Végtelenül hervasztó történet az Extreme Digital közreműködésével, olyan fincsi részletekkel, mint a váratlanul a munkahelyi telefonon bejelentkező ügyfélszolgálatos, a Békéltető Testület döntésére fittyet hányó cég, és a harmadik meghibásodása után kiteljesedő történet ügyintézése közben negyedszer is meghibásodó tablet - meg egy csalódott kamasz.
2013. december 17-én vásároltunk a székesfehérvári Extreme Digital üzletben egy Prestigio márkájú tabletet, amelynek garanciája 2 év.
A készülék 2014 januárjában és júliusában két ízben egyaránt hosszú időre szervizbe került – garanciálisan. Legalapvetőbb alkalmazásai sem működtek, már bekapcsoláskor hibaüzenetek jelentkeztek. Mindkét alkalommal a ködös „szoftverfrissítés” megjelölést olvashattunk a munkalapon – amely azonban a problémákat csak ideig-óráig orvosolta.
Harmadízben ugyanazokkal a jelenségekkel 2014. november 3-án vittem a készüléket vissza az üzletbe. Határozottan kijelentettem, hogy immár nem kívánom javítását, mert nem látok semmiféle garanciát annak tartósságára. Ezért a vételár visszatérítését kértem, azaz jogi nyelven kifejezve „a vételi szerződéstől elállást”, amelyre a Ptk. feljogosít. A bolt arról tájékoztatott, hogy erről konzultálniuk kell a szervizzel.
2014. november 25-én meglepetésemre SMS-ben a készülék kijavításáról értesítettek. Három nappal később nyílt alkalmam arra, hogy személyesen megkeressem őket és jelezzem: ezt nem kívántam, s a kijavított készüléket nem kívánom átvenni. Nem az én kompetenciám megítélni, hogy a szerviz végez elégtelen munkát, vagy a termék minősíthetetlenül gyenge. A bizalmamat azonban a történtek folyamán elveszítettem. De továbbra sem kaptam semmiféle garanciát arra, hogy a készülékkel kapcsolatos kálváriánk véget ért.
A történtekről feljegyzést tettem a vásárlók könyvében, és jegyzőkönyv született a boltban. (Utóbbiba csak határozott kérésemre írta bele az ügyintéző a korábbi javítási kísérletek tényét.) A Ptk. szerint elsősorban a hibás termék kijavítása vagy kicserélése jelenti a garancia érvényesítését. A javítással azonban két ízben már kísérleteztek, tartós siker nélkül. Ezért kértem immár a másodlagos megoldást: a pénz visszatérítését. Ezt a bolt nem kívánta teljesíteni.
Fenti panaszommal először a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez fordultam, ám az érdemi vizsgálat nélkül utasított el, mondván nincs kompetenciája olyan ügyekben, amelyeket a törvény a bíróságok hatáskörébe utal. Majd, még 2014 decemberében a Békéltető Testülethez, mely csak jelentős késéssel foglalkozott az üggyel, és márciusra írt ki tárgyalást. Arra az Extreme Digital képviselője nem jött el, és természetesen előzetes alávetési nyilatkozatot sem adott. Ügyvédi nyilatkozatot küldtek, mely azonban két tekintetben is új helyzetet teremtett.
Egyfelől egyértelműen kiderült belőle, hogy a szerviztől a készülék javítását rendelték meg – miközben korábban a cég munkatársai kommunikációs problémákról hadoválva konkrétan a szemembe hazudtak. Másfelől felvetette annak a kérdését, hogy kinek a felelőssége a meghibásodás – kijelentették: azt csak fél éven belül szokták gyártási hibának betudni, attól kezdve a fogyasztóra hárítják. Ez az érvelés azonban jelen helyzetben épp visszájára fordul: az első meghibásodás egy hónapon belül jelentkezett, és minden későbbi azonos volt az elsővel…
A Békéltető Testület nekem adott igazat, és azt az ajánlást tette, hogy ne pénzvisszatérítéssel, hanem más termék vásárlásába 100%-os áron történt beszámítással rendezzük a vitát. Bár testem-lelkem nem kívánta már, hogy bármiféle kapcsolatba kerüljek még a céggel, ezt magam részéről elfogadtam volna.
A BT ajánlása írásos formában áprilisában érkezett meg. Ezután elballagtam vele a helyi üzletbe, hogy az ajánlással kapcsolatos álláspontjukról érdeklődjek. Az üzletvezető azonban a Cég ügyfélszolgálatához utasított. Az általa megadott telefonszámon semmit nem lehetett elérni – kérjek írásos véleményt hangzott el a rögzített beszélgetésben. Kezdtem úgy érezni magamat már, mint egy flippergolyó.
Ezután a cég budapesti központjának írtam, kérve állásfoglalásukat; sérelmezve a helyi üzlet elégtelen tájékoztatását. S mivel a BT értesítést kért a fejleményekről, kértem a gyors válaszukat. Az természetesen csak a 30. nap környékén, május közepén érkezett meg. Jegyzője egy „ügyfélszolgálati vezető” volt. Tartalmában elutasító, formailag minősíthetetlen, stílusában pedig vérlázító írásról van szó. Még csak az sem sikerült az „ügyfélszolgálati vezető”-nek, hogy helyesen címezze meg a levelet, az alapvető udvariassági formulákat is nélkülözte az írás – miközben jogi téren kioktatóként lépett fel és családi viszonyainkat firtatta, hogy milyen jogon is járok el ebben az ügyben. S természetesen az ügyintézés hiányosságaival kapcsolatos számtalan felvetésre nem reagált.
Postafordultával, május 20-án válaszoltam – kérdezve, hogy valóban azt akarják-e, hogy egy 20.000.-Ft +ÁFA-ás készülék miatt perre menjek, kifejtve immár ügyvédi nyilatkozatukból megerősített érveimet is –, és a jeleztem, hogy a választ a fenti stiláris bárdolatlanság miatt a cég vezetőjének is egyidejűleg megküldöm.
Ezek után, csodák csodájára, hirtelen fontos lettem a cégnek. No, nem a főnöknek, az válaszra se méltatott két és fél hónapja. Ám a hivatalos levelezésben soha elő nem kerülő munkahelyi telefonszámomat derítette ki az ügyfélszolgálati vezető (nem nagy művészet az internet korában), s május 28-án távollétemben azon keresett, s adta meg saját elérhetőségét. Mivel rohanós napjaim voltak, arra pedig kínosan ügyelek, hogy egy cég munkatársát csak munkaidőben keressek, kb. két hétbe telt, amíg összeköttetésbe kerültünk. Addigra beállt egy újabb fejlemény: az elutasítás miatt visszavettük a boltból a fél évig ott hagyott készüléket – ami e rövid idő alatt ismét elromlott…
Jelenleg még mindig a készülék garanciális idején belül vagyunk, s vihetem vissza – újrakezdeni ezt a játékot. Jelenleg ott tartunk, hogy egy hivatalos levélre másfél hónapja nem kaptam írásos választ az „ügyfélszolgálati vezetőtől”, aki pedig ezt a telefonbeszélgetésben megígérte, ahol egyébként meglehetősen rugalmasnak mutatkozott. És azon gondolkodom, hogy mégiscsak érdemes lenne perre menni…
S még egy gondolat, melyet egyébként az ügy minden szereplőjének elmondtam, de a jelek szerint senkire sem hatott. A kérdéses tablet tizenéves fiamé, aki úgy spórolta össze árát. Meg van a véleménye a kereskedelemről, a fogyasztóvédelemről, az igazságszolgáltatásról. Eddig visszatartottam attól, hogy a boltban balhézzon (egy tizenévesnek komoly igazságérzete van). Lassan úgy döntök, nem fogom.
AtiSnatch 2015.07.21. 14:07:34
Manyecska 2015.07.21. 14:18:37
lehet tényleg azt kéne
Darth Revan 2015.07.21. 14:23:52
A "rezsicsokkentes" helyett valami ilyesmi kellene otthonra is, mert akkor az atlagembert nem tudnak a tokeeros cegek korberohogni, amikor a kis 20 ezer forintjukert harcolnak.
Darth Revan 2015.07.21. 14:27:05
ancsika 2015.07.21. 14:32:20
s a békéltető testület is kinyalhatna, mert semmire se jó... AJÁNLÁS, nem kötelező érvényű...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2015.07.21. 14:32:42
sarostehen 2015.07.21. 14:39:10
nincs több kérdésem...
A bolt hozzáállása mellesleg kritikán aluli...
netrion 2015.07.21. 14:40:36
herk 2015.07.21. 14:40:47
"AJÁNLÁS, nem kötelező érvényű"
Igen, de pont ez a lényege. Egy esetleges per 90%-os valószinűséggel hasonló eredményre jut.
Igy egy harmadik személy mondja azt, hogy mi a stájsz, nem pedig az érdekelt felek.
sarostehen 2015.07.21. 14:43:01
FDToth 2015.07.21. 14:47:38
FDToth 2015.07.21. 14:49:19
Nekem edigitallal sohasem volt semmi bajom, rendszeresen ott vasarolok, mar 2005 ota. A titok annyi h normalisan kell beszelni a szervizel/ugyfelszolgalatossal es lehetoleg ha nem mukodik vmi, akkor fordulj a gyartohoz!
cmx85s 2015.07.21. 15:04:44
Beújítottam egy Lenovo tabletet, köszöni, jól van.
gabors 2015.07.21. 15:11:39
occcso volt ???
mert az rendben van hogy 20,000 forint az tobb mint semmi de akinek ez nagyon hianyzik az miert kolti tabletre...
azert hogy az ED igy jar el a vasarlokkal sunt erdemelnek !!!
gabors 2015.07.21. 15:15:45
nem ettol teljesitene az orszag jobban...
aki ilyet akar menjen irbe oszt jonapot
amugy itt is van ilyen "small claim court"-nak hivott dolog allamonkent kicsit valtozo szabalyokkal itt max ertek $5,000 viszonylag gyorsan megy es vegrehajthato az itelet
Atörökk 2015.07.21. 15:17:26
AtiSnatch 2015.07.21. 15:23:01
netrion 2015.07.21. 15:56:53
Ezért érdekelnének megbízható itteni boltok is.
ancsika 2015.07.21. 16:08:45
életszerű, hogy valaki perre megy ezzel... ezért szarhat bele az edigital a békítőkbe...
Zizifull 2015.07.21. 16:26:40
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.07.21. 19:02:19
SPAM
www.facebook.com/kilatas/photos/a.252840271415645.69152.138994429466897/1000726799960318/?type=1&permPage=1
Aureliano Buendía 2015.07.21. 19:03:56
de legalább olcsó volt
per
nem lesz olcsó
Aureliano Buendía 2015.07.21. 19:10:55
Viszont érdekelne az ED válaszlevele, már a stílus miatt is. Ha a posztoló nem told hozzá a történethez, akkor eléggé nulla az ügyfélkezelésük.
Hozzáteszem, újabban egyre gyakrabban vannak a kirakatban. Hilda, őket is megkerested?
Még valami: felénk csak addig számítasz, amíg a terméket nem veszed meg. Utána már csak zavaró tényező vagy. Tisztelet a kivételnek.
Zárszó gyanánt: legközelebb tessék a kamasz összegyűjtött pénzét kiegészíteni jófejségből, és nem ilyen szart venni neki.
bibi bi 2015.07.21. 19:25:41
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.07.21. 19:37:33
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.21. 19:44:50
ha 2 eves garanciat adnak barmire
BE KELL tartan
ha szar ne adjanak, cask fel evet
akkor jogos, hogy a faxnak vette meg
szplok megint rajtatok kivul itt sok nem milliardos van a Fold keregsegen es@sugargiraffusplumps.: es nem mindenki olyan szellemes es okos mint a klan
a klan 2015.07.21. 19:52:36
Atörökk 2015.07.21. 19:57:49
Zárszó gyanánt: legközelebb tessék a kamasz összegyűjtött pénzét kiegészíteni jófejségből, és ilyen szarok vásárlása helyett elvinni egy tisztességes kuplerájba.
Atörökk 2015.07.21. 20:01:30
vagy csak úgy beletörölték a függönybe, aztán kicsírázott
Aureliano Buendía 2015.07.21. 20:10:21
Aureliano Buendía 2015.07.21. 20:11:41
A többi részét úgysem értem annak, amit írsz, de bevallom őszintén, nem is érdekel.
Igazságos1 2015.07.21. 20:15:26
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.07.21. 20:32:53
Igazságos1 2015.07.21. 20:36:02
Atörökk 2015.07.21. 20:41:47
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.07.21. 20:50:34
Rosszindulatú Vászka 2015.07.21. 20:54:36
Igazságos1 2015.07.21. 21:42:03
hívjá szerelőt
Igazságos1 2015.07.21. 21:43:16
oszt remélem elélveztél, mer attól még a többiek is mindent látnak
sértődj már meg lécci
na
egyesek csak akkor bátrak, amikor nem vagyok itt
Igazságos1 2015.07.21. 21:45:05
nem 1 életbiztosítás zsiráfnak lenni
mégse volt neki elég testvére úgy látszik
Igazságos1 2015.07.21. 21:46:28
biztos nem dugni ment
Igazságos1 2015.07.21. 21:47:46
Azt hiszik, attól emberek lesznek?
Aszittem már egyszer megbeszéltük, hogy attól még a többiek is mindent látnak, tehát csak magaddal b@szol ki.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.07.21. 21:48:04
Igazságos1 2015.07.21. 21:49:45
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.07.21. 21:50:17
Igazságos1 2015.07.21. 21:55:45
nem lesz mit levágni Dániába
Mityu Addideapénzt kft LE 2015.07.21. 21:56:50
Igazságos1 2015.07.21. 22:05:09
most mit sajnálod na
semmi örömötök sincs az életben!?
AtiSnatch 2015.07.21. 22:45:34
Homár Hilda 2015.07.21. 22:50:04
Black Hole 2015.07.21. 22:50:44
MrZed001 2015.07.21. 22:54:41
Ugyanezt javaslom mindenkinek. Ha hirtelen megcsappan a vásárlók köre, majd a fejükhöz kapnak ... vagy csődbe mennek.
Egyre megy.
igi3 2015.07.21. 23:10:14
oszt már ki is tiltott
szerintem dugja meg már a törökk + snaccs is
igi3 2015.07.21. 23:11:21
még valaki!?
igi3 2015.07.21. 23:12:18
kell az utánpótlás, mert Hilda nem sokáig fogja itt rontani a levegőt
igi3 2015.07.21. 23:13:56
igi3 2015.07.21. 23:15:28
Ha már a tiltás gombot megtalálta :)
igi3 2015.07.21. 23:18:04
meginn
ajjaj
Black Hole 2015.07.21. 23:25:55
Vadászbaszó nyúl 2015.07.21. 23:36:37
@AtiSnatch: főleg, hogy nekem váltóáramú ip címem van
Vadászbaszó nyúl 2015.07.21. 23:37:40
Lesből Támadó Szárítókötél 2015.07.21. 23:56:39
A butácska összeesküvés-elméletek gyártása helyett csaxólok, hogy pontosan ezt a jogintézményt hívják Magyarországon elektronikus fizetési meghagyásnak.
Advanced Flight 2015.07.22. 01:19:12
Black Hole 2015.07.22. 03:40:56
Mer' ugye én is problémás ember vagyok, de itt ami van...
Manyecska 2015.07.22. 04:51:18
gabors 2015.07.22. 04:52:11
LatexMátrix 2015.07.22. 05:02:35
"Black Hole 2013.12.30. 14:11:17
A vodka 1 jó cég. Kb 10 évvel ezelőtt voltam náluk, kb 3 hónapig. Volt valami olyan szolgálatatás, hogy használat után, mindig kaptak sms-t, a maradék egyenlegről (feltöltős volt). Egyszer szombaton jön tőlük 1 sms, hogy a maradék egyenleg mennyi. Az érdekes az volt, hogy nem is használtam. Pár óra múlva megint jön 1 sms, hogy a maradék egyenleg mennyi, pedig akkor sem használtam. Vasárnap este, meg jött 1 sms, hogy már le is fogyott az összes pénz. Reklamáltam, azt mondták, hogy ilyen nincs. Én meg mondtam, hogy de mégis van. A telefon végig a kezem ügyében volt, tehát nem a gyerekek voltak a hunyók. Szóval a sim kártyát kidobtam, oszt' azóta nincs velük semmi bajom. "
Nékem erről ama párhuzam jut eszembe, mikor szemmel megszekszuálni egy nőt. Na most már, mi lenne, ha előbb elcsurgatna egy magzatvizet, utána meg lila, hangos kisbabát eregetne egy ucán (street) vizuálszexuált nős tény (fact), így hirtelen? Há' nem veszélyes?
@sugargiraffusplumps.: ó, mennyire hiányzol, felkiáltójel!
@AtiSnatch: neemlegezsd már, hszen még beidézed ("",§) a képernyőre! Különben ő egy bírónő.
Valaki azt írta a tabletre, hogy zsíroskenyér evése közben is többen csuszmatolják vagy mi, így oda a higiénia. Ezt nem teljesen értettem, kivéve, ha közben ánuszrózsát is érintenek (mondjuk egy egyszerű példánál maradva sajátjaikat csak), máskülönben szart (zárt) inerciarendszerben, kijelzőn lévő zsír nem okoz semmiféle problémát, ellenben homlokra kenve bárminemű mentálhigiénés agybajt SEM gyógyít. Meg azt is írta még, hogy az embikkel el van hitetve csak, hogy egy ilyen vékony kis szaron jó netezni. A vékony ebből jó, a net meg minek. Mesterségesen generált az is csak, a természetben önmagától nincs net! Mivel nem ökrösszántás, s ami szörnyűbb, nagyanyáink sem(!) neteztek már, így nekünk se szabadna, nem igaz?
Az igazságérzet nem szükségszerűen infantilis, bár tényleg sokaknál csak abba a szintbe' tud megnyilvánlani.
Prestigio-kérdés, hogy van-e tabletünk! Ma már NEM elég a az ooldalrahátulra felcsíptetett walkmanen playt benyomni!
"ködös „szoftverfrissítés” - Felhőből frissítettek.. Ma már így megy.
Túl sok a rejtett kívánás ebben a posztban, diagnosztikám, hogy terhes vagy!
" A bizalmamat azonban a történtek folyamán elveszítettem." - De miben? Nem írtad oda! Én egyszer elevesztettem bizodalmam a fakanálban, mert nem úgy sikerült a pörkölt!
Felposztoltam a történeteket a bolt falára, ésezalatt sündisznócsecsemő született a parkban!
"és minden későbbi azonos volt az elsővel…" - Ez azonban semelyik, fogyasztón kívül álló jogi személyt, illetőleg férget nem tántorít el attól, hogy ugyanazt a hibát vagy az eredetiből, önhibádon kívül keletkezett leágaztathatót ne rád hárícsa, ha az félév után is előferdül.
"Ezután elballagtam" - Sajnálom, nem tudom elfogadni, ez a szintaxis nem közli az információt, hogy fáradt voltál-e közben, abból is, hogy melyik, be vagy ki, nem mindegy.
"udvariassági formulákat" - Megszólítása és szóhasználata maximálisan nélkülözte a "kedves" jelzőt? BE kellene idézned az egész levélt, elolvasnám! (nem csak én)
"stiláris bárdolatlanság miatt a cég vezetőjének is egyidejűleg megküldöm." - ez jó húzás! Különben meg: stelláris boardolatlanság - ezt is írhattad volna, valószínűleg ugyanúgy nem tesz semmit, nem értette. Bárdot kellett volna küldened vagy Bárdos András fényképét áthúzva pirosvonallal. Na azt se' értette volna. Deazé' mekkoraötlet.
Telefonon is szóbakerültél az ügyfi vezetővel? Mutattak egybecsengést verbálkommunikációs jegyei a levélben megtapasztalt csodálatosságokkal? Meg sem ragadtad az alkalmat, hogy he, mi vót az a múltkori, beszótál geci? Mi a retekért vetted át- és vissza ugyanazt a tabletet? Hát megzakkantál vagy mivolt? Hátilyet.
@Darth Revan: " a birosagi megkereses utan mindig fizettek a cegek. " - Ezek milyen ügyek voltak?
@sarostehen: te mit vennél?
@FDToth: utoljára olvastalak el (most is csak félig), te monkey. Képes vagy tartalmit, tapasztalaton alapulóakat írni, de képtelen vagy az utóbbi időkben emberi nyelven tenni mindezt. Ígyjártál. (MÉRT vagy igénytelen?)
@cmx85s: geek vagy?
@gabors: te gyerekként mennyit tudnál összekaparni? Te is keresnéd a már élhető ár/érték arányt, mégha abból egy bóvli szint tudna is csupán kijönni. Meg aztán miről beszélgetnél a kortársakkal, ha te nem tudsz rátapintani az aktuális android appra.
@netrion: felirat? Mi ez, film? Használati utasítás meg a terméken (ben) van, nem külön gépkönyvben. Azok az idők már lejártak. Érted. Van egy reklám, egész képernyőt betöltő feliratról, mely egy westernfilm nem alatt (felett) megy. Ez egy látásromlásra figyelmet ráirányító reklám vagy közérdekű közlemény, nem is emlékszem már volt. Demencia túloldalára átbukott rokon számára nem kell erőltetni a jelentechnikát. Különben azt a maréknyi instrukciót meg átadod neki te magad, ami a kezelésben való elinduláshoz kell.
LatexMátrix 2015.07.22. 05:29:09
Sugárfertőzés segítette a kicsírázást, mezei függöny ilyet nem csinál.
@AtiSnatch: mostmár több nicken is kínálja szolgátatásait, a jóérzésű polgár meg tiltogathat.. Mintha valami alattomos tevékenységet folytatna, közbe' meg csak önvédelem. Portable böngészőt USB kulcsról próbáld már ki, ezamegoldás. IP-t hiába emlegeted, nem gondolom, hogy fixIP-s kapun keresztül érné el a nettet (alapértelmezetten mindannyian dinamikusak vagyunk, új felcsatlakozás, új szám, bocs, ha tudtad, de kell prezentálni a okoságom). Az a baj az exchibicionista kis gecikkel, hogy a mentális bajuk a legritkább esetben társul korlátokkal. Mi a szarért kell harmadik, többik nikken jönni? Ja, hogy senki nem olvasná az eredetin. Á.
@MrZed001: álmodj.
Na. Jó reggelt mindenkinek.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.07.22. 08:39:38
AtiSnatch 2015.07.22. 08:42:45
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.22. 08:49:05
A tabletot ők bogyó formátumba szedik be!
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.07.22. 09:19:17
Bluemotion 2015.07.22. 09:21:55
Bluemotion 2015.07.22. 09:24:04
Bluemotion 2015.07.22. 09:26:10
FDToth 2015.07.22. 09:41:21
AtiSnatch 2015.07.22. 09:42:18
AtiSnatch 2015.07.22. 09:49:48
Vadászbaszó nyúl 2015.07.22. 09:56:30
joska61 2015.07.22. 10:03:56
AtiSnatch 2015.07.22. 10:05:31
@Vadászbaszó nyúl: a románok ellopták a lovakat. csaxólok.
További magyar hang 2015.07.22. 10:08:18
Az 'olcsó húsnak híg a leve' közmondás értelmezése nem egy akadémiai szintű feladat.
Manyecska 2015.07.22. 10:08:53
:):P de mán fél éve szerelmesek tökjól titkolta:O:DD
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.07.22. 10:10:10
Manyecska 2015.07.22. 10:17:11
joska61 2015.07.22. 10:18:10
AtiSnatch 2015.07.22. 10:28:04
@batgirl: szeretek veszélyesen élni, augusztusban lagzi! :D
igi3 2015.07.22. 10:50:19
Ki menne hozzád amúgy!? Antalbaba biztos nem. :)
@batgirl: nem ebook olvasó kell, hanem egy jó dugás.
többek szerint én is itt rontottam el
olvastam a gyakorlat helyett
:)
Darth Revan 2015.07.22. 11:22:28
nem egeszen. a fizetesi meghagyas csak nem vitatott pénzkövetelések behajtasara alkalmas.
Troppauer_Hümér 2015.07.22. 11:35:38
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.07.22. 12:07:13
@AtiSnatch: tudom, azért mondtam :)
Black Hole 2015.07.22. 16:08:27
lionking 2015.07.22. 19:41:34
tehát csak a neve alapján kijelenteni valamiről hogy szar, az nem igazán bölcs dolog. :)
megadeth1 2015.07.23. 10:07:09