Ch'tka elsőre kicsit paranoidnak tűnhet a levele alapján, de jobban belegondolva tök igaza van. Miért is kéne megadni valakinek bármilyen jelszavunkat? És nem csak A Képzelebeli Ügyfélszolgálatos, Aki Megrendeli Titokban A Nevemben A Super Havi Csomagot miatt, hanem mert az emberek nagy többsége pár jelszót használ mindenhova, még azok is, akik képesek voltak túllépni az 12345 típusú védelmen. A jelszó nélkül nem vizsgáljuk ki a panaszt felvetést meg nem is értem.
Kedves Homár!
A minap kénytelen voltam problémát bejelenteni a Vodafone-nál, mert kicsit összekeverték a számlázáskori adatforgalmi határidőt.
Semmi jóra nem számítottam, de vannak dolgok, amik még egy gyakorlott informatikust is meglepnek. Ugyanis az ügyfélszolgálat elkérte a belépési jelszavamat. Természetesen megtagadtam a kérést. Az ügyintéző elmondta, hogy igen, ő megérti az aggályaimat, de nem tud mit csinálni. Később írásban is megismételték, hogy a jelszavamat szeretnék és megfenyegettek, hogy ha nem adom meg, nem tudják kivizsgálni a problémát.
Egyszerűen nem tudom felfogni sem, hogy egyáltalán kinek és milyen környezetben juthat eszébe egy jelszó elkérése az ügyféltől. Ha a kollegámnak betegség esetén megadom a jelszavamat bármely céges rendszerhez, akkor azonnal kirúgnak. Ha a vodafone-os ügyintéző megrendel a nevemben néhány méregdrága szolgáltatást, akkor hogy bizonyítom be, hogy nem én tettem?
Már az elég meredek, hogy az ügyfélbiztonsági kódot (a telefonos pinkódot) kérik el, de az online ügyintézési felülethez tartozó jelszó elkérése túlmegy minden határon.
Ch'tka
Az utolsó 100 komment: