Igaz, hogy csak két hónap múlva, de idén is lesz Black Friday. Nyakamat tenném rá, hogy ismét szép számú levél jön majd arról, hogy hiába igazolta vissza egy webshop a rendelést, mégis coki lett a vége. Bár nem kell ahhoz Black Friday, hogy így járjon az ember.
Kedves Homár!
Szeptember 1-jén rendeltem egy terméket az e-Digital üzlettől, megkaptam a visszaigazolást, a rendelés állapota "beszerzés alatt". Néhány nappal később böngészgettem és felnéztem az oldalukra, ismét meglestem a terméket. Ekkor láttam, hogy ki van írva, a termék forgalmazása befejeződött szeptember 1-jén, pont a rendelés napján. Nem tudtam, hogy én rendeltem meg az utolsó darabot vagy mi van. Írtam nekik e-mailt, majd válaszul kaptam, hogy a rendelésem érvénytelen, nem tudják biztosítani a terméket, a webshop késéssel frissült.
A bosszantó ebben a történetben az, hogy ha akkor éppen nem tévedek ismét a rendelt termék oldalára, akkor ülhettem volna a babérjaimon várva a semmire, mert hogy úgy látszik maguktól nem szóltak volna. És azóta még egyszer megtörtént ugyanaz szóról szóra, csak most a BlueChip szaküzlettel. Ez mégis hogyan történhet meg? Ez a divat? Felháborító.
Üdv,
Sz
Így látják a GVTI-fogyasztóvédők:
Kedves Sz.
Nem vagy sajnos egyedül a problémáddal, bár ez valószínűleg nem nyugtat meg.
A szerződés a felek között elektronikus úton akkor jön létre, amikor a fogyasztó ajánlatát (megrendelését) a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja. Ez a kis haladék többek között azt a célt is szolgálná, hogy az ilyen "kis csorbákat" a szolgáltató még a szerződés megkötése előtt kiköszörülhesse, de a legtöbb esetben a visszaigazolás automatikusan történik esélyt sem adva a megrendelés újabb felülvizsgálatára.
Ha ragaszkodunk ahhoz, hogy van egy megkötött szerződésed, követelhetnéd a teljesítést (ami persze nem vezet sehova), végső soron elállhatnál a szerződéstől, majd követelhetnéd a késedelemből eredő károdat. Mindez persze nem változtat annak a megítélésén, hogy a szolgáltató olyan terméket kínált eladásra a honlapján, amelyet már nem tud beszerezni. Ez tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak tekinthető (Fttv. 6. §. be), amellyel kapcsolatban bejelentést tehetsz a fogyasztóvédelmi hatóságnál (persze egy sikeresen, bírságkiszabással végződő fogyasztóvédelmi eljárás sem fog boldogabbá tenni).
Ami tehetsz:
1. Jelzed a panaszodat az ügyfélszolgálatnál (kötelesek kivizsgálni és 30 napon belül tájékoztatni a kivizsgálás eredményéről), és ha van még a cégnek fogyasztóbarát üzletpolitikája, valószínűleg felajánlanak némi kedvezményt a következő vásárlásodhoz, amit elfogadhatsz.
2. Jelzed a panaszodat az ügyfélszolgálatnál, bejelentést teszel a fogyasztóvédelmi hatóságnál (bizonyítékokkal alátámasztva), és ne vásárolsz többet a szolgáltatótól.
köszönöm a kommentált 2015.09.24. 14:45:26
napalm 2015.09.24. 14:47:33
napalm 2015.09.24. 14:48:34
Leadfoot 2015.09.24. 14:49:14
Erre az volt a válasz, hogy közben kiderült: az adott címen nem létesíthető új vonal műszaki okokból. Ezen a ponton megkérdeztem, hogy nem kéne-e engem erről értesíteni, hogy ne várjam hiába a nagy semmit (megvan nekik az e-mail címem, levelezési címem, telefonszámom).
Mire az ügyfélszolgálatos azt felelte, hogy majd értesítenek (köszi, bakker, most már minek). Na, ma szeptember 24. van, azóta is folyamatosan értesítenek.
lcsaszar 2015.09.24. 14:50:36
köszönöm a kommentált 2015.09.24. 15:01:59
@lcsaszar: mert arra lett nevelve, mint jófogyasztó aka birka, hogy közvetítőn keresztüli vásáslásra cuppanjon. Lám.
Meg mi az, hogy ilyen rövidek a posztok. Ne. Legyen hosszú, bocsánatkérés nélkül a végén, mert attól (kő)falnak megyek.. Persze legyen olvasmányos és különlegesen jó is. És legyen napi 3 poszt.
Tehetséges ugandai buzi 2015.09.24. 15:10:08
Homár Hilda simán kiírhatná a Homár-impresszumba, hogy több edigitalos sztorit már köszönjük, de nem kérünk, mert már jól ismerjük a kis huncutokat.
köszönöm a kommentált 2015.09.24. 15:15:44
sarostehen 2015.09.24. 15:20:41
Megvártam amíg beszerzik. Szóltak hogy mehetek érte. Közöltem, hogy köszi de megvettem máshol.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.24. 15:32:26
Legutolsó eset meg úgy volt, hogy egy mobilt vittem vissza időn túl, mert végülis nem volt megfelelő, visszavették, bár mormogott a kollega, hogy nem lenne kötelességük. Aztán náluk vettem az igazit is, 5" (1280x720) 35 ezerért ajándék volt.
nem_vagyok_dj 2015.09.24. 15:33:34
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.24. 15:36:44
Mert nem tudna mit kezdeni a maradék 999 darabbal?
lcsaszar 2015.09.24. 15:50:23
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.24. 15:51:13
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.24. 16:12:43
Ezen túl van még mit ragozni?
Dezsike 2015.09.24. 16:20:56
Antalbaba 2015.09.24. 16:35:31
Sőt, kellő kitartással a Black Friday-nek is lehet jó vége. Tavaly eljutottam egy 19.000-s Lenovo tablettel a kosárig, de a jó istennek sem lehetett elküldeni. Vége lett az akciónak, jött a levél, hogy a kosárban "felejtettem" a 26.000 ezres (!!!) kütyüt. Pár levélváltás után csk sikerült 19-ért elhoznom, azóta is jól érezzük egymást;-) Szóval mázli és kitartás kérdése minden.
no.nick.today 2015.09.24. 16:45:29
2.) Ha valamit nincs készleten, vagy csak rendelésre szerzik be, akkor az bizonytalan, mint a kutya vacsorája.
3.) A rendelés feladásakor először egy automatikus visszaigazolás kerül kiküldésre, ami csak azt igazolja, hogy sikerült feladni a rendelést. (Máshol is így megy.)
4.) Ha kb. egy hét alatt nem sikerül zöldágra vergődni, akkor el kell felejteni a rendelést. (Illik visszamondani/törölni)
Black Beam 2015.09.24. 18:38:56
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.09.24. 18:47:19
Kosár, fizetés, megrendelés állapota: beszerzés alatt...
CsakMintTe 2015.09.24. 18:57:13
(Nem, most látom, nem én vagyok az egyetlen. Megnyugodtam.)
Black Beam 2015.09.24. 19:01:30
Aureliano Buendía 2015.09.24. 19:09:26
Aureliano Buendía 2015.09.24. 19:23:24
Azért szerintem fizetetlen prókátoraink megint megmondták a tutit. Csak talán nem értenek hozzá. Az első visszaigazolás nem arról szól, hogy nyélbe ütöttük az üzletet, hanem, hogy fogadták a kérést, és elkezdik a feldolgozást. A visszaigazolás az, mikor értesítenek, hogy a termék rendelkezésedre áll, átveheted, vagy küldik.
Kb., mint a szatócsboltban, mikor kérsz az eladótól valamit, ami ki van rakva a kirakatba. Ő meg ugyebár hátramegy a raktárba, és megnézi, van-e. Megígéri, hogy hoz, ha talál. Meg talán szerinte van is.
Ha nem talál, feljelented őt is?
(sóhaj)
Mityu Addideapénzt kft LE 2015.09.24. 19:40:14
"Az első visszaigazolás nem arról szól, hogy nyélbe ütöttük az üzletet, hanem, hogy fogadták a kérést, és elkezdik a feldolgozást. A visszaigazolás az, mikor értesítenek, hogy a termék rendelkezésedre áll, átveheted, vagy küldik."
Ez bizony így van. Csak értelmezni kellene tudni a szöveget. Pedig majdnem mindegyik webshopos első reakciós rendelés-automatikus válaszüzenetben ott van kb. ez a szöveg (nem edigitálos visszaigazolásból kopiztam! De kb. hasonló a formátum és a tartalom.):
"Webáruházban leadott megrendelését rögzítettük.
Amennyiben a megrendelés folyamatában probléma merülne fel (hátralékos darabok, beszerezhetetlen termék, hiányos adat stb. esetén) az ügyfeleinket a megrendeléskor megadott e-mail címen vagy telefonszámon értesítjük. "
Tehát nem azt igazolja vissza, hogy névre elraktuk, gyere érte/futárnak/postásnak/Jucikának odaadtuk, átveheted. :)
Meg ez is ott van majdnem mindben:
"(Ez egy automatikus üzenet kérem ne válaszoljon rá!)"
Rosszindulatú Vászka 2015.09.24. 19:54:31
Ezeket a GVTI válaszokat meg minek? Csak a helyet foglalják.
Aureliano Buendía 2015.09.24. 19:56:58
Csak még nem szokták meg a helyet, és zavarban vannak.
Rosszindulatú Vászka 2015.09.24. 20:00:31
Aureliano Buendía 2015.09.24. 20:06:42
Rosszindulatú Vászka 2015.09.24. 20:09:48
Aureliano Buendía 2015.09.24. 20:12:35
Aptit kéne megkérdezni, ő jobban számom tartja, hogy mióta ők a hivatalos megmondóink, mekkora arányban mondtak jó véleményt, vagy lőttek mellé.
Én arra tudok tippelni, hogy még soha nem rendeltek webáruházból. Erre szeretnék tippelni. Szeretnék ebben hinni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.24. 20:17:22
kilatasgaleria.blog.hu/2015/09/24/hevizi_tavas
Manyecska 2015.09.24. 20:21:45
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.09.24. 20:50:49
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.24. 20:51:15
Ez előtt a poszt előtt 5-ből 5-ször hasaltak el. Ezt a 6. posztot értékeljétek ti! Most itt biztonságra játszottak, igyekeztek semmit mondani. Ez mondjuk majdnem sikerült.
"a szolgáltató olyan terméket kínált eladásra a honlapján, amelyet már nem tud beszerezni. Ez tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak tekinthető"
Szerintem nem tisztességtelen, sem megtévesztő kereskedelmi gyakorlat, ha egy hirdetett terméket mégsem tud valamilyen okból beszerezni. Lehetnek objektív gátló tényezők, a munkatársak is hibázhatnak, nem következik még ebből semmi tisztességtelenség.
Vajon mennyire tekinthető tisztességesnek egy olyan gyakorlat, hogy valaki szakértőnek mondja magát valamilyen területen, de olyan szarvashibákat vét, amit egy amatőrnek se illene?
Antalbaba 2015.09.24. 20:53:33
Detto, amikor ígérnek pl. visszahívást KEDDre - de nem írják, hogy az elkövetkezendő pár hónap melyik keddjére gondoltak:-(
napalm 2015.09.24. 21:00:10
Hehe, jól tetted.
Sok ilyen kamu üzlet van, írják hogy készleten, megörülsz, aztán szopatnak hogy x nap vagy hét.
Írják azt hogy rendelhető, bassza meg.
És nem ülsz fel a hintára....
Igi1.0 2015.09.24. 21:39:24
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.24. 21:57:08
Igi1.0 2015.09.24. 22:04:42
Há milyen nyelven kell elmondani, hogy megértsd, ha tökön lövöd magad, akkor se lesz
@Tehetséges ugandai buzi:
NEKEM SOSE VOLT MÉG GONDOM AZ EDIGITALLAL, pedig néha vásárolok tőlük ezt-azt. Azért előtte utánanézek a terméknek is, hogy kifutott-e, lehet még kapni, stb... Persze, én hülye vagyok ehhez.
A compkert nem ajánlanám, ott viszont a visszavitt rádtukmálják simán. Oszt utána nem nyelik be a "veszteséget", ha letelik a 14 nap...
@Black Beam: fene se értheti ezt, mint az iszlámot
Black Beam 2015.09.24. 22:29:08
gabors 2015.09.24. 22:54:08
Igi1.0 2015.09.24. 22:56:50
az ilyenekkel nem tudok soha mit kezdeni
@gabors: a jelképeket figyeld. Úgyse jösz rá, mi az XD
gabors 2015.09.24. 23:05:24
Igi1.0 2015.09.24. 23:06:24
Szóval most várunk, megerősítik-e a dolgot más források, hogy az mi akar lenni. :) Muris a dolog, mert kevésbé ismert a szimbólum/jelkép.
Igi1.0 2015.09.24. 23:11:50
gabors 2015.09.24. 23:11:50
Igi1.0 2015.09.24. 23:29:04
Igi1.0 2015.09.24. 23:31:37
gabors 2015.09.24. 23:35:05
a kommunistaknak milyen szimbolumai voltak ??? ilyesmire nem emlekszem ....
Igi1.0 2015.09.24. 23:37:34
Igi1.0 2015.09.24. 23:40:36
De ha valaki tudja, hogy az milyen szimbólum, nyugodtan felvilágosíthat. Létezik -e ilyen!? Vagy ez csak rajzolmány.
A középső szimbólum is ugyanazt jelképezi, csak ott négyzet szokott lenni, nem pedig kör.
Úgyhogy most várjuk, mi az. Aki tudja, jelentkezhet.
Igi1.0 2015.09.24. 23:46:59
Szóval a poszthoz meg annyit, hogy a poszter már hiába mond le, mer ÉLETKÉPTELEN.
Igi1.0 2015.09.24. 23:52:15
Inkább elmegyek adóellenőrnek.
Igi1.0 2015.09.24. 23:58:03
Tehetséges ugandai buzi 2015.09.25. 00:32:08
Egy kisker nem fog akkora raktárkészletet tartani, hogy csődbemenjen tőle. Egy kisker mindent csak hozomra ígér, rendelésre. Ha befut hozzá egy megrendelés, megpróbálja elhozni egy nagykerből.
Ha nem talál, akkor így jártál.
A nagykerrel általában jobban jár az egyszeri adóalany, mert nincs rajta a kisker saját árrése.
Manyecska 2015.09.25. 07:50:25
Manyecska 2015.09.25. 08:01:07
shred 2015.09.25. 09:26:07
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.25. 09:29:21
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.09.25. 09:59:45
Martinicske 2015.09.25. 10:22:21
Tűrhetetlen ez Európában, Magyarországon meg végképp.
Vérlázító !!!
joska61 2015.09.25. 10:23:11
Menyus Péter 2015.09.25. 10:26:32
McZozo 2015.09.25. 14:23:33