Karolina és József két hónapja próbál valami normális összeget kicsiholni Wizzair-járatuk 3+ órás késéséért, de eddig csak 10 euróig jutottak:
Egy Wizzair-es kalandos utat szeretnék veletek megosztani. Februárban 4 napot töltöttünk Barcelonában a férjemmel. Elsős kisfiunk felügyeletét ennyi napra sikerült megoldanunk. A visszaútra szóló jegyünk feburár 11-én az esti 20.10-es gépre szólt.
A repülőtérre érkezésünk után fél 6 környékén elfoglaltuk a beszállókapuk melletti üléseket, és várakoztunk a kapu kiírására. 8 óra környékén már bizonyossá vált számunkra, hogy a gép késni fog, a repülőtér személyzetétől semmilyen tájékoztatást nem kaptunk a várható indulásról. Telefonon internetes hozzáféréssel annyit sikerült kiderítenünk a Budapest Airport honlapjáról, hogy gépünk már Budapestről is több, mint egy órás késéssel indult. A gép beérkezését követően azonnal megkezdték a beszállítást, a gépen lévő stewardessek is ösztönözték az utasokat - nem kevesen voltunk - hogy minél gyorsabban sikerül a beszállás, annál hamarabb tudunk elindulni.
A beszállás gyorsan sikerült, helyünket elfoglalva azonban rövid idő után a kapitány arról adott tájékoztatást, hogy apróbb műszaki hiba miatt csak kb. fél óra múlva tudunk indulni, de aggodalomra semmi ok.
Egy óra elteltével már számunkra is bizonytalanná vált az indulás. Ez idő alatt a fedélzeti mosdókat megnyitották, de a hely korlátozottsága miatt a szűk üléssorok között töltöttük a várakozás idejét. Utastársaink közül jó néhányan már igen ingerülten követelték a tájékoztatást, és a biztonságérzetük megingására hivatkozva le akartak szállni a gépről. Mi ez idő alatt hosszú telefonhívásokat bonyolítottunk és próbáltuk megoldani gyermekünk másnap reggeli felügyeletét és eljutását az iskolába. Ekkor már igen hosszú ideje ültünk a gépen, ahonnan sem leszállni nem lehetett, sem kimenni.
Öröm az ürömben, hogy végül 20.10 helyett majdnem éjfélkor gépünk elhagyta Barcelona repterét, és a 22.45-ös érkezés helyett kettő óra előtt néhány perccel szálltunk le.
A következő napon levelezésbe kezdtem a Wizzairrel, és az EU 261/2004-es rendelete alapján benyújtottuk kárigényünket cégük felé, a késés mértékét képekkel igazolva. A válasz természetesen elutasító volt, 10 EUR kártérítést ajánlottak fel, amit én nem fogadtam el.Felkerestem a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséget, benyújtottam a panaszt a Wizzair felé. Kb. három hét múlva érkezett egy levél, melyben egy több oldalas dokumentumot kellett kitölteni angol nyelven. A visszaküldés után újabb néhány hét telt el, majd érkezett egy levél, melyben tájékoztatnak arról, hogy: „Mivel az Ön járata Barcelona – Budapest szakaszra szólt, ezért ügyét, a kitöltött formanyomtatvánnyal – az eljárás lefolytatására jogosult spanyol hatósághoz tettük át.”
Jelenleg tehát itt tart az ügy. 8 hét alatt a panaszom eljutott Madridba a Fogyasztóvédelem Spanyol megfelelőjéhez. Hiába rendelet adta jogunk a kártérítés, egyenlőre semmilyen módon nem tudjuk érvényesíteni ezt.
Az utolsó 100 komment: