Dani elég kemény dologgal vádolja az egykori Volánokból alakult távolsági busz társaság sofőrjét - aki mellesleg biztos nem olvasott Lázár Ervint, különben tudná, hogy a csavargókülsejűség nem jelent semmit. Mindenesetre megkérdezzük a DAKK-ot, hogy létezik-e náluk az utasok külső jegyek alapján való előszűrése.
Kedves Homár!
Múlt héten a következő sztori történt meg velem, lehet, hogy nem nagy a homárfaktor, de nálam kicsit kiverte a biztosítékot :)
2015.03.20-án péntek délután 16.50 perckor az Ásotthalomról Szegedre tartó, DAKK Zrt. által üzemeltetett járatot szerettük volna igénybe venni. Történt ugyanis, hogy a Szegedi Tudományegyetem tanulójaként jómagam és 16 társam Ásotthalom térségében tartózkodtunk terepgyakorlaton, és vissza Szegedre az említett járattal szerettünk volna visszajutni.
Időben odaértünk a buszmegállóba, amikor is a busz lassítás nélkül elhajtott mellettünk, tehát nem állt meg, még csak nem is lassított vagy bármi ilyen, pedig a Tanárok előzetesen szóltak is a társaságnak, hogy többen is ott fogunk felszállni, igaz a buszmegálló Ásotthalom és Mórahalom között félúton van, tehát nem sűrűn szállhatnak fel ott utasok.
Egy éppen arra közlekedő idős hölgy szerint a sofőr menekülteknek nézhetett minket, ezért nem állt meg, és ez már többször is előfordult. Egyáltalán nem néztünk ki koszosan, a ruháink nem voltak szakadtak, tehát kívülről nem néztünk ki menekültnek.
Ezek után nem volt mit tenni, gyalog kellett elindulnunk Mórahalom felé, mivel a következő járat csak 20.00 körül érkezett volna, amikor is, hála a Tanárnak aki előtte velünk volt (de Szegedre már nem jött velünk, mivel Ásotthalmon lakik) fel bírta hívni a társaságot, mert nekünk többszöri próbálkozásra se sikerült egyik telefonszámon se, hogy minket "ottfelejtett" a drágalátos sofőr, de addigra már rendőrök is érkeztek hozzánk, hogy segíthetnek-e, szívesen elvisznek minket Mórahalomig, amikor is visszafordult értünk a busz és végre felszállhattunk.
Kérdem én, hogy tudott a sofőr meggyőződni arról, hogy menekültek vagyunk úgy, hogy meg se állt esetleg megkérdezni? Szerintetek ez a társaságnál bevett gyakorlat? Elhiszem, hogy nagy gondot okoz a bevándorlók ellenőrzése, de szerintem a sofőrnek akkor is kötelessége megállni bármelyik embernek, maximum amikor felszáll az utas és esetleg nem tudja igazolni magát kétséget kizáróan, a sofőr megtagadja a felszállást. Ráadásul, miután visszajött értünk a busz, a sofőr még csak elnézést sem kért, vagy bármiféle megbánást nem tanúsított.
Sajnos hiába írtam e-mailt a DAKK Zrt.-nek, 1 hét alatt sem kaptam választ, ezért gondoltam, hogy írok nektek, hátha valamelyik kollégájuk olvas titeket! Köszönöm ha kiteszitek az oldalra :)
Üdv: Dani
UPDATE ápr. 1.
Tegnap a poszttal kapcsolatban az alábbi kérdéseket küldtem a DAKK Zrt.-nek:
T. Cím!
Fogyasztóvédelmi blogunkhoz az alábbi panasz érkezett egy utasuktól: http://homar.blog.hu/2015/03/31/menekultnek_nezte_oket_ezert_nem_allt_meg_a_busz_nekik
Kérem, írják meg, hogy
- valóban történt-e ilyen eset az említett időben az említett vonalon.
- Azért nem állt-e meg a busz, mert menekülteknek nézte a diákokat.
- Ha igen, egyetértenek a döntésével?
- Van ilyen utasítás vagy tanács önöknél, hogy így viselkedjenek a sofőrök?
- Ha igen, mi az oka?
- Az önök szabályzata alapján egyébként a sofőröknek milyen jogköre van arra nézve, hogy eldöntsék, kit visznek el, kit nem? (Gondolom erősen ittas vagy láthatóan fertőző beteg esetén dönthetnek így.)
Válaszukat előre is köszönöm!
A DAKK-tól az alábbi választ kaptuk:
Az üggyel kapcsolatban a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. belső vizsgálatot folytatott, amely során kiderült, hogy a sajnálatos eset forrása egy mulasztás. Társaságunk forgalmi szolgálata időben megkapta ugyan a bejelentést az SZTE JGYPK hallgatóinak utazási szándékáról, ám ez nem került felvezetésre az eseti feladatok listájára, ebből kifolyólag azt a gépkocsivezető sem kapta kézhez március 20-án, így – mivel a Királyhalmi megálló a gyér forgalmú megállók közé tartozik – migránsoknak hitte az ott várakozó csoportot. A gépkocsivezető értesítette a Határrendészetet, akik tájékoztatták arról, hogy ez tévedés, így az első lehetőségnél visszafordult és felvette a hallgatói csoportot. A forgalmi szolgálat a panaszban említett telefonos megkeresés után szintén felvette a kapcsolatot a gépkocsivezetővel, aki időközben már visszafordult és felvette az utasokat. A járat a menetrendben meghatározott 17:35 órás érkezéshez képest 8 perces késéssel érkezett Szeged autóbusz-állomásra. Társaságunk ezúton is elnézést kér az érintett utasoktól a kellemetlenségét.
A DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt.-nél nincs olyan utasítás érvényben, amelynek értelmében a társaság autóbuszvezetőinek ki kellene zárnia az utazásból az illegális bevándorlókat. A társaság a Csongrád Megyei Rendőr-Főkapitányság Határrendészeti Kirendeltségének kérésére közreműködik az illegális migrációs mozgások, valamint az illegális határátlépők kiszűrésében, az illegális határátlépők szállításával kapcsolatban forgalmi szakmai utasítás van érvényben. Az ebben foglaltak szerint amennyiben az autóbuszvezetők munkájuk során, a határszakasz területén illegális határátlépőkre utaló gyanús mozgásokat tapasztalnak, illetve esetleges utasforgalmi megjelenésük esetén a fedélzeti egységről küldött „Illegális határátlépő” üzenet elküldésével, esetlegesen – amennyiben erre lehetőség van – a Rendőrség ingyenesen hívható 112-es telefonszámán azonnal jelezni kötelesek azt.
Az egyénileg utazásra jelentkező migráns személyek menetrendszerinti járatokon történő elszállítása a meghirdetett utazási feltételek alapján történik. A menetjegy értékesítése a 85/2007. (IV. 25.) Közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről szóló kormányrendelet alapján történhet, a menetjegy ellenértékét kizárólag a Díjszabásban megadott pénznemben (forint) lehet beszedni.
Amennyiben a forgalmi szolgálattevő munkatársak munkavégzésük során a fentieket tapasztalják, illetve „Illegális határátlépő” üzenet érkezése esetén kötelesek a bejelentést megtenni a Rendőrség ingyenesen hívható 112-es telefonszámán vagy a Csongrád Megyei Rendőr-Főkapitányság Határrendészeti Kirendeltségének telefonszámain.
DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt.
Az utolsó 100 komment: