Bedöglött a 3 napja vásárolt mosógép? Nem akarják garanciában javítani a telót? Bunkó volt a pincér? Bármelyiknél több veszélyt jelenthet, ezért sokkal kiakasztóbb, ha gyógyszertárban fut bele az ember valami Homárra való esetbe, pláne, ha az oltás és a gyerek szavak is szerepelnek a sztoriban. Hát már a gyógyszerészében sem bízhat az ember?
Kedves Homár!
Ha jól sejtem, te is nevelsz homárpalántákat, úgyhogy nem mondok semmi újat azzal, hogy az egészség már csecsemőkorban is luxus. A gyerekem 16 hónapnyi életéve alatt kb. 100 ezer forintnyi nagyságrendben költöttem eddig oltásokra. Lehetne azon vitatkozni, hogy ez szükséges-e, szerintem ezt hagyjuk meg mindenkinek egyéni mérlegelési lehetőségnek.
Legutóbb bárányhimlő elleni vakcinát vásároltam, csaknem 20 ezer forintba került a két adag, melyet az orvos írt fel egyszerre. Mikor azonban az orvos utasításának megfelelő időpontban vittem volna a gyereket a második oltásra, kiderült, hogy addigra az oltóanyag már lejárt. Visszamentem a Móricz Zsigmond körtéren található Benu gyógyszertárba reklamálni (természetesen a blokkal együtt), de elhajtottak azzal, hogy szerintük 6 héten belül be kellett volna adni a másodikat, ezt az időszakot pedig lefedte az szavatosság. Az ügyben írtam az alábbi levelet a patikának, választ eddig még nem kaptam. Kíváncsi vagyok a te és olvasóid (egyben szakértőid) véleményére is.
Üdv,
alpynia
Tisztelt Üzletvezető!
Az alábbi panaszom miatt írok Önnek:
2016. január végén vásároltam az Önök Karinthy Frigyes utcai patikájában 2 doboz Varilrix vakcinát gyermekem részére. Február elején meg is kapta az oltást, majd a gyermekorvos utasítása szerint a következőt 3 hónappal később, május elején kellett volna megkapnia, de mivel egyéb ügyben is mentünk hozzá tegnap (április 13-án), elvittem magammal a második adagot, hogy ha lehetséges, azt is adják be neki és ne kelljen 2 héttel később ismét meglátogatnunk a doktornőt.Ekkor derült ki, hogy a vakcina szavatossági ideje márciusban lejárt. A gyermekorvos tájékoztatása szerint én voltam a héten a 4. anyuka, aki így járt.
Mivel megőriztem a bizonylatot a vásárlásomról, visszamentem a patikába panaszt tenni és kértem, hogy cseréljék ki az oltóanyagot, ahol az Ön kolléganője elküldött, mondván, a gyártó előírása szerint az első két adag között 6 hétnek kell eltelnie, amit lefedett a szavatossági idő, ezért nem foglalkoznak a panaszommal.
Ezután körbe kérdezősködtem a kisgyermekes ismerőseim körében, hogy ki mikor kapta az oltást. A többség a 3 hónapos oltási rend szerint kapta azt meg, általános gyakorlat több körzetben, hogy az elsőt a 15 hónapos, a másodikat pedig a 18 hónapos egyéb oltással együtt adják be a gyerekeknek. Senki sem kapta 6 hétre az első után. Elolvastam az oltóanyag tájékoztatóját is, mely szerint "a második adagot legalább 6 héttel az első adag beadása után célszerű beadni, de semmilyen körülmények között sem adható be 4 héten belül." Tehát a gyártó azt mondja, hogy minimum 6 hetet kell várni, nem pedig azt, hogy akkor kötelező beadni a második adagot.
Hogy ne csak a saját gyermekorvosunk, hanem mások szakmai nézőpontját is megismerhessem, írtam több, általam nem ismert gyermekorvosnak is, az esetet ismertetve érdeklődtem, hogy milyen gyakorlatot folytatnak az oltás kapcsán. Egyikük válasza a következő:
"Nem kell hat héten belül beadni. Legkorábban hat hét múlva lehet beadni a másodikat, de az optimális a három hónap. És nem a patika határozza meg a második oltás időpontját, hanem az oltó orvos. Vagyis a patikának nincs joga ily módon felülbírálnia az orvos rendelkezését. Az az érzésem, a patika pontosan tudja, hogy vaj van a füle mögött. Nyilván próbálja menteni a menthetőt, szabadulni a lejáró készlettől. Azért bátrak voltak, mert az nekik abszolút lutri, melyik orvos hogyan olt. Hat és mondjuk tizenhat hét között bárhol.
A gyógyszerész egy közeli lejáratú készítményt csak akkor adhat ki, ha az az orvos utasítása szerinti adagolás alapján biztosan elfogy a lejárati idő előtt. Az oltóanyag felírásakor mi nem szoktuk és nem is kell szerepeltetni azt, hogy mikor használjuk fel. Hiszen közbejöhet pl. egy akut megbetegedés, ami miatt csúszik az oltás. Szerintem a gyógyszerész mulasztott, mert meg kellett volna kérdeznie az oltó orvost pl. telefonon, hogy milyen oltási terv szerint fogja oltani a gyereket."
Mint vásároló, azt gondolom jogos elvárás lenne részemről, hogy ha vásárolok egy oltóanyagot, akkor az az optimális oltási időszak végéig jó legyen (jelen esetben ez minimum április vége kellett volna legyen, ha a vásárlás napját nézzük) és ha ahhoz a dátumhoz közeli lejáratú, akkor célszerű lenne erre a tényre felhívni a vásárlók figyelmét.
Ezzel szemben, az Önök kolléganője az alábbi - véleményem szerint irreális - elvárást támasztja a laikus vásárlókkal szemben: - miután az orvos megmondja, mikor vigyük vissza a gyereket a második oltásra (ez az információ tehát a vásárlás időpontjában nem is feltétlen ismert a szülő előtt, előttem nem volt az), egyrészt vegyem elő otthon a hűtőből a második oltóanyagot, ellenőrizzem, hogy belefér-e szavatossága az orvos által meghatározott időszakba, - másrészt ha nem, bíráljam felül az orvos szakmai szempontból meghozott döntését (ezzel esetlegesen aláásva a köztünk lévő bizalmat) és erről győzzem is meg, hiszen neki kell beoltani a gyereket, én nem tehetem azt meg. Azt gondolom, hogy az eset megközelítése az Önök munkatársa szempontjából nem etikus és számomra nem elfogadható.
Várom válaszát az esettel kapcsolatban, egyúttal tájékoztatom, hogy levelemet az Ön válaszával együtt (amennyiben válaszol és annak tartalmától függően) a fogyasztóvédelem számára is meg fogom küldeni.
Köszönettel:
XY
Így látják az esetet a fogyasztóvédők:
Kedves Alpynia !
A lejáratközeli gyógyszerek esetében jogszabályban rögzített követelmény, hogy - az orvos által előírt adagolás alapján - a teljes kiadott gyógyszermennyiség felhasználható legyen a lejárat előtt.
Oltóanyagok esetében sem lehet ez másként különösen akkor, ha a felhasználást számos, előre nem látható körülmény, például a gyermek egészségi állapota, az orvos egyéni mérlegelése is befolyásolja. Erre a készítmény megvásárlásakor fel kellett volna hívni a figyelmedet, így eldönthetted volna, adott feltételek mellett megvásárolod-e a terméket.
Az említett Varilrix készítmény tájékoztatója szerint az első és második oltás között 6-10 hétnek (minimum 4- 6 hétnek) kell eltelnie, tehát jogos az igény, hogy az oltóanyag a 10. héten is beadható legyen.
Amennyiben a patikával nem sikerül megegyezned, úgy bejelentéssel élhetsz a fogyasztóvédelmi hatáskörben eljáró kormányhivatalnál, ugyanis a lejáratközeli gyógyszerek értékesítése bizonyos esetekben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak is minősülhet. A kormányhivatalok elérhetőségét itt találod.
UPDATE 1.
Olvasónk közben beszámolt az azóta történtekről, és a patikával folytatott levelezésről:
Kedves Homár!
Láttam, megjelent a korábbi írásom az oldalon. Azóta kaptam választ, melyben leírtak szerint a patika nem hibázott, hiszen az orvos nem írta rá a vényre, mikor akar oltani. Kíváncsi vagyok, volt-e már erre példa a történelemben. Mindenesetre egy másik gyógyszertárban azóta vettem új oltóanyagot, érdekes módon, ott volt 2017-es lejáratú is.
íme a gyógyszertár válasza és az arra írt levelem:
Tisztelt Panaszos Anyuka!
Sajnálattal olvastam panaszos sorait.
2016.01.21-én 1db vényre váltott ki 2dbz Varilrix oltóanyagot.Azon a napon csak 1 dbz volt a gyógyszertár készletében,a másik dbz-t meg kellett rendelnünk, erről Önnek egy tartozási bizonylatot állítottunk ki.2016.01.22-én érkezett szállítmány, aminek a lejárati ideje 2016.03.31. volt.A gyógyszertárba ebben a hónapban 28-án érkezett még Varilrix oltóanyag ugyanilyen lejárati idővel.(Megjegyzés:2016.04.01-én érkezett csak új lejárati idejű)
A kiállított vényen az utasítás nem figyelmeztetett bennünket( kiadó gyógyszerészeket),hogy a két oltóanyagot milyen időben kívánja beadni az orvos, ezért a gyártó által ajánlott szokásos oltási rendet vettük figyelembe a kiadáskor. Ennek értelmében a két készítmény a lejárati időn belül beadásra kerülhetett volna.
Az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről és kiadásáról szóló 44/2004 (IV.28.)ESZCSM rendelet módosítva a 3/2015.(I.14.)EMMI rendelet előírja, hogy gyógyszert visszavenni nem lehet.Sokkal jobb megoldás, ha az orvos külön vényre írja fel az oltóanyagot, hiszen különböző időpontban történik a beadás.
Üdvözlettel
XXX gyógyszertár vezető
Tisztelt XXXXX!
Először is köszönöm, hogy időt szánt a válaszadásra.
Ön azt írja, a vényen nem figyelmeztette Önöket az orvos, hogy mikor kívánja az oltóanyagot beadni. Kérdésem, hogy előfordult-e már valaha, hogy ezt az orvos a receptre ráírja? Az események tükrében valóban szerencsésebb lett volna külön vényen felírni a 2 oltóanyagot, de azt gondolom, ha a nyugdíjas korú gyermekorvos felír 2 adag oltóanyagot, azt azért teszi, mert az elmúlt években (évtizedekben?) is ezt a gyakorlatot követte és ebből eddig nem volt probléma. Úgy sejtem, senki nem tájékoztatta a körzeti gyermekorvosokat, hogy mostantól erre figyeljenek oda.
A gyártó azt írja, a második adagot legalább 6 héttel az első adag beadása után célszerű beadni" ami az én értelmezésemben nem azt jelenti, hogy ez az ajánlott oltási rend, hanem hogy 6 hétnél korábban oltani nem ajánlott.
Az általam ismeretlenül megkérdezett gyermekorvos véleménye is az, hogy az optimális oltási rend a 3 hónap, úgy sejtem, hogy Önök, mint gyógyszerészek, ezzel tisztában vannak. A vakcina vásárlásakor azonban én, mint vásárló se a 6 hetes "ajánlással" (hiszen az a dobozban található), se azzal az információval nem rendelkezem, hogy az orvos mikor fogja oltani a gyermeket. Ezek után véleményem szerint a patikus feladata lenne, hogy felhívja rá a figyelmet és így eldönthessem, hogy felhívom ott a gyerekorvost, megkérdezem, neki jó-e így és az alapján vásárolok, esetleg nem veszem meg mindkét adagot. (Korábban egy egyszerű hasmenésnél is ragaszkodott hozzá az Önök gyógyszerésze, hogy hívjam fel a gyerekorvost és kérdezzem meg, beadhatom-e az ő általa ajánlott terméket.) De talán nem alaptalanul gondolom, hogy az emberek többsége ilyen téren az orvos véleményére hagyatkozik és el sem olvassa a tájékoztatót.
A gyógyszertár részéről jelen esetben legalább a figyelemfelhívást hiányolom, mely alapján az orvoshoz fordulhattam volna, így elkerülve azt, hogy közel 10 ezer forintot a kukába dobjak, ami egy átlagos család költségvetését eléggé megviseli, különösen, ha az anyuka Gyed-en van még.
Üdvözlettel:
XY
sáros_tehén 2016.04.26. 11:43:54
Gondolom előre megbeszéltétek az orvossal, hogy mikor fogja beadni az oltásokat. Ezután felírta, majd te elmentél a patikába kiváltani.
Te tudtad, hogy mikor akarja az orvos beadni az oltást. De lusta voltál megnézni az oltóanyag lejárati idejét.
The Crazy One 2016.04.26. 11:52:26
nem_vagyok_dj 2016.04.26. 12:14:01
A posztbol kiderul hogy nem. Felirta az oltast, kivaltottak, elvittek az eslore amikor kozolte az orvos a masodik idopontjat, tehat addigra mar megvolt az oltoanyag, hiszen egyszerre valtotta ki a ket adagot. De ha elore meg is van beszelve, akkor is 1, nem szerepel szerintem a recepten hogy mikor akarja beadni 2, nekem sem jutna eszembe a patikussal kozolni ezt magamtol 3, ha kozbe beteg lesz akkor nem lehet beadni ergo csuszik az egesz, nem 100% hogy a megbeszelt idopontban tuti makk egeszseges lesz egy gyerek.
sáros_tehén 2016.04.26. 12:18:27
atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.26. 12:36:22
Az egyik kismama nem engedi beadni a kötelező oltásokat sem, a másik szitává lyuggatja a gyerekét. A csimótát ki védi meg?
Tehetséges ugandai buzi 2016.04.26. 12:37:15
Na ugorgyunk!
Hilda, lesz szíves élesíteni a következő postot!
sáros_tehén 2016.04.26. 12:58:49
Gyártó szerint 6 hét után be lehet adni a következőt. Orvos úgy gondolja jobb a 3 hónap. Másik orvos gondolhatja hogy jobb a 4 hónap.. akkor meddig legyen jó az oltóanyag?
atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.26. 13:08:50
"Varilrix készítmény tájékoztatója szerint az első és második oltás között 6-10 hétnek (minimum 4- 6 hétnek) kell eltelnie"
Mikor megveszi, mondjuk elvárható, hogy 4 héten belül beadatja az elsőt, a másodiknak 4+10 héten belül kell meglennie, tehát 14 hétig legyen még érvényes. Ha nem, akkor meg megbeszélik, hogy így is kell-e neki, vagy megy másik patikába.
Ha meg az orvos 4 hónap múlva akarja beadni, lelke rajta, de akkor ő hívja fel a kismamaszaurusz figyelmét az esetleges lejáratra.
The Crazy One 2016.04.26. 13:16:22
Vadászgörény 2016.04.26. 13:26:14
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.26. 13:26:53
A PIÓCÁS ember !
Valamint egy kérdés:
1., kitől?
2., mitől?
(kettő lett, maradhat?)
atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.26. 13:30:22
Dezsike 2016.04.26. 13:33:01
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.04.26. 13:35:26
Mondjuk nem tudom ez a sok oltás hogyan hat az immunrendszerre. Néha annak is kell egy kis edzés, meg kell betegedni, szájon kell nyaljon a kutya, enni kell egy kis tyúkszart, satöbbi.
AtiSnatch 2016.04.26. 13:43:16
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.26. 13:58:24
Azért az is szomorú, hogy attól kell védeni.
Nem engedik sehova. Óvják a napfénytől is. Aztán csodálkoznak, hogy mindenre allergiás lesz.
atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.26. 14:00:59
Egy kis falusi koszt (port) kell a gyerekkel etetni, akkor nem lesz allergiás minden szarra. De ez most komoly.
Manyecska. 2016.04.26. 14:14:43
atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.26. 14:16:53
- A bárányhimlő szövődményei ritkák,
+ de lehetnek súlyosak.
- Persze, az oltásnak is lehetnek szövődményei, de az kisebb rizikó.
- Viszont feltételezhető, hogy felnőttkorban nem lesz meg a védettsége, felnőttként elkapni sokkal súlyosabb, pláne terhesen,
+ de a felnőttkori mégsem lesz olyan súlyos a gyerekkori oltás miatt.
+ és felnőttkorban lehet beadni emlékeztető oltást
+ És ha valaki volt gyerekként bárányhimős, nem garantált, hogy később mégegyszer nem kapja el.
+ - + - + - + - + - ... fasztuggya.
atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.26. 14:18:33
Manyecska. 2016.04.26. 14:21:32
McZozo 2016.04.26. 15:15:02
metal · http://electric.blog.hu 2016.04.26. 15:20:44
Terézágyú 2016.04.26. 15:26:09
Mi a redves *****ért nem tudtad KONKRÉTAN megírni, hogy ekkor vetted a oltást, ekkor kellett volna beadni, de csak ekkor sikerült, és kiderült, hogy a szavatossági idő meg ekkor járt le...????????????????????????????????
Dobálózol itt a "... végén" meg az "... elején"-ekkel, meg a hetekkel, meg hónapokkal....
Hogy a *****be nem tudod leírni a pontos dátumokat egy panaszlevélben, ahol tulajdonképpen éppen az időtényező a panasz tárgya??????????????????????
atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.26. 15:38:57
Terézágyú 2016.04.26. 15:41:46
???? hogy lehet egy minimum-időpont egy ekkora időintervallum???? ez is hülye megfogalmazás...
Terézágyú 2016.04.26. 15:50:37
"Legkorábban hat hét múlva lehet beadni a másodikat, de az optimális a három hónap."
Az oltóanyag tájékoztatója szerint: "Az említett Varilrix készítmény tájékoztatója szerint az első és második oltás között 6-10 hétnek (minimum 4- 6 hétnek)"
Akárhogy is számolom, a 10 hét sem három hónap... és ha "legkorábban 6 hét, akkor a tájékoztatóban mit jelent a 4... ?????
Tehát akkor az egyik orvos ezt mondja, a másik azt, a tájékoztatón ez szerepel.... hurrá...
KaTe 2016.04.26. 16:02:54
gabors 2016.04.26. 16:20:05
(gond hogy emiatt konnyen lehet hogy shinglem is lesz idosebb koromban ...)
baranyhimlo idosebbekre veszelyesebb mint gyerekkorban.
atpijkamo98 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.26. 17:56:08
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.26. 18:09:38
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.26. 18:10:54
InTheGajd 2016.04.26. 18:13:09
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.04.26. 18:17:37
Danubius 2016.04.26. 18:18:13
SassyInSantaMonica 2016.04.26. 18:26:49
Rotoxis 2016.04.26. 19:18:53
Külön megérne egy fejezetet, hogyan sikerült 16 hónap alatt 100 ezer Ft-ot eltapsolni. Vagy egy kicsikét tódít a poszter?
SassyInSantaMonica 2016.04.26. 19:32:01
Rotoxis 2016.04.26. 20:05:33
AtiSnatch 2016.04.26. 20:18:29
neet 2016.04.26. 20:26:09
Tegye fel a kezét, aki minden esetben végigbogarássza a bolhabetűs feliratot a gyógyszeres dobozokon, pláne, ha 4et vesz egyszerre, és a kedves patikárus bebaszkodja egy nejlonba az egészet.
... (hatássünet)
ÉN! Mióta egyszer átqrtak, ilyen pár napja lejárt C-vitaminnal. Én azt a levelet vagy egy évre vettem, erre tegnap lejárt? De csak "ABBAN" a patikában, mert azért a legtöbb helyen ha veszel egy gyógyszert mondjuk idén, minimum 17 vagy 18 van ráírva, 40 év alatt egyszer futottam bele egy hülye c-vit.nal. OTT viszont szerettek ilyesmivel trükközni egy időben, szerencsére leszoktak róla.
De amúgy komolyan, kinek jutna eszébe, ha nem tálcás húst (fúúúúúj) vesz, h megnézze a lejáratát? Gyógyszernek?
neet 2016.04.26. 20:33:32
A gyógyszeripar monnyon le!!%! Legyen alanyi jogon minden gyógyszer (legfőképp az életmentő, a gyerekellenes és a sör) ingyenes, máris nem kell majd (a szakértők szerint sem!) minden szarra gyógyszert bekapkodni..
neet 2016.04.26. 20:34:43
amúgy kit zavarna ha floodolnék?
Rotoxis 2016.04.26. 20:43:03
SassyInSantaMonica 2016.04.26. 20:53:21
atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.26. 21:02:34
Sok erőlködéssel, hogy valami marginálisan jobbat csináljak, megbolondulok, ha kiderül, hogy pont rosszat csináltam.
Azt mondták, hogy ne együnk tojást, mert koleszterin meg minden. Aztán most azt mondják, semmi baj a tojással, ehetjük.
Azt mondom, együnk egészségesen, és ne vigyünk semmit túlzásba!
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.26. 22:48:21
ööö,izé 2016.04.27. 02:36:57
A poszthoz: A panaszosnak megint teljesen igaza van. Nem kis összeg, a patika rohadt mocskos egy hely, hogy legalább amikor visszamegy reklamálni a vevő akkor nem rendezik a dolgot. Odamegyek betegen a patikába, és még ott is legyek résen, nézzek át mindent, mert átbasznak, meglopnak. Azt kaptam ami a rp-en volt, olyat, annyit? A blokkon jó ár szerepel, jól adott vissza? Majd jön a pofáraesés, mikor a doki megtagadja az oltás beadását mert lejárt a nemrég vásárolt gyógyszer. A nevezett oltóanyag pedig nyilván lejárt, ha az orvos megtagadta a beadást, itt nem csak az expediálhatósági dátumról van szó.
Nem utolsó sorban itt egy kis betegség, apró hőemelkedés már eltolja azt a 10 hetet, nem lehet kicentizni. Meg különben is, ez egy kisbaba.
Stilszerűen: gennyes egy patika/patikus. Lehet, hogy pénteken beugrok és a legnagyobb tömeget kivárva jelenetet rendezek, hogy mindenki nézze meg a kapott gyszert, blokkot, és, hogy a visszajáró nincs-e egy kicsi hiánnyal.
KisIst 2016.04.27. 07:44:28
Terézágyú 2016.04.27. 08:09:24
"majd minnyár megmondja a sok agysebész, hogy nyugodtan toljál lejárt vakcinát a gyerekedbe mert jóazúgy meg az orvos ismerőse is úgy csinálja."
Ahogy fentebb megemlítettem az orvos MÁST mond, mint ami az oltóanyag dokumentációjában van... akkor most melyik tudja jól???
Bettina Ságodi 2016.04.27. 08:11:28
Terézágyú 2016.04.27. 08:22:21
"Köszönöm, ez nem egy bolt. Bár sokan így fogják fel.."
Ha csak egy pici százalékban is felmerül, hogy itt a patikus "ügyeskedett", akkor ne csodálkozzunk, hogy "bolt"-nak fogják fel :)
Mondom ezt úgy, hogy nem állok a poszter pártján - ahogy a fenti hozzászólásaimból látható.
"sose váltsa ki egyszerre az oltóanyagot a gyereknek. Ezt a háziorvosa is elmondhatta volna."
Vagy akár a patikus is mondhatta volna, ugyebár... de nem tette. Nyilván mert neki is ez volt az érdeke, hogy most, azonnal, helyben forgalmat generáljon... :-/
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.27. 08:25:45
Terézágyú 2016.04.27. 08:28:56
Ezt már megbeszéltük a múltkor.
Ez a gond, hogy egyszer hiszel egy orvosnak, egyszer meg nem.
Ha én beírom, hogy egy orvos nekem ezt mondta, akkor nem hiszed el - merthogy ellenkezik a leírással. A poszter történetében az idézett orvos szövege szintén nem egyezik az oltóanyag leírásával - de ezt azonnal elfogadod...
A te dolgod - de így nehéz dolog eszmét cserélni valakivel...
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.27. 08:32:14
Terézágyú 2016.04.27. 08:34:15
Akkor ezt is megbeszéltük...
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.27. 08:37:05
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.27. 08:46:32
asszem pályát tévesztettem.
atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.27. 09:19:03
Hát Zsiráfot nem a logikus gondolkodásáért szeretjük.
Terézágyú 2016.04.27. 09:22:20
:)
metal · http://electric.blog.hu 2016.04.27. 09:53:43
Nagyságos asszonynak ne szólítsuk? Vegyünk már vissza egy kicsit az arcból, sokan mások is tanulták 5+2 évig a szakmájukat.
"DE jogszabályban benne van, gyógyszert visszavenni nem lehet, főleg hűtőset."
Nem is visszavenni kell, hanem a szabálytalan kiadás, és ezzel együtt a hibás teljesítés miatt vissza adni az árát. A poszter helyében simán felnyomnám minden felügyeleti szervnél a patikát, aztán meglátjuk, hogy olcsóbban megússza-e a dolgot:)
" Mi a szarnak adat be ennyi mindent a kedves szülő a gyerekének? Jézus mária.. Azért már ez is túlzás... Üdv, egy patikus."
Baszus, ha a poszter megbeszélte a gyerekorvossal, akkor nehogy már egy patikus felülbírálja a dolgot!
metal · http://electric.blog.hu 2016.04.27. 09:56:06
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.27. 09:58:12
AtiSnatch 2016.04.27. 10:02:37
szsuzsanna 2016.04.27. 10:48:15
Az igazi PATIKUST!, -igenis tiszteltük (jük)!
-Nyilvánvaló, amióta magánkezekben vannak, kénytelenek "bóttá" (is) válni, -minél nagyobb nyereséget termelni...
-szerencsére, itt-ott, találunk még, néhány igazi "patikust" is, pl., -aki nem tukmálja ránk az ugyanolyan hatóanyagúból a legdrágábbat, vagy nem trükközik a lejáratokkal...stb-stb.
-(egy kedves ismerősömnek is több patikája van, de, ő még "régi vágású gyógyszerészasszony, (aki "kényszervállalkozó lett), -náluk NEM "trükköznek", -se, a "lejárósokkal", -se, azzal, hogy a lehető legnagyobb hasznot hozó, legdrágábbra beszéljék rá a beteget...
-Szerintem, pont az a baj, hogy a gyógyszerészekben maximálisan megbízunk,- (pl. a TV reklámok tömege is erre BUZDÍT: -kérdezze meg háziorvosát, VAGY gyógyszerészét!?)-UGYEBÁR???
-Az ÖNÖK felelőssége legalább akkora, mint az orvosé, -SŐT, -az IGAZI PATIKUSÉ, -sokszor, több is lehet, -mert, pl. felfigyelhet olyanra is, hogy pl. a beteg, itt-ott, különféle helyeken felírt gyógyszerei nem "ütik-e" egymást, egyszerre szedve...
-vagy pl. a "vénynélkülieknél", -kikérdezi-e a "vásárlót", -akkor is, (főleg akkor), -ha láthatóan, -"sötét", -(ostoba, tudatlan, öreg, stb...) -és, megteheti-e, hogy "megesik a szíve rajta", és, -NEM a legdrágábbat adja el neki???
-Sajnos, tapasztalatból mondom, a "lejárat ügyre", -mostanában, figyelnünk kellene...
-DE, amikor egy "szatyorral" viszünk haza: -pl. 3 havi adagot, több családtagunknak...
-vagy pl. krónikus betegeknél,-pl. "asztma-pumpa", -ami, szerencsére, egyenlőre, csak ritkán kell, -tehát, "hosszú lejáratút" érdemes venni....-stb-stb.
-a lényeg: -mivel, a gyógyszerészekbe maximális bizalmunkat kell fektetnünk, -szerintem, -NEM szabadna! -pl., ilyen pitiáner, szakmájukhoz, tudásukhoz MÉLTATLAN, "lejárati ügyekbe" (sem) keverednie, egyetlen patikának sem, -amivel azt érik el, hogy, az összeset "gyanúba keverik"...
zocor 2016.04.27. 11:09:06
Mondjuk én fel is hívom a figyelmét a vásárlóknak, hogy közeli a lejárata a vakcináknak, biztos ki kell-e váltani az összeset, már csak az efféle problémák megelőzése érdekében is...
szsuzsanna 2016.04.27. 11:51:03
-hogy megértsétek:
-sajnos, NEM, "egyszer vót, -hol nem vót": -hanem, sajnos, még most is: -"vót és van"!!:
-hogy, a "diagnosztikában" dolgozók pl., -vagyis, az ismeretlen betegségű betegek, különféle vizsgálatait "üpt"! elvégzők, gyakran, olyan betegekkel kerülnek, igen "közeli kapcsolatba", -akikről, később kiderül, hogy különféle k@rvára fertőző betegségeik vannak, -DE, sajnos, erről, MI, -utólag!, -vagy értesültünk, vagy nem!...
-bocs., -hosszú voltam-...
-a lényeg:-X napon, X illetékes megjelent nálunk, -mert, X beteget itt (is) vizsgáltuk, -akiről utána kiderült, hogy, egy igen ocsmány fajtájú, k@rvára fertőző fajta, hepatitise (fertőző májgyulladás) van...-Nagggyon erősködött, hogy az oltóanyagot, -sürgősen! adjuk be..., -sajnos, -KIOLVASTUK: -AZNAP JÁRT LE!!!
metal · http://electric.blog.hu 2016.04.27. 12:05:55
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.27. 12:19:38
AtiSnatch 2016.04.27. 12:53:09
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.27. 12:55:47
AtiSnatch 2016.04.27. 12:57:54
ööö,izé 2016.04.27. 18:21:36
"Mi a szarnak adat be ennyi mindent a kedves szülő a gyerekének? Jézus mária" Maga nem hogy 5+2 évet, 5+2 hónapot nem töltött tanulással, ha mégis patikus, akkor szép képet fest a szakma képviselőiről. Ha ilyen a többi is, akkor nem csodálkozom a posztoló esetén, 2. patika-poszt egy hónapon belül. De akkor ne tessenek csodálkozni, ha az ügyfelek is a jó krva anyjukba küldik magukat.
Hülye liba!
atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.27. 20:21:10
SassyInSantaMonica 2016.04.27. 20:21:39
szsuzsanna 2016.04.28. 07:40:47
-az ablakokat is meg kéne már..., -de, mostanában baromira fáj a derekam...
Majmász Gedeon 2016.05.02. 16:31:19
www.tenyek-tevhitek.hu/vedooltas-vakcina-csecsemo.htm
www.tenyek-tevhitek.hu/oltani_vagy_nem_oltani.htm
www.ketezeregy.hu/oltas/index.html
www.youtube.com/watch?v=fsyM73CDDYQ
metal · http://electric.blog.hu 2016.05.03. 08:53:11
Majmász Gedeon 2016.05.04. 00:29:57
AtiSnatch 2016.05.04. 08:54:44
atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 10:19:13
atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 10:21:42
- Nem, Ottó az kétté.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.05.07. 11:36:24
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.05.07. 11:42:20
mechanikus körte 2016.05.09. 21:30:39
Egyébként a varicella elleni oltást azért érdemes beadatni, mert egyre több súlyos lefolyású, esetenként komoly szövődményekkel járó megbetegedés van az utóbbi években, az is előfordul, hogy a betegségen már átesettek (akik elvileg immunisak a kórokozóra) ismét elkapják a bárányhimlőt. Minden szir-szarral én se oltatnám be a gyerekeimet (ha ilyen kicsik lennének még:-)), de ezt legalábbis megfontolnám. Számomra amúgy döbbenetes, hogy a ma embere mindenféle kütyüt megvásárol (akkor is, ha a lehetőségek töredékét sem használja ki rajta), de az egészsége védelmében kifejlesztett modern gyógyszerekre, oltóanyagokra stb. gyanakvással tekint, inkább vesz ufócseppeket méregdrágán.
Erika Magyar 2016.05.14. 09:41:07
Sokan végzettség nélkül dolgoznak.