Elképzelhetetlenül rémísztően lehetetlenül borzalmas helyzetbe került szegény olvasónk, akinek benyelte a mobilját egy turistabusz-elem. Mert hát ki az, akit nem önt el deremesztő pánik már csak a gondolatra is, hogy egy (esetleges!) őszi karbantartásig nem kapja vissza a telefonját?!
Tisztelt Olvasók!
Alábbi ügyben szeretném a véleményüket kikérni:
2015.07.25.-én egy buszos kiránduláson vettem részt. Az utat egy emeletes busszal tettük meg. Az emeleten az első sorban kaptam helyet. Az ülés előtt egy műanyag burkoló rész található, amiben kialakított tárolóhelyek vannak. Ebbe raktam bele a telefonomat.
Éjszaka az út során ahogy ki akartam venni a kialakított tároló részből a telefont, kicsúszott a kezemből és ezen műanyag elem és a szélvédő közé esett be a készülék. A sofőrnek jeleztem, sajnos ott helyben nem tudtunk hozzáférni, így írtunk egy jegyzőkönyvet a történtekről.
Hétfőn és kedden is telefonáltam az utazási irodába, ahol azt a felvilágosítást kaptam, hogy nem tudják kivenni a telefonom, mert ahhoz ki kell szedni a szélvédőt, ami 2 napi munka és akár 100.000 Ft-os tétel lenne. Továbbá szezon van, így a busz 1 napnál tovább nem áll a telephelyen. Minden személyes adatom a telefonon van, a munkámhoz is szükségem van rá. Először arra próbáltak célozni, hogy ennyit nem ér a telefonom, mondjak le róla vagy esetleg ősszel karbantartás során kiszedik.
Azóta eltelt több mint egy hét, és maga az ügyvezető is annyi választ tud adni ennyi idő elteltével, hogy nem tudja mi lesz a megoldás. Ki nem fizeti a káromat, de nagyon sajnálja. Ezt a választ nem igazán tudom elfogadni az utazási iroda részéről, hiszen nem gondolom, hogy az én hibámból adódik az, hogy a kialakított tároló úgy van megoldva, hogy ilyen történhet. Illetve semmilyen jelzés nem hívja fel a figyelmet arra, hogy oda bármi is beeshet.
Az lenne a kérdésem, hogy ilyenkor milyen jogaim vannak? Mire tudok hivatkozni? Élhetek e bármilyen kártérítési kérelemmel? Vagy el kell fogadjam ezt a koránt sem kielégítő választ?
Segítségüket és válaszukat előre is köszönöm.
Egy elégedetlen ügyfél
UPDATE aug.26.
Szürreális fejleményekről számolt be olvasónk:
Kedves Hilda!Annyi az újság, hogy jelenleg Spanyolországban jár a telefonom a busszal, de a jó hír, hogy már nincs egyedül. Egy másik utas telefonja is beesett ugyanoda. Várhatóan Október környékén adják vissza őket :) A társaság szerint, továbbra is az utas hibája, hogy odarakja a telefonját a kialakított tárolóba... no comment.
Az utolsó 100 komment: