Tékozló Homár

Nem ismer méltányosságot az Erzsébet-program

2016.06.27. 11:31 | Homár Hilda | 127 komment

erzsebet.jpg

Vajon miért nem lehetett orvosi igazolással sem elhalasztani az utazást? Olvasónk azért ne csüggedjen, jövőre már úgyis egy újraszabott Erzsébet-program keretében tud pályázni, mivel az EU monopólium miatt megfúrta az eddigi rendszert, vagyis, hogy csak a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány adhatott ki utalványokat. 

Tisztelt Homár!

Idén először pályáztunk nagycsaládosként az Erzsébet Programon, nagy örömünkre nyertünk. 

Áprilisban lefoglaltuk a szálláshelyünket az áhított szálláshelyre, de sajnos az egyik családtagunk megbetegedett, és legnagyobb sajnálatunkra nem tudtunk elutazni a korábban lefoglalt időpontban. Időben jeleztük mind a szálloda, mind pedig az Erzsébet Program felé a lemondást, és az orvosi igazolást mellékelve méltányossági kérelmet nyújtottunk be, annak reményében, hogy hátha mégiscsak sikerül elutaznunk még idén, bárhova.

Az ismerőseim megnyugtattak, hogy a korábbi években ez gördülékenyen ment,  ha valaki beteg, kérhet új időpontot, és kap is. Gyorsan körbetelefonáltam, a szálláshelyeket is, ahol azt a tájékoztatást kaptam, hogy egyes szálláshelyeken még nyárra is lenne Erzsébet Programos hely (főleg nem az Erzsébet Szállodákra, hanem a magán szálláshelyekre jellemző ez) csak az Erzsébet programon keresztül ezeket "valahogy" nem sikerült még lefoglalni, holott köztudott, hogy a nyári helyek pillanatok alatt elfogynak, elfogytak volna. De nekünk már az őszi időpont is megfelelt volna, még akkor is ha csakis "irányítottan" az Erzsébet Szállodák valamelyikében lehetett volna felhasználnunk a támogatásunkat.

Írásos megkeresésünkre az Erzsébet Program szóban, telefonon értesített, hogy elveszítettük a lehetőséget, nem kapunk újat, még akkor sem, ha a szállodák tárt karokkal várnának, mi pedig az örömtől repülve utaznánk bárhova, bármikor.

A lehetőséggel persze a kártyánk "üdülési zsebe" is gyorsan kiürült, eltűnt róla támogatás összege, a 153 000 Ft, mintha lenyaraltuk volna. Persze, nem az eredetileg lefoglalt szálloda kapta meg a összeget, mondanom sem kell. Csak azt nem tudjuk, hová lett a pénz. Nagy valószínűséggel nem mi vagyunk és leszünk az elsők akik így jártunk. ...és az ő támogatott összegük hová lesz?! Lesz új kiírás?! Vagy Erzsébeték most, hogy az üdültetés szervezése kicsúszóban van a kezükből, nagyon megharagudtak, és bosszút akarnak állni, szerencsétlen pályázón, és azokon a családokon, akiknek nagy álma volt, hogy egyszer eljussanak a Balatonra, vagy nyaralni bárhová, de betegségük miatt ez elsőre nem jöhetett létre?! 

Azt persze mondanom sem kell, ha esetleg jövőre lesz új kírás, az esélytelenek nyugalmával pályázhatunk újra, merthogy idén nyertünk, csak nem nyaralhattunk.

Üdvözlettel,

Egy Nagycsaládos Pályázó,aki  a betegségéből kifolyólag mégsem mehetett üdülni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FDToth 2016.06.27. 11:37:05

Meltanyossag Magyrorszagon? Reg nincs. Azota meg plane nem, hogy mindne Nemzeti...

McZozo 2016.06.27. 11:37:07

Hivatal pitianer hozzaalasa. Ilyen helyeket felszantani besozni.

nyakira 2016.06.27. 11:46:43

Egyutterzesem nem lehet teljes terhes-inkontinencias kistacsko nelkul. Nyilvan bosszuallason van szo es kicsit sem arrolan hogy penzbol el az ember. Meg a sikkaszto is. Esetleg tenyleg egy rendszerbeli hiba (ritkabbik este persze), nem ir a poxxtrollo arrol, hogy az elveszett szazotvenezer felderitese celzatjabol mit tett vagy mit nem. Ellenben idegesitoen sok az "erezz mar egyutt velem" elem. Ez felbasz.

Lalikám 2016.06.27. 11:48:44

az illetékes politikus zsebébe vándorolt a lóvé, mint minden lenyúlt pénz...

The Crazy One 4égy 2016.06.27. 11:58:07

nem tudom végigolvasni, annyi a dolgom így szabi után. Azonban kíváncsi vagyok: Magyarországon hány gyerektől nagycsaládos a kiscsalád? Jelent ez jogilag bármit is, ilyen szociális csomagokon kívül?

nyakira 2016.06.27. 12:01:06

@The Crazy One négypontnulla: a 3-dik csimotától már az. A csomagokon/kedvezményeken/besorolásokon kívül gondolom az identitás-tudatot is belfolyásolja.

Darth Revan 2016.06.27. 12:06:22

Ennyit er egy Fidesz program.

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.27. 12:26:51

Beteg gyereket leadni nagymamának, a többiek pedig mennek nyaralni.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.27. 12:49:31

Unalmas mar ez a naccsalad tamogatas. Mehetnek nyaralni tamogatassal, ingyen tankonyv, ingyen kaja, adomentesseg ugye, ingyen tankonyv, csok es meg sorolhatnam. Raadasul allandoan mindenert megy a siras-rivas. Fizesd ki a nyaralasod, mas is ezt teszi. Volt lehetoseged, eluszott. Akinek egy gyereke van az pedig dogoljon meg es fizessen mindent mint a katonatiszt.

megamenn 2016.06.27. 12:55:23

ááááááábbazzeg, megint egy ilyen poszt... tuti van egy szabályzat, ami megmondja, hogy nem. vagy, hogy igen. és akkor mi a kérdés?
már nem is emléxem rá, mikor volt egy jó kis fíínom benzinkutas-átbaszós, tágulásitartájos-plusszcsokibeütős, nemadomodaavécékulcsotos izgalmas, jól kitárgyalható, megaoffolható szaftos kis poszt, többszáz -netán többezer- irreleváns kommenttel. nyamíííííí!!!

nyakira 2016.06.27. 12:59:49

@anitám83: igaz. Te mar leellettel es nem akarsz 3-at.
@megamen: amig ez a dilettans szar van hatalmon, nem is lesz! Be van oltva ellene.

Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.27. 13:00:51

Na most akkor melyik a poszter vezetékneve? A Nagycsaládos, vagy a Pályázó?

nyakira 2016.06.27. 13:07:34

@megamen: eljatszhatjuk, hogy miutan vastagon szarnod kell, pontosabban meg mielott!, zarat rakunk a wc-dre, en meg nem adom oda a kulcsot, mert epp a gyerekemet beette a fene egy idegen telekre, meg ellek is epp es nincs kulcs igy hat. A hattterben meg crappypapirbol festett benzinkut-diszlet _diszeleg_.:D Ezalatt Manyecska epp konyokkel uti be a csokiautomata uveget, mert falnia kell (majd o is ellik, de meg most nem addig, amig majd igen, de kesobb).

Terézágyú 2016.06.27. 13:10:03

"Az ismerőseim megnyugtattak, hogy a korábbi években ez gördülékenyen ment, ha valaki beteg, kérhet új időpontot, és kap is. "
És ez biztos???

"A lehetőséggel persze a kártyánk "üdülési zsebe" is gyorsan kiürült, eltűnt róla támogatás összege, a 153 000 Ft, mintha lenyaraltuk volna."

És erre rákérdeztél, hogy ez tényleg szabályos-e?

megamenn 2016.06.27. 13:14:53

@nyakira: na, ezt a képet gyorsan védd le, mert ebből nem poszt lesz, hanem egy új -minőségi- hálivúdi kasszasiker.

nyakira 2016.06.27. 13:31:59

Pörögjön már ez a szar. Hilda, vár a halál! Te tetű.

Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.27. 13:46:33

@nyakira: Ne bántsd, bántja őt az élet eléggé. Épp eléggé szar neki, hogy folyamatosan válogatnia kell a rosszabbnál rosszabb posztokat :D

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.27. 13:53:40

@nyakira: A stilus maga az ember....
Amugy ha en nyaralni szeretnek menni akkor kifizetem es nem nyifogok foleg ha nyertem tamogatast, de az en hibambol nem tudtunk elutazni. Igen en annyi gyereket szultem amennyit tamogatasok nelkul sajat erobol fel tudok nevelni.

Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.27. 13:54:22

ON: Az erzsébet program értesítette? you what, mate?

nyakira 2016.06.27. 14:25:11

@Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért: oké, de azután megdöglik! Tudod egyszer nem olvastam tőle olyat, hogy bocsi gyerekek, sok a dolgom/akármi, de képességeimhez mérten nem szarok belétek, kérem a türelmeteket. Áá, mi a reakció? Töröl + mégszarabb a szinTvonal. Tehát döglés. ROTHADÁS. Lassú.
@anitám83: nem működik a nikked melletti link. Erről is beszéljünk! Súlyos a probléma! Az jó, ha felelős vagy gyerek tekintettyében. Ám nem a pasink pénzéből kell utazgatni és úgy nemnyifogni. Annyi igaz, hogy a poszter semmi jelét nem mutatja annak, hogy érdemi lépéseket tett volna. "Valahogy" kifelejtődött a közlésből.
Mostpedig: halál (sátánvillával körítve).

Reactor 2016.06.27. 14:28:12

@anitám83: Nekem 1 sincs és nem is lesz soha, akkor én kécceresen dögöljek meg a drága szeretett rendszerünk szerint :D Kíváncsi vagyok, a szingliséget mikor fogja kriminalizálni Orbán Vicctor meg a sleppje...
A naccsaládos-támogatással is csak a kátrányos helyzetűek járnak jól.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.27. 14:39:31

@nyakira: Arrol meg nem hallottal, hogy a no is esetleg dolgozik??? Most nagy ujdonsagot mondtam ezek szerint. Tudod nalunk mindketten rakunk a kozosbe, jeeee ilyen is van.

cmx85s 2016.06.27. 14:42:59

@Reactor: Teljes mértékben osztom a véleményedet. Sajnos, ez a mostani rendszer arról szól, h 'csinálj gyereket, majd a sok barom, aki felelősségteljesen felméri, mire van lehetősége, mire nincs, fizeti a költségeket". Pont mint a devizahitelesek, a Quaestorosok, a stadionba járók, stb.
Most az egyedülállókat sokszorosan büntetik: a maccsaládosok helyett is fizeti az adókat, minden megélhetési költséget egyedül kell fedeznie, szülőket kell támogassa, magának tegyen félre a nyugdíjra, mert az állami rendszer rég mexűnik létezni, mire nyugdíjba mehetne, gyereke pedig nincs, akinek ugyanúgy kötelességül szabhatnák, hogy támogassa idős korára.
Eközben a naccsaládosok úgy élnek, mint Marci Hevesen, hatalmas házakban, amikre a szegény rokon azt hiszi, hogy társasház (ez nem vicc, konkrétan megesett a családunkban), minden féle támogatást megkapnak, és folyton sírnak, hogy nekik még több jár.
Nagyon remélem, hogy jön még épeszű rendszer ebben az országban. Addig meg nincs más lehetőség, el kell menni. Csak jó lenne, ha mihamarabb jönne ez a pozitív változás, mielőtt az államot az összedőléstől megóvók mind el nem mennek, és ki nem építik az egzisztenciájukat máshol. Mert akkor már biztosan nem jönnek vissza, lehet akármilyen Gyere haza!-program.

Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.27. 14:46:33

@nyakira: Ezt eddig is tudtuk, de addig örülj, amíg nem jön nála rosszabb.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.27. 14:48:53

@Reactor: A kozelunkben ket ilyen naccsalados is el. A gyerekeket utik-vagjak, mondvan nem lehet veluk birni. Ez am a neveles. Mindenre veszik fel a tamogatasokat es mindig csak a panasz megy, de fozni sem foznek hiszen ennyi gyerek mellett nem jut ra ido, ott a Meki es a pizza felvaltva az sem baj, hogy a gyereknek 2 eves kora ota faj a kis pocakja, mig a kolleganom egyedul neveli a gyermeket mert a ferje 42 eves koraban meghalt. O semmit sem kap, hiszen magas az egy fore juto keresete....

nyakira 2016.06.27. 14:50:59

@cmx85s: kurvara igaz, kivaloan csokorban szedted. De te sem mentel el, ez viszont csak egy kozhelyes rigmus.
@Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért: mindig van lentebb. En ki akarom probalni, milyen az. Hatha jobb.

Terézágyú 2016.06.27. 14:51:09

arohatt naccsaládosok! rosszabbak mint a migráncsok, meg a gyurcsányok!

nyakira 2016.06.27. 14:54:18

@anitám83: azt hittem a nok a konyhaban elnek es mindig kussolniuk kell. Ezek szerint egy uj vilag van mar, nagyon kinyilt a csipad. Es mondd csak, mely helyeken nyaraltatok mar es mennyikbol jottek azok ki?

Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.27. 14:54:38

@nyakira: Tény, bölcs előadóm mondta valamelyik előadáson valamelyik évben, hogy az emberi értelem csak felülről korlátos.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.06.27. 15:04:00

@anitám83: akinek meg egy sincs ... sőt ... az akár fel is k5heti magát. És még örüljön, hogy nem kell különadót fizetnie, mert nemhogy csimótát de még asszonyt sem tart.

The Crazy One 3om 2016.06.27. 15:31:14

Baszki, három? Be nem merném vállalni. Tehát akkor csak a szokásos: elbaszott szociális rendszer, ami azt eredményezi , hogy megélhetési okokból gyerekek szülessenek. És aztán hoooogy? Vártatok-e anyám? Hajjaj, fiam, majdnem jobban, mint az adokedvezményt...

gabors 2016.06.27. 15:51:03

Nem az erzsebet kartyat vontak a ki a forgalombol a rajta levo penzzel egyutt mostanaban ???

nem lehet errol van szo ???

Darth Revan 2016.06.27. 15:52:48

@anitám83:

" a kolleganom egyedul neveli a gyermeket mert a ferje 42 eves koraban meghalt. O semmit sem kap, hiszen magas az egy fore juto keresete...."

hol itt a problema? Ha valakinek magas a jovedelme, oket nem kell tamogatni a kozosbol.

gabors 2016.06.27. 15:58:25

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: " És még örüljön, hogy nem kell különadót fizetnie, mert nemhogy csimótát de még asszonyt sem tart. "

Otleteket adsz ?? Vigyazz!! mivel kiesett a magyar csapat az EB-nek holnap mar meg is szavazzak hogy igen ! Holnap utan meg belle koltozik meg az alkotmanyba is :-)

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.27. 16:17:30

@Darth Revan: 130 ezer magas? O ebbol fizeti a rezsit, hitelt es elnek ketten. Ha a szulei nem segitenek mar ehenhaltak volna... Szerinted neki van eselye eljutni a Balatonra?

Dikusz 2016.06.27. 16:18:33

@gabors: az jövőre fog megszűnni ebben a formában.

A poszthoz:
A kártyán lévő, posztoló által említett 153.000 Ft-ot meg azért vették le (nem véletlenül), mert a megadott időben nem tudott elmenni a családjával. Az utolsó mondatából azt olvastam ki, hogy ő betegedett meg. A pályázati feltételekben biztos le van írva, hogy ilyen esetben mik a feltételek. Valószínű az, hogy a lehetőséget elveszti a nyaralásra.
Helyette meg nem tud elmenni más nagycsaládos, mert a pályázat rég le van zárva. Akik nem nyertek, még csak értesítést sem kaptak. Ez az összeg benn marad a nagykalapban felhasználatlanul.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.27. 16:21:01

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Igen sajnos ez a felallas jelenleg a legrosszabb. A dolgozo embertol gyakorlatilag minden tamogatast elvettek. Volt az evi egyszeri 50%-os utazasi tamogatas meg azt is elvettek. Sebaj, aki dolgozik az ne akarjon utazni. Pihenjen otthon ha esetleg tudott venni lakast....

mechanikus körte 2016.06.27. 16:22:11

@anitám83: ha ennyire esz a penész, vállalj be még kettőt az egyke mellé. Ja, hogy az már kényelmetlen? Akkor pofa alapállás, aranyom.

Dikusz 2016.06.27. 16:32:59

@anitám83: kérlek ne érts félre, amit most írok.
Nagyon sajnálom, hogy a kolléganőd férje ilyen fiatalon meghalt, nincs könnyű helyzetben az biztos.
A 130.000 Ft-os fizetés valóban nem magas jövedelem két főre, de hozzáadják (nem tartom helyesnek )ilyenkor ha van, az egyéb bevételeket is.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.27. 17:00:33

@mechanikus körte: Koszonom en nem vallalok be meg kettot, hogy aztan rohangaljak mindenfele tamogatasert. Engem nem igy neveltek ( lehet, hogy hiba volt). Unalmas mar, hogy mindig ezeket az embereket kell megmenteni, mert 3-4-5-6 gyerekkel az utcara kerulnek, vagy leeg a hazuk de biztositasuk nincs.... Nekunk ketto van a lakasunkra es harom eketbiztositasunk ha barmelyikunk meghal attol meg a gyerek akar egyetemre is mehet. Kesz mibol, talan ezt nevezik ongondoskodasnak nem? De egyszerubb lenne szulni meg kettot es tartani a markomat.

gabors 2016.06.27. 17:06:48

@Dikusz: "az jövőre fog megszűnni ebben a formában."

koszi tudtam hogy valami hasonlorol volt szo ...

es igy logikus is hogy a penzt visszavettek .... (ezek szerint)

Taxomükke (UK) 2016.06.27. 17:10:19

Gondolom, Orangeways-zel utaztak volna... akkor meg nem mindegy?

mechanikus körte 2016.06.27. 17:11:13

@anitám83: "Nekunk ketto van a lakasunkra es harom eketbiztositasunk ha barmelyikunk meghal attol meg a gyerek akar egyetemre is mehet." Akkor miért fáj, hogy akinek 3 van, az többet kap azokból a kedvezményekből, amiket nyilván te sem utasítasz vissza? Adómentesség ugyanis nincs, adókedvezmény meg neked is jár, ahogy családi pótlék is. Gondolom, nem utalod vissza minden hónapban, mert téged "nem igy neveltek ". :D Leírod az 1 gyerekes kolléganőd esetét, akit sajnálsz, de a többgyerekesekre pufogsz, mert szerinted csak azok lehetnek hajléktalanok - kicsit gondolkozz már el, mennyire logikus ez.

Taxomükke (UK) 2016.06.27. 17:12:47

@anitám83: ... felteve, ha fizet a biztosito, apafej...

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.27. 17:46:07

@Taxomükke (UK): Erdekes mikor problemank volt nekunk fizetett. Nem keveset.

ptspts 2016.06.27. 17:58:12

Nincs egyértelműen definiálva a fogalom, de úgy vettem észre, hogy 3 gyerektől számít valaki nagycsaládos szülőnek. Szerintem érdemes különválasztani az alábbi két vitát: 1. milyen kedvezmények járjanak a nagycsaládosoknak, és előnyös lehet-e a nagycsaladások állami támogatása hosszú távon mindenki számára; 2. ha egy nagycsaládos betegség miatt nem tud elmenni Erzsébet-utalvánnyal nyaralni, és méltányosságból azt kéri, hogy egy későbbi nyaralására kapja meg ugyanazt a támogatást, akkor jó-e, ha ezt megkapja.

Az 1. témában van véleményem, de alaposabb utánajárás hiányában nem vagyok benne biztos, és emiatt nem akarom itt világgá kürtölni. (Egy vitaesten érdemes lenne előhozni, ütköztetni más véleményekkel.) Példaként csak azt a megfigyelést tenném hozzá, hogy a testvérükkel együtt felnövő emberekkel felnőttkorukban könnyebb együttműködni (és együtt dolgozni), mint az egyedüli gyerekekkel. Ez tehát egy előnye a 2 gyermekes családnak az 1 gyermekessel szemben, és az előnyt nem csak a családtagok élvezik.

A 2. témában határozott a véleményem: általában azt tartom jónak, ha egy támogatásról nagyon könnyű eldönteni, hogy jogilag jár-e (és mennyi jár), és akinek jár, nagyon könnyen és rugalmasan igénybe tudja venni. Jelen esetben az alábbi rugalmas megoldást tudom elképzelni: nincs Erzsébet-utalvány, csak Erzsébet-kártya van, amivel ugyanúgy lehet fizetni, mint a sima (pl. VISA, MasterCard) bankkártyákkal, de csak szállodákban stb. , minden szállodának kötekező elfogadnia, és nem kell előre jelezni, hogy Erzsébet-kártyával fizet a vendég. (Ezt lehet, hogy bonyolult megszervezni, de ha az állam támogatni akar, akkor vállalja így.) Ezzel összhangban a posztról az a véleményem, hogy úgy lenne jó, ha a posztoló betegség miatt mehetné máskor nyaralni Erzsébet-utalvánnyal.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.27. 18:19:52

@mechanikus körte: Te gondolkozz el, hogy akinek nincs gyereke vagy esetleg egy illetve ket gyereke van milyen kedvezmenyeket kap es a nagycsaladosoknak mennyivel tobb lehetoseguk van mindenre ( lakas, megelhetes, nyaralas, meg illeteket sem kellett fizetni a lakasra az ismerosunknek stb.). Talan jobban kellene szethuzni a tamogatasokat es lehetosegeket. Akinek nincs gyereke o is ember es esetleg szeretne utazni egy evben egyszer kedvezmennyel...,

SzerződésSertés 2016.06.27. 18:44:35

@anitám83:
Ne kezdj magyarázkodni, direkt provokálnak. Ennyi maradt ebből a blogból, a törzsgárda bszogat mindenkit.

Ádám 2016.06.27. 19:17:51

@Terézágyú: na ribi zli ! a technikai hibás lóvét, EB-alatt, technikailag elköltöttem....(+még 3x annyit), te addig a nagy picsádat a "melóhelyen" meresztetted s itt járattad a nagy pofádat. :)

újra itthon! :):DDD

mechanikus körte 2016.06.27. 19:24:23

@anitám83: Az illetékkötelezettségnek semmi köze a családi státuszhoz, ez hülyeség. Ha pedig szerinted ennyivel több a lehetőség nagycsaládosként, miért is nem vállalsz még egyet? És ne gyere ezzel a butasággal, hogy "nem igy neveltek", ha egyszer mindent elfogadsz, ami két gyerekre jár.
Akinek nincs gyereke, ergo csak önmagára költi ugyanazt a jövedelmet, amit a családos +1,2,3...főre, az miért is kellene, hogy kedvezményt kapjon?

Az irigy, ostoba fröcsögést nehéz logikusan, észérvekkel alátámasztani, fölösleges erőlködnöd.

Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.27. 19:24:54

Amúgy ez most a hétvégi? Merannak szar, Helga...

The Crazy One 3om 2016.06.27. 19:33:28

Mivel ma is csak egy poszt volt, az is ócska, így helyénvalónak tartom és hiányolom Kompi jogos kurvahildázását...

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.06.27. 19:49:56

@mechanikus körte: Egy gyermekem van es nem ketto, de mint irtam tisztesseggel, sajat erobol neveljuk ot. En nem szulok a semmire es a "majd csak lesz valahogy" -ra illetve a tamogatasokra alapozva. Lehet, hogy te igy elsz de mas egy kicsit jobban meggondolja azt, hogy mit vallal be. Orulok, hogy nalad van a bolcsek kove.( vagy legalabbis azt hiszed)....

Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.27. 19:50:07

@The Crazy One harmadik regisztrációja: Ha gondolod, én kurvahildázok szívesen. Már csak a számtalan bannolt acc miatt is.

Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.27. 19:51:20

@anitám83: Akkor már csak egy unikornis vérére van szüksége és örökké fog élni. Én a helyedben gyorsan cselekednék!

Ádám 2016.06.27. 19:54:42

@Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért: Így: helga, ha kérhetném!!! már "csak" a keresztapa jogán.... IS!

The Crazy One 3om 2016.06.27. 19:55:20

@Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért: ne fogd vissza magad, szentem. Vitaindítóként én annyit tudok hozzátenni, hogy azanyádtrehánypicsáját!

Dikusz 2016.06.27. 20:26:16

@The Crazy One harmadik regisztrációja: beszállnék én is, hogyaszélverjeösszeakarcsúbokáját!

Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.27. 21:14:23

@Ádám: Helga, ha kérhetném, ne posztolj, ha nincs jó, inkább tegyél ki cicás képet...
@The Crazy One harmadik regisztrációja: Most beszóltál te khácíí??? mivanmi?! :D

The Crazy One 3om 2016.06.27. 21:27:45

@Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért: a magyarok istenére esküszöm, hogy nem! Bajtársi tisztelettel: szevasz :)

gabors 2016.06.27. 22:42:20

elhunyt Bud Spencer RIP

otgorbebogre 2016.06.28. 05:18:10

@ptspts: mondjuk a valsztovonal inkabb ott van hogy jar e egy gyerek gyerekkozossegbe. egy csomo ismerosom akinek kisebb testverei voltak es ezert 6 eves koraig nem jart gyerekkozossegben csak anyucival otthon, nagyon antiszocialis lett es egyaltalan nem egyutmukodo. Az egykek akik meg bolcsiben kezdtek mindenkivel jol kijottek/kijonnek

a masik kerdesben, szerintem biztos hogy a nagycsaladhoz kene kotni a tamogatast inkabb szgenyseghez (ami ala valoszinu sok nagycsalados is bele esne) . mondjuk vicces volt amikor a kozepsuliban a varos egyik leggazdagabb gyerekenek ingyen jart a tankonyv meg a menza mert volt meg ket testvere. szerencsetlen (es szulei) probalt alkudozni hogy hadd fizessen de nem lehetett mert alanyi jogon jart. aztan lemondtak a menzat ugy ahogy van inkabb mint hogy elvegyek valakitol a tamogatast.

a harmadik ekrdesben, ha mar jar tamogatas es valaki megbetegszik sztem is lehessen mas idopontot kerni. mondjuk a maradekbol. ha mind elfogyott akkor ne.

É2I 2016.06.28. 09:55:36

Izé, a nagycsalád csak úgy pottyan az égből, vagy tervezve lett? Nem akarok puffogni, de az utóbbit nem tartom valószínűnek, mivel akkor azzal is számolt volna a posztoló, hogy bezony a sok(k) kölök nagyobb kasszát igényel és jóval több lemondást.
A bármilyen támogatás meg csak lehetőség, mint kutyának a vacsora. Bár megnyerted; nincs rá garancia, mint ahogy annak még lehetősége se, aki 1-2 gyerek mellett gürcöl a fent említett lehetőség -és jó pár- nélkül. Nem akarok itt nagycsaládos vitát gerjeszteni -megteszi azt az állam-, de nem verném a palávert, ha ilyen problémáim lennének. Gondolkoznék talán...talán. Előtte? Előtte.

mechanikus körte 2016.06.28. 09:59:09

@anitám83: kicsit unalmas már ez a "nem szülök a támogatásokra alapozva" duma. Azokra alapozva ugyanis egy gyereket se lehet tisztességesen felnevelni, a 3 vagy több gyerekesek is a maguk erejéből teszik ezt, némileg többet letéve ezzel a nagy közös asztalra. Természetes, hogy több támogatást és kedvezményt is kapnak. Érthetően kinyílik a bicska pl. az én zsebemben is, amikor ezt az ostoba, fensőbbséges dumát olvasom/hallom, miközben egy gyerekem már végzett, egy jövőre végez az egyetemen, a harmadik két év múlva kezdi a tervei szerint, és az ingyentankönyvet (ami speciel nekünk már nem is jár) sajnálja, meg azt, hogy az egyébként megkeresett jövedelmemből kicsit kevesebbet adózom (adóztam), mint akinek csak egy van, vagy egy sincs.
@Manyecs: mint fentebb látod, 3, aranyom.:-)

joska61 2016.06.28. 10:01:14

Ez egyszerű lopás. A magyar államtól nem idegen.

cmx85s 2016.06.28. 10:25:20

@mechanikus körte: az a "kicsit kevesebb", az gyermekenként 33 ezer, ha 3 vagy több gyerek van, míg 1-2 gyerek esetén 10 ezer/gyerek.
Szerinted ez életszerű, hogy 1 gyerek nevelése 10 ezer Ft-ba kerül havonta, két gyerek 20 ezer, de a harmadik gyerek már 79 ezer Ft-ba kerül?
Szerintem vagy egyformán kéne támogatni a gyerekeket, vagy a létszám növekedésével arányosan inkább csökkenhetne ez a támogatás, hiszen egymás játékait, ruháit, nem beszélve a babakocsiról pl., mind-mind örökölhetik.
A mi családunkban sem volt tragédia olyan ruhákat felvenni, amit előtte már egy másik gyerek hordott pár hónapig. A ruha ép volt, csak a gyerkőc előbb nőtte ki, mint tönkre tehette volna.

mechanikus körte 2016.06.28. 10:49:47

@cmx85s: számold bele azt is, mekkora alapterületű lakás/ház kell 3 vs 5 emberre, és ennek milyen költségvonzatai vannak havi szinten. Vagy mennyi munkaidő/munkaviszonykieséssel jár 1 vs 3 gyerekkel otthon lenni gyeden (már aki megteheti), a későbbi, betegségek, egyebek miatti kiesésről nem beszélve. Nyaralást már meg sem említem...:-) Egyébként az, hogy hol húzták meg a nagycsaládos határt, nyilván elsősorban népesedéspolitikai döntés.

Manyecska. 2016.06.28. 10:51:03

@mechanikus körte: úgy értem neveled is őket aranyom??:)

Manyecska. 2016.06.28. 10:54:03

@cmx85s: :) ne vagdalkozz kurva drága ám a nyúltáp..:DD

mechanikus körte 2016.06.28. 10:56:41

@Manyecs: nem, kiadtam őket bérbe. Szerinted?:-)

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.28. 10:58:07

Egyre kevesebb a hitem abban, hogy megkapjuk a hétfő délutáni posztunkat.

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.28. 11:01:55

@Manyecs: "@mechanikus körte: hány gyereked van aranyom?"

Ha terhes, az mennyinek számít?

mechanikus körte 2016.06.28. 11:13:58

@anitám83: Konkrétan milyen érvekkel tudnád megcáfolni?

cmx85s 2016.06.28. 11:15:27

@mechanikus körte: konkrétan a családban van, aki egy 1+2 félszobás panelban nevelt fel 3 fiúgyereket, és van, ahol többlakásos társasház méretű lakásban élnek 5 gyerekkel, mindegyiknek külön szobája van.
De nem az tesz emberré, hogy milyen körülmények között nősz fel. A gyereket nevelni kell, és az nem csak a pofonok számában nyilvánul meg, sőt! Emberséget kell tanítani nekik, ami sajnos a nagy többségben erősen hibádzik.
De végülis, vitatkozhatunk itt még egy darabig, a lényeg, hogy a jelenlegi családtámogatési rendszer egy rendkívül igazságtalan valami, nem veszi figyelembe a jövedelmi viszonyokat kellőképpen.

The Crazy One 4égy 2016.06.28. 11:16:01

megamen jöhetne, hiányzik valami...

Manyecska. 2016.06.28. 11:16:59

@anitám83: maraggyá már kellenek a büfé-ruhatárosok én meg itt szenvedek a villamosmérnökimmel,.. basszus.:(

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.28. 11:21:47

@The Crazy One négypontnulla: Az összetettszóhosszúságvilágrekorddöntéskényszerneurózistünetegyüttes-megnyilvánulásfejleszthetőségvizsgálatszervezésellenőrzésiügyosztály-létszámleépítésellenesakciócsoporttagságiigazolványmegújításikérelem-elutasítóhatározatgyűjteményértékesítőnagyvállalatátalakításutó-finanszírozáspályázatelbírálóalapítványkuratóriumelnökhelyettesellenes-merényletkivizsgálóbizottságiüléselnapolásiindítványbenyújtásiforma-nyomtatványkitöltögetésellenőrizhetőség-próba? Vagy valami rövidebb szóra gondoltál.

mechanikus körte 2016.06.28. 11:24:48

@Manyecs: pedig azzal lehet annyit keresni, mint az én orvosi diplomámmal, sőt...:-)
@cmx85s: kevered a szezont a fazonnal. Az, hogy egy szülő anyagi szempontból is igyekszik normális körülményeket teremteni a gyerekeinek, nem zárja ki, hogy emberséget is tanít nekik.:-) Nincs olyan rendszer, amin ne lehetne javítani, viszont a jelenlegi családtámogatás még mindig messze jobb, mint amiket korábban volt szerencsém átélni.

cmx85s 2016.06.28. 11:25:37

@mechanikus körte: Ja, és hogy felvilágosítsalak: az, hogy nálatok mindhárom gyerek egyetemi végzettséget (fog) szerezni, nagyon szép, de ebből látszik, hogy nem az átlag magyar családról van szó. Ott örülnek, ha azt kibírja a büdzsé, amíg a gyerek elvégzi a középiskolát.
Én a középiskola után dolgoztam évekig, és utána a spórolt pénzemen mentem egyetemre, mert korábban nem volt, aki fedezze az utazást, kollégiumi díjat (nem albérletet!!!), jegyzetek árát és a kaját. Szó nem volt bulikról esténként.

cmx85s 2016.06.28. 11:27:12

@mechanikus körte: bocsi, szerinted aki panelban lakik, az a gyerekkel akar kiszúrni? Te tényleg valami rózsadombi lakos lehetsz!
Nem irigylem a helyzetedet, de jelzem, a nagy többség nem ott él.

cmx85s 2016.06.28. 11:29:01

@mechanikus körte: ja, orvosi diploma? Nincs több kérdésem, de azt hiszem, tényleg feleslegesen vitázunk, másik világban élsz, mint az emberek nagy része.

mechanikus körte 2016.06.28. 11:34:02

@cmx85s: az én szüleim teljesen átlag magyar családban neveltek fel 3 diplomást. Mindhárman melóztunk tanulás mellett, másképp nem ment volna, ebből nekem kitelt a szórakozás is. Nyáron pedig balatoni gyerektáborban melóztam a haverjaimmal.:-) Több támogatást tudok nyújtani a sajátjaimnak, mint én kaptam annak idején, de ők is kiveszik a részüket a dolgokból.

mechanikus körte 2016.06.28. 11:35:23

@cmx85s: "bocsi, szerinted aki panelban lakik, az a gyerekkel akar kiszúrni? "

Hol írtam ilyet?

Manyecska. 2016.06.28. 11:50:00

@mechanikus körte: :) én is két évig tanultam a SOTÉ-n, azért is hagytam abba. Meg másért is....

Manyecska. 2016.06.28. 11:52:30

@cmx85s: neked is mondta már doki hogy pofa alapállásban aranyom? :D ismered azt a viccet:D az állatorvos és az orvos beszélget, aszongya "én mindig úgy kezdem hogy mi fáj"..mire a lódoki: jaaaa, úgy könnyű :)

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.28. 11:56:05

@Manyecs: "két évig tanultam a SOTÉ-n, azért is hagytam abba"

Igen, csajok csak addig járnak az orvsoira, míg fognak maguknak orvos férjet.

Manyecska. 2016.06.28. 11:58:09

@joska61: épp most volt róla szó rádió'ba hogy a felzárkóztatáshoz felvett eu-s pénzeket le sem tudták hívni annyi szabálytalanság volt :D , így a magyar állam fizette..1,5 milliárd forintot..

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.28. 11:58:19

@Manyecs: Folytatás:

Ekkor az orvos szó nélkül megvizsgálja az állatorvost, majd átad neki egy receptet.
- Tessék, ezt váltsa be!
- És ez hatni fog?
- Persze. Ha mégsem, akkor legfeljebb elaltatom...

Manyecska. 2016.06.28. 11:59:28

@atpijkamo111: nem, túl sokan meghaltak a kezeim alatt.:P OFF izé ON. Pószt!

The Crazy One 4égy 2016.06.28. 12:12:14

na jó, akkor legyen 100, aztán lapozzunk...

mechanikus körte 2016.06.28. 12:12:16

@Manyecs: no igen, az anatómia szigorlat nagy vízválasztó, megrostálja a második évfolyamot.:-)
Civilben pedig hajlamos vagyok mellőzni az eufemizmusokat, ha ilyen empatikus hozzászólásokat olvasok:
"Unalmas mar ez a naccsalad tamogatas. Mehetnek nyaralni tamogatassal, ingyen tankonyv, ingyen kaja, adomentesseg ugye, ingyen tankonyv, csok es meg sorolhatnam. Raadasul allandoan mindenert megy a siras-rivas. Fizesd ki a nyaralasod, mas is ezt teszi. Volt lehetoseged, eluszott. Akinek egy gyereke van az pedig dogoljon meg es fizessen mindent mint a katonatiszt."

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.28. 12:12:58

Elsőzéshez, kérem, rendben sorbanállni, senki ne tolakodjon!

megamenn 2016.06.28. 12:15:16

BENCINKUTAS POSZTOT AKARÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓK!!!!!!

Manyecska. 2016.06.28. 12:22:42

@mechanikus körte: nem, én félárva félázsia vagyok, dolgozni akartam, elég durva dolgokat láttam ott, nameg iszonyat drágák voltak a tankönyvek /Szülészet-nőgyógyászat 1.kötet 5000 huf :d/ :(

Manyecska. 2016.06.28. 12:23:59

@mechanikus körte: utolsó mondata pedig sajnos helytálló, saját magam is tapasztaltam:)@megamen: ..biztos ez?? :P

Manyecska. 2016.06.28. 12:32:06

@atpijkamo111: kezggyed. Itt max.ma prosztata-vizsgálat lesz , úgy látom.:P ON

mechanikus körte 2016.06.28. 12:38:42

@Manyecs: nem baj, legalább te helyesen látod a világot. Még ha szülészet könyvet vettél is másodévben, amikor még messze nem volt szükség rá.:)

Manyecska. 2016.06.28. 12:44:40

@mechanikus körte: jelzem nem csak orvosi, pl.szülésznői kar is van,hitted volna??? :D
úristen remélem nem gyógyítsz.:P..

mechanikus körte 2016.06.28. 12:50:25

@Manyecs: bocs, megnéztem, tényleg. Azt hittem, ÁOK-ra jártál, amikor én jártam a SOTE-ra, még nem csapták egybe az eü. főiskolával.:-) Mi köze a gyógyításnak ahhoz, hogy nem követem az alma mater adminisztratív szervezeti változásait? :-)

Manyecska. 2016.06.28. 12:57:06

@atpijkamo111: nem érek rá, én speciel a gyerekemmel beszélgetek egész nap..! Intézz már egy új poszt vagy vesét, vagy nemtom.

mechanikus körte 2016.06.28. 13:00:56

@atpijkamo111: Nekem most épp van egy kis időm, már felneveltem kettőt, a harmadiknak meg van baráti köre, majd este csacsogunk. :-)

Manyecska. 2016.06.28. 13:04:23

@mechanikus körte: így van, akkor csapták hozzá!! Abból is elegem lett. a nyaraláshoz engedélyt kellett kérnem!! ..OFF

mechanikus körte 2016.06.28. 13:07:23

@Manyecs: "Abból is elegem lett. a nyaraláshoz engedélyt kellett kérnem!! ." Kitől??

Manyecska. 2016.06.28. 13:07:49

@atpijkamo111: én neveltem tengerimalacot is vedd figyelembe, kérlek...

Manyecska. 2016.06.28. 13:13:17

@mechanikus körte: az igazgatónőhöz!! V.ker.i iskola, vénszotty dirinéni, mint a filmekben igyexett megtörni de aztán látta tökfelesleges, be volt fizetve a külföldi út -ja, tanulmányi időben, szeptemberben..- mint a filmekben tisztára úgy viselkedett. Én meg kiröhögtem. De elengedett..lehet azér' hátha nem jövök vissza többet..

mechanikus körte 2016.06.28. 13:28:28

@Manyecs: bocs, a tengerimalacról eszembe jutott, hogy 2 hete nem öntöztem meg a virágokat.:( Még élnek.
A Főnénivel vigyázni kell...:-)

Manyecska. 2016.06.28. 13:30:08

@mechanikus körte: mellesleg a könyveket később elvittem az antikváriumba :P kínomban, hátha..megament lájkolta volna televolt p.nával..:D..

megamenn 2016.06.28. 13:40:12

@Manyecs: nadeatiedé, azbennevót-é? .)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.06.28. 13:46:44

@megamen: én meg júpíszíst!
írtam azoknak a b*ziknak a faszbúk oldalára, hát nem kitörölték?! pofám leszakad ...
(pedig még anyázás sem volt benne, sőt, semmi sértő, csak néhány észrevétel, kérdés, emlékeztető)

mechanikus körte 2016.06.28. 14:23:01

@Manyecs: nem tudom, mennyire kielégítő neki a gátvédelem fogásainak plasztikus ábrázolása.:-) Antikvárium bevette?

Manyecska. 2016.06.28. 14:33:25

@mechanikus körte: nem, de te: @megamen: bevehetnéd a répát..:P

Darth Revan 2016.06.28. 14:50:44

@anitám83: annyit irtal, hogy magas az egy fore juto jovedelme. honnan tudjam, hogy szamszeruleg mennyi?!

gabors 2016.06.28. 15:47:01

@The Crazy One négypontnulla: "megamen jöhetne, hiányzik valami... "

pina ?!?

bendeguz75 2016.06.28. 22:48:10

Vajon itt mit jelent az, hogy "idoben jeleztuk". Honapokkal elotte tudtak, hogy beteg lesz, vagy amint beteg lett jeleztek, hogy holnap nem tudnak menni? Nem tudom, hogy mukodik a dolog, de biztos kell par ehtes atfutas az egesznek, hogy ujra ki lehessen osztani. Igy ha ez nem volt meg, tuti nem volt idoben jelezve. A beteg maradt volna otthon a tobbiek mennek. Ha meg nem fertozo a betegseg, menjen a beteg is, nem mindegy, hogy otthon fekszik az agyban vagy a hotelben?

joska61 2016.06.29. 09:56:22

@Manyecs: lopcsalhazud. Most végül gyurcsi csinálja most is?
süti beállítások módosítása