Az alábbi sztori legjóindulatúbb olvasata is az, hogy az óbudai Auchan képtelen megoldani azt a kereskedelemben alapvető elvárást, hogy a termékek ára helyesen szerepeljen a polcon és a pénztárgépben. Ez egy napi szinten jelentős forgalmat bonyolító hipermarket esetében se nem túl hízelgő, se nem túl bizalomgerjesztő. A hozzá nem értés vádjához képest a további felmerülő lehetőségek pedig csak rosszabbak. Rákérdezünk az Auchannál a dologra, de mindenki legyen nagyon figyelmes, és ne nyugodjon bele, hogy többet fizettetnek vele, kérje csak el szépen a neki visszajáró összeget. Vagy eleve vásároljon máshol.
Kedves Tékozló Homár!
Ma az Auchan Magyarország Kft, Auchan Óbuda – a weboldalukon Auchan Aquincum Óbuda – áruházában jártunk és a következőket tapasztaltuk:
Egyes termékeknél a polcokon feltüntetett ár eltér attól, amit aztán a kasszánál fizetsz. Amiket észleltünk: kiírás szerint 229 forintos laktózmentes tej 289 forintot kóstál, a 349 forintos üdítő 439 forintot. A pénztáros kisasszony reakciója a problémára:
Rendszerhibánk van. Én nem tudok mit csinálni, a vevőszolgálaton visszakapják a különbözetet, vagy sztornózom és itt hagyja.
Az előbbit választottuk.
Nagyon furcsának találom, hogy bár a pénztáros tud róla, hogy baj van, nem figyelmeztetett, hogy ellenőrizzük az árakat.
Mikor pakoltunk be a pénztártól a bevásárlókocsiba, egy úr lépett oda a kasszához, mutatott a kezében egy 5000 és egy 2000 forintos bankjegyet, meg némi aprót. A következőt mondta:
Ennyi pénzt kaptam vissza, mindenképp szóljon mindenkinek, hogy nem jók az árak!
Nyilván az előzményekkor még nem voltunk ott, az úrral folytatott beszélgetés elejét nem hallottuk, nem tudjuk miből és mennyit vett, de abból amit láttunk, nyilvánvaló, hogy az Auchan Óbuda áruház személyzete tudott róla, hogy nem stimmelnek a kiírt és a kiszámlázott árak.
Hogy mit tett a személyzet a hiba kijavítására?
Logikusan nyilván valami olyasmire gondol az ember, hogy mondjuk bezár, míg nem javítják a hibát. Vagy nyomtat egy hibalistát a pénztárosoknak. Vagy egyáltalán bármit, ami azt a célt szolgálja, hogy ne károsítsák meg a vevőket.
Az ellenintézkedés mindössze annyi, hogy az ügyfélszolgálati pultnál, egy A4-es papírra kinyomtatták, hogy
Rendszerhiba miatt az árak eltérnek.
(Elnézést, a pontos szövegre nem emlékszem.) Majd ezt a több ezer négyzetméteres áruházban, egy plexi tartóban kiállítják az ügyfélszolgálati pultra. Arra mely mellett még az sem biztos, hogy egyáltalán elsétál a vevő, hiszen több – legalább három – be- és kijárata is van az áruháznak. Simán előfordul, hogy a vásárló úgy intézi a bevásárlását, hogy a közelébe sem kerül a vevőszolgálati pultnak. Ha pedig mégis elsétál mellette, nem biztos hogy odanéz. Miért is nézne?
A vevőszolgálati pultnál négyen álltak előttünk, mind árreklamációval, tehát szó sincs arról, hogy csak nekünk volt problémánk három tejjel, meg három üdítővel, illetve az idős úrnak azzal amiből 7000 forintnál többet kapott vissza. Aztán jöttek még utánunk is többen.
Az effektív problémakezelés pedig annyiból áll, hogy amit a vevő bemond, hogy nem annyiért kapott meg, mint amennyiért ki van írva, annak megkapja a különbözetét készpénzben. Aminek észreveszi. Aminek nem, azt nem. Sőt, aminek észreveszi annak sem biztos!
Mellékeltem a számlánkat, hat biztosan rosszul kiszámlázott tételből ötnél sikerült észlelni a problémát, a hatodiknál már nem. Sajnos mi sem fedeztük fel ezt a tényt a helyszínen. Az már hab a tortán, hogy egy árucikknél a korrekciónál a teljes árat sikerült feltüntetni a javításnál – ott sem minden tételnél –, egy másiknál már a különbözetet.
A stílus pedig? Amikor megkérdeztük, hogy talán nem kéne esetleg a pénztárosoknak figyelmeztetni a vevőket, hogy baj van, arra az volt a válasz, hogy „honnan kéne azt a kasszásnak tudni”. Erős érv! Hiszen ott dolgozik. Meg ő szedi el a pénzt. Meg ugye az ő tőle távozás után reklamációnak helye nincs. A jolly-joker érv a tetejére: „Egyébként is ki van írva!” - és rángatja hozzá a hölgy a tartóban lévő, A4-es táblát a nyomaték kedvéért. Mindezt úgy, hogy a mi pénztárosunk igenis tudta, hogy baj van, de erről nem szólt, csak akkor említette, amikor reklamáltunk.
Nyilván mindenki tévedhet. De egy ilyen szintű tévedésnek az lenne a megfelelő kezelése, hogy egy az áruház méretéhez képest jelentéktelen méretű feliratot helyezünk el valahol? Hogy vagy észleli a vevő az áreltérést és akkor kifizetik a különbözetet vagy nem veszi észre és akkor extra bevétel van?
Még így is megkárosítottak, hiszen a hatból, csak öt terméknél kaptuk vissza a különbözetet. Azt meg végképp nem tudom, hogy csak ezekkel volt-e eltérés, vagy más egyébnél is, ahol nem vettük észre.
Ma vajon hány ember nem vette észre, hogy más árat fizetett, mint amit látott? Ki az az Auchannál, aki úgy gondolja, hogy a probléma az A4-es papírral a vevőszolgálati pulton kezelve van? Aki szerint ez így helyes? Ha egy áruházában hibásan működik a számlázó rendszer, akkor tényleg nem a leállítása és kijavítása a megoldás, hanem ez? Ha a számlázó rendszer az áruház kárára tévedne, akkor is így járnának el?
Üdvözöl:
Joe
Baluci 2017.05.19. 15:51:18
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.05.19. 15:57:13
Lengyelpiac Hu 2017.05.19. 16:02:14
Lengyelpiac Hu 2017.05.19. 16:06:00
pocokgeci 2017.05.19. 16:17:41
BAZINGA2 2017.05.19. 16:17:49
Magam_a_Mondomét! 2017.05.19. 16:28:50
Igaz a hangosbemondó 3 percenként attól bemondhatná
Darth Revan 2017.05.19. 16:33:18
Ludmilla a Beta 2017.05.19. 16:36:54
Jessybátsi 2017.05.19. 16:46:31
Bankotsu Mester 2017.05.19. 17:14:41
LOL azt hittem én vagyok a "dö csózön ván", akinek az olvasáskor feltűnt Joe, aki Nők Lapját vásárol (wtf???) és Eszter, akinek a vezetékneve 175 :)
Amúgy, ha észreveszed a drágább árakat, emelt hangon követeld a pénzed, hogy minél többen hallják. +az ilyen-olyan be-, feljelentések
Zorba the Geek 2017.05.19. 17:17:47
Zorba the Geek 2017.05.19. 17:20:54
@Baluci: Simán. Én sem húsz deka parizerért szoktam beugrani egy ilyen hiperbe, hanem megejteni a heti bevásárlást. Leginkább mert utálom őket, heti egyszer is bőven sok.
neet 2017.05.19. 19:15:18
Most, hogy ilyen lényeglátó voltam, azt még hozzátenném, hogy.. nem tudok mást hozzátenni, lehet, valakit még megzsarolok ma (legalábbis valami vírus ömleng bennem, és azt hallottam, h valami ilyesmi terjed mostanság).
Fausto(tm) 2017.05.19. 20:36:02
Egyébként nem pont ez lenne a dolgha a fogyvédőknek?
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.19. 22:31:31
Csalogató reklámmal tévesztette meg a fogyasztókat a Lidl, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintra büntette a céget.
2015-ös karácsonyi akciója idején megjelenő reklámjaiban elhallgatta, hogy a 9999 forintos „Fa babaházból” nem volt elég sok készleten, már az akciós időszak elején elfogytak a diszkontlánc babaházai.
A GVH felhívta a figyelmet, nem jelent semmit, ha a cég egy reklámban odaírja, hogy ajánlata a készlet erejéig érvényes, ez ugyanis nem sok információt hordoz. A vevő nem tudhatja, hogy hány darab van készleten, és ha elég kiterjedt a reklámkampány, joggal várható el, hogy legyen elég az akciós termékből.
KaTe 2017.05.19. 23:04:59
KaTe 2017.05.19. 23:11:08
ptspts 2017.05.19. 23:31:44
> ne akciózzék, akinek nincsenek jövőbelátó képességei!
Nem kell a jövőbe látni. Statisztikai módszerekkel jól becsülhető, hogy várhatóan mennyi fog fogyni. Aztán lehet, hogy nem jön be a becslés, és mégis sokkal többet akarnának venni az emberek. Ha ez megtörténik, és a cég be tudja adni a jól elvégzett becslés dokumentációját, akkor én nem tartom felelősnek.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.05.20. 06:57:51
.Manyecska 2017.05.20. 08:46:06
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.05.20. 09:50:09
n3spr3ss0 2017.05.20. 11:18:01
Yoss 2017.05.20. 11:37:59
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.05.20. 12:55:54
cmx85s 2017.05.20. 13:02:30
maga_egy_állat 2017.05.20. 13:19:52
Cicc :)
.Manyecska 2017.05.20. 13:47:42
Ráérek 2017.05.20. 14:06:49
Rá kell állni a hibás árú termékekre, és szép kis summákat lehet vele keresni ilyen módon. :-DDD
Helga Beauty Salon. 2017.05.20. 15:50:49
Lyó hogy bele nem lépett!
bankkártyás szurkoló 2017.05.20. 17:38:05
Jakab.gipsz 2017.05.20. 18:03:10
Valóban nagyon sokszor, túlságosan sokszor, simliskednek a multik.
Amit itt leírtál az csak a jéghegy csúcsa.
igazi hős 2017.05.20. 19:42:56
Leooo 2017.05.20. 22:59:37
Adatbázis-probléma volt, a kassza ár-adatbázisába nem kerültek át az akciós árak.
Ez konkrétan csalás, ami miatt keményen büntetni szoktak, ha "hivatalból" kiderül...
Sziren 2017.05.21. 01:48:42
Reactor 2017.05.21. 01:57:54
Robotkasszánál szoktam fizetni, ha ez számít valamit...
Helga Beauty Salon. 2017.05.21. 07:38:10
.Manyecska 2017.05.21. 07:38:19
Helga Beauty Salon. 2017.05.21. 07:41:18
Amíg nem a T-90 -et fogod ki addig nem!
.Manyecska 2017.05.21. 07:41:26
.Manyecska 2017.05.21. 07:43:02
Helga Beauty Salon. 2017.05.21. 07:44:19
Nutella mi? Lekentétek egymást étolajjal? :D
.Manyecska 2017.05.21. 07:48:15
Helga Beauty Salon. 2017.05.21. 07:59:35
Bicikliláncot? Én régen az akkori csajom legjobb barátnőjét is lekentem, meg is buktam!
bankkártyás szurkoló 2017.05.21. 08:46:12
bankkártyás szurkoló 2017.05.21. 08:49:34
bankkártyás szurkoló 2017.05.21. 08:55:21
A budiajtót nem értem, de biztos vagyok benne, hogy szantaféi magaslatokban járt annak az ajtónak a vizuális költőisége. Hülye vagy ember, ez csak egy budiajtó, naigen, de milyen budiajtó, ráadásul az emberek még intrikáznak is körülötte. ki az az elvetemült aki önként gyakorit olvas, olajosenter, amit művészet leütni.
Helga Beauty Salon. 2017.05.21. 09:26:58
Mtskával csak naagyon örög zsibbat pennájú nőihölgyek nyalathassák mer a matsek nyelve igen érdess!
Helga Beauty Salon. 2017.05.21. 09:32:56
A penne pont nem került lekenésre mert erősen fűszeres olaj bepirosította volna a hölgy pöcökjét és vonakodó lett volna a további élmények irányába!
Helga Beauty Salon. 2017.05.21. 09:53:28
cso zsi 2017.05.21. 10:13:07
fehér mosogató: tányérok, poharak, evőeszközök
fekete mosogató: főző eszközök, fazék, kondér, bármi, amiben odaéghet. ;)
.Manyecska 2017.05.21. 10:20:49
Helga Beauty Salon. 2017.05.21. 10:46:39
.Manyecska 2017.05.21. 10:56:37
Helga Beauty Salon. 2017.05.21. 11:00:39
Van aki semmiből sem tanul! Ez a szerelem (vagy a szenilitás,,hány éves,) :D OFF!
.Manyecska 2017.05.21. 11:04:54
Mondjuk azt tényleg nem látta hogy tőle másfél méterre a lábkörmeimet lakkozom..épp.
.Manyecska 2017.05.21. 11:06:11
Helga Beauty Salon. 2017.05.21. 14:54:22
Ha tálalásnál nem mondod hogy nyomokban bikinigyantát tartalmazhat megeszik zokszó nélkül! Konyhába ne engedj be senkit és akkor az sem lesz public hogy iszol főzés közben!
bankkártyás szurkoló 2017.05.21. 15:35:58
Helga Beauty Salon. 2017.05.21. 16:13:31
Nagyon salynálom, hogy "népszerű tudományos előadások közérthetően" című műsorom nem ragadta meg az érdeklődését!
.Manyecska 2017.05.21. 19:45:54
melaena 2017.05.22. 05:51:46
altalaban ejfelkor importaljak a javitott kozponti adatbazist aruhazi szintre. az egyik konkurensnel az ilyen hibak miatt visszafizetett ossszegek az aruhaz nyereseget csokkentettek. magyaran vki elbasz valamit a kozpontban ,es a helyi aruhaz igazgatoja viszi el a balhet :D
.Manyecska 2017.05.22. 08:32:35
Ezt mondom, akció lehetett és xarul állították vissza..
Terézágyú 2017.05.22. 09:28:24
Akkor meg az lenne a bajod.
joska61 2017.05.22. 10:22:06
McZozo 2017.05.22. 10:22:42
.Manyecska 2017.05.22. 10:47:07
J ka 2017.05.22. 15:15:23
Reactor 2017.05.23. 16:12:46
Az valóban nem tűnt fel, hogy a lábkörmeiddel foglalatoskodsz :D szerintem épp dohányoztam. A Turbó-Man babás film címe pedig "Hull a pelyhes" :)
Zorba the Geek 2017.05.26. 14:45:51
joska61 2017.05.31. 08:30:32