A MÁV-nál is elteltek az ünnepek, majd újraindult a normál élet dec. 27-én - egyfajta megszokott rendben és szolgáltatási színvonalon.
Sziasztok.
Gondolom már a sokezredik vagyok, aki felhozza a témát, de most nem tudtam a 'szolgáltatás' szìnvonala mellett szó nélkül elmenni én sem. Csatoltan a jegyem fényképét evidenciaként, hogy az árakat is lássátok, s képet alkossatok az ár-érték arányról. Retúrjegy Miskolcra 6820 ft. Helyjegy egy irányba 595 ft.
A felháborodásom is most konkrétan az utóbbi útnak szól. Ezért az összegért, InterCityn bő 20 perces késést vettünk, holott sem fagy, eső, baleset, forgalmi akadály, (...) nem volt. Az IC vagonunkban nem volt fűtés, Pestre érve már a lábujjaimat sem éreztem,annyira elfagytak, a világìtás fele nem működött, 'romantikus' félhomályban vacogtunk, wifiről már nem is álmodtam. És a slussz poén: A WC-k sem funkcionáltak, mert a kalauz szerint 'automatikusan lezárt a rendszer', mivel megteltek.
Ami itt még érdekes, h a vonat nem érkezett-indult, hanem bő fél órát állt Miskolcon, szóval idő/ alkalom lett volna takarítani/ürìteni/ szervizelni kb bármelyik problémát...
Üdv:
Csilla
atpijkamo35 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 09:59:30
Fűtés nélkül, az nagyon kemény.
Kedves Csilla, kárigényed érvényesítése érdekében forduljál Békéltető Testülethez, mely ingyenes, és meghallgatásain az adott megyében székhellyel rendelkező vállalkozások a 2015. szeptember 11. után indult eljárásokon kötelesek személyesen megjelenni.
neet 2015.12.30. 10:40:54
atpijkamo36 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 10:45:08
cmx85s 2015.12.30. 10:46:18
Én minden héten utazom ezen a vonalon, csak a kassai EC-n. Ott is pontosan ezek a körülmények uralkodnak, 3 és fél óra (menetrend szerinti) menetidővel.
Volt már, hogy bő egy órát késett a vonat. Kártérítés a fentiek szerint, persze, senki nem állt sorba ezért este 11-kor.
2015.12.30. 10:49:35
cmx85s 2015.12.30. 10:50:26
A WC-t használni már eszembe se jut, az esetek 70%-ában valóban zéárva van, a többi esetben meg kb. hónapokkal korábban volt legutóbb takarítva. Inkább indulás előtt, a pályaudvar melletti gyorsétterem.
ciccmen úr (törölt) 2015.12.30. 10:52:36
Az lenne még szép! A helyiek kikérnék maguknak!
Mákony Béla 2015.12.30. 10:55:57
atpijkamo36 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 10:57:48
ciccmen úr (törölt) 2015.12.30. 11:00:31
Érteni vélem a problémát, viszont jómagam az otthoni fotelt nem takarítottam időtlen idők óta, mégsem ragadok bele! A MÁV megéri a pénzét, de a büdösbunkó utasok is rohadjanak meg!
Dezsike 2015.12.30. 11:01:46
A WiFi meg semmit se ér, érdekes a Flirteken működik rendesen, az öreg IC kocsikon örülj ha felmegy, de akkor is éppcsak átcsordogál némi adat, a böngésző 3x timeoutol. BPn is, nem csak a semmi közepén.
room_101 2015.12.30. 11:24:20
cmx85s 2015.12.30. 11:25:06
Illetzve, elvárnék.
Ja, tegyük hozzá, hogy a jelen jegyárak mellett ugyanaz az út kocsival kb. 20%-kal drágább, mint vonattal, Egy fő esetén is már meggondolandó, de ha többen utaznak, egyértelműen az autó nyer.
ursus artos 2015.12.30. 11:40:03
csak egy néző 2015.12.30. 11:49:27
Melegedni, kakálni, netezni pedig otthon.
A MÁV egyébként is ez egy veszteséges üzem.
" A tavaly 186 milliárdos állami támogatással, veszteségesen működő cég vezetésében 23 embernek milliós havi alapbére van, ami mellett szinte mindannyian megkaphatják éves alapbérük 80 százalékát prémiumként. A 2009. szeptemberi adatok szerint akkor volt olyan MÁV-vezető, aki akár 72,4 milliót is hazavihetett egy évben."
Viszont biztonságosabb lesz ezeknek a nagy sebességű vonatoknak a közlekedése.
""Darabonként 383 ezer forintért vásárolt Winmate-típusú tableteket a MÁV, összesen 3100 darabot vettek az igencsak drágának mondható eszközből 1,19 milliárd forint értékben, de indokolt lehetett a beszerzésük."
atpijkamo40 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 11:58:33
A tömegközlekedés mindenhol alulfinanszírozott.
atpijkamo41 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 11:59:35
csak egy néző 2015.12.30. 12:01:52
Kivéve a vezetőiket.
atpijkamo42 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 12:02:33
:)) Szar ügy. Balatoni vitorlázás során odamentünk a hajóorrba, és szál alatt az orrkosárba kapaszkodva kilógtunk. Most akkor elképzelem, ahogy a kedves utas kidugja a fenekét a vonatablakon...
atpijkamo40 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 12:04:06
cmx85s 2015.12.30. 12:05:49
atpijkamo42 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 12:20:41
Állandóankitilt 2015.12.30. 12:24:58
Nana! Azt majd a MÁV tudja :D
Amúgy tényleg nem a wifiért kéne reklamálni...
Különben nyilván nem állnak neki szervizni a vonatot, mert
1. nem tudják, mikor indul tovább, és több késést nem akarnak összeszedni
2. nem biztos, hogy van ott szervizkapacitás, ahol álltatok
Állandóankitilt 2015.12.30. 12:32:29
Amúgy mi lenne, véleményt nyilváníthatsz a MÁV-ról...
Állandóankitilt 2015.12.30. 12:55:02
Ha kidugja a fenekét a vonatablakon, akkor a vonat külsején már sokat rontani nem tud.
WildBear 2015.12.30. 13:39:05
Igen, mert az utasok kb. fele (és a NAGYOBBIK fele) kedvezménnyel utazik.
Vagy MÁV rokon, vagy nyugger, stb.
csak egy néző 2015.12.30. 14:17:38
Erre valami linket, ha lehet, hogy az ingázó nyuggerek tömegei és a vasutas rokonok miatt veszteséges.
Sanda gyanu 2015.12.30. 14:35:10
ciccmen úr (törölt) 2015.12.30. 14:47:37
Az hogy sárga csíkot húzok végig a vonaton egyik bezárt vécétől a másikig? Kösz inkább megtartom a véleményem!
Jegkoko 2015.12.30. 15:32:39
FDToth 2015.12.30. 18:01:09
WildBear 2015.12.30. 18:16:23
csak egy néző 2015.12.30. 18:22:04
Akkor a BKV-nál is ez lehet a gond? Az a sok nyugger meg a BKV-s rokon.
atpijkamo43 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 18:32:19
De ugyanez van az ÁFÁval is, az is túl magas, aki tudja, elcsalja.
Egy forint kifizetett bér után, egy forint megy az éllamnak is. Amit meg megttarthat a dolgozó, annak is nagy része megy áfáfnak. Amit a cég fizet, harminc-valahány százaléka hasznosul.
A rezsicsökkentéssel akar rajtunk segíteni a kormány? A bérek alacsonyak, nem a rezsi magas.
csak egy néző 2015.12.30. 19:06:19
Pedig, ha ezt a hatalmas rezsicsökit Matyi néni megérhette volna.
www.youtube.com/watch?v=Lcr_p-tVHZ0
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.12.30. 19:46:29
Az ilyeneknek letiltanám a netet is, akkor legalább megtanulná, hogy ne nyissa ki a pofáját, ha jó dolog nem jön ki rajta.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.12.30. 19:50:14
Majd ha nem lesz ilyen ostoba, lusta, cigány nép az a mienk, akkor több adót fizetünk majd be, mi találjuk fel az következő szkájpot és akkor lesz pénz lecserélni a vonatokat minden eus szarakodás (elnézést a szójátékért) után.
Na és majd akkor megint lehet szarni a vonaton. Addig meg örüljön, hogy van vonat és nem a frontra viszi ki egy gödörben megdögölni.
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.12.30. 19:53:27
@atpijkamo37: ez nem vicc, a hőérzeten tényleg segít, volt róla valami kutatás is.
atpijkamo44 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 20:42:10
"atpijkamo37 [10:47:28] Ha WIFI lenne a fagyos vonaton, akkor le lehetne tölteni egy "kandalló" alkalmazást, és legalább nézhetné szegény a táncoló lángokat."
atpijkamo45 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 20:51:44
atpijkamo46 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 20:53:26
Igen, ezt elhiszem. (Minden vicc csak addig jó, míg van kis valóságalapja.)
Dikusz 2015.12.30. 21:29:17
A túra során, az egyik pihenéskor hangyabolyba ült. Amikor ennek káros hatásaira rájött, már a vonaton voltak túra után, hazafelé tartva. Hogy a nadrágjába jutott hangyáktól megszabaduljon, azt találta ki megoldásként, hogy bezárkózik a vonat WC-jébe, és kirázza a nadrágba szorult rovarkákat az ablakon. Ez nem lett volna gond, a baj csak az volt, hogy jött az ellenvonat, és a nadrágot elvitte a huzat. Egy idő után a kalauz jött, hogy melyik csoporthoz tartozik a WC-ben rekedt úriember. Végül hazakísérték, nadrágot ugyan nem tudtak szerezni neki, a dzsekijével takarta el magát.
atpijkamo47 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.30. 21:32:11
Dikusz 2015.12.30. 21:54:14
psmith 2015.12.31. 00:35:54
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2015.12.31. 06:52:48
Dikusz 2015.12.31. 07:48:07
atpijkamo35 · http://deciki.blog.hu/ 2015.12.31. 09:52:43
Freddy a Krüger 2015.12.31. 10:25:53
2015.12.31. 10:31:08
Max. 50%-os kedvezményt tartanék elfogadhatónak, és a másik 50%-ot az államnak az utolsó fillérig ki kellene pótolnia, mert a valóságban ez nem történik meg, helyette X évente kifizeti a MÁV felhalmozott adósságát.
Dikusz 2015.12.31. 12:42:43
WildBear 2015.12.31. 12:51:21
Nem csak ez (illetve nem főleg ez), de a BKV-nál sem indokolja semmi a 65 éven felüliek ingyenességét.
A 65 éven felüliek (és a nyugdíjasok) azért kapnak az államtól havonta nyugdíjat, hogy a kiadásaikat fedezni tudják. Akinek 200, vagy 300ezer Ft a nyugdíja, az is ingyen utazik, míg a kisgyerekes család, akiknek ennyi az összes jövedelmük, megveszik a jegyet/bérletet.
csak egy néző 2015.12.31. 12:56:44
"Akinek 200, vagy 300ezer Ft a nyugdíja, az is ingyen utazik, míg a kisgyerekes család, akiknek ennyi az összes jövedelmük, megveszik a jegyet/bérletet."
Ebben maximálisan egyetértek veled. Akinek 200 ezer felett van a nyugdíja, azt kihagynám az emelésekből és akinek 100 ezer alatt van, annak a nyugdíjfolyósító adhatna ki kedvezményre jogosító igazolást az utazásaikhoz.
Dikusz 2015.12.31. 13:05:18
csak egy néző 2015.12.31. 13:20:25
A BKV-nál, már úgy tudom, hogy 2000 óta nincs családi kedvezmény?
Dikusz 2015.12.31. 13:34:21
Jól el lehet vitatkozni azon, hogy kinek milyen véleménye van (ebben benne is lennék), de
normális hangnemben, nem megsértve a másikat.
Aureliano Buendía 2015.12.31. 15:55:36
Aureliano Buendía 2015.12.31. 15:57:10
Aureliano Buendía 2015.12.31. 15:59:54
Dezsike 2015.12.31. 17:11:33
Aureliano Buendía 2015.12.31. 17:15:28
(derégvolt...)
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2015.12.31. 23:20:31
Érdekes módon arról nem születik poszt, amikor úgy fűtenek, hogy nyitott ablakoknál is 30 fok van.
megamenn 2016.01.01. 00:05:04
2016.01.02. 09:56:21
De, gondolom, én általában értettem a max. 50%-ot.
2016.01.02. 10:01:59
Elvileg, tudom hogy a nyugdíjrendszert amúgy folyton piszkálják, akinek magasabb a nyugdíja, annak azért magasabb, mert előtte többet keresett fehéren, így több járulékot fizetett be. Innentől kezdve igazságtalan, ha nekiállnánk kiegyenlíteni, mert hogy szegény kisnyugdíjas. Jó, lehetne az állami nyugdíjrendszer szociális alapú, csak akkor a járulékok 50%-át manyupba kellene fizetni, hogy azért mégiscsak számítson, hogy valaki sokat tesz be a közösbe. Ja, hogy a prolik megszavaztak egy komminista kormányt, aki a 25%-ot is elvette a "burzsujtól"? Bocs, nem szóltam...
2016.01.02. 10:05:33
Úgy fél éve volt, Bajáról mentem Pestre, 2 darab desiro motorkocsi volt, az egyikben elromlott a wc és lezárták. Amellett, hogy a kocsik nem átjárhatóak, az állomáson átszállás sem lett volna megoldás, mert a másik kocsi le volt zárva, egy csoportott vett fel már túl a félúton.
2016.01.02. 10:12:00
Kedvencem, mikor öregasszony 22 foknál fennhangon panaszkodik a kallernak, hogy hideg van, aztán befűtik 28 fokra, így rajta kívül mindenki szív.
Amúgy ezt sosem értettem, ha kint mondjuk -5 fok van, akkor amilyen ruhában kint járnak az emberek, leülve sem szabadna fázni +12-13 fok felett. Ehhez képest én majdnem mindig pólóra öltözök (ha ingben vagyok, akkor mindenképpen melegem van), és melegem van, miközben mindig vannak, akik panaszkodnak a hidegre, holott ott a nagykabátjuk is. Értem én, hogy nagy a különbség az emberek hidegtűrésében, de ennyire nagy?
Dikusz 2016.01.02. 11:02:05
A másik, ugyan nem nekem címezted: a kocsik fűtése. Az általad említett korosztályhoz tartozva én meg szoktam kérdezni a fülkében ülőktől ha fázom, hogy becsukhatom-e az ajtót, és azt is, ha van szabad hely, hogy leülhetek-e. Ugyan még nem fordult elő, mert nem vagyok fázós (nem,nem banyaláz). 28 fokos kocsiban én is megsülnék, ezért szólnék is. Egyébként utaztam már olyan kocsiban is júliusban, ahol fűtöttek, és a kalauz azt mondta, nem tud mit tenni.
Elég gyakran utazom MÁV-val, a klotyóval kapcsolatban azért van a dolognak másik oldala is. Nem lehet egyértelműen őket okolni a gondokért. Nyilván láttál már olyan WC-t, ami körbe volt szarva-hugyozva. Azt értem, hogy takarítani kellene, de vannak olyan vonatok, nem is egy, amelyik ha beér a pályaudvarra, nemsokára fordul is vissza. Az IC-t meg általában takarítják, de ott is láttam már olyat, hogy inkább másik mosdót kerestem.
Hogy ki fázik és ki nem: saját közvetlen környezetemben tapasztaltam többeknél is, ahogy idősödik az ember, valamiért (nyilván keringési problémák) nehezebben viselik a hideget. Olyan is, aki régebben pólóban szaladgált télen, most 21-22 fokos lakásban pulóverben vacog.
WildBear 2016.01.03. 10:56:25
Többek között ezért hagytam abba a vonatozást.
Hideg van, havazik, van mondjuk mínusz 5 fok, felszállok a vonatra, ahol pólóra vetkőzve ülnek, és alszanak az emberek.. rólam meg csorog az izzadság, főleg ha nincs ülőhely, nem tudok levetkőzni, lerakni a ruhámat.
Csak 15 percet megyek vonattal, de folyik rólam a víz, amikor leszállok.
Elhiszem, hogy kényelmes a végállomáson felszállóknak befűteni, aztán a 20+ fokban ülve szunyókálni, de szabályozni kellene a hőmérsékletet, nem csumára fűteni.
Pink Pancser 2016.01.05. 11:45:37