Tékozló Homár

Havonta dráguló kötelező az Union Biztosítónál

2014.02.17. 15:16 | jackyll | 37 komment

Naiv autós decemberi bonus besorolása januárra két szintet romlott, aztán amikor ezt megreklamálta, tovább drágult a kötelező biztosítása:

Tisztelt Biztosító! Minden értesítő levelükben (számla, kötvény, felszólítás, stb...) azt jelzik, hogy az "ugyfelszolgalat@union24.hu" e-mail címre írjak probléma esetén. A "gyors" ügyintézés érdekében mindig kérik a kötvényszámot, én ezt mindig meg is adom. Ennek ellenére több hetes leveleimre semmilyen visszajelzés nem érkezett, ez már önmagában fogyasztóvédelmi kategória. Ennek ellenére megpróbálkozom újra, mivel mást sajnos nem tehetek, itt kezdődik a ügy:

2013-as évben a kötelező biztosításom Bonus-Malus besorolása B5 volt. 2013-ban egyetlen káreseményem volt, ennek megfelelően a 2014 évtől a Bonus-Malus  besorolás B3-ra változott, ezt a korábbi biztosítóm az Allianz megfelelő módon bejelentette a nyilvántartásba. Önök 2013.12.21.-én megküldték részemre a 2014-es kötvényt, amin helyesen B3 besorolás látható.

2014.01.22-én kaptam Önöktől egy újabb kötvényt. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy ezen minden ok nélkül a 2014-es Bonus-Malus besorolás B1-re változott, illetve a biztosítási díj is jelentősen növekedett. Mint fentebb írtam 2013-ban csak egyetlen káreseményem volt, az Allianz már egyszer visszasorolt a 2014-es évre, Önök pedig ezt teljesen jogtalanul újra megtették, amivel megkárosítottak.

Ezt több ízben jeleztem Önöknek, azonban sajnos levelemre semmilyen érdemi válasz nem érkezett, sőt kaptam számlát és felszólítást is, miszerint megszüntetik a biztosításom, ha nem fizetem be a jogtalanul kért plusz összeget. Mivel Önök válaszra nem méltattak jeleztem az ügyet az alkuszomnak, a Netrisknek. Nekik annyit sikerült elérniük Önöknél, hogy újra lekérdezik a bonus besorolásom, ezzel a Netrisk szerint majd helyreáll a rend.

2014.02.14.-én, azaz sok levélküldés, de semmi válasz után kaptam Önöktől egy újabb megdöbbentő értesítést, miszerint nem tudták lekérdezni a bonus besorolásom, ezért, ha nem tudom azt igazolni visszasorolnak A0-ba. Állításuk szerint rosszul adtam meg a kártörténeti azonosítóm, mivel az már egy másik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnál érvényesítésre került. Ez már csak azért is nevetséges, mivel Önök ezt már egyszer sikeresen lekérdezték, és a megfelelő 2014-re érvényes B3 besorolást kapták eredményül.

Összefoglalva: B5-ből indultam, B3-ba kéne lennem, Önök jogtalanul átsoroltak B1-be, most pedig sokszori idegeskedés és levelezéssel annyit sikerült elérnem, hogy A0-ba szeretnének sorolni. Mostani levelem után talán már M2-be kerülök??? Ez egész egyszerűen már több a soknál.

Legutóbbi levelükben kérik, hogy "tisztázzam előzményem", azt gondolom ezt fent megtettem, bizonyítékképpen pedig mellékelve elküldöm ÚJRA elküldöm előző biztosítóm 2013-as és a fordulónapos felmondás előtt küldött 2014-es kötvényét, valamint a 2014-es díjértesítőjét, amin látszanak az egyes évek helyes bonus besorolásai, valamint az általam természetesen helyesen megadott kártörténeti ügyfél azonosító is.

A "gyors" ügyintézés érdekében újra megadom összes adatom:

Union kötvényszám: xxx
Kártörténeti ügyfél azonosító: xxx
Szerződő neve: xxx
Lakcím: xxx
Születési idő: xxx
Születési hely: xxx
Anyja neve: xxx
Email cím: xxx
Union24 azonosító: xxx
Telefonszám: xxx
Rendszám: xxx
Alvázszám: xxx
Gyártmány: xxx
Típus: xxx
Előző biztosító: Allianz
Előző biztosítónál a kötvényszám: xxx
Előző biztosítónál a kártörténeti ügyfél azonosító: xxx
Alkusz: Netrisk

A fentiek alapján haladéktalanul vegyék fel a kapcsolatot korábbi biztosítómmal (Allianz), az alkuszommal (Netrisk), és a központi nyilvántartóval az ügy megnyugtató rendezése érdekében. Nem automata leveleket, hanem konkrét ügyintézést várok.

Fenti levelem továbbítom a fogyasztóvédelmi hatóságnak, a netrisknek, valamint a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blognak is...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.02.17. 15:19:22

Mr Xxxx.
Hogy nem keveredik rajta össze a juzer?

neet 2014.02.17. 15:20:10

Épp szidni akartam az allianzt, de látom, h ez union. Na, velük az égvilágon nem volt még gondunk, szeretjük. :)
Még a fölös 160 Ft-ot is kiküldték címre. 60 ment a postásnak, a 100 a gyereknek, mindenki boldog :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.17. 15:23:49

@dr. phil. Sün‼ ツ: szerintem ponnez vót a baj, hogy lómai számokkal írta az adatot.

AtiSnatch 2014.02.17. 15:29:26

inkább hallgassatok egy kis "zenét":
2perc.net/2014-legborzasztobb-dala-te-meddig-birtad/ időt kommentenben várom :D

neet 2014.02.17. 15:30:53

@AtiSnatch: miért néztem meg??? se alkesz nem vagyok, se nem hányok még terhesen sem soha. Hülyeeee.

AtiSnatch 2014.02.17. 15:33:28

@neet: miért, most hánytál? :DD nézd meg a másikat linket is :D az annyira "nem" hánytatós... :)

AtiSnatch 2014.02.17. 15:36:54

@AtiSnatch: *nem szándékos hibákért felelősséget nem vállalok!

neet 2014.02.17. 15:39:55

@AtiSnatch: nem, de a kép eléggé undi.
A zene most nem megy, kölök a csöndben aludt el, és én is azt tervezem, nem kockáztatok...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.17. 15:43:48

Az nem fogyvéd szerintem, hanem PSZÁF, de mondjuk nem hiszem, hogy sokra meg az idiobiztosítóizmussal szemben... Bár ha sokat reklamál, lehet jön a Rezsidémon is.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.02.17. 15:48:42

Union biztosító:
Jópár éve eladtam a kocsimat. Felmondtam a biztosítást. (B10) Rendben is volt. Bő 1 év után vettem egy másik kocsit. Mivel unionnal nem volt semmi gondom ismét náluk akartam kötni. Bemegyek, kitöltjük a papírokat, majd közli az ügyintéző (miután átolvasott mindent, és látta, hogy az utolsó biztosításom náluk volt), hogy addig nem tudnak B10-be tenni, amíg nem mutatom be a bónusz igazolást az előző biztosítómtól.
Erre megkérdeztem, hogy Ő tudna-e adni nekem egy igazolást a korábbi kocsimra? Mert ha igen akkor egyből meg is tudnám mutatni neki. Aztán csak hebegett-habogott...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.17. 15:49:01

@neet: 1. szabály : Ha a gyerek alszik, aludj te is!

ferand1979 2014.02.17. 15:52:46

@amsz: 1 év után már törlődik a bónusz besorolás... ha közben nincs kocsid...

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.02.17. 16:00:16

@ferand1979: 2 év. Amúgy nagyon okos vagy.

"Az üzembentartó már megszerzett bonus-malus fokozata megmarad, és az arra jogosító időtartam tovább folyik, ha a szerződés megszűnik és a szerződés megszűnésétől számított kettő éven belül a biztosított új szerződést köt akár ugyanazon, akár más biztosítónál."

Steckdose 2014.02.17. 16:00:37

Nekem is volt olyan, hogy biztosítóváltáskor beraktak a valós bónuszfokozatba, majd pár hét múlva egy különbözeti csekk kíséretében jött egy értesítés, hogy visszakúrtak A0-ba, mert a kártörténeti nyilvántartásból ezt olvasták ki. Kiderült, hogy a KETTŐVEL azelőtti biztosítóm nem volt képes megfelelő adatokat feltölteni. (Hogy az eggyel azelőtti biztosítóm miért nem rakott vissza A0-ba, azt ezek után meg nem tudnám mondani.) Az alkuszcég nem tudott az ügyben segíteni nekem. Javaslom, hogy ex-biztosítóról ex-biztosítóra haladva visszafelé próbálja meg a posztoló kideríteni az ügyet, nekem is ez segített végül.

neet 2014.02.17. 16:08:38

@ColT: Murphy: amikor a gyerek elfekszik, nekem kipattan a szemem...

neet 2014.02.17. 16:11:56

@amsz: alátámasztom. Én kb a 17. hóban kötöttem új biztit (addig nem volt, mert a kocsit elvitték rászorultabbak...), és maradt a régi bónuszom, király.

ferand1979 2014.02.17. 16:30:33

@amsz: mióta 2 év? Apám kb. 1 évig hagyta a négyütemű wartburgját rozsdásodni az udvaron, gondolván hogy a ww-s motorja miatt érdemes... N mega 4 jó téli gumi miatt és az akku miatt... Közben meg az új autójára fizette az alap biztit.. Bukta az összes bónuszát akkor.. De még rá is fázott.. Mivel csak 15.000-t kapott egy bontóban érte... Közben meg 50.000 volt az éves GFB-je... 15.000 helyett.
Nagy bukta volt az.
Mondjuk ez kb 6-7 éve volt.. Azóta már 2 év után szüntetik meg a bónuszt?
(megnéztem, a Netrisk szerint már 2 év...)

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.02.17. 16:36:24

@ferand1979: Nekem ez 2006-2008-ban volt. (2006-ban adtam el, és 2008-ban vettem az új kocsit)

Aureliano Buendía 2014.02.17. 17:00:49

BiciGlivel kő járni. De arra is rencámot!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2014.02.17. 17:49:06

"csak" egy!? miért mennyi szokott lenni egyébként!?!?

Genius2 2014.02.17. 18:55:24

@uraaam: erre akartam a ribancrencámot (jó lesz ha má megkapom azt a céges ájfon 4s-t, ezzel a szarral oly nehéz írni.)

Tomasz_a_gozmozdony 2014.02.17. 22:11:18

@ferand1979: jó sok esze van apádnak, ha azért fizetett kgfb-t hogy az udvaron rohadjon a warbesz.

joska61 2014.02.18. 10:13:44

Az az egy szerencséjük a biztosítóknak, hogy ez a kgfb valóban kötelező. Egyébként épeszű ember nem állna velük szóba.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2014.02.18. 10:55:00

@amsz:
Az Unionnál nálam is történt hasonló. Az bonust nem személyhez, hanem gépjárműhöz kötik. Ráadásul éves szintű befizetéskor jóval nagyobb összegű a számla, de nekem sikerült tisztázni a helyzetet.
Írásban kellett a régi biztosítás adatait megadni és azt amire a bonust kell átvezetni. A különbözetet pedig visszaadták.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2014.02.18. 11:01:59

@Steckdose:
Ha netrisk-ről van szó, akkor ők csak ajánlatot tesznek, közvetítenek a biztosító felé, onnantól pedig mossák kezeiket. Mivel a tulajdonos beírhat náluk akármekkora bonus fokozatot.
A biztosító azonban ezt nem fogja automatikusan elhinni.

ferand1979 2014.02.18. 12:51:08

@amsz: hátja.. Csak reménykedett, hogy hamar eladja alkatrésznek a cuccost...
De nem jött össze, közben meg eltelt 1 év..

ferand1979 2014.02.18. 12:56:21

@amsz: Akkor Apám nem járt utána rendesen, és bukott feleslegesen bonúsz pontokat...
Utánakérdeztem, és nem volt még egy kerek évet sem az udvaron az autó leparkolva...
Utólag ezt 2-3 év távlatában lehet(ne) módósítani a bónuszt???

Steckdose 2014.02.18. 14:34:25

@csabapayne: így van, ezért is írtam, hogy az alkusz (netrisk vagy más) nem tud segíteni. Ezért tanácsos sorra hívogatni az exbiztosítókat, hogy hol akadt el a dolog. Legalábbis nekem így derült ki és került korrigálásra.

esef 2014.02.18. 16:57:54

@Steckdose:
ilyen nálam is volt, természetesen Allianz, márciusban jött a levél, júliusig tartott, a végén már kurvaanyázás ment a telefonban és személyesen is

Steckdose 2014.02.21. 10:55:16

@esef: Akkor vagy neked volt peched, vagy nekem mázlim, mert nekem az ügyfélelhárítós kiccsajok mindhárom biztosítónál nagyon kedvesek és együttműködőek voltak.
süti beállítások módosítása