Roland szerint 10 éve nem volt olyan káosz a Posta üzleti csomagszolgáltatásánál, mint ami az elmúlt két hétben beállt. Panaszlevele egy nagyívű, lendületes vádirat a szerinte ügyfeleivel kibabráló, saját szabályzatát suttyomban módosítgató, tehetetetlen, megbízhatatlan, elmaradott szolgáltató ellen. A logisztikai központba való utazás helyett a postákon veszteglő csomagok? A szolgáltatás színvonalát csak rontó technikai újítások? Ez mind semmi a Budapesten két főposta közötti utat 4 nap alatt megtevő csomaghoz képest!
Összeomlás határán a Magyar Posta, pedig az év végi roham még be sem indult! MPL Időgarantált Csomag - garantáltan nem érkezik meg időben...
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Tisztelt Hatóság!Egyszerűen elképesztő, hogy az időgarantált, 1 munkanapos csomagjaink TUCATJAI egészen egyszerűen EGY HELYBEN ÁLLNAK azokon a budapesti postákon, ahol fel lettek adva!
NAPOKAT!
Ennél már az is gyorsabb, ha személyesen mi magunk kézbesítjük ki az ügyfeleknek gyalog, BKV-val, lóvasúttal, vagy akármivel! És nem, nem egyedi esetekről van szó, jelenleg is több tucat csomagunk vesztegel, szerződött partnereink pedig ugyanerről számolnak be. A nyomkövetésben csak az látszódik, hogy a csomagok fel lettek véve, de további esemény nincs 2-3 napig, tehát ez azt jelenti, hogy az egyes postákon a kifüggesztett Üzletszabályzatokon szereplő időpontokkal ellentétben az adott postákról a zárás előtt a küldemények nem kerülnek továbbításra még aznap a Budaörsi Logisztikai Központba, hanem helyben vesztegelnek.
Ez elképesztő és elfogadhatatlan! Feladjuk a csomagot, kifizetjük a szolgáltatás árát, majd záráskor lehúzzák a rácsot, a csomag meg ottmarad. Vagy máshol pihen, a szállítóautóban éjszakázik, teljesen mindegy, a lényeg, hogy nem mozdul, nem kerül be az elosztóba, jó esetben 2 nap múlva történik vele valami a nyomkövetés szerint. Ez nem csak vidéken - az ottani káoszról ne is beszéljünk -, hanem Budapesten belül van!
Ennek semmi köze a kapacitáshiányhoz és a megnövekedett csomagforgalomhoz, itt egyenesen szabotázs történik már hetek óta a Magyar Posta részéről! Az aznapi küldeményeknek minden napi kiürítésére szabály van, postán nem éjszakázhatnak, amennyiben erre nincs kapacitás, a felvételt meg kell tagadni, a szolgáltatást fel kell függeszteni. A címre történő egyenkénti kézbesítéshez valóban nagyobb emberi erőforrás kell, míg az elosztóba való továbbításhoz nem, illetve annak csak a töredéke. A csomagokat mindössze le kell olvasni a vonalkódolvasóval, majd továbbításra átadni. Ha egy nap 1000 csomag érkezik egy postára, akkor ez kb. 1000 másodpercet, vagyis 1 db alkalmazottnak 17 percet vesz igénybe! Nyilván nem érkezik ennyi, de ha mégis, akkor a megnövekedett mennyiség sem lehet indok arra, hogy ne indulhasson el a csomag legalább az elosztási központba. De hogy másnap sem kerül oda, az egyenesen felháborító!
- Itt jön mellékesen az a kérdés, hogy miért rosszak _évek óta_ a legnagyobb csomagforgalmat bonyolító postákon (mint pl. a 62-es, 72-es, stb.) a vonalkód olvasók, ami miatt rendszeresen kézzel kell begépelni a vonalkódokat? Amelyre az alkalmazottak már számtalan panaszt tettek, mégsem történik semmi?
- Vagy pl. miért cserélték le a régebbi, de tökéletesen működő, duplakijelzős (az ügyfél és alkalmazott által egyszerre látható), nagy számlapos, jól látható (nagy és világító számokat tartalmazó) digitális mérlegeket szimpla kvarckijelzősre, amelyet az ügyfél felé kell forgatni, napjában akár több százszor? Azt hittem, hogy az eszem megáll, amikor észrevettem ezt a zseniális "újítást"! Kinek az érdeke volt ez, mennyit költöttek az új mérlegekre, amelyek MEGNEHEZÍTIK mind a postai alkalmazottak, mind az ügyfél dolgát csomagfelvételkor? Miért kell egy korábbi típust leváltani és egy minden szempontból előnytelenebbre kicserélni posták százainál? Milyen technológiai újítás képzelhető el egy mérlegen, amelynek az a dolga, hogy mér?
- Miért fordul elő sorozatosan, hogy az ügyfél által online felvitt, majd kinyomtatott címirat a postán feladáskor hibát jelez? Nincs benne a rendszerben, az egyszer már felvitt adatokat újra kell felvinnie az alkalmazottnak kézzel. Egyes PostaPontok irányítószámai a mai napig hibásak a rendszerben, ezeknek a felülírása az ügyfél részéről még manuálisan sem lehetséges, a címiratkitöltő szoftver hibás irányítószámot ír ki a legenerált pdf-re, ez feladáskor hibát jelez, ilyenkor minden esetben felettesi jóváhagyás kell (aki adott esetben egy másik épületszárnyból jön át), addig a csomagfelvétel szünetel, a sor pedig áll!
- Miért van a postán 2016-ban még mindig egy olyan szoftver, amely nem képes az egy feladótól felvett csomagküldemények esetében a feladót és annak adatait megjegyezni, azt minden egyes alkalommal a postai alkalmazottnak újra és újra be kell gépelnie, ha 20 csomag van, akkor 20 esetben?!
- Visszatérve a panasz érdemi részére, mivel indokolják, hogy Budapesten belül nem érkezik meg két főposta között a csomag, csak 4 nap alatt?! Hangsúlyozottan nem címre, hanem postán maradóra kért csomag! Ez nem 97%-os, nem is 95%-os, ahogy módosítgatják utólag az Üzletszabályzatukat, hanem egyszerűen NULLA százalékos kézbesítési arány!
- Miért nincs kint a Posta internetes főoldalán hatalmas betűkkel, hogy a csomagkézbesítésben hetek óta súlyos fennakadások vannak?
- Mért nincs a fennakadásról egy árva szó sem a hírek/közlemények rovatban sem?
- Miért módosítgatják suttyomban, fű alatt az üzletszabályzatukat, amit postai alkalmazottak halk összesúgásából tud csak meg a szerződött ügyfél?
- Ha már egyszer módosították, miért nem teljesítik a saját, 2 hete módosított Üzletszabályzatukban foglaltakat sem?
- Miért van az egyes postáknak külön vezetékes telefonszáma, ha azokat közvetlenül felhívva kicsörögnek, de a telefon felvételére esély sincs?
- Miért van az Ügyfélszolgálatuknak központi száma, ha azon ügyfélszolgálat nem érhető el, nem csak késve, hanem percekig, órákig, egyszerűen sehogy?
A https://posta.hu/ugyfelszolgalat oldalon technikai hibára hivatkoznak.
- Milyen technikai hibája van az ügyfélszolgálatnak?
- Mióta?
- Milyen lépéseket tettek az elhárítás érdekében?
- Mikor lesz elhárítva?És úgy egyáltalán, mi várható az év végén, ha már most ilyen fejetlenség és káosz van?
A csomagfeladás jelenleg úgy néz ki, hogy a csomagot gyakorlatilag feladjuk a vakvilágba, egy légüres térbe, majd várunk. Onnantól számítva tájékoztatást nem kapni, a nyomkövetésben napokig semmit sem látni, az ügyfélszolgálatot telefonon nem lehet hívni, a célpostát elérni (ha vidéki azért, ha budapesti, azért) nem lehet.
Azonnali választ várok Önöktől! Itt most az "elnézését kérjük", meg a "sok a csomag" kevés lesz! A Hatóságoktól pedig soron kívüli intézkedést!
Tisztelettel:
K. Roland ev.UPDATE
Kedves Homár!
A tegnapi, BCC-ben küldött levelemet nyugodtan, teljes terjedelmében közölhetitek. Rengeteg embert érint a probléma, naponta látok "zúgolódásokat" a feladáskor. És igen, sajnos "már megint a Posta"... Holott alapvetően ez az 1 napos időgarantált/üzleti/MPL csomag a Posta egyik legjobb szolgáltatása, 2 héttel ezelőttig szinte tényleg minden esetben megérkezett másnapra. Kb. 2 hete viszont káosz van és ahogy látom, napról-napra egyre nagyobb lesz. Pár éve leépítésekről lehetett olvasni, most meg kevés az ember. És ennek semmi köze a külföldi csomagrohamhoz, ez sima belföldi forgalom. Ilyen akadozásra 10 éve nem volt példa!
Az NMHH Postafelügyeleti osztálya már válaszolt is, kivizsgálják a panaszt (2 hét). Ha megjön a válasz, természetesen azt is elküldöm Nektek.
Üdvözlettel:
Roland
Antalbaba 2016.12.09. 16:33:49
Antalbaba 2016.12.09. 16:37:55
gabors 2016.12.09. 16:41:59
Treff Bubi 2016.12.09. 17:08:43
megamedve 2016.12.09. 19:07:29
(Csak azt tudnám, hogy miért engedik az ápoltakat a klaviaturához?)
Nick-son 2016.12.09. 19:30:34
Sajnos van egy beszállítónk amelyik a postával (MPL) küld árut, röviden tömören nem ér ide másnapra ahogy kellene. Jön, lesz csomag, egyszer. Mindeközben többi futárszolgálat alapvetően működik, csak kisegítők vannak. A posta viszont bedőlt.
Érdekes, hogy egész évben küldözgette a posta minden nap sms -ben a csomagszámot, hogy feladták, kivéve az utóbbi két hétben amióta bajok vannak a csomagokkal most már meg se küldik, így aztán minden nap fel kell hívni a beszállítót, hogy mi a csomagszám, de már sírva fakadnak ha csöng a telefon.
Ez van. Leszerződtek az emaggal - gondolom padló áron - a többi ügyfél meg le van ejtve.
Januárban a normális feladók átmennek máshova, csak az olcsójánosok maradnak az MPL -nél.
Dikusz 2016.12.09. 20:09:32
Hőre lágyuló agyhalott (törölt) 2016.12.09. 20:20:58
Ahoj- 2016.12.09. 21:09:01
Mayerling 2016.12.09. 22:15:48
Mayerling 2016.12.09. 22:18:32
Csipyke 2016.12.09. 22:49:45
Csipyke 2016.12.09. 22:51:30
Tomasz_a_gozmozdony 2016.12.10. 06:37:58
Dikusz 2016.12.10. 06:54:45
Szintén ott olvastam:
"Mai párbeszéd:
- Nálatok járt már a mikulás?
- Még nem. Biztos az OLK- ban keresik a puttonyát..."
Dikusz 2016.12.10. 08:06:31
bkp 2016.12.10. 08:24:52
Pl az alin 11.11-én elég komoly akció volt ami mostanra ér ide. Plusz fekete péntek és társai
Csak egy példa: ismerős rendelt 10 villantót az aliról és azt 10 borítékban küldték el 1 dollár alatti összeg ingyen postával.
Szerintetek ebből mit kap a posta???
Szóval biztos van egyéb baj is a postával de azt gondolom mindenki tudja hogy 3-4 hét extra forgalom miatt nem lehet minden kapacitást duplázni.
MacskaÖsszeZavaróKft 2016.12.10. 08:29:36
ebella 2016.12.10. 08:35:59
ebella 2016.12.10. 08:37:16
aptikjampó 2016.12.10. 09:35:30
Óraátállítás! Átállították az ingaórát a másik sarokba ahol félhomály van és most fogalmuk sincs mennyi az idő!
Nick-son 2016.12.10. 09:45:40
Csipyke 2016.12.10. 09:57:14
Hipóallergiás 2016.12.10. 09:57:14
aptikjampó 2016.12.10. 10:02:11
A rövidszoknyás időszakban könnyebben kap tripperet az ember!
Csipyke 2016.12.10. 10:19:23
aptikjampó 2016.12.10. 10:30:15
Manyecska. 2016.12.10. 12:46:44
Tron65 2016.12.10. 12:47:59
blueby 2016.12.10. 14:51:18
lutria 2016.12.10. 15:43:48
Amúgy meg leépítés nem csak évekkel ezelőtt volt hanem folyamatosan van manapság is,az a szisztémájuk hogy vannak az évek óta ott dolgozók a "törzskézbesítők",amikor tudják hogy jön a szezon év végén akkor felvesznek melléjük új embereket "kisegítő kézbesítőnek"-tavaly nem is tudtak alájuk járműveket adni,vagy egy szabadságon vagy máshol lévő kézbesítő járművét kapták vagy már leselejtezett,eladásra váró furgonokat javítottak meg,helyeztek újra forgalomba nekik pár hónapra.
Azután tavasszal,mielőtt letelne a 6 hónap próbaidő kirúgják őket indoklás nélkül(hivatkozva a m.tk-re),miközben pár héttel korábban még azon nyafogott a bázisvezető hogy abban a pillanatban fel tudnának venni arra a telephelyre 50-60 embert (de lasszóval sem tudnak fogni,úgyhogy aki tud szóljon ismerősnek stb.)mert már látják hogy idén karácsonykor hány százalékkal lesz több csomag mint tavaly-majd pár héttel később kirúgott 6 próbaidősből 5-öt felsőbb utasításra...Persze azóta többször is volt csoportos állásbörze a postánál-kellenek a kisegítő áldozatok...
dömötörbácsi 2016.12.10. 17:31:32
visszacsatolás :)
CID.. 2016.12.10. 18:02:41
CID.. 2016.12.10. 18:12:38
SingleSide 2016.12.10. 18:49:29
Azt a rohadt mocsok, sunyi mindenét annak a milla feletti fizetésű felsővezetőnek, aki ezt kitalálta! Nem megy valami, ahelyett, hogy megoldanák, inkább "Józsikám, vegyük már ki az értesítésküldést a rendszerből, nem kell az a büdös parasztjának!" Nincs ragszám, nincs probléma!
Sunnyognak, lapulnak, mint szar a fűben. Undorító bagázs!
Ez nem a dolgozók hibája, hanem a vezetésé! A Postás fórumon már a sztrájkot szervezik. Hajrá postások, ne hagyjátok magatokat!
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.12.10. 23:14:26
gabors 2016.12.11. 00:50:59
gabors 2016.12.11. 00:52:25
A vicc az hogy fekete pentek alatt rendeltel valamit!!! Nem az hogy ki is hoztak :-)
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.12.11. 01:42:56
(és nem kamu féláron, hanem arukereso.hu legolcsóbb árhoz képest féláron)
gabors 2016.12.11. 09:44:43
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.12.11. 11:01:04
GiaMarie 2016.12.11. 17:33:11
Terézágyú 2016.12.12. 08:28:35
Hát valami csókosé.
De egyébként is: ebben az kuországban az esetek 99%-ában a fejlesztések, az új beszerzések ROSSZABBAK mint az előző!
aptikjampó 2016.12.12. 08:39:08
Nem tették egy dobozba a hűtőt, a gáztűzhelyet meg a mosógépet? Mily meglepő!
Manyecska. 2016.12.12. 09:40:55
testnedv (törölt) 2016.12.12. 09:51:47
aptikjampó 2016.12.12. 09:54:33
Megzacsiztad? :))) Te kis huncut! :)
Manyecska. 2016.12.12. 10:04:04
aptikjampó 2016.12.12. 10:09:01
Az azért túlzás, szólíts egyszerűen hercegemnek!
Manyecska. 2016.12.12. 10:23:02
Sluck Ödön 2016.12.12. 11:05:04
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.12. 11:12:02
Pelenkás Musszolíni? :))
besarock 2016.12.12. 11:53:44
Azt azert tudni kell,hogy a budaorsi kozpontba is erkeztetni kell a kuldemenyt.
Amig ez nem tortenik meg a rendszerben, addig csak a felvetel latszik,de fizikailag mar ott lehet Budaorson (egy zsakban a kupac aljan)
Van par eleg sulyos,jogos kerdes, ezeket ideznem is,mert nekem sem sikerult felfogni :
- hogy miért rosszak _évek óta_ a legnagyobb csomagforgalmat bonyolító postákon (mint pl. a 62-es, 72-es, stb.) a vonalkód olvasók ?
- Miért van a postán 2016-ban még mindig egy olyan szoftver, amely nem képes az egy feladótól felvett csomagküldemények esetében a feladót és annak adatait megjegyezni, azt minden egyes alkalommal a postai alkalmazottnak újra és újra be kell gépelnie, ha 20 csomag van, akkor 20 esetben?!
- - Miért van az egyes postáknak külön vezetékes telefonszáma, ha azokat közvetlenül felhívva kicsörögnek, de a telefon felvételére esély sincs? ( ezt mondjuk ugy az allami hivatalok 80 szazalekatol szinten megkerdeznem)
gabors 2016.12.12. 16:56:44
raadasul emeletes mint a busz ???
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.12.12. 21:20:42
Ez az én esetemben ~20+E Ft kértérítés...
November 28 és Dec 9 között időszakot érdemes nézni ott voltak orbitális késések... előtte utána nem volt jellemző már!
RedWing 2016.12.13. 10:46:41
joska61 2016.12.14. 09:43:56
Satt1 2016.12.21. 16:05:33
Mert szerinted a mezőgazdaságban és az idegenforgalomban mit csinálnak?