Tékozló Homár

There, UPC fixed it!

2015.08.28. 14:58 | Homár Hilda | 99 komment

upc-logo-1200x800.jpg

Örömmel jelentem, hogy a nemzetközi mezőny éllovasaitól ugyan még kissé lemaradva, de egy kifejezetten tehetséges gánykirály brigád tevékenykedik UPC színekben az országban! 

UPC Magyarország hibaelhárítása:

Nagymamámnál Balaton Faluközösségben a Sport úton így van a kábeltévé bekötése már több hónapja.

Ez év tavaszán a vízhálózat javítása közben a munkagép elvágta a kábeltelevízió kábelét, ami a földben volt elvezetve. 1-2 napra rá megjöttek a szerelők a hibát elhárítani. Elkezdtek ásni, ami nehéznek bizonyulhatott, így visszatemették a kiásott árkot és egy egyszerűbb megoldást választva, így sikerült megoldaniuk a problémát. Széttört elosztódoboz a 46-os számú ház előtt, onnan az esővízelvezető árokba dobott kábel a házakhoz vezető kis hidak alatt elvezetve több 10 méteren keresztül egészen az 52-es házszámig, majd a ház kerítésére felfűzve a kábel és így rákötve a házhoz menő kábelmaradványra. 

A héten szembesültem vele, hogyan is néz ez ki valójában. Azonnal felhívtam a helyi Polgármesteri Hivatalt, hogy kit lehetne ez ügyben megkeresni. Ott azt mondták, hogy mivel az UPC Magyarországhoz tartozik a helyi kábeltelevízió üzemeltetése, így helyileg nem tud kihez irányítani. Hívjam fel az Ügyfélszolgálatát az üzemeltetőnek. Ott bejegyezték hogyan is néz ez ki, ígérték a visszajelzést és az azonnali intézkedést.

Napok óta sem visszajelzés, sem korigálás.

A faluban élőktől tudom, hogy a faluban több helyen is így van a vezeték hónapok óta, ahogy nálunk, ami a képeken is látható.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aureliano Buendía 2015.08.28. 14:59:57

régen mindig ati volt az első

Aureliano Buendía 2015.08.28. 15:03:10

UPC jómunkásember edisön

Aureliano Buendía 2015.08.28. 15:05:23

kivezették, mint telenor a tarifát

Aureliano Buendía 2015.08.28. 15:10:11

az mondjuk érdekes, hogy az önkori nem ugrott a dologra, gyanítom, hogy nem annyira szabályos így a bekötés...

penzor 2015.08.28. 15:15:42

Akarok interjút készíteni a gányszakival. Hiddenkamerával, sö rendessel is. Szedjük elõ minden ktv-s nosztalgiánkat, hiszen melyik ez, gyerekek? <kórusban:> Ez a héétvéégii. Igeen, nagyon ügyes, tassoljuk meg magunkat.

Aureliano Buendía 2015.08.28. 15:15:59

na, én akkor mára kireleváltam magam

penzor 2015.08.28. 15:29:53

@Aureliano Buendía: nekem se azonnal esett le, úgy hajtottam a héten, de gondoltam szólok, senki ne legyen eltévedve, weekendkor kínozzon titeket a lét elviselhetetlen könnyûsége, aki akarja, könnyelmûsége, nézzétek meg a Pí élete.mkv-t. Már ugye nem aviról beszélhetünk.

Aureliano Buendía 2015.08.28. 15:31:24

@penzor: én a héten nem dolgoztam, más termelte ki helyettem a dzsídípít. Píből ennyi épp elég is.

Ezek szerint enkórozol;)

sarostehen 2015.08.28. 15:33:35

Ilyen munkára, és ilyen szakmunkásokra van pénz a távközlési adók után.

Tessék megszokni.. lesz még belőle bőven.

Csak azért "rohantak" kijavítani, hogy a pénzt lehessen szedni.

Aureliano Buendía 2015.08.28. 15:41:35

@sarostehen: hagyjuk már ezt a távközlési adózást, te ennél értelmesebb vagy.
Ez sima gány mindenféle egyéb felhang nélkül.

AtiSnatch 2015.08.28. 15:41:52

@Aureliano Buendía: a régi poszrokba még raktam anyagot :)

gabors 2015.08.28. 15:42:55

ez mar a hetvegi vagy jon mag mas is ???

ket telco ceg egy nap azert kicsit sok lesz ...

amugy semmi gond nincs igy a kabellal vizualisan lehet majd latni miutan a kisebbseg (eroforras) elvitee nem lesz kerdes miert nincs google ...

aztan lehet menni mobilnyettel

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2015.08.28. 15:42:57

Működik? Igen! Akkor meg?

Kissé olyan mint az ELMÜ meg a gallyazás. Bele lett a kis értetlen fejekbe verve, hogy vezetéktől másfél méteren belül jó ha a tulaj gallyaz. Amennyiben nem, akkor az cég alvállalkozója fog, de sem esztétikát sem botanikát nem mérlegelve az egyszerűség okán fog eljárni.
Világos.
De mé' kellett a szomszéd néninél derékban elvágni a tulipánfát?

sarostehen 2015.08.28. 15:43:04

@Aureliano Buendía: Igen gányolás. De tudod jó munkaerőt csak pénzért kapni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.28. 15:46:40

Igazából nem ügyfélbejelentésnek kellene lennie, mert ugye az ügyfélnek vagy működik vagy nem a szolgáltatása.

Ha az önkori szerződött a UPC-vel, nekik kellene bejelenteni, hogy balesetveszélyes vagy akármi.

Amúgy gratulálok a UPC-nek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.28. 15:47:45

@sarostehen: Eső esetén az ő eszközük fog beázni...

sarostehen 2015.08.28. 15:49:46

@ColT: Akkor majd megint küldenek valami szakmunkást, aki még jobban összegányolja..

uns97 2015.08.28. 15:53:31

Szep es komoly munka ez, olyan tipikus magyaros. Nem lep meg ez a fajta melo szinvonal, mikor a postasunk 1 honapja atment a helyi kabeltvhez "szerelonek", na mondom ott is lesz "minosegi munka" nemsokara... elotte at hiszem kertesz volt amugy.

Ket hete egyik delutan elvagott egy markolo egy kabelt, majd 1 napig vege is volt a kabelTV, net kombonak errefele. Harmadnap azt vettem eszre, hogy bar papiron minden jo, minden kiraly, csak a net sebesseg esett vissz jocskan a korabbihoz kepest. "Szerencsemre" az elmeleti sebesseghatarokba belefer, tehat marad igy mondottak... Mi meg nagyon "orulunk".

Aureliano Buendía 2015.08.28. 15:59:03

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: majdnem. Vezeték alá nem szabad eleve olyan fát ültetni, ami x méternél magasabbra nő (x talán 2).
Ugyanakkor van az a bizonyos védőtávolság, ami az a bizonyos 2 méter. Ott nemhogy jó, egyenesen kötelessége a tulajnak metszenie.
Persze, mennek a szolgáltató emberei is, de nem céljuk az esztétika, csak az üzembiztonság fenntartása. Ha valaki szarik bele a kötelessége, így jár.
Hidd el, bosszantó tud lenni, amikor más trehánysága miatt nincs nálad áram.

Viszont a vezetékre ennél kicsit szigorúbba a szabályok, még ideiglenesen sem lehetne szerintem ilyen.

gabors 2015.08.28. 16:00:05

@ColT: Mert ha el lenne asva akkor vizhatlan foldbe kerult volna ... na ne mar...

csak gondolom hogy ez a kabel birja a vizet (is) mert van olyan...

Aureliano Buendía 2015.08.28. 16:01:04

@sarostehen: a jó munkaerő már sok éve külföldön dolgozik, és ezek a mocsok multik nagyon sok ideje igyekeznek leszorítani a költségeket.

Ellenben az a céljuk, hogy működjön a rendszer, hiszen az fizet csak, aki tud rendesen fogyasztani.

Ez a poszt akár 5-10 évvel ezelőtt is megjelenhetett volna.

CID. 2015.08.28. 16:05:22

Működik? Igen. Akkor mit ugatsz?;) Mondjuk, szép munka, az már igaz :D

Aureliano Buendía 2015.08.28. 16:11:04

akinek ez nem tetszik, az menjen el Kolozsvárra. Ahhoz képest ez csodaszép.

AtiSnatch 2015.08.28. 16:13:22

@Aureliano Buendía: beleveri Hilda mán előttem.

#normálisposztokatakarunkmargit!

gabors 2015.08.28. 16:17:12

A legtobb fejlodo orszagban ezt igy csinaljak ... Mo is fejlodik ...

FDToth 2015.08.28. 16:35:15

Ez a tipkis magyar burokracia: mkndenki harit, a masikra mutogat es ahhoz iranyit, problemat senki sem hajlando megoldani, hivatkozva arra h nem az o hataskore.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.28. 16:51:16

@gabors: Nem rágja el a kutya,m nem szaggatja el a részeg.

Meg azt a dobozt kicserélni, érted.

@sarostehen: Jaja :D

kenuzó 2015.08.28. 16:53:31

Most akkor ki vágta el, és ki javította?

Így talán jól látni, és nem vágják el újra.

<OFF>
Itt is bepróbálkozom. Tud adni valaki belföldi nyaralási, illetve őszölési ötleteket?

Egyet találtam, de drága a szakvezető, meg kellene osztani. Most vasárnap lesz 11:00-kor 2 órás, 7 km-es gólyanéző kenutúra Mohács mellett a Külső-Bédán, 4.000,- Ft/fő, ami a kenut, szakvezetőt, mindent magába foglal. Az út Budapestről 2,5 óra, 2 embert le tudunk ingyen vinni, de vissza nem hozzuk, legfeljebb Pécsre.
</OFF>

Vadászok Őrangyala 2015.08.28. 17:09:47

@Aureliano Buendía:
Hű, az a kábelrengeteg, ami ott van, az tényleg ronda.

Aureliano Buendía 2015.08.28. 17:11:39

@Vadászok Őrangyala: ahhoz képest szerintem ez egész tűrhető.

Eddig nálam Kolozsvár vezet, de Nagyenyed sem piskóta.

Vadászok Őrangyala 2015.08.28. 17:14:22

@Aureliano Buendía:
Há' meg a jel dzsal rajta, bemén a házba, van probléma, nincs probléma. Monnyuk a bele a derótnak alaménijom, szóval nem ártana kicsit jobban vigyázni rá.

gabors 2015.08.28. 17:26:11

@ColT: "Nem rágja el a kutya,m nem szaggatja el a részeg."

Ez igaz en arre kommenteltem hogy "beazik"..

Meg korabban azt is hozzatettem hogy igy a szorgos honfitarsak elobb utobb begyujtik (hogy utanna reszegek lehessenek)

Aureliano Buendía 2015.08.28. 17:37:38

@Vadászok Őrangyala: na, hát ez az, este biztos megy a baráttokközt, különben már hamarabb lett volna poszt.

Hát igen, Balaton már elég veszélyes területen van, arrafelé hajlandó szublimálni az alómínijum.

penzor 2015.08.28. 18:17:18

@Aureliano Buendía: miért, most került fel? Há' most annyira nem, mert volt ez a tömeges jelszóváltoztatás, hogy bug vagy feature apropóján, az nem derült ki, aztán szólni kék AtiSnatchnek, hogy írjon már az ottani tinédzservezetõségnek, hogy tegyenek már át engem egy másik mélcímre. Mert így nem tudok új passzwördöt kérni, az idõk alatt ugyanis töröltem a mélt (fene se gondolt ilyesmi csavarra). Merthogy ilyenkor ez az eljárás, hogy a meghívó szól, hogy hé, a kerék alá este magát emez a hülyegyerek, legyen már valami. Ugye hát kívülrõl azt bárki mondhassa, hogy beakarok menni és léci. Ezért ez az eljárás. De nem tudom mektené-e, rá vagyok utalva.

Aureliano Buendía 2015.08.28. 18:29:26

@penzor: azzal én is szoptam.
Merthogy tömeges jelszócsere vót, de hol olvashatod ezt? Bent, ha belépsz.
De hogy a faszba lépsz be jelszócsere nélkül? Maóóórgit...!!!

Azzal nincs gondom, hogy kiment az avi, amikor lehetett, már régebben is az emkévét szedtem.

gabors 2015.08.28. 19:19:05

@ColT: "Na ugye! Szóval jobb azt beásni. Ja, a földben beázás ellen meg ott a kábelcso. "

Ezzel en sem vitatkoztam ... persze hogy hogy jobb (nekem) ha beassak (rosszabb annak akinek asni kell).

Ha igy ledobva hagyjak alapbol, gondolod kabelcsobe tettek volna ha kedvuk lett volna asni ???

gabors 2015.08.28. 22:34:50

@ColT: "Nem, de így is szánalom "

Az igaz, de sokkal konnyebb megtalalni a szakadast (mondjuk nappal) :-)

Igi1.0 2015.08.28. 23:01:29

Egen a hãzig a upc felelőssėge

Igi1.0 2015.08.28. 23:04:13

Há aztat aszerencsétlent is valamelyik k@cs@g barnabőrű indián rúgta be

@Aureliano Buendía: azt majd akkor fogod mikor velem leszel 2szemközt

Black Hole 2015.08.29. 03:40:22

Kár, hogy nem szép színes kábel. Így nem dobja fel a környéket túlzottan. Amúgy lehet érdemes lenne megbontani a szigetelést az árokban lévő szakaszon, és akkor eső idején szabadon áramlana a kultúra a környéken. Esetleg 220-al meg lehetne turbózni.

Jegkoko 2015.08.29. 09:20:19

Én eddig ilyen földben lévő kábelezést a upc től még nem láttam. Nálunk oszlopokon fut végig és onnan megy be a házakhoz. Viszont ezek a szerelő emberek már nem upc alkalmazottjai ,hanem valami alvállalkozóé.

AtiSnatch 2015.08.29. 12:40:37

@Aureliano Buendía: van az encornak fészbúk oldala, ottan kiírják ha gond van.

@penzor: küldj fészen egy új mélcímet. küldök újat.

Igi1.0 2015.08.29. 13:42:46

@Jegkoko: ja viszont a upcnek szmolnak el a gãnya munkával tehát a hibájuk a upcnek is jól jön mert lóvé

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.29. 15:05:33

@Jegkoko: kutyat nem erdekli, hogy alvalllakozo, vagy a fonok anyosa koti be
ez UPC
bar , ahogy mondtak, ha mukodik az internet....

Manyecska 2015.08.29. 22:38:27

Valaki lőjjje már le a margiccigeti naccinpadot mer qrwa zavaro!! dx

gabors 2015.08.29. 23:12:40

@hagyma: " kutyat nem erdekli"

azert ebben nem lennek biztos .... min a posztolot erdekli hogy igy ganyoltak ossze az internetet ...

a kepek alapjan nem tudom elkepzelni hogy ez rendben lenne (az hogy MOST eppen van internet az nem relevans)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.30. 01:38:24

@gabors: szovegertes
azt nem erdekli a kutyat sem , hogy az UPC csinalta , vagy valamelyik alvallalkozoja
az alvallalkozojaert is az UPC felel
/emmellett, ha rendben mukodik az internet, hogy mi tortenik az arokparton a kabellel az nem feltetlen a felhasznalo dolga, de ezt mellesleg jegyzetem meg/
orulok ha segithettem

zooDoo 2015.08.30. 09:10:09

Vágja el a kábelt naponta majd jelentse be a hibát + kötbéreztesse őket. Majd leszoknak róla!

zuhanorepulesss 2015.08.30. 10:00:07

@gabors: A vizet kibírja, de az UV megeszi a műanyagot..s akkor belemászik a víz is:)
A vezetékre rá van írva..sötét hűvös helyen tartandó :D

Jegkoko 2015.08.30. 10:51:43

@hagyma: Csupán csak arra próbáltam az alvállalkozós dologgal rávilágítani, hogy mióta kiszervezték a karbantartós részt azóta csinálnak ilyen kókány munkát. Nálunk pl a sorozatos 1 mp es áramszünetek miatt beszart a net, és a 1000. hibabejelentésre se vették komolyan a dolgot, mindig kijött a szerelő és felkapcsolta az oszlopon a levert biztosítékot és visszajött a net.

hpapagaj 2015.08.30. 10:57:49

Panaszkodsz? Kikapcsoljuk az egészet a picsába amíg megjavítjuk!

gabors 2015.08.30. 11:26:24

@Jegkoko: ne aggodj nala "szovegertes" a valasz

eszerint akkor tobb mint a kutyat erdekli hogy "hogy van net" pont az ilyen hozzallas miatt tudjak ezt megtenni ... akkor aznapra a hibat "kijavitottak" beepitve egy kesobbi problemat amit megint csak ezek a szakik fognak megcsinalni es ismet szamlaznak erte ... (piramis epites/MLM)

egysmás 2015.08.30. 15:13:31

@CID.: Az árnyék a réz, a közepe alu.

Bundy Bandy 2015.08.30. 15:14:17

A képek tanúsága alapján felvetődött bennem pár dolog.
1. a javítandó kábelszakasz közterületen fut. A közterületen nem lehet csak úgy ásogatni, erre az önkoritól kell engedélyt kérnie a szolgáltatónak. Biztos, hogy kaptak?
2. a képen látható javítás nem szép. Viszont a hírközlési törvény szerint a szolgáltatónak 72 órán belül el kell végeznie a javítást, és helyre kell állítania az előfizető szolgáltatását. A javítás amit a képeken látunk egy ideiglenesnek induló javítás, és vaszleg a végleges javítás elakadt valahol. A szolgáltatónak egy ilyen ideiglenes javítás, folyamatos hibaforrás, tehát nem érdeke így hagyni.
3. A képek alapján vitatom a több hónapja így van dumát........

egysmás 2015.08.30. 15:20:17

@Jegkoko: Azóta csinálnak ilyen kókány munkát, amióta nem adnak elég időt egy-egy hibára és nem fizetnek, kötbéreznek, ha valami nem készül el annyi idő alatt, mint ahogy azt az irodában a Nagyságos Fényességes Marketinges Picsa kitalálta, hogy el kell készülnie.
Így elkészül, mindenki boldog.
Az ügyfél nézheti a Szulejmánt, a statisztika pedig csillog-villog.

vidékigyerek 2015.08.30. 16:38:56

Nálam ugyanez az alvállalkozó bagázs járt. Két majom valamit kötögetett a póznán egy másik (!) házhoz, aztán három napomba tellett, hogy b@sszanak már valamit, mert nálam se TV se net, mióta szétcseszték a madzagokat.

Hja, a három kimaradt napért biztos kaptam tíz százalék engedményt a UPC-től ...

Szzzák meg!

gabors 2015.08.30. 18:46:11

@Bundy Bandy: nem is kell asni ilyesmiket felem ;egvezetekkel szerelnek... iit is fel ziplockoltak szepen a keritesre ... kreativitas az van....

Amugy meg eredetileg el volt asva nem?? Tehat engedelyt akkor talan megkaptak erre. Most csak javitani kellett (volna) es persze mint itt is felvetodott hogy a csoben lett volna eredetileg elasva akkor meg konnyebben lehetett volna cserelni. De van aki szertnt igy is mert mukodik ...

Escaped 2015.08.30. 18:52:27

@vidékigyerek: Az Émász dolgozott. Kimásztak a kosaras kocsival, piszmorogtak. Szomszéd beléjük kötött, hogy mit csinálnak. Hát karbantartanak. Node ha ő nem engedi be őket? Hát, akkor is beemelik a kosarat, nem ügy. De, ugye, tudják, hogy két lakás? Nem, ez nem társasház, 1 ház, azaz 1 lakás, azaz1 tulaj. Neeeem! Ikerlakások az egész utcácskában. B+ Béla! Aszondja b+ több lakás! Telefonált, elmemt, visszajött, kivserélt két erősen rászoruló kábelt.

Bundy Bandy 2015.08.30. 19:03:57

@gabors: Igen, el volt ásva. Ugyanakkor egyéb szereléseknél víz, villany, csatorna, sajnos sokszor eltörik ezeket a csöveket. Ilyenkor nem lehet a csőbe több vezetéket behúzni mert telemegy földel stb. Amikor elkezdtek ásni akkor egy kutatóárkot ástak, hogy felmérjék, hogy mekkora a kár, miért nem mozog át a kábel. Sajnos egy engedély egy ásásra vonatkozik. A védőcsövek újrafektetéséhez a dobozból minden telepítési irányba ásni kell, ha nagyon eltörtek, vagy átmenő csőről van szó. Ez egy 60 cm mély árok, elég hosszan, lehet több irányba. Ezt engedély és közműegyeztetés nélkül nem lehet, mert magas bírság jár érte.
De mint ez nyilvánvaló, ez tényleg hibaforrás, méghozzá komoly, tehát senkinek nem érdeke, hogy így maradjon.
Ki fogják javítani, addig is az efi meg tévézik!
Mi ezzel a gond?

Bambano 2015.08.30. 20:00:01

www.telecompaper.com/news/ericsson-wins-5-yr-managed-services-deal-at-upc-hungary--1096178

lesz ez még így se...

egyébként szépen el kell vágni a drótot, és bejelenteni, és addig ismételni, amíg meg nem csinálják rendesen...

Aureliano Buendía 2015.08.30. 20:08:28

@Escaped: az ilyen meg rohadjon meg az áramszünetével, amit a csereérett kábel okoz. De ha meg nem cserélik ki, és elmegy a delej, az a baja.

Idióták:)

Bambano 2015.08.30. 20:10:43

@Bundy Bandy: "Viszont a hírközlési törvény szerint a szolgáltatónak 72 órán belül el kell végeznie a javítást, és helyre kell állítania az előfizető szolgáltatását." természetesen nem, csak akkor, ha az a szolgáltató érdekkörében kivitelezhető. a rajta kívülálló okok miatti csúszás nem számít bele a 72 órába.

tehát nyugodtan megcsinálhatják rendesen. viszont ha nem, akkor kötelesek erről az ügyfelet tájékoztatni.

gabors 2015.08.30. 20:11:21

@Bundy Bandy: nagyon koszi a hozzaerto valaszt igy mar tudjuk miert is valasztottak ezt a kicsit konnyebb megoldast ...

de megismetlem ilyen koaxos bizbasz kabelt a mi kornyekunkon fent oszlopokon vezetik (elosztotol) a hazig ott meg le es attol fuggoen hogy hova is megy akar fold alatt is de az mar csak az utolos par tix meter ..

gabors 2015.08.30. 20:14:26

@Bambano: ez igen jol hangzik de miert szopatna magat a felhasznalo ... minden vagasnal lenne ket/harom nap mikor szerelok beragnak 2/3 het ...nem eri meg szerintem

Bambano 2015.08.30. 20:25:11

@gabors: miért szopatná magát a felhasználó? elvágja, bejelenti, kijönnek, megcsinálják, megint elvágja, megint bejelenti, de nem új hibának, hanem a régi folytatásának, és akkor kezd szűkös lenni a 72 óra, majd megoldják rendesen. nyilván az elvágást nem úgy képzelem, hogy kimegy egy bazi nagy univerzális firewall eszközzel (drótvágó) és két kamerával tecsőre élőben közvetítve elvágja. hanem véletlenül ráesik a drótra valami, stb.

rég olvastam az upc ászf-ét, de mintha lenne benne olyan is, hogy az ingatlanban okozott indokolatlan kárért a szolgáltató felel. ez meg ugye rendes gányolás.

Bambano 2015.08.30. 20:29:37

@gabors: ja, a lényeg lemaradt: én eltűrném ezt a kábelt, ha kaptam volna egy baráti hangvételű levelet az upctól, hogy komolyabb kivitelezésre van szükség, amihez engedély kell, stb. stb. és megígérjük, hogy x dátumig megcsináljuk rendesen, de most ennyire futja a lehetőségekből.

és akkor marad a kábel. de ha olyan irányba kanyarodik a történet, hogy a kókány gányolás állandósul, akkor elkezdene hullani a cserép a háztetőről vagy a betonkocka az útról...

oszlopon már egy ideje nem kábeleznek, mert sok helyen nem engedi a pókhálót az önkormányzat. merugye mindenki kavarja a fekáliát, és kivitelezhetetlen, hogy egy oszlopsoron elmenjen az áram, a telefondrót, a tegnaptávos kábeltv meg az upcos, ha véletlenül több szolgáltató van egy faluban. az iparművészeti agyagedény áramszolgáltató például olyan feltételekkel engedi használni az oszlopait, hogy sokkal kevesebbe kerül építeni másik oszlopsort. ezt unták meg az önkormányzatok és lezavartak mindenkit a föld alá.

CID. 2015.08.30. 20:41:53

@Bambano: Ha minden igaz, 72 órán belül a hiba elhárítását kell elkezdenie ;)

Bambano 2015.08.30. 20:43:30

@CID.: nem, azt 48 órán belül el kell kezdenie. a hibát meg kell javítania 72 órán belül, amennyiben csak rajta múlik. ha nem csak rajta múlik (ügyfél nincs otthon, más szolgáltatókra kell várni, stb.), akkor annyival nő a hibaelhárítás határideje.

gabors 2015.08.30. 21:28:55

@Bambano: "miért szopatná magát a felhasználó? elvágja, bejelenti, kijönnek, megcsinálják"

OK valamikor megcsinaljak, de ekozben akar 2-3 nap is eltelik ... jo esetben aznap rosszab esetben majd jovo hetvon csinaljak meg se TV se telefon se internet ...

nem tudom ez szerintem igencsak szopas ... foleg a szakik rajonnek (konnyen) hogy a felhasznalo veri a csalannal a faszukat !!!

gabors 2015.08.30. 21:33:34

@Bambano: "oszlopon már egy ideje nem kábeleznek, mert sok helyen nem engedi a............ mindenkit a föld alá. "

ezt nem tudtam es eleg nagy baromsag .... errefele pont az a modi hogy aki megkapja az oszlop engedelyt 9amiert valamit fizet aramszolgaltato) azt kotelezik hogy a masik mondjuk TV vagy internet szolgaltatonak realis aron koteles hasznalatot adni... fel sem merul hogy ket oszlopsor legyen ...

foldbe hosszu tavon jobb telepiteni DE sokkal dragabb

Bambano 2015.08.30. 21:56:57

@gabors: mifelénk azt mondja az áramszolgáltató, hogy csak akkor lehet feltenni a kábelt az oszlopára, ha azt az aktuális szabványoknak megfelelő állapotra hozod előtte. magyarul ha pl. a 60-as években lerakott az akkori áramszolgáltató egy oszlopsort, a 60-as éveknek megfelelő szigetelőkkel, egyebekkel, akkor csak úgy engednek hozzányúlni, ha előtte az aktuális 2015-ös szabványnak megfelelő állapotra hozod.

nyilván nem te hozod, hanem az áramszolgáltató, de kifizettetik veled. és azok után, hogy te a saját pénzeden felújítottad az áramszolgáltató tulajdonát, fizetheted az oszlopbérleti díjat a villanyásznak. és van olyan, hogy a villanyszolgáltató kitalálja, hogy akkor most 3x annyi lesz a bérleti díj és nem sokat tudsz tenni ellene.

na ezért ennyire übermocskos drága az oszlopos építés.

gabors 2015.08.31. 06:36:23

@Bambano: Na latszik Mo jobban teljesit ...

nem lehetnek az aramszolgaltatot a gecibe allamositani az osszes tobbi kabelossal ...???

azutan meg johet a NER es a TEK ..

Na jo ettol meg nem lesz jobb az internet, de a bekaemberek tobbet fognak tudni ..(konteo)

fidesz a mutyipárt 2015.08.31. 07:23:24

"Azonnal felhívtam a helyi Polgármesteri Hivatalt, "

Hentesnél már próbáltad? Cipész?

A szolgáltatóval ne foglalkozz, az túl egyszerű.

Észlény.

Manyecska 2015.08.31. 08:50:05

@fidesz a mutyipárt: há tegnap a benzinkútnál leállt a kocsi mink is a kutast hívtuk-tologatni- a kocsit..de lejtőn felfelé rendes voltam de legalább beindult lefelé rögvest..:P igaz most is kakukk.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.31. 09:07:36

@fidesz a mutyipárt: Na, téged is az eszedért fizetnek! A közterület gazdája az önkormányzat, annak ügyeit meg a Polgármesteri Hivatal viszi.

Manyecska 2015.08.31. 09:22:19

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Monnyuk az én kifutópályám" vége is pont a benzintartályoknál ért véget de basszus volt rá 10 m-em hogy beindítsam ezért toltuk fel a lehajtóra..:( még jó hogy dicsértem a Fordokat.xd

2015.08.31. 09:26:46

Szép munka, granulálok :) Bár ismerve az UPC-t és pl: azt hogy a lakásokba hogy fúrják be a kábeleket semmin nem csodálkozom...

Troppauer_Hümér 2015.08.31. 09:29:50

Hilda jól szétcsaphatta magát.

Manyecska 2015.08.31. 09:36:41

@Kitalátor (másként) gondolkodó: ja, az őszi nászutunkra félretett pénzem naná! Megalol.dx:a mosógép is elromlott reggel. Kotont nem merek venni már.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.31. 09:38:46

@Troppauer_Hümér: Szerintem logikából doktorált: a katonaság miatt több lesz nálunk a menekült? Beterelik őket?
On!

halaloszto 2015.08.31. 09:52:10

@fidesz a mutyipárt: közterületen kábelt vezetni az önkormányzati hatáskör. csak nincs kedvük dolgozni. van az UPC-nek engedélye az árokban kábelt vezetni? nincs, földkábelre van engedélyük.

csak az önkormányzatnál lusták.

ha elkezdene mindenki kábelt vezetni a szomszédhoz a vízelvezető árokban, ahhoz mit szólnának?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.08.31. 10:26:52

@halaloszto: Semmit. Kiküldenének pár közmunkást árkot takarítani...

Bundy Bandy 2015.08.31. 14:17:12

@Bambano: Igen a 72 óra alatt az ilyesmit meg lehet javítani tisztességesen. Egy ideális országban, ideális körülmények közt....

Escaped 2015.08.31. 22:55:26

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Mivel akik a háborúból menekülnek, azoknak van egy kis tapasztalata a katonai dolgokban, szóval, idejönnek szakérteni, mi? ;-)

Escaped 2015.08.31. 22:58:56

@Aureliano Buendía: Zseniális hapsi! De legalább ő felhomályosította a a szagembereket, hogy többlakásos házikókra számítsanak...
süti beállítások módosítása