Tékozló Homár

Ön akarna végigvágtatni Izlandon?

2016.07.13. 10:29 | Homár Hilda | 339 komment

screenshot_2016-07-13_16_26_55.png

"Izland a döbbenetes gleccserek, gejzírek, vízesések, tűzhányók és az eldugott halászfalvak szigete. Az elkövetkezendő pár nap során Izland legszebb látnivalóit keressük föl." - ajánlja útját a Budavár Tours. Lóhalálában és némileg leegyszerűsítetten - tesszük hozzá mi.

Üdvözletem,

A Budavár Tours júniusi izlandi csoportos utazásán vettünk részt párommal. A tanulságok alább, válasz a panaszra a mai napig, 30 nap elteltével sem érkezett - ezért írom meg most nektek, hátha nagyobb plánum előtt reagálnak, mások pedig nem fizetnek be egy csomó pénzt a semmire.

A június eleji utazással kapcsolatos, utoljára május 26-án kapott értesítésben kiszúrtuk, hogy az utolsó pillanatban a szállásunk egy infrastruktúrával ellátott lakott település helyett egy kietlen pusztába került (más volt a hotel neve, ezért rákerestünk ugye), bár ezt külön sehol nem említették meg), de nem gondoltuk, hogy ez nagyobb problémát fog okozni. Hát okozott.

ERŐLTETETT MENET VÁROSNÉZŐBUSSZAL, 5 PERC WC, 5 PERC BEVÁSÁRLÁS, 10 PERC LÁTNIVALÓ

A szállás áthelyezésének köszönhetően menetrend végig a következő volt: miután a minimum 2-3 órás,mikrobuszoshátsóüléses utazás során kockára ültük a seggünket, a sofőr nyomott egy satuféket, hogy menjünk pisilni. Mire a hátsóülésről lekászálódtunk, már hallottuk a vezényszót, hogy irány vissza a buszra. Utána ismét 2-3 óra, majd az összes látnivalónál ismétlődik a történet.

Annak ellenére, hogy több program és látnivaló kimaradt, ez az erőltetett menet felért egy komolyabb kardioedzéssel. Mindenesetre megtette hatását a 8 óra  a buszban, jelenleg a szabadságom hátralévő részét idegbecsípődéssel az ágyban töltöm, köszönöm, remek volt a kilátás a buszból is a hátsóülésről: függöny. Igaz, én szerencsésebb voltam, mint a barátom, merthogy ő középen ült végig. Az utazás 4. napján 8 órát töltöttünk a buszban, és összesen kb. 60 percet a levegőn. Nonszenz.

Az magát biztosan szórakoztatónak tartó idegenvezető 2 szőkenős és zsidóvicc között órákon keresztül ismertette az iszlám történetét per Izlandon, és nagyjából ilyen mondatok hagyták el a száját, mikor megálltunk egy benzinkút-közért-bank centrumban, hogy "na hova hoztalak benneteket , pénzt is tudtok váltani meg enni is ("20 perc")". Olyan érdemi információkat viszont, hogy pl. mikor állunk meg legközelebb (ahol van mosdó), nem osztott meg senkivel, ami azt eredményezte, hogy minden egyes megállónál, minden egyes nő vadul beállt a mosdó előtt kígyózó sorba, mert mit lehet tudni... 

A Perlan előtt pl. mire lekecmeregtünk a busz hátuljából, már rohanni kellett a lifthez, az épület előtti szobroknál épphogy exponáltam egyet - sebaj, majd megnézegeti a paraszt otthon, hol volt -, a toitoi wcből lobogó övvel futok a járó motorral várakozó busz felé a Snæfellsnes félszigeten, az egész nyaralás durvább rohanás volt 5 napon keresztül, mint egy hétfői ebédszünet a munkahelyemen.

FAKULTATÍV PROGRAMOK: ELMARADNAK, VÁLTOZNAK, +50 EURO

A programokhoz kapcsolódó, meghirdetett belépőköltségek természetesen az út során hiphopp megváltoztak: A Kék lagúnára 40 helyett 50 eurot szedett be az idegenveztő, a Jökulsárlón  kirándulás, amire külön készültünk, elmaradt - szintén a szállás áthelyezése miatt - (!), helyette az eredeti 35 euros költséggel bíró kirándulás helyett egy 50 euros "bálnanézésre" invitált bennünket a kolléga, ami minden volt, csak bálna nem. 

Mindenesetre azon már  meg sem lepődtünk, amikor  kiderült, a Lagunába online lehet csak helyet foglalni (az idegenvezető szerint korábban ilyesmi nem volt), és mit tesz Isten, csak vasárnap reggel 8-ra volt ídőpont, így utazásunk utolsó napján, hajnal 5.15-kor már a városnéző busz hátsóülésén zötyöghettünk ismét a csomagolt reggelinkkel, órákon keresztül.

Ezek a kis malőrök két főnek+50 euro pluszköltséget jelentett, nem mondom, hogy nem készültünk pénzzel, de ne már. A csoportban voltak olyanok, akik a szállásáthelyezés miatt már gyanakodtak az utazás előtt, hogy kivitelezhetetlen lesz az a bizonyos elmaradt gleccsertúra, és rá is kérdeztek - mivel az elmaradt, meghirdetett program miatt lemondhatták volna minden további nélkül az utat - de konkrétan azt a választ kapták, hogy meg lesz tartva.

Summa summárum, maradandónak maradandó volt az élmény, de egyetértek a nemsokára megjelenő kommentekkel, miszerint aki csoportos utazáson vesz részt, sikeres ember nem lehet.

Üdv,

KB
UPDATE 16:36
A posztot elküldtük a Budavár Toursnak, a kommunikációs szakértőjükről egyelőre egy logót kaptunk (köszönjük), és egy kérést. Reméljük hamarosan megjön tényleg a kérdéseinkre adott hivatalos válasz is.
A Budavár Tours külsős kommunikációért vagyok felelős, így azt szeretném kérni, hogy az említett postban logónkat cserélje ki erre, (Ez volna a legfontosabb a kéréseink közül). Illetve egy linket , esetleg, egy szöveges linket ezzel a szöveggel: "Akarjon végigvágtatni Izlandon!" ugyanezzel az URL-lel elhelyezne a post végén? A kérésére a választ az illetékes kolléga külön levélben fogja küldeni.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazságos1.. 2016.07.14. 12:26:30

@Punxsutawney Mormota: neked kezelésre lenne szükséged, súlyos gondok vannak nálad mégpedig az óvodás korra visszanyúlúan amikor is nyilvánvalóan zaklatott a ronda, újságot olvasó óvónéni amikor nem engedett ki pisilni

Na akkor alkalmazkodtál a többi 30-hoz azóta se tudod az élményt feledni. Nem itt kéne kiélned, ártatlan idegenvezetőkön és utastársakon.

2016.07.14. 12:29:00

Sosem ertettem a pisi-Pannakat. Kirandulason ne igyal sok vizet, ennyire egyszeru. Persze ehhez kene onfegyelem es elore gondolkodas. Es mielott meg a vizfuggo fitnesz ribik nekem jonnek: nem, egy-ket nap alatt sem kiszaradni nem fogsz, es vesekoved sem lesz, nyugi, viszont jobban elvezheted a kirandulast, ha nem folyton a pisilesen jar az eszed, hanem nezed a tajat, es jeee, rogton nem szorit az ido.

2016.07.14. 12:31:31

@ZX: Tegnap bebizonyítottam neked, hogy hazudsz. Levezettem neked, hgy a bookingon lehetetlen az, amit te állítasz, hogy egy időben két foglalás érkezzen egy magánszállásra, és csak a helyszínen derüljön ki a gikszer, mikor mindkét vendég már megérkezett. Erre te azt állítottad, hogy te úgy foglaltál, és úgy mentél nyaralni, hogy semmit nem kommunikáltál a szállással. Kiderült, te magad ismerted be (kényszerből ugyan), hogy ez sem igaz. Szóval, hazudtál.
A káromkodással és az alpári stílussal meg csak magadat járatod le. Nem emberekkel kellene dolgoznod. Esetleg az asszonykádnak mondd azt, hogy "kuss", de velem vagy tisztességesen beszélj, vagy sehogy.

Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 12:35:13

@ZX: Nem talált. Állami szektorban 89-91-ben dolgoztam, amennyiben az Észak-pesti Áfészt annak lehetett tekinteni.

FlybyWire 2016.07.14. 12:35:28

@ZX: nem, szívem, végig te hazudozol, csak többen már meguntuk hogy az átlátszó bénázásaidat megmutassuk.

Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 12:44:25

@igazságos1..: Köszönöm a témába vágó, lényeglátó és előremutató hozzászólást. Önkritikát gyakorolok.

Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 12:49:47

@Pink Petsch: Szia! Nem szívesen mondom, mert @ZX kolléga egy pöcs, de az a helyzet, hogy ha kb. 30 másodpercen belül ketten-hárman is kiválasztják ugyanazt a szállást és rányomnak a foglalás gombra, akkor a booking rendszere elfogadja. Nagyon ritkán fordul elő, és nagyobb szálláshelyek esetén van lehetőség a variálásra, de a kisebbeknél nincs, a booking meg mossa kezeit.

FlybyWire 2016.07.14. 12:54:32

@Punxsutawney Mormota: de ez tök mindegy, mert úgyis csak foglaló utalásakor élesedik a dolog, akkor pedig kibukik.

mechanikus körte 2016.07.14. 12:56:53

@enrico palazzo: "Az egyéni utazás kontra társas kapcsán hoztam fel, hogy vannak helyek, ahova nem érdemes sok szempontból egyénileg menni. És lehülyézel, stb. szóval én itt bontom a vonalat." Nem ezért hülyéztelek le. ZX olvtárs hozott egy példát, megcáfoltam tényekkel, belinkeltem a forrást (ennek ellenére továbbra is nyomja a hülyeségét), te pedig egy teljesen más példával próbáltál megcáfolni. Azt is leírtam, hogy vannak helyek, ahova érdemesebb csoportosan menni (nekem a közbiztonság miatt), valamint azoknak érdemes ezt választani, akik nem akarnak időt, energiát fektetni a szervezésbe, és nem probléma, ha 30-40-50 vadidegenhez kell alkalmazkodniuk.

Amúgy: ritka az a hely, ahol előreváltott jeggyel hosszasan sorba kell állni, a csoportos ár pedig messze nem akkora megtakarítás. Pláne, ha figyelembe vesszük, hogy ott megszabott időd van, egyénileg meg addig maradsz, amíg úri kedved tartja.
@ZX: Japánba szervezem a legközelebbi utamat. 3 város és környéke szerepel a tervben, a szállásokat már lefoglaltam (szinte fillérekért, mindegyik ingyen lemondható, ha valami közbejönne, és nem városszéli putrik), kinéztem a repülőjegyet, megvenni még ráérek. Megvannak a transzferek (shinkansen elérhetőségek, árak, menetrend, online jegyvásárlási felület.) Offline térképeket is találtam, kinti idegenvezetőt, kirándulásszervezőt többet is, két olyan helyszín van a programban, ahová kell. A 11 nap (9 éjszaka) előre kalkulálható költségei (beleértve a transzfereket, utasbiztosítást, belépőket, vezető díját) 340 ezer fejenként (a jelenlegi létszámmal), erre jön a kaja, előre nem kalkulálható költségek. Ugyanilyen időtartamú körút 700 ezertől kezdődik irodáknál, reggelis ellátással., több oldalt megnéztem. A szállások lefoglalása cca. 1 óra volt (több oldalon megnéztem a véleményeket), a repülőjegy kb. 10 perc. A program összeállítása, útikritikák, blogok olvasása lényegesen több idő, ez kétségtelen, de, mint korábban is írtam, én szívesen csinálom.:-) Ráadásul oda megyünk, ahova mi akarunk, a saját tempónkban. Akinek ez macerás, menjen szervezetten, de ilyen hülyeségeket, hogy csak Európán belül éri meg egyénileg utazni, ne állíts, mert ez hazugság. Arra a pár százalékos csoportkedvezményre, ami a társasutaknál elérhető, nem lehet komoly profitot termelő céget alapozni.:D

Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 12:58:06

@FlybyWire: A foglalások nagyobb része prepayment nélkül megy. A rendszer csak a biztonság miatt kéri el a bankkártyát. Csak a speciál árakat kell azonnal fizetni.

mechanikus körte 2016.07.14. 13:02:38

Jah, amúgy Madeirán pl. lényegesen olcsóbb a helyi turistairodáknál szervezett kirándulásokon részt venni, mint itthonról leszerveztetni.:-)

2016.07.14. 13:04:57

Persze, ezt említettem is tegnap, hogy előfordulhat olyan -bár ritkán-, hogy azalatt az oldal-újratöltési idő alatt, amíg te kiválasztottad a kinézett szállást és leokéztad "x" időtartamra, más is megteszi ugyanezt, ugyanazzal a szállással, ugyanarra az időtartamra.
Viszont itt lép be az emberi tényező, mivel a magánszállások uszkve 90%-a a foglalást követően küld egy e-mailt, hogy köszönik, minden oké, kell előleg, nem kell előleg, mikor érkezel kb., hogy valaki ott legyen a kulcsokkal. A maradék 10%-nak meg te írsz vagy hívod fel őket, a jól felfogott érdekedben. Tehát olyan nem fordulhat elő, hogy egy magánszállást két valaki is lefoglaljon ugyanarra az időszakra, és csak akkor derüljön ez ki, mikor mindketten megérkeznek. Ugyanis legalább egyszer egyeztetni kell a tulajjal, hogy mikor érkezik, hiszen nincs 24/24-es recepció, hogy bármikor beeshessen.
Szóval, az olvtárs vastagon hazudott, na jó, tévedett :P

ZX 2016.07.14. 13:09:51

@Pink Petsch: Majd akkor beszélek tisztességesen ha azt megérdemled és nem hazugfozol le anélkül, hogy be tudnád bizonyítani. Nem jártam utána, én azt írtam amit a fickó mondott. Nekem akár hazudhatott is, de miért tenné? Mi az indítéka? Amíg nem te üzemelteted a bookingot addig meg nem tudsz bizonyítani semmit. Ennyi.

ZX 2016.07.14. 13:11:30

@FlybyWire: Én hazudok? te hazudtál ide egy nem létező repjegyárat. 3 óra eltetével senki, nemhogy bárki nem adott a bookingról jobb ajánlatot. Itt le is zárhatjuk, mert látom zsigerből nyomjátok a hülyeséget és hazugságot.

ZX 2016.07.14. 13:15:34

@mechanikus körte: És ebben a repjegy is benne van? Vagy erre mondtad, hogy azt még ráérsz megvenni?

2016.07.14. 13:15:55

@ZX: Bebizonyítottam, hogy hazudsz, hiszen te magad ismerted be, amikor azt mondtam előzőleg, hogy nem is kommunikáltál a szállással, úgy mentél nyaralni, aztán kénytelen voltál elismerni, hogy mégis, azaz hazudtál. Ennyi.
Mellesleg, ezt a "majd-ha-megérdemled" dumát, annak lökd, aki a kegyeidre pályázik, én tutira nem, így a lekezelő stílusod téged minősít.

Dikusz 2016.07.14. 13:16:43

@FlybyWire: @Pink Petsch: ahogy kivettem a hozzászólásaitokból, használtok foglalási oldalakat. Kérdezni szeretnék tőletek ezzel kapcsolatban, a tapasztalataitok szerint. Hozzáteszem még nem foglaltam szállást egyiken sem, csak kíváncsiságból néztem bele, hogy összehasonlítsam az árakat.

Amikor szállást keresek (csak országon belül) akkor azt a következők szerint teszem, legyen mondjuk Hajdúszoboszló. Kiválasztom a szállodát, megnézem a SAJÁT honlapján az árakat, akciókat. Az időpontot meg már tudom, mikor szeretnék menni. Volt már rá példa, hogy valamelyik oldalon ellenőriztem az árakat kíváncsiságból. A tapasztaltak szerint a foglalási oldalon drágább az "akciós" ajánlatuk, mint a szálloda honlapján látott csomagárak. Nem egynapos, hanem 3-4-5 éjszakás csomagra gondolok. Nektek nem tűnt ez fel? Most is találomra rákerestem a booking oldalán egy soproni ajánlatra, ugyanezt tapasztaltam.

2016.07.14. 13:17:40

@Punxsutawney Mormota: Válaszoltal fentebb, csak elfelejtettem a "válasz erre" gombot használni. Bocs.

Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 13:22:23

@Pink Petsch: Ne légy szigorú! Csupán a cég érdekeit védi körömszakadtáig és elvtelenül. Akár még államtitkárig is viheti :D

Mérgező Hulladék 2016.07.14. 13:23:25

@enrico palazzo: azért be ne szarj :) Tudom, nem is te hoztad fel ezt az egészet, de azt írtad, hogy nincs is Dominika (ami nagyjából olyan, mint ha azt írnád, nincs is Csehország vagy Írország), én meg kijavítottalak, mert ezt túlgondoltad. Ne forszírozzuk ezt tovább.
A másik témában szerintem jók az érveid, de nyilván nem mindenki ért egyet. Igaza lehet annak is, aki azt mondja, hogy foglal maga idegenvezetőt, és így jut el akár az általad említett helyekre is - csak ebben valóban nagyobb a kockázat, és több időbe, utánajárásba is kerül. Nekik minden bizonnyal így is megéri, mások az igények, ugye.
Nem is folynék bele jobban, túl békés és megértő vagyok :)

2016.07.14. 13:23:49

@Dikusz: Igen, a bookingon vagy a szállás.hu-n drágább, mint a saját oldalon, mivel bár a booking pl., a vendégektől nem von le közvetítői díjat, a hirdető szállásoktól igen, hiszen nem jótékonysági szervezet. Azt meg beépítik az árba. Ezért belföldre vagy olyan külföldre olyan országba, ahol ismered a nyelvet, ajánlott a szállás saját oldalát is megnézni.
Viszont, van, hogy a booking olcsóbb, mint a saját oldal, mivel vannak olyan kedvezmények, amelyeket a booking felhasználóknak ajánlanak csak ki a szálláshelyek.
Mondjuk, én nem hoteleket szoktam foglalni, mert annyira nem szeretem őket, hanem magánszállásokat aka. turistaapartmanokat.

FlybyWire 2016.07.14. 13:25:10

@Punxsutawney Mormota: hát nekem egyáltalán nem ez a tapasztalatom, sőt.
Többségében volt, ahol utalni kellett. Volt, hogy teljes összeget (Svédország), volt hogy részletet (itthon, szállás.hu), és volt hog tényleg csak lefoglalt a kártyámon egy keretet: na de az pont ugyanolyan rossz, sőt rosszabb mert ez jellemzően nagyobb összeg, mint a teljes szállásdíj, és olyankor hetekig nem férsz hozzá ehhez a kerethez.... Rizikós.

Ezek mindegyikénél van valamilyen tranzakció (a foglalás is az), aminél fel kell tűnnie a duplikációnak.

ZX 2016.07.14. 13:26:00

@Pink Petsch: A kommunikációt nem arra értettem, hogy fizettem, hanem hogy nem hívtam fel, nem leveleztünk. Szánalmas ahogy kiforgatod a szavaimat csak azért, hogy elhitesd magaddal, hogy neked van igazad.

FlybyWire 2016.07.14. 13:27:05

@Dikusz: booking.com de itthon szállás.hu is tökéletesen működött, jó pár alkalommal mindkettő. Előbbinél Svédország, Írország, Tenerife pl.

2016.07.14. 13:28:44

@Punxsutawney Mormota: Hát ja, vsak ne lenne még mellé egy baromi nagy paraszt is. ;)))

Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 13:28:58

@FlybyWire: Hely válogatja. Én úgy szeretek utazni, hogy minden ki van fizetve előre, ehhez képest alig-alig futottam bele olyanba, ahol a foglalás napján fizetni kellett a szállást. Olyan viszont volt, hogy az érkezés előtt 24-48 órával a szállás bekérte az összeget.

ZX 2016.07.14. 13:29:00

@Punxsutawney Mormota: Mert te nem véded az igazad körömszakadtáig ugye? De ha már idehazudtál akkor bizonyíts. 3, 5 óránál járunk. Elfogyott a tudomány? Vagy csak azért a nagy hallgatás mert lebuktál, hogy hazudtál.

2016.07.14. 13:30:22

@ZX: Hát persze, hogy nem. Elkéstél a magyarázattal, ezzel tegnap kellett volna előrukkolnod, amikor megcáfoltalak. csak akkor lefagytál, és egy egész éjszakát kellett gondolkoznod ezen a gyenge kifogáson.

Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 13:30:59

@Pink Petsch: Mondom, hogy ideális kormányzati képviselő :) Szemrebbenés nélkül hazudik... Tudod, még valahol meg is tudnám érteni, szereti a munkáját stb... Csak egyszer, egyetlen egyszer tudna annyit mondani, hogy "Srácok! Igen, emberből vagyunk, néha mi is hibázunk"

Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 13:35:59

@ZX: Lásd fentebb. Mások is megírták... Hüllllegyerek, tegnap szendvedélyesen tagadtad, hogy 40-60% árrés lenne a szektorban. Böfögj már valamit légy oly kedves, a japán túrával kapcsolatban, amit valaki leírt.
Köszi!

2016.07.14. 13:37:05

@Punxsutawney Mormota: És képzelj el egy ilyen alakot IRL elviselni munkahelyen (elcsesz valamit és a büdös életben nem ismeri be, akkor sem, ha kibukik feketén-fehéren), vagy depláne a magánéletben! Brr!

ZX 2016.07.14. 13:41:11

@Punxsutawney Mormota: Még mindig nem tudom abban bent van-e a repjegy illletékkel, és hogy nem-e a tadzsik légitársaság 48 órás úttal 22 átszállással.
Ha te ennyire szép és okos vagy, mindent jobban tudsz és még 60%-os áréssel is tudsz dolgozni akkor mi a faszért itt osztod az észt, ahelyett, hogy egy irodában keresnéd gazdagabbra magad mint a Csányi?

ZX 2016.07.14. 13:42:29

@Pink Petsch: Beismertem ha tévedte, olvass vissza. De te még mindig a hazugságodon rugózol. A párod biztos elvisel, ja lehet nincs is. Pont ezért. Szánalmas.

FlybyWire 2016.07.14. 13:44:11

@ZX: táncolj még, trolli-trolli :D
Rossz lehet úgy bohócnak lenni, hogy csak te magad nem tudod magadról, mindenki más meg röhög.

ZX 2016.07.14. 13:46:10

@FlybyWire: Én szórakozok a legjobban, hogy mekkora balfaszok vagytok mindannyian. Kis trollocskák.

ZX 2016.07.14. 14:04:26

@FlybyWire: Kérlek ne sírj, egyszer majd összejön. :D:D:D:D

mechanikus körte 2016.07.14. 14:09:19

@ZX: "A részvételi díj tartalmazza az autó­buszos uta­zást, a 7 éj­sza­kai szál­lást regge­livel, az út­le­mon­dá­si biz­to­sí­tást, a felsorolt progra­mo­kat és az ide­gen­ve­ze­tést, de nem tartal­mazza a belé­pő­dí­ja­kat." A felsorolt programok 90%-a városnézés, ami nem, az külön fizetendő. 133.900 Ft a cucc, ezekkel a kautélákkal. Akkor lássuk:
- autóval megyek , a megtett út max 3000 km, nekem ez 3 tank üzemanyag, 20000/tankolás. Ha 4-en megyünk, ez fejenként 15 ezer. Autópálya-díjak 13 ezer, fejenként 4 ezer. Az utazás tehát 18 ezer/fő.
- szállás Salzburg környékén (én itt állnék meg, és megnézném Salzburgot is): 4 főre 2 kiváló minősítésű ajánlatot találtam 40 ezer/éj alatt, reggelivel.
- szállások Svájcban: a programban megadott helyeken cca. 30 ezer/éj a 4 fős csoportár, azaz fejenként 36 ezer az 5 éjszaka.
A szállás tehát 7 éjszakára fejenként 55 ezer Ft körül van, reggelivel.
Vezetőre egyedül a túrához lenne szükség, esetleg Genfben, egy helyire. Ez fejenként max 15 ezerből kijön. Vegyük hozzá az utasbiztosítást, max 5 ezer/fő egy hétre.
Tehát: amit az iroda kínál 133.900 Ft-ért, az egyéni szervezésben, 4 fős családdal vagy baráti társasággal cca. 95 ezer Ft-ból kijön, rugalmasabb időbeosztással, saját ízlésre szabva.

Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 14:10:39

@FlybyWire: Ez a majom a cirkuszban-effektus. A majmot mindenki ismeri, a majom viszont senkit nem ismer.

2016.07.14. 14:15:55

@ZX: A saját hazugságodat sincs képed elismerni, ugyan ... :DDD
Ohhh, hát már átmentél személyeskedésbe, ennyire nincs érved? :DDD

ZX 2016.07.14. 14:16:46

@mechanikus körte: Akkor ülj le légyszíves a booking elé és nézelődj szállás iránt. Ha találsz svájcban 7 éjre 55 ezer körül akkor szólj nekem is, mert érdekel. Köszi!

mechanikus körte 2016.07.14. 14:17:29

@ZX: "És ebben a repjegy is benne van? Vagy erre mondtad, hogy azt még ráérsz megvenni?" Igen, beleszámoltam, a jelenlegi áron.

mechanikus körte 2016.07.14. 14:25:44

@ZX:
Villars-sur-Ollon (7 km Aigle úti céljától)
Ajánlott 4 felnőttnek
Vendégek maximális száma: 4
1 hálószobás apartman
Nagyon keresett - már csak 1 szoba maradt oldalunkon!
Csoportár 5 éjszakára: HUF 148 050
Az összes szabad szoba megtekintése

Apartment Le Dauphin Villars-sur-Ollon
Villars-sur-Ollon (7,1 km Aigle úti céljától)
Az oldalunkon foglalható apartmanok várhatóan 2 órán belül megtelnek.
Nagyon jó 8,0
7 értékelés
Ajánlott 4 felnőttnek
Vendégek maximális száma: 4
1 hálószobás apartman (4 felnőtt)
Nagyon keresett - már csak 1 szoba maradt oldalunkon!
Csoportár 5 éjszakára: HUF 150 905
Az összes szabad szoba megtekintése
Válasszon apartmant

Alpvision Residences Pracondu
Kiváló választás baráti társaságok számára
Apartmanhotel Alpvision Residences Pracondu 3 csillag
Nendaz (29,2 km Aigle úti céljától)
Áreső
Okos Ajánlat
Kiváló ár-érték arány a kiválasztott dátumokon.
Nagyon jó 8,0
201 értékelés
Az utóbbi két napban egyszer foglaltak itt
Ajánlott 4 felnőttnek
Vendégek maximális száma: 4
1 hálószobás apartman (4 felnőtt)
Nagyon keresett - már csak 1 szoba maradt oldalunkon!
-18% HUF 136 895
Csoportár 5 éjszakára: HUF 112 400

Parancsolj, ott néztem egyébként. Iroda: "3 csillagos szálloda Aigle környékén." Megjegyzem, az a legolcsóbb.:-)

ZX 2016.07.14. 14:25:51

@Pink Petsch: Örülök, hogy jól szorakozol a trollkodásodon. Persze így anonymus könnyen megteheted. Azért ahhoz papírkutya vagy, hogy a pékhez beállíts és nyomasd neki, hogy leáldozott neki mert otthon van kenyérsütő és finomabbat és olcsóbbat eszel mint amit ő süt. Mert esetleg képen csapna a lapátjával. :D:D

mechanikus körte 2016.07.14. 14:27:51

@ZX: Ja igen. Svájcban 5 éjszakát töltenek, kettőt Ausztriában, "tranzitszálláson."
Én elolvastam figyelmesen az ajánlatot, amit belinkeltél, te megtetted?

FlybyWire 2016.07.14. 14:30:31

@mechanikus körte: hagyjátok, már egy ideje nem sportszerű a dolog.
Libával sem vitázom trigonometriáról. Még ha a matek tanszéken ül, akkor sem.

2016.07.14. 14:32:33

@ZX: Tényleg már csak személyeskedésre futja? :DDD

ZX 2016.07.14. 14:34:58

@mechanikus körte: Tehát ha jól értem 112.400 Ft/fő/5 éj. És akkor hol az útiköltség és az idegenvezető? Hol a 2 tranzitéjszaka ára? Máris drágább.

ZX 2016.07.14. 14:41:04

@FlybyWire: Nem tudom te mit dolgozol, de tutira jobban értek hozzá mint te. :P

mechanikus körte 2016.07.14. 14:42:52

@FlybyWire: Oké, igazad van.
Nincs azzal semmi baj, hogy egy piaci alapon működő cég rápakolja a profitját a kínált szolgáltatás árára, ez így műxik. Van is rá kereslet, végül is egyszerűbb áttolni a pénzt, és mindent intéznek helyetted. Teljesen fölösleges védeni a mundér becsületét, és valótlan dolgokat állítani, nem azért megy az emberek többsége irodával, mert spórolni akar, hanem a kényelmet és (esetenként) a biztonságot fizeti meg. Ha ezt hangsúlyozod előnyként, @ZX, nincs min vitatkoznunk.:-)

mechanikus körte 2016.07.14. 14:44:03

@ZX: Olvasd már végig, amit írtam, levezettem, te szerencsétlen.:-)

mechanikus körte 2016.07.14. 14:49:51

@ZX: a 112.400 az ÖSSZ ár, 4 főre és 5 éjszakára. Többet már tényleg nem tudok segíteni.:-)

Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 14:50:51

@ZX: Zsenikém, csak szólok, hogy már hosszú évek óta mindenhol reptéri illetékekkel együtt jelennek meg a repjegyárak.
A trükkös utazási irodák gyakran bepróbálkoznak azzal - különösen az egzotikus célállomások esetén -, hogy sokkal magasabb reptéri illetékeket szednek be, mint amennyi valójában, gondolván, hogy a vén hülyék amúgy sem tudják leellenőrizni.

A japán bejegyzést nem én ejtettem, de ha már rám testálod ezt is...

A Turkishnek van jegye szeptemberre 516 euroért. Ha a bejegyzést ejtő kolléga megvan a 2-3 csillagos hotelekkel, akkor simán elképzelhető, hogy 200 ezer forint elég lesz arra, hogy lakjon, és utazzon az országon belül.

ZX 2016.07.14. 14:53:31

@mechanikus körte: Milyen dátummal? Sehol nem írod. Ezenkívül amit én linkeletem árat az 2 ágyasban való elhelyezésre vonatkozik.

ZX 2016.07.14. 15:01:39

@Punxsutawney Mormota: Te kérted, hogy adjak már választ rá. Csak eleget tettem a kérésednek. Mi spec. nem teszünk árrést az illetékre, pont azért mert visszakereshető. De kb. mi is ennyiért foglaljuk. a légitársaság nem válogat utas és iroda közt.

mechanikus körte 2016.07.14. 15:05:26

@ZX: Júliusra. Amit linkeltél, 2-3 ágyasra vonatkozik.:D De itt van neked egy kétágyas:

Immeuble Les Mélèzes
Apartmanok Immeuble Les Mélèzes 3 csillag
Les Collons (35,4 km Aigle úti céljától)
Ár 5 éjszakára
Vendégek maximális száma: 2
Stúdió – 30 m²
Csak 1 szoba maradt oldalunkon!
HUF 76 980

Ez kemény 4500 FT-tal dobja meg, amit kiszámoltam, így már majdnem 100 ezer egyénileg vs 133900 szervezetten.

Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 15:06:56

@ZX: Legalább valamiben egyetértünk. És a Turkishre igazán nem mondható, hogy a Tajik vay Somon Air lenne, bár személy szerint a Qatart preferálom.

FlybyWire 2016.07.14. 15:08:42

@ZX: minden máshoz is jobban értesz, ezt már tudjuk.
Itt sok okos hülyéskedik, egy hülye meg okoskodik esete forog fenn.

ZX 2016.07.14. 15:18:16

@mechanikus körte: "Az ár nem tartalmazza: CHF 2.20 idegenforgalmi adó személyenként és éjszakánként, CHF 50.00 szolgáltatási díj személyenként és tartózkodásonként."
És akkor még az útiköltség is 2x annyi ha 2 fővel számolok.

ZX 2016.07.14. 15:20:02

@FlybyWire: Ezt ugye magadra értetted, merthogy ugye neked nem ez a szakmád. Annyi közöd van a szervezéshez, hogy segítség nélkül le tudsz nyomni pár gombot a billentyűzetes és így foglaltál már, ettől te máris jobban értesz hozzá. Értem én.

FlybyWire 2016.07.14. 15:20:08

@ZX: alighanem a pozícióm megnevezését sem értenéd (magyarul sem), legyen elég annyi, hogy éves bruttóban megvan a 8 számjegy. Full jogtisztán adózva.
(Mai házi feladatod kiszámolni a havi nettómat ;))

ZX 2016.07.14. 15:22:14

@Punxsutawney Mormota: A Qatar jó. Tavaly a legjobb volt. Idén az Emirates lenyomta. Európán belül meg a Turkish a legjobb. Most volt díjkosztás.

ZX 2016.07.14. 15:27:36

@FlybyWire: Akkor már értem mire vered itt magad. :P Te vagy a Mr. rokihelyre millás autóval beálló nekem mindig igazam van csávó. :D

mechanikus körte 2016.07.14. 15:38:22

@ZX: eleve 4 főre számoltam. Ha ketten mennénk, nem a 3 csillagos szállodák között keresgélnék, értelmetlen. Stúdió, kis magán vendégház vagy airbnb-n teljes lakás, esetleg különálló, saját fürdős kis lakrész. Egyébként most, július közepén néztem júliusi árakat, ha ugyanezt január-február magasságában teszem, jóval olcsóbb, mert előfoglalási kedvezmény van.
A másik: ha egyénileg elmennék egy hasonló körre, az uttsó éjszakai szállás fölösleges, ill. akkor inkább alszom eggyel többet kint, és megnézem rendesen (nem kutyafuttában, ahogy a programleírás alapján vélhető) Genfet és Lausanne-t (meg sem említem, hogy az általam írt programban Salzburg is szerepel, az eredetiben nem, pedig normális tempóban haladva simán belefér.:-)) Rómából is hazajöttem lazán egy pihenővel, nagyjából ugyanaz a távolság, legfeljebb megállnánk ebédelni és sétálni egyet valahol, fölösleges bárhol útközben aludni. Csak azért számoltam így, hogy összevethető legyen az iroda ajánlatával.

ZX 2016.07.14. 15:41:53

@mechanikus körte: Nahát kiszámoltam neked, hogy ne fáradj, kb. 3700 km az út. Ha a kocsid 5,5 l-t eszik 100-on és minden ktg-et úgy hagyunk, akkor kb. 143 ezerre jön ki az ára. Ha a Jungfrauval felmész a Kleine Scheideggig, akkor egyénileg csak azon az egy jegyen buksz kb. 3-3500 Ft-ot a csoportoshoz képest.
Na én megyek, jó számolgatást.

ZX 2016.07.14. 15:46:11

@mechanikus körte: Na jó akkor most már a körtét hasonlítjuk az almához? :D:D:D

FlybyWire 2016.07.14. 15:46:37

@ZX: Kényszeresen hazudozol tovább?
https://www.google.hu/maps/dir/Les+Collons,+Vex,+Sv%C3%A1jc/Budapest/@46.7662266,8.2906683,6z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x478ed93e45235f7f:0x805467e84605ed53!2m2!1d7.3859251!2d46.1833879!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912

1200 km, oda-vissza 2400, ez 8-9 literes fogyasztással is durván 75,000 ft.

Pici Münchausenünk.

mechanikus körte 2016.07.14. 15:47:28

@ZX: Kár, hogy elfelejtettél mindent egy főre leosztani.:-) Szép napot neked is.

FlybyWire 2016.07.14. 15:47:59

@ZX: Vagy csak simán a klienseitek lehúzására használt km-számláló algoritmust használtad, automatikus szorzóval a távolságra és a költségre is? :D

mechanikus körte 2016.07.14. 15:48:57

@ZX: "Csak azért számoltam így, hogy összevethető legyen az iroda ajánlatával."

Tényleg menj.

Dikusz 2016.07.14. 15:51:32

@Pink Petsch: hoteleket csak akkor (egy évben egyszer) foglalok, ha punnyadni szeretnék csak. Hajdúszoboszlót csak azért írtam, mert évek óta oda járok az egyik szállodalánc középkategóriájú szállodájába. Maga a szálloda ad a törzsvendég-kártyára a szállás árából 10% kedvezményt, ezt a kártyára írják jóvá. Csak Hajdúszoboszlón ennek a cégnek még négy szállodája van, ezek 4 csillagosak, de valóban olyan szolgáltatást is nyújtanak. Az árakban is meglátszik, az igaz. Ha a törzskártya (az első alkalommal lehet már kérni) kedvezményét is beleszámítjuk, még jobb áron lehet foglalni szállást a saját honlapjukon. A többi szálloda is ad kedvezményt, nézegettem (kíváncsiságból) az ajánlataikat.
Saját tapasztalatom is van egy "kuponos" szállásokat ajánló oldallal, gondolkodtam rajta, hogy posztot kellet volna írni a tapasztaltakról. Nem mondhatnám, hogy átverés volt, de azért az ajánlat (kedvezmény összege) nem pontosan annyi volt, mint amit ígértek. Itt is beigazolódott az, hogy az oldal által mondott kedvezmény nem akkora összeg volt, mint amit a szálloda csomagajánlataival összehasonlítva kijött.

FlybyWire 2016.07.14. 15:53:09

@mechanikus körte: na az meg a másik, 35-40 ezerre kijön /fő már 2 főnél is.

Annyira szánalmas ez a figura, hogy már nevetni sincs kedvem rajta.

Még egyszer megnéztem, mit hányt megint ide ez a vadbarom..

"Nahát kiszámoltam neked, hogy ne fáradj, kb. 3700 km az út. Ha a kocsid 5,5 l-t eszik 100-on és minden ktg-et úgy hagyunk, akkor kb. 143 ezerre jön ki az ára"

Tehát 37*5,5 = 203,5 - ennyi liter benzin lenne ez.
143,000/203,5 - 702,7 - ennyi forint szerinte egy liter benzin. De csapjuk hozzá az amortizációt is, még azért úgy is kemény :D Sőt, matricákat, stb.... háát ez nekem még mindig sok :)

Lássuk a valós 2400-al osztva ugyanezt: 24*5,5 = 132
143,000/132 - 1083 forintos benzinár.
Széééép :)

2016.07.14. 16:08:38

@Dikusz: Én is szállok meg néha hotelekben, nekem az Accors láncnál (az Ibisek, Mercure, Pullmann stb) van törzsvendégkártyám, és ha pl. nem találok nekem tetsző apartmant, akkor valamelyik hotelüket választom, és persze, a saját oldalukon. Az a jó bennük, hogy nem kell hitelkártya a foglaláshoz, az apartmanoknál is azokat foglalom, amelyek nem kérnek hitelkártyát, ugyanis nincs már, hála-az-égnek. Alig vártam, hogy lejárjon az előző, és megszabaduljak tőle.

FlybyWire 2016.07.14. 16:10:29

@Pink Petsch: én szeretem a hitelkártyámat, évente 70-80 ezer forintnyi visszatérítés simán jön belőle. Az éves díját meg 3 misi feletti költésnél elengedik, úgyhogy még társkártyával (feleség) is bőven megéri. Persze oda kell figyelni.

Szállásokban nekem is inkább apartman.

2016.07.14. 16:16:19

@ZX: Budapest és Les Collons között, melyik irányban 3700 km-re az út, te szerencsecsomag, te! Kína felé kerülsz? Még oda-vissza sem ennyi. Oda olyan 1200-1250 km, szóval retúr max. 2500 km lehet.
Így számoltok ki mindent abban a csoda irodátokban? Nem meglepő, hogy egész nap van időd a neten lógni, mert kliens nem fordul meg nálatk, ha így átveritek őket.

2016.07.14. 16:18:55

@FlybyWire: Hoppá! Most látom, te is szóltál neki, hogy ez már durva hazugság. Amit ő sosem szokott, mint tudjuk :DDD

ZX 2016.07.14. 16:22:38

@FlybyWire: Na visszaugrottam kicsit. Olvasd már el azt a qrva programot mit tartalmaz. Nem odamész a szállásra meg vissza, hanem bejárod az egész országot. Annyira ostoba vagy, hogy az már fáj. Ne hencegj inkább azzal, hogy nem tudsz számolni.
203 l benzin, a holtankoljak szerint 330-as átlaggal számolva is 67.000 Ft. Egye fene, legyetek 4-en. 17.000 Ft/fő itthoni árakkal számolva, pedig kint drágább a benzin. Szállás 79.000/fő. Egyéb szállásdíjak 290 HUF/CHF-fel számolva kb. 18e. Pályamatrica, parkolás kb. 13e. Már 127e-nél tartunk és ebben nincs reggeli sem, nincs 2 éj tranzitszállás és nincs idegenvezető, melynek a napidíja akár 32.000 ft is lehet. Itt nem olyan idvezről beszélünk aki 1-2 órát elvezet a árosban, hanem aki napi 24 órában a segged nyalja. Szóval akkor? Hazudtok mint a vízfolyás és olyan dologról vitatkoztok aihez qrvára nem értetek. Mára ennyi.

Dikusz 2016.07.14. 16:27:55

@Pink Petsch: ez a szállodalánc a Hunguest Hotels. Az a szálloda ahova járok frachise, csak használja a szállodalánc nevét, turista-kategória. Nem kért még soha előleget. Volt olyan eset az évek folyamán, hogy nem tudtam leutazni a foglalt időpontban. Vettem a fáradságot, és telefonon lemondtam a foglalást. Megköszönték, azt mondták nem jellemző hogy szólnak a vendégek, ha nem tudnak lemenni. Viszont idén először fordult elő a fizetésnél, amikor a recepciós meglátta a T-s platinakártyámat, szólt hogy erre még + 10% kedvezményt tud adni. A többi szállodájuk/apartmanjuk országszerte is színvonalas, gondolom ahova te jársz azok is.
A túraszervezésnél a szállás meg teljesen más kategória, ilyenekből csinálunk többet. Azok azért mások mint a szállodák, de országjáráskor mi nem is igényeljük ezt. Az árak is mások, vannak egész jó turista szinten megfelelő szállások 2500 - 3500 Ft között.

2016.07.14. 16:28:09

@FlybyWire: Lelked rajta :). Én nem sok előnyét láttam, őszintén szólva, viszont mindig ott volt egy potenciális pénzszórási forrás. Most már nincs kísértés ;))) Így már csak sima bankkártyám van, az is csak azért, mert külön kérvényezés nélkül jár a számlához. Igaz, azt a booking rendszere nem fogadja el foglaláskor, éppen azért mert nem megterhelhető.

FlybyWire 2016.07.14. 16:28:25

@ZX:
Csak utazásra írtad a 143 ezret.
De ha mégsem, a 3700 akkor is honnan?

Szánalomparádé vagy, meddig nyomod még az 1 személyes freakshow-t itt? :)

FlybyWire 2016.07.14. 16:32:14

@ZX: "Pályamatrica, parkolás kb. 13e" - már MEGINT az a fránya 4-es osztó, azon kívül, hogy ennél tényszerűen olcsóbb a pályadíj...
"Egyéb szállásdíjak 290 HUF/CHF-fel számolva kb. 18e. .... ebben nincs reggeli sem, nincs 2 éj tranzitszállás" - most akkor milyen az egyéb szállásdíj, ha nem a tranzité?
Ki a szarnak kell idegenvezető? Bár te biztos 24 órában segget nyalsz, mert hogy sem az eszedért, sem a kommunikációdért sem alkalmazna még egy ilyen iroda sem, az tény...

Vadász, vadász, te szopni jársz ide :)
Na mennem kell haza, pedig baromi szórakoztató ahogy esel-kelsz a saját hazugságaidban :D

ZX 2016.07.14. 16:36:42

@FlybyWire: Vergődj csak kicsi troll, ,négyen sem tudtatok lenyomni. Szánalmas bagázs.

2016.07.14. 16:40:59

@Dikusz: Ezt a nem-mondom-le-a-foglalást-ha-nem-megyek igen prosztó hozzáállást pl. az Accors hotelek úgy oldják meg, hogy ha hitelkártya nélkül foglalsz (mert persze lehet kártyával is), akkor az érkezés napján 18 óráig el kell foglalnod a szobát, addig tartják fenn. Persze, ha odatelefonálsz, és szólsz, hogy mondjuk 22 órakor érkezel csak, akkor nem csesznek ki veled, és adják ki. A hotel értesítése nélkül viszont fordulhat elő, hogy hoppon marad az illető vadsertés.
Megvallom őszintén, én amikor otthon vagyok, nem nagyon túrázom, legfeljebb Budapesten ;)

2016.07.14. 16:55:09

@ZX: Afranc, aki le akar nyomni, ez nem birkózás, csak te hiszed annak. Mi csak szép sorban cáfoljuk a hazugságaidat. Az összeset. 3700 km, mi? :DDD

ZX 2016.07.14. 17:03:34

@Pink Petsch: A tények tényleg ne tévesszenek meg. Végülis csak 7 órája várok egy jobb ajánlatra amit állítólag bárki überel fél óra alatt. Aztán gyorsan kiderült, hogy nem én hazudok. A programot meg nézd meg és aztán számold ki. A busz kilométerórája a bizonyíték. Nem olyan buherált mint a te használt autódé. :P

mechanikus körte 2016.07.14. 17:09:26

@ZX: 4 főre lényegesen olcsóbb az a bizonyos svájci körút, mint irodával. Két fő esetében nem olcsóbb, ezt aláírom.
Amit te nem értesz: végigolvasva a programot, ez pont olyan lótás-futás, mint a posztoló által leírt izlandi út. Hozzáteszem, én voltam már Svájcban busszal (nem szabadidős ténykedésként), soha többé nem vállalnám be. Teljesen másképp alakítanám a programot is, épp ezért valóban almát a körtével hasonlítanánk össze, ha egy nekem megfelelő, svájci körutat vetünk össze az iroda által ajánlottal. Nekem ez sem az utazás módja, sem az alkalmazkodási kényszer, sem a programösszeállítás miatt nem jön be, arra pedig nincs igényem, hogy valaki (nevezzük idegenvezetőnek) a nap 24 órájában "nyalja a seggem". .-) ezért, ha meg akarom nézni valakivel kettecskén az országot, inkább kifizetek valamivel többet (már, ha uttsó pillanatban jön az ötlet, és nem foglalom le hónapokkal korábban a szállást jóval olcsóbban), de úgy és akkor megyek, ahogyan nekem megfelelő.

CID. 2016.07.14. 17:09:32

Kezdtek unalmasak lenni, de nagyon.

2016.07.14. 17:09:55

@ZX: Másodjára mondom el neked, hátha most megérted. Én nem ígértem neked semmilyen ajánlatot. Ha úgy gondolod, hogy mégis idézd vissza pontosan az ezt biznyító szavaimat. Nem tudod, mert nem tettem ilyet, Szóval, már negint hazudsz.
Ja, és a google maps a hülye, mi? Nem a ti sofőrötök ment feleslegesen kitérőkkel.
Szóval, szerinted a google maps hazudik, mi? Azt a pofátlan fajtádat!
Itt a link, nézegesd, és iratkozz vissza az általános iskolai földrajzórákra:
https://www.google.hu/maps/dir/Les+Collons,+Vex,+Switzerland/Budapest/@46.7289542,8.4627459,6z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x478ed93e45235f7f:0x805467e84605ed53!2m2!1d7.3859251!2d46.1833879!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3e0

mechanikus körte 2016.07.14. 17:21:03

@CID.: oké, befejeztem. Egyre nagyobb hurkokat leírva térünk vissza mindig ugyanoda (ti. hogy válasszon mindenki egyéni vagy irodai szervezést a saját szempontjai alapján), ez már nekem is unalmas.:-)

2016.07.14. 17:36:58

@ZX:

Érdeklődve olvasom a kommenteket, de csak most kattintottam ide, és 300+ kommentet nehéz átlátni.

Erről az ajánlatról beszélsz?

"12 órája várom a jobba ajánlatot. De akkor tessék, cáfold meg ezt.
fehervartravel.hu/ut/1602-nagy-svajci-korutazas.shtml"

Mit vársz pontosan, mi volna a cáfolat?

Amit még kérdeznék: amikor te utazol (ha szoktál utazni), te magad ilyen buszos körutakra fizetsz be tényleg? Ezek szerinted jók? Vagy olcsók? Vagy is?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.07.14. 22:18:44

@Kishableany: ha nem iszok meg napi három liter vizet akkor az ügyeleten kötök ki.
kicsitbocs.

FlybyWire 2016.07.15. 08:34:34

@sugargiraffusplumps.: akkor talán nem neked való a társas utazás? Minden rossz felhang nélkül...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.07.15. 08:38:19

@FlybyWire: nem szoktam társasutazni, soha életemben nem is voltam ilyenen, bár nem emiatt hanem mert nem látom miért is lenne jó nekem 40 másik ember lábát szagolgatni a buszon egy hétig...
csak arra próbáltam reagálni, hogy elég bátor dolog kijelenteni, hogy semmi baja nem lesz az embernek ha nem iszik vizet, mert bizony van akinek muszáj.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.07.15. 11:52:51

@FlybyWire: még azt is bele akartam írni, hogy csak a dagadtmalacok fitneszribiznek, de gondoltam jobb a békesség! :D :D

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2016.07.15. 16:24:27

az életben nem voltam szervezett buszos kiránduláson,és nem is akarok menni. nem a stílusom ugyanis. ezzel együtt megértem ha vkinek ez jön be,bár ezek a száguldjunk végig Szibérián utak számomra érthetetlen kategóriát képviselnek

B.Arthur 2016.07.16. 22:19:35

Jól szájba kellett volna vágni azt a szarhazit. Egy sofőr volt mindenkinek a főnöke? Szar senki féreg.

bendeguz75 2016.07.23. 22:11:05

Szervezett utazasra tuti nem fizetnek be. Sokkal olcsobban es programgazdagabban lehet kihozni egy kirandulast egyenileg, mint barmely irodan keresztul. Ennek az az egyszeru oka, hogy senki nem dolgozik ingyen. :D

2016.08.16. 19:21:04

@Terézágyú: áá ez óriási komment :-))))
süti beállítások módosítása