Tékozló Homár

Érdekes dolgokat árul a Computer Imperium

2017.01.20. 10:21 | Homár Hilda | 119 komment

hangosbeszelo.png

Ádám levele egy céges félresiklott vásárlás eredményeként született, és bár az áfás számla kipenderíti az ügyet a fogyasztóvédelem hatóköréből, attól még tanulságos. Ráadásul Ádámnak önkéntelenül is sikerült kb. megfogalmaznia a Homár krédóját:

"Én ugyanis nem feltétlenül az alapján ítélek meg ... egy céget vagy egy szolgáltatást, hogy milyen volt .... amikor minden rendben zajlott ... Hanem sokkal inkább az alapján, hogy mit tesz az adott ember, cég, szolgáltató, ha gond van..."
Ádám

Mellesleg azt se higgye el senki, hogy egy céget semmi nem véd, mert szavatossági joga pl. cégnek is van.

Kedves Homár,

Végső elkeseredésemben döntöttem úgy, hogy Nektek írom meg a történetemet, ami önmagában is tanulságos lenne, de talán még érdekesebbé teszi, hogy kiderül belőle: a közönséges fogyasztókkal szemben a céges vásárlókat szinte semmi sem védi. A cég, ahol dolgozom, illetve jómagam a Computer Imperium Kft.-vel jártunk pórul, miután egy használt készüléket értékesítettek nekünk újként. Igyekeztem a lehetőségekhez képest röviden összefoglalni a történteket.

A reklámügynökség, ahol dolgozom, megengedte, hogy magamnak válasszam ki a következő munkaeszközömet, ami egy laptop. Hosszú utánajárás után 2016. augusztusában egy véletlen folytán betértem a Computer Imperium Árpád úti üzletébe, ahol találtam egy megfelelő ASUS ultrabookot. Mivel a készülék nem a legújabb Zenbook szériából volt, igen kedvező áron jutottunk hozzá (tulajdonképpen ezért fért bele a céges költségkeretbe). Miután a bolt használt készülékeket is árult, természetesen megkérdeztem, hogy új termékről van-e szó, és azt a felvilágosítást kaptam, hogy igen.  Ezt nem csak a gép állapota bizonyította (a hungarocell rögzítő bakok és a billentyűzetvédő is mind rajta voltak, ahogy kibontottuk az eredeti dobozt), de az is, hogy elvileg a vásárlás napjától indult a 3 éves garancia. A gép mindössze a háttértárat tekintve nem felelt meg az elvárásaimnak, így a boltban felajánlották, hogy ha vásárolok egy SSD memóriát, akkor visszavásárolják a HDD-t, és azonnal be is építik a boltban. Ez meg is történt.

Boldogan használtam is volna a munkaeszközömet, de egy-két érdekes hibát azért tapasztaltam. Nem működött például a billentyűzet háttérvilágítás és a gépet sokszor nem lehetett szabályosan kikapcsolni. Így – bár nem voltam biztos benne, hogy hardveres a gond –, szervizbe kellett vinnem a készüléket (mivel a munkámhoz kellett a gép, igyekeztem találni egy olyan időpontot, amikor nélkülözni tudom, ez pedig 2016 októberében jött el). Csakhogy a hivatalos ASUS szervizben csaknem 2 hét után közölték, hogy a gép sajnos alkatrész (ez a billentyűzetre értendő, a kikapcsolási probléma felderítésébe így már bele sem kezdtek) hiányában javíthatatlan, ezért az ASUS visszavásárolja tőlem.

Mivel céges gépről volt szó, ami ugye önrevíziót és egy csomó macerát von maga után, már azon is elgondolkodtam, hogy inkább megtartjuk a készüléket így, hiába nem működik megfelelően, de az ASUS szervizben egy szerencsés véletlen folytán kiderült, hogy korábban is volt már javítva. Az egyik szervizes ugyanis nem találta a kinyomtatott szervizlapot, és a szériaszám alapján keresett rá a készülékre a rendszerükben. Így derült ki, hogy a gépem 2015. júniusában, tehát egy évvel korábban a Computer Imperium által már értékesítésre került egy cégnek, amely 3 hónap után, 2015. augusztusában elvitte a szervizbe, majd az valahogy visszakerült a Computer Imepriumhoz. Mindez azt jelenti, hogy az Árpád úti üzletben, nem az eredeti, hanem egy nemzetközi garancialevéllel újként adtak el nekünk egy használt gépet.

Az ASUS szervizben emellett azt is jelezték, hogy a jóváírási folyamat addig nem indítható el, amíg vissza nem szerzem az eredeti HDD-t a készülékbe. Mivel ők is megdöbbentek azon, hogy egy évvel korábban eladott gépet a Computer Imperium újként értékesített, vállalták, hogy ingyen visszarakják az eredeti alkatrészt a készülékbe, és nem jelzik az ASUS nemzetközi központja felé, hogy annak idején az SSD beépítése nem náluk történt, pedig ez elvileg garanciavesztéssel járna. Vagyis az Árpád úti boltban nem csak egy használt gépet adtak el nekünk, de sajnos azzal sem voltak tisztában, hogy ehhez a típushoz ők nem nyúlhattak volna hozzá a saját szervizükben. Így tehát csak a szerviz jóindulatán múlt, hogy több százezer forint helyett „csak” több tízezer forint a kár – de erről később.

Mondanom sem kell, felháborított a dolog (ahogy a gazdaságisunkat is, aki rögtön ügyvédet akart hívni), de jóhiszeműen, számolva azzal, hogy valaki véletlenül hibázott, 2016. októberében visszamentem a boltba, hogy beszéljek az üzletvezetővel. Nem vagyok gyakorlott reklamáló, nem szoktam felháborodott leveleket fogalmazni szolgáltatóknak és vendégkönyvbe is csak a múzeumokban szoktam írni, ha elégedett voltam a kiállítással, de azt tudtam, hogy nem szerencsés agresszíven lerohanni a szerencsétlen dolgozókat, akik általában semmiről sem tehetnek. Ezért jeleztem az eladók felé, hogy az üzletvezetővel szeretnék beszélni, és ha lehet, nem az eladótérben, mivel – a történtek ellenére, bízva a véletlen tévedésben – nem szeretném, ha vásárlót veszítenének. Az eladók együttműködési hajlandósága viszont finoman szólva sem ütötte meg a minimális mércét, és a stílusuk is hagyott kívánnivalót maga után. Ezt már csak azért is sajnálom rettentően, mert innentől fogva aznap este már az én stílusom sem volt a legkellemesebb…

Végül a szerviz vezetőjének kellett elmondanom a történteket, aki elvileg a garanciális ügyekért is felelős. Elmondása szerint ő nem látta nyomát a korábbi eladásnak a rendszerben, így dokumentumok híján ő nekem csak annyit tud tenni, hogy újra eladja az eredeti alkatrészt (ami hatalmas szerencsémre még megvolt). Így hát kénytelen voltam visszavásárolni a HDD-t, de természetesen nem azon az áron, amennyiért korábban visszavették, hanem az új bolti áron, vagyis 5 000 Ft-tal drágábban…

Amikor szóba hoztam, hogy együttműködés hiányában cégem hajlandó akár az illetékes hatóságokhoz is fordulni, a válasz az volt, hogy ne fenyegetőzzek, és különben is, ők már láttak pár ilyen ügyet, és tudják, hogy semmi haszna, bármit is teszek céges vásárlóként, hiszen a fogyasztóvédelemhez nem fordulhatok. Később kiderült, hogy ebben sajnos igaza volt, ezért is írtam végül ide, hiszen a Békéltető Testület is csak annyit tudott (nem hivatalosan) javasolni, hogy a nyilvánosság erejével próbáljunk meg elégtételt venni, ha nem vágyunk hosszú, kétes kimenetelű pereskedésre.

Másnap tehát újra elmentem az ASUS szervizbe, ahol visszaállították a gépemet eredeti állapotba, de azt is jelezték, a bizonyító erejű szervizlapot csak hatóságnak tudják kiadni. Így hát felhívtam újra az Árpád úti Computer Imperiumot, és jeleztem, hogy az előző este tapasztalt stílus, az együttműködési szándék hiánya, valamint a történtek ellenére én még mindig azt szeretném, ha a lehető leghamarabb lenne munkaeszközöm, szóval próbáljuk meg békésen és gyorsan rendezni az ügyet.

Ekkor a szervizvezető – aki alighanem ennyi idő alatt utánanézett annak, hogy a panaszomnak van alapja, hiszen elismerte, hogy a gépet korábban értékesítették – felajánlotta nekem, hogy a gép jóváírása mellett szervizszolgáltatásban tudna nekem jóvátételt adni. Ezt természetesen nem fogadtam el, mondván, a cégnek nincs rá szüksége, és egyébként sem szeretnék oda gépet vinni, ahol engem átvertek és ahol nincsenek tisztában az ASUS alapvető garanciális feltételeivel. Mondtam, hogy szeretném, ha jóváírná a gépet és még a külön vásárolt SSD-t is, hiszen azt sem vettük volna meg, ha nem vásárolunk náluk, nekem pedig önmagában nincs szükségem az SSD memóriára, pláne nem a plusz 5000 Ft-os áron.

Erre a szervizvezető – akiről a történelmi hűség kedvéért meg kell említenem, hogy az első esti csörténket követően már udvariasabb volt és tényleg próbált segítőkész lenni, csak épp nem tudott – azt mondta, hogy sajnos nincs felhatalmazása, és annyit tud biztosítani, hogy ha a Computer Imperiumnál vásároljuk le a jóváírt összeget, akkor visszaveszi az SSD-t is, az új gépre pedig „kitalálunk egy jó árat”. Én jeleztem, hogy nem szívesen vásárolok náluk a tapasztalatokat követően, de biztosított róla, hogy egy gyári, bontatlan gépet hozat, amiben „benne lesz még a tajvani levegő is” – ahogy ő fogalmazott. Mivel a cégemnek is egyszerűbb lett volna a jóváírási folyamat, mint egy új vásárlás, ezt már el tudtam volna fogadni, így nem éltünk a jogorvoslati lehetőségeinkkel, hanem elindítottuk a jóváírási folyamatot és értesítettem a Computer Imperiumot, hogy milyen gépet szeretnék berendeltetni.

Egy hétig azonban senki sem jelentkezett, így újra nekem kellett telefonálni. A szervizvezető ekkor elmondta, hogy nem tudják berendelni a kért gépet, de a készletükről kaphatunk egy újat. Én jeleztem, hogy korábban nem erről volt szó, de nyitott voltam az új feltételekre is, csakhogy, mint kiderült, ők a bolti áron szerettek volna egy gépet értékesíteni. Ezt én egészen felháborítónak találtam, hiszen amellett, hogy korábban nem erről beszéltünk, azt sem tartottam fairnek, hogy hasznot hajtsak egy olyan cégnek, amely egyszer már átvert minket. A válasz az volt, hogy a gépeken mindössze 2000-7000 Ft haszon van, így engedni nem tudnak.

Én erre jeleztem, hogy semennyi hasznot nem szeretnék a Computer Imperiumnak hajtani a történtek után, és azt is megemlítettem, hogy nálam egy kártalanítási ajánlat ott kezdődik, hogy a cég lemond a hasznáról. Nem mondom, hogy 2000 vagy 7000 Ft kedvezmény elég a történtek után, hiszen csak a telefonszámla és az utánajárás többe volt ennél, de egy ilyen gesztusértékű felajánlásból legalább éreztük volna azt, hogy a Computer Imperium némi megbánást mutat a történtek után.

Sajnos azonban ennek a jelét sem tapasztaltam. A szervizvezető elmondása szerint ugyanis a kereskedő nem volt hajlandó engedni egyik árból sem, így továbbra is csak szervizszolgáltatást tud biztosítani, és azt, hogy visszaváltja az SSD-t, ami szerinte nagy áldozat, hiszen „már nem biztos, hogy újként tudja majd értékesíteni”. Ez volt az a mondat, ami után eldöntöttem, hogy inkább bukok a munkaadóm helyett is én ezen az egész ügyleten, de fontosabbak az elveim, így nem vásárolom le a jóváírás összegét a boltban. A szervizvezető szerint egyébként csak nyelvbotlás volt, hogy az értékesített használt gép után most egy használt SSD-t szeretett volna visszavenni, majd másnak újként eladni, de a történtek után ezt – finoman szólva – kétkedve fogadtam…

Ezek után már csak annyit szerettünk volna, ha a gép jóváírása mellett az említett SSD-t is visszavásárolják az eredeti áron (27 410 Ft-ért), így legalább anyagilag (majdnem) visszakerültünk volna oda, ahol augusztus elején, a vásárlás előtt álltunk, azonban erre sem adtak nekünk lehetőséget. Csak a gép árát utalták vissza, azt is december 9-én, vagyis a cég ahol dolgozom, legalább már majdnem pénzénél volt, de ez kizárólag az ASUS szervizének és s szervizzel egyeztető ASUS jóindulatának volt köszönhető. Ha ők nem ilyen készségesek, akár több százezres is lehetett volna a kár. Az ő pozitív hozzáállásukat ezúton is köszönjük, köszönöm!

Viszont én amellett, hogy borzalmasan kellemetlen helyzetbe kerültem a munkahelyemen (hiszen én választottam rosszul), az ügyintézés miatt közel 2 hónapig nem volt gépem sem, amit a munkához használtam volna. Ráadásul a céget még anyagi kár is érte, hiszen van egy használt SSD meghajtónk, amire semmi szükségünk. Végül tehát mind én, mind a cég ahol dolgozom, szegényebb lett minden szempontból, és az egyetlen tapasztalat, amivel „gazdagodtunk”, hogy a Computer Imperiumnál ne vásároljunk soha többé. És ezt nem azért mondom, mert átvertek a használt géppel, hiszen nagy raktárkészlet mellett ez akár még véletlenül, gondatlanságból is előfordulhat (azt mondjuk nem tudom, hogyan, de tegyük fel…). Én ugyanis nem feltétlenül az alapján ítélek meg egy embert, egy céget vagy egy szolgáltatást, hogy milyen volt ez első benyomásom, amikor minden rendben zajlott (persze örülök neki, ha így van). Hanem sokkal inkább az alapján, hogy mit tesz az adott ember, cég, szolgáltató, ha gond van, és itt sajnos a Computer Imperium még csúnyábban elvérzett, mint annak előtte.

Érdekesség, hogy mivel a cég tulajdonosa egy Facebook rajongói oldallal is rendelkező autóversenyző, aki a posztjai alapján nem csak részt vesz a Budán épp decemberben új üzletet nyitó Computer Imperium mindennapi éltében, de büszke is a saját márkájára, gondoltam, egy privát Facebook üzenetben leírom neki is a történteket. Nem jóvátételre vágytam, csak abban bíztam, hogy ha ő esetleg ráhatással tud lenni a saját dolgozóira, akkor talán van remény arra, hogy mások nem járnak úgy, mint én, akár céges vásárlóként, akár magánszemélyként térnek be az üzletbe.

A reakció egy válasz nélküli teljes bannolás volt az oldalról, pedig direkt nem nyilvánosan látható kommentként vagy Page hozzászólásként írtam neki, hanem egy magánüzenetben. Ez a „riposzt” persze mindennél beszédesebb volt, hiszen ekkor vált teljesen nyilvánvalóvá számomra, hogy a fejétől bűzlik ez a Computer Imperiumnak nevezett hal. Így hát kénytelen voltam Nektek írni, kedves Homár, és bár ez nem garantálja, hogy a boltban ezután rendben mennek majd a dolgok, arra talán van remény, hogy a poszt hatására kevesebben térnek be a Computer Imperiumba, és akkor talán kevesebben is lesznek átverve és megkárosítva…

Köszönöm a figyelmet, és bocs a hosszúra nyúlt levélért!

Ádám

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam Crow 2017.01.20. 10:22:38

1st things 1st: az SSD nem memória, hanem háttértár.

ghck 2017.01.20. 10:31:02

Ez elég egyértelmű szituáció, a cég megtévesztett, tuti bukta nekik. Nyilván nem a fogyasztóvédelemmel, hanem a cégvezető ellen indított *büntetőeljárással* kell fenyegetőzni. A vád: csalás!

"A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés"
(buntetojog.info/kulonos-resz/btk-373-%C2%A7-csalas/)

Majd egyből megenyhül a kurvannya.

ghck 2017.01.20. 10:32:22

Na jó, persze ügyvéd, mert ismeretlen tettes ellen kell indítani, blablabla stb...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.20. 10:34:51

@D-Fens: "az SSD nem memória, hanem háttértár."

Az SSD merevlemez.

Használtan vettem az enyémet, de a szervizben csapágyat cseréltek benne, és mondták, hogy most jobb, mint az új.

sarostehen 2017.01.20. 10:39:40

Nem nagyon akarom ekézni a posztert, mert alapvetően igaza van, és rohadt szemét módon viselkedett a CI, de ha jól tudom a laptopok dobozán kívül fel van tüntetve a gyártási dátum (év/hó) Ha azt megnézi egyből kiderül.

Manyecska. 2017.01.20. 10:42:10

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: félvezető alapú meghajtó, tartós állapotú meghajtó vagy szilárdtest-meghajtó) félvezetős memóriát használó adattároló eszköz.
Most írok egy projectet Hálózati közegekből a gyerekem helyett, amúgy :DD De ezt googliztam.:P

sarostehen 2017.01.20. 10:46:16

ja és még egy.. azért a FB oldalukon lévő véleményeket is a vásárlás ELŐTT elolvashatta volna a T poszter.

enrico palazzo 2017.01.20. 10:47:11

@ghck: Ez inkább tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat. A GVH-nál, vagy polgári perben érdemesebb a hibás teljesítést megkapargatni. A csalást nem fogod tudni bebizonyítani, mert nem magánszemély adta el. Cserébe viszont rágalmazásért, becsületsértés, mittudomén mi (jó hírnév) megsértéséért ő fog viszontperelni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.20. 10:53:47

@Manyecs: "félvezető alapú meghajtó"

Akkor el kell vinni a szervizbe, hogy beszereljék a vezető másik felét is, mert így féloldalas, és hamar csapágyas lesz, ha meghajtod.

Super Star Destroyer.

bignagyzold 2017.01.20. 10:55:32

Érdekes hogy az összes eddigi Computer Imperiummal kapcsolatos Homár blogos bejegyzés még tavaly eltűnt, és amikor kérdeztem e-mail-ban hogy hová tűntek, nem kaptam választ. :)

Ez hülye 2017.01.20. 10:56:45

Nemrövid. De megugrom. Csakazértis. Mert sosem voltam Asusos (nagyon nem), meg az SSD-t sem híjjuk memóriának, mert az alatt mást értünk, az elnevezésnek már le van foglalva egy terület, akármennyire is (s)pongyolák akarunk lenni a kockamentesség jegyében, ezt azért ne köszi enter.
Ultrabook: anélkül nem élet az élet. Gondolom ahova meg TN-nél nagyobb tudású kijelző kéne, azt is hasonlóan oldják meg. A komolyság záloga. Énpéldául akárhányszor fel kellett volna mosni a konyhát, mindig vettem egy lovat!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.20. 10:57:30

@sarostehen: Fel nem foghatom, hogy az ilyen zugcégeket hogy találják meg a vadászok. Most tényleg elindul egy faszom plázába notit venni?

Egy plázában annyi a bérleti díj, mintha havonta megvenné lakásnak. Ha kétezer a haszna egy eladott példányon, akkot hogy tudna fennmaradni akár egy hónapig is becsületesen?

Static Sensitive Device

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.01.20. 10:57:37

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Szerintem érdemes volt elolvasni, mert így ki lett bontva az igazság minden részlete.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.20. 11:01:55

@Csokis: Nebazmeg, nem hittem, hogy rajtam kvül van még egy idió... mazochis... okos ember, aki végigolvassa.

Signal Space Detector

Ez hülye 2017.01.20. 11:02:19

@Ez hülye: gyakorlatban persze memóriachipekről beszélünk, de szerepkörileg tárhely, szóval. Mindegy, nem ájvékoskodom, modern ez a világ, én már a _lefrissítésnél_ ledobtam a digitális ékszínkék agyi égszíjlánczomat. Azóta Homárdozom terápiaként, de egyre csak romlok.:(
@bignagyzold: túl nehezet kérdeztél, olyan vagy, mint a rossz újságíró: nemfélel, hogy leupffantanak?:)
@Csokis: szinte a bizonyossággal határos, hogy minden _fedi a valóságot_?:)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.01.20. 11:02:49

@Ez hülye: Én céges laptopként kaptam egy 15,5 colos HP-t. A tököm fog egy falitáblát hurcolni magával, rögtön kicseréltettem az egyik tartalék 13 colosra. Minden másra ott a dokkoló a 22 colos monitorral.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.01.20. 11:05:05

@Ez hülye: Valahogy hihető az egész, úgy folyamatában. Máskor sokkal nagyobb szünetek szoktak lenni a történetekben, itt meg van az egésznek egy folyamatos íve. Aztán lehet, hogy a poszter a legnagyobb hantás széles e világon, de nem úgy tűnik.

sarostehen 2017.01.20. 11:06:28

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: A másik... nekem bármikor mondta a munkáltató hogy válasszak gépet magamnak, az kimerült abban hogy összeírtam 3-4 típust, hogy ezek közül valamelyiket. Aztán hogy hol, kitől menyiért veszik meg.. pont leszarom. Legyen az a beszerzését felelős dolga. Nemhogy még én rohangálok, meg intézkedek.

Manyecska. 2017.01.20. 11:06:49

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: vótmá', félfüllel hallottam ezt, marha rég, már nemtom melyik plázában..csodálkoztam is erősen mer azért a pofátlanságnak is kéne hogy legyen határa:(

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.20. 11:08:02

@Csokis: "dokkoló a 22 colos monitorral"

Miért nem csak a 128 G-ás Micro-SD kártyát viszed?

Super Speed Disk

Manyecska. 2017.01.20. 11:08:28

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: ill.nem csodálkoztam mert k.va drága a bérleti díj milliós nagyságrend lehet úgy vélem, ilyen helyen egy nem túl nagy bót!!

Ez hülye 2017.01.20. 11:09:53

Fordított világban élhetek, mert én meg billvilágítással nem tudok dolgozni. Mondjuk ez jó szervizes logika lehet, hogy ha valaminek nincs megoldása, akkor a többit is hagyjuk. Valaki biztos érti ezt.
Végülis ha hosszú időtávon keresztül korrekt marad a szerviz a vásárlóhoz, akkor mindegy-e, hogy belenyúlhattak volna-e? Inkább az userhez 1-gyel közelebb szinten legyen a korrektség-hajlandóság, mint 1-gyel távolabb, ugyanis ha messzebb van az elérhető segítség, akkor át kell verekedni magát a laptopnak +1 szűrőn, ahol hajlamos elakadni. Szóval ezt nem is biztos, hogy fel kőn' róni nekik.

zooDoo 2017.01.20. 11:11:12

"SSD beépítése nem náluk történt, pedig ez elvileg garanciavesztéssel járna."

Memória, merevlemez komponens cseréje nem járhat az EU területén garanciavesztéssel.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.20. 11:15:24

@zooDoo: A Computer birodalom nem része a 28-aknak. Az a Tarison is túl van.

Small Screen Display

Ez hülye 2017.01.20. 11:20:30

Tehát, hogy jól értem-e: felajánlottak egy levásárlási lehetőséget + a szervizelést hozzá, ami amúgy is járna egy új géphez, nem? Vagy ingyen gondolta a vizelést, mint jóvétltel? De a legjobb, hogy első körben is ugyanezt ajánlotta, csak akkor nem volt tai-van-i levegő a történetben, deamikor bejött a tai-vann-i levegő akkor meg már jóvolt? Hogy mekkora Meg Győző ereje van egy távolról jött léggáznak!
@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: én dekkolót vásároltam múltkor, ami egy uccai plüssfotel, pohár- és lábtartóval, kitűnően lehet benne dekkolni, bárhol!

Cycmen 2017.01.20. 11:20:48

Ádámnak önkéntelenül is sikerült kb. megfogalmaznia a Homár krédóját:

"Én ugyanis nem feltétlenül az alapján ítélek meg ... egy céget vagy egy szolgáltatást, hogy milyen volt .... amikor minden rendben zajlott ... Hanem sokkal inkább az alapján, hogy mit tesz az adott ember, cég, szolgáltató, ha gond van..."
Ádám

Homárra lefordítva akkor így hangzana: Nem a sima vadászat az élmény hanem ha összeakadok a medvével!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.20. 11:21:34

Az Apollo 11 indításakor nem jeleztek annyit, mint a posztban.

Sterol Sensing Domain

Cycmen 2017.01.20. 11:27:48

a cég tulajdonosa egy Facebook rajongói oldallal is rendelkező autóversenyző,

Asus Hamilton!

Bánatos Teknősbéka 2017.01.20. 11:29:01

@Cycmen:
-Ha medvével találkozol, megdobálod szarral és elfutsz!
-És honnan szedek szart?
-Ha lesz medve, lesz szar is...

Ez hülye 2017.01.20. 11:33:21

Nem tudnak rendesen magyarul és megbánás helyett megbántást tanúsítottak, van ez így. Ja, és balkán.
"„már nem biztos, hogy újként tudja majd értékesíteni”" - ez hülye... (balkáni)
Nagyon dícséred a szervizt - valamit kell - de ne gondold, hogy nem lehetnek hunyók, sőt, nemsokkal előtte még a szemedben is azok voltak. 1 történetben nem csak 1 gonosz lehet. Leggazdaságosabb, ha összejácanak, kéz most kezet.
"az ügyintézés miatt közel 2 hónapig nem volt gépem sem, amit a munkához használtam volna" - hagyjukmár... E ponton vesztettél el egy rakat együttérzést. Ezt a kártyát a mai világban hülyeség kijátszanimegpendíteni. Nem látok bele nyilván, de egy tárhelynek csak akad feladata egy regglámügynökség életében előbb-utóbb, há nem há de. Jogos a sérelem-érzet, de nem kőn elindulni ugyanolyan emberi mélységek felé az elégtétel kieszközölni akarása közben, mint amilyet sérelmezünk.

zooDoo 2017.01.20. 11:34:20

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:

Jaaaa bocs. :D:D:D:D

Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!! (törölt) · http://www.szar.hu/ 2017.01.20. 12:01:14

jó esetben a poszt után kirúgják az ASUS-os szerelőt... :D

Cycmen 2017.01.20. 12:02:36

Mondanom sem kell, felháborított a dolog (ahogy a gazdaságisunkat is, aki rögtön ügyvédet akart hívni), de jóhiszeműen, számolva azzal, hogy valaki véletlenül hibázott,

"Véletlenül"....... hát tényleg jóhiszemű vagy!

ghck 2017.01.20. 12:02:39

@enrico palazzo:
"Ez inkább tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat."
Szerintem nagyon nem. A konkurrenciát ekézni, az igen. Ez egész konkrétan csalás. Tudták, hogy használt, újként adták el, tehát megtévesztettek, és ezzel kárt okoztak. Ez a csalás definíciója.

"polgári perben érdemesebb"
ugyan már, hagyjuk a polgári pert, azzal körberöhög! Majd ha az lesz a tét, hogy seggbekúrják a sitten, na majd akkor fog együttműködni!

"A csalást nem fogod tudni bebizonyítani, mert nem magánszemély adta el."
Ennek se füle se farka. Egyrészt nem én bizonyítom, hanem az ügyészség, másrészt meg de. Magánszemély adta el. Ott állt az ember a pultban, aki elmondta, hogy új a gép, aki a vezető konkrét utasítására mondta ezt.

"Cserébe viszont rágalmazásért, becsületsértés, mittudomén mi (jó hírnév) megsértéséért ő fog viszontperelni."
Nem tud, ha ismeretlen tettest jelentesz fel...

appzman 2017.01.20. 12:23:33

Hajajj...volt már itt cikk erről a csodacégről, aztán néhány nap után valahogy a Homárról is törlődtek..
Minket is vertek át több évvel ezelelőtt, és bárkivel beszéltünk, sunyi bunkók voltak, én senkinek sem ajánlom ezt a csőcseléket. A számítástechnika legalja, amit művelnek.

SSD-t viszont nem éri meg ilyen helyen venni, abban akár igazuk is lehet, hogy egy új notin nincs 10 ezer forint hasznuk, de azon az SSD-n igen. Notebook-os (web)áruházban memóriát, SSD-t, egeret, stb. nem szabad venni, általában máshol sokkal olcsóbb! Ez kb. olyasmi, mint a benzinkúton a Milka csoki: 150%-os haszonkulcs. :D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.01.20. 12:30:09

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Mert ezen van a céges VPN-hez feltelepítve minden szar. Azzal, meg az egyéb céges vackokkal nem fogom a saját gépemet lelassítani.

lakit 2017.01.20. 12:30:23

@sarostehen: Ez igaz, de ő egy korábbi szériába tartozó gépet vett, így simán gondolhatta, hogy pihent egy évet a gép a raktárban, mert nem kelt el eddig.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.20. 12:34:29

@appzman: "volt már itt cikk erről a csodacégről, aztán néhány nap után valahogy a Homárról is törlődtek.."

Ugye, milyen hasznos a Homár? Utánanézhetsz, hogy szerepelt-e már itt negatívan az a cég, akivel éppen üzetet akarsz kötni. Ja nem, a nyuszi indexesek törlik.

További magyar hang 2017.01.20. 12:35:26

A szervizvezető elmondása szerint… …azt, hogy visszaváltja az SSD-t, ami szerinte nagy áldozat, hiszen „már nem biztos, hogy újként tudja majd értékesíteni”.

A szervizvezető tisztán, világosan elmondta a cég üzletpolitikáját.

Manyecska. 2017.01.20. 12:40:57

@lakit: Pasi a konditeremben odamegy az edzőhöz:
- Melyik gépet kell használnom, hogy fel tudjam szedni azt a szőke csajt?
- A bankautomatát a bejáratnál!
ikszdé, ikszdé!

Manyecska. 2017.01.20. 12:46:31

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: - Miért jó az informatikusnak?
- Mert az Exe futtatható..! :DDDD

Rongyosgárda 2017.01.20. 13:02:08

Ejderégen vótam itt. Remélem örültök!!! (tudom, hogy nem)
Computer Imperiumból többször vásároltam, csakis használt terméket ~20e forint környékén :D Mindez azért kellett, mert olyanoknak vettem, akiknek kellett valami papír (fijjók méjjére bebaszva max), tehát HA nem jöhetett szóba. CI-ből új gépet, laptopot SOHASE szabad venni, mert amúgy szar lesz :(

Hosszú írás lett, a posztert NAGYON SAJNÁLOM, HOGY EZT TETTE VELE A CÉG (najó, nagyon nem, de egy kicsit igen)

És nem sajnálom, mert nem guglizta ki, hogy melyik laptop kell neki igazán és jobb árba...
Amúgy nem csak a CI játszik a már használt termék újként eladásával. Találkoztam már olyan megvezetett emberrel, aki a hárombetűs informatikai cégtől kapott használt processzort (szépen dobozában, lematricázva... hűtőpaszta meg ott figyelt a sarkokban :D:D:D). Meg amúgy szerintetek az OEM termékek egy része micsoda? Logisztikai és csomagolásbeszerzési spórolás? Szart... használt, gariztatott, de működő termék újraeladása, aminek a csomiját az előző júzer gyújtósnak/seggtörlőnek használta. XD vanezígy

KaTe 2017.01.20. 13:02:22

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: SSD nekem inkább meghajtó mint merevlemez, mivel nincs benne merevlemez. Ezért is SSD és nem HDD: :)

@zooDoo: Tehát ha a frissen vásárolt laptopban cserélek HDD-t SSD-re vagy memóriát bővítek az nem jár garanciavesztéssel? Kérhetek valamilyen megbízható forrást, ahonnan az információ származik?

Computer Imperiumtól eddig se vásároltam semmit és ezután se fogok.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.20. 13:12:59

@poszter: itt a megoldás, és független attól, hogy magánszemély, vagy cég vásárolt.
Ebben az esetben is az a megoldás, mint néhány napja: hibás teljesítés.
Használt terméket értékesített újként. Beszélj ügyvéddel.

Ez hülye 2017.01.20. 13:27:54

@Manyecs: a batja (bátyja) meg kötegelhető. Najó, ez erőltetett volt, de kell csillogtatni időről időre a szarhumorom.
@Rongyosgárda: van egy olyan kategória, hogy refurbished. Csak használni kéne. Lécci ne hárombetűsözz, mert felbasz. Ki szoktunk írni mindent.
@KaTe: a winyó/SSD cseréjének kapcsán tényleg ez forog közszájon, nem tudom igaz-e. Meg hogy az igazság igaz-e egyáltalán (ki hogy akarja nézni, érdekei szerint).

sarostehen 2017.01.20. 13:29:08

@KaTe: "Tehát ha a frissen vásárolt laptopban cserélek HDD-t SSD-re vagy memóriát bővítek az nem jár garanciavesztéssel? Kérhetek valamilyen megbízható forrást, ahonnan az információ származik?"

Konkréten tudom, hogy ha DELL gépen csinálsz ilyen, és dell szerviz végzi a beszerelést, akkor NINCS garanciavesztés.

sarostehen 2017.01.20. 13:30:49

@KaTe: Egyébként géptől is függ. Van olyan laptop, amiben otthon simán ki tudod cserélni a HDD-t SSD-re, vagy memóriát bővíteni.
De van olyan gép is ahol egy HDD-SSD cseréhez darabokra kell szedni a gépet. Na azt már szerviz csinálja.

Rongyosgárda 2017.01.20. 13:30:55

@Ez hülye: van, de nem úgy lett eladva. Azzal nincs semmi baj, ha tudja a vevő mit kap / mit várhat.

Skywatcher 2017.01.20. 14:27:20

Rém 1x ű. Olyan gépet kellett vóna venni, amiben HDD + SSD is van. Én így tettem, ügyes vótam?
Ettől még persze ha használtat /javítottat kapnék új árán sokszázpénzért, akkor énis borogatnám az asztalt és a homlokom.

Reactor 2017.01.20. 14:30:23

@Rongyosgárda: Ezek a "refurbished" termékek, azaz "újjávarázsolt" használt cuccok. Én mondjuk használtat, garancia nélkülit alapból nem veszek, elég volt anno, hogy megjártam a 200 ezres GeForce GTX 8800-zal. Ennek ellenére lehet olyan dolog, ami használtan is van olyan jó, mint újonnan - de a merevlemez nem tartozik ezek közé, és az SSD sem. Ha malacod van, nem egy szektorhibás agyonjáratott szart kapsz, de hát az embernek nem lehet mindig szerencséje.
"Refurbished"....istenem, de hülye szó. Miért jut eszembe róla mindig az a szőrmókállatka???
Az SSD ilyen szempontból jobb, viszont van egy bazinagy hátránya - ami elveszlik róla, azt maga a jóisten se fogja visszahozni, tehát ha valakinek SSD-je van, célszerű havonta csinálni egy raktár-mentést a dolgairól, mert ha az SSD egyszer beszarik, nincs az a profi adatmentő cég, aki akár egy bit információt is vissza tudna állítani.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.20. 14:45:55

@Reactor: azt azért tisztázzuk, hogy "refurbished" = gyártó által felújított
Gyártója válogatja, van amelyik 1 évet, van amelyik az új termékkel megegyező jótállást vállal. Tehát nem "ezeréves, agyonhasznált, szar". Csak nem új.
Már volt rá precedens, hogy ssd-ről mentettek adatot. A hwsw-n vagy a hup-on volt róla szó, hogy már ssd-ről is sikerült adatot menteni (talán pont a kürt-nek, de ebben nem vagyok biztos)

Rongyosgárda 2017.01.20. 14:48:31

@Skywatcher: Biztos csak DVD meghajtó helyére mehetett vón' SSD, akkor hogy nézte volna a céges laposról a rég kiírt retropornót a júzer???? A hibridekben meg én normális áron nem láttam még normális SSDméretet :(

@Reactor: Tudom mit jelent a refurbished... de refurbished terméket ne adjunk el ÚJ és BONTATLANKÉNT, hanem írjuk oda, hogy az, ami... ennyi és nem több a dolog!!!4!!
Amúgy én szoktam használt hw-kat is venni. Sőt, haveri körben cserélgetjük a motyót... nem ördögtől való. Mondjuk lutri, az biztos.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.20. 14:50:46

Három matematikus, egy kövér, egy sovány és egy kopasz bemegy egy kocsmába.
- Mind a hárman kérnek egy sört? - kérdezi a csapos.
- Nem tudom - feleli a kövér.
- Én sem tudom - felei a sovány.
- Igen - feleli a kopasz.

Miért nem tudta a kövér és a sovány, és miért tudta a kopasz?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.20. 14:54:34

A boltos nyilván paraszt, de lehet, hogy részben a vevők miatt nőtt ilyenre.

Ismerjük a km óra visszatekeréseket. Ugyanazt a kocsit ugyanazon az áron nem veszik meg, ha 400e km van benne, és elkapkodják, ha 120e.

Ha egy nótbúkot visszavesz, patika állapotú, és eladja olcsón használtnak, nem veszik meg. Ha azt írja rá, hogy új, megveszik.

Nem mentegetem, csak próbálom megérteni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.20. 14:58:28

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: "ssd-ről mentettek adatot"

Nagyon geci az SSD. A merevlemez elkezd hibázni, aztán hónapok alatt egyre több adatot veszt, aztán egy év után beáll. Általában bőven van idő adatot menteni, lehet többször próbálkozni, aztán talán mindent sikerül. Az SSD minden előzetes jel nélkül egyszer csak kifingik, se kép se hang.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2017.01.20. 15:15:33

@Ez hülye: így már nem jön ide, bár van kés meg hal. kell?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.20. 15:22:07

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Nem kell, elhiszem.

Akinek olyan fontos adatokat hagy elveszni, hogy hajlandó értük csillió pénzt kipengetni, az meg is érdemli.

Reactor 2017.01.20. 15:52:35

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: 1 év jótállás egy "refurbished" cuccra édeskevés, igazából szerintem csak mókusvakításra, vevőcsalogatásra szolgál. Nem véletlen, hogy csak 1 év garanciát adnak - ha adnak! - "refurbished" cuccokra, lett légyen az egy relative olcsó memóriamodul, vagy egy félmilliós grafikus kártya. Ahol meg egyáltalán semmi garanciát nem adnak, onnan menni kell, de gyorsan, ott biztos lehetsz benne, hogy kondenzátorhibás alaplapot meg szektorhibás winchestert kapsz.
Kiegészítő "raktár" cuccnak jó lehet a "refurbished" holmi, ha pl. lerohad a videókártyád, merevlemezed stb., és sürgősen kell egy pótlás, de elsődleges holminak nagyon rossz ötlet.
Amit még SOHA nem szabad "refurbished" holmiként venni, az a tápegység. Ez az a cucc, amin spórolni se szabad - ugyanis ha ez elfüstöl, visz magával (sok)mindent. Többnyire az alaplap szívja meg, de ha kivételesen szerencsétlen vagy, tönkreteszi a winchestert, videókártyát, memóriát is, és még ha garanciális is, ekkora kárt nem fognak megtéríteni...

Ez új dolog mindenesetre hogy SSD-ről is visszahoztak adatot. Meg lennék lepve, ha ez "format cé" után is sikerülne. De még ha sikerülne is, olyan iszonyatos összegeket kérnének el érte, hogy nem érné meg. Már egy HDD-s adatmentésnél is simán átmehet a kedves megrendelő a hat számjegyűek birodalmába, elképzelni se merészelem, egy SSD-nél mi pénzt elkérnek érte...

@Rongyosgárda: Egyetértek, ez pofátlanság. Írják rá hogy "már futott", és aki akarja, megveszi. Aki meg nem akarja, az pontosan tudja, miért nem. Ez az ügymenet, hogy használt szart adnak el vaci újként, még a lakberendezési cikkeknél is igen ocsmány dolog, nemhogy az elektronikánál.

citroen bx 2017.01.20. 17:11:30

Baszki... Nyát az ilyen kocka f@xoknak, mint a pózer...én hülye, meg majdnem végigolvastam...

Ez hülye 2017.01.20. 17:38:53

@Rongyosgárda: hibrid - azaz?
@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: attól függ mennyiért adja. Én olyan patent állapotú cuccokat kifogtam már, hogy nemigaz (és nem csak a szerencsés vásárlásokat emelem ki, hogy könnyebb legyen a lelkemnek, tényleg többségében jó vásárokat csináltam). Most is van egy laptopom, 10 éve adták ki és konkrétan makulátlan. Hihetetlen. Mondanom sem kell, nem is merem használni. HDD-t is ki lehet nyírni lépcsőzetes-mentesen: megkísérled fordítva megkínálni táppal, mire konstatálod, hogy ja, nem is így kellett vón - és annyi. Szép történet.
@FelhasználónévemailURL: kell hát!

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.20. 17:39:35

@Reactor: nagyrészt egyetértek, kivéve ezt:
"ugyanis ha ez elfüstöl, visz magával (sok)mindent"
Annyival egészíteném ki, hogy ez a gagyira jellemző (vargáné és tsa szint), a normálisabbakból csak kijön a füst, és ezzel (egy időre) befejezik földi pályafutásukat.
1500~2500HUF a javítás, és mennek tovább, még nem döglött meg egy javított sem (onnan veszem, h még nem hoztak vissza 1et sem, kb 2 éve javíttatunk tápokat, miután találtunk rá megbízható embert)

Liesz 2017.01.20. 17:40:00

Ádám menjen pszichológushoz, hogy egy kicsit följebb tornázhassa az önértékelését, önbizalmát, bátor oroszlán váljék belőle - ez férfiember esetében alapkövetelmény. Kedves szelíd ember, kicsit már nyámnyila - meg fogják enni! Ilyen hülyeségekkel ne ostorozza magát, hogy hobázott mert rosszul választott!!! A múzeumi pozitív visszajelzésekért piros pont.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.20. 17:40:40

@Reactor: ps.: ssd, valami lézeres, röntgenes, qrva drágának hangzó mutatványt ecseteltek.

maga_egy_állat 2017.01.20. 17:50:56

Oszt ez most mé' maradt? Beszartak a zindexnél is a repi laptopok? :D

Reactor 2017.01.20. 17:55:57

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Én is csak visszajelzésekből értesültem róla, zerencsére sohase vásároltam mindenféle noname Codegány, Incom meg Vargáné márkátlan tápegységeket. Hogyha a tápegység eldurran, akkor jó eséllyel kicsinál ezt-azt maga körül, elvégre minden rá van kötve, és hát a túláram nem tesz jót a "nanotekknikával készült" mimóza kis műszereknek odabent. Jómagam csak 1-szer tapasztaltam (egy Cooler Master szó szerint felrobbant, de az is csak saját magát csinálta ki). Aki pedig a spórolás jegyében Codegányt meg Incomot vesz, merthogy "az is 400 wattot tud mint az Enermax", az tökmindegy, hol veszi ezt meg, el fog pukkanni záros határidőn belül.
A szemetesvödör a legkiválóbb hely az ilyen tápegység-karikatúráknak.

Ami pedig az SSD-s adatvisszaállítást illeti, még ha megvalósítható is, olyan kevesen foglalkoznak vele az irtózatos anyagi ráfordítás miatt, hogy egyszerűbb havonta tartalékmentést csinálni egy HDD-re, és minimális adatvesztéssel megúszni, ha az SSD úgy gondolja, hogy épp eleget működött ő már...

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.20. 19:26:30

Vártam, ha már tápegység szóba került, mikor említi valaki a koronázatlan királynőt, Vargáné. Én, ha egyszer reinkarnálódok, akkor mindenképpen egy refurbished Vargáné szeretnék lenni...

Rongyosgárda 2017.01.20. 20:01:11

@Ez hülye: ilyen-e: homar.blog.hu/2017/01/20/erdekes_dolgokat_arul_a_computer_imperium#c32196209

a lényeg: SSD van HDD-ben, de annyira kevés, hogy amolyan "gyorsítótár-szerű" cuccizének lehet csak használni.
@Reactor: Enermax sem olyan jó már alsóházban :( Én XFX TS430-at tettem asszony gépébe, enyémben XFX tS550 van, de csak azé' mert kjó árban volt.

Viszont ősrégi LC Power 420 tápom jó szolgálatot tesz teszter és egyéb tápnak:
12V-on hajtok: minifúrót, HDD-ból kreált csiszolót, IMAX B6 töltőt
5V-ról kis elektromotorokat tesztelek
3,3V-ról meg ledeket tesztelek (persze ellenállással)... Ahhoz teljesen jó :)

__tom_ 2017.01.20. 20:11:22

"Nem működött például a billentyűzet háttérvilágítás és a gépet sokszor nem lehetett szabályosan kikapcsolni. " - az anniversary update óta nekem is ezt csinálja a zenbook. Az elsőt megoldotta egy friss driver, a másodikkal pedig azóta is együtt élek :/

Ez hülye 2017.01.20. 20:25:14

@Rongyosgárda: jajó. Aszittem hibrid, mint laptophibrid. Deakkor nem. Mi a véleményed egyébként ezekről a félig tablet, félig noti jószágokroll?
Miféle elektronikás projektjeid vannak neked? Jó, hogy még a gyerekkort meg tudod élni, általában 12 évesen már lecseng a fiúgyermekekben a ledezés-motorozás témája.:)
Zasszony barátnődnek hogyhogy asztali gépe van? Miért nem nőcis laptop? Minifúrón felnyihogtam enter.
@The Crazy One 5tös: az leszel, fiam. Első tápom Vargáné volt! (végül nem azzal szállt el) Istenem, egybeújgépet azóta se. Mindig tanul az ember - főleg elsőre.

Reactor 2017.01.20. 22:11:28

@The Crazy One 5tös: Számítástechnika témánál mindig előjön a tápegység-probléma, és azzal együtt a filléres szarok (Vargáné, M-Tech, Codegány). Az ilyenek is rendszeres visszatérő látogatók a Homáron :)
A favoritom az, amikor az önjelölt számítógépzseni mindenből a legmodernebbet veszi meg, aztán tápegységnek megteszi egy Codegány is, merthogy a Corsair meg FSP milyen drága (a videokártyánál nem téma, ha sokba kerül, elvégre az a fő szempont, hogy a legutolsó kis fűszál is HD-ben látszódjon, amikor tolja a Call of Vérpistikét). Aztán amikor a csodamasina megadja magát, mindenkit lehordanak a sárga földig: a gyártót, a szervizest, a boltot, de még a Jóistent is.

@Ez hülye: Egybe gépet sohase érdemes venni, főleg nem "TESZKÓ gazdaságos" tápegységekkel. Egyszer került M-Tech tápegység a gépembe, 4-5 hónap után döglött be, de hála az égnek, idejében sikerült lekapcsolni a gépet, mielőtt baj lett volna - olyan dögletes szagot kezdett el árasztani magából, hogy már az első slukkra rájöttem: eeeegen, ez CSAK a tápegység lehet... :DDDDDDDDDDDD

Rongyosgárda 2017.01.20. 22:23:09

@Ez hülye: Az inkább tablet, billentyűzettel. Faternak van ilyen ACER cucca, nem rosszak azok, ha nem vársz el sokat tőlük. Én PC párti vagyok... Ha valami elromlik, akkor csere (jó esetben) és vígan megyek tovább.
Asszony is kocka, mint én :) GÁMERgépet kapott szülinapjára :) Laptopon nem játszunk!!!! :)

Másik hobbim: modellezés, arra kell a minilószar kiscuccizé :)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2017.01.20. 22:50:59

@citroen bx: amatőr. alap, hogy a posztot sose olvassuk el.
hát hova vezetne az??

Reactor 2017.01.20. 22:53:24

@Rongyosgárda: Laptopon is lehet játszani, egyetemen ha fos az óra, mindig szoktam. Nem fullextrás gamer laptop, és már régi is - 8 éves - viszont kifogástalanul működik, és a régi játékok simán elfutnak rajta (Prehistorik, Skyroads, Dynamite, City of Doom, Non Human stb.).
Szóóóóóóóóóval modellezni is tudsz! Nékem szükségem volna egy igen jó modellezőre is ám...!!!

Rongyosgárda 2017.01.20. 22:57:24

@Reactor: ez a modellezés nem az a modellezés :) Nem 3D (CAD stb) modellezés, hanem RC játékokat darabolok, vágok, forrasztok, stbstbstb... tudod, ilyen gyermekded dolgokat :)
Én egyetemen figyelni szoktam, már amikor bejárok :D (levelező)

enrico palazzo 2017.01.20. 23:32:08

@ghck: A megtévesztés pont tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat. Amit írtál, annak nincs se füle, se farka. Eleve akkor van ügy/bizonyítás, ha megalapozott vád van, különben kapásból visszadobja az ügyészség, de a rendőrség is ugyanígy szokott eljárni. Az eladó az, akivel szerződést kötöttél, vagyis a valószínűleg egy kft, nem magánszemély. Ha ismeretlen a tettes, akkor először ki kell nyomozni, hogy ki az. Viszont ez nem bűncselekmény továbbra sem. Törvénysértő kétségtelen, de hogyan bizonyítod? Na meg kinek? Ez max. egy jó polgári per hibás teljesítés miatt. A megtévesztő, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot pedig a GVH "díjazza".

ghck 2017.01.21. 01:26:40

@enrico palazzo:
"A megtévesztés pont tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat"
Figyelj, hülye vagy. Olvass, tanulj, aztán kommentelj!
www.gvh.hu/fogyasztoknak/tisztessegtelen_kereskedelmi_gyakorlat
A használt termék újként való értékesítése NEM tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, hanem csalás. Pont.

Na tehát feljelentést kell tenni, illetve ezt kell meglobogtatni. A cél nem az, hogy a sitten üljön az ügyvezető, hanem hogy kártalanítsa az ügyfelet. A feljelenetéshez, főleg az ezzel való fenyegetéshez se tettes nem kell, se megalapozott vád, semmi. Az kell hozzá, hogy az ügy elég egyértelmű legyen ahhoz, hogy az ügyvezető beszarjon. Ez az ügy meg totál egyértelmű, a hatóságok imádják az ilyen egyszerű eseteket, minden dokumentumokkal igazolható, sima nyert ügy a bíróságon is. Bár ilyen ügyek lennének csak!

Reactor 2017.01.21. 03:33:12

@Rongyosgárda: Ó, a csipába :( már kezdtem volna reménykedni pedig, hogy összegyűjtöm innét Homárról a fejlesztőgárdát :D
Sebaj! Ha szépen kérem, Édes Manyecs biztos kitanulja a 3D-modellezést a kedvemért ;) :D
Figyelni sose szoktam az órán :) rögzítem a hanganyagot, és odahaza kiírom a fontos részeket. A fölösleges rizsát, mellédumát meg kiszűröm. Már sokadik éve így teszem le mindig elsőre a vizsgákat :)

enrico palazzo 2017.01.21. 08:45:34

@ghck: "Miután a bolt használt készülékeket is árult, természetesen megkérdeztem, hogy új termékről van-e szó, és azt a felvilágosítást kaptam, hogy igen. "

Ahelyett, hogy hülyézel, gondolkozz! Szerinted nem magyarázza ki pillantok alatt egy jó ügyvéd, hogy csak tévedés történt? Akinek egy kis esze van, az tudja, hogy meg fogják szüntetni a nyomozást. Persze, az az ügyvezető, aki pofátlanul átbasz majd össze-vissza fossa a bokáját attól, hogy beígrész neki egy feljelentést.

"A feljelenetéshez, főleg az ezzel való fenyegetéshez se tettes nem kell, se megalapozott vád, semmi."

A fenyegetéshez tényleg nem kell semmi, de feljelentés tettes, meg vád nélkül? Hajrá, röhögtesd magad körbe minden irányból :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.21. 16:58:10

@Manyecs: "tragédia történt"

Hétfőn nemzeti gyásznap, nem lesz Homár.

ghck 2017.01.21. 20:24:29

@enrico palazzo:
"Szerinted nem magyarázza ki pillantok alatt egy jó ügyvéd, hogy csak tévedés történt?"
Ittál? Miután szólt az ügyfél, tehát a tudomásukra jutott a "tévedés", és MÉGSEM AKARNAK kártalanítani, kizárt a tévedés lehetősége.

Egyértelmű csalás, minden feltétele adott (haszonszerzés, károkozás, megtévesztés). Minden részlet dokumentummal bizonyított. Ezt nem hogy nem magyarázza ki ügyvéd, ha az ügyvéd ad magára, el sem vállalja az ügyet!

"feljelentés tettes, meg vád nélkül?"
Igen. A vádat majd kitalálja a nyomozóhatóság. Te csak elmondod, hogy "átvertek".

Kevés a rutinod az ilyenekben, kár a gőzért...

Azt sajnálom csak, hogy a butaságodnak *hangot adsz*, és a felületes későbbi olvasót a végén még félrevezeted.

enrico palazzo 2017.01.21. 23:10:23

@ghck: "Miután szólt az ügyfél, tehát a tudomásukra jutott a "tévedés", és MÉGSEM AKARNAK kártalanítani, kizárt a tévedés lehetősége."

A "szólt az ügyfél" neked lehet, hogy egyenlő azzal, hogy tudomásukra jutott, csakhogy ez a valóságban nem így megy. Ha nem tudja pl. ezt a tudomásra hozatalt bizonyítani, akkor a bolt azt fogja mondani, hogy nem volt szándékos.

Az, hogy minden részlet dokumentummal bizonyított, az az egy darab nyilvántartás a szerviznél? Az aztán komoly. Mivel a bolt használtat is árul, véletlen hiba stb. és már ki is magyarázta. Persze bünti esetleg lesz, meg rendezni kell a vevővel, de a csalás nem áll meg.

"A vádat majd kitalálja a nyomozóhatóság. Te csak elmondod, hogy "átvertek"."

Muhahhhaaa...te hol élsz ember???

Cycmen 2017.01.22. 07:54:15

@enrico palazzo: "A vádat majd kitalálja a nyomozóhatóság. Te csak elmondod, hogy "átvertek"."

Muhahhhaaa...te hol élsz ember???

Jól mondja. Ha problémád van, akármelyik kapitányságon, őrsön felveszik a panaszodat, ha nem hozzájuk tartozik akkor átadják a területileg illetékesnek, ott nyomozást indítanak, majd az eredménytől függően vádemelést javasolnak vagy megszüntetik a nyomozást. Egy ilyen "fajsúlyos" esetnél nem hiszem hogy nagyon beizgulnak, inkább általánosságban írtam, de a csalás szerintem gyanús annak fényében hogy a garanciapapírral is variáltak.

enrico palazzo 2017.01.22. 08:17:32

@Cycmen: Tisztában vagyok vele, hogy egy feljelentés így megy. Annyit mondtam, amit te is, hogy nem elég fajsúlyos. A másik, hogy nem lesz elég ez a bizonyíték ahhoz, hogy a szándékos csalást megalapozza. "Tévedésbe ejtési szándék" - ezt hogyan bizonyítja?

Nehogy azt gondolja bárki, hogy szerintem ez nem a hétköznapi értelemben vett csalás és nem undorító. Annyit mondtam, hogy ez polgári peres ügy (kártérítés, hibás teljesítés), illetve GVH (tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat), mert nem tudja egy konkrét személyre rábízonyítani a szándékos csalást. A bolt új és használt terméket is árul, nem egy ember dolgozik ott, az eset nem pár hete történt, ráadásul a szerviz nyilvántartása nem az anyakönyvi hivatal.

Ha előkreül az előző tulaj (cég) és tanúskodik, na az már más szitu...

Cycmen 2017.01.22. 08:30:53

@enrico palazzo: A másik, hogy nem lesz elég ez a bizonyíték ahhoz, hogy a szándékos csalást megalapozza. "Tévedésbe ejtési szándék" - ezt hogyan bizonyítja?

A gép számlájával, gar jegyével azt, hogy újként adták el, valamint a szakszerviz által jelzett történettel hogy agyári szám szerint volt már egy vevő. Egy számítógép csak bele van a bolt raktárkészletébe könyvelve, úgyhogy a véletlen újkénteladás nagyon gyerekes kifogás. Az meg külön szemétség, hogy a gép nem simán használt, hanem egy hiba miatt visszavett szar!

Dani23 2017.01.22. 08:49:23

@sarostehen: Attól mert ki tudod cserélni egyszerűen, ugyanúgy garanciavesztéssel jár ha kicserélt alkatrésszel viszed a szervízbe. Cikkszám és sorozatszám alapján pontosan tudják, hogy minek kell benne lennie.

enrico palazzo 2017.01.22. 09:05:38

@Cycmen: "Tévedésbe ejtési szándék".

Gondolod majd azt, aki a számlát személy szerint kiállította, vagy az ügyvezetőt szabadságvesztéssel sújtják? Nem hiszem, hogy a szerviz, vagy a bolt saját számítógépes nyilvántartása, mint egyetlen bizonyíték elég ehhez.

Lehet, hogy a véletlen gyerekes kifogás szerinted, de ha csalásról van szó, akkor egy konkrét személy szándékosságát kell bizonyítani.

Cycmen 2017.01.22. 10:02:54

@enrico palazzo: A bolt új és használt terméket is árul, nem egy ember dolgozik ott, az eset nem pár hete történt, ráadásul a szerviz nyilvántartása nem az anyakönyvi hivatal.

Ja télleg! Gondolom sok vadiújat meg eladnak féláron használtként! Merthát ilyen alapon..

Cycmen 2017.01.22. 10:11:01

@enrico palazzo: Gondolod majd azt, aki a számlát személy szerint kiállította, vagy az ügyvezetőt szabadságvesztéssel sújtják? Nem hiszem, hogy a szerviz, vagy a bolt saját számítógépes nyilvántartása, mint egyetlen bizonyíték elég ehhez.

Szabadságvesztéssel? Mellőzhetnéd a demagógiát, egy megállapított bűncselekmény még nem feltételez szabadságvesztést. Az meg adózási kategória is hogy egy nyilvántartás mennyire pontos, a NAV nem nagy mesefogyasztó, fegyelmezetlenség esetén odakúr!

enrico palazzo 2017.01.22. 10:35:21

@Cycmen:
"Az meg adózási kategória is hogy egy nyilvántartás mennyire pontos"

Ha benne van az EKÁER-ban, akkor talán. Bár, ahogy olvasom ez a konkrét gép még a bevezetése előtt érkezett az országba.

"Szabadságvesztéssel? Mellőzhetnéd a demagógiát, egy megállapított bűncselekmény még nem feltételez szabadságvesztést."

Ezt dramaturgiai tuning céljából írtam, hogy kicsit gondolkozz már. Tudom jól, hogy még egy erőszakos bűncselekményt is meg lehet úszni próbaidőre felfügesztett ítélettel. Ha ezzel a sztorival, ami a posztban van elmész a rendőrségre, még talán nyomozást sem indítanak, de 1% esélye van, hogy vádat tudjanak emelni.

Cycmen 2017.01.22. 10:51:00

@enrico palazzo: Ezt dramaturgiai tuning céljából írtam, hogy kicsit gondolkozz már.

Szóval csak ravasz kísérletet tettél hogy gondolkodásra ösztönözz! Az más, csak egyszer következetes próbálsz lenni egyszer meg dramaturgiailag tuningolod a tényeket ami elég zavarossá teszi a gondolatmenetedet.
A rendőrségi vonal szerintem sem pálya a jelenlegi állás szerint, viszont van egy pár lehetőség alájuk tenni és egy későbbi időpontban egy vizsgálat vége lehet feljelentés.

enrico palazzo 2017.01.22. 11:05:54

@Cycmen: Akkor benne őrlünk az egy malomban. A dramaturgiai tuning nem mond ellent a következetességnek, csak egy kis fűszer (mint a kecsáp, kárri, ételízesítő), hogy "feldobja" a beszélgetést. A Zindex-en is az "akár 16 év börtönt is kaphat" cím a menő, nem az, ami amúgy valószínű. A gondolatmenet amúgy egyszerű:

- a rendőrség felejtős
- a csalás bebizonyítása felejtős
- tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt GVH-nál eljárás kezdeményezése
- mivel átbaszták, polgári per hibás teljesítés miatt

ghck 2017.01.22. 13:44:32

@enrico palazzo:

"a rendőrség felejtős"
Mivel csalás történt (szerinted is), nemhogy felejtős a rendőrség, de gyakorlatilag az egyetlen helyes lépés (az ezzel való fenyegetés).

"a csalás bebizonyítása felejtős"
Ez nem a te dolgod, nem a te hatásköröd. Majd bizonyítja az, akinek ez a feladata. Persze segítesz, és rendelkezésre bocsátod a dokumentumokat, tanúk neveit stb. És mivel dokumentummal igazolt a történet egésze, NEM felejtős.

"tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt GVH-nál eljárás kezdeményezése"
Na ez a felejtős, ehhez csak ismerned kellene a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat fogalmát. Ehhez segítséget már linkeltem, de úgy tűnik továbbra is a fejlődésképtelen, write only üzemmódban vagy. Így nehéz (és unalmas) vitázni veled.

"mivel átbaszták, polgári per hibás teljesítés miatt"
Ennek akadálya nincs, csak bonyolult, időigényes, költséges. Úgyhogy ez csak a második lépés, ha a vezér nem ijedt meg a büntetőpertől.

Meg kell írni a feljelentést, kinyomtatni, és meglobogtatni, hogy fizetnek, vagy mész és beadod...

enrico palazzo 2017.01.22. 13:55:52

@ghck: A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot fogalmát ismerem elég jól. Sok sikert az általad realizált agyrémhez. Feljelenteni, rendőrség...jaj Sherlock, te melyik országban élsz?

sarostehen 2017.01.22. 15:26:02

@Dani23: Akkor olvasd el megint amit írtam.
Saját tapasztalatból tudom, hogy a DELL-nél NEM járt garanciavesztéssel, egy HDD-SSD csere valamint memória bővítés.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.22. 20:31:47

jó, amint látom, a nagyérdemű nem tudja eldönteni, hogy GVH, vagy Rendőrség. Én tehát emelek a téten és azt tudom a poszternek javasolni, hogy forduljon a Békéltető Testülethez, amely díjmentes és elsődleges célja a felek közötti egyezség létrehozása.

Reactor 2017.01.22. 20:48:03

@The Crazy One 5tös: Én is a "gévéhásokra" voksolnék inkább, a policájok szarnak bele egy nagyot a bűnüldözésbe, kivéve persze, ha bírságolásról, vagy ártatlanokról van szó.

ghck 2017.01.23. 01:01:42

@enrico palazzo: "A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot fogalmát ismerem elég jól."
Nem ismered. Ez nem az. Vagy mesélj, a taxatív felsorolás melyik pontjára illik rá szerinted ez? Na ugye.
És nem, nem azt mondtam, hogy feljelenteni, rendőrség. Hanem hogy feljelentést megírni, és meglobogtatni. Aztán persze gyerünk tovább, ha nem ért célt, a rendőrség csak a nehezen bizonyítható esetekre mozdul rá nehezen (biciklilopás). Ez nem az.

besarock 2017.01.23. 06:46:40

Siman vissza kellett volna venniuk az ssdt is.
Hogy a beszamitott hddt dragabban akartak adni,mint amennyiert vetted,olyan szintu pofatlansag,mint a foldon fekvo embert segitseg helyett kizsebelni.

" és nem jelzik az ASUS nemzetközi központja felé, hogy annak idején az SSD beépítése nem náluk történt, pedig ez elvileg garanciavesztéssel járna. "
Ez egy nevetseges hazugsag.
Mintha egy auto elveszitene a garanciajat,ha lecsereled rajta a gumit, a szelvedot,vagy az akksit.
A garancia megvonasahoz bizonyitaniuk kell, hogy a lecserelt alkatresz okozta a meghibasodast.
Ez pedig kizarhato az adott helyzetben.

enrico palazzo 2017.01.23. 06:59:09

@ghck: "Minőségi jelzés, bizalmi jegy vagy hasonló megkülönböztető jelölés jogosulatlan feltüntetése."

Használtat újnak adott el ugyanis. És szerinted ez nem nehezen bizonyítható? Akkor vezesd már le Sherlock, hogy milyen bizonyítékok vannak.

enrico palazzo 2017.01.23. 07:02:18

@ghck: " És szerinted ez nem nehezen bizonyítható?"

Itt a csalásra gondolok. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat szinte tény.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.23. 07:33:39

Srácok,nyugi. Lehet, hogy egyszerű lenne bizonyítani a csalást, ha kellően van dokumentálva, de az is világos, hogy baromi egyszerű ellene védekezni. Minden ügyvéd azt mondaná erre, hogy véletlen volt, összekevertek valamit. Roppant életszerű, hiszen használt kacatokat is árulnak. Olyan meg ugye nincs, hogy gondatlanságból elkövetett csalás...

besarock 2017.01.23. 08:01:03

@enrico palazzo:

Keves dolgot konnyebb bizonyitani :
Eloszor is asusnal nyoma van,hogy mar volt eladva.
Ha az a vonal lehal, johet a konyveles.
A korabbi eladasnak nyoma van.
Ennek a kiradirozasa a konyvelesbol mar nagyon meleg pite (nem hiszem, hogy idaig elmenne a CI)
Ott az ügy mar nem egy 15ks hddrol,vagy egy 200k-s noitrol, hanem millios birsagokrol, letoltendo szabadsagvesztesrol, a ceg leterol szol.

enrico palazzo 2017.01.23. 08:52:31

@besarock: Értsétek már meg, hogy ez elég lenne olyan boltnál, ahol nem árulnak használtat is. De ezek árulnak, vagyis nem szándékos mulasztásnak, hanyagságnak fogják előadni. Ti csalásról beszéltek, ezt nem lehet bizonyítani, mert az erre irányuló szándékot nem tudod mivel bizonyítani.

sarostehen 2017.01.23. 09:01:49

@enrico palazzo: "De ezek árulnak, vagyis nem szándékos mulasztásnak, hanyagságnak fogják előadni."

Ez addig hihető is lenne amíg az első reklamációnál, utánanéznek, majd amikor kiderül a tévedés, sűrű bocsánatkérések közepette cserélik a gépet egy újra. De mivel ez nem történt meg ezért lehet szándékosságot feltételezni.

besarock 2017.01.23. 09:15:52

@enrico palazzo:
En ertem, te nezed mindhatonak az ugyvedeket, es teljesen hulyenek a Navot, az ugyeszseget, a birokat.

Az osszekeveros sztori csak akkor all meg, ha van valamennyi igazsagtartalma.
Ha szandekosan vissza lett csomagolva ujnak kinezonek,es nem eloszor csinalja a ceg, akkor nagyon sok helyen kell trukkozni.
Ezeknek a nyomai alapbol nem feltunoek,maguktol sose derulnek ki, de egy teteles ellenorzesnel azonnal kibuknak.
Ha pedig egy kis stiklit is talalnak, azonnal nagyitoval neznek at mindent.

Kiveve persze,ha van valami magasabb szintu hatosagi,politikai kapcsolatod, mert akkor barmit megtehetsz.

enrico palazzo 2017.01.23. 09:20:17

@The Crazy One 5tös: Céges vásárlás volt. A békéltető nem foglalkozik vele.

enrico palazzo 2017.01.23. 09:26:21

@sarostehen: Szóban mondta el a boltnak a poszter, hogy mi a gond. Ha nincs írásos nyoma, akkor lényegében az nincs is.
helyzet.@besarock: Kimondtad a lényeget, az nagyon-nagyon nem mindegy, hogy egyedi-e az eset.

enrico palazzo 2017.01.23. 09:30:28

@The Crazy One 5tös: Tudom, hogy tudod, hogy tudom, hogy tudod. Én csak egy kis napsütést szerettem volna a ködbe küldeni.

FDToth 2017.01.23. 10:25:00

az h céges-e vagy sem, sokat nem számít. ha adtak hozzá jótálási jegyet, akkor az felülírja azt h van-e áfás- számla vag ynincs. én saját cégre rengetegett vásárolok, mindig kapok jótállási jeyget, akár 2-3 évre is. és ezidáig nenm egyszer előfordult, hogy visszakaptam az átát (pl HP ebben nagyon jó). Meg honna is tudná a kereskedő, hoyg te az ÁFA-s számlát elsdzámold-e vagy sem? nettó hülyeség ez az ÁFS-s dolog, van pár hüyle kereksedő, akik szívózik emaitt...

ghck 2017.01.23. 13:14:23

@enrico palazzo:
"Szóban mondta el a boltnak a poszter, hogy mi a gond. Ha nincs írásos nyoma, akkor lényegében az nincs is."
Igen, ez igaz, ezt pótolni kell, de attól a tényállás nem változik, de a szándék bizonyíthatóságához valóban szükség van a dokumentált reklamációra.
De attól ez még nem szimpla tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, az piti kategória, az ügyvezető nem fog megijedni attól, hogy max fél napra bezárják a boltját... Ez csalás. Csak ha a sitt a tét, akkor várhatunk együttműködést tőle.
süti beállítások módosítása