Tékozló Homár

A tévéelőfizetéssel MinDig baj van

2015.12.02. 11:11 | Homár Hilda | 38 komment

mindigtv.jpg

Mit mondhatnánk, ügyes. Bár azt azért nem feltételezzük, hogy kifejezetten az idősekre szűrnek a MinDig TV-nél a csekkek kiküldésénél.

Kedves Homár!

Hadd osszam meg tapasztalataimat a Mindigtv Extrával (a fizetős), hátha másnak jól jön még.

Van nekik egy hasznos prepaid hathónapos konstrukciójuk, ami pl. nyaralókba tökéletes. Ha jó a vétel, nem kell semmi extra kábel/parabola, és a téli időszakban fizetni sem kell. Egy évig lehet 'altatni' egy prepaid kártyát, addig lehet rá újra tölteni. (Az egész éves havidíjas konstrukciónál is van ugyan szüneteltetés, de annak is van havidíja, és jóval többre jön ki.)

A családban van ilyen konstrukció, pont ilyen céllal, kb. áprilistól októberig. Prepaid, tehát egy összegben előre kifizetve, így nincs gond a csekkekkel sem. Működött is rendben, aztán amikor lejárt, jött egy levél a Mindigtv Extrától, egy csekk kíséretében, amin az októberi törthónap talán százforintnyi összege szerepelt, annyi szöveg kíséretében, hogy a szolgáltatás lejár, és ha befizetik a csekket, úgy azt tovább is biztosítják. A címzett sajnos befizette. Részben azért, mert úgy gondolta, nem baj az, ha picipénzért még egy ideig nézhetőek a fizetős csatornák, meg hát van még az a naiv generáció, akik ha tudják, hogy van egy szerződésük, és jön egy csekk, befizetik.

Viszont ezután jött egy másik csekk, teljes havidíjjal. Gyanús lett a dolog. Telefonon utánaérdeklődve kiderült, mi is a stikli. A csekk befizetésével nemcsak a szolgáltatás marad meg, de a prepaid konstrukcióból havidíjas lesz. Minden hónapban csekkel. Vagyis a téli hónapokra is fizetni kéne, pedig pont ennek elkerülése a cél. És ami még aljasabb: a havidíjas konstrukcióból nem lehet visszaváltani prepaidre! A kiküldött levélben persze egyik sem volt leírva, sem az, hogy a csekk befizetésével havidíjasra vált, sem az, hogy ez visszacsinálhatatlan.

Az egyetlen megoldás a szerződés teljes felmondása, majd következő tavasszal új 6 hónapos prepaid csomag vásárlása, ami máris egy új kártyaaktiválásnyi haszon a szolgáltatónak (2900 Ft), plusz a küldött csekkek összege, mert addig nem lehet a korábbi szerződést felmondani, amíg tartozás van. 

A szerződést felmondták. Az ügyintéző volt annyira aranyos, hogy azt nem mondta, hogy nem hónap elsejével, hanem hónap harmincegyedikével kell felmondani, így még utólag kiküldtek egy számlát, 55 Ft-ról. Biztos megérte. Ja, ehhez nem csatoltak csekket. És már amikor megérkezett, akkor lejárt benne a fizetési határidő 5 napja.

Érdekesség: Nekem is van a nevemen egy pontosan ugyanilyen féléves prepaid előfizetés a mindigtv extránál, más helyen. Amikor lejárt, én nem kaptam se levelet, se csekket. A fentebb leírt eset előfizetője idős asszony. Bizonyára véletlen, hogy a naiv időseket verik át, ugye? (Lakcím, születési dátum a szerződésben megvan nekik.)

Adalék: A fenti tavaly évvégén történt. A héten küldtek ismét egy csekket 55 Ft-ról, a majd' egy éve felmondott szerződésre. Fizesse be? Aztán majd megint ráutaló magatartásnak veszik, és szerződést hosszabbítanak? (A küldött csekken nincs rajta, milyen apropóból kérik az 55 Ft-ot.) Felhívni őket meg nyilván többe van, mint 55 Ft. És kiküldeni is többe volt az 55 Ft-os csekket.

Még egy ráadás: kaptam egy emailt a Mindigtv Extrától, hogy prepaid csomagomat "most 17% extra kedvezménnyel"  hosszabbíthatom meg. (És még a kártyaaktiválás 2899 Ft-ját sem kell kifizetnem (ez mondjuk magától értetődő volna)). Díjak a mindigtv-től, de az oldalukon lehet nézelődni nyugodtan:

Prepaid alapcsomag feltöltőkártya 6/12 hó: 9000/17500 Ft, teljes - új  - csomag: 12583/21248 Ft
Prepaid családi csomag feltöltőkártya 6/12 hó: 17000/32000 Ft, teljes - új  - csomag: 19993/35288 Ft

Az akciós 17%-os kedvezményes díjak (nem azt írták, hogy "akár 17%"):
Prepaid alapcsomag 6/12 hó: 8500/17000 FT
Prepaid családi csomag 6/12 hó: 15000/30000 Ft

Feladvány a homár olvasóknak: ki tudja kihozni a 17%-ot?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.02. 11:50:54

Ügyes!

Mindig olvassuk el, mit kapunk levélben, mire fizetünk!

"Felhívni őket meg nyilván többe van, mint 55 Ft."

Nyilván nem. 70 filléres percdíjjal 78 percet csacsoghatsz velük - az több, mint 1 óra -, annál hamarabb el lehet intézni, szerintem.

"És kiküldeni is többe volt az 55 Ft-os csekket."

Igen. És beszedni is.

Józsi, a migráns köcsög 2015.12.02. 11:58:06

@atpijkamo: hádde nem vót benne a levélbe. ponnezabaja.

Terézágyú 2015.12.02. 12:11:24

Államosítani ezt a mindigtévét!!!

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.02. 12:13:00

" A kiküldött levélben persze egyik sem volt leírva, sem az, hogy a csekk befizetésével havidíjasra vált, sem az, hogy ez visszacsinálhatatlan."
Honnan tudtátok meg akkor? Visszacsinálhatatlan = az ügyfél haláláig köteles fizetni?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.02. 12:15:50

@felbüfizett ajtókilincs: "Visszacsinálhatatlan = az ügyfél haláláig köteles fizetni?"

Nem. Lemondani lehet, másikat megkötni lehet, átváltani a másikra nem lehet.

Talán volt régen a vodánál is, hogy havidíjasról nem leheett váltani feltöltösre, de ez elmúlt nekik.

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.02. 12:17:07

Már csak azt nem vágom, hogy ha az 55Ft befizetése = ráutaló magatartás, a nembefizetése mi? Illetve hogy lehet lerendezni a tartozást úgy, hogy ne minősüljön hosszabbításnak, na meg ha nincs befizetve, milyen szankciók sújtják a usert. Férgek ezek is sajnos, egyirányba terelik szépmódszerekkel a népi patkányokat.

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.02. 12:18:56

Gondoltam veszek műfenyőt, de drágállom.

metal · http://electric.blog.hu 2015.12.02. 12:29:04

Én is kaptam ilyen levelet, és bizony pontosan le volt benne írva, hogy befizetés esetén átvált havidíjasra a szolgáltatás. Csak el kellett volna olvasni!

CsakMintTe 2015.12.02. 12:39:34

@felbüfizett ajtókilincs: Nem, visszacsinálhatatlan = nem váltható vissza prepaidre ingyen, viszont megszüntethető, és új díjért a prepaid újra megköthető. Benne vót a posztba', és az is, hogy ezt "telefonon utánaérdeklődve" tudta meg. Na.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.02. 13:06:17

Ja, a leveleket nem árt elolvasni, mielőtt a hozzá adott csekket befizeted... Nem baj, vadásznak még jó lesz.

Mondjuk azért a mindigtevének is anyját.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.12.02. 13:07:28

@felbüfizett ajtókilincs: A szolgáltatónak ez olyan helyzet, hogy csak nyerhet.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.12.02. 13:39:29

@felbüfizett ajtókilincs: de csak egyszer kell megvenned, oszt csomó előnye van.
pl. nem hullik (remélhetőleg, mert ha hullik, akkor valami nagyon szart vettél)
nem kell befaragnod, a tartóba,
nem kell hallgatnod, hoyg de szép ez a fenyő! hol vettétek?
észre sem fogják venni hogy műfenyő, ugyanis a mostani igazi fenyőknek, már nincs az a nagyon jó fenyő illatuk. Rejtély, hogy hova tűnt. Hova tűnhet egy illat??? Pl. a rózsáknak sincs illatuk. Bezzeg a büdösök még mindig büdösök, sőt!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.02. 13:49:42

@batgirl: A guminőnek is ezek az előnyei a feleséggel szemben.

Vadászok Őrangyala 2015.12.02. 13:58:17

Én száz százalékig biztos vagyok benne, hogy a tulajdonos az ily galád módon beszedett 55 forintokból tölti a hideg téli hónapokat Tahitin a szeretőjével.

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.02. 14:04:40

@Vadászok Őrangyala: szerető nagy Sz!
@batgirl: az illat a gyantában van. Nem vagyok fenyő-, sem rózsagenetikus, nem lehet, hogy megkeseredtél, rosszindulatú vagy és csak a rosszat érzékeled a világból, így a szagok esetében is?:D Ami már normálisabb, az 32 kHÚF alsóhangon. Ami meg nem, az nem. 10+ évig kéne használni, hogy megtérüljön. Viszont van lila, ami tagadhatatlan előny, jól imitálja a természetben is előforduló lila fákat.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.12.02. 14:16:00

@felbüfizett ajtókilincs: hogy ezt hogyan vezetted le, a fenyő vásárlásból, na az is egy rejtély. (mármint hogy megkeseredtem, rosszindulatú vagyok stb)

Hoppá. ja hogy te vagy az komponista barátom! Így már érthető! Annyiszor változtatod a nevedet, hoyg ságvári tuti elbújhat melletted. De nem baj, így is fellehet ismerni, a felém irányuló negatívhullámaidról. Lazíts és relaxálj, állítólag hasznos, és vegyél rendes fenyőt, ne sajnáld, hoyg kikell vágni őket, azért hogy párnapig használhasd, hiszen úgyis ezért termesztik őket.

Józsi, a migráns köcsög 2015.12.02. 14:25:18

@felbüfizett ajtókilincs: guglizd meg a szivárvány eukaliptuszt (eucalyptus deglupta), meg fox lepődni.

Manyecska 2015.12.02. 14:39:39

Én mindig gyökeres műfenyőt veszek.

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.02. 14:47:53

@batgirl: nem gáz, nem vagyok nő, hogy ezt higgyem a fenyőkről. Tényleg ezért termesztik őket, csak úgy, mint a húsbocikat. Ez nem negatív hullám kérlek szépen. Aki megkeseredett, a rosszat lása csak, szagokból is, de hát írtam! Ez nagyon jó humor ám!
@Manyecska: és a gyökereiről szopogatod a szirupt. Fejed fölé tartva. Másik combodon a távirányitto.
@Józsi, a migráns köcsög: természetes fotosop!

englandboy 2015.12.02. 15:26:58

gonolom megorult a fillerbaszo hogy ezutan 100 forintert lesz havi eksztra mindigteve.
nem jott be..
vadasz

Dezsike 2015.12.02. 16:59:14

Én is gondolkoztam egy prepaidban, de végül nem vettem és nem bántam meg. Három csatorna érdekelne, ebből kettő a családiban van, egy meg egy külön kiegészítőben... azért meg nem fogok venni még 40 csatornát amit úgyse nézek. Kettőt megoldottam olcsóbban egy fizetős online szolgáltatással, a harmadik meg bejön a csajomnál, felveszik, áthozzuk a boxot, annyira elindul jel nélkül is hogy a felvételeket visszajátsza.

The Good Boy ! 2015.12.02. 17:04:29

ez az 55 ft valami szent tehén összeg lehet a tányéros tévéknél?

pár hónapja a tányéros tv kábelének egyik toldó izéje (nem tudom a pontos nevét, egy kis 4-5 cm-es biszbasz, ami két azonos csatlakozójú kábel toldására - anyagfolytonosságának létrehozására - szolgál) érintkezési hibát okozott, azért vettem egyet a hülye boltban 500-ért. Pár hét múlva a lányom beltérije meghalt, ezért kértem a román négybetűs tányéros szolgáltatom ügyfélszolgálatánál a javítást. Ki is jött a szerelő pár nap múlva (na az is megérne egy homárposztot), majd megállapította, hogy a beltéri halálát az egyik olyan toldó csatlakozó okozta, mint amilyet én is vettem (csak az a másik beltéri vezetékéhez lett felszerelve), erről kiállított egy javítási lapot, 55 Ft anyag költséggel, amelyet két héttel később, de a havi számlát és csekket tartalmazó levél előtt két nappal ki is küldtek, hogy fizessem be. Én boldogan fizettem ki az 55 ft-ot nekik. Ha már ilyen hülyék, hogy nem tudják 1 borítékba tenni (1xx ft plusz postaköltség), meg nem tudják egy csekkre összevonni (ez is 1xx plusz költség), meg is érdemlik. És még valami: ha legközelebb tönkremegy egy ilyen csatlakozó biszbasz, hát nem a hülye boltba megyek tízszeres áron venni, hanem kihívom a digi szerelőt, aztán majd a csekk kiküldése után fizetek. És még a kezemet sem koszolom be:)

The Good Boy ! 2015.12.02. 17:05:53

ja, a mindigtv meg sz@rjon sünt, ha igaz, hogy tényleg idősekre utazik.
Ha a poszter rokona volt figyelmetlen, akkor kéretik a sünt eltériteni ahhoz a címhez

FDToth 2015.12.02. 17:20:08

nem értem h miért nincs fikarcnyi rugalmasság sem ezekben a szolgáltatókban...
a legjobb a mindigtv-s mobil app: kb. semmikor sem működik... hasonló a tvgo is,..

Aureliano Buendía 2015.12.02. 18:28:59

@posztoló: a Mindig TV székhelyén van egy titkos, elsötétített szoba, ahol egy titkol alkalmazott mást sem csinál, csak azt szűri le a számlázási rendszer adataiból, hogy ki lett éppen nyugdíjas. Na, annak máris küldi a csekket.
Ez annyira titkos, hogy mire ezt az információt megszereztük, két TASZ-os és egy Helsinki Bizottságos ügynökünket kapták el. Kér értük, remek ügynökök voltak.

Aureliano Buendía 2015.12.02. 18:32:47

ja, és metal írta, hogy volt levél a csekk mellé, csak épp olvasni de'hogál. Sajnálom a posztoló nyugdíjas átverendő célcsoportba tartozó édesanyukáját, de a kora nem mentesíti attó, hogy olvasson is. Ha meg nem, akkor viselje a következményeit.

felbüfizett ajtókilincs 2015.12.02. 20:03:17

Na jó, épp ma láttam 15-ér' "ez már közelít" fenyőfát, de elég ügyetlen levélzete volt (torzonborz). Hát ez ennyi. Amúgy mit kerestek itt?

herk 2015.12.03. 07:38:54

Nem értek hozzá, de szerintem egy csekk befizetése nem jelenthetné egy szerződés módositását. Mert pl mi van, ha kiveszem más postaládájából és én befizetem. Szerintem egy szerződésmódositáshoz kéne egy aláirt papir, vagy legalábbis egy hangfelvétel egy határozott igen-nel, hogy megértettem, hogy módositani szeretnék.

A másik az, hogy a szolgáltató arra hivatkozik, hogy "nem lehet" módositani. Ez valójában azt jelenti, hogy "nem akarjuk". Ha egy kenyeret egy késsel kettévágunk, azt nem lehet visszacsinálni. De egy ilyen szolgáltatás a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy adatbázis egyetlen mezőjében "havidijas"-t át kéne tenni "prepaid"-re. Ez csupán akarás kérdése.
Tehát amikor a kedves ügyintéző azt mondja, hogy "sajnos ezt nem lehet" , ezt úgy kell érteni, hogy "nem akarjuk, pedig tudnánk, csak igy több pénzt tudunk beszedni. Tudjuk, hogy megszivtad, de minket nem érdekel"

Egy szerződés megkötéséhez pl az kell, hogy mindkét fél tudatában van annak, hogy milyen szerződést köt. Ha megtévesztéssel köttetik egy szerződés , az a biróságon megtámadható.

Bombaló 2015.12.03. 08:46:21

@herk: Nem értek hozzá, de szerintem egy csekk befizetése nem jelenthetné egy szerződés módositását.

Ha a levélben leírták, amit az idős hölgy elmulasztott elolvasni, akkor a csekk befizetése ráutaló magatartásnak számít, a levélben foglaltak elfogadására.

PTK. 6:4. § [A jognyilatkozat] (2) Jognyilatkozat szóban, írásban vagy ráutaló magatartással tehető.

Érted ugye?
(ptk2013.hu/uj-ptk-normaszoveg/uj-ptk-vi-konyv-kotelmi-jog-1-2-resz/715)

metal · http://electric.blog.hu 2015.12.03. 10:37:53

@Aureliano Buendía: Azt kihagytam, hogy nem emlékszem benne volt-e, hogy vissza nem lehet lépni. De az biztosan benne volt, hogy havidíjasra vált, ha a csekket befizetjük.

McZozo 2015.12.03. 12:18:35

@herk: Nem vedeni akarom az ugyfelszolgalatot, de ahogy mondani szoktak lattam en mar karon varjut. azaz siman el tudom hinni hogy a rendszer ugy van felepitve hogy az ufsz nem tudja abban az iranyban modositani. Siman rendszer felepitesi beallitas hogy az adott emberke mihez ferhet hozza es mihez nem.

herk 2015.12.03. 14:41:30

@Bombaló: persze, megvan, de a ráutaló magatartás tipikus esete a buszra felszállás, ahol egyértelmű, hogy szolgáltatást veszel igénybe.

"A kiküldött levélben persze egyik sem volt leírva, sem az, hogy a csekk befizetésével havidíjasra vált, sem az, hogy ez visszacsinálhatatlan."
Ha nem küldtek levelet és a befizetés jogcime sem utal rá, akkor szerintem simán támadható az ügy. És itt nem a visszacsinálást kell kérni, hanem a szerződésmódositás érvénytelenségére hivatkozni. Meg gondolom a biróságon a szolgáltatónak kell bizonyitania, hogy a számlabefizetés egyéretelmű ráutaló magatartás a szerződésmódositásra, ami szerintem nem igaz. Gondolom a befizetésnél az egyéb információnál nem volt odairva, hogy szerződésmódositás.

@McZozo: Világos, hogy az ügyfélszolgálatos nem tudja megoldani, de ez a szolgáltató egyéni szoc. problémája, oldja meg, feljesszék a szofverüket, hivják oda a rendszergazdát, mit érdekel engem.
CSak az ügyfélszolgálatosnak igy egyszerűbb.

metal · http://electric.blog.hu 2015.12.03. 14:52:51

@herk: Akkor még egyszer leírom. A csekk egy levéllel jön együtt, melyben leírják, hogy hamarosan lejár a prepaid összeg, és, ha befizeted a csekket, akkor átvált havidíjasba a szerződés. Ha nem szeretnéd, akkor vásárolj feltöltőt. Ezt a posztolónak nem sikerült elolvasni (csak kimaradt a sztoriból, mivel nem vetne túl jó fényt a panaszára).
Arra nem emlékszem, hogy az benne van-e, hogy nem lehet visszacsinálni.

herk 2015.12.03. 15:34:50

@metal: És ha nem volt mellette levél?
Értem én a koncepciót, hogy lusták (költséghatékonyak) rendes szerződést küldeni és/vagy telefonon felkeresni az ügyfelet, egyszerűbb nekik igy.
CSak ennek az a folyománya, hogy az idősek nem szoktak ehhez a szerződéskötéshez hozzá + manapság rengeteg spam jön, igy könnyebben elkerüli az ember figyelmét a valóban lényeges info.
Lehet , hogy jogilag rendben van, de szerintem nem szép dolog ily módon szerződésmódositást lehetővé tenni.
Én a papirt meg a tollat szeretem. A telefonon létrejövő szerződést már kevésbé.
Az ilyen befizetem a csekket = szerződésmódositást pedig határozottan nem tetszik.

metal · http://electric.blog.hu 2015.12.03. 15:52:03

@herk: Én kaptam ilyen levelet már párszor a Mindigtv-től, és mindig volt mellette leírás.
süti beállítások módosítása