IMEI-eltérés, hiányzó garancialevél és egy ügyfélszolgálatos, aki nem akar közvetíteni a vásárló és a szerviz között, ezek a sztori fő sarkkövei. Kíváncsian várjuk a Fogyasztóvédelem válaszát. (És igen, a fogyasztóvédelem egy szó, a szerviz meg rövid i, de attól, hogy nem helyesen írja le, még lehet igaza valakinek.)
Sziasztok!
Megpróbálom leírni a történetemet röviden, hogy mások is tanuljanak belőle. Nem szabad hagynunk magunkat. Ha kicsit is úgy érzzük, hogy igazunk van utána kell járni rendesen.
2016. január 9-én vettem egy Huawei P8 Lite telefont a szombathelyi Media Marktban. A kálváriám Február 5. körül kezdődött. Elromlott a kijelző...(nem reagált az érintésre)
Másnap bevittem a szombathelyi MM-ba és leadtam garanciális javításra. 2016. február 18.-án jött az SMS, hogy mehetek érte. Ekkor közölték velem, hogy nem egyezik a garancialevél, illetve a leadott telefon IMEI száma. Kérdeztem, hogy nekem laikus vásárlóként honnan kéne tudnom, hogy egyáltalán mi az az IMEI szám??? (természetesen tudom) Erre azt reagáltam, hogy ők átvettek pecséttel egy bizonyos IMEI számú telefont 2 héttel azelőtt és akkor nem jelezték, hogy nem egyezne. Illetve kérdeztem, hogy hogyan bizonyítják, hogy ez az én telefonom? Egy nem levehető hátlapú, érintőkijelző hibás telefonnál honnan lehet tudni. Hiszen sem a telefon belsejébe nem lehet betekinteni, illetve a *#06# -t sem tudom beírni, lekérdezni. Erre mutatja a gravírozást a teljesen kivehető(!!!) SIM kártya tartó tálcán.
Itt jött az a pillanat, kiderült csak a csupasz telefont akarják visszaadni! Én a teljes gyári felszereléssel, csomagolással (kivéve headset) adtam le. 5-10 perc majdnem veszekedéssel, illetve az előző felsorolt tények után ismerték el, hogy itt "valami nem stimmel". Ígéretet kaptam, hogy kivizsgálják, és jelentkezni fognak. Természetesen 3 napig hívogattam őket én, amire közölték hogy a "szakszervíz" elnézte az IMEI 1-IMEI2 számot. Örültem, gondoltam innen már sínen van a dolog.
2016.február 29.-i nap jött az SMS mehetek a telefonért. Tájékoztattak, hogy beázott a telefon! Mivan?
Beázott a telefon! Természetesen nem ázott be, nem is kapott vizet a telefon. Ezt kifogásoltam, de a MM ügyfélszolgálati munkatára teljesen érdektelen volt a panaszommal szemben, azt mondta intézzem a szervízzel, ők innen kiszállnak a dologból! Igen, mindenki jól látja, őt mint eladót innentől kezdve nem érdekli a panaszom. Kifogásoltam, hogy a korrózió egy olyan helyen van, ahol nincs a közvetlen nyílás, így nyomoknak maradni lenni kéne, hiszen bejutott valahogy oda a folyadék.Erre a válasz: Elég, ha az ember bemegy egy fürdő szobába (na itt nevettem ki). Teljesen magamra hagyva ott álltam. Mondtam, hogy nem veszem át a telefont, mert nem ismerem el az álláspontjukat.
Erre a válasz: "Akkor itt marad a telefon, mert nem csinálunk vele semmit" Átvettem, hát ráíratva a papírra, hogy nem ismerem el a hibát. Bár ezt kissé felháborodva írták rá a papírra.Hazaértem, eléggé zavarodottan, nem tudtam mit tegyek. És még van egy ráadás! Ekkor vettem észre, hogy a szervíz jegyzőkönyve, illetve a telefon dobozán lévő gyári szám nem egyezik!
Azt meg se említsem, hogy nem találtam a csomagban a garancia jegyet. Utána elmentem a Fogyasztó Védelemhez, aki kérésemre hivatalosan megkereste a MM-ot. Most van a válaszolási időtartam a megkeresésre. Ha van fejlemény szívesen megírom azt is.Tisztelettel:
Dániel
UPDATE 1. ápr. 6.
kedves Homár!
Annyival lépett "előrébb" az ügy, hogy a Media Markt a Fogyasztóvédelemnek válaszban megküldte a dokumentumokat, de a telefon logisztika mozgatását igazoló papírok kimaradtak érdekes módon.
Most újabb levélben felszólították ezek pótlására. Emellett a hétfői napon voltam a Vas Megyei Békéltető Testületnél, ahol szintén elindítottam a folyamatot.
Hívtak telefonon a szombathelyi MM-ból, hogy cserélik a készüléket, vagy az árán választhatok másik készüléket.Köszönöm a segítségét, sokat lendített az ügyön a cikk megjelenése.
AtiSnatch 2016.04.06. 14:38:49
ideális hangyászsün 2016.04.06. 14:52:51
Amúgy egy szoba hogy tud fürdeni, csak hogy a posztolót is?
rarabel 2016.04.06. 15:04:57
rarabel 2016.04.06. 15:06:33
no.nick.today 2016.04.06. 15:08:22
Valaki más meg örül, hogy megúszta a telefon fürdetést egy garis kijelző cserével.
Bombaló 2016.04.06. 15:13:55
KaTe 2016.04.06. 15:14:47
Zirowe 2016.04.06. 15:15:27
He?
Amúgy meg, ha eleve volt ez a hercehurca az imei számmal, addig át nem vettem volna, amíg nem egyeztetem az adatokat az iratokon/készüléken/dobozon.
Így "távozás után" már bki mondhat bmit..
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.06. 15:15:29
ööö,izé 2016.04.06. 15:28:59
Elég sok, garanciálisan javításra küldött telefon van beázva. Ez fura, mert egyes telók évekíg bírják a gyötrődést a cseppet sem gondos gazdival, míg más, garanciális javításon lévők pedig egyszeri párás helyiségtől belül korrodálnak. Ki érti ezt?
Ja, hogy a beázás garanciavesztést jelent? Akkor ez a becsületes cégek szent grálja, így már világos.
Itt ráadásul csak a szerelés végén -majd egy hónap, és második visszaadás után mondta ezt meg a műhely, cseppet sem átlátszó: reklamáló köcsög gyerek, megszopatunk, nyugtunk lesz tőled!
Szép volt Média Markt!
homar4prez 2016.04.06. 15:29:17
Amúgy sajnálom a posztert, jól meg lett szívatva, és @no.nick.today: -jel egyetértek, azzal a kis eltéréssel, hogy szerintem nem véletlenül keveredett össze.
Aki meg kitalálta ezeket a full egybe készülékeket, kakiljon 5"-os telefont.
ideális hangyászsün 2016.04.06. 16:13:03
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.04.06. 16:13:51
Én egy régi Sharp szétcsúsztatható telefonomat konkrétan megáztattam a forrásban lévő abálóban. Kiszárítás után gond nélkül működött. Utána még könnyebb is volt szétcsúsztatni az extra zsírozás miatt, hehe.
Phil Necro 2016.04.06. 18:17:56
Az otg egy funkcio,amit bizonyos telefonok tamogatnak,masok nem.
Az mazli,hogy atvettek,mert ha eleve ugy megy be valaki a szervizbe, hogy nem passzol az imei a keszuleken es a garijegyen,akkoreselytelen bebizonyitani,hogy nem o (vagy valaki a kornyezeteben ) cserelte ki a telot.
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 18:22:56
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.06. 18:25:12
"A kálváriám Február 5. körül kezdődött."
FDToth 2016.04.06. 19:16:24
Hátrányos helyzetű kaviár 2016.04.06. 19:23:09
Hilda, ez rohadtul ciki! Így viszed el te magad a posztot más irányba.
Az még cikibb, hogy 14:35 óta sem sikerült egy nyomorult "t" betűt odarakni. Beteg a rendszergazda, aki képes korrigálásra is egy beszerkesztett poszton, vagy mi?
tejfölbiztosítás 2016.04.06. 20:06:47
MrZed001 2016.04.06. 21:08:16
Lehet eleve azért tart 2-3 hónapig egy 30 perces szerelés, mert savas kádakban áztatják addig a telókat?! Mert amit művelnek vele, arra még a mindennapi savaseső sem képes.
Volt olyan telóm, hogy a szervizben szó szerint szétrohadt a benne felejtett stylus-a.
El nem tudom képzelni, hogy mit művelhettek azzal a telefonnal.
Azóta is megvan a másik ugyanolyan (párba vettük), stylusán annak még mindig egy apró rozsdafolt sincs (korábban azt hittem kemény műanyag, csak most így szétrohadva látva jöttem rá, hogy nem).
Mennyire durva savas közegbe kellett lennie nyakig a telefonomnak, hogy a benne megbúvó stylus TÖVIG elrohadjon ?
Szóval igen ideje lenne durván odacsapni a szervizeknek batzpapuccsal.
ööö,izé 2016.04.06. 21:14:37
SarahConnor 2016.04.06. 21:40:18
Valaki már taccsra vágott telefonját akarták papírnehezékként eltolni nekem, az enyémmel meg Isten tudja, mit terveztek. Meglett, és tutira az enyém, bekapcsolás után egyértelmű volt. Headset probléma megoldva. Két évig használtam még hiba nélkül.
Nem tudom, mi volt a háttérben, és mit csinált a központ a szervizzel, de örülök, hogy nem hagytam annyiban. Mindenestre fura.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.04.06. 22:01:19
amindenes.blog.hu 2016.04.06. 23:07:42
Kitartás, meglesz az a teló! :)
amindenes.blog.hu 2016.04.06. 23:09:33
ööö,izé 2016.04.07. 01:04:48
Tedd közkincsé melyik szerviz csinálta ezt!
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 01:09:41
Phil Necro 2016.04.07. 06:28:39
Ez valahol a gyartok hibaja is.
Sokszor ugy tervezik meg a telot, hogy 1-1 alkatreszt szinte keptelenseg megkozeliteni,lecserelni.
Ismerosom dolgozott nagyobb szervizben,ahol merik a dolgozok teljesitmenyet.
Sokan azt csinaltak, hogy nagyon idoigenyes melokat a beazast jelzo matrica benyalazasaval tudtak le.
Nem mindegy,hogy 1.5 ora alatt egy,vagy 5 telot javitasz meg.
homar4prez 2016.04.07. 07:20:11
Persze a posztert se értem, csak van valaki a környezetében, aki egy hangyafasznyival többet ért az okostelefonokhoz, mint ő, és mielőtt beviszi a szervizbe, konzultálhatott volna vele. Persze belefuthatott volna egy lvl99 pistikébe is.
Meg mivel tud posztolni a homárra, gondolom, olvassa is, és ebből kiindulva sejthette volna, hogy egy telefon szervizelése nem is olyan egyszerű.
De csak hipotetikálok.
homar4prez 2016.04.07. 07:23:29
Phil Necro 2016.04.07. 07:42:47
Te mirol beszelsz?
Van egy garancialis keszulek, aminek nem reagal a kijelzoje.
Nem gondolhatod komolyan, hogy ilyen szituban barki nekiall a szomszed pistiketol garancialus ugyintezes leckeket venni.
lesclaypool (törölt) 2016.04.07. 08:32:41
Terézágyú 2016.04.07. 08:50:41
kurvaország...
Terézágyú 2016.04.07. 08:54:19
"Ez valahol a gyartok hibaja is."
Hogy lopnak, csalnak a magyar szervizek???
"Nem mindegy,hogy 1.5 ora alatt egy,vagy 5 telot javitasz meg."
Vagy ellopod az ügyfél telefonját.
The Crazy One 2016.04.07. 09:25:40
Itt is eljátszották már: hozta a majom az iPhone-t. Nem lehet bekapcsolni. A SIM-tálcán kikereste a kolléga az IMEI-számot és elküldte szervizbe. A szerviz a csere helyett elhajtotta a faszba, mert volt már javítva sufniszervizben. Persze a SIM-tálcán levő IMEI-t, ha megnézed, még él az éves gyártói garancia.
Visszajön a telefonért a gazdája és rögtön fújta, szinte el sem olvasta a papírt. Mi átvettünk egy xxx123 IMEI számú telefont, a szervizben pedig a szakvéleményt egy más IMEI-számú készüléke állították ki. Kérdés: ki lopta el a telefonját és kinek a kurva anyja? Ó nem, gyöngyöm, csak te spekulálsz :D
Phil Necro 2016.04.07. 09:26:02
Azert nem kicsit kell egyszerunek lenni, hogy ne jojjon le az ironia az idezett commentbol :D
joska61 2016.04.07. 09:26:24
homar4prez 2016.04.07. 09:32:14
A poszter szerette is volna megnézni, csak mivel nem volt jó a digitizer, nem nézte meg. De ha mondjuk szól egy ismerősének, aki már hallott olyanról, hogy OTG kábel, akkor mondhatja neki, hogy kötünk rá egy egeret, és szépen felírjuk a szükséges infókat.
Phil Necro 2016.04.07. 09:36:33
Szerintem esze agaban nem volt megnezni, (ami tok normalis)
Csak igy, hogy mar kiderult,hogy para van az imeivel,utolag szeretne megmagyarazni,hogy gondolt arra is,amire nem is kellett volna neki.
Phil Necro 2016.04.07. 09:40:18
Szernecsetek volt, ha elment a faszi.
Azzal, hogy atvettetek fenntartasok nelkul,bizonyithatatlanna valt,hogy az ugyfel kavart,nem ti.
Mondjuk azt tudni kell, hogy pont az iphone az a keszulek, ami 4-5 helyen is meg van jelolve.
A sima ikresites egy atlag okostelefonnal gyerekjatek kategoria,az iphone-nal az ennel joval szofisztikaltabb megoldasok is azonnal kibuknak.
Thou 2016.04.07. 09:42:36
The Crazy One 2016.04.07. 09:47:50
Terézágyú 2016.04.07. 09:48:23
homar4prez 2016.04.07. 09:49:08
Ami a lényeg, a Homár olvasók megint tanultak valami újat: mielőtt leadjuk szervizbe a telefont, célszerű felírni a serialt, IMEI-t, meg persze készítsünk a leadás előtt fotót róla. Persze ezek a bíróságon nem biztos, hogy bizonyító erejűek lennének, de azért így jobban ki lehet szűrni a trükköző szervizeket.
Persze ugyanúgy lehet trükközés a user részéről is, ami ellen meg a szerviz próbál védekezni.
The Crazy One 2016.04.07. 09:54:58
tejfölbiztosítás 2016.04.07. 10:22:11
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2016.04.07. 10:27:33
tejfölbiztosítás 2016.04.07. 11:09:39
The Crazy One 2016.04.07. 11:58:06
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 12:11:52
tejfölbiztosítás 2016.04.07. 13:04:30
lesclaypool (törölt) 2016.04.07. 13:10:33
Thor71 2016.04.07. 14:40:20
The Crazy One 2016.04.07. 15:39:25
Reactor 2016.04.09. 12:10:44
Legutóbb az ott vásárolt hősugárzóm ment szarrá a garanciaidőn belül. Semmi gond nincs, nye problemá, doboza, papírjai megvannak, becsomagoltam, vittem, és kicserélték - mindezt úgy, hogy akkor ugyanaz a Sencor hősugárzó már többe került, és még különbözeten se kezdtek el pattogni (pedig számítottam rá). Esküszöm, eddig a "médiamárk" kezelte legjobban az elromló elektronikus eszközök dolgait. Ez persze nem jelenti azt hogy nem dolgozhat ott egy-két idióta.
lobster thermidor 2016.04.10. 14:43:42
knorbert 2016.04.24. 15:35:06
Így később bizonyítani lehet, ha csereberélik az alkatrészeket...