Tanulságos történet a jóvágású iPhone-ból hipp-hopp féltéglává lefokozott mobilról. Reméljük, olvasónk azért végül nem lett youtube-sztár a felgyújtott készülékkel.
Tisztelt Tékozló Homár!
így jártam tegnap:
Vettem egy telenor függő Iphone készüléket, természetesen nem az előfizetőtől, imei ellenőrzés megvolt, nincs letiltva, a telefon több, mint két éves (tehát még a hűségidő is lejárt). Gondoltam kifüggetlenítem, telekomos lennék, ott olyan egyszerűen megy. :D
A vételi láncban én vagyok a 3. személy, Az 1. személyé volt a telefon, a 2. személy már használtan vette. Elolvastam vétel előtt a függetlenítést, ha lejárt a hűségidő be lehet menni. A telenor telefonos ügyfélszolgálaton mondták, hogy természetesen az előfizető beviheti, természetesen az nem én vagyok, de már LEJÁRT az előfizetés rá. Miért kell bemutatnom, ha lejárt? Mondtam én látom mikor lett aktiválva a telefon simkártyával az imeicheck-en. Ők nem nézhetik meg, csak az eredeti előfizetővel tudják megoldani. Felajánlottam az imei számot, nézzék meg, akkor tudjuk, hogy lejárt, nem járt, mi a szitu. Nem tudnak imei szamra keresni. (Persze, el is hiszem) Akkor hogyan tartják nyilván a készleteket? Kihez milyen készülék tartozik?. Nem segítenek. Nem akarnak. Lényegében ellehetetlenítik a függetlenítést..
Törvényileg rendben van. Szóval eladom a készüléket. És mindenkit óva intek telenoros készülék vásárlásától!!! Szóval eléggé felhergelt a téma. A Telekomnál semmit nem kell bemutatni, a Vodafonnál ha nincs tartozás rajta 10.000 ft-ért függetlenítenek. De a Telenor nem.
Köszönöm figyelmüket. Megint annyira felhúztam magam rajta, hogy megyek felgyújtom a telefont, felrakom a youtube-ra majd megélek a nézettségből.
Kedves Homár Olvasó!
A határozott időtartamú előfizetői szerződés megkötésével együtt vásárolt készülékeket a szolgáltatók rendszerint kedvezményes áron kínálják a fogyasztóknak. Ezekkel a konstrukciókkal a szerződő felek kölcsönös előnyökhöz jutnak, hiszen a fogyasztó kedvezőbb áron juthat hozzá a készülékhez, a szolgáltató pedig a szerződés időtartama alatt a szerződésben meghatározott előfizetési díjhoz jut hozzá.
Az ilyen módon vásárolt készülékek eladása és vásárlása esetében minden esetben figyelemmel kell lennie arra, hogy ezek a telefonok az adott szolgáltatóhoz kapcsolódó előfizetési szerződéssel együtt működnek. A törvényi rendelkezések pedig az előfizető számára biztosíthatnak jogosultságot a készülékkel kapcsolatos nyilatkozat megtételére. Ilyen eset a levélben vázolt hálózatfüggetlenítés is.
A vonatkozó törvényi rendelkezés értelében a határozott idejű előfizetői szerződés lejártát követően a szolgáltató az előfizető kérésére köteles külön díjazás nélkül gondoskodni arról, hogy az az előfizetői szerződéssel együtt vásárolt készülék bármely szolgáltató előfizetőjeként használható legyen.
A szolgáltató tehát a vonatkozó törvényi rendelkezésnek megfelelően járt el, amikor a hálózat-függetlenítést megtagadta.
Megoldást jelenthet a helyzetre, hogy az előfizető meghatalmazást ad a készülék tulajdonosának a hálózatfüggetlenítéssel kapcsolatos ügyintézéssel kapcsolatban. Ez is persze csak akkor, ha az előfizető személye, elérhetősége ismert.
Felhasznált jogszabály: 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről
Monsta 2018.01.08. 11:12:29
Monsta 2018.01.08. 11:15:23
Dezsike 2018.01.08. 11:18:58
Rejtélyes 2018.01.08. 11:20:32
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.08. 11:23:39
Jake Peralta 2018.01.08. 11:26:33
Darth Revan 2018.01.08. 11:29:23
en az ebayen keresztul csinaltam. fizettem es par nap mulva fuggetlen volt, meg egy kodot se kellett begepelnem
Dervenkál Egon 2018.01.08. 11:36:59
A nick már létezik! válassz másikat! 2018.01.08. 12:11:26
ergo:
veszel egy legolcsóbb feltöltőkártyát a pannontól (pannon praktikum, vagy mia neve), beleteszed a ketyerédbe, és máris előfizető lettél.
Ha kekeckednek, mutassál meg a törvényi helyet (és nem a frissen módosított ászjüket), ahol az "eredeti előfizető" kikötés szerepel!
eggyi.
Terézágyú 2018.01.08. 12:25:31
Na igen, de
"A vonatkozó törvényi rendelkezés értelében a határozott idejű előfizetői szerződés lejártát követően a szolgáltató az előfizető kérésére köteles külön díjazás nélkül gondoskodni arról, hogy az ***az előfizetői szerződéssel együtt vásárolt készülék*** bármely szolgáltató előfizetőjeként használható legyen."
Tudod Te azt jól! 2018.01.08. 12:35:08
Előfizető kéri? Pipa.
Előfizetői szerződéssel együtt vásárolt készülék? Pipa.
Van ÉS kapcsolat köztük? Oda van írva,hogy eredeti szerződő? Nem, nincsen.
De ha már a szememre vetik, hogy nem én vagyok az eredeti balek, akkor ott már nyitva van egy olyan adathalmaz, amiben ezt látják. Meg azt is mikor köttetett anno a röghözkötési paktum. Meg hogy már lejárt. Itt maximum arról a fekáliarágcsálásról lehet szó, hogy nem akarják díjmentesen megcsinálni. De akkor mondják ezt!
cmx85s 2018.01.08. 12:46:41
Tényleg nem értem, emberek mér szívatják magukat a szolgáltatóval. Ha csak az élvezetért nem...
De ezért eladni egy amúgy vágyott készüléket - poszter, Te vagy a legnagyobb balek ma!
Terézágyú 2018.01.08. 12:49:35
" vigyázz, programozói megközelítés következik!"
Ez nem programozói megközelítés, pusztán csak .... hm... kekeckedés. Mint amikor azt mondja valaki, hogy "tudom, hogy fel kell mutatni a belépőkártyámat, de az nincs leírva a szabályban, hogy a fényképes, adatokat tartalmazó felével kell felmutatni"...
vagy éppen: "Láttam, hogy ki van írva, hogy tilos a belépés, de én nem beléptem, hanem páros lábbal beugrottam, az meg nincs kiírva, hogy ez is tilos"...
Szóval az a kérdés, hogy mi volt a törvényhozók célja ezzel a törvénnyel, és akkor az kötelező.
Ha az volt a cél, hogy a cégnek csak akkor legyen kötelező kiütni a függést, ha az előfizető a cégnél vette a készüléket előfizetéssel együtt(!), és amikor lejár az előfizetés, azután kérheti, hogy függetlenítsék - akkor nyilván berzenkednek attól a cégek, hogy bejön hozzájuk valaki, aki sose volt az előfizetőjük, a készüléket se tőlük vette stb. és most elvárja a függetlenítést...
nyúúlacska 2018.01.08. 13:10:00
Darth Revan 2018.01.08. 13:12:19
a sarki boltban penzert fuggetlenitenek, a szolgaltato meg dijmentesen koteles megtenni
cmx85s 2018.01.08. 13:22:03
Tudod Te azt jól! 2018.01.08. 13:26:56
A törvény szövege ad kibújási lehetőséget ez alól, azzal, hogy a tulajdonos helyett előfizetőt mond.
Az történt hogy az ügyfelet védeni kívánó pikus törvénnyel xivatják az ügyfelet. Tipikus.
Terézágyú 2018.01.08. 13:34:36
Így van, HA valóban EZÉRT született a törvény, akkor igen.
De ez csak a te sejtésed...
Igen, szarul van megfogalmazva a törvény szövege...
Dark Declan 2018.01.08. 13:49:35
Zöldegér 2018.01.08. 13:58:05
CID 2018.01.08. 14:39:51
Tudod Te azt jól! 2018.01.08. 15:01:43
Gugli a te mindent látó nagy testvéred
Tudod Te azt jól! 2018.01.08. 15:03:24
commentes nikk 2018.01.08. 15:20:56
datam 2018.01.08. 15:57:09
2018.01.08. 15:57:37
Azért ahhoz kellett valami, hogy nem egészen egy hónap után kukába vágjam a SIM kártyát, telefonszámmal együtt, és másik szolgáltatóhoz menjek. :D
A tudomány sosem téved! 2018.01.08. 15:58:54
@Tudod Te azt jól!:
logikailag igazad van.
Szerintem jogszabályilag is, de ki az, aki végigveri ezt, ügyvédeken, bíróságon keresztül, egy multicég ellen?
datam 2018.01.08. 16:01:58
Denton85 2018.01.08. 16:02:01
datam 2018.01.08. 16:07:41
datam 2018.01.08. 16:08:54
Denton85 2018.01.08. 16:18:27
Jimbo75 2018.01.08. 16:27:16
Ati' 2018.01.08. 16:28:34
Etniez 2018.01.08. 16:47:58
:D
Etniez 2018.01.08. 16:49:03
Etniez 2018.01.08. 16:53:20
fifibá55 2018.01.08. 16:53:43
Etniez 2018.01.08. 16:54:39
The Good Boy 2018.01.08. 17:56:25
Igy van. szinte minden gyártó a maga képére formálja az andoidot, majd a szolgáltató ismét.
Aztán kijön az új droid, amit /ha lesz ideje/ a gyártó ráapplikál az adott telefonra, majd a szolgáltató is farag rajta annyit, hogy a saját arculatába beleférjen. és az egyszeri user máris kap egy (jó esetben) pár hetes frissítést, rosszabb esetben pár hónapos csúszással.
Feleségemnek új fajta Nokiája van, nekem egy (nem alsó polcos) Huawei készülék. A nokia azért volt szimpatikus, mert havi rendszerességgel frissítést ígért, és gyakorlatilag a full fapad androidot minden csicsa nélkül. Nos a nyári megjelenés utáni vásárláskor volt rajta 7.1-es andoid. És tényleg frissítenek valamit, csak nem tudom mit, mert fél év alatt eljutottak, ha jól emlékszem a 7.1.2.-ig. Pedig a nokia még 2017-re ígérte, hogy minden készülékére kijön a 8-as.
Az enyémen valami gyárira faragott droid van. azon a fél év alatt kétszer sikerült frissítést eszközölni, és láss csodát a 7.0 helyett már 7.0 van. Pedig ők is év vége előtt beígérték a 8-as verziót, csak valahol elakadt a dolog. Ha ez nem így müködne, akkor nagyon meg lennék elégedve az androiddal, mármint a rendszerrel.
Ellenpélda, a kb. 4-5 éve vett Toshiba okostévé. az első időben havonta, két havonta futott beindítás után a frissítés felirat, majd tavaly év elején még talán egyszer tapasztaltuk. Aztán azóta nem. Már azt gondoltam, meg is szüntetek a termék támogatást, levették róla a kezüket. Erre decemberben a felületen megjelent egy szöveg, hogy idén január 31.-ig minden típusú készülékere egy teljesen új platformot dobnak rá, ami a kor haladtával változó igények figyelembe vételével került kialakitásra. Hát így is lehet. Lányom csúcs Samsung tévéjén bezzeg minden az eredeti, soha egy fél frissítés sem esett be.
datam 2018.01.08. 18:36:58
@Denton85: nekem pont azért kellett váltani, mert a cég áttért egy más rendszerre, mint amit eddig használtak. Se a Winfos, se az Android nem kommunikál vele, csak az iOS. Mondjuk ettől függetlenül sem bántam meg.:) Sima 6-ost vettem, annak már jó az ára, és kivel utolsó szériás, ezért a gyerekbetegségek is javítottak.:)
datam 2018.01.08. 18:40:58
Etniez 2018.01.08. 18:53:49
Engem azért zavarna, ha átbasznának ennyire.
gkc 2018.01.08. 20:00:51
zevilaga 2018.01.08. 20:36:55
zevilaga 2018.01.08. 20:38:18
Parajpuding 2018.01.08. 21:08:40
The Good Boy 2018.01.08. 22:00:52
ettől függetlenül én a törvényt eleve úgy alakítottam volna, hogy azon ügyfelek készülékeit, amelyek a szerződés lejártának a napján aktív módban a nevén lévő kártyával használja, automatikusan kérés nélkül fel kell oldani. De mivel ez egy élhetetlen túlbürokratizált országképződmény, ezért vicces lenne, ha akárcsak ez az egy dolog logikusan, hiba nélkül működhetne.
gkc 2018.01.08. 22:22:02
GhostBusters 2018.01.08. 23:14:13
Talán az Iphone 10 lesz azon a hardveres szinten, mint egy nyolc magos Exynos rendszer.
Nemrég volt a kezemben 10 percre egy Iphone 7s - ha akarnám, se tudnám olyan lassúvá varázsolni a telefonomat, mint az volt...
TheRminator 2018.01.09. 00:38:22
Tudod mi jelentéktelen? A véleményed az ügy szempontjából.
The Good Boy 2018.01.09. 07:18:19
De az picit zavar, amikor valaki úgy szól hozzá a sztorihoz, hogy felületesen olvassa el, és pont a lényeg felett siklik át. Tényleg nem te voltál az első, csak véletlenül te lettél nálam az "áldozat".
És szerintem pedig tényleg nem lényegtelen!
Mondok egy példát: kereskedsz valami biszbasszal. Van pár konkurenciád, aki ugyanazt árulja, csak már színben, formában stb. Eladsz egy ilyet, majd pár év múlva a biszbaszod sokadik tulaja odamegy a boltodban, hogy ő ezt olcsóért vette kézből, csak neki ez nem jó, csináld már át olyanra, mint a konkurenciáé, mert az neki úgy kellene inkább. Igaz, ilyet tőled soha nem fog venni, mert a másik üzlet biszbaszait használja, és későbbiekben is tőlük fog venni. Kérdem: te ehhez jó pofát vágnál? Megtennéd? Lehet. Egyszer. Vagy kétszer. De aztán a sokadik ilyen fillérbacót azért már elküldenéd melegebb éghajlatra, ha már hasznod az életbe nem lesz általa. Oké sarkítottam kicsit, de ha azt nézed, a balfék jogszabály miatt ezt megteheti a szolgáltató, és meg is teszi. Megértem. Hogy őszinte legyek. Én se tolnék energiát olyan kuncsaftra, aki a jelek szerint nem akar az én ügyfelem lenni, csak a saját kis haszna miatt zaklat.
CCnick 2018.01.09. 07:36:11
gkc 2018.01.09. 08:03:07
Bár nem akartam a kommentem gondolatmenetét végigvezetni, hogy minél rövidebb legyen, akkor most megteszem, mert úgy tűnik alapvető hiányosság vannak.
Egy profi ügyfélszolgálatos (és itt tényleg profira gondoljatok, ne ilyen atyáskodóan lekezelő hozzáállásúra, aki áldozatként tekint az egyenrangú beszélgetőtársára, mint pl. jófiú) úgy kezdte volna az ügykezelést, hogy megkérdezi, hogy vajon miért nem a telenornál van az ügyfél? A választól (bizonyára lesújtó lett volna) és mindentől függetlenül is kikódolta volna a telefont (nem kerül semmibe szerintem, legalábbis nem több idő, mint packázni az ügyféllel), és próbált volna kellemes légkörben elbúcsúzva biztosítani őt, hogy ha mégis meggondolná magát, szívesen látják a telenornál.
Tudom, hogy ez a stílus nálunk kicsit szokatlan, mert melós, és félre is kell hozzá tenni az arroganciát, de szerencsére terjed. Azok meg, akik nem teszik magukévá, előbb utóbb be fognak zárni, szimplán azért, mert nem hosszútávon gondolkodnak.
LKerekes 2018.01.09. 08:26:45
LKerekes 2018.01.09. 08:30:20
LKerekes 2018.01.09. 08:32:50
LKerekes 2018.01.09. 08:35:02
Indriq 2018.01.09. 08:39:03
Xezs6 2018.01.09. 08:47:47
CCnick 2018.01.09. 08:47:59
gkc 2018.01.09. 08:49:38
LKerekes 2018.01.09. 08:59:12
Tudom, de ez volt a gyors és egyszerű megoldás . 3 üveg sör. Tudom, vétek ennyit elpocsékolni de hát az a hülye dőzsölési vágy.
CID 2018.01.09. 09:08:27
CID 2018.01.09. 09:12:51
Xezs6 2018.01.09. 09:17:40
CID 2018.01.09. 09:35:14
LKerekes 2018.01.09. 09:45:04
Most az ember a problémát megoldani akarja, vagy jogászkodni/filozófálni?
Minden szolgáltató ingyen/olcsón ad előrefizetős simet. Ezzel megoldható. Az ember feje nem csak azért van, hogy a sapkát legyen hová tenni.
Nekem is vagy éve volt a fiókban a telefon, mert más szolgáltatóhoz mentünk. Egy 900 forintos kártya , amivel elfizető lettél és megoldva egy 40-50 000 forintos készülék használhatósága más szolgáltatónál.
gkc 2018.01.09. 10:02:13
Ha van itt PR-os biztos helyesbíteni tud, de nekem úgy tűnik, hogy a telenor ebben az ügyben nem nyert semmit. Fikarcnyit sem. Épp ellenkezőleg. Lefogadom, hogy a grafikonjaik is lefelé mennek (már a valósak, nem az agymosó céllal készültek...). Valószínűleg az ügyfélszolgálatos tudja/érzi ezt a legjobban.
CID 2018.01.09. 10:31:08
'94-ben amikor elindult a GSM szolgáltatás, becaplatott a kuncsaft az üzletbe, kiperkálta a belépési díjat 29900ft+áfa, kiperkálta mondjuk egy Ericsson 197-ért a kb. 70ezer+áfát, sőt ha jól emlékszem otthagyta nálam még az első havidíjat is. Ehhez képest most mi van? Gonold végig, most mi van, s rájössz miért írtam, hogy nagy átlagban már nem működik az az ügyfélszolgálatos mentalitás amit írtál. Én sajnálom a legjobban, de sajna ez van ;)
gkc 2018.01.09. 10:52:58
CID 2018.01.09. 11:09:39
gkc 2018.01.09. 11:13:10
CID 2018.01.09. 11:47:00
Azt gondolom inkább a mostani 20-30 évesekkel van baj, gyorsan kevés munkával akarnak sok pénzt keresni, és csak kevesen gondolkodnak hosszú távon, de ezt sajnos valahol meg is értem.
Kondom Keselyű 2018.01.09. 21:46:23
Xezs6 2018.01.09. 22:09:57
Xezs6 2018.01.09. 22:11:39
Xezs6 2018.01.09. 22:14:02
Erőlködj csak 2018.01.10. 07:39:21
xoxoxo 2018.01.10. 15:50:36
Ha a kacsa nem tud úszni és belefullad a vízbe, nem a víz a hülye.
szmoker (Homo Trollicus) 2018.01.11. 09:03:21
Miután otthagytuk a Telenort mert egy nagy kupac szar, és függetleníteni akartam, nem segítettek, sőt olyan pofátlanul viselkedtek hogy majdnem a fejéhez vágtam a telefont.
Soha többé Telenor, szutyok tróger banda.
Mocsár 2018.02.12. 01:56:30
Ja, hogy újra/sajátra nem telik, de neten tudjuk verni a nyálunkat. Nincs több kérdésem.
CID 2018.02.12. 09:40:03