Tékozló Homár

A Media Mark kiszáll a buliból

2016.04.06. 14:35 | Homár Hilda | 57 komment

2000px-media_markt_logo_svg.png

IMEI-eltérés, hiányzó garancialevél és egy ügyfélszolgálatos, aki nem akar közvetíteni a vásárló és a szerviz között, ezek a sztori fő sarkkövei. Kíváncsian várjuk a Fogyasztóvédelem válaszát. (És igen, a fogyasztóvédelem egy szó, a szerviz meg rövid i, de attól, hogy nem helyesen írja le, még lehet igaza valakinek.)

Sziasztok!

Megpróbálom leírni a történetemet röviden, hogy mások is tanuljanak belőle. Nem szabad hagynunk magunkat. Ha kicsit is úgy érzzük, hogy igazunk van utána kell járni rendesen. 

2016. január 9-én vettem egy Huawei P8 Lite telefont a szombathelyi Media Marktban. A kálváriám Február 5. körül kezdődött. Elromlott a kijelző...(nem reagált az érintésre) 

Másnap bevittem a szombathelyi MM-ba és leadtam garanciális javításra. 2016. február 18.-án jött az SMS, hogy mehetek érte. Ekkor közölték velem, hogy nem egyezik a garancialevél, illetve a leadott telefon IMEI száma. Kérdeztem, hogy nekem laikus vásárlóként honnan kéne tudnom, hogy egyáltalán mi az az IMEI szám??? (természetesen tudom) Erre azt reagáltam, hogy ők átvettek pecséttel egy bizonyos IMEI számú telefont 2 héttel azelőtt és akkor nem jelezték, hogy nem egyezne. Illetve kérdeztem, hogy hogyan bizonyítják, hogy ez az én telefonom? Egy nem levehető hátlapú, érintőkijelző hibás telefonnál honnan lehet tudni. Hiszen sem a telefon belsejébe nem lehet betekinteni, illetve a *#06# -t sem tudom beírni, lekérdezni. Erre mutatja a gravírozást a teljesen kivehető(!!!) SIM kártya tartó tálcán. 

Itt jött az a pillanat, kiderült csak a csupasz telefont akarják visszaadni! Én a teljes gyári felszereléssel, csomagolással (kivéve headset) adtam le. 5-10 perc majdnem veszekedéssel, illetve az előző felsorolt tények után ismerték el, hogy itt "valami nem stimmel". Ígéretet kaptam, hogy kivizsgálják, és jelentkezni fognak. Természetesen 3 napig hívogattam őket én, amire közölték hogy a "szakszervíz" elnézte az IMEI 1-IMEI2 számot. Örültem, gondoltam innen már sínen van a dolog. 

2016.február 29.-i nap jött az SMS mehetek a telefonért. Tájékoztattak, hogy beázott a telefon! Mivan?
Beázott a telefon! Természetesen nem ázott be, nem is kapott vizet a telefon. Ezt kifogásoltam, de a MM ügyfélszolgálati munkatára teljesen érdektelen volt a panaszommal szemben, azt mondta intézzem a szervízzel, ők innen kiszállnak a dologból! Igen, mindenki jól látja, őt mint eladót innentől kezdve nem érdekli a panaszom. Kifogásoltam, hogy a korrózió egy olyan helyen van, ahol nincs a közvetlen nyílás, így nyomoknak maradni lenni kéne, hiszen bejutott valahogy oda a folyadék.

3.jpg

Erre a válasz: Elég, ha az ember bemegy egy fürdő szobába (na itt nevettem ki). Teljesen magamra hagyva ott álltam. Mondtam, hogy nem veszem át a telefont, mert nem ismerem el az álláspontjukat.
Erre a válasz: "Akkor itt marad a telefon, mert nem csinálunk vele semmit" Átvettem, hát ráíratva a papírra, hogy nem ismerem el a hibát. Bár ezt kissé felháborodva írták rá a papírra.

Hazaértem, eléggé zavarodottan, nem tudtam mit tegyek. És még van egy ráadás! Ekkor vettem észre, hogy a szervíz jegyzőkönyve, illetve a telefon dobozán lévő gyári szám nem egyezik!

a.jpg
Azt meg se említsem, hogy nem találtam a csomagban a garancia jegyet. Utána elmentem a Fogyasztó Védelemhez, aki kérésemre hivatalosan megkereste a MM-ot. Most van a válaszolási időtartam a megkeresésre. Ha van fejlemény szívesen megírom azt is.

Tisztelettel:
Dániel

UPDATE 1. ápr. 6.

kedves Homár! 

Annyival lépett "előrébb" az ügy, hogy a Media Markt a Fogyasztóvédelemnek válaszban megküldte a dokumentumokat, de a telefon logisztika mozgatását igazoló papírok kimaradtak érdekes módon.

Most újabb levélben felszólították ezek pótlására. Emellett a hétfői napon voltam a Vas Megyei Békéltető Testületnél, ahol szintén elindítottam a folyamatot.
Update 2. ápr. 18.
Hívtak telefonon a szombathelyi MM-ból, hogy cserélik a készüléket, vagy az árán választhatok másik készüléket. 
Köszönöm a segítségét, sokat lendített az ügyön a cikk megjelenése.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2016.04.06. 14:38:49

Média Márk...hogy lehet ilyen hülye nevet adni szegény gyereknek.

ideális hangyászsün 2016.04.06. 14:52:51

A hasonló posztok miatt ezerrel készültem, hogy megfelelően fogyasztótudatosan leadjak egy turmixgépet egy MM-ben, hát erre nem normálisan átvették minden szó nélkül? Bár még a szerviz hátra van... (ide most leírom, jogy nem vagyok biztos benne, hogy külön kell-e írni.)
Amúgy egy szoba hogy tud fürdeni, csak hogy a posztolót is?

rarabel 2016.04.06. 15:04:57

Cipőt az E-Magtól.

rarabel 2016.04.06. 15:06:33

@ideális hangyászsün: A szoba fürdik és védi a Fogyasztó Védelem.

no.nick.today 2016.04.06. 15:08:22

Valószínűleg elkeverték.
Valaki más meg örül, hogy megúszta a telefon fürdetést egy garis kijelző cserével.

Bombaló 2016.04.06. 15:13:55

Ilyenkor Hilda nem tudja a címet javítani?

KaTe 2016.04.06. 15:14:47

A media Markt kiszáll. Pedig jönnek egy új telefonnal a posztolónak. Előbb, vagy utóbb. Ezt csúnyán benézték!

Zirowe 2016.04.06. 15:15:27

"így nyomoknak maradni lenni kéne"

He?

Amúgy meg, ha eleve volt ez a hercehurca az imei számmal, addig át nem vettem volna, amíg nem egyeztetem az adatokat az iratokon/készüléken/dobozon.
Így "távozás után" már bki mondhat bmit..

ööö,izé 2016.04.06. 15:28:59

A személyes névmásokat, főneveket mondat közben kisbetűvel írta, szóval én magam részéről boldog vagyok.

Elég sok, garanciálisan javításra küldött telefon van beázva. Ez fura, mert egyes telók évekíg bírják a gyötrődést a cseppet sem gondos gazdival, míg más, garanciális javításon lévők pedig egyszeri párás helyiségtől belül korrodálnak. Ki érti ezt?
Ja, hogy a beázás garanciavesztést jelent? Akkor ez a becsületes cégek szent grálja, így már világos.
Itt ráadásul csak a szerelés végén -majd egy hónap, és második visszaadás után mondta ezt meg a műhely, cseppet sem átlátszó: reklamáló köcsög gyerek, megszopatunk, nyugtunk lesz tőled!
Szép volt Média Markt!

homar4prez 2016.04.06. 15:29:17

Így utólag könnyű okoskodni, de egy OTG kábellel egeret kötve a készülékre már a leadás előtt meg lehetett volna nézni az IMEI-ket és a serialt.
Amúgy sajnálom a posztert, jól meg lett szívatva, és @no.nick.today: -jel egyetértek, azzal a kis eltéréssel, hogy szerintem nem véletlenül keveredett össze.
Aki meg kitalálta ezeket a full egybe készülékeket, kakiljon 5"-os telefont.

ideális hangyászsün 2016.04.06. 16:13:03

@homar4prez: nem minden telefonnal működik az OTG kábel, az én Galaxy S5 minimmel se, dughatok rá akármit, tojik érzékelni.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.04.06. 16:13:51

"Ez fura, mert egyes telók évekíg bírják a gyötrődést a cseppet sem gondos gazdival"

Én egy régi Sharp szétcsúsztatható telefonomat konkrétan megáztattam a forrásban lévő abálóban. Kiszárítás után gond nélkül működött. Utána még könnyebb is volt szétcsúsztatni az extra zsírozás miatt, hehe.

Phil Necro 2016.04.06. 18:17:56

@ideális hangyászsün:
Az otg egy funkcio,amit bizonyos telefonok tamogatnak,masok nem.

Az mazli,hogy atvettek,mert ha eleve ugy megy be valaki a szervizbe, hogy nem passzol az imei a keszuleken es a garijegyen,akkoreselytelen bebizonyitani,hogy nem o (vagy valaki a kornyezeteben ) cserelte ki a telot.

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 18:22:56

Az már volt, hogy minőségi, feldolgozatlan, tápanyagokban gazdag ételeket kell fogyasztani?

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 18:25:12

@ööö,izé: "A személyes névmásokat, főneveket mondat közben kisbetűvel írta"

"A kálváriám Február 5. körül kezdődött."

FDToth 2016.04.06. 19:16:24

Onnnatol kezdve h nem egyezik az inei, telo ara vissza + a rego telorol az adatok is. 5-10 perc alatt elintezhetne az mm, aztan az mar nem a fogyasztora tartozik h hogyan rendezik le a szervizzel.

Hátrányos helyzetű kaviár 2016.04.06. 19:23:09

Az már volt, hogy Media Markt lesz az? (naná! biztos!)
Hilda, ez rohadtul ciki! Így viszed el te magad a posztot más irányba.
Az még cikibb, hogy 14:35 óta sem sikerült egy nyomorult "t" betűt odarakni. Beteg a rendszergazda, aki képes korrigálásra is egy beszerkesztett poszton, vagy mi?

tejfölbiztosítás 2016.04.06. 20:06:47

Hilda jópofi akart lenni vagy csak hülye/öreg? Márkt. Márkot. Márk bulitlan. Média has over. Szépidő volt ma. Enter. Vétel.

MrZed001 2016.04.06. 21:08:16

No igen, ez a beázott a telefon a szervizek örök kibúvója.
Lehet eleve azért tart 2-3 hónapig egy 30 perces szerelés, mert savas kádakban áztatják addig a telókat?! Mert amit művelnek vele, arra még a mindennapi savaseső sem képes.
Volt olyan telóm, hogy a szervizben szó szerint szétrohadt a benne felejtett stylus-a.
El nem tudom képzelni, hogy mit művelhettek azzal a telefonnal.
Azóta is megvan a másik ugyanolyan (párba vettük), stylusán annak még mindig egy apró rozsdafolt sincs (korábban azt hittem kemény műanyag, csak most így szétrohadva látva jöttem rá, hogy nem).
Mennyire durva savas közegbe kellett lennie nyakig a telefonomnak, hogy a benne megbúvó stylus TÖVIG elrohadjon ?
Szóval igen ideje lenne durván odacsapni a szervizeknek batzpapuccsal.

ööö,izé 2016.04.06. 21:14:37

@atpijkamo125: Hogy szarnál sünt! Ugye te vagy az a jóindulatú bácsi, aki az ovisoknak megmutatja a télapót amikor az sutyiban az ovi mögött bagózik? :-)

SarahConnor 2016.04.06. 21:40:18

Kísértetiesen hasonló élményben volt részem évekkel ezelőtt az első okostelefonommal. Lett egy egyszerűbb érintkezési hibája a gyárilag hozzá adott headsettel, semmi baj, szerviz (de nem az üzleté, hanem a márkáé). Mikor mentem érte, mondja a srác, nincs jó híre, a szerviz megvonta a garanciát, mert a telefont vízkár érte. Beázott. Mondom, de érdekes. Tudtam, hogy ez kizárt, nem fogadtam el a szerviz álláspontját. A srác kötözködött, hogy nem gondolhatom komolyan, hogy náluk lett baja a telónak. Mondom, de, pontosan ezt gondolom, mert hogy nem nálam, az is biztos. Erre nekem olyat mondott, az is elég, ha pl autós telefontartóban tartom vezetéskor és bekapcsolom az AC-t kocsiban... mondom, bocs, de ezt itt hagyjuk abba, mert ez rém gyenge. A higgadtságot mindketten megőriztük, végül jegyzőkönyvbe vették, hogy nem fogadom el a szerviz álláspontját, és azt az ígéretet kaptam, hogy ez az infó visszamegy a szervizbe. Na, gondoltam, azt nem várom meg, hisz annyi fog történni, hogy ők visszaírnak, hogy márpedig igazat mondanak, és kész. Írtam a márka képviseletének Németországba, onnan 3 órán belül jött a válasz email-ben, miszerint vizsgálódni fognak. Egy hét múlva hívott a szerviz, hogy bocsikaaaa, ők voltak a rosszak, menjek a telefonomért. Makogtak valamit elírt adatokról, meg IMEI-ről (amiről, megvallom, akkor még nem tudtam, micsoda), és előadták a telefonomat épen, egészségesen, beázás nélkül.
Valaki már taccsra vágott telefonját akarták papírnehezékként eltolni nekem, az enyémmel meg Isten tudja, mit terveztek. Meglett, és tutira az enyém, bekapcsolás után egyértelmű volt. Headset probléma megoldva. Két évig használtam még hiba nélkül.
Nem tudom, mi volt a háttérben, és mit csinált a központ a szervizzel, de örülök, hogy nem hagytam annyiban. Mindenestre fura.

amindenes.blog.hu 2016.04.06. 23:07:42

Hogy azt a ribancos kurva annyukat.. :(
Kitartás, meglesz az a teló! :)

amindenes.blog.hu 2016.04.06. 23:09:33

@Lenina Huxley: Úgy tűnik egyből viszik a mosdóba a telefont.. xD

ööö,izé 2016.04.07. 01:04:48

@Lenina Huxley: Jól csináltad. De ez milyen durva már. Milyen vastag bőr van a pofájukon a szerviz magyar dolgozóinak. Az a tisztalelkű aki kiáll a szerencsétlen elé és kerek szemmel elmondja, hogy finító a telefonnak, garanciának mert beázott. Miközben előtte vagy szándékosan tették tönkre (tehát -1 garis nyűglődés, +1 telefonvásárló), vagy csak épp az ő telefonjára vártak, ami kellett valamelyik havernak. Azon se csodálkoznék, ha használt mobilbolthoz lenne közük, aminek a szemetét arannyá változtatják ilyen játékos csereberével.

Tedd közkincsé melyik szerviz csinálta ezt!

Phil Necro 2016.04.07. 06:28:39

@Lenina Huxley:
Ez valahol a gyartok hibaja is.
Sokszor ugy tervezik meg a telot, hogy 1-1 alkatreszt szinte keptelenseg megkozeliteni,lecserelni.
Ismerosom dolgozott nagyobb szervizben,ahol merik a dolgozok teljesitmenyet.
Sokan azt csinaltak, hogy nagyon idoigenyes melokat a beazast jelzo matrica benyalazasaval tudtak le.
Nem mindegy,hogy 1.5 ora alatt egy,vagy 5 telot javitasz meg.

homar4prez 2016.04.07. 07:20:11

@ideális hangyászsün: P8 Lite-hoz lehet. De, mint írtam, így utólag könnyen okoskodok :)

Persze a posztert se értem, csak van valaki a környezetében, aki egy hangyafasznyival többet ért az okostelefonokhoz, mint ő, és mielőtt beviszi a szervizbe, konzultálhatott volna vele. Persze belefuthatott volna egy lvl99 pistikébe is.

Meg mivel tud posztolni a homárra, gondolom, olvassa is, és ebből kiindulva sejthette volna, hogy egy telefon szervizelése nem is olyan egyszerű.

De csak hipotetikálok.

homar4prez 2016.04.07. 07:23:29

@amindenes.blog.hu: végülis a user összetapogatta, a szervizesek nem akarnak elkapni mindenféle nyavalyákat :)

Phil Necro 2016.04.07. 07:42:47

@homar4prez:
Te mirol beszelsz?
Van egy garancialis keszulek, aminek nem reagal a kijelzoje.

Nem gondolhatod komolyan, hogy ilyen szituban barki nekiall a szomszed pistiketol garancialus ugyintezes leckeket venni.

lesclaypool (törölt) 2016.04.07. 08:32:41

ki a fasz a a media márk?!

Terézágyú 2016.04.07. 08:54:19

@Phil Necro:
"Ez valahol a gyartok hibaja is."

Hogy lopnak, csalnak a magyar szervizek???

"Nem mindegy,hogy 1.5 ora alatt egy,vagy 5 telot javitasz meg."

Vagy ellopod az ügyfél telefonját.

The Crazy One 2016.04.07. 09:25:40

Ezt a bolt eléggé elbaszta. Ha már jegyzőkönyvetkell felvenni, akkor az legyen tényleg rendesen kitöltve. Nagyon fontos, ha nem tudod beazonosítani a telefont, akkor nem azt írod rá, hogy a telefon IMEI-száma, hanem, hogy a "dobozon található IMEI-szám, a SIM-tálcán található szám, anyámkínján található szám"

Itt is eljátszották már: hozta a majom az iPhone-t. Nem lehet bekapcsolni. A SIM-tálcán kikereste a kolléga az IMEI-számot és elküldte szervizbe. A szerviz a csere helyett elhajtotta a faszba, mert volt már javítva sufniszervizben. Persze a SIM-tálcán levő IMEI-t, ha megnézed, még él az éves gyártói garancia.

Visszajön a telefonért a gazdája és rögtön fújta, szinte el sem olvasta a papírt. Mi átvettünk egy xxx123 IMEI számú telefont, a szervizben pedig a szakvéleményt egy más IMEI-számú készüléke állították ki. Kérdés: ki lopta el a telefonját és kinek a kurva anyja? Ó nem, gyöngyöm, csak te spekulálsz :D

Phil Necro 2016.04.07. 09:26:02

@Terézágyú:
Azert nem kicsit kell egyszerunek lenni, hogy ne jojjon le az ironia az idezett commentbol :D

joska61 2016.04.07. 09:26:24

Alighanem az van, hogy a rendszer egyetlen dolgozója sem fog telefononként a szösz tudja hány baromi hosszú számsorozatot végignyálazni....

homar4prez 2016.04.07. 09:32:14

@Phil Necro: nem értettél meg. Arra gondoltam, hogy leadás előtt azért érdemes felírni a készülék adatait (S/N, IMEI). Ez ugye egy levehető hátlapú készüléknél nem nagy kunszt.

A poszter szerette is volna megnézni, csak mivel nem volt jó a digitizer, nem nézte meg. De ha mondjuk szól egy ismerősének, aki már hallott olyanról, hogy OTG kábel, akkor mondhatja neki, hogy kötünk rá egy egeret, és szépen felírjuk a szükséges infókat.

Phil Necro 2016.04.07. 09:36:33

@homar4prez:
Szerintem esze agaban nem volt megnezni, (ami tok normalis)
Csak igy, hogy mar kiderult,hogy para van az imeivel,utolag szeretne megmagyarazni,hogy gondolt arra is,amire nem is kellett volna neki.

Phil Necro 2016.04.07. 09:40:18

@The Crazy One:
Szernecsetek volt, ha elment a faszi.
Azzal, hogy atvettetek fenntartasok nelkul,bizonyithatatlanna valt,hogy az ugyfel kavart,nem ti.
Mondjuk azt tudni kell, hogy pont az iphone az a keszulek, ami 4-5 helyen is meg van jelolve.
A sima ikresites egy atlag okostelefonnal gyerekjatek kategoria,az iphone-nal az ennel joval szofisztikaltabb megoldasok is azonnal kibuknak.

Thou 2016.04.07. 09:42:36

A kérdés most melyik készülék van nálad? A beázott vagy a tiéd?

The Crazy One 2016.04.07. 09:47:50

@Phil Necro: igen, csak mi, amikor átvesszük garanciába, nyilván nem szerelhetjük szét. Viszont, akkor, amikor lopást emlegetett, akkor került elő a T0.8-as csavarnyúzó

Terézágyú 2016.04.07. 09:48:23

Egy másik posztnál írták, hogy politikusnak és ÜGYFÉLSZOLGÁLATOSNAK sose hiszünk, mert úgyse mond igazat.

homar4prez 2016.04.07. 09:49:08

@Phil Necro: csak annyit tudunk, amennyit leírt. Ebből én jobbára spekuláltam.

Ami a lényeg, a Homár olvasók megint tanultak valami újat: mielőtt leadjuk szervizbe a telefont, célszerű felírni a serialt, IMEI-t, meg persze készítsünk a leadás előtt fotót róla. Persze ezek a bíróságon nem biztos, hogy bizonyító erejűek lennének, de azért így jobban ki lehet szűrni a trükköző szervizeket.

Persze ugyanúgy lehet trükközés a user részéről is, ami ellen meg a szerviz próbál védekezni.

tejfölbiztosítás 2016.04.07. 10:22:11

@Terézágyú: nemrég odaadtam egy politikust a kutyámnak rágni, de kiköpte!! Éhes maradt szegény.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2016.04.07. 10:27:33

Bennem mindig felmerül, hogy mi van, ha a szerviz a gyártól lekéri az új csere készüléket a vevő meg visszakapja a szart beázás címszóval? Az új készüléket meg el lehet adni pult alól.

The Crazy One 2016.04.07. 11:58:06

megették a cigányok a Homár háziasszonyát?

atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 12:11:52

@The Crazy One: Valszeg minden panaszkodónak igaza van, még modorosat se talált köztük, és egyik se hemzseg a helyesírási hibáktól. Ezekből nem tud választani.

tejfölbiztosítás 2016.04.07. 13:04:30

A fejére szart a gyerek. Most sírnak mind a ketten. A délen is jogosan akadtam ki párszor, de ez.. Ezen már ki sem akadok. Ezbazmeg.. Körbeértél. Mostmár halál.

lesclaypool (törölt) 2016.04.07. 13:10:33

sim tartón az imei? azt simán ki lehet cserélni, nem?

Thor71 2016.04.07. 14:40:20

@Vallalkozas Hatraltatasi Iroda: Nyugodj meg tuti ez megy,és nem csak a telefonoknál. Ismerős kocsijában kettős tömegü lendkerék kuka,irány a szervíz. Vegye meg az után gyártottat,és szólnak mikor valakinek gariban kell ugyanezt cserélni. Ő megkapja a gyárit,a másik meg a kisiparit. Majdnem mindenki jól jár.....

The Crazy One 2016.04.07. 15:39:25

@lesclaypool: igen. éppen ezért kell úgy átvenni a terméket garanciába, hogy nem ismert a sorozatszám.

Reactor 2016.04.09. 12:10:44

Meh, csak hogy olvassatok egy pozitív véleményt is, eddig semmi bajom nem volt a "médiamárkkal", külön tetszik hogy van lehetőség plusz garanciát vásárolni, nem úgy mint pár elektronikai üzletben ahol rádsózzák a selejtet.
Legutóbb az ott vásárolt hősugárzóm ment szarrá a garanciaidőn belül. Semmi gond nincs, nye problemá, doboza, papírjai megvannak, becsomagoltam, vittem, és kicserélték - mindezt úgy, hogy akkor ugyanaz a Sencor hősugárzó már többe került, és még különbözeten se kezdtek el pattogni (pedig számítottam rá). Esküszöm, eddig a "médiamárk" kezelte legjobban az elromló elektronikus eszközök dolgait. Ez persze nem jelenti azt hogy nem dolgozhat ott egy-két idióta.

lobster thermidor 2016.04.10. 14:43:42

Menj ügyvéddel! Meglátod hatni fog rájuk.

knorbert 2016.04.24. 15:35:06

Tanácsom, ha valamit kiadsz a kezed közül (mondjuk szervizbe), előbb jelöld meg a látható részeit és az eltávolítható egységeit is ezzel: www.artep.hu/datadotdna/datadot-dna-dns-jelek
Így később bizonyítani lehet, ha csereberélik az alkatrészeket...
süti beállítások módosítása