Az ember azért hajlandó extra díjakat fizetni, mert szeretne magasabb szintű szolgáltatásban részesülni, vagy épp bebiztosítani magát valami hátrányos szitu ellen. Na, Gáboréknak egyik sem jött össze. A Békéscsaba-Budapest vonatút utazási körülményeit 2. osztályon az ember persze nem a szexi és luxi közé lövi be, de a fotók alapján azért bőven lenne mit pofozni ennek a kocsinak az állapotán. Az meg tényleg agyforralós, ha mindezt a lepusztultságot sikerül plusz pénzért magad köré igényelni.
Kedves Homár!
Abban reménykedve, hogy kényelmesen utazunk Békéscsabáról Budapestre vonattal vállalható körülmények között, helyjegyet vásároltunk a másodosztályra. A helyjegy a szerelvény román kocsijaira szólt, amin mindenhol szemét volt eldobálva és a huzatok gusztustalanul el voltak kopva, ismeretlen eredetű foltokkal tarkítva. Miután a MÁV-nak ezt szóvá tettem, megtudtam, hogy a saját maguk által kreált szabályzat, amit bármikor módosíthatnának, csak akkor engedélyezi a vételár visszatérítését, amennyiben "az Utas, a fűtés/hűtés/világítás hiánya, 10 percet meghaladó késés, zsúfoltság miatt eláll az utazástól". "Sajnos" nem áll módjukban kisorozni a román kocsikat, de ígérik, hogy felveszik a társosztállyal a kapcsolatot, hogy vegye fel a társvasúttal a kapcsolatot.
Szerintem ez a hárítás és mentegetőzés röhejesen nevetséges, az ígéretük pedig úgy hangzik, mintha a falnak beszéltem volna. Már ez a hozzáállás is, hogy álljunk el az utazástól, ha nem tetszik valami, sokat elárul a gondolkodásmódjukról, így nem is értem, miért fontos az nekik, hogy elégedett utasként üdvözöljenek minket.
Üdv:
Gábor
Dátum: 2017. november 14. 21:54
Tárgy: Reklamáció
Címzett: eszrevetel@mav-start.huTisztelt Ügyintéző!
Vasárnap gusztustalan körülmények között voltunk kénytelenek utazni, mellékelten küldöm az utazást igazoló menetjegyet és a kocsiról készült fényképeket.
Szíveskedjen továbbítani az illetékesnek, hogy ilyen undorító kocsit másodosztályra se készítsenek elő többet, pofátlanságnak tartom, hogy ezért fizettünk gyorsvonati pótjegyet és helyjegyet. Igényesebb körülmények között utaztak a wifis kocsikban azok, akik a helyjegyet nem fizették ki! Mindenhol szemét, flakonok hevertek szanaszét már Békéscsabától, az összes kárpit kopott, szakadt, foltos volt!!! A vécében nem higiénikus módon hevert a szappan és vécépapír, egyáltalán nem bizalomgerjesztő! Arra kellett várni, hogy a dohányosok befejezzék a vécében a cigizést és a csikkeket, hamut maguk után hagyták.
Kérem, hogy a menetjegyünk árának egy részét szíveskedjenek jóváírni és tegyenek azért, hogy ilyen kellemetlenségek ne fordulhassanak elő többet. A jóváírást szíveskedjen az alábbi számlaszámra elutalni:xxxxxxxx-xxxxxxxx
Bízom abban, hogy az érdekemben érdemben tud eljárni!
Köszönettel:
N. Gábor
Tisztelt N. Gábor!
Köszönettel vettük 2017. november 14-én írt megkeresését, amellyel kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni:
Nagyon sajnáljuk az észrevételében leírtakat, az alkalmankénti kényelmetlen és kevésbé komfortos utazási körülményeket. 2017. november 14-én, az Önök által igénybe vett 72 számú nemzetközi vonat 9 kocsiból állt. Az első 6 kocsi Társaságunk által kiállított, a további 3 kocsi román vasút kocsija volt, mely Bukarest – Budapest-Keleti pályaudvar között közlekedik.
Sajnálatosan más utas észrevételek kapcsán is van tudomásunk róla, hogy a román kocsik elavultak, korosak, így az elhasználódás meglátszik rajtuk, mely Utasainknak kellemetlenséget okozhat. Jelezzük továbbá, hogy az indulási állomáson a kocsik takarításon esnek át, így sok múlik azon is, milyen állapotban hagyják a vonatot az utasok.
Jelezzük, hogy nemzetközi tárgyalásokon született döntés alapján, annyi kilométert fut egy adott idegen ország kocsija Magyarország területén, amennyit a magyar kocsik futnak az érintett társvasútnál (jelen esetben, Romániában), így nem áll módunkban kisorozni az adott járműveket a belföldi út során. Informáljuk, hogy leutazott menetjegy visszatérítése tisztasági hiányosság miatt sajnálatosan nem lehetséges.
Szabályaink csak akkor engedélyezik a menetjegy visszatérítését, amennyiben az Utas, a fűtés/hűtés/világítás hiánya, 10 percet meghaladó késés, zsúfoltság miatt eláll az utazástól. Ezzel kapcsolatban kérjük szíves megértését.
Mindazonáltal észrevételét természetesen továbbítottuk az illetékes munkatársaink részére, annak érdekében, hogy a társvasúttal felvegyék a kapcsolatot.
Még egyszer köszönjük jobbító szándékú megértését, a kellemetlenségek miatt szíves elnézésüket kérjük, s reméljük a jövőben elégedett utasaink között üdvözölhetjük Önöket.
Üdvözlettel:
xy
ügyfélszolgálati szakelőadó
UPDATE dec.7.
Gabi küldött nekünk egy friss fotót, azzal a felkiáltással, hogy a jót is érdemes megírni. Ez így is van! És bár nem valószínű, hogy a
Tisztelt Tékozló Homár!
A román vasút GYORSAN lépett, nagyszerű körülmények fogadtak a tegnapi, a Békéscsabáról BP-re 15:18-kor induló IC-n. :)
Nagyon sűrűn kell Békéscsabára utaznom a fővárosból, és a magyar kocsik helyett szívesen használtam EDDIG IS a román IC-ket, mert suhannak, vagyis CSENDESEK!
A felháborodását kifejtő NEM ÍRTA meg, hogy a magyar rész DETTÓ ugyanúgy nézett ki, ráadásul ZAJOS is. (és, szerencsére üres is...)
Üdv.:
Gabriella
rarabel 2017.11.24. 16:12:08
Darth Revan 2017.11.24. 16:31:32
Kovacs meseli a baratjanak, hogy milyen borzalmas utja volt.
- Kepzeld, vegig a menetiranynak hattal kellett utaznom, nagyon rosszul voltam.
- Miert nem kerted meg a szemben ulot, hogy csereljetek helyet.
- Nem lehetett sajnos, nem ult szemben senki.
Kenderice 2017.11.24. 16:38:44
... ennek ellenére eladunk rá helyjegyeket, mert mindez nem érdekel minket.
cmx85s 2017.11.24. 18:02:15
Az ember fizet egy szolgáltatásért, a jegy megvételével egy szerződés köttetik az utas és a MÁV, mint szolgáltató között, már csak szolgáltatni kéne.
Tudom, a MÁV-nak csak 5 ellensége van: a 4 évszak és az utas.
.Manyecska 2017.11.24. 20:10:00
Tehetséges ugandai buzi 2017.11.24. 22:45:40
A kedves MÁV meg arra is azt mondja majd, hogy: "Informáljuk, hogy leutazott menetjegy visszatérítése tisztasági hiányosság miatt sajnálatosan nem lehetséges. Szabályaink csak akkor engedélyezik a menetjegy visszatérítését, amennyiben az Utas, a fűtés/hűtés/világítás hiánya, 10 percet meghaladó késés, zsúfoltság miatt eláll az utazástól. Ezzel kapcsolatban kérjük szíves megértését."
De hülye szó ez így, egymás mellett kétféle jével!
helylyegy
hejjegy
hellyegy
hejlyegy
no.nick.today 2017.11.25. 01:14:08
no.nick.today 2017.11.25. 01:36:18
Talán túl sokszor volt lehetőségem kiélvezni a '70-es években épített vagonok kényelmét az ezredforduló után (bennfenteseknek: Bhv 20-07).
Később "fecskén" is zötyöghettem, ami majdnem olyan, mint ez, csak ott nincs WC-papír.
Im just here for the comments 2017.11.25. 06:44:50
Tessék már rálelni a telekocsira, annál jobban nem tudsz kiszúrni velük (MÁV & Volán), mint hogy nem őket választod.
Crazy 1zenkáttű 2017.11.25. 07:09:55
A poszt meg elég karcsú hétvégére. Japánban ez lehet hogy hír, de itt nem igazán....
Tudod Te azt jól! 2017.11.25. 10:38:05
Nouby 2017.11.25. 10:55:19
Emiatt tartok fenn kocsit hiába járok melóba motorral.
Lengyelpiac Hu 2017.11.25. 13:31:11
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.11.25. 15:28:50
2017.11.25. 15:49:40
Félreértésben van itt mindenki?!
A helyjegy CSAK az ÜLŐ helyet garantálja, nem a minőséget...
A minőségről a 2. osztály szól!!!!
Tessék venni az 1. osztályra jegyet, ha a minőség is kell.
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2017.11.25. 16:28:38
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2017.11.25. 16:33:46
Sőt, olyat is láttam már, hogy fecske Bhv volt betéve IC kocsinak, rendesen kocsiszámmal, pót- és helyjeggyel...
beste12 2017.11.25. 16:54:34
2017.11.25. 17:02:06
Nos, az IC pedig a GYORSASÁGOT biztosítja... az sem a minőségről szól!
Mondom: csak 2. osztály... a minőségről az 1. osztály szól.
FDToth 2017.11.25. 17:14:52
Az meg rohej, hogy nem fizetnek semmit sem vissza. Ilyen a nemzeti allami hivatali hozzaallas.
Gumisnal voltam, volt problema, kertem kedvezmenyt, megkaptam.
Parkoltam applikacioval, az egy hiba folytan leallitotta a parkolasomat, kaptam buntit. Irtam a parkolasi tarsagnak h engedjek el. Visszairtak h igen, az appban hiba volt, ezert allt le, de nincs meltabyossag, fizessem be a buntit. Ez azert a pofatlnsah netovabbja. Elismerik a hibat, de nincs meltanyossag...
2017.11.25. 17:17:44
Többnyire belföldi forgalom közlekedik,
Megállás csak nagyobb városokban !!!
Léghűtéses vagy klimatizált kocsikat továbbít !!!
Teljes nemdohányzó kocsik !!!
90 km/h átlagsebesség !!!
gyakran étkezőkocsi is közlekedik a vonatban.
------
Szóval nem a minőségről szól az IC sem...
2017.11.25. 17:22:05
Miért lenne/kéne méltányosság?!
Amikor a SZAVATOSSÁG a téma, mivel ugye a hibás (szerződés)teljesítés!!! történt.
Élj tehát a szavatossági jogoddal és kérd vissza a pénzed.
Plusz kérhetsz kártérítést is a bizonyítható károd erejéig...
Tudod: a világ nem az ötleteid szerint működik, hanem az érvényes jogrend alapján...
2017.11.25. 17:24:33
Tökös polgár ilyenkor perre megy.... a nyavajgás helyett.
Ettől működik (egy kicsit) jobban a irigyelt "nyugat" is.
Bassz oda nekik és tanulnak belőle!
A nyavajgásodtól viszont semmi nem változik.
otgorbebogre 2017.11.26. 09:17:00
otgorbebogre 2017.11.26. 09:17:00
kotla 2017.11.26. 11:07:57
Béláim! Rátoltuk! 2017.11.26. 12:01:40
Tehát a MÁV - okádék színvonalon (ki)'szolgáltat'...
Bombaló 2017.11.26. 13:05:50
Mrlax 2017.11.26. 14:01:23
Még egy dolog, gázolás történik, késnek a vonatok... a sok paraszt megy váltsák vissza a jegyet stb.. mi alapon?... ha elutnek valakit autóval kinek nyujtják be a számlát? A családnak?
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2017.11.26. 15:55:28
Vagy csak mert muszáj. Mondjuk MÁV pótjegy, vagy a Volán emelt szintű szolgáltatásai, amik általában pont olyanok, mint a nem emelt szintűek... Bár néha nagyobb a késés.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2017.11.26. 15:59:40
Ennyi.
Amúgy ha tényleg, náskor nem késne, csak ha vis major van, akkor igazad lenne, de bármikor késik, bármiért.
Jó hogy nem már emberbaráti szeretetből a megvett jeggyel ne is utazzunk, nem? Már túl régen hallgatjuk, hogy mindent megtesznek az utasokért, de basszus a '80-as évek óta ugyanazok a gondok vannak, most már tök elég volt.
@Bombaló: "Egyrészt egy nemzetközi vonatnál az érkező román kocsik állapotával kapcsolatban a MÁV nem sokat tehet. "
Mondjuk a román fél felé pattoghat, hogy ne rontsák a MÁV jó hírét (ha van neki?)
Duplaxiii 2017.11.26. 16:33:40
Nem tudom most hogyan van, gondolom a levélíró igazat írt, de évekkel ezelőtt többször utaztam a Balatonra egyedül, és ilyenkor nem autóval mentem, hanem IC-vel, első osztályon, előre váltott helyfoglalással.
Az egyik alaklommal a Déliben az 1. osztályú vagon egy régi lepusztult kocsi volt, igaz szuper kényelmes (balami német levetett lehetett), de sem klíma, sem más és 30 fokban megdöglöttünk, pedig alig öten voltunk benne.
Egy másik alkalommal a visszaúton nem volt szabad a helyem az 1. osztályon, kis veszekedéssel elzavartam a illetéktelent. Aztán a következő állomáson sokan szálltak fel és mivel zsúfolt volt a vonat, a 2. osztályon helyet nem találók egyszerűen bevonultak az 1. osztályra, egyszerre zsúfolt, büdös és zajos lett az utazás.
És jött a kalauz, aki NEM BÜNTETTE őket, hanem megvetette velük a helyjegyet és annyi, maradhattak!!!
Megkérdeztem tőle, hogy akkor miért van előre vétel és magasabb díj, hiszen azért fizetem ezt meg, mert kényelmesen akarok utazni, ha ez nincs, akkor olcsóbban zsúfolódok én is a 2. osztályon, vagy egyszerűen autóval utazom.
Kiröhögött a kalauz, ez így jó, ha nem tetszik ne vonattal utazzak.
.
Tehát azt kell kapnod, amit fizettél!
Nincs mellébeszélés, meg hohu jár-e valami.
A jegy ára vissza és ha más kényelmetlenség is ért, kártérítés!
Mondjuk egy 1. osztályú szabadjegy Magyarországra.
Minden jöttment vasutasnak jár ez, egy megkárosított utas meg szopjon.
Duplaxiii 2017.11.26. 16:38:46
Te ugye kommunista vagy?
mert ma már az a szokás, hogy SZOLGÁLTATÁS és SZERZŐDÉSEK!
Tehát ha az egyik fél nem teljesít, akkor ahogy az élet minden területén kártérítás jár itt is!!!
És hogy milyen kocsik, meg huzat?
Baszki, itt nemzetközi szerződések vannak (itt is...), tehát ha a román fél nem a meghatározott minőséget biztosítja egy nemzetközi járatnál, akkor kártérítést fizessen!
A MÁV feladata ezt intézni, lehet per, vagy a szerződés felmondása.
Ha nem lehet tisztán magyar járat, akkor majd a határnál átszállnak egy hazai szerevényre.
Ha Bécsig megy, vagy Münchenig, akkor ott elfogadják a prosztó minőséget? Nem! Egyszerűen nem lesz közvetlen járat.
Mi is úgy mehetünk ki Európába, ha a magyar szerlvény, mozdony, szolgáltatás stb. megfelel az ottani szintnek. Mi mért is nem érvényesítjük ezt a románok felé?
,
Tudod Iljics, a kártérítés lényege, hogy a hibázó megtanulja a rendet. Vagy feljavul, vagy tönkremegy!
Duplaxiii 2017.11.26. 16:42:04
és hát az élethez sincs sok fogalmad!
Szerződés.
Abban benne lehet, hogy JÁR kártérítés!
Kivéve azon esetekben, ami nem látható előre, például baleset, gázolás, egy fa dőlt a sínre, leszakította a felsővezetéket stb.
Ott a biztosító fizet (ha van biztosítás).
Minden másért a szolgáltató felel!
Ha eltörik a sín, ha elromlik a mozdon, az a MÁV hibája.
Ha jól dolgoznak, kevesebb ilyen lesz, ha a mai szarul, akkor több.
A kártérítés rákényszerítheti a vezetést, hogy rendes munkát követeljen meg a dolgozóitól.
Xezs6 2017.11.26. 18:55:15
Xezs6 2017.11.26. 19:15:44
Bruno 2017.11.26. 19:31:22
tomcsicsi 2017.11.26. 20:24:04
Budapest a kutyaszar városa 2017.11.26. 20:27:06
GhostNation 2017.11.26. 20:35:03
Terézágyú 2017.11.27. 08:19:46
Lehet tudni valahonnan, hogy kinek/minek a száma a
91/555-500
????
eßemfaßom még áll 2017.11.27. 08:21:48
Ott volt a szék üresen amikor felaszállt?
"igen - nem hogy akkor miért van előre vétel és magasabb díj"
Mert akkor biztosan lesz ülőhelyed, nem a véletlenen-szerencsén múlik.
Carradine a gardróbszekrényben 2017.11.27. 08:57:23
milyen nőazilyen 2017.11.27. 08:59:09
Terézágyú 2017.11.27. 09:02:20
köszi!
.Manyecska 2017.11.27. 09:39:55
.Manyecska 2017.11.27. 09:41:11
Sir Gombóc 2017.11.27. 10:39:23
Sir Gombóc 2017.11.27. 10:41:55
Sir Gombóc 2017.11.27. 10:51:22
Darth Revan 2017.11.27. 11:29:00
meg nincs black friday-os panasz?
vagy esetleg cyber monday?
Xezs6 2017.11.27. 18:51:07
.Manyecska 2017.11.28. 08:52:52
.Manyecska 2017.11.28. 08:54:08
Im just here for the comments 2017.11.28. 09:30:02
A telekocsit meg ha csinálod, akkor csináld jól.
Nézni kell az értékeléseket/véleményeket, és leírni, ha valami negatívumot tapasztalsz (én spec. mindig megírom, ha nem volt lehetőségem bekötni magam, nem azért, hogy szívózzak, hanem pont azért, hogy ha más olvassa, tudjon ez alapján dönteni, hogy akar-e ilyen körülmények között utazni), illetve vannak tipikusan olyan autók, amikben ha ki is használják a max. létszámot, akkor sem vagytok zsúfoltan (pl: Multipla). Azt meg azért ne felejtsük el, hogy a telekocsi nem taxi. Ha 13:30-ra oda kell érned valahova, ne olyan kocsit válassz, ami 13:25-kor tesz ki, mert bármi történhet, akár a sofőr önhibáján kívül is, ehhez azért nem kell sok ész, hogy belásd, sokan mégis sírnak, ha nem érnek a Népligetbe pontosan, és reszketnek a kocsiban melletted, hogy akkor mi lesz most, lekésik az orangewayst. Rá kell számolni 30-45 percet, ennyi a nagy titok.
Én fele idő alatt és féláron utazom, tiszta környezetben és minden alkalommal házhoz visznek. Nekem megéri, de te használd a koszlott vonatot :D
Xezs6 2017.11.28. 16:26:40
Xezs6 2017.11.28. 16:28:11
Snake 2017.11.29. 17:06:35
"Sajnálatosan más utas észrevételek kapcsán is van tudomásunk róla, hogy a román kocsik elavultak, korosak, így az elhasználódás meglátszik rajtuk, mely Utasainknak kellemetlenséget okozhat."
Pedig ezek a kocsik még csak nem is öregecskék - 2007-2011 között gyártották őket Aradon - és a fillérbaszó CFR minimáligényei ellenére szinte semmivel sem rosszabbak, mint az európai kortárs, hasonló konstrukciójú (UIC Z szabvány) kocsik. Egyszerűen a román vasút (nem létező) üzemeltetési kultúrájának nem részei a legalapvetőbb alapvető karbantartások, javítások sem. A takarítást illetően pedig még a messze földön híres magyar szakemberek is köröket vernek rájuk.
Ami a leggázabb, hogy az épp aktuális "racionalizálás" kapcsán (nemzetközi étkező- és hálókocsiforgalom drasztikus csökkentése) a szaksajtónak adott közleményekben ezt a mélybalkáni román vasutat hozta követendő példaként a MÁV-Start...
Beer Monster 2018.05.03. 12:33:46