Tékozló Homár

Így reklamálj, ha késik a repülőd!

2017.07.28. 12:09 | Homár Hilda | 32 komment

pp.jpg

Tombol nyár, ilyenkor még olyanok is repülnek, aki év közben a lakóhelyük határát sem hagyják el, nemhogy a talajszintet. Rájuk is gondolva tesszük most ki ezt a régóta a sorát váró posztot. Tippek-trükkök arról, hogyan kérjünk kártérítést a légitársaságoktól, ha valami nem stimmel az utazás során.

Kedves Hilda,

A sok negatív Wizzair-es élményre reagálva szeretném megírni az Easyjettel szerzett nagyon pozitív tapasztalatunkat.

Február végén utaztunk Bázelből Budapestre, és már az utazás reggelén megkaptuk az sms-t az aggasztó hírrel, hogy legalább 2,5 óra késéssel indulunk. A reptéren - ahová mindennek ellenére pontosan kellett érkeznünk - szembesültünk vele, hogy az sms nem volt túl pesszimista, valóban késni fog a gép. A 2,5 órából 3 óra 20 perc késés lett, 9:30-tól 14:45-ig vártunk, ezalatt a - kétórás késés után kötelezően adandó - egy darab croissant-on és fél liter ásványvizen kívül nem nagyon kényeztettek minket.

Eközben mi utánanéztünk a jogainknak és viszonylag gyorsan megtaláltuk, hogy 3 órás késéssel való érkezés esetén fizet a légitársaság kártérítést. Nyilvánvalóan tudta ezt a személyzet is, mert ilyen gyors beszállást és felszállást én még nem láttam, a pilóta tolta, mint a meszes, és rekordidő alatt, a szokásosnál 20 perccel gyorsabban tettük meg az utat, 2 óra 56 perc késéssel landolva. Kicsit téptük a hajunkat, de pár perc további nyomozással kiderítettük, hogy nem a földetérés számít a késés megállapításakor, hanem a repülőgép ajtajának kinyitása, ami 3 óra 2 perc késéssel történt.

Mivel a személyzet nem igyekezett tájékoztatni minket a jogainkról, viszonylag szkeptikusan, nagy veszekedésekre készülve küldtem el a kártérítési igényünket. Igyekeztem nem sok kérdést nyitva hagyni, ezért meghivatkoztam a precedenst (egy 2014-es bírósági döntést), megadtam minden szükséges adatot, az összeget, ami jár nekünk, és a bankszámlaszámomat, illetve biztos ami biztos, elküldtük az "Air Passenger Rights EU" panasznyomtatvanyt is kitoltve (https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf), mert elvileg ez a hivatalos formája a kártérítési követelés elindításának. Más kérdés, hogy a légitársaságok nagy része mar online űrlapon ad csak lehetőseget a kapcsolatfelvételre. Itt én a panaszlevél tartalmát bemásoltam az űrlapba, az aláírt panaszlevelet és a kitöltött nyomtatványt pedig mellékletként feltöltöttem.

office_lens_20170228-145157.jpg

Az Easyjet már másnap visszaírt, elismerve a kártérítés jogosságát, és felajánlották, hogy hárman a 750 EUR kártérítés helyett kérhetünk 900 EUR értékben vouchert. Gyorsan tisztáztuk, hogy ennyit nem fogunk tudni leutazni (egy évig érvényes az utalvány), így az átutalást kérjük. Pár nappal később a kártérítés teljes összege megérkezett a folyószámlánkra. Tudom, hogy ez lenne a dolgok normális menete, de akkor is köszönet az Easyjetnek, nagyon flottul kezelték a dolgot.

Üdv,
Panni
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2017.07.28. 12:20:19

en a vouchert valasztottam volna.

Terézágyú 2017.07.28. 12:26:02

"Eközben mi utánanéztünk a jogainknak és viszonylag gyorsan megtaláltuk, hogy 3 órás késéssel való érkezés esetén fizet a légitársaság kártérítést. ... 2 óra 56 perc késéssel landolva. Kicsit téptük a hajunkat, de pár perc további nyomozással kiderítettük, hogy nem a földetérés számít a késés megállapításakor, hanem a repülőgép ajtajának kinyitása, ami 3 óra 2 perc késéssel történt."

Szebb lenne a történet, ha 2:59-es késést sikerült volna felügyeskedni 3:01-re...

McZozo 2017.07.28. 14:57:32

@Terézágyú: mar most ebben mi faj neked ha 3 ora a szabaly akkor 3 ora. Jogosan kerte? Jogosan. Ki is fizettek. Akkor meg ennyi.

ordasbacsi 2017.07.28. 16:42:29

Nekem azért sántít a dolog egy kicsit...
Főleg, hogy már pár nap után utalták is a pénzt.

Eren Jaeger 2017.07.28. 17:03:41

@ordasbacsi: ja, nekem is sántít, tuti, hogy Dzsordzsi bácsi repülőztette őket is!
Persze a miértekre nem térnek ki :D
De mivel Bázelből jöttek Budapestre nyilván meghozták a Soros által méretre vágott fakockákat :P

szép volt Pannika

Jónapot kívánok! 2017.07.28. 19:47:51

"A 2,5 órából 3 óra 20 perc késés lett, 9:30-tól 14:45-ig vártunk"

Ez testvérek közt is 5 óra 15 perc. Miért érzem úgy, hogy kamu poszt?

_panni_ 2017.07.28. 21:37:45

@Jónapot kívánok!: mert paranoiás vagy. 2 órával a gép indulása előtt kell kiérni a reptérre, így is tettünk, így jön ki az 5 óra. De ott a dátum, a járatszám, keress rá a neten. Nem kamuposzt, velünk történt meg.

_panni_ 2017.07.28. 21:40:14

@ordasbacsi: ha nem hiszed el, az a te problémád, nem az enyém. Mi megkaptuk a nekünk járó pénzt, és ha csak egy embernek segíteni tudunk, már megéri a sok kötözködő komment.

ordasbacsi 2017.07.28. 22:03:32

@_panni_: Én nem csinálok ebből problémát!

Jónapot kívánok! 2017.07.28. 22:42:39

@_panni_: 2 órával elöbb a transatlanti járatoknál kell érkezni, eu-ban siman 1 óra vagy azon belüli a kapuzárás, bár megértem ha elöbb mész ki. Ettől még továbbra is vannak kétségeim a történet gyors lezajlásával kapcsolatban.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.07.28. 23:33:10

@_panni_: Tök mindegy, mit írsz. Te vagy a beküldő, itt csak hülye lehetsz.
Az ő nevükben is köszönöm, hogy elküldted, mert jó látni, hogy van, aki odateszi magát.
Mindenkinek így kéne.

_panni_ 2017.07.29. 07:23:05

@Jónapot kívánok!: a fapados járatoknál is 2 óra van előírva. Ma például Swiss-sel repülök, ne félj, hogy nem fogok 2 órával előbb kimenni a reptérre. De a fapadosoknál más a szabály, és ha lekésem a gépet és nem tudom bizonyítani, hogy két órával az indulás előtt kint voltam, bukom a jegyem. Ez annyira véresen komoly, hogy 2 hete, amikor a Norwegian gépét lekéstük Osloban, mert a csatlakozás késve érkezett, ezen ment a vita jó hosszan (végül igazunk lett).
A történet lezajlásának a gyorsaságáról annyit, hogy február 26-án jöttünk vissza, akkor meg is írtam az easyjetnek a panaszt, és március 15-én már a Homárnak küldtem be a posztot. Egyébként éppen ezért is küldtem el a Homárnak, mert én elég reklamálós vagyok, meg a szakmám miatt egy kicsit értek is hozzá, és a sikeres reklamáció titka a hosszas oda-vissza-levelezések, visszakérdezgetések megelőzése. Ebben az esetben mi rászántuk a 3-4 óra Google nyomozást, hogy aztán egy olyan levelet kapjanak kézhez, ami nem kívánságokkal és feltételezésekkel, hanem tényekkel van tele. Azok a reklamációk, amik arról szólnak, hogy "ez nekem nem tetszik és szerintem ennek nem így kéne lennie" addig fognak húzódni, amíg valamelyik fél meg nem unja a levelezgetést.
Nem muszáj nekem hinni, de ha nem csak kötözködni akarsz, hanem tényleg nyitott vagy arra a lehetőségre, hogy esetleg nem hazudok, keresd ki a válaszom fent a Facebook kommenteknél, jelölj ismerősnek és küldök screenshot-okat. Ugyanez szól @ordasbacsi: -nak is :-)

Dr. Kix 2017.07.29. 07:56:26

@_panni_: Lehet, hogy rutinos reklamáló vagy, de az biztos, hogy nem vagy rutinos Homáros. Különben nem akarnál minden kötözködő egyénnek egyesével válaszolni, leállni velük szócsatázni. Hogy is írtad?

_ Azok a reklamációk, amik arról szólnak, hogy "ez nekem nem tetszik és szerintem ennek nem így kéne lennie" addig fognak húzódni, amíg valamelyik fél meg nem unja a levelezgetést._

Ez itt is igaz, kis áthallással. :) Egyébként maxiriszpekt, ezt így kell csinálni. Ezek szerint. Ritkán repülök, és még sose volt problémám, de ha lesz, a posztod eszembe fog jutni, tuti.

Jónapot kívánok! 2017.07.29. 09:32:27

@_panni_: Nyilvan nem lehet valakit meggyozni a hulyesegerol, ha megvan rola gyozodve, hogy igaza van. Javaslom olvasd el pl. a Ryanair szabalyzatat mit ir elo, de a wiccairt is nyugodtan olvashatod vagu akar az easyjet is jo pelda ahol csak javasoljak a 2 orat.

Permetező 2017.07.29. 09:39:43

@Dr. Kix: most mer? En rutinos homar vagyok de a sajat posztom alatt az osszes beszologatoval leallnek harcolni osi roman szokas szerint.

Jónapot kívánok! 2017.07.29. 09:56:20

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Hat ezt benezted, mert senki nem hulyezte le a posztert, alapjaban igaza van ellenben vannak nem hiheto reszei a sztorinak valamint hamis allitasok tenykent kozolve. Pl a kotelezo ket oras repteren megjelenes. Vagy a harom oras keses utan jar kompenzacio, ami 1500km alatt csak ketto. Hilda reszerol meg ez a baromsag, hogy igy reklamalj hulyeseg, pont ez miatt, mert akinek jarna az is elbukhatja a cikk alapjan a karteriteset. Amugy meg mi az igy reklamalj? Mi az extra benne? Leirta a tenyt, elismertek kifizettek. Ha nem ismertek volna el, birosagra viszi, bizonyit, nyer, akkor lehetne ilyen cimet adni a posztnak, de HH-tol mar ez is teljesitmeny.

_panni_ 2017.07.29. 10:24:57

@Jónapot kívánok!: javaslom, hogy csináld, ahogy jónak látod, én pedig csinálom, ahogy én jónak látom. Ahogy írtam, volt mostanában vitás helyzet a 2 órás szabályból, úgyhogy én nem kérdés, hogy hogy fogom csinálni.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.07.29. 15:21:47

@Jónapot kívánok!: Ha állítasz valamit, illik alátámasztani valamivel. Ha cáfolsz valamit, akkor ez a minimum.
Legközelebb akkor írj, ha valami adat is szerepel a válaszodban. Hogy jó példával járjak elöl, itt van:
www.bud.hu/utazas/indulas_elott/check-in
"A check-in, azaz a jegykezelés és a poggyászfelvétel, általában a járat indulása előtt két órával kezdődik."
"Ajánlott minimum 3 órával a járat indulása előtt a jegykezelést megkezdeni"

Te jössz.

.Manyecska 2017.07.29. 16:07:22

@Dr. Kix: valami kapuzárási pánik lehet.

mechanikus körte 2017.07.30. 23:33:46

@Jónapot kívánok!: "Pl a kotelezo ket oras repteren megjelenes. "

Legutóbb a Ryanairrel utaztam, a visszaindulás előtti napon kaptam egy e-mailt tőlük, hogy a fokozott biztonsági ellenőrzés miatt erősen ajánlott legalább 3 órával a gép indulása előtt kiérni a reptérre. Lehet, hogy nem KÖTELEZŐ 2 órával előbb kint lenni, de ha azért nem érsz oda a gépedhez, mert úgy vélted, elég neked egy óra is, csak épp tumultus van az ellenőrzésnél, akkor a kutya nem fog neked semmit visszatéríteni, így jártál.

Lesből Támadó Szárítókötél 2017.07.31. 09:22:55

"Nyilvan nem lehet valakit meggyozni a hulyesegerol, ha megvan rola gyozodve, hogy igaza van."

Mint amikor valaki just for fun azon kötözködik egy homáros poszt alatt, hogy neki úgymond gyanús a poszt?...

Lesből Támadó Szárítókötél 2017.07.31. 09:26:02

Amúgy nem feltétlenül a reklamáció megtételével van a gond, mert azt az ember könnyedén megteszi. Hanem azzal, hogy mit lehet abban az esetben csinálni, ha mondjuk a légitársaság nem olyan jófej, mint a poszterina esetében az Easyjet, hanem nemes egyszerűséggel mondjuk nem válaszol semmit. Vagy elkezdi kötni az ebet a karóhoz, hogy de hát 3 órán belül nyitották a kapukat.

Baluci 2017.07.31. 10:56:07

Mi ez a baromság ezzel a "2 órás igazolással"???... Ki a lófasz tudja azt igazolni, hogy mikor érkezett?... És ki tudja valósan ellenőrizni?... Én ilyen hülyeségekkel sose szarakodom. Indulás elött 40 perccel kell max. becsekkolni ez a lényeg. Aztán szépen elücsörgök a váróban, amig a sok idióta ott tolong a belépésnél... majd a legvégén kényelmesen, utolsónak odasétálok. Van aki már fél órája ott izzad a gépen ekkor. Idióták...

aprópénz 2017.07.31. 13:35:23

@Lesből Támadó Szárítókötél: tuti vagy magam megpróbálnék utána járni a dolgoknak. Nekem volt egy kétes ügyem amit nem tudtam megoldani... De pl a flight-refund.eu/hu megoldotta. 3:01perc volt a késés. A wizzair azt irta nekem, hogy 2:58perc, ami persze full kamu volt de pl a flight refund-ék meg kiderítették, hogy 3:01 perc volt és járt a kártérítés, kaptunk 840€-t 3 utas után. Pont jól jött.

tamaspro 2017.07.31. 16:32:00

Idei sztori, Ryanair 4 órás késésre az online form-ra szó nélkül fizetett.

_panni_ 2017.08.09. 12:54:32

@Lesből Támadó Szárítókötél: a belinkelt formanyomtatvány legelején van, hogy mi a teendő ebben az esetben. Ezért is linkeltem be :-)
@Baluci: akár az automatikus beléptető kapun mész át, akár check-in pultnál jelentkezel, rögzítve van az időpont. Ez a reptéren való megjelenés időpontja.
süti beállítások módosítása