Csere-bere fogadom, többet vissza nem adom - üzeni magas lóról a Vatera távozni készülő ügyfelének, épphogy nem csatol mellé egy kárörvendő emotikont. Első blikkre ez jogosan hozza elő bárkiből a Kohlhaas Mihályt. Vajon mennyire megalapozott ez a gyakorlat?
Kedves Homár,
Régebben nagyon sokat, most már a megemelkedett jutalékok és megvásárolt termékeiket átvenni nem akaró vevők miatt kevésbé rendszeresen használtam a vaterát. Ez mostantól nullára redukálódik a következő miatt:
Eladtam egy terméket, de a vevő nem jelentkezett, hiába írtam neki. Eltelt pár hét, az adásvételt sikertelennek, a vevőt negatívan értékeltem, amiért felszívódott (erre a lépésre mindig azonnal előkerülnek és nagyon kiborulnak, alpári stílusban minősítenek, így célszerű minél tovább várni, hogy a vevő ne mondhassa, hogy türelmetlen voltam/nyaralt/nem volt gépközelben stb), majd a terméket újra meghirdettem. Jött a következő vevő, megvásárolta, eltűnt, írogattam, nem jelentkezett.
Közben kaptam a Vaterától egy számlát, melyen a kérdéses termék értékesítési jutaléka volt. Írtam a Vaterának, hogy a vevő nem jelentkezett, szeretném, ha sztornóznák a számlámat. Kaptam egy választ, hogy ha 21 napon belül nem készítem el az értékelést, a Vatera automatikusan kiszámlázza az értékesítési jutalékot. Megnéztem, tényleg mindkét egyébént sikertelen adásvételnél kiszámlázták, melyből az első nem tűnt fel, több egyéb tétel is volt a számlán, így be is fizettem. Annyit tudnak segíteni, hogy csatoljam a levelezéseket blablabla, és ha tényleg úgy látják, hogy a vevő miatt nem tudtam időben értékelni, méltányosságból jóváírják az összeget. Csatoltam mindent, meg is kaptam a választ: kapok méltányossági jóváírást 15 napon belül, de azért a számlámat rendezzem. Ezt nem értettem, így nem is rendeztem.
Majd pár hét elteltével fizetési felszólítást kapok, írok újra a Vatera ügyfélszolgálatának, hogy ez mi? A válasz: a méltányossági jóváírás akkor jár, ha rendeztem a számlámat. Próbálom elmagyarázni, hogy az adásvétel nem jött létre, csak egyszerűen sztornozzák a számlát, de ők erre nem hajlandók, ha fizettem, akkor utána megkapom a jóváírásomat. (?!) Ha nem fizetek, átadnak behajtócégnek. (?!?!)
Kérem őket, hogy akkor ne méltányossági jóváírásnak hívjuk, hanem sztornonak, de ugyan, ha már 1-szer kifizettem egy meg nem valósult adásvételi jutalékot, amiért nem is reklamáltam, és másodszorra nem fizettem ki és a csatolt levelezések alapján ők úgy döntöttek, hogy jogosult vagyok a jóváírásukra, akkor ugyan töröljék már a második számlámat. Hát azt nem lehet, mert ez egy jövőbeni jóváírás. Végül megírtam, hogy rendben, befizetem a jutalékukat másodszor is a semmire, viszont ez esetben a jövőbeni jóváírásomat, vagy mimet legyen szívesek nekem utána átutalni, mert a teljes rugalmatlanságuk miatt többet nem kívánom a Vaterát használni, és a következő választ kapom:
Sajnálattal olvastuk döntését, és azt is, hogy eljárásunkkal nem elégedett.
Meglátásunk szerint méltányosan jártunk el, hiszen a jutalék összegét jövőbeni kedvezményként megkapta. Visszautalásra nincs mód. A regisztráció megszüntetését a fiókom/fiók beállításai/fiók törlése menüben tudja kezdeményezni, a tartozásának rendezése után.Hát így kell egy régi felhasználót elegánsan elveszíteni 1 db termék értékesítési jutaléka miatt :)
üdv,
Szilu
Szakértőink így látják az ügyet:
Kedves Szilu!
Sajnos nincs jó hírünk, mert aki regisztrál a Vaterán, ezzel egyidejűleg kipipálja azt a nyilatkozatot is, hogy megismerte a Vatera szabályzatát és magára nézve kötelezőnek fogadja el annak rendelkezéseit.
A szabályzat "Az értékelés célja és szabályai" részében kifejezetten úgy rendelkezik, hogy a rendszerük az értékesítési jutalékot a zárulástól számított 21 napon belül nem értékelt tranzakció után kiszámlázza. A felhasználónak tehát ez a 21 nap áll rendelkezésre arra, hogy jelzéssel éljen azzal kapcsolatban, ha az adásvétel mégsem jött létre, így a jutalék sem jár a szolgáltatónak.
Természetesen megértjük, hogy az általad említett vevői kifogások miatt vártál, de a Vatera esetében ez max. 21 nap lehet. A három hét elegendő póthatáridő bármely vevőnek arra, hogy rendezze a vételárat.
Úgy véljük a Vatera álláspontja is érthető, hiszen közvetíti az ügyletek létrejöttét, azonban a a szerződés tényleges létrejöttére már nincs hatása. Az árverés lezárultával az ő szerepe befejeződik, így jogosan kérheti a szabályzatában meghatározott jutalékot, amennyiben nem érkezik jelzés irányába azzal kapcsolatban, hogy nem jött létre a szerződés. A Vatera azonban, miután tudomást szerzett róla, hogy az ügyleted meghiúsult, együttműködően viselkedett, és felajánlotta Neked a jóváírást, amelynek feltétele, hogy először rendezd az elmaradásod. Tekintettel arra, hogy a Vaterát semmilyen jogszabály nem kötelezi arra, hogy a jutaléktól eltekintsen, ha mégis emellett teszi le a voksát, saját maga dönthet arról, hogy ezt úgy teszi-e, hogy stornózza a számlát vagy később jóváírja az összeget.
Neked kell eldöntened ezt követően, hogy fennmaradsz-e a Vaterán és így a jóváírást nem hagyod elveszni, vagy ha elégedetlen vagy az eljárásukkal, akkor többet nem veszed igénybe a szolgáltatást.
UPDATE okt.9.9:41
A posztot elküldtük a Vaterának, ezt válaszolták:
Kedves Homár Hilda!
Köszönjük, hogy megkereste a Vaterát a „Szilu” névvel aláírt, a Tékozló Homár blogban közzétett panaszos levéllel kapcsolatban, amire természetesen szeretnék reagálni. Szerettük volna a megjelentetett panaszt részletesen kivizsgálni, ahogy ezt egyébként minden esetben tesszük, azonban a levélíró nem adott meg olyan információt, ami alapján azonosítani tudtuk volna. Emiatt sajnos nem tudunk teljesen személyre szabott választ adni az esetre, azonban a leírthoz hasonló esetekben alkalmazott eljárásról szívesen adunk tájékoztatást a blog olvasói számára.
A Vatera Általános Felhasználási Feltételei és a Segítség menüpontban található információink valóban tartalmazzák azt a szabályt, hogy amennyiben az eladó nem értékeli 21 napon belül az adásvétel sikerességét, abban az esetben az adott tranzakciót rendszerünk automatikusan sikeresnek tekinti, így a fizetendő jutalék kiszámlázásra, míg a 9Ft-os listázási díj jóváírásra kerül. Ezt a 21 napos határidőt egyébként novembertől 30 napra tervezzük emelni, hogy a felhasználóknak még több ideje legyen az értékelés leadására.
Emellett, ahogy azt a levélíró el is mondja, jelenlegi gyakorlatunk szerint lehetőség van arra, hogy ha valaki kifutott a megadott 21 napos határidőből, de az adásvétel bizonyítottan sikertelen volt, akkor ezt jelezze az ügyfélszolgálatunkon és jóváírást kérjen. Ezt a lehetőséget azért vezettük be, hogy kedvezzünk azoknak a felhasználóknak, akik valamilyen oknál fogva nem tudták időben sikertelenre értékelni az adásvételt. A levélíró meg is kapta ezt a jóváírást. Mivel azonban már csak a számlája kiállítása után vette észre, hogy elfelejtett egy adásvételt értékelni, így a már elkészült és kiküldött számlán könyvelési okokból javítani már nem tudtunk. Ezért ajánlottuk fel számára azt, hogy fizesse be számláját, de kompenzációként az egyenlegére megkapja a jóváírást, ami a következő, még le nem zárt és ki nem küldött számlája végösszegét csökkenti.
Tekintettel a számlázási rendszerünk működésére, a levélíró által javasolt, a már kiállított számlából való jóváírást/sztornózást csak akkor tudjuk megoldani, ha az adott számla nem tartalmaz semmilyen egyéb tételt, kizárólag azt az egy jutalékot, amiről szó van. Több tételt is tartalmazó számlán egy-egy bizonyos tételt sztornózni, ha a számla már kiküldésre került, a fent említett könyvelési okból kifolyólag sajnos nem tudunk, csak kedvezményként levonni (jóváírni) a következő számlából, még annak kiállítása előtt.
Amennyiben a válaszunk eljut a levelet író felhasználónkhoz, kérjük, jelentkezzen ügyfélszolgálatunkon, hogy az esetét a pontos információk birtokában pontosítani tudjuk vele!
Üdvözlettel,
Vatera
Az utolsó 100 komment: