Tékozló Homár

Húszezressel próbált fizetni. Ekkora dögséget!

2015.07.10. 13:49 | Homár Hilda | 135 komment

screenshot_2015-07-10_12_36_28.png

Elég rémisztő poszt a honlapja alapján a tea mellett ezoteriában, szeretet- és harmóniabizniszben is utazó Fehér Holló Teaházról.  A lélekmunkás elbeszélgethetne a főnökkel. De nem jobb a helyzet akkor sem, ha a honlap csak úgy maradt, és már a Facebook szerinti művészetpártolás a kiegészítő tevékenység, mert ez abba sem nagyon fér bele. 

 

MINDIG LEGYEN NÁLAD APRÓ, HA A FEHÉR HOLLÓ TEAHÁZBA MÉSZ

Az alábbi eset így történt, ahogy most mesélni fogom, ezt még az eladó/tulaj is elismerné, ha a tükörbe néz otthon egyedül.

2015. július 7-én reggel betértem egy retro reggelire a Fehér Holló teaházba VIII. kerület Horánszky utca 1. Sonkás melegszendvics és tea 350 forintért, oké is volt, fizetni akartam, de csak 20 ezres volt nálam, amiből nem is tudtak visszaadni. Ez nem lepett meg. Igazából az sem, hogy kártyával se tudtam fizetni.

Ekkor felajánlottam, hogy besétálok a két percre lévő munkahelyemre, kérek az egyik kollégámtól aprót, és behozom a pénzt. A válasz erre az volt pofavágásokkal kísérve, hogy ilyet nem lehet csinálni, hogy bemegyek valahova pénz nélkül, mert nekem kell gondoskodni arról, hogy tudjak fizetni.

Erre azt válaszoltam pofavágásokkal kísérve, hogy összességében inkább neki kéne gondoskodni arról, hogy tudjak fizetni nem pedig nekem mászkálgatni, mert ő nem tud visszaadni, és kártyával sem tudok fizetni.

Az eladó/tulaj ekkor azt mondta, hogy ne flegmázzak, és 10 percem van ezt a dolgot elintézni. A fejében biztos elhangzott az is, hogy különben.

Ekkor éreztem először, hogy fizikailag fenyegetve vagyok.

5 perc múlva bevittem a pénzt, és hallottam, hogy engem szid a telefonban, ekkor határoztam el, hogy valamit azért tennem kéne, hogy ne érezzem magam ennyire hülyének, ezért elkértem a panaszkönyvet. Kiröhögött, hogy ő a tulaj, és leszarja, mit írok bele, mert úgysem nézi senki. Ebben valószínűleg igaza van.

Itt már teljesen balkáni volt a hangulat, ő nagyon idegesen kereste a panaszkönyvet, és azon hisztizett, hogy én milyen fellengzősen támasztom a pultot, miközben én azzal biztattam, hogy ezzel a hozzáállással biztosan csődbe viszi a céget, és végig ott volt a lehetőség, hogy ő bármikor megpróbálhat kidobni az utcára. Erre, márhogy kidob, többször is utalást tett.

Mint ahogy azt is megtudtam tőle, miközben a haverjával beszélt telefonon, hogy „á, ez csak egy valami érettségizetlen irodista hülye”, ekkor határoztam el, hogy mindenkinek elmondom, még a szomszéd irodaházban is kiragasztom.

A kulturált szórakozás lépésre lépésre fejlődésében töretlenül bízva.

Egy irodista a sok közül

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ancsika 2015.07.10. 13:54:57

elsőre se kellett volna odamenni...

Bombaló 2015.07.10. 14:00:30

Hát nem lett ső, legyen akkor dik!

Manyecska 2015.07.10. 14:08:14

MeKfordítom: mégis mit kellett volna csinálnia az eladónak?? rózsaszirmokkal hintve tele előtted az utat elkísér??:P
ehh.

Manyúúl holnap is nyúúúlni fog mint a tak 2015.07.10. 14:08:30

A vásárlók könyvének másolatát, ha nem kapsz választ 30 napon belül, juttasd el fogyvédhez. Fogyvéd törvény alapján 30 napon belül kell válaszolniuk, ha nem büntethetők. Ha nem érdemi választ kapsz rá, akkor is. Az más kérdés, hogy azt, hogy mi számít érdemi válasznak, a hatóság dönti el.

joetaylor 2015.07.10. 14:09:27

Akkor most van érettségije vagy sem?

Már meging egy nick 2015.07.10. 14:10:05

Csináltatni kell reggel szendvicset az asszonnyal.

Aztán ha sem jó akkor jöhet a csihi puhi.

Denton85 2015.07.10. 14:18:32

Mondjuk 350Ft-os tételre betérni anélkül, hogy lenne nálad apró, valóban parasztság.

Persze ettől még a kocsmáros, izéteaházas is szarjon sünt, de itt azért mindkét oldallal gond volt, legalábbis a leírás szerint.

A másik oldalra kíváncsi lennék persze.

2015.07.10. 14:22:32

"szórakozás lépésre lépésre fejlődésében"

érettségid ténlyeg nincs...

Sluck Ödön 2015.07.10. 14:33:47

@Már meging egy nick: ??? Paypass ?
Bár én ha csak 20ezres van nálam rá szoktam kérdezni fizethetek-e vele.
Bunkó tulajnak nincs mentsége, vakarja magát egyedül. 350 Ft/re mondhatta volne, nem tudok visszaadni, ha jössz erre holnap kifizetheted vagy valami.

Navarone 2015.07.10. 14:36:26

En vagyok az egyik "masikoldal". Reggel nyitunk a husboltban. Kasszaban 40e Ft apro. Es amikor a negyedik vasarlo jon 15 dkg parizsiert 20ezessel fizetve, nem tudok visszaadni. Ertem, hogy valahol fel kellene valtani a penzt, de inkabb a postara kellene menni...

CID 2015.07.10. 14:38:38

Hát prosztóló baszki, 350 ft-os tételt korán reggel 20000 esel fizetni taplóság, nem kicsi, nagy.

sarostehen 2015.07.10. 14:39:03

Elmondom a valós helyzetet:
poszternek fel kellet váltani a húszasát. Gondolta királykodik egyet, és eszik egy sonkás szendvicset, egy teával lekísérve.. 350-ért (bele sem merek gondolni, hogy mit kaphat 350-ért)
Aztán -mivel most Ő a FIZETŐ vendég- elkezdett királykodni.

Kedves poszter:
Normálisabb emberek ilyenkor megkérdezik, hogy nem okoz-e gondot csak 20-as van nála.

Gondolom számodra érthetetlen, hogy lehetetlenség felkészülni arra ha reggel, már te vagy a 3-ik aki egy húszassal akarja kifizetni a szaros reggeliét.

Manyecska 2015.07.10. 14:42:16

@CID: hádde mivan ha nem tudott róla hogy csak az van nála? Előfordul.Hat.4!

Manyecska 2015.07.10. 14:53:32

Na, hogy tanuljon is a poszter valamit, legközelebb nem azt mondjuk a "nincs kisebb??" kérdésre hogy saaajnos nincs, hanem: "hálistennek.." "addig jó" etc.:D
lúz..hamár vakmerő vagy:P:D

homar4prez 2015.07.10. 14:58:19

Ha meg lett volna kártyás fizetési lehetőség, az lett volna a baja a tulajnak, hogy nehogymár a a 350 Ft-ot kártyával akarja kifizetni, hát az neki tiszta bukó lenne.

Szerintem félbe kellett volna tépni a 20-ast, posztoló otthagyja zálogban az egyik felét, és elmegy a 350-ért. Win-win :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.10. 15:02:56

a vendeglatos dolga a fel es kiszolgalas, majd ha fizetnek visszaadni
megeshet problema, akkor azt megoldani
ezt a vendeg akarta megoldani es nem volt ugy sem jo
a honlap szerint no a tulaj...
a honlap szerint van internet, egy kartyalehuzoba nem artana befektetni...

@sarostehen: ha m inden igy tortent, akkor inkabb a tulajnak lehetnek gondjai a forgalommal
1 nem tud visszaadni
2. nem bizik meg a vendegben 350 ft fejeben
ennyi rizikot be lehetne vallalni

hobbitroll 2015.07.10. 15:04:51

@Navarone: az pé'zbe kerül vaze! Csak nem képzeled, hogy Ő ezért fizetni hajlandó?

igi1 2015.07.10. 15:22:23

@ancsika: 350-ér jóllakott húszezresbol ez egy kurvajó hely b@szod

Megyek! :)

igi1 2015.07.10. 15:27:47

A POSTA BANK NEM INGYEN VÁLT!!!

Aki ilyet javasol az is hülye.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.10. 15:29:23

@sarostehen: akkor elnezest kerek uram ma mar maga a harmadik barom aki 20 ezrest hoz, valahogy oldjuk meg
stb.
maximum annyi, hogy esetleg, ha Koran ment, rakerdezhetett volna
ettol meg nem paraszt kocsog es bunko stb.
@igi1: Te valahogy mennyel le a piarol vagy egyeb tudatmodositorol

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.07.10. 15:29:50

" válasz erre az volt pofavágásokkal kísérve, hogy ilyet nem lehet csinálni, hogy bemegyek valahova pénz nélkül, mert " kurvára több pénzed volt valószínűleg, mint neki :D

". Kiröhögött, hogy ő a tulaj, és leszarja, mit írok bele, mert úgysem nézi senki."
Hehe, csak kéne szólni a fogyvédnél...

...de ha ezotériában is utazik, akkor azért kicsit magába nézhetne, mert az általában a nyugalomról szól :D Meg mondjuk a hülyeségről.

Ettől függetlenül a postoló hatalmas bosszúja sem semmi :D Óvoda?

homar4prez 2015.07.10. 15:32:11

@hobbitroll: igazad van mindenben, de ettől még a tulajnak nem kéne bunkónak lennie.

Persze ettől függetlenül szívesen meghallgatnám a másik felet is.

igi1 2015.07.10. 15:32:51

@Manyecska: kifizetni saját zsebbol a 350-et és várni míg visszajón a poszter aki otthagyja az arany rolexét

Mar nem azért de mintha meginn egyre több helyen nem lehet kártyával fizetni

Aztan sminkes csajnál voltam ahol jó előre ki van írva h kártyával nem lehet fizetni de eljön a diplomata csaj egy filler nélkül és ott kellett hagyni a táskáját h elmenjen egy bankautomatába

Sminkes csaj tök ideg lett mer kurvasokára jött vissza ugyanis nem mindegy hol veszed fel a lövét saját banknál olcsóbb ugye

Hát várhatott a diplomata csajra másfél órát már majdnem siratott az is

Legismertebb sminkes csaj honlapja is van két héttel korabbi időpontfoglalással

A gazdagok is egyre állattá válnak

Otthagyta zálogba a táskáját s mi van ha nem jön vissza

igi1 2015.07.10. 15:35:52

@hagyma: nálatok úccse nézik hamis e az 1 dolláros ns meg te amúgy is mindig jóllaksz a maradékból

Nyilván piád is van a sok pohárból ne sajnáld már tőlem na

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.10. 15:41:56

@igi1: en nem sajnalom, cask lathatoan leepuloben vagy

igi1 2015.07.10. 15:44:49

A poszter előre megkérdezhete volna h tud visszaadni tízezresből? Ha nem később visszajön

Ez felelőtlen alak lehet ha kollégákat is b@szatja h adjanak 350-et neki

Ha menjen oszt vegyen egy lejárt kólát a cbaba vagy ne zabáljon itt

Milyen nyelven kell megérteni h pénzváltásra senki se kötelezhető!?

De mondom húszezresnél a hamisítványt is ki kell szűrni és uv lámpa is kell

igi1 2015.07.10. 15:45:52

@hagyma: ponn nem nyert csak most kezdek belejönni élvezni! :)

Most nem mennèl biztosra fogadni?

NYJetsTD 2015.07.10. 15:49:27

Mi van, összevonták a homárt a burzsuj bloggal?
Hetedikén még húszezressel mászkálnak egyesek? Meg háromszázötven forintos terülj-terülj asztalkám? Luxus irodista!

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2015.07.10. 16:05:41

Imádom a posztert. Maximálisan igazat adok neki. Én is ezt tettem volna, a lejárató kampányt meg még durvábban.

ideális hangyászsün 2015.07.10. 16:08:37

A tulaj reakciója nyilván nem odaillő volt, de a poszterhez hasonlóakat szapulnám kicsit én is... Tizenakárhány évvel ezelőtt, amikor még létezett a szlovák korona, egy városnéző kisvonatra árultam jegyeket. Az első nap előtti este a főnök feltöltött néhány ezer koronányi apróval/kis címletű bankóval, aztán majdnem az összes "hülye" turista ezressel akart fizetni a 60 koronás jegyért (az akkori SK-HUF árfolyamon kb. 10 000-essel 600 forintot). Nem akkora különbség, mint a 20e - 350 (nagyjából a negyede), de nekem is nagyon hamar elfogyott az apróm. Bár ott nem mondhattam, hogy megadja legközelebb, mert mentek vissza Csehországba :D

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2015.07.10. 16:09:00

@hobbitroll: Nem hinném, hogy engedélyt kell kérni a fizetésre, vagyis a nagy címlettel való fizetésre.
A poszter kártyával is próbált, ergo: AKART fizetni.
A tulaj egy vérbunkó.

hobbitroll 2015.07.10. 16:10:49

@Sluck Ödön, @homar4prez: : fenntartásokkal fogadom a bunkó tulaj jelzőt. Nemrégiben volt terítéken az ogre bicajreszelde. Állítólag Ő is bunkó ... hát nem.
Voltam a srácnál, beszélgettem vele. Normális, jó fej (majdnem bringát is vittem hozzá csak a recycling matadorok keresztülhúzták a számítást - ellopták a drótszamarat), nagyjából az történt amire többen is tippeltek (apuci beküldte a gyereket, nem önállóan mászott be a kapu alatt), másrészt el se vállalta a bicajt, csak apuci okoskodott (mert ő minden tud, sőt ... mindent jobban tud, és különben is, ő fingja a passzátszelet).
Én amondó vagyok, halgattassék meg a másik fél is, addig ez csak egy beképzelt 3.14csa 3.14csogása.

venszivar 2015.07.10. 16:14:32

@NYJetsTD: sok helyen 3.-5. körüli a fizetés megérkezése!

venszivar 2015.07.10. 16:16:31

JA! a posztolónak van igaza! nem menni oda többet!!!

shred 2015.07.10. 16:22:24

"5 perc múlva bevittem a pénzt" - de miért? Nem volt más hely a környéken, ahol ehettél volna?

hobbitroll 2015.07.10. 16:27:45

@kekecke: "A poszter kártyával is próbált"

Kérdés, hogy ki volt e írva, lehet kártyával fizetni?

Nálunk pölö ki van írva, hogy NEM. Ennek ellenére hetente van 1-2 gyökér, amelyik előadja a hattyú halált, mert nem tud kártyával fizetni. Pont leszarom.
Másrészt, 350Ft-ot, 20.000-el fizetni bunkóság. Szerintm.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2015.07.10. 16:36:53

@hobbitroll: A tulaj bunkó stílusát tekintve kétlem, hogy felhívná a vásárlók figyelmét a kártyás fizetés nemlétére.
Szerintem meg nem bunkóság nagy címlettel fizetni. A kereskedő készüljön fel, vagy ajánljon alternatívát, de semmiképpen nem bunkózhat.

Darth Revan 2015.07.10. 16:42:53

Nem ertem, hogy miert a posztolot kell szetszedni.

Egyertelmuen a tahosaggal volt problemaja es nem azzal, hogy nem tudtak neki visszaadni.

Arrol nem is beszelve, hogy en be sem megyek olyan helyre, ahol nincs kiteve a matrica, hogy lehet kartyaval fizetni, ez ma mar alapveto elvaras.

Joey Greco 2015.07.10. 16:43:24

Amikor bejön az egyszeri ügyfél,20000-el fizetni vmi,ami pár száz forint,ki lehet velem szúrni de utána ne legyen sértődés ha 500ft osokkal fizetek vissza :)

/ezerszer volt,hogy bejött vásárolt vmi kamut,és után rajtam röhög h felváltatta a pénzt...nah azóta a kisf**zomat.. visszakap amit visszakap /

Darth Revan 2015.07.10. 16:49:58

@Joey Greco:
azutan ne csodalkozz, ha elobb utobb elmaradnak a vevok, mert nem szeretik am a bunko kiszolgalast.

Bombaló 2015.07.10. 17:05:50

@kekecke: Nem azért kérdezzük meg nagy címlettel való fizetés előtt, hogy nem gond-e mert muszáj, hanem mert aki ezen a földön él, abban van ennyi intelligencia.

A bankkártyás fizetést onnan ismered meg, hogy ki van matricázva milyen bankkártyákat fogadnak el.

Ettől még lehet bunkó volt a pultos/eladó, de ez is csak reakció egy helyzetre, ahol a vásárló sem volt előzékeny előre.

@Joey Greco: A haverom csinálta meg még parkolóőrként, hogy a nagy ember mindig 10.000-es címlettel érkezett 200 forintot kifizetni, hiába kérte hogy ha már úgyis rendszeresen jön, tudja a tarifát hozzon kisebb pénzt. Nem tette, ezért egy szép napon 5 forintosokban kapott vissza, akkurátusan leszámolva.

ui.: A Volánnál és talán még a MÁVnál is él a szabály, hogyha túl nagy címlet van és nem tud visszaadni, kapsz egy "tartozunk neked" cetlit, bevonják a nagy címletet és postán elküldik a visszajárót. Általában a szabály ismertetését követően mindig akad némi apró a zsebekben...

Kékcsillag 2015.07.10. 17:07:42

Nekem idén márciusban, hétköznap, délután fél háromkor a budaörsi Auchanban (a hipermarketben!) ötezresből (!!!) nem tudtak visszaadni, oldjam meg. (2700 körül volt a fizetendőm.)
Végül aki velem volt, kollega, az gubizta össze apróban a 2700 körüli fizetendőt.

Hentes pékné módra 2015.07.10. 17:10:07

Balfasz vendéglátós. Pontosan tudja, hogy már reggel elfogy az aprója, miért nem készül még több váltópénzzel? Ebből él b+, hogy a szomszédból a proli irodisták odajárnak 20 ezressel kávéra.
Én egy ANTSZ-t is rájuk küldenék, csak hogy érezzék a törődést.

idegen a földön 2015.07.10. 17:14:13

Érdekes, amikor én hasonló szituba kerültem egy kínai kajáldában akkor a kínai csávó nem jött zavarba. Elvette a tőlem a nagypénzt, és elment ő felváltani a szomszéd kisboltban (vagy tökömtudjahol).
Ameddig váltott, addig én meg leültem, és nekiálltam kajálni...

De bizonygassátok csak tovább azt, hogy a vevőnek a kurvaanyját, és még molesztálta is a szegény teaházast...

Joey Greco 2015.07.10. 17:38:13

@Joey Greco: aki sz*patni jön.az ne jöjjön
nem vagyok beljebb 20ft os tételével..

Homár Hilda 2015.07.10. 18:00:40

@Manyecska: mondjuk váltópénzt tartani? vagy kimenni váltani? vagy csak simán kedvesnek lenni?

aki meg tahó stílusban szidja a posztolókat a jövőben, nem egy napra fog repülni uff.

Homár Hilda 2015.07.10. 18:04:17

@homar4prez: elküldtem nekik fb-on, egyelőre nem ragáltak

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.10. 18:07:08

A szenya bajnok és a hisztis tulaj között azé meghittebb vevő-eladó kapcsolat is kialakulhatott volna.
Nyilván nem először ment oda majmot tömni.
Szerintem dugjanak egyet és lenyugxik mind 2ő.

Homár Hilda 2015.07.10. 18:07:46

@hobbitroll: az Ogrénak 2x is elkínáltam a lehetőséget, hogy elmondja a saját verzióját, nem is válaszolt. csak mondom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.10. 18:17:24

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: azt honnan lehet tudni, hogy 1 ferfi-1 no a felallas?
/bar manapsag vegulis mindegy/
es melyik melyik?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.10. 18:20:52

@Homár Hilda: ah
ugyis azt mond amit akar, a posztolo egyedul volt
en kotve ketlem, hogy ilyen tortenetet csakugy kitalal valaki reggelizes kozben-utan
vendegkonyvezik
homarozik
nem eletszeru
ettol meg johet az update

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.10. 19:20:05

@hagyma: "maradi" gondolkodásban ragadtam meg.....
Bár az ánusztágító kisiparosok egyre sokasodnak, mert szaporodásukról ugye nem beszélhetünk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.10. 19:25:58

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: OK nem akartam mellyebben belemenni cask nem vagom az elado, vagy a posztolo a no, vagy mindketto, vagy mindketto ferfi
/persze nincs kulonosebb jelentosege/

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.10. 19:59:18

@hagyma: Tök mindegy. Dugjanak asz kész :)
Utána mehet a szendvics, mert ugye tele hassal nem megy.

Bombaló 2015.07.10. 20:22:17

@Joey Greco: Meg is tanulta a leckét a pali. Utána mindig volt nála apró. :)

atörökkk 2015.07.10. 20:48:35

Zsák a foltyát, ugorgyunk.

japankakas 2015.07.10. 21:00:39

@Manyecska: Nem! El kellett volna fogadni a vendég által felajánlott későbbi fizetést, amit a munkahelyéről vitt volna be a teázóba. Alig hiszem, hogy 350 forintért a vendég a fogyasztás árát nem vitte volna be. Ezen kívül egy vendéglátó helynél alapvető az udvariasság és a bizalom.Ha a tulaj aggódott ezért az összegért, lehetett volna egy elismervényt írni---pl.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2015.07.10. 21:05:43

@Homár Hilda: szerintem hamarosan érkezik a teaház verziója is.

Aureliano Buendía 2015.07.10. 21:19:53

A húszezres fehér holló a teaházban?

Aureliano Buendía 2015.07.10. 21:26:12

nyilván nehéz lett volna rendelés ELŐTT rákérdezni, hogy gondot jelent-e húszezressel fizetni?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.07.10. 21:33:00

Tegye fel a kezét, aki meg tudja határozni, hogy mit adjon ki az ATM!

Tegye fel a kezét, aki a postást rá tudja venni (százhuszonhatodik kérőként), hogy adjon má' 5.000 Ft-os bankjegyeket, ne húszast!

Tegye fel a kezét, aki végigjár 5-6 pénzváltót, mire kis címleteket is adnak neki!

És most tegye fel a kezét, aki ún. vállalkozásba kezdett és azzal foglalkozik, hogy valamiért cserébe ún. PÉNZT fogad el! :)

megamenn 2015.07.10. 21:37:47

@hagyma: szeretnék segíteni. olyan szó, hogy "cask" nincs a magyar ( mádzsár, ha csak így megérted )nyelvben. a szó amit keresel, a "csak". ezt se nehezebb leírni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.10. 21:48:04

@megamen: mar mondtam angol helyesirasellenorzom, van es nem kapcsolom ki, mert cask:)
az meg javit magatol, ma az tetszett a legjobban hogy leirtam Koran reggel, es ez lett belole amit latsz:)
egye?

megamenn 2015.07.10. 21:48:22

kedves poszter, a tulaj egy kicsit túlértékelt.

megamenn 2015.07.10. 22:01:07

@hagyma: segíteni szeretnék. a magyar nyelvben nincs olyan szó, hogy "helyesirasellenorzo", a szó amit keresel az a "helyesírás-ellenőrző".

vanek ur 2015.07.10. 22:10:39

Azok számára,
- akik szerint Magyarországon a forint törvényes fizetőeszköz, tehát minden körülmények között el kell fogadni,
- akik szerint a boltban mindig kell tudni visszaadni 20000-esből,

íme a Magyar Nemzeti Bank álláspontja:

A készpénzben történő fizetések során az MNB által kibocsátott forintbankjegyeket és –érméket – a sérült, a nehezen felismerhető és a forgalomból bevont bankjegyek és érmék kivételével – mindenki köteles névértéken elfogadni. Ez a rendelkezés azonban nem zárja ki azt, hogy a különböző termékek, szolgáltatások árának megfizetésekor ésszerű keretek között érvényesüljenek az adott fizetés körülményeinek sajátosságai, így például visszautasítható a bankjegyek és érmék elfogadása, ha a kereskedő az áru értékénél aránytalanul nagyobb címletből nem tud visszaadni.

Ezt persze sokféleképp le lehet játszani, de ha legalább az egyik félből hiányzik az intelligencia, abból lesz a Homár poszt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.10. 22:34:46

@megamen: segiteni szeretnek
qrwara nem akarok sem tartalmilag sem helyeirasilag az elvarasaid szerint irni
es a pina nagy P

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.10. 22:37:42

mielott kiguglizod, hogy kicsi, nekem vacsoraidom van
szerencses vagyok $ 100-ast es kartyat is elfogadnak
nem less poszt
/ a less az.... stb./

megamenn 2015.07.10. 23:01:24

@hagyma: akkro ezt megbszelétlük

Manyecska 2015.07.11. 06:35:51

@Homár Hilda: persze...hógyne.....üdv.a való vulàgban!!!! sorra zàrnak be a kisebb boltok nemhogy vàltop enz nincs nàluk mi van ha aznap o volt a masodik??. ..lassan màr a Mimóza Platform nevet kapja + a Homár..

Rónarider 2015.07.11. 07:40:44

Több vidéki városban is normális, emberi vevő-eladó kapcsolatról számolhatok be. Parkolóautomatára felvésve, milyen aprót fogad, (minden csörgőt). Próbálom, a kétszínű százast 20-ból 19-szer kiköpi, bárhogy formázom az automata oldalához csapkodva bármelyiket. A kétszázas teljesen esélytelen. A közelben egy éjjel-nappali kisbolt, bemegyek, rákérdezek, válasz: persze, váltunk szívesen, cserébe lennék szíves jelezni a parkercégnek, merthogy tele vele a bolt töke. Persze, win-win. Parkolás elintézve, boltba vissza, maradék aprót visszaszolgáltandó kávé, péksüti helyben fogyasztva(ráadásul finom). Ez Nyíregyháza. (azóta talán veszi a kétszázast és a bankókat is.

Másik. Nagyjából 26 órája talpon, étel-ital nélkül, Békéscsabán. Betérek az útszéli talponállóba, épp nyitnak- van-e táp? Nincs, most nyitnak. Aztán hallani a belem, mert igen hangos mikor éhes. Kislány a pult mögött, máris összedob valamit, hallja a gyomrom, tíz percet várjak. Tíz perc múlva megjelenik egy akkora szendviccsel, mint az Aurora, egyek. Utána kérdezem mennyi, mondja adjak amennyit akarok, ez nem az étlapról van, annyira még nincsenek nyitva (félhat-hat hajnal). Okés, a legkisebb bankóm ötezer, tud visszaadni? Nem, a pénztár valami automata szar, nem nyílik félnyolcig. Kártyával szintén nem lehet, mert mibe üti?. Jó, köszönöm kedvességét, felajánlom, hogy otthagyom az órámat/pecsétemet/amit akar, elugrom valahová váltani. Nem kell zálog, menjek. Nem sok minden van nyitva, de valami kocsmában sikerült bevásárolnom két üdítőt, irány vissza a kislányhoz, megisszuk az üdítőt, kap kettő ezrest az életmentésért és a kedvességért.

Kőszegen a gyerkőc sír, mert fagyi. Nincsen kicsi címlet, kártya felejtős. Kérdezem a fagyist, most mi legyen. 1. Azonnal ad egy fagyit a kicsinek, ajándék. Na, ilyet nem játszunk, ami jár, az jár. Ebéd után irány vissza, fagyizik a banda, durvális borravaló. Ahogy erőltetné, hogy visszaad, megismer. Amit mondtam, megmondzam, szép napot haver!
A főhelyet valóban hagyjuk, akkora keserű konda ninvs még egy az országban.

kozkozkoz 2015.07.11. 08:33:41

Ez érdekes téma. Anyukámmal, aki nyugdíjas, vele beszélnek mèg paraszt stílusban az eladók. Tisztelet a kivételnek.

Trackback 2015.07.11. 08:37:17

Részletek a teaház honlapjáról:

"Vajon, mi az élet! Mi a feladatunk! Ezt és hasonló kérdéseket, számtalanszor teszünk fel önmagunknak."

Hm, a kérdő mondat végén nem kérdőjelnek kéne állnia?

"Csak egyet tudunk, A-ból B-be kell eljutnunk, de valami felett nincs hatalmunk, azaz IDŐ. "

Nos, aki egyetlen összetett mondatot sem képes leírni értelmesen, az ne foglalkozzon emberekkel sem.

A vendéglátás-szolgáltatás szféréjában javarészt köz- és önveszélyes szociopaták dolgoznak főnökként, akik fel vannak háborodva és agresszíven támadnak, ha valaki ügyfélként mer megjelenni.

Ennek oka: egyszerűen nem tudnak mit kezdeni egy ilyen szituációval.

Trackback 2015.07.11. 08:41:20

A vevő helyében 5 forintos címlettel tértem volna vissza kifizetni a 350,- forintot.

atörökkk 2015.07.11. 09:04:54

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: pénzfelvétel, ... más összeg opció. 18000 forint mondjuk. Máris lesz három ezresed, vagy kétezresed meg egy ezresed. Ugye nem is volt olyan nehéz?

Peggy Bundy 2015.07.11. 09:55:12

Talán nincs igazam, de amikor a pénztáros képzést végeztem volt egy olyan rész,hogy a pénztárban kezdő pénznek lennie kell. Mégpedig annyi,hogy ha az első vevő bejön és ha a legnagyobb címlettel fizet, akkor is legyen miből vissza adni. Lehet azóta ez is változott. Kereskedelemben dolgozok, de ha hozzám nyitás után két ember is nagy pénzzel fizetne még akkor is lenne apró a kasszámban. Soha nem fogom megérteni azokat a kereskedőket akik ott hagyják az üzletet pár száz forint nyitó pénzzel. Ha ötvenezret hagy benne napról napra akkor is az ő pénze lesz,de legalább tisztességesen vissza tudna adni reggel.

Kékcsillag 2015.07.11. 10:34:16

Dél-Spanyolország, Malaga. Hugom, anyám, és hugom fia vacsoráztak egy étterem teraszán. Már a rendelésnél mondja udvarisan a pincér, hogy sajnos gond van a kártyaleolvasó terminállal náluk. Hugom mondja, hogy sajnos, ő pedig úgy szándékozott fizetni, nem tart magánál kp-t, csak jelképes összegben. Mosolyogva mondja a pincér hölgy, hogy semmi gond, majd behozza. Hugom feláll az asztaltól, hogy amíg kihozzák az ételt, keres egy automatát, pincérnő udvariasan visszatartja, hogy ne menjen ki most, iszogassanak, vacsizzanak, majd holnap ráér behozni a kp-t.
Itt jön be, hogy melyik az a nép, amelyik vendéglátásból él párszáz éve. (Ja, tesóm bevitte még aznap esti séta előtt, nagyvonalú borravalóval a kp-t.)

Kékcsillag 2015.07.11. 10:38:29

Amúgy Westendben, fényes nappal, kora délután egyik fagyisnál, kb. 10 éve nekem is bunkón leüvöltötte a fejem a hülye picsa, tízezressel akartam a fagyinál fizetni, hogy "nem tudom felváltani". De semmi "elnézést hölgyem, nem tudom felváltani, megtenné valahol?"
Szóval nekem sem az a bajom, maga a tény, hogy nem tudja, de az a bunkó, alpári stílus. Kicsit hülyén nézhettem, bevallom, nem ezt a stílust szoktam meg, főleg nem olyan bunkó picsáktól, akikkel szóba sem állnék amúgy a hétköznapi életben. Erre megint rám kaffog, hogy nem tudja.
Otthagytam a kitett fagyiját a tartóban, olvadozzon neki, aztán takarítson utána.
Amúgy csak itt Mo-n ilyen bunkók vendéglátó körökben?

Kékcsillag 2015.07.11. 10:48:22

@Bombaló:
"Ettől még lehet bunkó volt a pultos/eladó, de ez is csak reakció egy helyzetre, ahol a vásárló sem volt előzékeny előre."

Igen, csak talán a foglalkozásánál fogva pont nem lehetne bunkó. Akkor menjen adatrögzítőnek, nem kell emberekkel kommunikálni.

Kékcsillag 2015.07.11. 10:51:58

@megamen:
Nem akarom védeni, de valószínűleg tízujjas,ilyenkor lehet betűcsere, aki két ujjal pötyög, az nyilván nem jár így.

Black Hole 2015.07.11. 13:50:40

@Kékcsillag: nem! Ő szimplán egy ökör! Javaslom, hogy olvasd gyakran a kommentjeit! Szólítsd meg! Csodákat fogsz látni! :)

Black Hole 2015.07.11. 13:58:22

Amúgy valaki magyarázza már el, hogy miért bunkó dolog nagy címletű pénzzel fizetni? Nehogy már azzal kelljen kezdeni a vásárlást, hogy "csókolom, teccik-e tudni-e vissza-e adni?". A váltópénz nehogy már a vásárló gondolja legyen! Ha meg probléma a visszajáró, azért a vásárlótól kellene elnézést kérni, mert a pénzével gyarapítja a vállalkozást, és az a minimum, hogy ha fizet, akkor tudjon a boltos visszaadni. Az meg, hogy a mai világban nem lehet valahol bankkártyával fizetni, az vicc.

vprof 2015.07.11. 14:30:09

@Black Hole: Szívesen járok az egyik helyi étterembe. Ha kártyával is lehetne fizetni, gyakrabban járnék. Ezt mindig szóvá is teszem nekik, ha ott járok, de nem nagyon veszik a lapot. Már arra gondoltam, olyankor is be kéne ugranom hozzájuk, amikor éppen a kártyás fizetési lehetőség miatt választom a konkurenciát.

Black Hole 2015.07.11. 18:00:12

@vprof: fogalmam nincs, hogy sokan miért idegenkednek tőle! Ennél egyszerűbb és kulturáltabb fizetési mód nem létezik. Én nagyon szeretem, hogy nem kell magamnál pénzt tartani.

Black Hole 2015.07.11. 18:10:22

@Kékcsillag: hasonlóképpen jártam már én is. Beugrottunk valahova inni valamit, aztán mikor fizettem kiderült, hogy nem lehet valamiért bankkártyával. Kérdeztem, hogy hol van a környéken ATM, erre mondta, hogy maradjak csak. Aztán a szomszédból hozott át egy kártyaolvasót, gondolom maguk között meg rendezték. És elnézést kért, hogy kellemetlenséget okozott. Ennyit a kulturált vendéglátásról.

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.07.11. 18:23:48

ekkor határoztam el, hogy mindenkinek elmondom, még a szomszéd irodaházban is kiragasztom."

Akkor azért jelent meg a sok tábla a bevándorlókkal kapcsolatban?

horex · http://horex.uw.hu/ 2015.07.11. 18:30:42

@Black Hole:
Ha a poszttoló milliárdos lett volna, simán megveszi a teaházát, aztán beállitja mosogatónak vagy szendvics-embernek.

fillérbaszó vadász 2015.07.11. 18:56:23

Én is árultam régebben vonaljegyet BKV-s forgalmi ügyeleten. Ha nagyon sok ezres volt a kasszában, akkor örültem ha tíz- vagy húszezressel fizettek, mert kasszaszámolásnál jobb volt számoolni, mintha pl. 147 db ezrest kellett volna megszámolni. Azonban ha kevés volt akkor nekem is a halálom volt, ha húszezressel jöttek. Kétszáz forintosokat is utáltam, mert volt ilyen kialakított, műanyag aprótartó kis biszbasz amibe beletetted az aprót a helyére és oldalt egy sávban ki volt írva az értéke ameddig volt az apró, de mivel régen gyártották és akkor még nem volt kétszázas, ugye nem volt hely a kétszázasnak (1 é2 forintosnak meg igen :)) Kétszázasokat egy pohárban gyűjtöttük és azt szar volt megszámolni, pláne ha a egy-két link kolléga nem "szórta ki őket" (többségben azzal adott vissza).
Egyik ismerősöm csinálta, hogy jött egy bunkó, vett két vonaljegyet (700 ft) és húszezressel fizetett. Megkérdezte a haver nincs-e kisebb. Kioktató, modoros stílusban közölte a vevő, hogy nincs és különben is kötelessége visszadni húszezresből is, ha nagycccságának éppen azzal van kedve fizetni. Több sem kellett a havernak, visszaadta kétszáz forintosokban a visszajárót. Az bezzeg nem tetszett a vevőnek, de úgy halottam, hogy 50 db-ig el kell fogadni az aprót, ill nem jogos a reklamálása. Tehát az ilyen szászforintos szarokat vevő, majd húszezressel fizető tahókat meg lehet szopatni a kétszázasokkal. Másik engem egyszer egy otp atm szívatott meg, mert 50000-et vettem le és kétezresekben adta ki a lóvét. Jó púpos volt a pénztárcám :)

fillérbaszó vadász 2015.07.11. 18:58:08

Megnéztem volna a poszter fejét ha viszzahoznak a húszezreséből, egy ötvenest és 98 db kétszázast.

vprof 2015.07.11. 19:26:48

@Black Hole: Én annyira nem, hogy volt már, amikor az áruházi parkolóban kéregetőnek nem is tudtam mást mondani, mint hogy nincs nálam készpénz. Erre kérdi, a kocsit visszatolhatja-e? Nagyot nézett, mert abban is helyettesítő érme volt. :)

vprof 2015.07.11. 19:40:37

@fillérbaszó vadász: Én egy Budapest Bank automatánál jártam hasonlóan. Havi egy-két felvétel ingyenes volt, igy a szükséges készpénz mennyiséget igyekeztem minden hónapban egyben felvenni. Az automata viszont megtagadta a tranzakciót. Kiderült, hogy csak 5000-esek voltak benne, és x db bankjegynél többet nem ad ki egyszerre. Így kénytelen voltam két részletben felvenni a pénzt. Megreklamáltam, jóváírták a második felvétel költségét.

atörökkk 2015.07.11. 19:48:13

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: értem, és akkor ad neked 1000-es címletet az atm. Igazi ócskavaslogika.

atörökkk 2015.07.11. 19:50:09

@Kékcsillag: nem, máshol sokkal bunkóbbak. Az biztos, máshol a szar is sokkal büdösebb.

Black Hole 2015.07.11. 20:23:03

@horex: jah, aztán mindig mikor valaki fizet, szól neki, hogy "hagyd abba fiam a mosogatást, és váltsd fel valahol ezt a pénzt, mert nem tudok az úrnak/hölgynek visszaadni!"

Black Hole 2015.07.11. 20:29:42

@vprof: kb nálam is ennyi van, és nekem is érme van a bevásárlókocsihoz. Ez néha akkor gáz, mikor a pénztárnál gyerekek gyűjtenek valamire, és kérdezik, hogy segíthetnek-e pakolni? Ilyen esetekre tartok magamnál pár centet, mert ez olyankor nagyon égő!

Escaped 2015.07.11. 21:27:03

@hagyma: Roma nemzetisegu lakosok szoktak a buszsofor elott huszezrest kengetni, ha a viteldij, mondjuk ezer Ft ( bar, altalaban 90%-os kedvezmennyel kerik). Neki van penze, az nem az o baja, ha a fosor nem tud valtani. Hozongnek egy kicsit,hogy korhazba mennek a erekkel, stb. Azutan szepen engedtek oket felszallni. Inkabb, mkint egy ,,rasszista" feljelentes. Utobb mar nem jon be ez a trukk.

Escaped 2015.07.11. 21:30:19

@ColT: Gigászok csatája. A nagy Ham&Eggs háború Sonkástea küldetése.

Escaped 2015.07.11. 21:44:59

@NYJetsTD: Nem fizikai! 1-3DIKKáig kiköhögik neki a vérdíjat. Mert méltó a munkás az ő bérére.

A teázó Rapidrandit is hirdet. Történetün két szereplője hamar megismerte egymást.

Black Bride 2015.07.11. 21:52:40

En azt nem ertem,hogy:
- ha senki nem kotelezheto penzvaltasra de a szakbaszexualt automata 20 ezresekben adja ki a fizetesetek,akkor hol a verberes fomba kellene felvaltani es mennyit?
Az osszeset 500asokba?
-vagy menjen legyen VADASZ egy hipermarketbe?
-vagy fizessen a valtasert a postan es aljon mindig sorba ha mar neki nincs valtoja?
Emiatt a hozzaallas miatt,amit ti itt kollektiven produkaltok tehetik meg a boltosok es szolgaltatok azokat a dolgokat amirol a Homar szol.Itt mindenki hulye poszter vagy ezert vagy azert .Gratulalok a tobbseg ismet szivmelengeto,relevans,tanulsagos hozzaszolasaihoz.Nektek egy facebook csoport kellene OKOSKODASOK ES TROLLKODASOK nevvel.Ha csinalok egyet meghivok innen mindenkit.Te meg Hilda tehetned vegre a dolgod es cenzurazhatnal mert ez az oldal turhetetlen igy..

vprof 2015.07.11. 23:05:03

@Black Hole: Azért törekszem rá, hogy mindig legyen nálam készpénz, de ha rajtam múlna, megszüntetném az egészet. Elektronikus fizetéssel a posztbelihez hasonló probléma fel se merülhetne. Nem beszélve a gazdaságot fehérítő hatásáról.

Black Hole 2015.07.11. 23:13:04

@vprof: valószínű ez a fehérítő hatás nem tetszik sokaknak. Meg aztán egy étteremben ha azzal fizetsz, akkor nem tudod mondani, hogy "tartsd meg az aprót, te mocskos állat!". Tényleg, de rég volt ez a film.

vprof 2015.07.12. 06:10:29

@Black Hole: Azt nem, de borravalót kártyával is lehet adni. Szoktam is. Lehet, hogy arra kellene rászoknom, hogy csak kártyával adok? :)

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.12. 08:56:29

De szép vót! ....amikor a libsizsizsik még nem akart 10 bőrt lenyúzni rólam, és a cégek is adtak egség kártyát, elmentem wellnesszbe, oda adtam kártyámat a górénak, ettünk, ittunk, háltunk, hitelbe.... Ráírattam az végösszegre két rugó jattot, lehúzta és mindenki happy volt.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.12. 09:28:11

off....
Lesem az m3-on egy régi Lőtér adást, az még tényleg a faluról, környékről és a közösségi hagyományokról szólt...
Nem arról, hogy miként b@cik bé Barbás Farcsi, idióta borlovalagok, aranyáron mindent összemixelők társaságában...
Tiszta alkesz bogesz, felpuffadt búrával remegő kézzel.
Nem hijába no változtak a zidők.

Black Hole 2015.07.12. 11:52:05

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: a tv-ben az van, amire igény van. Ez pont olyan, mint a zenei kínálat, meg a bulvár újság! Számomra az a megdöbbentő, hogy egy 153. senkiről megírja az újság kivel vágta partiba a 154. senki, oszt' onnantól jönnek a hírek róla napi szinten, hogy luficsöcsöt csináltatott, és az hány köbcentis, volt szájfeltöltése, kiderült róla, hogy zabigyerek, mert az anyja is ribanc vó't! Innentől nincs megállás, és "celeb" lesz belőle, aztán még azt is tudni fogom róla, hogy hány ml vért szívott fel az intimbetétje? Mert legyünk őszinték, ki az a Bódi Szilvi (elnézést, Szilvy)? Mégis benn van az újságban, hogy hol fürdött topless, meg hol szelfizett, stb. És basszus megél belőle, ez a megdöbbentő!

CID 2015.07.12. 12:56:13

@Black Hole: Hát töltesd fel te is a csecseid, ebben a szivárványos világban, biztos lenne rá kereslet :DDDDDD

Black Hole 2015.07.12. 13:03:10

@CID: nekem elég lenne miniszoknyában kimenni az utcára :)
Az arcszerkezetemmel együtt ez már olyan kombináció, hogy biztos a siker!

Leonine729 2015.07.12. 20:58:10

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: keress egy Erstés automatát, abban meg tudod adni, milyen címletből hány darabot vennél ki.

Egyébként meg vegyél ki 19, 29, 39, stb. forintot, és lesz 9000-ed apróban. Ez már elég az olyan helyekre, ahol esetleg nem tudnak visszaadni, a többi helyen meg elsózhatod a nagy címleteket.

Bár összességében fogalmam sincs, mi a fenét kezdenek az emberek egy halom készpénzzel. Én hónapok óta egy fillért sem vettem ki a számlámról, kártyával fizetek mindenhol, ahol csak lehet. A férjem számlájáról szoktunk kivenni egy kevés készpénzt, de azt is csak azért, hogy a kis értékű vásárlásokat meg tudjuk oldani.

Leonine729 2015.07.12. 21:00:15

@Leonine729: mármint persze 19, 29, 39 ezer forintot. :)

Leonine729 2015.07.12. 21:03:30

@Black Bride: elég, ha nem kerek összeget veszel ki, hanem 9 ezerrel végződőt. Pl. 100 ezer helyett 99 ezret. Nem mindenhol 200 Ft-ot fizetsz, de ahol mégis, ott jó lesz a 9000Ft-ból költened, így te sem bunkózol az eladóval, meg ő sem veled. Ahol meg 5, 6, 8 ezret költesz, ott már senki nem lepődik meg azon, ha húszezressel fizetsz.

Nem kell atomfizikusnak lenni ahhoz, hogy megkönnyítsd a magad és mások életét. Persze puffoghatsz is, hogy nem váltják fel a 20 ezresed, de ezzel csak magad dolgát nehezíted.

Leonine729 2015.07.12. 21:08:31

@Kékcsillag: meglehet, más lett volna a helyzet, ha előre megkérdezed, fizethetsz-e 300Ft-ot tízezressel. Ha már eléd pakolta a fagyidat, és kiderül, hogy nem tud visszaadni, persze, hogy ideges... Bunkóznia még nem kellene, de te is lehetsz egy kicsit előrelátóbb, kis figyelmességgel a tizedére csökkentheted az ilyen kellemetlen eseteket.

szamaritánus 2015.07.12. 21:13:03

a 20 ezres nem egyenlő a húszezressel.

melaena 2015.07.13. 06:54:00

"Fizetnek,sietek,gyorsan szerezz visszajarot,vagy a haz vendege voltam"
Ennyi,nem szaladgalunk mi felvaltani a penzt.

venszivar 2015.07.13. 07:04:11

@szamaritánus: akár igazad is lehetne...DE te sem írtad jól!

-az "a" nem kellett volna!
-amennyiben oda biggyeszted, hogy db, ns akkor stimt, de így necces....:)

20 db ezres nem egyenlő a húsz ezressel (csak matematikailag)

Manyecska 2015.07.13. 09:44:01

@Black Bride: és azon már elgondolkoztál nagyokos hogy egy ilyen országban-ahol a fogyasztás a húzóágazat- mennyire helytálló MINDIG a zeladókat lehúzni???
Az nem zavart amikor -nem is olyan régen!- a posztert szó szerint a k.anyjába küldték, mindegy volt miről szól a blog? Ennyit erről, játsszá tovább te is.

hobbitroll 2015.07.13. 12:08:41

@Homár Hilda: saját bevallása szerint a fütyikönyvet (faszbúk) nem Ő kezeli, és amikor ott jártam, tele volt a műhely (bringával). Másrészt köszönte az ingyen reklámot, sok új ügyfél ment hozzá javíttatni :)

VT Man 2015.07.13. 12:15:56

@Denton85:
"Mondjuk 350Ft-os tételre betérni anélkül, hogy lenne nálad apró, valóban parasztság."

Már miért lenne parasztság?

Mivel az ATM-ekből való készpénzfelvételt jól megdrágították, az ember akkor jár jól, ha max. 2 kp felvételt csinál egy hónapban.

Az viszont azt jelenti, hogy az automaták ki fogják dobálni a 20 ezreseket.

Denton85 2015.07.13. 12:21:31

@VT Man: Már megírták mások is. Képzeld el, ha csak 5-en térnek be 20 ezresekkel egy kisebb helyre.

Képtelenség ennyi aprót bent tartani, hogy mindenkinek vissza tudj adni.

Általában reggel nyitásnál egy kisebb helyen van maximum 30ezer Ft apró.

Escaped 2015.07.13. 12:29:37

@Black Hole: Az Axelspringel főürgéje elmayarázta a tv-ben: nekünk másra van igényünk, mint másoknak. Az angolokat felpörgeti a királyi csaláőd mindennapjairól szóló szösszenet, mi messze vagyuni onnan, az USA-ban érdekes egy-egy lesifotó vmi sztárról, de mi olyan kis ország vagyunk, hogy testközelből ismerjük a hírességeket. Ha meg pletykát írtak, önlöttek az olvasói levelek, amikben a sztárt védteék.

Na ja, mindjárt elhiszem! Az a pasas nem járt internetországban, aholy a nép egyszerű gyermekei ekézik agyba-főbe ezeket e celebritásokat?!

@Leonine729: A fehérhollóban éhen halnál.

Black Hole 2015.07.13. 12:38:31

@Escaped: abban az országban, ahol a nézők gyűjtést szerveznek Isaura felszabadítására, ott minden megeshet :-)
Meg abban az országban is, ahol kis grofó munkásságára igény van.

Escaped 2015.07.13. 14:01:50

@Black Hole: Meg ahol fogyasztóvédelmi blogon csetelnek munkaidőben. Pfúj! ;-)

Black Hole 2015.07.13. 14:24:23

@Escaped: és van ahol ezt nem is teheted meg nyíltan, az a baj!

Terézágyú 2015.07.13. 15:42:40

@VT Man:
"Az viszont azt jelenti, hogy az automaták ki fogják dobálni a 20 ezreseket. "

?????
Én sokszor vettem már kis többtízezret a z ótomatából, de SOHA nem kaptam húszezreseket!!!

A minap majdnem százezret vettem ki - de mind tízezres volt...

Arcade Macho 2015.07.14. 17:10:32

rendeles elott ra kell kerdezni hogy gond-e
gondolom a poszterke nem a fizetes pillanataban szembesult hogy az aznapi kakaora felretett penz az csak egy 20e -s

Jimbo75 2015.07.15. 12:04:52

Az ilyen szánalmas vendéglátósok jobb is, ha csődbe mennek. Nehogymá' a vendég érezze magát szarul, mert fizetni akar? Oldja meg a tulaj, és ne ő ugasson....

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.07.15. 14:54:56

@Terézágyú: Van sok, amibe 20-ast tesznek, de most a 10-est nyomják nagyon. Nagy bankunk ótomatáin kiírja kiadás előtt, h milyen címletek állnak rendelkezésre, így némi dugdosással ingyen le tudod meózni, hogy melyik közeledben lévőbe töltenek 20-ast.

Gézakékazég! 2015.07.16. 21:45:42

Ahhoz képest, hogy mennyire nyálas és mesterkélt a teaház nyitószövege, nagyon nem ügyfélbarát a hozzáállás - mert a vevőnek mindig, MINDIG igaza van!
Majd eldurrogsz magadban, ha sérelem ért, miután beseperted a szolgáltatás ellenértékét, mert ugye, a pénz az jól jön, az ne legyen fehér holló?!
A posztolót sajnálom, hisz végül is megkapta a retró reggelit, amit megszokhattunk az átkosban: bunkó eladók, tré hozzáállás, pofátlan modor.

Lángharcos 2015.07.17. 11:14:28

@Terézágyú: Sok embernél látni 20 ezrest, valahonnan csak kapják az emberek :P

Intelli 2015.12.04. 01:39:35

Váltóról sem hallott még itt az összes bunyevác parasztkölök.
Igen, váltó, amitől majd megy a bót. Mert ha egy vendég 20.000-esel akar fizetni nyitásnál akkor vagy elküldöd a picsába vagy van váltód és vissza tudsz neki adni.

Küld el a picsába és tönkremész pár éven belül mert Magyarországon bizony sűrűn előfordul, hogy hála a bankautomatáknak bizony 20.000-eseket dobál ki a gép, és bizony nem sok ember van, aki ezt mindig meg tudja úszni.
süti beállítások módosítása