Tékozló Homár

Ha nagy a szükség, közel a segítség

2017.05.29. 13:47 | Homár Hilda | 64 komment

 A mobilszervizek fogalomkészletének állandó visszatérő darabja a kissé misztikus "idegen eredetű folyadék". Ez persze sok esetben sör, amibe fejest ugrott a teló egy dévaj északán. Sokszor viszont a mobil gazdája nem bír visszaemlékezni semmilyen a készüléket ért nedves atrocitásra, bárhogy is erőlteti az agyát. Mit lehet tenni, ha 2 klasszikus, az igen! és a de nem! feszül egymásnak?

Kedves Homár!

Előzetesen jelezném, hogy igen, tudom, hogy tele a postaláda E-digitalos sztorikkal, meg hogy az ember tájékozódjon, mielőtt vásárol, de jelenleg az ilyen építő jellegű hozzászólások kevéssé tudnak megnyugtatni, tekintve, hogy gyakorlati hasznuk nem nagyon van. 

Szóval a történet a következő:

Húgom a Mamut 1-ben lévő E-digital üzletben vásárolt egy Asus Zenfone 3 max készüléket. 3 nap használat után kikakpcsolt, se kép, se hang. A kis led világított, de azon kívül semmi. Egy nappal utána töltőn hajlandó volt bekapcsolni.

Visszatérve az üzletbe az eladó javaslata egy gyári beállítás visszaállítása volt. Tekintve, hogy eddigre a telefon megint hajlandó volt működni, így már csak elmondás után tudta rekonstruálni a hibát. Igen, most már tudjuk, hogy akkor kellett volna asztalt csapkodni. Jegyzőkönyv nem készült, hiszen szóbeli tájékoztatáson kívül nem történt semmi. 

Factory reset meg is hozta a kívánt eredményt. Körülbelül egy hónapig működött is a telefon, de utána megint előadta a fenti hibát. Csakhogy most már sehogy sem akart visszakapcsolni. Visszaszállítmányozás és 30 nap eltelte után természetesen jött az elutasító levél, miszerint "ismeretlen eredetű anyag befolyásából származó hiba" miatt a garancia érvényesítése nem lehetséges, de természetesen nagyon szívesen megjavítják pénzért.

 

Kérdésem, hogy ezesetben (ha biztosak vagyunk benne, hogy nem folyt bele "ismeretlen eredetű anyag") mik a lehetőségek? E-digital mossa kezeit, én meg csak pár lábon kihordott agyvérzés árán vagyok képes elfogadni, hogy egy minimálbérbe kerülő telefont egy hónapig sem lehet használni. Arról nem is beszélve, hogy elutasító levelük hangvétele is hagy némi kívánnivalót maga után.

Békéltető testület javaslatait ez a kedves cég nem érzi magára kötelező érvényűnek, jogi útra terelve viszont nagyon kétséges a kimenetel. Következő kérdésem pedig az, hogy ilyen esetben kinek kell bizonyítania, hogy a hiba megvolt már a vásárlás időpontjában? Nekem, vagy az eladónak? 

Köszönöm a segítségeteket, meg a lehetőséget, hogy kipuffoghattam magam.

Ui és mottó: E-digitalból egy ceruzaelemet se!

Kérdésekre és válaszok:

Kedves Homár olvasó!

A leveled alapján a 10.000,- Ft eladási ár feletti mobiltelefon hibája 1 éven belül következett be, ezért az eladó jótállási kötelezettsége fennáll a vonatkozó jogszabály alapján.

A jótállási kötelezettség alól az eladó csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett. Ez egy erre irányuló független szakértői véleménnyel történhet meg, amelynek részedre történt megküldése -a leveledben írtak alapján- feltehetően nem történt meg.

Ha a forgalmazó a szóbeli panaszod alapján nem tesz eleget a jótállási kötelezettségének, akkor javasoljuk ezzel kapcsolatban írásban, belföldi tértivevénnyel küldött panasz megtételét, amelyre a vállalkozás 30 napon belül köteles indokolással ellátott választ adni. Amennyiben erre nem kerül sor, a járási hivatal fogyasztóvédelmi osztályának eljárását kezdeményezheted a céggel szemben a panaszkezelés szabályainak megszegése miatt.

A jótállási igény ezt követően választásod szerint a békéltető testület vagy az illetékes bíróság előtt érvényesíthető, ha a cég a panaszban foglaltaknak nem tesz eleget. Az esetleges eljárás megindítása előtt lehetőséged van független igazságügyi szakértő véleményét kérni az ügyben, amelyet az eljárás során fel tudsz használni az igazad bizonyítása végett, és számodra kedvező ítélet esetén annak igazolt díjának megfizetését is kérheted a vállalkozástól.

Felhasznált jogszabályok:

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (itt: http:// njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi? docid=159096.323416)
- 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról (itt: http://njt. hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid= 76566.261676)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

É2I 2017.05.29. 13:55:40

Azon túl, hogy jelen és más esetekben egyáltalán tisztázható-e bármelyik fél állítása:

Úgy látszik, hogy mára már tökéletes garanciális-szerviz megoldás lett a szemcseppentő rendszeresítése a telefon szerelésekre.

Helga Beauty Salon. 2017.05.29. 13:59:17

"ismeretlen eredetű anyag")

Igazi Csíki Sör!

Helga Beauty Salon. 2017.05.29. 13:59:17

"ismeretlen eredetű anyag")

Igazi Csíki Sör!

Helga Beauty Salon. 2017.05.29. 14:00:39

@Helga Beauty Salon: Elég lett volna eccer is, nem akkora poén. :(

.Manyecska 2017.05.29. 14:01:11

Volt már hogy igazi Csíki Sör..!..???

Terézágyú 2017.05.29. 14:03:53

Szerintem meg a pószter húgja egyszer véletlenül tüsszentett egyet telónyomogatás közben :(
Vagy ki tudja...

Igen, ennyire érdemes új kütyüt venni...

rarabel 2017.05.29. 14:35:28

Érthetetlen!
Pedig az E-Digital a legmegbízhatóbb cég, a Homáron sosem szerepeltek, mindenki mindig meg van elégedve velük.
Náluk jobban csak az E-Mag (és Magyarország) teljesít.

rarabel 2017.05.29. 14:37:49

A T. Vegyi Irodától kérdezem, hogy ha a levelét külföldi tértivevénnyel adja fel, akkor a Magyar Királyi Vezérkari Posta jótállást vállal-e?

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.05.29. 14:46:41

sose nem volt még hasonló poszt...

Antalbaba 2017.05.29. 15:11:01

Amilyen zuhék vannak manapság... Viszont mi lenne a hivatalos módja, hogy még mielőtt a szervizben becsepegtetnek, rögzítésre kerüljön, hogy az ellenőrző izébigyó szárazon került vissza pl. az E-digitalhoz? Tehát ott a pulton szétkapva, lefényképezve... ez megállapítható lenne (már amelyik dögci bontható helyben és nem kell hozzá atomkód)?

CID.. 2017.05.29. 15:12:04

Most nem ezért vagy azért, de ha 3 nap után csapkodja az asztalt előrébb van a poszter huga? Egyébként a rüfke nem tud írni, hogy a tesó panaszkodik?

Digitális Dzsihád 2017.05.29. 15:25:03

Ha farmerban zsebre rakod a mobilod, rövid idő alatt begyűjt annyi izzadtságot, hogy az akksi, vagy a készülék beázásjezlője simán azt mutatja, mintha vízbe esett volna. Ez egy kábé tíz-tizenöt éve köztudott dolog, amit kihasználnak a szervizek, hogy ne kelljen garanciában cserélniük a telókat.

Helga Beauty Salon. 2017.05.29. 15:33:54

@CID..: a poszter huga? Egyébként a rüfke nem tud írni, hogy a tesó panaszkodik?

Szerintem a nője, csak ronda és azért mondja hogy a húga mert az úgy kevésbé gáz!
Húgom, nem húgom, fogom megdúgom!
Tilcsál már ki te majomhilda!

Kutyahoroszkóp 2017.05.29. 15:37:51

Zenfon agyvérzést okoz? Na ne! Névbe öltöt megg-téé-vessz-tééés.

Terézágyú 2017.05.29. 15:38:12

@Digitális Dzsihád:
"Ha farmerban zsebre rakod a mobilod, rövid idő alatt begyűjt annyi izzadtságot, hogy az akksi, vagy a készülék beázásjezlője simán azt mutatja, mintha vízbe esett volna."

Ugyanakkor meg nyomatják, hogy ezek a modern telók mennyire vízállóak... :-/

melaena 2017.05.29. 15:39:52

@Antalbaba: nyilvan a 19 eves diaklany elado majd szetkapja neked. foleg,ha valami vizallo unibody keszulek,aminel az akkucserehez is ki kell szerelni a kijelzot.
az is lehet,h egy kollega,rokon leontotte,es sunyiban el is torolgette.

Kutyahoroszkóp 2017.05.29. 15:40:34

@Helga Beauty Salon: ne ne, inkább engem! Nem veheted el mások elöl a kitiltottság lehetőségét.

FDToth 2017.05.29. 15:45:25

1. a szervizek probalkoznak, mivel tudjak, hogy ilyen esetben csak a birosag segithet a fogyaszton, es hat igen kevesen mennek el odaig... amig nincs precedenes ilyen kapcsan...
2. ha az edigital atveszi, es nem is semmi serult a munkalapra, akkor butka, hacsak nem bizonyitja... mert az edigital-szerviz utvonalon is tortenhet akarmi...

melaena 2017.05.29. 15:48:42

@FDToth: hulyeseg. a gari az asushoz szol. az edigital csak atveszi,es tovabbitja. mi azt is jeleztuk a vevonek,hogy akar ket hettel is tovabb tarthat ha nalunk (a vasarlas helyszine) adja le.

melaena 2017.05.29. 15:49:49

ha az edigitalos dolgozo szetszedi,akkor az asus siman megvonja a garit.

Kutyahoroszkóp 2017.05.29. 15:50:33

@rarabel: és minden telefon máshogy néz ki manapság.

CID.. 2017.05.29. 15:51:39

@Helga Beauty Salon: Nappal hugom, este dugom :D

@Terézágyú: Persze, hogy reklámozzák a vízállóságot, de spec. ennél a tipusnál nem;)
Nekem egy régebbi sunyi okostelóm van, lazán lemosom, persze nem gőzborotvávval vagy tűzoltó csapnál.

Terézágyú 2017.05.29. 15:55:46

@CID..:
"Persze, hogy reklámozzák a vízállóságot, de spec. ennél a tipusnál nem;)"

Lehet, nem tudom.
De az úgy benne van az emberekben, hogy manapság ezek az kütyük vízállóak... és most kiderül, hogy nadrágzsebben tárolva is benedvesedik...

De ugye volt már olyan bejegyzés, hogy egy óra hány méterig vízálló hivatalosan - és hogy egy vödör vízbe esve és szinte azonnal kikapva is tönkrement... merhogy az nem vízállóságot jelent, és különben is stb.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2017.05.29. 16:01:57

@Terézágyú: Egy órás kb. 28 éve megmondta nekem, miután bementem a Balatonba a 200 méterig vízálló karórával, hogy persze, besétálhatok 200 métert, csak ügyeljek rá, hogy az óra végig kint legyen a vízből.

melaena 2017.05.29. 16:03:26

@Terézágyú:
"De az úgy benne van az emberekben, hogy manapság ezek az kütyük vízállóak.."
Max. a magadfajta fogyatekosok fejeben.

Az okostelok kevesebb,mint 10 szazaleka rendelkezik minumum ip57 por -es cseppallosaggal.

FDToth 2017.05.29. 16:05:40

@melaena: ok, de 15 nap íg yis úg yis (tekintsünk el attól h szar a jogszabály). Viszont ha edigitalban adod le, és 2 hét mire eljut az asushoz, beázhat, nem?

Terézágyú 2017.05.29. 16:09:42

@melaena:
"Max. a magadfajta fogyatekosok fejeben."

Gondolom anyádat is beleszámolod ezek közé.
Tudod, amelyik a sarkon ácsorog.

melaena 2017.05.29. 16:10:29

@FDToth: nincsen semmilyen 15 nap.
eleg sok cuccot intezek gariban.tobb ,mint a fele 3 hetnel hosszabb ido alatt keszul el.

az ajanlott 14-et mindenki leszarja, mert nem jar erte semmilyen retorzio ha megduplazzak,vagy triplazzak.

tolunk havonta 2-3 alkalommal vittek el a garira leadott cuccokat a kulonbozo szervizekbe. ha pont 1 nappal a szallitas utan hozta valaki,akkor igy jart.

melaena 2017.05.29. 16:12:49

ja,hogy beazhat-e ?
Be.
kb. annyi eselye van,mint annak,hogy egy rokonod/kollegad ontotte le a tudtod nelkul.
viszont arra igen kicsi az esely,hogy be se tudod kapcsolni a telodat,es meg utkozben el is aztatjak :D
bebizonyitani pedig eselyed sincs,ha ez megis megtortenne.

CID.. 2017.05.29. 16:16:58

@Terézágyú: Most abba nem menjünk bele, hogy egy óra hány méterig vízálló, egyébként víznyomást szoktak meghatározni nem métert. Erről a telóról szerintem senki nem állította, hogy vízálló.

Helga Beauty Salon. 2017.05.29. 16:25:17

@CID..:: Most abba nem menjünk bele, hogy egy óra hány méterig vízálló,

Az enyém 250 méterig az a baj, hogy én viszont nem.

CID.. 2017.05.29. 16:51:03

@Helga Beauty Salon: dehogynem, próbáld csak ki :D

Roadster68 2017.05.29. 16:58:09

Nekem a Samsung Galaxy S7 Edge irta ki hogy "folyadékot észlelt" vagy valami ilyesmi.
A telefon egyébként vízálló, és soha nem érte víz. Na erre varjatok gombot. Azóta is megy, semmi baja.

datam 2017.05.29. 18:36:33

@Roadster68: Beparasodott. Ilyen van, a vizjelzo cimke mar eleg szepen elszinezodott, szoval errol ennyit. Sem a Samsung, sem a Sony nem ismert el eddig keszulekkonstrukciora visszavezetheto beazast. kibujnak alola, ahogy tudnak.

Roadster68 2017.05.29. 18:40:42

@datam: Vízálló, hivatalosan, hogyan kerülhet bele pára? Nyilván órákig áztattuk a Feneketlen tóban.

CID.. 2017.05.29. 19:07:33

@Roadster68: pl. nedves telefonba belegyugtad a töltőt;)

Kutyahoroszkóp 2017.05.29. 19:13:19

@Roadster68: oszt a cseppálló kategória meg hol marad? Kimarad?

.Manyecska 2017.05.29. 19:14:16

@Roadster68: csak azt nem mondták hogy a vízállóság függőlegesen két méter vagy vízszintesen!:D....:(

.Manyecska 2017.05.29. 19:15:43

@Kutyahoroszkóp: akkor a Sír a telefon c. szám is egy nagy kamu!?

reunalla 2017.05.29. 19:35:12

E-digital szetvizbe küldi a cuccot, szervizet szidd!

2 garanciális ügyem volt eddig velük, 30 nap szerviz után csere volt, pedig mindkét esetben javítást kértem, mert a termék amcsi szupportja szerint javítható lett volna ( sőt az egyik mint utólag kiderült csak szoftverbug volt).

MaCS_70 2017.05.29. 19:52:46

@Roadster68: Az S7-nél ez a jelzés szerintem azt jelenti, hogy a telefon azt érzékeli, hogy az USB-port körül kívülről van nedvesség, ezért azt ne használd.

Az Edigitalról pedig sajnos az utóbbi időben nekem is nagyon rossz a véleményem, de a vásárló lepattintásában nagyon jól teljesítenek, olyan esetekben is, amikor vitán felül áll a felelősségük.

MaCS

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.05.29. 20:11:00

@FDToth: "amig nincs precedenes"
az ungarische jog nem ismeri a precedens fogalmát.

Kunhallmi Agnes. 2017.05.29. 20:33:02

" hogy egy minimálbérbe kerülő telefont egy hónapig sem lehet használni. "

Azert azt tegyuk hozza, hogy az hogy a minimal ber ilyen alacsony, arrol a fasisztanacirasszista korrupt orbanrezsim tehet. Az mszp ezt is megoldana, otszorosere emelnenk a minimalbert, amit a felsokorlat nelkul bejovo eleteros motivalt fiatal arabok termelnenek meg.

datam 2017.05.29. 20:40:30

@Roadster68: Pontosan ugyanúgy, ahogy a Sony Z3-ba. Olvass utána, mekkora botrány volt a vízálló telefon mégsem vízállóságáról. Egyébként attól, hogy valami vízálló, attól a belsejében még kicsapódhat pára.

H?P? 2017.05.29. 20:48:20

Szerintem a csaj önkielégítésre használta a telefon rezgőjét, és a lucskos kis puncija áztatta el a telefont. Csak ugye ezt ciki lenne elmondani a szervízben, pedig én megértő lennék, ha hozzám kerülne.
Kellett volna egy kép a csajról, mert így látatlanban nehéz szakvéleményt mondani.

Tkq 2017.05.29. 21:01:14

@H?P?: Te egy elég undorító féreg vagy, ez a stílus legfeljebb a subbára való.
@Hilda: Esetleg ha eligazítanád ezt a mocskot.

MrZed001 2017.05.29. 21:55:33

@melaena: "viszont arra igen kicsi az esely,hogy be se tudod kapcsolni a telodat,es meg utkozben el is aztatjak :D"

Erről mindig az jut eszembe, hogy a tiptop telót beadtuk garanciás javításra (alaplap csere, be is próbálkoztak hogy víz került bele de gyorsan leszereltem), és úgy kaptuk vissza, hogy a benne felejtett stylus SZÓ SZERINT szétrohadt.

Szóval ezek a szervizek szerintem kapásból úgy kezdik a javítást, hogy kiveszik a 2 hétig a mosogatóban ázó telefont ...
Máshogy hogy tud egy stylus szétrohadni ? Savval ? Savas eső ?

Miután megmutattam a beadáskori fényképeket (perfect stylus), nyelt egy nagyot, és cserélte telót újra.

Roadster68 2017.05.29. 22:09:32

@CID..: Nedves sem volt, de ha beledugom is a nedvesbe, miért ne lehetne? Nincs benne a leírásban hogy azt ne, túlképpen használati utasításra sem nagyon emlékszem.

kijár neked a faxkorbács 2017.05.30. 00:20:58

Manapság az okostelefonokat is úgy állítják be/olyan alkatrészeket használnak hozzá, ami nem bírja sokáig és minnél magasabb a taktja, annál gyorsabban baszódik szét. Ja és azért csinálják, hogy vegyed az új szirszarokat.
(Mert elég lenne 1 fajta telefon is ami tud: telefonálni, appokat telepíteni, a netre kapcsolódni. Másra aligha kell.)

kijár neked a faxkorbács 2017.05.30. 00:22:51

"ismeretlen eredetű anyag"

Szerintem aki az elutasító levelet írta, épp előtte nézte meg az új Alien filmet...

nemma 2017.05.30. 02:28:16

@bm613: A 90-es évek végén bevezették az ISO22810-es szabványt, abban konkrétan ledefiniálták a vízállóság fogalmát, és az adott atmoszféranyomáshoz tartozó minimum elvárásokat, és ezek hitelesítéséhez szolgáló teszteljárások metódusát.

Szóval elvileg, ha az van ráírva, hogy 200 méter, akkor 200 méterig vízálló. Ha nem, akkor csere (az más kérdés, hogy hogy bizonyítod, hogy nem mentél-e 200 méternél mélyebbre)

Jegkoko 2017.05.30. 08:42:11

Érdekes ,de nekem is volt már telefonom javítva a telemaxnál de nem utasították el azzal, hogy beázott .

KaTe 2017.05.30. 15:29:06

@Jegkoko: Valóban érdekes, ezek szerint nem te voltál az ötvenedik, vagy a századik szerencsés ügyfél, akit a rendszer kidobott...

Amúgy, az indikátor elszíneződése még nem azt jelenti, hogy a telefon meghibásodása és az ismeretlen eredetű folyadék között kapcsolat lenne, csak annyit jelent, hogy az indikátor elszíneződött. Ha valóban folyadék került a házon belülre, annak azért szokott lenni egyéb jellegzetessége is az indikátor elszíneződése mellett.

2017.05.30. 19:52:40

Tudom, hogy nem ez volt a kérdés, de ezért jó ötlet olyan értékben telefont venni, ami miatt nem kap agyvérzést az ember, ha elbaszódik, és fuccs neki. Aki két évet spórol az ájfónyra, annak rettegés lesz az élete, hogy mi történik, ha beszarik a drága kincs. Én edigitalban vásároltam egy Zenfone Max-ot 64 ropiért, ha beadja a kulcsot, bebaszom a Dunába, és veszek egy másikat. És nyugodtan alszom :))))

Sam Crow 2017.05.30. 22:58:24

Szaporodik benne az idegen anyag, a költővel szólva majdhogynem. Amúgy elég lufi ez a fón a specifikációi alapján, valamint drága is. Inkább egy Xiaomit, vagy egy Huawei-t máskor.

Jegkoko 2017.05.31. 11:16:16

@KaTe: Hát pedig nem egyszer járt már ott telefonom, és egyszer se ráztak le ezzel a kamu dumával.

Kelpo 2017.06.02. 11:58:45

Asusból csak gémer laptopot, semmi mást telefont pláne nem. Ez Fontosch!!

Sam Crow 2017.06.03. 19:46:46

Azért egyéb számtech cuccot is szabad. Alaplapból, vga-ból elég helyre cuccaik vannak.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.06.06. 06:14:46

elég lett volna a cég fb-jára felnézni, 10ből 8 a mammut üzletre panaszkodik....

Fővadász... :o)

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.06. 08:17:22

@RosszQtya: akarod mondani,hogy ha a Móriczon veszi a telefont, akkor Csehországban nem látják az oxidációt?
süti beállítások módosítása