A webshopos szabályokról sokat volt szó nálunk. Azt láthatóan egyre több olvasónk tudja, hogy az online vásárlásra más szabályok vonatkoznak, hogy létezik olyan, hogy 14 napos elállási jog, és talán azt is, hogy a rendelés leadását követő automatikus üzenet még nem azt jelenti, hogy létre is jött az üzlet, ezzel adva némi esélyt a netes boltoknak arra, hogy ne kelljen az első véletlenül 3 forintért árult plazmatévé miatt büszkén csődbe menni. Most a webshop témának egy nem teljesen tankönyszerű példája következik. A GVTI válaszának elolvasása előtt, aki akar, válaszolhat néhány kérdésre az esettel kapcsolatban, aztán összevetheti a jogszabályok alapján mondott véleménnyel!
Kedves Homár!
Egy értelmezési kérdéssel fordulnék hozzátok, egy legutóbbi online vásárlási kísérletünk ugyanis olyan fogyasztóvédelmi kérdéseket vetett fel, amelyekre nem tudjuk magunk sem a választ.
A minap a Kutyamánia webáruházból rendeltünk pár apróságot a kutyának. A kosárba tett termékekről meg is jött a visszajelzés (automata visszajelzés a megrendelés leadásáról). Később hívtak, hogy három kisebb tétel nem áll rendelkezésre, azt csak két hét múlva tudják küldeni. Ajánlották, hogy esetleg válasszunk mást hasonló árban. Nem akartunk mást választani.
Utóbbinak azért volt jelentősége, mert a kiszállítás 10 ezer forint felett ingyenes, a kis tételek nélkül pedig nem érte el a megrendelés ezt az összeget. Telefonon is érdeklődtünk, azt szerettük volna, hogy ami van raktáron, azt küldjék ki normál időben, a többire meg várunk akkor két hetet. Ez ment is volna, csak mivel a raktáron lévők összege nem éri el a határt, ezért csak fizetős kiszállítást tudtak ajánlani, jelen esetben ugye mindkét kiszállításra.
Ezzel persze nem értettünk egyet, és ez az, ami több kérdést is felvetett, immár általános e-commerce jelleggel, mert ilyesmi sajnos sok sufniwebshopnál felmerülő kérdések:
1. Az alábbi kérdésekben van-e olyan jogszabály, ami választ ad, vagy a – sokszor nem létező – korrektségre kell hagyatkozni?
2. Ha egy webshop raktáron lévőnek jelöl egy terméket, de az valójában nincs raktáron, csak két hét múlva lesz, az fogyasztóvédelmi szempontból értékelhető megtévesztésként? Ha igen, mire milyen eszköze van a vásárlónak ezzel kapcsolatban? Másként: ha webshopként raktáron levőnek jelölök valamit, az jelent-e bármi kötelezettséget rám nézve, vagy ilyen alapon bármit kirakhatok, maximum azt mondom, hogy ja ez nincs/később lesz csak?
3. Ha egy webshop az ingyenes kiszállításnak értékhatárt szab, majd az ő hibájából nem elérhető termékek "kiesése" miatt a végösszeg alacsonyabbra adódik ennél, akkor vásárlóként ragaszkodhatunk-e az ingyenességhez, illetve lehet-e bármi jogalapja annak, hogy ezt követeljük? (A hivatalos indoklás szerint manuálisan frissítik a készletinfót, plusz boltjuk is van, ezért esetleges, hogy amit raktáron lévőnek jelölnek a webshopban, az tényleg van, vagy adott esetben a beszállító betegsége miatt csak két hét múlva lesz).
Köszönettel,
Petra
Ehol a kérdésekre a válaszok:
Kedves Petra !
A webáruházak működésével kapcsolatban számos törvény és egyéb jogszabályi rendelkezés is hatályban van, amelyek kifejezetten a fogyasztói érdekek védelmét szolgálják. A honlapok pedig tartalmazzák az adott cég általános szerződési feltételeit is, amelyeket a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekkel összhangban kell megalkotniuk.
A vállalkozásoknak tilos tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatni, amely megvalósulhat a fogyasztók megtévesztésével is. Erről akkor beszélhetünk az esettel összefüggésben, ha a kereskedő olyan valótlan információt tesz közzé pl. az áru beszerezhetősége vagy szállítása vonatkozásában, amely alkalmas arra, hogy a fogyasztó megtévesztésére és olyan döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként a valós tények ismeretében nem hozott volna meg. A vázolt helyzetben is vizsgálandó körülmény, hogy a vállalkozás kereskedelmi gyakorlata tisztességtelennek tekinthető-e a törvényi rendelkezések alapján. A fogyasztó jogosult ezzel kapcsolatos bejelentést tenni az illetékes járási hivatalnál.
Webshopban történő vásárlás esetén az adásvételi szerződés a megrendelés leadásával és annak beérkezését igazoló válaszüzenettel még nem jön létre. A szerződés a megrendelésnek az eladó részéről történő feldolgozását követően jön létre, ha a megrendelésben megjelölteket elfogadja. Véleményünk szerint tehát, ha a megrendelés csak részben teljesíthető, akkor a szállítási feltételeket is ennek megfelelően kell meghatározni, így az esetleges ingyenes kiszállításra irányuló igény nem lenne kikényszeríthető.
A fogyasztót természetesen ebben az esetben is megilleti az adásvételi szerződéstől történő, indokolás nélkül elállási jog gyakorlásának lehetősége, ha az adott feltételekkel mégsem tart igényt a megrendelt termékekre.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.323416
-2008. évi XLVII. Törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=117819.331332
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.337739
Serivor 2017.06.26. 15:21:13
Sáros Hilda 2017.06.26. 15:37:13
Azért az 20%...
no.nick.today 2017.06.26. 15:37:45
Miért nem mondta vissza a rendelést, mikor kiderült, hogy nincs minden raktáron?
A rendelés szétbontásával a poszter saját maga fogadta el, hogy ugorhat/ugrik az ingyenes kiszállítás.
A webshop részéről fel lehetett volna ajánlani az egyik részlet ingyenes kiszállítását, a raktárkészlet malőr miatt, de az nem túl magyaros.
Antalbaba 2017.06.26. 15:46:44
Amúgy pár éve még a GVH-nál volt erre egy isteni űrlap, meg is kaptam végül a panaszolt cuccot, nem akartak eljárást, mivel nagyon nem volt igazuk:-)
Kutyahoroszkóp 2017.06.26. 15:49:23
Répázó 2017.06.26. 15:58:43
Kondom Keselyű 2017.06.26. 16:05:05
egyertelmu.
a sufnigsmek ebbol elnek.
pocokgeci 2017.06.26. 16:26:02
CID.. 2017.06.26. 16:28:28
Beerhead 2017.06.26. 16:33:11
KaTe 2017.06.26. 18:29:51
Az összes értékesítésére szánt (fizikai) termék valahol a világon valamilyen (fizikai) raktárban van, nem?
Amúgy erről a webshopról van szó?
kutyamania.hu/shop_help.php
A visszaigazolás blablánál van egy elég tré bekezdés a részükről, amit szerintem nem ártana törölniük. "A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre"
@CID..: Hát én kissé sokallom az 1000huf/kg árat, egyik ismerősöm kutyuja is egész életében nagyon prémium kategóriás kaját kapott, aztán bélcsavarodásban dobta fel a lábát pár évesen. Az egyik állatorvos meg azt mondta nekem, hogy ne merjem ilyen embernek szánt hulladékkal (mint pl párizsi, sonka) etetni a kutyát, mert az állatoknak (minőségben) sokkal jobb kajákat gyártanak, mint az embereknek. El is gondolkodtam, hogy nem -e kellene átszoknia a prémium kutyakonzerv fogyasztására a jövőben.
KaTe 2017.06.26. 18:33:53
.Manyecska 2017.06.26. 18:45:12
CID.. 2017.06.26. 18:54:35
A kutya meg szinte biztos, hogy nem a táp miatt kapott bélcsavarodást.
Nick-son 2017.06.26. 19:10:41
Már egy hurkapálcára is jár?
A futárszolgálatok egyébként árat emelnek épp mostanában. Nincs elég ember és nem bírják biztosítani a csomag kezelést. Inkább lemondanak a bővülésről.
Jenő ciki sztorijai · http://jenociki.blog.hu/ 2017.06.26. 20:08:04
Baby Chameleon 2017.06.26. 21:30:44
Annyi, hogy ha az X túl sok, az vevőket is elriaszthat.
Ha pedig nem akar bukni a szállításon kétszer, ajánljon fel opciót: ok, kiküldöm utánad az apróságot, de mivel az már "megbontott csomag, nincs 10k, stb", azt csak csomagautomatára küldeném (490 ft). Jut is, marad is.
Vagy: Kedves Petra, sajnos túlterheltség/betegség/szabadságolások/BÁRMI miatt jelenleg a szállítási idő megnyúlhet. Ha így is megfelel a rendelésed, kérlek erősítsd meg. Cserébe ajándék "bizbaszt" küldünk kiskutyádnak.
Webshopként értem őket is, de azért lehetett volna kreatívabbnak is lenni.
Bendeguz.. 2017.06.26. 21:41:04
Tehetséges ugandai buzi 2017.06.26. 22:04:02
Hát könyörgöm, náluk nincs tényleges készleten az, amit a webshopjuk annak hírdet! (Ahogy fentebb elhangzott, az összes kapualj-GSM bolt hasonlóan működik.)
Szóval nem etikus, de ki védi meg a fogyasztót az ilyen átbaszós boltoktól? Akkor kötelezze a boltokat a fogyvéd hatóság, hogy ha nem tudnak valamit szállítani, amit a webshop hírdet, akkor atutomatikusan első esetben öccá' ropi bírság, második esetben milla, harmadszorra meg redőny-roló hatóságilag lehúz, bolt ledózerol, helye felszántatik és sóval behintetik. Esetleg a tulajnak a főtéren nyilvános, farfekvéses, felizgatott tarajos sül anális felhelyezés.
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.26. 22:23:52
Nick-son 2017.06.26. 23:01:09
Érdekes módon a csomagpontokba kért csomagok szeretnek visszajönni a legjobban. Amíg nem küldtünk ilyenekre szinte ismeretlen volt ez a jelenség nálunk.
Egy időben ilyenkor fel szoktam hívni az ügyfelet, hogy mégis mi volt a baj, hogy segíthetnénk. Volt amikor lehetett, mert volt valami speciális körülmény, de van amikor a "fogyasztó" azt mondja, - Ó ne haragudjon, hát épp el kellett hirtelen utaznom, de amúgy kérem, várom nagyon, el tudná küldeni újból? Na akkor feladom újra, másnap jön az email: átvétel megtagadva. Mondom remek, kétszer kiszállíttatja, amikor tudja, hogy úgyse fogja átvenni. Szóval ez is azért egy jó dolog, hogy a hazudozós "ügyféllel" nem nagyon lehet csinálni semmit. Persze meg van a véleményem, de hát mire megyek vele?
Futárok fejből megmondják milyen címekről megy vissza a csomagok 80% -a.
Mondjuk azt nem is értem, hogy mi értelme odaírni valamihez, hogy van raktáron ami nincs, azzal nem tudom hogy lehet pénzt keresni, hiszen ami nincs azt elküldeni se tudja még a legkiválóbb kereskedő sem.
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.26. 23:47:01
Pedig nem egészen ugyanaz a kettő.
Egyébként szörnyu az, hogy egy olyan világban élünk, ahol tizedikén megrendel valamit, még van pénze, másnap, amikor viszi a futár, már nincs. Hivod és azt mondja, küldje el főnök még egyszer, de úgy, hogy jövő hónap tizedkén jöjjön, se egy nappal korábban, se egy nappal később.
A másik, amikor a futárra fogja. Nem hivta, nem talált meg, nem hozta be, nem hozta fel, pedig oda van irva, hogy hatodik emelet, jobbra tizenhármas ajtó, nem bontotta ki, bunkó volt, sietett, nem hozott számlát. Ilyen is csak utánvétes csomagoknál van.
Hét éve csináljuk, az előre kifizetett és át nem vett csomagok száma nulla.
"Mondjuk azt nem is értem, hogy mi értelme odaírni valamihez, hogy van raktáron ami nincs" Ezt kurva nehéz lehet csinálni, ha boltod is van és a webshop a bolt árukészlete is, mint például ennél a Kutyamániánál.
A polcon van egy darab, azaz a webshop raktáron látja. Naná, hogy egyszerre viszik el az utolsó darabot a weben és a boltban is. Nem adod oda a vevőnek a boltban? Dehogynem, hiszen minden eladó.
A másik meg, hogy lopnak. Főleg, ilyen apró bizbaszokat.
Tehetséges ugandai buzi 2017.06.27. 00:36:52
Bendeguz.. 2017.06.27. 00:56:12
KaTe 2017.06.27. 00:57:45
Bendeguz.. 2017.06.27. 01:04:03
KaTe 2017.06.27. 01:04:04
Szerintem jóval többe kerülne az alkalmazott fizetése, mint amekkora összeget vissza tudnának perelni.
KaTe 2017.06.27. 01:06:18
Bendeguz.. 2017.06.27. 01:10:00
Kondom Keselyű 2017.06.27. 05:59:39
kis boltnal figyeled az utolso darabokat,es nem adod el ket helyre. akinek pedig napi tobb eladas/megrendelese van az szare'-hugye' vesz egy integralt keszletkezelo-szamlazasi szoftvert.
Hanzo The Razor 2017.06.27. 07:55:17
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.27. 08:05:30
Ezt a mai átlagember a pénzügy tudásával úgy fogná fel, hogy kétszer kell érte fizetnie. Nem tudod elmagyarázni, hogy mi a különbség a tényleges terhelés és a zárolás között...
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.06.27. 08:22:58
Bendeguz.. 2017.06.27. 09:08:46
McZozo 2017.06.27. 09:09:04
halaloszto 2017.06.27. 09:45:06
Sajnos a kereskedők nagyobb része kiesik ezen a szűrőn.
Darth Revan 2017.06.27. 09:56:31
persze lehet az amazonnal peldalozni, hogy ok a fenti esetben elkuldik ket reszletben a megrendelt arut, de ez nem kotelezo.
Sajnos petra, igy jartal.
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.27. 10:00:28
Volt egy időben egy elmebeteg szomszédom, aki naponta többször ételt rendelt, majd elfelejtette ezt, s felháborodottan elutasította az átvételt
a futártól, hogy miért zaklatják már megint.
Aztán egyes cégek az egész házat rátették a feketelistára, így már én se tudtam rendelni.
Félmeztelencsigazokni 2017.06.27. 10:00:43
Viszont!!! A poszter még betesz a csere termékek mellé egy 300 forintos plüss bizbaszt, vagy teniszlabdát és marad az ingyen szállítás, megy a csomag, kutya boldog. Ehelyett ő hőbörög. Pff.
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.27. 10:02:35
Ez úgy volt kommunikálva az ügyfél fele, hogy ajándékként megadjuk az ingyenes szállítást, bár nincs meg az összeghatár.
Kutyahoroszkóp 2017.06.27. 10:41:21
@MaxVal BircaMan HJCD: te már mindenhol dolgoztál.
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 10:53:38
Inkább azt kéne elérni, hogy a qrva webshop-okat igenis meg lehessen büntetni azért, ha minden terméküket raktáron státuszúnak jelölik, miközben még a megrendelés után kezdik behozni Kínából. Csak ugye a gyökér paraszt tulajdonos nyugodtan hazudozhat össze-vissza amit akar, mert lényegében ezért semmilyen szankció nem kap.
Cseber Lajos 2017.06.27. 10:59:48
KaTe 2017.06.27. 11:00:25
De itt nem erről van szó, hanem arról, hogy elvileg raktáron levő termékeket vásárolt 10.000 forint felett, ennek ellenére a webáruház vagy hanyagságból, vagy direkt raktáron jelzett olyan termékeket is, amiket be kellett szerezniük. A webáruház gondolom nem akart bukni egy extra kiszállítást a nem raktáron levő termékekre. Mondjuk ha direkt jelölnek mindent raktáron levőnek, akkor érthető, hogy nem akarják kiküldeni a posztolónak, hiszen a vásárlók félrevezetése náluk teljesen természetes. Ha hanyagságból, vagy figyelmetlenségből jeleztek nem raktáron levő termékeket is raktáron levőnek, akkor én a helyükben egyszeri alkalommal biztosan kiküldöm a posztolónak ingyen, akkor is, ha így nem éri el a 10.000 forintos értékhatárt. Hogy miért? 1. A vevőkből élek, 2. Nem akarom kockáztatni, hogy a csalódott vásárló esetleg negatív értékelést hagy, 3. Ha ennyire nem vagyok rugalmas, akkor pár hónap és be is zárhatom a boltot.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.06.27. 11:21:11
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.27. 11:23:39
Sok helyen.
Darth Revan 2017.06.27. 11:38:37
egy dologra kell figyelni, hogy mit iger szallitasi hataridonek. ha azt betartja, akkor nincs.
ha hosszunak iteled a varakozast, akkor meg rendelsz mastol.
Kondom Keselyű 2017.06.27. 11:41:01
kar, hogy nem doglottel ehen.
Kondom Keselyű 2017.06.27. 11:44:05
hasznalautora most indult egy portal,ahol elony a reszletes leiras, es a megbizhato elado.
lassan muszaki cikkre is indulhatna egy mert az arukereso-argep egy szarkupac.
Nelkuluk mar reg megtisztult volna a mobiltelefonos piac.
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 11:54:48
Tök mindegy melyik raktáron. Ami érdekes, hogy van neki, vagy nincs a raktárai bármelyikében (még csak nem is az érdekes, hogy 2 vagy 6 napon belül szállítja). A sufnibt webshop-ok 80%-a esetében mg be sem rendelte a cuccot, mégis raktáron állapotúnak van jelölve. Csak épp ezt senki nem bünteti.
Darth Revan 2017.06.27. 12:06:17
miert buntetne? raktaron van, csak eppen egy kinai ceg raktaraban, nincs ezzel semmi gond.
mondjuk gyanut foghatsz, hogy a szallitasi ido 4 het.
ha azt irja szallitas 4 nap es nem szallit, na akkor mar szerzodest szegett. egyebkent nem latom a problemat.
WhiteFalcon 2017.06.27. 12:10:30
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.27. 12:15:47
Nincs ilyen szokásom, makákóm.
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 12:20:52
Nyugtass meg, hogy most csak trollkodsz? Tehát a Pista bt. raktára egész Kína? Komolyan b+, ha én nem webshopként azt állítom magamról, hogy raktáron státuszban van nálam 200 lenovo laptop, miközben nincs (csak Kínában), a nav letépi a tököm...
atomplanet 2017.06.27. 12:23:35
Egy kézzel készült, sorszámozott, egyedileg festett etetőtál?
2017.06.27. 12:42:39
Darth Revan 2017.06.27. 12:43:20
Nem teljesen mindegy, hogy raktaron van-e vagy sem?
Ket kerdesem van
1) Rendelheto-e a termek
2) Mennyit kell ra varni.
Ha azt latom, hogy rendelheto, de 4-5 het a szallitas, akkor gyanut fogsz es nem rendelsz.
Ha viszont behazudjak hogy 5 nap alatt kiszallitjak a termeket es nem teszik, na az, gaz. Ebben az esetben felelosek.
Pont leszarom, hogy mit irnak a raktari statuszrol, mert az engem nem erdekel
Neked is a szallitasi ido szamit, nem az, hogy kamuznak-e a raktari statuszrol.
2017.06.27. 12:44:50
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 12:49:51
Hogy lenne mindegy? Ezt hívják tisztességtelen üzleti magatartásnak. Mert bizonyos cégek elköltöttek x összeget, hogy csináljanak egy rendes webshopot, egy rendes készletkövető rendszerrel, míg pista bt. simán behazudik valamit. Ráadásul - mivel az összes ilyen s*arnak az ászf-e úgy van megfogalmazva, hogy VÁRHATÓ szállítási idő és ettől eltérő esetben jeleznek - a vásárlás után majd írnak neked, hogy hummhummhimbumm elnézést, de csak 10-15 nap múlva tudnánk szállítani, jelezze, hogy fenntartja-e a vásárlást. Aztán x% fenntartja, azon máris kaszálnak, miközben a tisztességesen működő konkurencia megszívja.
De igazad van, ebben a balkáni koszfészekben jól van ez így.
Bendeguz.. 2017.06.27. 13:06:29
Darth Revan 2017.06.27. 13:12:55
en is azt mondom, hogy aki azzal jatszik az tisztessegtelen
nincs koztunk igazi ellentet
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 13:13:22
OMFG!
tehát, ha nekem van egy rendes webshopom, saját raktárkészlettel, akkor nézzem el azt, hogy muksi bt. behazudja sajátnak a nagyker cuccait. Az babas*.
Mondjuk itt mutyiországban, putriföldön azért nem vagyok kifejezetten meglepődve, hogy az átlagnak ez a véleménye, de azért na...
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 13:14:40
Na de ha büntetnék azt, aki hamisan tüneti fel a raktárkészletét mindjárt sokkal kevesebben trükköznének így, hiszen azt kevesen veszik be, hogy a nincs raktáron esetében is 2 nap lesz a szállítás...
Bendeguz.. 2017.06.27. 13:18:56
Amugy feltettek a kerdest kicsit korabban nekem, a vevo aki az utanvetet nem veszi at, azzal mit lehet csinalni. Elveid alapjan akkor ot is elsore egy 100 ezres birsaggal kellene sujtani, igy lenne korrekt. Tobbet nem szorakozna.
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 13:23:55
A vevő elállási joga viszonylag tisztán van szabályozva, ha nem azt csinálja simán lehet kártérítést követelni tőle.
Darth Revan 2017.06.27. 13:29:27
na es ki ellenorizni a raktarkeszletet?
a szallitasi ido be nem tartasa konnyen ellenorizheto, egybol lebukik.
a szallitasi ido szamit, nem a raktarkeszlet
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 13:34:24
A raktárkészlet ellenőrzése visszamenőlegesen sem egy nagy feladat, bármilyen panasz esetén. Nagyon simán menne, ha lenne rá akarat.
_B_ 2017.06.27. 13:39:51
Vissza kell mondani az egész rendelést, és soha többet onnan nem rendelni.
És persze minél szélesebb körben mesélni az esetről az áruház megnevezésével, hogy más se szopja be.
neménvagyok 2017.06.27. 13:44:29
a . a raktárkészlet frissítése óta valaki már megrendelte, ezért van fenn tévesen
b . a raktárkészletről majd csak a vevővel történő egyeztetés (nem téves rendelés, stb) a számlázáskor kerül le, lásd "a"
c . egyszerűen csak valamikor tévesen számlázva adták el, összekeverve valamilyen más termék cikkszámával, ezért tévesen szerepel készleten, amúgy meg raktárhiányos
d . egy magyarországi nagyker raktárkészletén szerepel, akár másnapi szállítással, de az onnan átvett készleten lépett fel a., b. esetleg c.
Tudnék még hasonló eseteket, de szerinted mindezek előfordulása esetén a webshopot meg kéne baszni 500 ezerre, mert a kedves vevőt frusztrálja a hír, miszerint mégsincs a termékből azonnal? Szóval?
zuhanorepulesss 2017.06.27. 13:45:44
Ha az nem éri el a határt, kitalálhatja, vár-e, amíg befut minden vagy vásárol, esetleg kéri a (részére) díjmentes szállítást.
Ha jól értem, neki is feldobták, egészítse ki a megrendelést, hogy elérje a határösszeget.
Nem fillérb@szás, ha az Ászf-ben le van írva a díjmentes kiszállítás határa.
Ha 10 ezere kerül a tescoban a medvecsapda, nem adják oda 9800-ért.
Hol kellene meghúzni a határt, milyen közel a 10ezerhez legyen elnéző és nagyvonalú a kereskedő?
Nem ide tartozik, de közhírré teszem, hülyét kapok azoktól a telefonálóktól, akik bemutatkozás helyett azzal kezdik, hogy mennyit engedek :D:D:D:D:D
Kiírtam, megnyugodtam :D
neménvagyok 2017.06.27. 13:52:38
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 13:53:02
a. Így 2017-ben ez nem megvalósíthatatlan folymat (lásd pl. mozijegy online vétel). A vevő befoglalja, ha x percen belül nem adja fel a rendelést törlődik a kosara.
b. Amelyik cég nem bírja ki, hogy az online rendelésben bizony van kockázat (lemondhatja a vevő), az nyugodtan váltson profilt és foglalkozzon mással. Tehát nyugodtan befoglalhatja vevő a megrendelés leadásával és, ha eláll a vásárlástól, majd visszakerül (megjegyzem nagyobb webshop-ok esetében ez pont így van).
c. Megszívták. Ez a számlázás, készletnyilvántartás bizony kemény dolog.
d. Ezért nem kell a nagyker készletét feltüntetni az enyémnek.
Egy szóval nem írtam 500 ezres büntetést, még csak fogalmam sincs honnan vetted. Bőven elég lenne, ha először figyelmeztetést kapna, majd visszatérő panasz esetén büntetést.
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 13:54:10
De ez egy nyomon követhető ügy. Ha elmennél bíróságra te nyernéd a pert. Az más kérdés, hogy kinek van kedve ezért bíróságra mászkálni.
neménvagyok 2017.06.27. 14:03:51
Ja, semmi közöm a kutyás bolthoz, teljesen másban utazom a neten.
neménvagyok 2017.06.27. 14:05:31
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 14:10:36
Nézd a műszaki cikkekkel foglalkozó webshopok egy jó része görénykedik a raktáron jelzéssel (erről konkrét infóim vannak). Naná, miért akarnál olyantól venni akinek nincs raktáron, azzal szemben, akinek van. Csak épp ez inkorrekt.
Igen, van olyan, hogy önhibáján kívül. De én nem ezekről az esetekről beszélek. Aki rendszeresen vásárol webshopban az pontosan tudja miről van szó.
neménvagyok 2017.06.27. 14:17:44
_B_ 2017.06.27. 14:24:22
Ha a vevő tudná, kinél van VALÓBAN raktáron, onnan rendelné meg az 50" TV-t.
Tipikusan egy több százezres tételnél nem 1000 Ft árkülönbözet dönt.
Szerintem egy kezeden megszámolhatod azokat a webshopokat akiknek saját készlete van TV-ből.
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 14:26:59
Tényleg nem érted?
Van 2 cég:
a) a termékednél ki van írva, hogy nincs raktáron
b) a termékednél ki van írva, hogy raktáron
Mindkét cég 5-10 napos szállítást vállal raktáron lévő készletnél. Melyiktől veszed meg?
Na most ma balkánisztánban a) cég is azt írja, hogy raktáron, aztán másnap kapsz egy levelet, hogy hűdemgette a fene, de csak 15 nap múlva tudjuk szállítani. Ha így elvesz 5-10% vevőt attól, aki tisztességesen működik, neki már megérte, ingyen pénz.
Ezt konkrétan meghallgattam ÉLŐBEN egy műszaki cikkel foglalkozó webshop tulajdonosától, amikor arról volt szó, hogy a webshopjába kér-e készletnyilvántartó modult. Azt mondta minek, neki úgy is minden készleten lesz ott, aztán majd berendeli, ha valaki meg akarja venni.
neménvagyok 2017.06.27. 14:28:00
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 14:31:07
Ennyire azért nem bonyolult basszus.
100 emberből 70 lemondja emiatt, 30 kivárja amíg megérkezik. Ő ebből a 30-ból él és ezt veszi el a tisztességesen működő cégektől.
Nick-son 2017.06.27. 14:32:08
Lehet többféle megoldás is a készletekre, ebbe nem mennék bele, mert több órát lehetne róla értekezni, meg nem is tartozik a fogyasztókra, nekik le kell egyszerűsíteni mindent, minél könnyebben tudjanak rendelni, bár még a legegyszerűbb is van akinek bonyolult túlzottan... vannak érdekes dolgok az tény.
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 14:33:09
Pláne, hogy a legtöbb ilyen kibas*ott okosan azt csinálja, hogy előreutalás (előrefizetés) esetén nincs szállítási díj, kedvezmény, stb. Márpedig sok ember inkább vár pár napot pluszban, minthogy lemondja és a visszautalásra várjon, meg aggódjon visszajön-e a pénze.
neménvagyok 2017.06.27. 14:36:51
neménvagyok 2017.06.27. 14:38:22
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 14:40:23
Ahol nincs készletinformáció az sokkal korrektebb hozzáállás, mint a fals adatok.
Amúgy igen, felvállalják a rossz értékeléseket, egyrészt, mert nem a legjobb akarnak lenni, csak lenyúlni pár vevőt, másrészt meg csinálnak még 40 bt-t és majd más néven folytatják pár hét múlva. Ja, és persze gyártják maguknak a kamu értékeléseket...
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 14:41:42
Nem kötelező, hanem opció, amivel ilyen-olyan plusz jár. Pl. ingyenes szállítás.
Elek Heck 2017.06.27. 14:44:47
neménvagyok 2017.06.27. 14:46:43
Muad\\\'Dib 2017.06.27. 14:53:47
Azért annyira nem nehéz bizonyítani. Mondjuk egy cégnél van 100 tétel, annak mindegyike raktáron státuszú a webshopon már három hete, neki viszont nincs raktárkészlete és nem is rendelt semmit az utóbbi 1 hónapban csak 2 kanyarfúrót. Nem kell hozzá FBI...
neménvagyok 2017.06.27. 14:59:17
eßemfaßom meg áll 2017.06.27. 19:00:06
Mondjuk maga a fogyasztó. Ha nincs a raktáronlevőtermék csak 2 hét múlva akkor megvonja a vállát és megveszi máshol.
eßemfaßom meg áll 2017.06.27. 19:05:32
Vagy még inkább azok akiknek elvi kérdés, hogy magyar webshopnak nem fizetnek előre mert onnatól, hogy ki lett fizetve már nem olyan sürgős a szállítás mintha csak akkor lesz pénz a termékből ha a vevő a kezébe fogta.
pankaaa 2017.06.28. 14:34:29
kolompa lole 1111 2017.06.30. 21:52:03
Mindenképpen, de sajnos ez az általános átbaszós magyar gyakorlat. Mindenki bekamuzza a készletet, aztán ha telefonon rákérdezel hogy most megyek, ott a cucc? Akkor a válasz: külső raktárban / anyjuk picsájában, de tudnak rendelni. Ja, azt én is, akár az ebayről is, sok léhűtő maroktartó közvetítőt kihagyva, olcsóbban. A "raktáron" újmagyarul azt jelenti: valahol máshol, valaki másvalakinek a raktárában biztos van olyan, állítólag. Tipikus webshopos kamuduma.
Permetező 2017.07.03. 09:35:21