Tékozló Homár

Mekk Elek szelleme eleven

2016.04.27. 10:29 | Homár Hilda | 122 komment

Egyetemleges lelet, mely felemleget kellemetlen esetet. Ne feledd, kezeskedjen neked mester eleve, meg ne legyen ereszed elemekre szedve hetekre.

Kedves Homár és olvasók,

íme egy rövid történet, hogy hogyan NE újítsatok fel lakást. Elöljáróban annyit, hogy feleségem 8. hónapos terhes, tehát a felújítást gyors be kell fejezni (immár. Mikor nekikezdtünk, még volt időnk...) 

Egy kispesti panellakást vásároltunk tavaly év végén. Tudtuk (azaz megvásárlás után megtudtuk), hogy két feladat vár ránk a felújítás során:
- elektromos rendszer teljeskörű felújítása
- fürdőszobafelújítás és hidegburkolás (fürdőben és konyha/nappaliban), két fal bontásával ill. áthelyezésével

A rászánható összeg sajnos csak közelröl volt jól látható, így generálkivitelezővel nem tudtuk megcsináltatni (értsd: 900.000 Ft volt rá kompletten), így két külön vállalkozót bíztunk meg a feladattal: egy villanyszerelő brigádot és egy magát amúgy generálkivitelezőnek mondó vállalkozót.

A villanyszerelés rendben lezajlott, bár ők is 2 napot csúsztak, mivel "kemény volt a panelfal, nem számítottak rá". Az ő munkájukat követő napon jött is a "kőmívesbrigád", bontani (műanyagpadlót felszedni, falat kibontani, fürdőkádat kiszedni stb). Állításuk szerint 2 nap alatt mindent kibontanak, majd 4 nap alatt a teljes burkolás, csempézés, járólapozás kész lesz.

3 hetet töltöttek a lakásban:
- A két fal közül az egyiket kiszedték,a másikat csak részben.
- A kádat behelyzték, a csempézést elrontották: a csempék helyenként 2,5 cm-re vannak a faltól, a kád elé behelyezett impregnált gipszkartonról a járólapok (mert azt tették rá csempe helyett) maguktól leesnek.
- A lehelyezett járólapok rálépésre eltörnek (alattuk üreges a ragasztózás).
- A vízvezetékszerelés hibás, az alattunk lakó kedves hölgy lakása ázik tőlünk.
- Az előszobát és a nappalit nem is lapozták le. Azaz, egyszer lelapozták, amit felszedettem, mert ott is törtek a lapok. Összesen kb 60-70 darab járólap tört el, amit nem akartak pótolni, mert "kábé pont ennyi kell majd a szélére toldásnak".
- A konyha le van lapozva, kopogtatásra üreges, a lapok használatkor eltörtek.
- A fürdőben fent hagyták az előző mosdótál rögzítőcsavarjait (köré befaragták a csempét). Amikor kérdeztem, miért, azt mondták, hogy megnézték, és az új mosdótálhoz is pont így kell lenniük a rögzítőknek. ehhez képest az új mosdótálat és bontottam ki a dobozából. természetesen sem a rögzítők távolsága, sem a magassága, sem a mérete nem stimmel.

Itt állunk tehát, 1 hónappal kisfiam megszületése előtt, egy romos lakásban, víz nélkül. A csapat szombaton küldött egy Viber üzenetet, miszerint a "szomszédok állandó vegzálása miatt levnoultunk. Sziasztok." Mindezt úgy, hogy 3 héten keresztül véstek, fúrtak, faragtak és nem tudták kiszedni a falat. Mert "szokatlanul kemény volt"... szerintem a szomszédok nagyon is türelmesek voltak. Egyszer mindenkinél elszakad a cérna.

Tanács: olcsó húsnak még mindig híg a leve. Csak szerződéssel, határidővel dolgoztassatok - ha nem elég rá a pénz, akkor inkább ne vágjatok bele.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egysimaegyfordított 2016.04.27. 10:35:18

Csak nem első vok ? :) Amúgy azt szeretném írni, hogy az uccsó mondat MINDENT összefoglal :)

sáros_tehén 2016.04.27. 10:36:04

Fejlődünk.. már az első mondatban benne van a kismama...

sáros_tehén 2016.04.27. 10:39:13

@Hilda : a poszter itt mit akart? Dicsekedni (a saját hülyeségét) vagy hőbörögni?

Terézágyú 2016.04.27. 10:39:38

és akkor mostan mit lehet erre mondani...?
És mit mondanak a fogyasztóvédők...?

Egysimaegyfordított 2016.04.27. 10:40:47

@Terézágyú: Azt, hogy be kell perelni a panelfalakat :D

The Crazy One 2016.04.27. 10:43:08

ezt is lehet törölni:
KI NEM BASSZA LE, HOGY KI MIKOR HÁNY HÓNAPOS TERHES ?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.27. 10:43:26

vegyetek már egy kiskutyát is vazze, mert így hiányos a sztori.
amúgy meg tényleg mit lehet erre mondani? adót fizetni fáj, de a garancia meg mégiscsak kéne?
maaaóóórgittt.

Terézágyú 2016.04.27. 10:45:27

@sáros_tehén:
"Fejlődünk.. már az első mondatban benne van a kismama... "

Bocs, de az a második mondat :))))

Terézágyú 2016.04.27. 10:46:55

"A csapat szombaton küldött egy Viber üzenetet, miszerint a "szomszédok állandó vegzálása miatt levnoultunk. Sziasztok.""

Tegeződtetek a szerelőkkel????? Öreg hiba...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.27. 10:47:11

amúgy a festett cementpadló felettébb praktikus tud lenni és a hülye is le tudja rakni mert magától szétterül. csak mondom.

AtiSnatch 2016.04.27. 10:49:05

Kemény, mint a panel.

sáros_tehén 2016.04.27. 10:51:06

@Terézágyú: Jogos. Nem is értem hogy kerülhet be ilyen jellegtelen poszt. :))

rarabel 2016.04.27. 10:51:56

@sáros_tehén: nem csak a kismama van benne, hanem az állat is.
A poszter, mint marha...

sáros_tehén 2016.04.27. 10:52:24

" A csapat szombaton küldött egy Viber üzenetet, miszerint a "szomszédok állandó vegzálása miatt levnoultunk. Sziasztok." "

És a maradék pénzért nem mentek vissza? Ja hogy poszter előre kifizetett mindent?? Ha ekkora barom vagy...

Terézágyú 2016.04.27. 10:53:51

"ők is 2 napot csúsztak, mivel "kemény volt a panelfal, nem számítottak rá"
...
"Mindezt úgy, hogy 3 héten keresztül véstek, fúrtak, faragtak és nem tudták kiszedni a falat. Mert "szokatlanul kemény volt"..."

Különleges panelfal. Gránitbul van.
Jó ötlet volt kitalálni, hogy ki kell szedni egy panelfalat...???

Egysimaegyfordított 2016.04.27. 10:53:51

Én mondjuk az első járólap eltörés után kivágtam volna őket. Azt meg nem is értem, h gipszkartonra (!) csempe helyett(!) járólap......??? 3x kellett nekikezdenem olvasni. Hát Möargitt, de télleg !!!??

Egysimaegyfordított 2016.04.27. 10:55:26

@Terézágyú: Ki lehet szedni. Nem mondom, hogy simán.... de ha nem főfal, ki lehet. Megfelelő (szak)értelemmel .

Terézágyú 2016.04.27. 10:58:51

@Egysimaegyfordított:
Nem kétlem.... de jó ötlet volt? :)

Egysimaegyfordított 2016.04.27. 11:01:31

Hát ebben az esetben nem, nyilván :)

sáros_tehén 2016.04.27. 11:06:05

@Egysimaegyfordított: Meg sem merem kérdezni, hogy statikust megkérdeztek-e vagy csak ötletszerűen.. "te apácska.. ugye ki lehet szedni azt a falat?? Hát hogyne édesem.."

Egysimaegyfordított 2016.04.27. 11:20:51

@sáros_tehén: öööö... igen, ez számomra is nagy kérdőjel; lehet úgy gondolták, hogy lakberendezés ala panel az úgy van, hogy minden fal mozgatható :p (ebben az esetben lehet jobb is hogy az egyik falat csak részben tudták kivájni..........)

Bruszli 2016.04.27. 11:24:36

Ha jól tudom, panelből falat kivenni terv- és építési engedély köteles, e-naplóval fűszerezve, szomszédok beleegyezésével.

sáros_tehén 2016.04.27. 11:24:48

@Egysimaegyfordított: Viccet félretéve.. vajon hány olyan panel ház lehet ahol a bentlakók szétbaszták a főfalakat, és csak a szentélek tartja össze, és nem dől össze az egész a gecibe...

Egysimaegyfordított 2016.04.27. 11:29:31

@sáros_tehén: Remélem, nem sok ......Vmi engedélyt kell kérni hozzá.

Manyecska. 2016.04.27. 11:37:43

@sáros_tehén: biztos állt egy tehén a szemöldökfa alatt az tarcsa ezeket.

FDToth 2016.04.27. 11:42:24

utolsó pont a lényeg! ja és kötbér, minden esetben! és nem egy vállakozóttól kell kérni ajánlaotot, hanme többtől. ja és referenicák. sajnos a kivitelezők 90%-a kókler, és mivel senki sem elenőrzi őket, senki sem foglalkozik velük, elkedzenek vmit, beszedik az előleget, levonulnka és kész.
úh papír, papír, papír! :)

McZozo 2016.04.27. 12:03:11

@Egysimaegyfordított: Az egy dolog de az hogy gipszkarton kadhoz meg a masik Gipszkarton ugyanis nem az a tipikus vizallo tortenet

McZozo 2016.04.27. 12:05:33

@sáros_tehén: Mos miert bantod oket, a kerdes cask az volt ki lehet e szedni. Es ugye kiszedni mindent ki lehet. Azt nem targyaltak hogy osszedol e a panel utana :)

Egysimaegyfordított 2016.04.27. 12:09:59

@McZozo: Hát ezt nem(sem) értettem én sem. Hogy gipszkarton hogy jön a kád elé? meg járólapot rakni rá, csempe helyett....de még a csempét se bírja, nemhogy járólapot....Á, na mindegy.

McZozo 2016.04.27. 12:10:32

Mindentol fuggetlenul azert a fo hiba az, hogy gyanitom elore fizetett a poszter. Es ugye epitesi valalkozonak elore max az anyagkoltseget. Kulonben az isten haragja sem fogja oket arra kenyszeritneni, hogy ad egy jol melozzanak, ad ketto amit elb@sztak kijavitsak.

Valaki irta hogy fogyvedo mit mond gyanitom hogy itt semmit. Ez max polgari peres eljaras lehet.

Terézágyú 2016.04.27. 12:20:29

@McZozo:
"Valaki irta hogy fogyvedo mit mond gyanitom hogy itt semmit."

Én írtam.
De szarkazmus volt.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.27. 12:24:31

@McZozo: amivel házhoz megy a lófaszért.
A szomszédjai (már ha és amennyiben hajlandóak) segítségével bizonyíthatja, hogy a trógerok ott zörögtek, de fel fog merülni néhány kérdés. Szerződés? Számla? Semmi? Elvileg a bíróság áfacsalást nem vizsgál, de ki tudhassa, nem szólnak e fű alatt az avh-nak, aztán behívják a feleket egy kellemes vagyonosodási vegzálásra.
Ez után jön az, hogy a trógerok tudják hol lakik ... ugye, aztán véletlenül megbotlik hazafelé menet egy fűszálban, és össze-vissza töri magát (kezét, lábát, meg a zorrát).

McZozo 2016.04.27. 13:01:40

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Azert a kez lab eltoressel a kivitelezo is megutheti rendesen a bokajat.
A tobbi viszont sajnos igaz.
Bar szobeli szerzodes is letezik es ugye azzal hogy csinalt valamit a kivitelezo rautalo magatartasaval eletbe lep meg a szobeli szerzodes is. Es itt gyaniitom hogy nem azt kell bizonyitani hogy az mennyirol szolt hanem hogy milyen karokat okozott azt ugye meg egyszerubb mert visz kepeket a birosagra iletve lehet egy masik generalkivitelezovel arajanlatot iratni hogy mennyi is lenne a renovalas.
Az afa resz meg fokeppa kivitelezot fenyegeti nav oldalrol mert teged mint vevot pont nem erdekel mint maganszemely.

enrico palazzo 2016.04.27. 13:03:03

Most ez tényleg a "Tipikus magyar balfasz naplója" c. regény? Évek óta keresem!

2016.04.27. 13:12:24

nem tudom hány m2 a lakás, de ha két falat is k akar szedni, akkor legalább 50 m2
ennek a felújítása alsóhangon is 3 misi

RedWing 2016.04.27. 13:24:32

@Bruszli: "Ha jól tudom, panelből falat kivenni terv- és építési engedély köteles, e-naplóval fűszerezve, szomszédok beleegyezésével."

+ statikus szakvélemény ;)

Nick-son 2016.04.27. 13:26:52

Hát azért ne is haragudjatok de nagyon amatőr módon álltatok neki az egésznek. Azon nem csodálkozok ha a szomszédok kikattantak.

Ha 900.000 Ft -om van egy panel komplett felújításra akkor nem falakat bontogatok ebben a körben. Mert a panel az csak panel marad akárhogy öntitek bele a pénzt, de normálisan azért működhetnek benne a dolgok attól még hogy panel.

Villanyt normálisan megcsináltatom igényes kábelcsatornákkal kb. 250 vizet normálisan megcsináltatom kb. 150. Szőnyegpadló, laminált lap a szobákba kb. 150. Kifestetem az egészet kb. 150. 700 -nál járunk. Még kétszázat el lehet lőni a konyha fürdő wc burkolására, max még az előszoba felületre nem sok. Elfogyott a pénz.

Burkoláshoz meg burkoló kell. Nem generálkivitelező.

A villannyal két napot csúsztak? Gondolom képesek voltatok bevésetni az egészet, máskülönben ez egy napos munka összesen. Meg lehet csinálni, gépet embert szomszédot nem kímélve, de a panel az csak panel lesz akkor is ha nem látszanak a vezetékcsatornák.

Falat egyáltalán nem bontogatnék ha 900.000 Ft a keretem. Generálkivitelező.... höhö :)

Sajnos ilyen kevés pénzből nem lehet Csekovics bárót játszani, hogy itt a kulcs aztán két hét múlva jövünk.

anarch 2016.04.27. 13:35:18

Attól még kiírhatták volna, hogy melyik cég az amelyik nem tud járólapot lerakni.

AtiSnatch 2016.04.27. 13:36:23

@vanek ur: a mapei is jól kitolt a poszterrel, hogy csak tegnap töltötte fel ezt a posztot... helyükben levenném, mert kinéz nekik egy per :D

AtiSnatch 2016.04.27. 13:38:59

@anarch: most csak a hogyant írták le, következő poszt a kivel lesz :)

Terézágyú 2016.04.27. 13:44:59

@anarch:
"Attól még kiírhatták volna, hogy melyik cég az amelyik nem tud járólapot lerakni. "

Járólap és Társa Kft.
Ct: Járólap János.

Nick-son 2016.04.27. 13:46:03

Meg az is érdekes mégis milyen panel az amiből két falat ki lehet szedni? Egyáltalán abban sem vagyok biztos, hogy a lakók által szabadon bontogathatóak a falak... tudnak erről a tulajdonos társak? Közös képviselő? Mekkora állat buli lehetett ez a szomszédoknak három hétig :)

A felújításnál már csak az lesz a jobb amikor beköltöztök aztán megismerkedtek a megtépázott idegzetű szomszédokkal :)

Egysimaegyfordított 2016.04.27. 13:48:33

@Terézágyú: Afenét! Gipszkatonra Járólapot Kft.
Ct. Jóljártam (megint) János.

Bruszli 2016.04.27. 13:48:58

Egyébként a csávó örülhet, hogy a szomszédok nem jelentették fel, mert ha engedély nélkül csinálja, akkor simán közveszély okozás esete forog fenn.
Azt hiszem Pécsen van egy toronyház, már rég kiköltöztették a lakókat, mert statikai problémái vannak.

Terézágyú 2016.04.27. 13:50:33

@Egysimaegyfordított:
Az úgy túl direkt...
Mindenki arra gondol, hogy azért hívják Járólap kft-nek, mert jól tudnak járólapot lerakni - valójában még sose raktak le járólapot - de jogosan viselik ezt a nevet, mert ez a cégtulajdonos neve...
Lásd még: makói hagyma.... :P

AtiSnatch 2016.04.27. 13:53:15

@Bruszli: azért remélem még nem vagyunk olyan mélyen, hogy csak úgy nekiállnak kivágni random falakat a panelból. Naiv vagyok? Ha meg mégis úgy történt, remélem még a katasztrófavédőket is rájuk hívják, majd egy kicsit kipótolják a 900 ezret.

Egysimaegyfordított 2016.04.27. 14:00:51

@AtiSnatch:
Akkor már most az is lényeges momentum, hogy hol is van ez a panel.....!? De csak nem állnak neki enteriőrbe' panelfalakat csak úgy kivetetni...........

Terézágyú 2016.04.27. 14:02:39

Lehet, hogy egyetlen helyiséggé alakítják át az egész lakást... Ez a modern...
:)

Bruszli 2016.04.27. 14:07:27

@AtiSnatch:

Rokonok szomszédja megtette! Igaz egy kisebb társasházban, fel is jelentették.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.27. 14:09:16

@Egysimaegyfordított: dehogynem. Ha eccer a fenghusi (vagy a zasszony) aszongya, akkó' nincs kérdés, ki köll venni.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.04.27. 14:11:26

A cegek megnevezese nelkul ez igy fing a szelben poszt, ertelme nem sok van. Eleinte probaltam sajnalni a posztereket de minel tovabb olvastam annal inkabb elhatalmasodott bennem az erzes, hogy mindent megtettek a jelenlegi helyzetukert. Annyibol jok az ilyen posztok, hogy mire az ember maga is felujitasba fogna tudni fogja hogyan NEM szabad hozzakezdeni. Mas karan tanul a torzshomaros. Szoval vegulis kossz vagy mi.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.04.27. 14:15:55

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Nyilvan asszonka latott valami trendi lakberendezos blogon valami trendi dolgot es kiadta az ukazt, hogy ha torik ha szakad neki olyan kell. Csak azt kifelejtette a szamitasbol hogy ami egy szazotven negyzetmeteren szepen fotozva jol nez ki es mukodik az negyvenen egy panelban nem biztos hogy ugyanolyan lesz.

CsakLajosAz 2016.04.27. 14:34:07

"Tanács: olcsó húsnak még mindig híg a leve. Csak szerződéssel, határidővel dolgoztassatok - ha nem elég rá a pénz, akkor inkább ne vágjatok bele"

Pontosan. Ha így tudod, miért nem így csináltad????

Mellesleg zseniálisak az ilyenek.. Faláthelyezés. fal kivétel... Panelben. Agyam eldobom.. Statikus volt? Pöcsétes papír is? Szomszéd lakásokat, lent, fent megnézte?

Azzal tisztában vagy zsenikém, hogy a panelek egymásra épülnek, önálló falakból, és térelemeknől állnak. Csak úgy brahira falat kivenni elég.. hogy is mondjam finoman.. Öngyilkosság? Mert mi van, ha a szomszéd is kivesz ezt-azt.. meg betesz egy ajtót, meg nyílást vág.. Az egész statikailag instabil lehet. Aztán jön egy pici izgés mozgás a földben, és hopp, Mariska néni fotelestül beesik hozzátok. jobb esetben. Rosszabban össze is dől az egész...

Azt nem értem, az ilyet egyáltalán hogy lehet kitalálni? Az autód tetejét is leflexeled, mert kabriót akartál, de arra nem volt pénz???

Villanyszerelők mit csináltak? Nyugtass meg, hogy hosszában marták be a panel falába a vezetékeket.. hogy még kapjon szerencsétlen fal egy kis gyengítést. tudod, mi miatt használtak anno MM-FAL kábelt, laposat, alut? Mert basszus az volt az, amihez nem kellett a falat elvékonyítani. Nem voltak akkor sem hülyék ám a tervezők.. Nem viccből nem a falban mennek a vezetékek gégecsőben/bergmann csőben.

Édes drága jó Istenem. Köszönöm, hogy nem panelban lakom, és nincsenek ilyen barom szomszédaim..

Kis adalék:
www.youtube.com/watch?v=qALvZJIewDc

Innen kezd el nézni, és nézd végig az egész sorozatot, jó pár rész... Aztán gondold végig, mit tettél..

Még egy kis adalék:
Itt is csak 1-2 falat vettek ki, meg helyeztek át..

www.youtube.com/watch?v=BLawINqfGeg

Treff Bubi 2016.04.27. 14:34:14

Majdnem egymillió forint nálam már az az összeg, aminél kényesen ügyelek, hogy minden törvényesen, papírokkal történjen. Sajnos a korrekt szakember nagyon ritka, én az elmúlt hónapban két vizes hibaelhárításhoz hívtam szerelőt (két külön vállalkozót), mindkettőt vissza kellett hívni, mert új helyen romlott el, amit megjavítottak.

atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.27. 14:50:25

Egyetértek az előttem szólőkkal, statikus megkérdezése nélküll nem mernék csk úgy kiütni falakat, panelben végképp nem.

1. Csempézni dupla gipszkartont lehet, megfelelően rugalmas ragasztóval. 2.Fürdőszobéba lehet tenni impregnált gipszkartont. De nekem egyik se jutna eszembe, szerintem mindkettő hülye ötlet.

Mikor az első csempe tört, akkor kellett volna kirúgni az egész bagázst? Ja, ismeretlennek előre fizettél? Így jártál.

"a csempék helyenként 2,5 cm-re vannak a faltól"

Ezt nem tudom értelmezni. Csak úgy lerakták a fal mellé?

Terézágyú 2016.04.27. 14:58:34

Mellesleg:
"Egy kispesti panellakást vásároltunk tavaly év végén. Tudtuk (azaz megvásárlás után megtudtuk)"...

A megvásárlás után derült ki, hogy felújításra szorul a lakás...??

Manyecska. 2016.04.27. 15:01:45

@CsakLajosAz: volt egy felső szomszédunk régen, az 5 centi!!betonnal óhajtotta kiönteni a lakását nagyon megköszöntük hogy nem tette:(( xd ilyen virgonc repedések futottak végig a plafonon amúgy is mert galériázott az állatja. Tegnap a cirkó szerelése közben majd' én fogtam a mester lábát /nem a harmadikat mielőtt valaki beszól/ mert fél lábbal a mosógépen állt /ezt sosem fogom megbocsájtani!/ fél lábbal meg a házfalon, kéményügyileg.xd A jó szakember kincs szegény poszter megszívta /bár nem olvastam a poszt/ ! :( Vége.

sáros_tehén 2016.04.27. 15:02:53

@Terézágyú: Biztos éjszaka nézték meg amikor áramszünet volt. :))

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.27. 15:08:44

@Terézágyú: igen, mert addig a hibákat takarták a szekrények, tvk, festmények, kádak, falak, hűtők, etc. :P

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.27. 15:09:50

na, bránerrángató blogmoci megin' lenyeli a kommentem. ROHAGGY EL A NEVED/FEJLESZTŐDNEVE -NAPJÁN.

The Crazy One 2016.04.27. 15:10:58

@atpijkamo99: atpi, hó elején lesz áprilisi homár összegzés?

atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.27. 15:26:21

@The Crazy One: Mit összegezzek?

Két hete nem törölt a Hilda. Majd kirakom a korábbi törléseit, de nem volt sok.

neet 2016.04.27. 15:27:40

Én azt nem értem, h amikor ilyen túlkínálat van, mér nem olyat pecót vesz az ember amit nem kell lebontani és újra felhúzni?
Ismi árult múltkoriban ingatlant, először jópénzért, majd árában, majd áron alul. Majd eladta, cca 2 év után. (Jelzem, jó helyen.) Csak kb volt mellette 30 (ha nem 300) másik a kategóriában.

neet 2016.04.27. 15:29:45

Másik ismi hosszas keresgélés után beletrafált álmai házába. Megvette. Az első főfalon kívül a földdel tette egyenlővé a házat és újraépítette az egészet. Mér nem vette mega szomszédos üres telket asse értem. És még egy csomó dolgot nem értek.

The Crazy One 2016.04.27. 15:32:18

@atpijkamo99: hálistennek lecsillapodott :D

Terézágyú 2016.04.27. 15:35:01

@The Crazy One:
Ne cikizzétek mán.

Olyan aranyos tud lenni... Én csípem.

Manyecska. 2016.04.27. 15:41:49

@atpijkamo99: nem, azóta tágult a világegyetem!! :D Meg az én világképem is a mostani páárom egy tízessel ugyan papíbb nálam /:D/ de marha ügyes, múltkor belénktolattak a piros lámpánál /nem figyeltük na / azt a szeme se rebbent aznap mindig kalapált egyet a motorháztetőn /Merci/ ahányszor kiszállt aznap xd ..bezzeg tőlem félti mer kicsi vagyok a kocsi meg két tonna, de lehet hogy fordítva? :P ON Végre egy igazi kézműves férfi!:D
Itt mi a kérdés tkp. a posztban???

Terézágyú 2016.04.27. 15:43:54

@Manyecs:
"Itt mi a kérdés tkp. a posztban???"
Képzeld: nem volt kérdés :) Csak válasz volt.

De miről szólt a te kommented?....:-O

Manyecska. 2016.04.27. 15:46:50

@Terézágyú: Apti nem látott még csempevágót. De biztos evett már.:D :D bocsánat. on xd

atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.27. 15:52:21

@Manyecs: Meg is emésztettem. Csempevágóval kelek, fekszem.

Múlt héten felexeltem 30x60-as járólapokat, mert hosszában nem fért be a csempevágóba.

Terézágyú 2016.04.27. 15:53:19

@Manyecs:
"Apti nem látott még csempevágót"

Nem sokan láttak. Én is csak azért láttam, mert már jártam a csempevágóhídon.

Terézágyú 2016.04.27. 15:56:08

@atpijkamo99:
"Múlt héten felexeltem"

flexeltél?
felikszeltél?
felé(k) szeltél?

Manyecska. 2016.04.27. 16:06:11

@atpijkamo99: de milyen lyárólap az ami törik??????? jut eszembe a párom Kompi in live napi ötször sztendáp van telefonban :D bocs Kompi.. ON Meg milyen már hogy lyárólapot tesznek fel csempe helyett??? bár sok helyen látni.... vadászposzt..:D

gabors 2016.04.27. 16:09:12

"Tanács: olcsó húsnak még mindig híg a leve. Csak szerződéssel, határidővel dolgoztassatok - ha nem elég rá a pénz, akkor inkább ne vágjatok bele."

Ez egy nagyon jo cikk mert a megoldast maga a posztolo irj az utolso bekezdesben. Csak azt nem ertem ha ilyen okos ezt miert nem igy kezdte ??

Terézágyú 2016.04.27. 16:10:13

@Manyecs:
" de milyen lyárólap az ami törik???????"

gyenge. törékeny.

örülök, hogy segíthettem.

gabors 2016.04.27. 16:20:55

@Terézágyú: " de milyen lyárólap az ami törik???????"

gyenge. törékeny.

Minden jarolap eltorik csak eleg nagy kalapaccsal kell problakozni ...

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.04.27. 16:31:47

@Manyecs: "de milyen lyárólap az ami törik???????"
Bármelyik, amelyik szarul van letéve.

"Meg milyen már hogy lyárólapot tesznek fel csempe helyett???"
A járólap nagyobb, gyorsabban be lehet vele fedni az adott négyzetmétert. "Jóvanazúgy"-effekt.

Hátrányos helyzetű kaviár 2016.04.27. 17:02:08

Én ezt nem értem. A posztolónak nincsenek barátai? De haverjaisem? Vagy legalább ismerősei?
No, csak mert ez a poszt nagyon úgy hangzott, mintha szórólapokról választotta volna ki a felújítási brigádokat. Az meg ritkán sül el jól. Mint most sem.
Az meg a másik, hogy 900 ezer forint teljes panel felújításra ... háááát, pont olyan minőségű munkára számíthat érte, mint amilyent kapott. Én rohadtul darelnék azoktól az elektromos vezetékektől is.
A posztoló ugyan nem jelezte, de nagyon kíváncsi lennék, hogy vajon statikus látta-e az ő illetve az alatta/felette/mellette levő lakásokat, mielőtt falbontásba fogott?
Volt tavaly tavasszal lehetőségem egy igen olcsó, belvárosi lakás megvásárlására. A gond a beosztása volt, ugyanis fürdőből kellett volna konyharészt alakítani, és azt megnyitni részben a nappali felé. Na, és persze a konyhából meg fürdőt. Hát első lépés, statikus, egyáltalán, lehetséges-e? Az volt. Második lépés, Elmű, Főgáz, vizesek ... az átkötések miatt. Mna, itt szálltam ki belőle, mert ugyan az is lehetséges volt, de az általam elképzelt komplett felújítás ára már meghaladta volna a lakás vételárának összegét. És még csak az elektromos hálózatot sem kellett volna felújítani. Oké, volt ugyan egy erkélyépítési kérdés is, de az volt a legalacsonyabb összeg, mindent egybevéve.
Végül megúsztam egy üveg whiskyvel, meg rengeteg erre szánt idővel. A whisky a statikus ismerősnek ment.

atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.27. 19:35:22

@Manyecs: A Praktikerben kapható összes járólap eltörik, ha üógyesen a két végénél teszek alá ragasztót.

Meg ha beltéri a feljárón megszívja magát olvadó hólével, és a következő fagynál szétrepedezik.

Múltkor mutattak 60x90 járólapot, 2 cm vastag, na AZ nem törik. De a vágásához is többmilliós gép kell.

Hátrányos helyzetű kaviár 2016.04.27. 19:40:17

@atpijkamo99: Az összes, átlagos, háztartásba szánt járólap eltörik, ha csak a négy sarkán van rögzítve, és nincs alatta alapozás. Az a rohadt fizika, az! :P

atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.27. 20:11:19

@gabors: "Minden jarolap eltorik csak eleg nagy kalapaccsal kell problakozni ..."

Bontottam vésőgéppel talapzatot. Beton, csempe nem probléma. Az itonggal gyűlt meg a bajom, nem reped. A végén vésővel-kalapáccsal kellett az itong maradékát letisztítani. Kurvaerős csemperagasztót használunk manapság.

atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.27. 20:16:20

@Hátrányos helyzetű kaviár: "Az a rohadt fizika, az!"

:)) Mióta szinonímája a hanyagságnak, hozzánemértésnek a fizika? Einstein kitágította a hanyagság megismerésének határait? Wigner Jenő hozzánemértésből kapott nóbeldíjat?

Hátrányos helyzetű kaviár 2016.04.27. 20:39:54

@atpijkamo99: Nem a szinonímája, hanem a következménye.
Az általad is említett spéci járólapokon kívül, az összes átlagos bereped középtájon, ha nincs alatta alapozva, csak a széleken rögzítve.
Ilyen ez ...
Viszont a posztra is referálva, tényleg nem értem, de rohadtul nem. Ha nem kapja meg akciósan, 150 forinttal olcsóbbal a csirkecombot, mert vagy eklfogyott már, vagy félrenézte az akciót, akkor képes órákat őrjöngeni a legtöbb ember. 150 forintért. 900 ezret meg csak úgy kifizet a semmire.
A csirkecombbal jobban járt volna ...

atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.27. 20:43:12

@Hátrányos helyzetű kaviár: "A csirkecombbal jobban járt volna ... "

:))

Hát nemtom. Mamutcsontból lehet kunyhót építeni. A csirkecombban nem vagyok biztos.

Hátrányos helyzetű kaviár 2016.04.27. 20:56:37

@atpijkamo99: Nem hiszem el, hogy egy "m'"-el írtad a mamutot! A kibaszott pláza miatt, már az az E.T., aki helyesen írja. :(
Jah, különben csirkecsontból is lehet, ha van elegendő ;)

Bicepsz Elek77 2016.04.27. 21:14:18

Csinald magad es milliokat sporolhatdz meg!!

Bicepsz Elek77 2016.04.27. 21:18:50

@Bicepsz Elek77:
Mar itthon is nemetorszagi meg angliai arakkal dolgoznak. Eljon az ido, hogy Vettel glattel es Blatter flexel ;-( l

gabors 2016.04.27. 21:19:35

@atpijkamo99: ja hat ha rendesen le van ragasztva az gondolom mas de nem ez volt a kerdes :-)

Hátrányos helyzetű kaviár 2016.04.27. 21:46:45

@Bicepsz Elek77: Hm, apám már jó 20 éve is egyedül rakta le a konyha és fürdőszobai járólapokat és csempéket. Sosem volt semmi szakmai köze hozzá, lévén elektromérnök. Csak utánaérdeklődött, és tanácsot kért, mit, hogyan és miért éppen úgy? Én meg nagyon sokat segítettem neki anno, előre-hátramozdítóként. 1,5 nap alatt járólapoztuk le a konyhát, zárt erkélyt és előszobát. Most már lassan negyed százada, de azóta sem próbált meg egyetlen járólap sem berepedni ... talán, mert normálisan csináltuk.
Ja, és glettelni/alapozni/festeni meg már 13 éves koromban tudtam, nőnemű létemre, ugyanis kénytelen voltam megtanulni egy közösségi-buli ház miatt ... azóta többször is használtam eme képességemet. És így úsztam meg 30 euróból a bérletem festését, kisebb glettelési cuccait, szemben a kollégáimmal, akiket minimum 150 euróra vettek le. Ugyanazért.

gdobo76 2016.04.28. 08:50:22

Nem értem miért problémáztok azon, hogy gipszkartonra akart csempézni...
(Az más kérdés, hogy a mekkelek járólapot tett rá.)
Pont a vizes helységekbe találták ki az impregnált gipszkartont, amire simán lehet csempézni a megfelelő ragasztóval (de normál gipszkartonra is lehet, csak elő kell késziteni ehhez).
Nálunk a tetőtéri wc-ben gipszkarton van, csempézve kb 2m magasságig. Lassan 3 éve, és semmi nem akar leesni repedni stb. (Igaz sajátkezüleg csempéztünk :) )

Ettől függetlenül azért a kád oldalát inkább ytongoztam volna...

Manyecska. 2016.04.28. 08:58:52

@Terézágyú: hádde LYÁRÓlap, benne van a nevében hogy járnak bocsánat lyárnak ralyta! :O
mellesleg a páromba megint beletolattak reggel a lámpánál, lassan a Merci is rommá törik:DD :(( most csak a renccámtábla..

Manyecska. 2016.04.28. 09:00:44

@Terézágyú: viszont állítólag a szürke /jelen esetben ezüstmetál/ kocsik láccódnak a legrosszabbul valszeg ezért tolatnak bele folyton :D ? ON

NoGentleman 2016.04.28. 09:21:38

@Egysimaegyfordított: @CsakLajosAz: @sáros_tehén: Csak a hozzáadott infó kedvéért:

- statikus volt
- a válaszfal (nem tartó elem) bontása nem tervezés- és engedélyköteles
- vannak haverok, sokat segítettek (nem falbontásban, de szekrénypakolásban pl)
- akinek nem esik le az összefüggés a terhes nő és a lakásfelújítás sürgőssége között, annak bizony nehéz segíteni :)

Béke, homártrollok (ez egy új állatfaj lesz Brehm nagylexikonában :D )

NoGentleman 2016.04.28. 09:28:31

@Egysimaegyfordított: Egy klasszikust idézve: akart a franc! (gipszkartonra csempézni). Csak a sok nagytudású, aki egy homár blogposzt után a szendicssütéstől az atomfizikáig mindenhez ért, odáig már pl nem jut el, hogy PANELlakásról beszélünk, ahol a fürdőszobában a fűtés a kád elé van beszerelve (teljes szélességű lamellált cső), így semmi más nem fér a kád elé, csak egy gipszkartonlap.
Tervben amúgy ytong tégla lett volna... nem sokkal jobb, de valamivel igen.

Manyecska. 2016.04.28. 10:11:54

@NoGentleman: miér egy pasi is lehet terhes.... hosszútávon .. :P grat a bébihez de ilyeneken nem szabad sajnos spórolni /most már tudod/, nekünk olyan rejtett hibák jöttek ki hat évvel a felújítás után hogy bontani kellett majdnem a falat is!!!! /víz/ egyszerűen a szemétláda-ismerős volt!!- kispórolta a nemtom milyen csövet helyette máshogy oldotta meg -valszeg nem találhatta akkor- még gondolkoztam is hogy simán kifizethetné a javítás költségeit....mindezt ünnepnap a párom súlyos húszasokért csinálta akkor , gondoltam inkább összeköltözünk :D ..

Egysimaegyfordított 2016.04.28. 10:15:37

@NoGentleman:

Aztat ki kell szedni, le kell kötni, élyen a törcsiszárító ! :) Vagy jtong télleg.

joska61 2016.04.28. 10:26:27

Üdv a magyar valóságban. Bár azt hiszem ez még a szokásosnál is trébb banda volt.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.28. 14:06:55

@gdobo76: "gipszkarton van, csempézve kb 2m magasságig"

Mákod van, hogy eddig nem esett le. Dupla gipszkarton kell csempe alá minimum.

lutria 2016.04.28. 20:32:14

A saját panellakásomból kiindulva a fürdőszoba és a wc közötti falat szedhették ki(nem főfal)ami csak pár cm vastag,a szabvány vízcsövet is csak akkor lehet belesüllyeszteni ha mindkét oldalon csempézve is van.Nem értem mi tarthatott rajta hetekig,a mi kőművesünk 1 órán belül átörte a csővezeték hosszában kéziszerszámokkal mert olyan gyenge minőségű volt a beton.
Amúgy meg mi lehet ez a kövezés mániája,fürdő,előszoba,konyha,nappali...Állítólag arra is van valami szabály hogy elvileg tilos lenne mert a födém nem arra van tervezve hanem linóra,ő meg az egész lakást leköveztetné

2016.04.28. 21:18:38

@lutria:
A linóleum undorító. Még ha jó állapotú, akkor is. És nem hinném, hogy panelban tilos lenne a járólap. Ha pedig a járólapot és a csempét jól megcsinálják, akkor 40 évig jó lesz.

Manyecska. 2016.04.29. 09:02:27

@atpijkamo100: vagy ilyen linóleum-szerű ragasztható csempehatású izé!!:)) na az könnyű.
Bár tutkeráj hogy leáztatná az alatt lakót ha fürdőbe teszi ..

garathna 2016.04.29. 12:06:55

Tisztelt mindenki aki statikussal meg engedéllyel jön, vannak ám olyan panelok is ahol a fürdő wc konyha rész válaszfalai fa szerkezetes gipszkartonnal vannak megszerelve, ezeket ki lehet bontani mindenféle statikai gond nélkül, igaz nem írta le a posztoló de említette a gipszkartont a fürdőszobában így elképzelhető.

atpijkamo101 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.29. 12:19:22

@garathna: "a fürdő wc konyha rész válaszfalai fa szerkezetes gipszkartonnal vannak megszerelve, ezeket ki lehet bontani mindenféle statikai gond nélkül,"

Ahhh, kivéve, ha ott támfalak voltak, amit illegálisan kibontottak, és most a gipszkartonos faszerkezet és a szentlélek tartja a házat. :))

CID. 2016.04.29. 12:25:29

@garathna: a min. 35 éves panelokban gyárilag gipszkarton, na ne röhögtess. Megjegyzem a vízesblokkokknál és néhány helyen, valóban 4 centi a falvastagság, ami kizárt, hogy tartófal.

dreia 2016.04.29. 15:00:38

Nálunk és gipszkartonra rakta a csempét a wc egyik falán a 3. burkoló. És még ez volt a legjobb, bár ezek után nem tudom mire számíthatok. Leválik a gipszkartonról a csempe? Az első burkolóra vártam egy hónapot, végül utolsó pillanatban lemondta. A másodikra vártam másfél hónapot, míg ráért. Elrontotta a járólapozást, szimmetriát nem ismerte, mérni sem jutott eszébe, mert egyik falvégnél 2 cm-es csíkokat vágott a járólapból, először ugyan csak ilyen széles fugázással akarta megoldani a hiányt, de mondtam neki, akkor már jobb, ha kipótolja lappal, minthogy majd kotorgassam ki a seprűvel a szemetet a mélyedésből. Szóval három burkoló csinálta meg a fürdőt, konyhát és előszobát. Mindhármat ajánlották, úgyhogy ez sem biztosíték. Nagyon nincs jó szakember, akik jók kimentek külföldre.

sáros_tehén 2016.04.30. 16:31:54

@garathna: És 3 hét alatt csak 1,5 ilyen falat tudtak kiszedni?? Na ne röhögtess...

sáros_tehén 2016.04.30. 16:34:24

@NoGentleman: Barátom. Az a helyzet, hogy pont a pénzednek megfelelő munkát kaptál. 900-ért ez van. Ennyit kapsz, ilyen szakemberektől.

sáros_tehén 2016.04.30. 16:40:32

@NoGentleman: "- akinek nem esik le az összefüggés a terhes nő és a lakásfelújítás sürgőssége között, annak bizony nehéz segíteni "

Aki annyira barom hogy a 8-ik hónapban kezd el lakásfelújítani az meg is érdemli. Gondolom nem előtte 1 hónappal derült ki hogy gyerek fog jönni.

user friendly 2016.04.30. 22:26:13

lehet, hogy itt is úgy gondolta valaki, hogy jó ötlet a falak áthelyezése: www.youtube.com/watch?v=BLawINqfGeg

NoGentleman 2016.05.01. 17:23:09

@sáros_tehén: Na ilyen hozzászólás születik, ha azt hiszed hogy gyárilag okos vagy, de ehelyett minden betűddel mélyebbre süllyedsz a butaság mocsarába

Xezs1 2016.05.06. 01:33:39

Már épp akartam írni az okosságot, de a poszter összefoglalta az utolsó bekezdésében. 900 ezer Ft borzasztó kevés ilyen munkára, erről a sztoriról az elején ordított hogy csak kóklerek fogják elvállalni akik félúton lelépnek. Megbízható generálkivitelező kell ilyen munkákhoz, szerződéssel. Az innen-onnan összeverbuvált brigádokkal csak a szívás van.
süti beállítások módosítása