Ch'tka elsőre kicsit paranoidnak tűnhet a levele alapján, de jobban belegondolva tök igaza van. Miért is kéne megadni valakinek bármilyen jelszavunkat? És nem csak A Képzelebeli Ügyfélszolgálatos, Aki Megrendeli Titokban A Nevemben A Super Havi Csomagot miatt, hanem mert az emberek nagy többsége pár jelszót használ mindenhova, még azok is, akik képesek voltak túllépni az 12345 típusú védelmen. A jelszó nélkül nem vizsgáljuk ki a panaszt felvetést meg nem is értem.
Kedves Homár!
A minap kénytelen voltam problémát bejelenteni a Vodafone-nál, mert kicsit összekeverték a számlázáskori adatforgalmi határidőt.
Semmi jóra nem számítottam, de vannak dolgok, amik még egy gyakorlott informatikust is meglepnek. Ugyanis az ügyfélszolgálat elkérte a belépési jelszavamat. Természetesen megtagadtam a kérést. Az ügyintéző elmondta, hogy igen, ő megérti az aggályaimat, de nem tud mit csinálni. Később írásban is megismételték, hogy a jelszavamat szeretnék és megfenyegettek, hogy ha nem adom meg, nem tudják kivizsgálni a problémát.
Egyszerűen nem tudom felfogni sem, hogy egyáltalán kinek és milyen környezetben juthat eszébe egy jelszó elkérése az ügyféltől. Ha a kollegámnak betegség esetén megadom a jelszavamat bármely céges rendszerhez, akkor azonnal kirúgnak. Ha a vodafone-os ügyintéző megrendel a nevemben néhány méregdrága szolgáltatást, akkor hogy bizonyítom be, hogy nem én tettem?
Már az elég meredek, hogy az ügyfélbiztonsági kódot (a telefonos pinkódot) kérik el, de az online ügyintézési felülethez tartozó jelszó elkérése túlmegy minden határon.
Ch'tka
Lütyő felügyelő 2015.03.09. 09:38:06
AtiSnatch 2015.03.09. 09:41:00
Lütyő felügyelő 2015.03.09. 09:41:53
Mégis mi alapján azonosítsák be telefonon/interneten keresztül? Mi az a Huncutka név?
Lütyő felügyelő 2015.03.09. 09:43:55
Úgy látszik ez a hivatalos arány náluk.
sunabajnok 2015.03.09. 09:44:24
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 09:52:10
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.03.09. 09:52:32
Az ügyfélszolgálatos nem volt a helyzet magaslatán...
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 09:55:04
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.03.09. 09:57:05
ne olvasd el 2015.03.09. 09:57:12
mondjuk az ügyfélbiztonsági kód pont erre van. mármint h azonosítani tudjad magad
cupcake25 2015.03.09. 09:58:16
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 10:01:22
Lütyő felügyelő 2015.03.09. 10:02:21
Lütyő felügyelő 2015.03.09. 10:38:00
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 10:44:08
Ez egy Einstein! Az ügyfélszolgálatnak azért kellhet a jelszó, hogy ellenőrizze, ha belép vele, lát-e valami problémát. Ő hívta az ügyfélszolgélatot, azok bármikor letilthatják, törölhetik, nem kell enkik ahhoz, hogy rosszalkodni tudjanak.
Ember! Idegennek nem adod ki a jelszót, értem? Ha azt mondja, hogy ő az édesanyád, akkor sem. De ha te hívod, akkor tudod, kicsoda.
Hildaaaaaa! Szabad kivételesen idiótázni a posztolót? Lécci, lécci, lécci!
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 10:45:43
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.03.09. 10:47:16
A jelszót soha senkinek nem adjuk meg, pont azért mert akinek joga van bármit is csinálni, annak nem fog kelleni, más meg miért akarná tudni?
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 10:47:45
Szellemileg kihívásokkal küszködő posztolónak foggalma nincs a "megfenyegettek" értelméről.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 10:49:28
Mondjuk én felülcsapnám a jelszavát valamivel, ellenőrizném, hogy ki a hülye, és utána viszacsinálnám. Ha meg nem lehet visszacsinálni, majd akkor vergődhet a posztoló, míg szerez új jelszót. Ennyi ésszel nem lesz egyszerű.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.03.09. 10:51:28
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 10:52:54
Mondjuk kapásból mondok egyet: poszter nem tud belépni hibás jelszó miatt. :))
CID 2015.03.09. 10:53:19
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.03.09. 10:55:21
De ha meg is próbál belépni, akkor mi történik? Látja hogy valóban nem tud. Megmondani ugyanúgy nem fogja tudni, hogy mi lenne a jó, tehát megy a fent említett process.
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 10:56:03
- akkor sem tudod, hogy ki az
- ha tudod, jelszót akkor sem adsz ki neki
ha mégis és akár az, akinek bediktáltad, akár az, aki hallotta ezt visszaél vele, akkor így jártál.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.09. 10:56:20
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 10:57:26
Van akin nem kell segíteni, mert nem lehet.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.09. 10:57:36
(Az a SIM-re való bejutáshoz van, hogy aztán a SIM azonosítsa magát a hálózaton. De hogy a usert nem azonosítja, az tuti.)
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 10:57:50
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.03.09. 10:58:43
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 10:58:44
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.09. 10:59:02
Lehet azonosítani biztonsági kérdéssel, SMS-ben, akárhogyan.
Az üfsz. vezetőjének a fejéát megsimogatnám, hogy ezt a processt hogy sikerült bevezetni?
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 10:59:51
Bárki, aki kipróbélja. De ha ilyen irigy kutya a poszter, akkor egyedül marad.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.09. 11:00:13
Na te meg annak nézz utána, hogy a PIN kódot ismeri-e a hálózat, vagy egyáltalán átkerül-e oda a SIM és a telefon kapcsolatfelvételekor?
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.03.09. 11:00:36
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 11:01:43
Nem elég, hogy akadályozza a blog normális használatát, újabban törli is ezeket a hozzászólásokat.
AtiSnatch 2015.03.09. 11:02:04
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 11:02:33
Valami egyéni fájdalma lehet a bejelentkezés után, azon szeretnének segíteni.
Bármi lehet, a poszter eleve nem százas. Maga alatt vágja a jelszót.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.03.09. 11:02:56
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 11:04:16
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 11:04:50
Csak ritkán törli a kommenteket a blogmoci, a gyakoribb, hogy az utoló kommentet nem jeleníti meg. 2006-os probléma, sokszor jelentettük, de a rohamos fejlesztések között nincs idejük a kommentelők fájdalmaival törődni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.09. 11:05:23
@onlajnok:
""Már az elég meredek, hogy az ügyfélbiztonsági kódot (a telefonos pinkódot) kérik el, ""
A telefonos pinkód az szerintem azt a PIN-t jelenti, ami a telóra kell. Mondjuk ha a telefonos szolgáltatás PIN-jéről van szó, az más kérdés, de azon meg mit akad fenn a poster, az arra van.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 11:06:20
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 11:06:27
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 11:07:21
Igen, ez is egy megoldás, ezt már írtam.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.03.09. 11:09:21
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 11:10:09
Nem mindig kell reprodukáni a hibát, egyszerű esetekben elég, ha elmondja. De mikor kesereg az ügyfél, és nem érted vagy nem hiszel neki, akkor ki kell próbálni, nincs mese. Máshogy nem tudsz segíteni.
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 11:12:10
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.03.09. 11:13:10
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.09. 11:13:17
És ez még egy viszonylag jól fogalmazott post.
@atpijkamo: De _sehol_nem_kérik_el_.
Én pl. elég jelentős admin jogokkal vagyok a céges AD-ben, de nem tudom megnézni a userek jelszavát. Szerintem nem is lehet.
AtiSnatch 2015.03.09. 11:13:42
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 11:15:11
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.03.09. 11:17:19
A második felére meg annyit mondok, hogy nincs lehetetlen :). De egy mezei ügyfélszolgálatos olyan messze van ettől, mint Makó Jeruzsálemtől, de még egy adminisztrátor is. De egyszerűen senkinek nem érdeke hogy tudja.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2015.03.09. 11:19:31
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 11:22:06
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 11:24:08
Nem vagyok benne boztos, hogy a poszter értelmi képességeivel ez lehetséges.
Mondjuk akkor meg a üsz. ellopja az ott megjelenített étékes adatokat. A paranoiának nincsenek határai.
A lényeg a lényeg. Azokra az adataidra kell vigyáznod, amik rád tartoznak, és a másikra nem. Jó példa a munkahelyi jelszavad. A munkatársadnak nem szabad megadnod, de a főnöködnek igen. természetesen utána lehet megváltoztatni, hogy egyértelmű legyen, hogy csak te használod. ha meg valaki azt mondja, ő a főnököd, nem vagy köteles elhinni. Visszahívod, az olyan száraz, biztonságos érzés.
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 11:25:52
A mosónők korán halnak 2015.03.09. 11:30:21
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 11:31:13
Add meg a jelszavadat, megmondom. :))
A mosónők korán halnak 2015.03.09. 11:32:32
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 11:33:18
A mosónők korán halnak 2015.03.09. 11:34:08
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 11:36:05
Jó pap holtig tanul. Öööö... papné.... Öööö csirke... nyuszi ... csirke... nyuszi... haggyuk!
melaena 2015.03.09. 11:36:57
Biztosan nem lehet megnezni.
meg az sem tudja,aki irta magat az ugyfelkezelo rendszert.
A jelszavak tobblepcsos kodolassal kerulnek be az adatbazisba.
Aki ezt vissza tudja fejteni, annak mar nem nagyon kell ugyfelszolgalati problemakkal,rendszerekkel foglalkoznia,mert a torveny barmelyik oldalan iszonyatos penzeket keres.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.09. 11:39:09
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.09. 11:41:08
@pythonozok: Usereket tudom kezelni, meg gépeket, semmi komolyabb nincs. Azért írtam, hogy szerintem nem lehet, mert hivatalos tréninget se kaptam erről soha, aztán ki tudja, milyen jogok vannak, ha a DC előtt ülsz.
Mondjuk az tényleg meredek lenne, ha vissza lehetne, de MS dolgokkal kapcsolatban én már semmilyen facepalm kategóriájú dolgon nem lepődök meg.
@onlajnok: +1
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 11:42:00
Nem tudjuk mi történt, mit lát a szupportos, mihez van joga, poszter mennyire tudja elmagyarázni, ha egyáltalán, nyilván nem unatkozásból kérték a jelszót. Lényeg, hogy poszter öntudatosan lábon lőtte magát.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.09. 11:42:27
(Irónia volt, ha magyarázni kell.)
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 11:43:37
AtiSnatch 2015.03.09. 11:51:18
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 11:53:53
közödeszed 2015.03.09. 11:54:41
lcsaszar 2015.03.09. 12:01:01
melaena 2015.03.09. 12:08:25
Nem tudom,melyik reszet nem sikerult megertened annak,amit irtam,de mindegy is.
igi1 2015.03.09. 12:27:40
Manyecska 2015.03.09. 12:28:40
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 12:30:04
:))
igi1 2015.03.09. 12:30:40
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.09. 12:56:30
Nem, nem lőtte. Teljesen nonszensz, hogy a saját jelszavad bárkinek kiadd.
Minden komolyabb cég biztonsági policyje így kezdődik.
Manyecska 2015.03.09. 12:59:09
CID 2015.03.09. 13:04:58
Mondjuk, tényleg nem szokás elkérni a teljes jelszót, a másik viszont, hogy a poszter tényleg kicsi üldözési mániával rendelkezik. Nem értem, hogy mi értelme lenne megrendelni az ügyfélszolgálatosnak az ügyfél nevében valamit is. Ha nem ő rögzíti, nem a saját userével, szerintem egy kanyi vasat nem kap a szolgáltatás megrendelésével.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.03.09. 13:11:34
@pythonozok: Azokból lassan bármit.
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 13:19:39
Ettől nincs messze, hogy a helpdeskes feljegyzi a telefonálók jelszavát és utána akár ő felhasználja, akár továbbadja.
Egyáltalán nem tartom paranoiának, ha valaki a minimális biztonsági előírások betartásához ragaszkodik.
Te sem adod oda a személyidet/jogsidat másoknak, hogy használják helyetted.
CID 2015.03.09. 15:18:42
Plüssnyúl 2015.03.09. 15:20:22
Ez már az ő dolga.
Nekem is van vodafone-os mobilnetem. Mikor létrehoztam nekem is meg kellett adni egy ügyfélbiztonsági kódot, hogy az ügyintézésnél könnyebben azonosítsanak. Ez lehetett 4-5-6... karakter hosszú.
Szerintem ezt kérte az ügyintéző.
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 15:23:54
@Plüssnyúl:
"Ugyanis az ügyfélszolgálat elkérte a belépési jelszavamat. "
kicsit hátrébb:
"Már az elég meredek, hogy az ügyfélbiztonsági kódot (a telefonos pinkódot) kérik el, de az online ügyintézési felülethez tartozó jelszó elkérése túlmegy minden határon."
Tudom, funkcionális analfabétának lenni divat, de amíg én, félig vakon eljutok idáig, addig talán nektek sem ártana, ha megtanulnátok értelmezni is az olvasott szöveget.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 15:28:02
Vodafonnál kellett hívásrészletező, de barom flottánál egy jelsza van mindenkinek, nem lehetett elkérni. Harmadikra sikerült kitalálni. :))
Plüssnyúl 2015.03.09. 15:41:08
Attól még az ügyfélbiztonsági kód nem u.a. mint a telefonos pinkód :)
És honnan tudod, hogy az illető poszter nem keverte össze a belépés jelszót az ügyfélbiztonsági jelszóval?
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 15:43:05
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 15:46:15
Plüssnyúl 2015.03.09. 15:49:02
Mint ügyintéző, a megfelelő személyi azonosítás után (lakcím, személyi.. ügyfélkód) bármit be tud állítani a felhasználónak.
Amit el tudok képzelni, hogy a felhasználó nagyon nem értett valamit. Erre az ügyintéző na jó, megnézem mi a baja alapon be akart lépni puszta jóindulatból a fiókba, mert már nem bírt a felhasználóval.
Homár Hilda 2015.03.09. 16:24:49
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 16:26:38
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 16:30:12
@Plüssnyúl: onnan tudom, hogy nem keverte össze, hogy elég szakszerűen fogalmazta meg a mondanivalóját. Meg onnan, hogy nem ő az első, akitől ilyenről hallok...
Hogy miért akarná az ügyintéző elkérni az internetes felület jelszavát, az nekem sem tiszta, de amikor tőlem kértek hasonlót, én elküldtem anyjába a kedves ügyintézőt. Sajnos az e témában folytatott levélváltásomat nem találom, így nem tudom, hogy melyik volt ez a kedves szolgáltató... :)
Ami meg az értetlen ügyfeleket illeti, tapasztalataim szerint az ügyintézők sokkal értetlenebbek tudnak lenni, de ez más téma.
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 16:32:16
Homár Hilda 2015.03.09. 17:03:40
Aureliano Buendía 2015.03.09. 17:51:01
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 17:58:36
Kisfiam! Aki kipróbálja az csak azt tudja megmondani, hogy be tud-e lépni az adott rendszerbe vagy sem. Hogy mi az oka, azt egy próbából nem feltétlenül lehet eldönteni. Arra ott vannak a különböző logok, amikből talán meg lehet mondani. Van úgy, hogy még abból sem, de az más kérdés. (ráadásul itt az volt a kérdés, hogy miért számolják rosszul az adatforgalmát, semmi köze nem volt a supportnak a jelszóhoz)
CID 2015.03.09. 18:11:44
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.09. 18:24:51
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 18:34:05
gabors 2015.03.09. 18:34:21
akik meg mindig "encryption" nelkul tarolnak jelszavakat azokat konyorgom az ISIS dozerolja le !!!
ilyet mar 20-25 eve sem illett csinalni nem hogy ma ...
az hogy Vodafon hogy csinalja azt nem tudom szerintem usz gyengen kepzett alatvalok "segiteni probaltak"..
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.09. 18:39:05
@gabors: az a "legtöbb" rendszer sok esetben MD5 hash-t használ még a mai napig is, azt meg ugye nem kell mondanom, hogy egy ideje... hát nem biztonságos, na. És kár, hogy ilyen lyukas a memóriám, mert arra emlékszem, hogy pár éve (jó pár ;) ) volt egy kisebb botrány amiatt, hogy valamelyik nagy szoftver cég, ki tudja, milyen meggondolásból, plain textben is tárolta a rendszerben a jelszavakat.
Úgy egyébként meg a mai napig találok olyan webes szolgáltatásokat, ahonnan megkapom e-mailben az aktuális passwordömet, ha elfelejtettem. :((
Vodánál nem tudom, pontosan mi a helyzet. Úgy rémlik, a UPC-nél divat, hogy telefonálok, az ótómata bekéri az ügyfél azonosítómat, majd amikor ügyintézőhöz jutok, az kéri, hogy diktáljam be újra. Ha ezt valaki meg tudja magyarázni... :D
Mérgező Hulladék 2015.03.10. 09:34:26
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2015.03.10. 18:38:49
Kérdeztem, hogy miért? Hát ha esetleg kilépek, elüt a villamos akkor át tudják adni az új belépőnek.. de nyugodjak meg, páncélszekrénybe zárják amihez Icuka titkárnőnek van csak hozzáférése :)
Később miután elmentem másik pozícióba még rosszabb lett: vettek fel külföldi kollégákat és közös pwd volt..
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.10. 18:45:15
(azért feltételezem, hogy az említett boríték olyan volt, amit nyom nélkül nem lehet felnyitni, akkor meg nem akkora gáz, hogy Gizike ki tudta nyitni a páncélt, ahol a jelszót őrizték)
Arcade Macho 2015.03.11. 23:19:58
igen egy informatikus aki a DBre ralat annak semmibe se tart ezt megcsinalni, de a telefonos ugyfelszolgalatosnak nem biztos hogy ott van az elore a DB kliens megnyitva...
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.11. 23:34:59
mTUX 2015.03.12. 21:43:15
Valóban én sem tudnék elképzelni olyan esetet, amikor egy ügyfélszolgálatosnak az ügyfél jelszavára lenne szüksége ahhoz, hogy egy problémát meg tudjon oldani. Ha annyira borzasztóan látni akarja azt, amit az ügyfél lát, akkor olyan technológiákra tudok gondolni, mint például képernyőkép, vagy akár távoli asztal (azt is nyilvánvalóan csak néző módban, majd ő mondja hova kattintsak). Fantasztikus hova fejlődik ez a technika, ráadásul atomfizikusnak sem kell lenni egy ilyen összekattintgatásához.
Ahhoz sem kell diploma, hogy belássuk miért nem tudhatja senki a másik jelszavát. Egy (normális) informatikai rendszerben készül egy un. audit napló, amely legalább a következő információkat tartalmazza: ki, mikor, mit, és sikerült-e. Namármost, ez az audit napló bizonyító erejű, és jogvitákban felhasználható. A rendszer a tevékenységet ahhoz a felhasználóhoz fogja kötni, akivel bejelentkeztek, és bizony nincs neki kristálygömbje, amiben megnézhetné, hogy ugyan már tényleg az a felhasználó tevékenykedik, akinek a nevében bejelentkeztek.
Kedves atpijkamo! A poszt-toló nem lábon lőtte magát, hanem egészen pontosan nem rakta a lábát a golyó elé. Mit kapott volna ez a szegény Voda-homár ha azzal találja meg Hildát, hogy hirtelen maguktól megrendelődtek szolgáltatások amiket nem ő rendelt, ráadásul a szemét Voda azt hazudja, hogy ő rendelte meg? Amúgy meg megadta a jelszavát az ügyintézőnek, de ő kérte. A jelszóval pedig vissza lehet élni. Nem feltétlenül azért mert ebből az ügyintéző nyerészkedne, de például már baromira elege van a 150. bunkó parasztból, és most lehetősége van egy kicsit kitolni vele.
A személyeskedő cicát meg megkérném, hogy ne személyeskedjen, és pláne ne hánytorgassa fel ezt másoknak. Én magam is utálom a személyeskedést, de atpijkamo volt az, aki 15. hozzászólóként már rögtön az első megnyilvánulásában személyeskedett. Tényleg szükséges ez? Ha mindenáron fikázni akarod, akkor azt megteheted úgy is, hogy nem személyeskedsz. Kritizálhatod, lehet álláspontod, meg is védheted, de ne az legyen a lényegi mondanivalód, hogy a levélíró szellemileg annyira alulmaradott, hogy megérdemli a sorsát, sőt még többet.
Egy kicsit a SIM kártyáról. Ez valójában egy picike számítógép, amely a végfelhasználó készülékét kiegészítve együttesen alkotják a mobiltelefont. A SIM kártya védi saját magát, és az előfizetőt az illetéktelen felhasználástól, ezért zárolják (utasítják rá, hogy zárolja magát) egy számsorozattal (PIN kóddal). Tehát nem (csupán) egy memóriakártya, amin az előfizető adatai vannak tárolva. Pontosan emiatt nemigen lehet megkerülni a PIN kódot sem.
FuSa 2015.04.05. 16:40:22
Tyto Alba 2015.06.20. 09:41:21
MacskaÖsszeZavaróKft 2015.09.11. 12:35:42