Gábor állati peches a telefonvásárlásban. Reméljük a kártya meg a szerelem nagyobb barátja őneki, azokon ugyanis sajnos nem tudunk segíteni, de az állandóan lerohadó telefonja ügyében alább a tanács.
Kedves Homár!
Azért fordulok Önökhöz, hogy van egy Samsung Galaxy S7 edge készülékem, amit már a Vodafone negyedjére cserélt. Az ötödik készülék is hibás, de visszavittem egy Vodafone üzletbe ahol azt mondták vigyem el egy Samsung szervizbe és ott szoftvereztessem újra. Na, most ez megtörtént a vásárlástól számított 72 órán belül viszont a készülék ugyanúgy hibás. Ezt jeleztem a Samsungnak, akik azt válaszolták, hogy küldjem be a Telemax szervizbe egyszeri bevizsgálásra, akik kiállítanak egy jegyzőkönyvet, amit majd Ők elbírálnak. A 72 órán belüli cseréről már lecsúsztam. Samsungtól kérhetem az azonnali cserét?? Vagy esetleg a Vodafone-tól??
Várom mielőbbi szíves válaszukat.
Köszönettel:
Gabor
Kedves Gábor!
Ha az ötödik ugyanolyan típusú készülék is hibás, akkor felmerül annak lehetősége, hogy konstrukciós hibáról van szó, amire valószínűleg egy újabb csere sem jelentene megoldást.
A hatályos jogszabályok alapján, ha a hiba nem javítható és cserével sem orvosolható, akkor a fogyasztó elállhat a vásárlástól, és kérheti a vételár visszafizetését. Persze ehhez elsőként abban kell megegyezésre jutni az eladóval, hogy a készülék hibás, méghozzá olyan ismételten előforduló hibáról van szó, mely egy újabb készülékre történő cserével sem orvosolható. Mivel a helytállás alól kimentheti magát a vállalkozás, ezért mondhatják azt, hogy a szakszerviz álláspontjától teszi függővé a vételár visszafizetését.
Azzal kapcsolatban, hogy kivel szemben érvényesítheted a igényedet a jogszabály azt írja, hogy a jótállási kötelezettség azt a vállalkozást terheli, akinél a termék vásárlása történt. Tekintettel arra, hogy a cserével az egy éves jótállási határidő újrakezdődött, így a terméket eladó Vodafone köteles helytállni.
Javasoljuk, hogy immár írásban, ajánlott, tértivevényes küldeményként feladott levélben írd meg a Vodafone-nak, hogy a többszöri eredménytelen cserére tekintettel elállsz a szerződéstől, és kéred a vételár visszafizetését. Ha feltételként egy újabb bevizsgálást ír elő, akkor tedd azt lehetővé, és ha ott megállapítják, hogy tényleg hibás a készülék, de a Vodafone mégsem fizeti vissza a vételárat, akkor igényed érvényesítése iránt eljárást indíthatsz a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testület előtt.
Bízunk benne, hogy ügyed mielőbb megoldódik. Sok sikert kívánunk hozzá!
Alkalmazott jogszabályok:
The Crazy One 4égy 2016.07.21. 09:45:33
Manyecska. 2016.07.21. 09:53:31
Dezsike 2016.07.21. 10:02:52
Antalbaba 2016.07.21. 10:04:32
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.07.21. 10:05:40
@The Crazy One négypontnulla: esetleg használni akarja? A többit lásd lentebb, ha egyáltalán tudsz olvasni!
@Manyecs: bocs, de azért, mert te segghülye vagy a témához, még nem kéne leugatni másokat! Ezek a kütyük kéziszámítógépek, amiknek mellékesen van egy telefon moduljuk is. Teljesen jogos elvárás, hogy bírják az "állandó nyomkodást". A szóban forgó készülék hardvere jóval erősebb, mint az első, kb. nyolc éve vásárolt notebookom...
enrico palazzo 2016.07.21. 10:06:33
Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.07.21. 10:09:33
Manyecska. 2016.07.21. 10:17:44
Manyecska. 2016.07.21. 10:19:12
Ergó felesleges köröket fut a szervizekben. Mondjuk már a második alkalomnál asztal kellett volna borogatni ezek a szervizesek is megérik a pénzüket!
enrico palazzo 2016.07.21. 10:25:29
És ezt ki nem szarja le? Pont ezt írtam, hogy intézze a szervizt, MINDENT az akitől vette. A törvény pont ezt írja le. Intézheted te is, de amikor 5-ször küldenek 8 helyre, akkor szarjanak sünt. Kellék/Termékfelelősség, jótállás, szavatosság... elvileg bőven időn belül.
Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2016.07.21. 10:30:10
tokapi 2016.07.21. 10:31:17
FDToth 2016.07.21. 10:36:12
a vodafone is csak úyg tanulna belőle, hogy az esetet kivizsgálva megbüntetik pár tízezer EUR-ra... de ameddig csak kanap egy levelt és irgum-burgum...
joska61 2016.07.21. 10:40:38
tokapi 2016.07.21. 10:41:08
@Hóhér az utolsó barátod: vagd le a sajat fejed - az meg azert van.
..de nehogy veletlenul is kilass az Android-SamSung tengelyrol am. Nem szabad.
@Manyecs: koroket futni? Ezt ilyen esotanc jelleggel kell ell kepzelni?:D
@enrico palazzo: nem kell megvarni a 8-at, 2., de minimum 1. utan asztalra baszni/szarni. Illetve kijonni a birkai fogyasztoi fosodor kozepebol es nem feltetlenul az aktualis slagert kergetni. Na de ez remenytelen, ez egy olyan tipikussann.(n)
The Crazy One 4égy 2016.07.21. 10:56:48
Manyecska. 2016.07.21. 11:02:22
SKY 2016.07.21. 11:04:30
Rézműves Ronaldo meg a fia szép telókat árul a Keleti aluljáróban!
Ugyan ott pénzt is válthatsz! Mikorra mondjam nekik, hogy mész?
mirtil 2016.07.21. 11:04:39
A homár válasza tudálékos és hülye.
tokapi 2016.07.21. 11:20:09
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.07.21. 11:21:32
Ez rendben is lenne, ha nem szolgáltatóról lenne szó. Valószínűleg előfizetéses konstrukcióban vette a készüléket, tehát ez nem áll módjában:
"elállsz a szerződéstől, és kéred a vételár visszafizetését"
Vagy ehhez egy még nálam is (a gvti-ről nem is beszélve) okosabb emberrel (aka ügyvéd) kellene beszélni.
amúgy típushiba. Ugyan ez van az S6 Edge bizonyos készülékeivel. Véletlenszerűen fagy, mindentől függetlenül (nyomkodod vagy sem, készenlétben van vagy sem). Egy dolog biztos, az 5.1.1-es verzióval kezdődtek a problémák. Viszont azzal bootloader is frissült, nem engedi visszarakni a 4.4.x-es rendszert illetve annak a bootloader-ét sem. A sok xar közül még az 5.1.1 -es a leg stabilabb, néha kibír 30 percet is fagyás nélkül. Ha ebbe a szériába belenyúltak, akkor cserélgethetik orvérzésig, mind ilyen fos lesz. Egyébként a trémobilnál mintha elfogyott a rossz széria. Egyik ismerősömnek cseréltek nemrég, és neki már tudtak olyat adni, amin gyárilag 6.0.1 van és múkodik!
Manyecska. 2016.07.21. 11:24:17
Manyecska. 2016.07.21. 11:27:49
rarabel 2016.07.21. 11:41:47
Mert ez így a legmegfelelőbb....
Terézágyú 2016.07.21. 12:15:15
Nagyon helyes!
(ironizáltam ám)
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.07.21. 12:45:01
köretnek rizs, rizibizi, krokett, legvégső esetben hasáb jöhet :D
The Crazy One 4égy 2016.07.21. 14:38:06
Manyecska. 2016.07.21. 15:02:56
The Crazy One 4égy 2016.07.21. 15:05:13
depis vagyok, öngyi leszek....
homar4prez 2016.07.21. 15:07:27
2. 50000-nél többet kiadni egy telefonra botorság
3. 100000-nél többet kiadni egy telefonra hülyeség
4. 150000-nél többet kiadni egy telefonra már klinikai eset
5. Az S7 Edge-ről sok rosszat hallottam, konkrétan még t-mobil ügyfélszolgálatos is szidta
*ugye ha megveszed hűséggel, részletre, valami méregdrága előfizetéssel mellé, hogy minél kevesebbet kelljen letenned, hogy el tudd hozni, akkor a szolgáltató mindent meg fog tenni, hogy ne kelljen visszaadni az árát, ha hibás.
lutria 2016.07.21. 15:25:19
amindenes.blog.hu 2016.07.21. 15:31:55
Bombaló 2016.07.22. 10:23:08