Köszönjük, hogy kipróbálta helyettünk ezt az etanol mutatványt, azt meg pláne, hogy aztán közkinccsé is tette a tapasztalatait. Okuljunk, az Eni-Agip érintett munkatársai meg szégyelljék magukat.
Kedves Homár!
Először is engedd meg, hogy bemutatkozzam. János vagyok, egy hete az Agip balekja. Legalább is a Budapest, Nagyszőlős utca 47-49. szám alatti kúté. (Szerintem még most is rajtam röhögnek.)
Hosszabb útról tartunk hazafelé Pécsre, 2016. július 24-én 13 óra tájban. Benzin fogytán behajtottam ehhez a kúthoz. A kúthoz állva szórakozottan és fáradtan levettem egy pisztolyt, melyet E95-nek néztem, és elkezdem tankolni. Miközben folyt a nafta, felpillantottam, és meglepetten láttam, hogy az a szám nem 95 hanem 85, és etanol. Leállítottam a tankolást, bementem az üzlethelyiségbe és megkérdeztem, hogy nem követtem-e el valami hibát, hogy az autómba véletlenül ezt tankoltam.
A kutas kinézett, konstatálta, hogy egy Renault Thaliáról van szó és aggodalmának adott hangot. Miszerint csak olyan autókba szabad ilyet tankolni, ahol a gyártó ezt írta elő és ez nem ilyen. És reméli, hogy nem indítottam be az autót, mert akkor annak annyi. És van-e szerelő ismerősöm a közelbe, aki ezt ki tudná szívni.
Éreztem, nagy a baj. Itt vagyunk 200 kilométerre otthontól, haza kéne érni, mi lesz velünk. A kutas készségesen a segítségemre sietett. Van egy ismerős autószerelő, azt ide hívja és az elrendezi. Fel is hívta a saját telefonján, amit átadott nekem, és a mesterrel két perc alatt megegyeztünk, hogy tíz perc múlva itt lesz és 25.000.- Ft-ért megszabadítja autómat a halálos méregtől. Közben kifizettem ennek a 22 liter szörnyűségnek az árát, hiszen beletankoltam.
A szaki ifjú (kb. 18 körüli) segédje meg is érkezett, rutinosan előkapta a nagy marmonkannát a szivattyút és megszabadította autómat az összes folyékony gonoszságtól, 22 liter etanoltól és kb. 8 liter 95-ös benzintől, annyi lehetett még benne. Ezt a mérget rögtön el is tette kis sárga autójába. Megjegyezte, hogy szerencse, hogy nem indítottam be az autót, mert 20 méterre se jutattam volna vele, és ki tudja, mekkora baj lehetett volna. Elégedetten eltette a kért összeget, a számla kérdésen nagyvonalúan átsiklottunk, örültem, hogy ezt megúsztam.
Ezután természetes teletankoltam 95-sel, bementem, fizettem, a kutas is megjegyezte, mekkora szerencse, hogy nem indítottam el a motort.
És én ezután megköszöntem (csak utólag jöttem rá, hogy azt, hogy baleknak néztek és átvertek) a segítséget és elmentem. Az egész történet 20 perc alatt lezajlott, rutinosan, olajozottan. Most már tudom, hogy a legnagyobb lelki nyugalommal tovább mehettem volna az etanollal, pláne, hogy keverve volt, de különben is. Az Agip kút kutasa nem tudja, mi az etanol? De rögtön kéznél van egy telefonszám, amin segítséget lehet hívni? (Az ilyen marháknak mint én.)
Mindkét esetben bankkártyával fizettem, először ugye az etanolt, aztán 38 liter 95-ös benzint. Gondolom, a történet valódisága ezzel is valószínűsíthető. Meg persze a kút kameráival, ahol a kútoszlopnál ott áll egy …… frsz-ú Thalia, és a fent leírtak zajlanak körülötte. Nem hiszem, hogy az ENI (AGIP) hírnevét öregbítik az ilyen történetek, nem állítom, hogy tehet róla, de azért (is) írok, hogy tudjon róla és ne történhessenek meg ilyen húsz perc alatt ilyen kb. 35 ezer Ft-os átverések.
Tisztelt ügyfelelünk!
2016. július 24-én kelt reklamációját kivizsgáltuk, bekérve az érintett töltőállomás vezetőjének és az eset idején műszakban dolgozóknak a tájékoztatását, és a következő információt kaptuk:
a levelében leírt eset után Ön jelezte a töltőállomáson dolgozó kollégának, hogy 95-ös benzin helyett E85 üzemanyagot tankolt autójába. A kutas kolléga megkérdezte Öntől, hogy eredetileg mennyi üzemanyag volt az autóban.
Tájékoztatta arról, hogy az etanolt átalakított autóba lehet tisztán, vagy normál autókba benzinnel fele-fele arányban tankolni.
Érdeklődött, hogy van-e olyan szerelő, akit ismer, és kérhetné a segítségét. Ön jelezte, hogy nincs szerelője, és kéri a kolléga közreműködését a kút által ismert szerelő felhívásában. Miután tárcsázta a számot, átadta Önnek a telefont, hogy a részleteket Ön beszélhesse meg a szerelővel, illetve döntsön arról, hogy igénybe kívánja-e venni szolgáltatását a tévesen tankolt üzemanyag leszívásában, és Ön kérte a kiszállást.
Véleményünk szerint a töltőállomás dolgozója jóhiszeműen és segítőkészen járt el a probléma megoldásában, hiszen felelősséggel nem tudta megmondani, hogy az Ön autója problémamentesen működött volna 22 liter etanol és 8 liter benzin keverékével, vagy esetleg komoly motorkárosodással leáll néhány kilométer megtétele után.
Sajnáljuk, ha Önben felmerült a szándékosság gondolata- bár ez azért is kizárható, mert Ön tankolta meg az autóját tévesen, és nem a kúti dolgozó.
A töltőállomások annak érdekében rendelkeznek szerelői elérhetőségekkel, hogy hasonló esetekben segíteni tudjanak a vásárlóknak, amennyiben ügyfeleink élni kívánnak ezzel a lehetőséggel. Mivel a szerelő nem az Eni Hungária Zrt. alkalmazottja, független vállalkozó, így a számlaadási kötelezettsége elmulasztásáért cégünk nem tud felelősséget vállalni.
Bízunk benne, hogy a jövőben is vásárlóink között üdvözölhetjük Önt töltőállomásainkon.
Tisztelettel,
Nóber László
Területi vezető
Az utolsó 100 komment: