Tékozló Homár

Valaki adjon már Gábornak egy működő telefont a pénzéért!

2016.07.21. 09:40 | Homár Hilda | komment

vodafone_text_011808587147_640x360.jpg

Gábor állati peches a telefonvásárlásban. Reméljük a kártya meg a szerelem nagyobb barátja őneki, azokon ugyanis sajnos nem tudunk segíteni, de az állandóan lerohadó telefonja ügyében alább a tanács.

Kedves Homár!

Azért fordulok Önökhöz, hogy van egy Samsung Galaxy S7 edge készülékem, amit már a Vodafone negyedjére cserélt. Az ötödik készülék is hibás, de visszavittem egy Vodafone üzletbe ahol azt mondták vigyem el egy Samsung szervizbe és ott szoftvereztessem újra. Na, most ez megtörtént a vásárlástól számított 72 órán belül viszont a készülék ugyanúgy hibás. Ezt jeleztem a Samsungnak, akik azt válaszolták, hogy küldjem be a Telemax szervizbe egyszeri bevizsgálásra, akik kiállítanak egy jegyzőkönyvet, amit majd Ők elbírálnak. A 72 órán belüli cseréről már lecsúsztam. Samsungtól kérhetem az azonnali cserét?? Vagy esetleg a Vodafone-tól??

Várom mielőbbi szíves válaszukat.

Köszönettel:   

Gabor

Kedves Gábor!

Ha az ötödik ugyanolyan típusú készülék is hibás, akkor felmerül annak lehetősége, hogy konstrukciós hibáról van szó, amire valószínűleg egy újabb csere sem jelentene megoldást. 

A hatályos jogszabályok alapján, ha a hiba nem javítható és cserével sem orvosolható, akkor a fogyasztó elállhat a vásárlástól, és kérheti a vételár visszafizetését. Persze ehhez elsőként abban kell megegyezésre jutni az eladóval, hogy a készülék hibás, méghozzá olyan ismételten előforduló hibáról van szó, mely egy újabb készülékre történő cserével sem orvosolható. Mivel a helytállás alól kimentheti magát a vállalkozás, ezért mondhatják azt, hogy a szakszerviz álláspontjától teszi függővé a vételár visszafizetését.

Azzal kapcsolatban, hogy kivel szemben érvényesítheted a igényedet a jogszabály azt írja, hogy a jótállási kötelezettség azt a vállalkozást terheli, akinél a termék vásárlása történt. Tekintettel arra, hogy a cserével az egy éves jótállási határidő újrakezdődött, így a terméket eladó Vodafone köteles helytállni. 

Javasoljuk, hogy immár írásban, ajánlott, tértivevényes küldeményként feladott levélben írd meg a Vodafone-nak, hogy a többszöri eredménytelen cserére tekintettel elállsz a szerződéstől, és kéred a vételár visszafizetését. Ha feltételként egy újabb bevizsgálást ír elő, akkor tedd azt lehetővé, és ha ott megállapítják, hogy tényleg hibás a készülék, de a Vodafone mégsem fizeti vissza a vételárat, akkor igényed érvényesítése iránt eljárást indíthatsz a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testület előtt.

Bízunk benne, hogy ügyed mielőbb megoldódik. Sok sikert kívánunk hozzá!

Alkalmazott jogszabályok:

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Crazy One 4égy 2016.07.21. 09:45:33

s7 edge? az jó nagy. Hősünk melyik hiányosságát kívánja vele kompenzálni?

Manyecska. 2016.07.21. 09:53:31

"Konstrukciós hiba": a szervizesben nincs elég anyag..... az én Samsung galaxym 6dikk éve hasít -kiv. akksi- nem kéne ám folyton nyomogatni nem azér' van ..

Dezsike 2016.07.21. 10:02:52

Túl okosak lettek a telefonok túl sok hibalehetőséggel, amik rendre elő is jönnek. Érdekes, a 2004-ben vett csúcskészülék (mp3 csengőhang, 4 MB tárhely, webböngésző, java játék támogatás) a mai napig működik, az akksit leszámítva, az már csak fél óra beszélgetést és kb másfél nap készenlétet bír, de a fénykorában két hétig is elment készenlétben és 10 órát beszélgetéssel. Az első okostelefonomnak viszont két év se kellett, hogy meghaljon benne az akksi, majd nem sokkal rá a kijelző se vette az érintést (pedig nem tört be).

Antalbaba 2016.07.21. 10:04:32

"Valaki adjon már Gábornak egy működő telefont a pénzéért!" - Egy nyomógombos Nokia megfelel? Ilyen áron odaadhatom;-)

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.07.21. 10:05:40

Na a két barom...

@The Crazy One négypontnulla: esetleg használni akarja? A többit lásd lentebb, ha egyáltalán tudsz olvasni!

@Manyecs: bocs, de azért, mert te segghülye vagy a témához, még nem kéne leugatni másokat! Ezek a kütyük kéziszámítógépek, amiknek mellékesen van egy telefon moduljuk is. Teljesen jogos elvárás, hogy bírják az "állandó nyomkodást". A szóban forgó készülék hardvere jóval erősebb, mint az első, kb. nyolc éve vásárolt notebookom...

enrico palazzo 2016.07.21. 10:06:33

A kedves GVTI miért siklik el amellett, hogy csóri posztert össze-vissza küldözgetik, holott ez baromira nem az ő dolga lenne?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.07.21. 10:09:33

@Antalbaba: én most ott tartok, hogy ha végképp megadja magát a note2-m, "butamobilra" váltok. Amíg hibátlanok ezek a gépek, addig nagyon jók. De ha javításra kerül a sor... pláne, ami samsungéknál is divat: szoftver update... az egy agyrém. Androidot a gyártók csak elvétve frissítik, az új verziók több bugot hoznak, mint amennyit javítanak stb.

Manyecska. 2016.07.21. 10:17:44

@Hóhér az utolsó barátod: nem ezt pofázom, barom?? Minél többet tud úgy látszik annál több a hibalehetőség benne. Szövegértelmezés egyes neked a Concorde is túl jó lenne 10.00-ér :D

Manyecska. 2016.07.21. 10:19:12

@enrico palazzo: nem sikoltott el :D , azt írja konstrukciós hiba! Ami igaz lehet..
Ergó felesleges köröket fut a szervizekben. Mondjuk már a második alkalomnál asztal kellett volna borogatni ezek a szervizesek is megérik a pénzüket!

enrico palazzo 2016.07.21. 10:25:29

@Manyecs: "nem sikoltott el :D , azt írja konstrukciós hiba!"

És ezt ki nem szarja le? Pont ezt írtam, hogy intézze a szervizt, MINDENT az akitől vette. A törvény pont ezt írja le. Intézheted te is, de amikor 5-ször küldenek 8 helyre, akkor szarjanak sünt. Kellék/Termékfelelősség, jótállás, szavatosság... elvileg bőven időn belül.

tokapi 2016.07.21. 10:31:17

A Voda a legnagyobb gennyfazek. Volt egy idoszak, mikor a karytasoknak hogy-hogynem tobb fogyott az egyenlegbol, mint a valosan felhasznalt. Elobb jott az "az on egyenlege 300-romromrom szaaz ft ala csokkent", mintgey megtevesztendo, eloszlatando a gyanut, hogy ihajj: de hamar a vegere ertunk, Vodam-uram. Tetves elloanyatokat.

FDToth 2016.07.21. 10:36:12

gvti... a gyakorlatban sehol sem tartják be a törvényeket, de ez vhogy nem tűnik fel egyik fogyasztóvédelmi sóhivatalnak sem...
a vodafone is csak úyg tanulna belőle, hogy az esetet kivizsgálva megbüntetik pár tízezer EUR-ra... de ameddig csak kanap egy levelt és irgum-burgum...

joska61 2016.07.21. 10:40:38

Gábor fekete lyukban él. Nekem routerem volt olyan, hogy a negyedik azonos gyártmányú, de más típusú is 2-3 hónap alatt lehalt. Valami full x ócskának mondott másik gyártótól vásárolt meg 5 éve hasít.

tokapi 2016.07.21. 10:41:08

@Dezsike: nevesitened mindket telefonocskat, kerlek?
@Hóhér az utolsó barátod: vagd le a sajat fejed - az meg azert van.
..de nehogy veletlenul is kilass az Android-SamSung tengelyrol am. Nem szabad.
@Manyecs: koroket futni? Ezt ilyen esotanc jelleggel kell ell kepzelni?:D
@enrico palazzo: nem kell megvarni a 8-at, 2., de minimum 1. utan asztalra baszni/szarni. Illetve kijonni a birkai fogyasztoi fosodor kozepebol es nem feltetlenul az aktualis slagert kergetni. Na de ez remenytelen, ez egy olyan tipikussann.(n)

The Crazy One 4égy 2016.07.21. 10:56:48

a hibát miért nem írja le a hős? Értem én, hogy 72 óra, de attól. hogy befagy meg laggol a pokémon, attól még nem fogják cserélni...

Manyecska. 2016.07.21. 11:02:22

@enrico palazzo: szerintem harakirit kellett volna elkövetni a másodiknál a pult előtt! :D

SKY 2016.07.21. 11:04:30

Gábor!
Rézműves Ronaldo meg a fia szép telókat árul a Keleti aluljáróban!
Ugyan ott pénzt is válthatsz! Mikorra mondjam nekik, hogy mész?

mirtil 2016.07.21. 11:04:39

Vegyen ezért a pénzért 40 Nokiát, ha elromlik eldobja, még az unokája is azzal fog telefonálni.
A homár válasza tudálékos és hülye.

tokapi 2016.07.21. 11:20:09

@The Crazy One négypontnulla: hagyjad, o igy el. Ki mondta, hogy a parizsis zsomlebe kell parizsi?

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.07.21. 11:21:32

"immár írásban, ajánlott, tértivevényes küldeményként feladott levélben írd meg a Vodafone-nak, hogy a többszöri eredménytelen cserére tekintettel"
Ez rendben is lenne, ha nem szolgáltatóról lenne szó. Valószínűleg előfizetéses konstrukcióban vette a készüléket, tehát ez nem áll módjában:

"elállsz a szerződéstől, és kéred a vételár visszafizetését"
Vagy ehhez egy még nálam is (a gvti-ről nem is beszélve) okosabb emberrel (aka ügyvéd) kellene beszélni.

amúgy típushiba. Ugyan ez van az S6 Edge bizonyos készülékeivel. Véletlenszerűen fagy, mindentől függetlenül (nyomkodod vagy sem, készenlétben van vagy sem). Egy dolog biztos, az 5.1.1-es verzióval kezdődtek a problémák. Viszont azzal bootloader is frissült, nem engedi visszarakni a 4.4.x-es rendszert illetve annak a bootloader-ét sem. A sok xar közül még az 5.1.1 -es a leg stabilabb, néha kibír 30 percet is fagyás nélkül. Ha ebbe a szériába belenyúltak, akkor cserélgethetik orvérzésig, mind ilyen fos lesz. Egyébként a trémobilnál mintha elfogyott a rossz széria. Egyik ismerősömnek cseréltek nemrég, és neki már tudtak olyat adni, amin gyárilag 6.0.1 van és múkodik!

Manyecska. 2016.07.21. 11:24:17

@tokapi: csináltam 1 kg lapockából meg fél kg sonkából/szalonnából kós..izé hentestokányt kérsz? Mondom én hogy a szervizes konstrukciós hibája arra próbáltam célozni ../uborka is van benne/ on

Manyecska. 2016.07.21. 11:27:49

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: azér marha jó egy mosógépnél nincsenek soha ilyen hibák :D ...

rarabel 2016.07.21. 11:41:47

Ha telefont vennék, kizárólag Számszungot vennék, és csakis az E-Magtól, a díjamat pedig újságosnál fizetném meg bankkártyával.
Mert ez így a legmegfelelőbb....

Terézágyú 2016.07.21. 12:15:15

A szolgáltató gondolkodásra és egy kis testmozgásra akarja szoktatni az ügyfeleket.
Nagyon helyes!

(ironizáltam ám)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.07.21. 12:45:01

@Manyecs: figy, ha neki nem kell, én jelentkeznék a tokányra
köretnek rizs, rizibizi, krokett, legvégső esetben hasáb jöhet :D

The Crazy One 4égy 2016.07.21. 14:38:06

@Manyecs: láttad, Manyecska? te meg én, a két barom :D

Manyecska. 2016.07.21. 15:02:56

@The Crazy One négypontnulla: azóta álmatlanul forgolódom az irodában.

The Crazy One 4égy 2016.07.21. 15:05:13

@Manyecs: hálistennek, nem vagyok én egyedül.
depis vagyok, öngyi leszek....

homar4prez 2016.07.21. 15:07:27

1. szolgáltatótól nem veszünk telefont*
2. 50000-nél többet kiadni egy telefonra botorság
3. 100000-nél többet kiadni egy telefonra hülyeség
4. 150000-nél többet kiadni egy telefonra már klinikai eset
5. Az S7 Edge-ről sok rosszat hallottam, konkrétan még t-mobil ügyfélszolgálatos is szidta

*ugye ha megveszed hűséggel, részletre, valami méregdrága előfizetéssel mellé, hogy minél kevesebbet kelljen letenned, hogy el tudd hozni, akkor a szolgáltató mindent meg fog tenni, hogy ne kelljen visszaadni az árát, ha hibás.

lutria 2016.07.21. 15:25:19

És Gáboron kívül senki nem vesz ilyen telefont a vodától vagy csak az összes selejt kerül Gáborhoz,a többiek meg egy javított szériából kapnak?

Bombaló 2016.07.22. 10:23:08

Eltűnt a kommentem. Nagyon káromkodhattam, pedig releváns voltam.
süti beállítások módosítása