Naiv ügyfélnek 3 hetet kellett várnia csoportos könyvrendelésére, mert az egyik példányt nem sikerült antikváriumból beszerezni. Amikor viszont megjött, szakadt volt, de cserélni csak a teljes rendelést lehet egyben:
A Bookline január 1-től újra derekasan megváltoztatta az internetes rendelések átvételének feltételeit. Nem ez az első lépésük afelé, hogy a nagyon régi könyvfogyasztó ügyfeleiket elkergessék. 2-3 évvel ezelőtt még kiemelt vásárló voltam, ami azt jelentette internetes vásárlással 22%-os kedvezményt kaptam az új könyvekre. Emögött persze az volt, hogy rengeteg könyvet szeretem be rajtuk keresztül. De amióta a Bookline úgy döntött, sokkal inkább Shopline lesz, és sokkal több fakanalat meg pelenkát akar eladni, mint könyvet, ami persze szíve joga és érhető is, ebből lehet inkább megélni, tehát azóta ez a kedvezményem megszűnt.
1. Vagy az egész megrendelést visszamondod, ők ezt sztornózzák, majd újra leadod a megrendelésed, megint vársz, amíg értesítenek róla, hogy átveheted, és ha akkor rendben érkeznek meg a könyvek átveszed. Vagyis külön sérült könyvet nem vesznek vissza, csak az egész megrendelést. Abszurdum.
Az első, pár évvel ezelőtti kedvezményrendszer-átalakításnál a kiemelt kategória megszűnt, és mi, akik addig a legtöbbet költöttük a Bookline-nál, rosszabbul jártunk. Kitalálták a kuponbeváltós pontrendszert, amivel a legmagasabb elérhető kedvezmény 20% lett. Némi berzenkedés után azt mondtam, hogy jó, ez se kevés, maradjunk. Viszont egyre kevesebb könyvet találok meg náluk, ami egy kicsit is különlegesebb, kisebb kiadó kiadványa, azt náluk ne keresd. A könyvválaszték tehát eléggé leszűkült.
És minderre jött egy újítás január 1-től: ha sérülten érkezik meg a megrendelt könyv, és több könyvet is rendeltél, nem csak ezt az egyet, akkor két lehetőséged van:
2. Átveszed a sérült könyvet is, kifizeted, aztán értesíted a Bookline-t, hogy az egyik könyv sérülten érkezett, szeretnéd visszakapni az árát. Kapsz ehhez egy kontaktot, ahol bejelentheted.
Én az utóbbit választottam. 8 könyvet rendeltem, 22 napot (!) vártam a teljesítésre, 2-szer telefonáltam, többször e-maileztem miatta, hogy küldjék már, azt mondták, az egyik antikvár könyvet nem küldi a Bagolyfészek Antikvárium, ezért kell várni ennyit. A többi könyv között ajándékba szánt is volt, szorított az idő, ezért nem mondhattam vissza az átvételkor a rendelést.
Az ügyfélszolgálat e-mailcíméről több mint 1 hete nem jön válasz. Azt a kérdést tettem föl nekik, hogy most mi a helyzet. Mert azt ugye ők sem gondolják komolyan, hogy én a szakadt könyvvel (amely miatt egyébként az egész rendelés késett) szaladgálni fogok, hogy visszaadjam nekik, ez is abszurdum volna, viszont akkor honnan fogják nekem elhinni, hogy tényleg gond van vele, és jogosan kérem vissza a pénzem. Az átvételkor azt az információt kaptam, arra nincs lehetőségem, hogy helyben reklamáljak, sajnálják.
Ezek után végeztem a Bookline-nal, más után nézek.
Az utolsó 100 komment: