pályaudvart nem, és a rendszer így is minden az adott kiindulási helyről a céltelepülésig közlekedő járatot megmutasson? Azt is nehéz lenne megcsinálni, hogy ha már valamely okból kihagyják a jegyvétel lehetőségéből az elővárosi vonalakat, akkor mutassa ezeket is, a menetjegy árával együtt, de egy olyan tájékoztatással, hogy erre a viszonylatra csak a buszon váltható jegy?
Természetesen elmúlt már az a kor, amikor még hittem a mesékben. Most sincsenek illúzióim. Valószínűleg Önök úgy fogják ezt az "alulról" jövő, az utastól származó kezdeményezést lerázni magukról, mint a kutya úszás után a vizet. Ugyanis ezzel dolgozni kéne. Meg egyébként is, mit képzel ez a valaki, mi majd megmutatjuk, hogy mi jobban tudjuk, nőjön fel ő a rendszerhez. Hát ezért tart itt ez az ország.
Ígéretemhez híven levelezésünket a Tékozló Homárnak továbbítom, hogy anonim módon tegyék közzé, ha arra érdemesnek találják.
Az utolsó 100 komment: