Az oké, hogy bugyit, fürdőrucit nem vesznek vissza, de én arról még nem hallottam, hogy a fülhallgató is ebbe a kategóriába tartozik, bár ha belegondolok, hogy milyen érzés lenne egy ismeretlen után a cuccot a fülembe szuszekolni, mélyen egyet tudok érteni a tiltással. Mindenesetre rákérdezünk, hogy mi a helyzet akkor, ha a netes vásárlásnál élő elállási jog és a higiéniai termékekre vonatkozó szabályozás üti egymást.
Szia Homár,
szeretném elmesélni neked életem első vásárlók könyvébe való beírásának történetét röviden.
Vettem négy napja az A4Team webshopjában egy fejhallgatót. Nem vagyok se audiofil, se gazdag, így egy néhány ezer forintos modell mellett döntöttem. Egy fontos dolog volt nekem, hogy legyen rajta hangerőszabályzó. Ezen a leírás szerint volt, úgyhogy megvettem. Az csak otthon, kibontás után derült ki, hogy az a bizonyos gomb a zsinóron nem szabályozza a hangerőt. Megállítja a zenét, meg következő zeneszámra ugrik, meg mindent csinál, csak azt nem, amire nekem szükségem lenne.
Visszamentem tehát ma a boltba, mondtam, hogy nem egészen azt tudja a termék, amit a weblapon leírtak, úgyhogy - élve a 14 napos, vásárlástól elállási jogommal - kérem vissza a pénzem. Nem adták! Az indok az volt, hogy a fejhallgató higiéniai termék (!), ugyanis én ezt kibontottam és kipróbáltam, érintkezett a bőrömmel, tehát innentől kezdve a fejhallgató higiéniai terméknek minősül, és azt ők nem kötelesek visszavenni.
Vitatkoztunk egy sort, és bevallom, időnként épp csak nem küldtem el őket melegebb éghajlatra. Ugyanis előző nap én utánaolvastam a témának, és tisztában voltam vele, hogy amit mondanak, az egy ordas nagy kamu (az NFH honlapja nagyon is világosan fogalmaz a elállási jogról http://www.nfh.hu/node/2709, csakhogy az ő üzleti stratégiájuk abból állt, hogy magasról tojtak mindenre.
Bármit mondtam, bármivel érveltem, a válasz az volt a két eladónő részéről: ő itt csak egy eladó, neki ezt mondták, ő nem tud csinálni semmit, higiéniai termék. Mint egy verkli. Egyszerűen képtelenség volt velük értelmes párbeszédet folytatni. Az ügymenet egyébként úgy zajlott, hogy időnként mind a két eladónő hátrament a pult mögötti gipszkarton fal mögé útmutatásért, sőt miután beírtam a vásárlók könyvébe, azt hátravitték és aláíratták, és közben ragaszkodtak ahhoz, hogy az üzletvezető nincs bent. Telefonszámát nem adhatják ki, max. e-mail címét. És akihez hátrarohangáltak, "az csak egy úr, aki itt van". Ki írta alá (olvashatatlan szignó) és pecsételte le a vásárlók könyvében a bejegyzést: nem tudják!
Úgyhogy beígértem nekik egy homáros bejegyzést, mint a fenyegetések netovábbját. Ja, meg azért már megkeresem a Fogyasztóvédelmet is, roppant kíváncsi vagyok az álláspontjukra. Neked meg hálás vagyok ha a fenti kis magyar abszurdot leközlöd.:)
Köszönettel,
Ági
Az utolsó 100 komment: