Vajon mi akadályozza meg a légitársaságot abban, hogy hónapokig való ködösítés helyett elutaljon 13000 azaz tizenháromezer forintot, aminek a visszafizetését, mint opciót ráadásul ő maga ajánlott fel?
Kedves Homár!
Egy Wizzair sztorit szeretnék megosztani a Tisztelt utazóközönséggel, egyúttal kérdezni a hozzáértőket, hogy kinek van igaza.
Tavaly megvásároltam egy baromi olcsó jegyet a wizzairnél (13000Ft oda-vissza). A jegyet az indulási időponthoz képest viszonylag korán, kb. két hónappal előtte foglaltam le. Ez azért fontos, mert a Wizzair közben módosította a járat indulási időpontját, amiről értesítést is küldtek. Az ebben feltüntetett infok szerint 3 opcióm volt:
1. A JÁRAT(OK) ÁTFOGLALÁSA
2. FOGLALÁS TÖRLÉSE, ÉS A VITELDÍJ 120%-OS JÓVÁÍRÁSA WIZZ SZÁMLÁN
3. FOGLALÁS TÖRLÉSE ÉS A TELJES VITELDÍJ VISSZATÉRÍTÉSEA sztorinak lényeges eleme, hogy a járatmódosítás csak 10 perces változást eredményezett, az eredeti menetrendhez képest ennyivel későbbre lett kiírva az a gép indulási dátuma. Erről gondolom "just in case" alapon az automata rendszer küldött egy értesítést, a fenti választási lehetőségekkel. Ezt a fajta precizitást és előzékenységet nagyra értékelve úgy döntöttem, hogy az út leutazása helyett inkább a 3. lehetőséget választom, tehát törlöm a járatot és a teljes viteldíj visszatérítését kérem. Hozzáteszem a 10 perc természetesen nem okozott volna problémát, de mivel az utazás időpontjában más elfoglaltságom is lett volna, ezért ezt kihasználva az út visszamondása mellett döntöttem.
A 3 opció kiválasztása után annak rendje módja szerint megérkezett az értesítés, amelyben közölték, hogy
weboldalunkon regisztrált jegyár visszatérítési kérelme feldolgozásra került. A visszatérítendő összeg utalása tapasztalataink alapján 3-7 napot vesz igénybe.
Nos a 3-7 nap lassan 60-70-re emelkedik és pénz még sehol.
Az ügyfélszolgálatnak többször írtam, válaszra egyszer méltattak:
Ezúton tájékoztatjuk, hogy utánanézünk a kártyás visszautalásnak. Hamarosan visszajelzünk Önnek. Amennyiben nem volt sikeres a visszautalás, bekérjük a banki adatait az átutaláshoz.
Ennek egy hónapja...
A fentiek tükrében kérdezném a hozzáértőket, hogy jogosan követelem-e a pénzt vissza? Nyilván nem az összeg nagysága a lényeg itt, szerencsére a magyar népesség abba a kb 40%-ába tartozom, akit nem feltétlenül vág földhöz 13000Ft elvesztése. Fontosnak tartom azonban azt, hogy kis összegeknél is betartsuk a jogszabályi előírásokat és visszautaljuk a visszajáró pénzt. Sok kicsi ugyanis sokra megy, kíváncsi lennék, hogy a Wizzair milyen összeg felett vesz komolyan, vagy - hogy megfordítsam a dolgot - hányszor húz be 10000-20000Ft-os tételeket. Amennyiben ők húzták és nem a bank. Utóbbit azért dobom be, mert nem alaptalanul szeretnék vádaskodni, lehet, hogy a bank a hibás. Azonban ezt a wizzair ügyfélszolgálatnak a tudomásomra kellene hoznia. Ahogyan azt is, ha esetleg nem jogosan követelem vissza az adott összeget.
Igazából nem megoldást várok ettől a levéltől, inkább arra lennék kíváncsi, hogy jogi értelemben igazam van-e, plusz azért érdekelne, hogy a kommentelők közül vajon hányan járnak még hasonló cipőbe (értsd: nem kapták vissza az egyébként visszajáró pénzt).
Köszi,
PK
Kedves Homár Olvasó!
A légitársaság üzletszabályzatát áttekintettük. A szabályzatból egyértelműen megállapítható, hogy a levélben meghatározott esetben a teljes viteldíj visszatérítésére vagy jogosult.
A légitársaságnak a viteldíj visszatérítését banki átutalással vagy készpénzben kell teljesítenie 7 napos határidőben. A cég ennek a kötelezettségének nem tett eleget, így magatartása szerződésszegésnek minősíthető. A szerződésszegés jogkövetkezménye jelen esetben az, hogy a tényleges kifizetés megtörténtéig késedelmi kamatot is követelhetsz a légitársaságtól.
A szerződéses kötelezettség kikényszerítése érdekében javasoljuk, hogy az igényedet a cég székhelyére címezve írásban, tértivevényes levélben jelentsd be. A bejelentésnek tartalmaznia kell azokat az adatokat, amelyből a pontos igény beazonosítható (pl. járatszám, utazás időpontja, indulás és érkezés helye stb...). Javasoljuk a levélben annak a bankszámlának a közlését is, amelyre a viteldíj visszatérítését a cég meg tudja tenni.
Ha a légitársaság a felszólító levélben foglaltakra nem válaszol vagy a kifizetést megtagadja, akkor választásod szerint az igényedet az illetékes békéltető testület előtt vagy közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás során érvényesítheted. A békéltető testület eljárása ingyenes és a fő célja a felek közötti peren kívüli egyezség létrehozása. A fizetési meghagyásos eljárás költségeit ezzel szemben neked kell megelőlegezned, azonban az igény az eljárás jogerős lezárultával közvetlenül végrehajthatóvá válik a céggel szemben.
Felhasznált jogszabályok:
a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
WIZZ AIR HUNGARY Kft. hatályos üzletszabályzata (15.1.1., 15.1.2., 16.2.1. a. pontok)
Tehetséges ugandai buzi 2017.03.13. 10:45:36
:-D
Terézágyú 2017.03.13. 10:46:57
"Hozzáteszem a 10 perc természetesen nem okozott volna problémát, de mivel az utazás időpontjában más elfoglaltságom is lett volna, ezért ezt kihasználva az út visszamondása mellett döntöttem."
"Nyilván nem az összeg nagysága a lényeg itt, szerencsére a magyar népesség abba a kb 40%-ába tartozom, akit nem feltétlenül vág földhöz 13000Ft elvesztése. "
Ritka szimpatikus ez a pószter.
CID.. 2017.03.13. 10:57:34
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.03.13. 10:59:50
Terézágyú 2017.03.13. 11:47:30
Nincs ilyen leleplező könyv erről, mint a tecskóról? :)
Sam Crow 2017.03.13. 11:49:28
Szartranszplantáció 2017.03.13. 12:16:41
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.03.13. 12:37:53
Manyecska. 2017.03.13. 12:44:19
rocksziklai szatyorkőzet 2017.03.13. 13:05:45
Manyecska. 2017.03.13. 13:16:02
2017.03.13. 13:16:45
2017.03.13. 13:21:06
rocksziklai szatyorkőzet 2017.03.13. 13:24:27
rocksziklai szatyorkőzet 2017.03.13. 13:26:03
andand 2017.03.13. 13:35:17
Nekem a WizzAir két hónap után utalta vissza a tévesen (mondjuk úgy, saját hülyeségemből) átutalt összeget. Napra pontosan 30 nap után reagáltak a panaszomra, és elkérték a banki adataimat (amit már az első panaszban megírtam), majd 14 nap múlva írtak, hogy másnap utalnak és újabb két hét kellett, míg a pénz meg is érkezett. Telefonon nem tudnak segíteni, a közben küldött panaszokra nem reagáltak. Na, de minden jó, ha a vége jó.
Beerhead 2017.03.13. 13:38:37
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.03.13. 13:53:19
Csárdzsbek vótmá?
Manyecska. 2017.03.13. 14:31:18
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.03.13. 14:33:30
Bendeguz 1001 2017.03.13. 14:35:57
Cycmen 2017.03.13. 14:41:55
Mi vagy te negyedik sírásó? Valami bűzlik D:ániában! Off!
Manyecska. 2017.03.13. 14:48:23
2017.03.13. 14:51:42
Bar ez a mi Nök es a horoszkop viszonya ... ezoterikus (fel/beallitottsagu ) baratnod volt hogy imigyen kitanitott a nöi praktikakra :DD
Cycmen 2017.03.13. 14:54:56
Az lóf.sz, mert én gogo görlöket kértem végrendeletileg a temetésemre és meghagytam, hogy amíg megy a műsor, ültessenek fel!
Manyecska. 2017.03.13. 15:03:53
Terézágyú 2017.03.13. 15:13:51
"én gogo görlöket kértem végrendeletileg a temetésemre és meghagytam, hogy amíg megy a műsor, ültessenek fel!"
Ha már felállni nem tudsz majd...
Szubrina 2017.03.13. 16:47:50
Csipyke 2017.03.13. 22:38:02
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.03.14. 07:52:23
"Ritka szimpatikus ez a pószter. "
Nem is szimpátiára hivatkozva kérte a visszatérítést.
Szerződés szerint jár neki, fizessék ki...
M. Péter 2017.03.14. 10:13:17
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.03.14. 10:22:55
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.03.14. 10:24:16
J_Emma 2017.05.19. 10:59:01