Mit mondhatnánk, ügyes. Bár azt azért nem feltételezzük, hogy kifejezetten az idősekre szűrnek a MinDig TV-nél a csekkek kiküldésénél.
Kedves Homár!
Hadd osszam meg tapasztalataimat a Mindigtv Extrával (a fizetős), hátha másnak jól jön még.
Van nekik egy hasznos prepaid hathónapos konstrukciójuk, ami pl. nyaralókba tökéletes. Ha jó a vétel, nem kell semmi extra kábel/parabola, és a téli időszakban fizetni sem kell. Egy évig lehet 'altatni' egy prepaid kártyát, addig lehet rá újra tölteni. (Az egész éves havidíjas konstrukciónál is van ugyan szüneteltetés, de annak is van havidíja, és jóval többre jön ki.)
A családban van ilyen konstrukció, pont ilyen céllal, kb. áprilistól októberig. Prepaid, tehát egy összegben előre kifizetve, így nincs gond a csekkekkel sem. Működött is rendben, aztán amikor lejárt, jött egy levél a Mindigtv Extrától, egy csekk kíséretében, amin az októberi törthónap talán százforintnyi összege szerepelt, annyi szöveg kíséretében, hogy a szolgáltatás lejár, és ha befizetik a csekket, úgy azt tovább is biztosítják. A címzett sajnos befizette. Részben azért, mert úgy gondolta, nem baj az, ha picipénzért még egy ideig nézhetőek a fizetős csatornák, meg hát van még az a naiv generáció, akik ha tudják, hogy van egy szerződésük, és jön egy csekk, befizetik.
Viszont ezután jött egy másik csekk, teljes havidíjjal. Gyanús lett a dolog. Telefonon utánaérdeklődve kiderült, mi is a stikli. A csekk befizetésével nemcsak a szolgáltatás marad meg, de a prepaid konstrukcióból havidíjas lesz. Minden hónapban csekkel. Vagyis a téli hónapokra is fizetni kéne, pedig pont ennek elkerülése a cél. És ami még aljasabb: a havidíjas konstrukcióból nem lehet visszaváltani prepaidre! A kiküldött levélben persze egyik sem volt leírva, sem az, hogy a csekk befizetésével havidíjasra vált, sem az, hogy ez visszacsinálhatatlan.
Az egyetlen megoldás a szerződés teljes felmondása, majd következő tavasszal új 6 hónapos prepaid csomag vásárlása, ami máris egy új kártyaaktiválásnyi haszon a szolgáltatónak (2900 Ft), plusz a küldött csekkek összege, mert addig nem lehet a korábbi szerződést felmondani, amíg tartozás van.
A szerződést felmondták. Az ügyintéző volt annyira aranyos, hogy azt nem mondta, hogy nem hónap elsejével, hanem hónap harmincegyedikével kell felmondani, így még utólag kiküldtek egy számlát, 55 Ft-ról. Biztos megérte. Ja, ehhez nem csatoltak csekket. És már amikor megérkezett, akkor lejárt benne a fizetési határidő 5 napja.
Érdekesség: Nekem is van a nevemen egy pontosan ugyanilyen féléves prepaid előfizetés a mindigtv extránál, más helyen. Amikor lejárt, én nem kaptam se levelet, se csekket. A fentebb leírt eset előfizetője idős asszony. Bizonyára véletlen, hogy a naiv időseket verik át, ugye? (Lakcím, születési dátum a szerződésben megvan nekik.)
Adalék: A fenti tavaly évvégén történt. A héten küldtek ismét egy csekket 55 Ft-ról, a majd' egy éve felmondott szerződésre. Fizesse be? Aztán majd megint ráutaló magatartásnak veszik, és szerződést hosszabbítanak? (A küldött csekken nincs rajta, milyen apropóból kérik az 55 Ft-ot.) Felhívni őket meg nyilván többe van, mint 55 Ft. És kiküldeni is többe volt az 55 Ft-os csekket.
Még egy ráadás: kaptam egy emailt a Mindigtv Extrától, hogy prepaid csomagomat "most 17% extra kedvezménnyel" hosszabbíthatom meg. (És még a kártyaaktiválás 2899 Ft-ját sem kell kifizetnem (ez mondjuk magától értetődő volna)). Díjak a mindigtv-től, de az oldalukon lehet nézelődni nyugodtan:
Prepaid alapcsomag feltöltőkártya 6/12 hó: 9000/17500 Ft, teljes - új - csomag: 12583/21248 Ft
Prepaid családi csomag feltöltőkártya 6/12 hó: 17000/32000 Ft, teljes - új - csomag: 19993/35288 FtAz akciós 17%-os kedvezményes díjak (nem azt írták, hogy "akár 17%"):
Prepaid alapcsomag 6/12 hó: 8500/17000 FT
Prepaid családi csomag 6/12 hó: 15000/30000 FtFeladvány a homár olvasóknak: ki tudja kihozni a 17%-ot?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.02. 11:50:54
Mindig olvassuk el, mit kapunk levélben, mire fizetünk!
"Felhívni őket meg nyilván többe van, mint 55 Ft."
Nyilván nem. 70 filléres percdíjjal 78 percet csacsoghatsz velük - az több, mint 1 óra -, annál hamarabb el lehet intézni, szerintem.
"És kiküldeni is többe volt az 55 Ft-os csekket."
Igen. És beszedni is.
Józsi, a migráns köcsög 2015.12.02. 11:58:06
Terézágyú 2015.12.02. 12:11:24
felbüfizett ajtókilincs 2015.12.02. 12:13:00
Honnan tudtátok meg akkor? Visszacsinálhatatlan = az ügyfél haláláig köteles fizetni?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.02. 12:15:50
Nem. Lemondani lehet, másikat megkötni lehet, átváltani a másikra nem lehet.
Talán volt régen a vodánál is, hogy havidíjasról nem leheett váltani feltöltösre, de ez elmúlt nekik.
felbüfizett ajtókilincs 2015.12.02. 12:17:07
felbüfizett ajtókilincs 2015.12.02. 12:18:56
metal · http://electric.blog.hu 2015.12.02. 12:29:04
Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.12.02. 12:29:57
CsakMintTe 2015.12.02. 12:39:34
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.02. 13:06:17
Mondjuk azért a mindigtevének is anyját.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.02. 13:07:28
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.12.02. 13:39:29
pl. nem hullik (remélhetőleg, mert ha hullik, akkor valami nagyon szart vettél)
nem kell befaragnod, a tartóba,
nem kell hallgatnod, hoyg de szép ez a fenyő! hol vettétek?
észre sem fogják venni hogy műfenyő, ugyanis a mostani igazi fenyőknek, már nincs az a nagyon jó fenyő illatuk. Rejtély, hogy hova tűnt. Hova tűnhet egy illat??? Pl. a rózsáknak sincs illatuk. Bezzeg a büdösök még mindig büdösök, sőt!
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.02. 13:49:42
Vadászok Őrangyala 2015.12.02. 13:58:17
felbüfizett ajtókilincs 2015.12.02. 14:04:40
@batgirl: az illat a gyantában van. Nem vagyok fenyő-, sem rózsagenetikus, nem lehet, hogy megkeseredtél, rosszindulatú vagy és csak a rosszat érzékeled a világból, így a szagok esetében is?:D Ami már normálisabb, az 32 kHÚF alsóhangon. Ami meg nem, az nem. 10+ évig kéne használni, hogy megtérüljön. Viszont van lila, ami tagadhatatlan előny, jól imitálja a természetben is előforduló lila fákat.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.12.02. 14:16:00
Hoppá. ja hogy te vagy az komponista barátom! Így már érthető! Annyiszor változtatod a nevedet, hoyg ságvári tuti elbújhat melletted. De nem baj, így is fellehet ismerni, a felém irányuló negatívhullámaidról. Lazíts és relaxálj, állítólag hasznos, és vegyél rendes fenyőt, ne sajnáld, hoyg kikell vágni őket, azért hogy párnapig használhasd, hiszen úgyis ezért termesztik őket.
Józsi, a migráns köcsög 2015.12.02. 14:25:18
Megvan a nyúl kecsegek! xd 2015.12.02. 14:28:44
Manyecska 2015.12.02. 14:39:39
felbüfizett ajtókilincs 2015.12.02. 14:47:53
@Manyecska: és a gyökereiről szopogatod a szirupt. Fejed fölé tartva. Másik combodon a távirányitto.
@Józsi, a migráns köcsög: természetes fotosop!
englandboy 2015.12.02. 15:26:58
nem jott be..
vadasz
Dezsike 2015.12.02. 16:59:14
The Good Boy ! 2015.12.02. 17:04:29
pár hónapja a tányéros tv kábelének egyik toldó izéje (nem tudom a pontos nevét, egy kis 4-5 cm-es biszbasz, ami két azonos csatlakozójú kábel toldására - anyagfolytonosságának létrehozására - szolgál) érintkezési hibát okozott, azért vettem egyet a hülye boltban 500-ért. Pár hét múlva a lányom beltérije meghalt, ezért kértem a román négybetűs tányéros szolgáltatom ügyfélszolgálatánál a javítást. Ki is jött a szerelő pár nap múlva (na az is megérne egy homárposztot), majd megállapította, hogy a beltéri halálát az egyik olyan toldó csatlakozó okozta, mint amilyet én is vettem (csak az a másik beltéri vezetékéhez lett felszerelve), erről kiállított egy javítási lapot, 55 Ft anyag költséggel, amelyet két héttel később, de a havi számlát és csekket tartalmazó levél előtt két nappal ki is küldtek, hogy fizessem be. Én boldogan fizettem ki az 55 ft-ot nekik. Ha már ilyen hülyék, hogy nem tudják 1 borítékba tenni (1xx ft plusz postaköltség), meg nem tudják egy csekkre összevonni (ez is 1xx plusz költség), meg is érdemlik. És még valami: ha legközelebb tönkremegy egy ilyen csatlakozó biszbasz, hát nem a hülye boltba megyek tízszeres áron venni, hanem kihívom a digi szerelőt, aztán majd a csekk kiküldése után fizetek. És még a kezemet sem koszolom be:)
The Good Boy ! 2015.12.02. 17:05:53
Ha a poszter rokona volt figyelmetlen, akkor kéretik a sünt eltériteni ahhoz a címhez
FDToth 2015.12.02. 17:20:08
a legjobb a mindigtv-s mobil app: kb. semmikor sem működik... hasonló a tvgo is,..
Aureliano Buendía 2015.12.02. 18:28:59
Ez annyira titkos, hogy mire ezt az információt megszereztük, két TASZ-os és egy Helsinki Bizottságos ügynökünket kapták el. Kér értük, remek ügynökök voltak.
Aureliano Buendía 2015.12.02. 18:32:47
felbüfizett ajtókilincs 2015.12.02. 20:03:17
herk 2015.12.03. 07:38:54
A másik az, hogy a szolgáltató arra hivatkozik, hogy "nem lehet" módositani. Ez valójában azt jelenti, hogy "nem akarjuk". Ha egy kenyeret egy késsel kettévágunk, azt nem lehet visszacsinálni. De egy ilyen szolgáltatás a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy adatbázis egyetlen mezőjében "havidijas"-t át kéne tenni "prepaid"-re. Ez csupán akarás kérdése.
Tehát amikor a kedves ügyintéző azt mondja, hogy "sajnos ezt nem lehet" , ezt úgy kell érteni, hogy "nem akarjuk, pedig tudnánk, csak igy több pénzt tudunk beszedni. Tudjuk, hogy megszivtad, de minket nem érdekel"
Egy szerződés megkötéséhez pl az kell, hogy mindkét fél tudatában van annak, hogy milyen szerződést köt. Ha megtévesztéssel köttetik egy szerződés , az a biróságon megtámadható.
Bombaló 2015.12.03. 08:46:21
Ha a levélben leírták, amit az idős hölgy elmulasztott elolvasni, akkor a csekk befizetése ráutaló magatartásnak számít, a levélben foglaltak elfogadására.
PTK. 6:4. § [A jognyilatkozat] (2) Jognyilatkozat szóban, írásban vagy ráutaló magatartással tehető.
Érted ugye?
(ptk2013.hu/uj-ptk-normaszoveg/uj-ptk-vi-konyv-kotelmi-jog-1-2-resz/715)
Bombaló 2015.12.03. 08:47:45
ptk2013.hu/uj-ptk-normaszoveg/uj-ptk-vi-konyv-kotelmi-jog-1-2-resz/715
metal · http://electric.blog.hu 2015.12.03. 10:37:53
McZozo 2015.12.03. 12:18:35
herk 2015.12.03. 14:41:30
"A kiküldött levélben persze egyik sem volt leírva, sem az, hogy a csekk befizetésével havidíjasra vált, sem az, hogy ez visszacsinálhatatlan."
Ha nem küldtek levelet és a befizetés jogcime sem utal rá, akkor szerintem simán támadható az ügy. És itt nem a visszacsinálást kell kérni, hanem a szerződésmódositás érvénytelenségére hivatkozni. Meg gondolom a biróságon a szolgáltatónak kell bizonyitania, hogy a számlabefizetés egyéretelmű ráutaló magatartás a szerződésmódositásra, ami szerintem nem igaz. Gondolom a befizetésnél az egyéb információnál nem volt odairva, hogy szerződésmódositás.
@McZozo: Világos, hogy az ügyfélszolgálatos nem tudja megoldani, de ez a szolgáltató egyéni szoc. problémája, oldja meg, feljesszék a szofverüket, hivják oda a rendszergazdát, mit érdekel engem.
CSak az ügyfélszolgálatosnak igy egyszerűbb.
metal · http://electric.blog.hu 2015.12.03. 14:52:51
Arra nem emlékszem, hogy az benne van-e, hogy nem lehet visszacsinálni.
herk 2015.12.03. 15:34:50
Értem én a koncepciót, hogy lusták (költséghatékonyak) rendes szerződést küldeni és/vagy telefonon felkeresni az ügyfelet, egyszerűbb nekik igy.
CSak ennek az a folyománya, hogy az idősek nem szoktak ehhez a szerződéskötéshez hozzá + manapság rengeteg spam jön, igy könnyebben elkerüli az ember figyelmét a valóban lényeges info.
Lehet , hogy jogilag rendben van, de szerintem nem szép dolog ily módon szerződésmódositást lehetővé tenni.
Én a papirt meg a tollat szeretem. A telefonon létrejövő szerződést már kevésbé.
Az ilyen befizetem a csekket = szerződésmódositást pedig határozottan nem tetszik.
metal · http://electric.blog.hu 2015.12.03. 15:52:03