Tombol nyár, ilyenkor még olyanok is repülnek, aki év közben a lakóhelyük határát sem hagyják el, nemhogy a talajszintet. Rájuk is gondolva tesszük most ki ezt a régóta a sorát váró posztot. Tippek-trükkök arról, hogyan kérjünk kártérítést a légitársaságoktól, ha valami nem stimmel az utazás során.
Kedves Hilda,
A sok negatív Wizzair-es élményre reagálva szeretném megírni az Easyjettel szerzett nagyon pozitív tapasztalatunkat.
Február végén utaztunk Bázelből Budapestre, és már az utazás reggelén megkaptuk az sms-t az aggasztó hírrel, hogy legalább 2,5 óra késéssel indulunk. A reptéren - ahová mindennek ellenére pontosan kellett érkeznünk - szembesültünk vele, hogy az sms nem volt túl pesszimista, valóban késni fog a gép. A 2,5 órából 3 óra 20 perc késés lett, 9:30-tól 14:45-ig vártunk, ezalatt a - kétórás késés után kötelezően adandó - egy darab croissant-on és fél liter ásványvizen kívül nem nagyon kényeztettek minket.
Eközben mi utánanéztünk a jogainknak és viszonylag gyorsan megtaláltuk, hogy 3 órás késéssel való érkezés esetén fizet a légitársaság kártérítést. Nyilvánvalóan tudta ezt a személyzet is, mert ilyen gyors beszállást és felszállást én még nem láttam, a pilóta tolta, mint a meszes, és rekordidő alatt, a szokásosnál 20 perccel gyorsabban tettük meg az utat, 2 óra 56 perc késéssel landolva. Kicsit téptük a hajunkat, de pár perc további nyomozással kiderítettük, hogy nem a földetérés számít a késés megállapításakor, hanem a repülőgép ajtajának kinyitása, ami 3 óra 2 perc késéssel történt.
Mivel a személyzet nem igyekezett tájékoztatni minket a jogainkról, viszonylag szkeptikusan, nagy veszekedésekre készülve küldtem el a kártérítési igényünket. Igyekeztem nem sok kérdést nyitva hagyni, ezért meghivatkoztam a precedenst (egy 2014-es bírósági döntést), megadtam minden szükséges adatot, az összeget, ami jár nekünk, és a bankszámlaszámomat, illetve biztos ami biztos, elküldtük az "Air Passenger Rights EU" panasznyomtatvanyt is kitoltve (https://ec.europa.eu/
transport/sites/transport/ files/themes/passengers/air/ doc/complain_form/eu_ complaint_form_en.pdf), mert elvileg ez a hivatalos formája a kártérítési követelés elindításának. Más kérdés, hogy a légitársaságok nagy része mar online űrlapon ad csak lehetőseget a kapcsolatfelvételre. Itt én a panaszlevél tartalmát bemásoltam az űrlapba, az aláírt panaszlevelet és a kitöltött nyomtatványt pedig mellékletként feltöltöttem. Az Easyjet már másnap visszaírt, elismerve a kártérítés jogosságát, és felajánlották, hogy hárman a 750 EUR kártérítés helyett kérhetünk 900 EUR értékben vouchert. Gyorsan tisztáztuk, hogy ennyit nem fogunk tudni leutazni (egy évig érvényes az utalvány), így az átutalást kérjük. Pár nappal később a kártérítés teljes összege megérkezett a folyószámlánkra. Tudom, hogy ez lenne a dolgok normális menete, de akkor is köszönet az Easyjetnek, nagyon flottul kezelték a dolgot.
Üdv,Panni
Darth Revan 2017.07.28. 12:20:19
Terézágyú 2017.07.28. 12:26:02
Szebb lenne a történet, ha 2:59-es késést sikerült volna felügyeskedni 3:01-re...
.Manyecska 2017.07.28. 12:42:35
lássátok?
.Manyecska 2017.07.28. 12:55:13
zálogból visszamaradt 1zen1gyedik czazy one 2017.07.28. 14:39:40
McZozo 2017.07.28. 14:57:32
Magitor 2017.07.28. 15:26:49
ordasbacsi 2017.07.28. 16:42:29
Főleg, hogy már pár nap után utalták is a pénzt.
Eren Jaeger 2017.07.28. 17:03:41
Persze a miértekre nem térnek ki :D
De mivel Bázelből jöttek Budapestre nyilván meghozták a Soros által méretre vágott fakockákat :P
szép volt Pannika
Jónapot kívánok! 2017.07.28. 19:47:51
Ez testvérek közt is 5 óra 15 perc. Miért érzem úgy, hogy kamu poszt?
_panni_ 2017.07.28. 21:37:45
_panni_ 2017.07.28. 21:40:14
ordasbacsi 2017.07.28. 22:03:32
Jónapot kívánok! 2017.07.28. 22:42:39
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.07.28. 23:33:10
Az ő nevükben is köszönöm, hogy elküldted, mert jó látni, hogy van, aki odateszi magát.
Mindenkinek így kéne.
_panni_ 2017.07.29. 07:23:05
A történet lezajlásának a gyorsaságáról annyit, hogy február 26-án jöttünk vissza, akkor meg is írtam az easyjetnek a panaszt, és március 15-én már a Homárnak küldtem be a posztot. Egyébként éppen ezért is küldtem el a Homárnak, mert én elég reklamálós vagyok, meg a szakmám miatt egy kicsit értek is hozzá, és a sikeres reklamáció titka a hosszas oda-vissza-levelezések, visszakérdezgetések megelőzése. Ebben az esetben mi rászántuk a 3-4 óra Google nyomozást, hogy aztán egy olyan levelet kapjanak kézhez, ami nem kívánságokkal és feltételezésekkel, hanem tényekkel van tele. Azok a reklamációk, amik arról szólnak, hogy "ez nekem nem tetszik és szerintem ennek nem így kéne lennie" addig fognak húzódni, amíg valamelyik fél meg nem unja a levelezgetést.
Nem muszáj nekem hinni, de ha nem csak kötözködni akarsz, hanem tényleg nyitott vagy arra a lehetőségre, hogy esetleg nem hazudok, keresd ki a válaszom fent a Facebook kommenteknél, jelölj ismerősnek és küldök screenshot-okat. Ugyanez szól @ordasbacsi: -nak is :-)
Dr. Kix 2017.07.29. 07:56:26
_ Azok a reklamációk, amik arról szólnak, hogy "ez nekem nem tetszik és szerintem ennek nem így kéne lennie" addig fognak húzódni, amíg valamelyik fél meg nem unja a levelezgetést._
Ez itt is igaz, kis áthallással. :) Egyébként maxiriszpekt, ezt így kell csinálni. Ezek szerint. Ritkán repülök, és még sose volt problémám, de ha lesz, a posztod eszembe fog jutni, tuti.
_panni_ 2017.07.29. 08:15:36
Jónapot kívánok! 2017.07.29. 09:32:27
Permetező 2017.07.29. 09:39:43
Jónapot kívánok! 2017.07.29. 09:56:20
_panni_ 2017.07.29. 10:24:57
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.07.29. 15:21:47
Legközelebb akkor írj, ha valami adat is szerepel a válaszodban. Hogy jó példával járjak elöl, itt van:
www.bud.hu/utazas/indulas_elott/check-in
"A check-in, azaz a jegykezelés és a poggyászfelvétel, általában a járat indulása előtt két órával kezdődik."
"Ajánlott minimum 3 órával a járat indulása előtt a jegykezelést megkezdeni"
Te jössz.
.Manyecska 2017.07.29. 16:07:22
mechanikus körte 2017.07.30. 23:33:46
Legutóbb a Ryanairrel utaztam, a visszaindulás előtti napon kaptam egy e-mailt tőlük, hogy a fokozott biztonsági ellenőrzés miatt erősen ajánlott legalább 3 órával a gép indulása előtt kiérni a reptérre. Lehet, hogy nem KÖTELEZŐ 2 órával előbb kint lenni, de ha azért nem érsz oda a gépedhez, mert úgy vélted, elég neked egy óra is, csak épp tumultus van az ellenőrzésnél, akkor a kutya nem fog neked semmit visszatéríteni, így jártál.
Lesből Támadó Szárítókötél 2017.07.31. 09:22:55
Mint amikor valaki just for fun azon kötözködik egy homáros poszt alatt, hogy neki úgymond gyanús a poszt?...
Lesből Támadó Szárítókötél 2017.07.31. 09:24:24
Lesből Támadó Szárítókötél 2017.07.31. 09:26:02
Baluci 2017.07.31. 10:56:07
aprópénz 2017.07.31. 13:35:23
tamaspro 2017.07.31. 16:32:00
_panni_ 2017.08.09. 12:54:32
@Baluci: akár az automatikus beléptető kapun mész át, akár check-in pultnál jelentkezel, rögzítve van az időpont. Ez a reptéren való megjelenés időpontja.