Tékozló Homár

Súlyos lehúzás megy a Wizz Air nevében a budapesti repülőtéren

2018.04.20. 09:47 | Homár Hilda | komment

grumpycatcomplain_jpg_838x0_q80.jpg

Az online check-in, vagyis a repülőjegyek utazást megelőző netes érvényesítése korunk egyik óriási vívmánya. Létezése előtt a beszállókártya megszerzéséért folytatott kilátástalan és idegörlő sorbanállás ugyanis ritka jól meg tudott ágyazni egy idegbajos családi nyaralásnak, plusz irtó nagy terhet rótt a repülőtársaságokra és repterekre. Igazi win-win tehát az online check-in, és teljesen érthető, hogy a reptéri becsekkolás fizetőssé tételével is efelé terelik az utasokat.

Ettől még nyilván van olyan, akinek nincs ideje/alkalma/lehetősége/kedve ezt megtenni - nekik marad a reptéri becsekkolás. Meg az idegeskedés. Olvasónk, Tomcat vérnyomását például a Ferihegyen a repülőgépek földi kiszolgálását végző Malév Ground Handling Zrt. arcpirító kezelési költségei és flegma munkatársai tolták az égbe (bocsi). Mondjuk ők könnyen nemtörődömök, ha az utasok úgyis a Wizz Airt szidják. Meg is kérdezzük, ők mit szólnak ehhez.

Súlyos lehúzás megy a Wizz Air nevében a budapesti repülőtéren

A Wizz Air mai járatára váltottam repülőjegyet pár órával az indulás előtt, az utolsó pillanatban és már nem volt lehetőségem kinyomtatni a beszállókártyát, a rohanás hevében eszembe sem jutott a mobil check-in, így kénytelen voltam a reptéri pultnál becsekkolni. A pultban ülő alkalmazott pökhendi stílusban oktatott ki arról, hogy  fizetnem kell azért, hogy a beszállókártyámat megkaphassam, mert elmulasztottam megcsinálni az internetes utasfelvételt. Ezt kioktatás nélkül is tudtam volna, de az utolsó pillanatban derült ki, hogy utaznom kell, a nagy rohanásban egy barátságos mosollyal is elégedett lettem volna, de a kioktatás jutott. 

Elirányítottak egy Wizz Air feliratú pulthoz, ahol olyan flegma és már-már megalázó stílusban beszéltek velem, amelyhez képest a checkin pultban ülő munkatárs patent udvariasnak számított. A stílus miatti sokkból a z anyagiak józanítottak ki: Közölték velem, hogy a 13.500 Forintot vagy 45 Euró összeget kell fizetnem a repülőtéri utasfelvételért. Miközben a nyugtát írták, egy rágugliztam a szabályzatra és egyből megtaláltam a Wizz Air hivatalos árlistáját, ahol a repülőtéri utasfelvétel díja 30 Eurónak van feltüntetve. Ezt jeleztem is, amire az volt a válasz, hogy

Nekünk is meg kell élni valamiből, ez a mi kezelési költségünk!

Szóvá tettem továbbá, hogy egy másik repülőtéren csak 5 euró volt a kezelési költség,  míg a budapesti 15 eurós díj és jó lenne, ha egységes árazást alkalmazna a Wizz Air. 

Mi nem a Wizz Air vagyunk, ezen a repülőtéren pedig mi így szabjuk meg az árakat.

- hangzott a válasz, ami után feleslegesnek tartottam minden további vitát. Nyilvánvaló volt, hogy visszaélnek a feledékeny vagy a siető utas kiszolgáltatott helyzetével.

Hazaérkezésem után utánajártam a dolognak és kiderült: a  kirívóan magas 15 eurós kezelési költséggel a Wizz alvállalkozója, a budapesti földi kiszolgáló cég vágja meg az utast. A reptéri check-inért tehát kétszer fizetünk: egyszer a Wizz-nek, egyszer pedig a Malév GH nevű földi kiszolgáló cégnek, amelyik háromszor annyit számláz a szolgáltatásért, mint a többi európai reptéren szokás. (A pofátlanságot elkövető cég, az Malév GH egyébként állami cég.) 

Miközben kifizettem a beszállókártya miatti büntetést ajánlották, hogy vegyek úgynevezett gyorsítósáv szolgáltatást is, amivel soron kívül átmehetek a mágneskapus ellenőrzésen. Mivel siettem, megvettem 3000 forintért. Útban az ellenőrzés felé észrevettem, hogy a Malév GH ugyanazt a gyorsítósáv szolgáltatást adta el nekem háromezerért, amit a repülőtéri automatákban 5 Euróért vagy 1.500 Forintért lehet megvásárolni… Mondhatnám, hogy WizzAir szalaggal átkötve már a duplájába kerül a gyorsítósáv. 

"Ezen a repülőtéren pedig mi így szabjuk meg az árakat " - A stílus és a lehúzás mellett azért írom meg nektek, hogy minél többen tudják: Budapesten a Wizz Air 30 eurós checkin díja 45 Euró lesz, mire elkészül a beszállókártya. A feledékenységnek és a sietségnek drágán megkérik az árát, de megtehetik azt is, hogy kétszeres áron adnak el egy olyan szolgáltatást, amit a Wizz Air pulttól pár méterre lévő repülőtéri automatából fele annyiért meg lehet venni.

Szerintem ez a durva lehúzás nincsen rendben egy európai nemzetközi repülőtéren. Kíváncsi vagyok, hogy a Wizz Air tud-e az 50%-os kezelési költségről és az ő egyetértésükkel, vagy a nélkül zajlik a rengeteg utast megkárosító gyakorlat.

img_5006.PNG

Ennál a pultnál fizettem, és a markáns Wizz Air megjelenés miatt hittem azt, hogy a Wizz Air-nél fizetek. Később rájöttem, hogy valójában az ő nevül alatt fut egy alvállalkozó, de tényleg nagyon megtévesztő.

Üdvözlettel:

"Tomcat"

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eatsleepbasketballrepeat 2018.04.20. 10:44:24

A bunkóság engem is nagyon tud dühíteni. Posztolót okolni sem szoktam, de el nem tudom képzelni, mi lehet az a "rohanás", amikor nem csinálom meg telefonon 2 perc alatt az online checkint, hanem végigállom a sort, majd a bunkókkal vesződöm 2 különböző pultnál is...(Ráadásul pont Bp-en, ahol tökéletesen megy a beszállás mobil app-pal, mert ez nem mindenhol van így.)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.04.20. 10:50:02

@eatsleepbasketballrepeat: Igen, ez nekem is furcsa volt, mert ha taxival/busszal megy, akkor adott rá az idő, de akár a parkolótól befelé sétálva is meg lehet csinálni. (Gondolom hivatalos út, automatikusan bekapcsol az "úgyis a cég fizeti" állapot. :-) )

Kamikaze Pilot01 2018.04.20. 10:54:47

Ugyanez megtörtént velem is. Alapvetően hibás vagyok, hogy szartam megcsinalni pedig nem siettem de nekem is le rántották egy hónapja. De én ugyanezért 50 júrót fizettem abban a Wizzeres pultban. És az alkalmazott valóban paraszt volt. Nagyon durva, hogy ezt meg merik tenni a “kirakatban”.

eatsleepbasketballrepeat 2018.04.20. 10:57:44

@Csokis: Hát ez az...Már csak a sorban állva is van pár percem véggigondolni lépést...

Kamikaze Pilot01 2018.04.20. 10:58:38

@eatsleepbasketballrepeat: utazás előtt három órán belül már nem lehet, ez a baj.

eatsleepbasketballrepeat 2018.04.20. 10:58:51

@Kamikaze Pilot01: Szerintem azért merik megtenni, mert mindig lesz utasuk bőven. Legalábbis én biztos, amikor kb. gombokért utazom. :-)

eatsleepbasketballrepeat 2018.04.20. 10:59:56

@Kamikaze Pilot01: Ez most eszembe sem jutott, pedig sokat utazom. Csak fel sem merül az utolsó pillanat.

Darth Revan 2018.04.20. 11:01:53

nem hiszem, hogy jogosa tesznek ra barmilyen extra dijat a wizzair altal megszabott dijra.

ha a wizzair 30 eurot ir a honlapjan, akkor annyit kellett volna kerni az ugyfeltol. ez ugyanolyan lehuzas, mint a vaci utcaban 200 ezerert mert palinka. feljelenteni oket a picsaba.

Zirowe 2018.04.20. 11:04:46

De ha olyan ügyesen kezeli a mobilját..
1. miért nem nézte meg mennyi az elsőbbségi ára előbb?!
2. akadékoskodás helyett, miért nem checkolt be mobilon?!

Mindennek annyi az ára, amennyit fizetnek érte.

eatsleepbasketballrepeat 2018.04.20. 11:06:52

@Darth Revan:
Wizz honlapon ezt látom:
"Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben a lenti szolgáltatások valamelyikét a repülőtéren vásárolja meg, a lent látható szolgáltatási díjakon felül még a földi kiszolgáló cég is felszámíthat további díjat."

wizzair.com/hu-hu/informaciok-es-szolgaltatasok/arak-es-kedvezmenyek/szolgaltatasok-es-dijak#/

Darth Revan 2018.04.20. 11:07:44

Evekkel ezelott, amikor eloszor hasznaltam a mobil checkint, valamit elrontottam, es az app nem jelenitette meg a beszallokartyat.

a repteren bealltam a ryanair pulthoz, felkeszultem egy 50 euros dijra, de nagy meglepetesmre azt mondtak, hogy latjak, hogy becsekkoltam online es ingyen kinyomtattak a beszallokartyat :)

pedig azert a ryanair se kutya, ha utas lehuzasrol van szo...

Kamikaze Pilot01 2018.04.20. 11:07:56

@Zirowe: mert utazás előtt három órán belül már nem lehet. Sokan járnak így, én is. De a poszter problémája nem az, hogy fizetnie kellett, hanem hogy Budapesten lehuzas megy. Nem normális, hogy a soron kívül ellenőrzés díját is kettes szorzóval adják. Éhes banda.

eatsleepbasketballrepeat 2018.04.20. 11:08:35

@Darth Revan: Nekünk is volt hibás beszállókártyánk (Wizz), ingyen segítettek.

Darth Revan 2018.04.20. 11:10:28

@Zirowe:

2) ket oraval az indulas elott lezarul a mobil/internet check in, csak a repteren tudsz fizetes elleneben

eatsleepbasketballrepeat 2018.04.20. 11:10:29

@Kamikaze Pilot01: Feljebb linkeltem, hogy a Wizz oldalon is fent van, hogy földi kiszolgáló cég is felszámíthat díjakat.

eatsleepbasketballrepeat 2018.04.20. 11:13:28

@Darth Revan: Tőlem nyugodtan nyalhat... :-)
Itt arról van szó, hogy maga a panasz nem jogos. Attól, hogy sietségében nem olvasta el a feltételeket, ez még előre tisztáva volt. Ha sürgősen kellett mennie, akkor annak ez volt az ára.
Szerintem inkább a bunkó személyzet tegye azt, amit Wizznek ajánlottál. :-)

Kamikaze Pilot01 2018.04.20. 11:13:36

@eatsleepbasketballrepeat: azzal nincs baj de ha máshol csak 5€, akkor itt Budapesten miért 15€? Ez színtiszta lehuzas, mint az hogy az automatából megvehető 5€ áru gyorsító szolgáltatást 10€-ért adják. Nem védeni akarok a posztert de ebben igaza van.

eatsleepbasketballrepeat 2018.04.20. 11:16:08

@Kamikaze Pilot01: Igen, lehúzás. De ez egy vélemény, és ennyi, nem fogyasztóvédelmi eset. Megteheti, hogy úgy áraz, ahogy akar. Mi meg megtehetjük, hogy másik szolgáltatót választunk. Pl. egy nem fapados járatot, aki ingyen fog becsekkolni, csak a jegyár lesz 5x-ös.

Zirowe 2018.04.20. 11:17:02

@Darth Revan: ahogy írták feljebb, check-in is korábbi+mire kiér a reptérre, lett volna bőven idő..

eatsleepbasketballrepeat 2018.04.20. 11:19:44

@Zirowe: Jó, feltételezzük, hogy a reptéren ülve kapta a hírt, hogy a 2 óra múlva induló járattal kell mennie, és így tényleg nem volt lehetősége az online checkinre...
Viszont innentől egyetlen jogos panasza lehet: a tapló kiszolgálás.
Mert amit fizetett, az fent van a honlapon, hogy mire számíthat.
(Az meg csak magánvélemény, hogy lehúzás, vagy üzleti modell...)

eatsleepbasketballrepeat 2018.04.20. 11:24:09

A jegyár azért tud olyan alacsony lenni, mert minden másért kőkemény lehúzás megy, viszont ezért az alapárért már el lehet jutni oda, ahova a jegy szól...
Ha sürgős, ha nagy batyu kell, kényelmes lábhely, választott hely, akkor az sokba kerül - nevezhetjük lehúzásnak is...

ekat 2018.04.20. 11:29:21

Hát olyan majdnem két hete meg semmilyen lehetőség nem volt online becsekkolt utasoknak bárhova külön menni, két pult működött több - nem fapados - légitársaság utasainak, kilométeres sorral, ahova ugyanúgy be kellett állni boarding pass-szal is... Ilyet is csak itthon tapasztaltam még.

Kamikaze Pilot01 2018.04.20. 11:29:29

kerred@eatsleepbasketballrepeat: a honlapon az van, hogy a “földi kiszolgáló cég is felszámíthat további díjat..”. Ezek szerint mindegy, hogy mennyit? Lehetne plusz 50€ is? A másik repülőtéri partner nem ennyire éhes, ott csak 2€? Nem kóser. És aki siet annak dupla áron adják el a soron kívüli szolgálatást? Szerintem ez az utas helyzetének kurvara nem fair kihasználása.

Darth Revan 2018.04.20. 11:36:21

@eatsleepbasketballrepeat:

Az valo igaz, hogy a posztolo nem olvasta el figyelmesen a felteteleket (en meg csak a posztolo levele alapjan itam az hozzaszolasom).

viszont az nem koser, ahogy a wizzair eljar. ebbol a szempontbol igenis van fogyasztovedelmi problema: tehat az ar 30 euro plusz a joisten tudja meg mennyi. ez nem koser, nem atlathato. mindig a vegosszegnek kell ott alni, mar az se koser, ha valamit ugy irnak ki, hogy + AFA, holott az afa osszeget ki tudod szamolni, a magyar cegek penzehseget még megsaccolni se tudod.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.04.20. 11:47:54

@ekat: És ez nyáron csak rosszabb lesz. Ferihegy kicsi, kevés a check-in pult, látszik a 2B-n is, milyen bénán lehetett csak bővíteni. Külön baggage drop off meg azért nincs, mert arra sincs hely. Majd, ha lesz C terminál... egyszer... valamikor... talán...

eatsleepbasketballrepeat 2018.04.20. 11:51:17

@Darth Revan: Szerintem ez a GVH-nál érne meg egy panaszt.

ptspts 2018.04.20. 12:02:02

Ha a reptéren, egy pultnál vette a jegyet 2 órával az indulás előtt, akkor jófejségből az eladó becsekkolhatta volna ingyen.

zuhanorepulesss 2018.04.20. 12:10:54

Az, hogy mennyi díjat számít fel, az a cég dolga.
Bármekkora is a feszültség az utazóban vagy a háborgás foka a díjakkal szemben, olyan embert kell odaültetni, aki akarja/tudja ezt kezelni.
Szerintem azzal, ha valaki béna/elfelejti/nemtörődöm, s ezt jelzik neki a díjfizetéssel együtt, nem tud tenni semmit a poszt toló. Morog, pofákat vág, de kifizeti.
Ha ezt olyan stílusban tolják, ahogy leírta, én már ki lennék tiltva a reptérről vagy még mindig a a hűvös padlón hasalnék 4 securityssel a hátamon, pedig heteró vagyok.

eatsleepbasketballrepeat 2018.04.20. 12:17:20

@ptspts: Ha jól értelmezem, akkor nem ott vette, mert akkor talán nem küldözték volna pultról pultra, hanem ott helyben megvágják a plusz összeggel is.

movhu 2018.04.20. 12:21:59

Más országokban már a vasúttársaság is díjat számít fel, ha neked az kényelmes, hogy automata helyet a humán erőforrástól vásárolod a jegyed. Ez egy ilyen világ.

Azt meg régóta tudjuk, hogy a világ tetszőleges légitársaságához csak úgy beesve, hogy azonnal kell a jegy nem feltétlenül lesz olcsó a móka.

movhu 2018.04.20. 12:26:49

@Zirowe:

Megnézten, a Wizzair oldalán nem is tudok olyan repülőre jegyet venni online, ami kevesebb, mint 3 óra múlva indul, azaz az online checkin lezárása után.

Az online vásárlás után meg 1 gomb a online checkin ugyanott

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.04.20. 12:42:15

@csomagos: Ja, hát azóta tart, amióta Szily leadta a Homárt. Hozzá képest még Jackyll is elég béna volt, maga a Homár meg egyre kevésbé áll bele dolgokba.

0rdas 2018.04.20. 13:01:37

Ez a posztoló Tomcat, "az" a Tomcat? A biciklitolaj lefülelő póló árus? :)

ekat 2018.04.20. 13:14:03

@Csokis: Hát mi csak azt láttuk, hogy a pultoknak egy töredéke 'üzemelt' csak. Talán egy volt még nyitva, külön kis rövid sorral egy az első kettőnél nem felsorolt légitársaságnak. A mi kettőnkhöz (Lufthansa, + 2-3 másik légitársaság) álló sor meg már nem fért el hosszában a csarnokban....

vwxyz 2018.04.20. 13:32:20

Magyar adófizetők pénzéből a magyar fogyasztóknak, a magyar politikusok kénye-kedve szerint.
Nem kellene közpénzből lélegeztetőgépen tartani az ótvar Malév GH-t.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.20. 13:34:20

@Darth Revan: igen végül is lehetne egy táblázat ott, az összes wizz-el elérhető célpont mindenféle díjaival, amit változtatgatnak is, ha az adott reptér módosít....

lobster thermidor 2018.04.20. 14:25:37

10 napja indultam a 2b -ről, nem fapadossal, hanem az egyik prémiumnak csúfolt légitársasággal. Ami azindulàsi oldalon van, az egyszerűen röhej. Az egyik tàrsaságot a Celebi, a másikat ez a MGH, a harmadikat megy egy ki tudja milyen cég szolgàl ki a sufninak sem nevezhető check in résznél. Inkább elutazok Zágrábba, vagy Bécsbe, mert azokon a reptereken ezerszer kultúráltabb at utaskiszolgálás.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.04.20. 14:44:16

@ekat: A 2+3 másik az az Austrian, az SN, meg még pár egyéb, LH tulajdonú légitársaság lehetett. Ott valószínűleg ennyi pult lett "lekérve", mert az LH és/vagy a Celebi úgy ítélte meg, hogy ennyi is elég lesz. Esetleg kért volna többet, de a check-in teljes időtartamára nem kapták volna meg, mert más jött oda. (Mivel rengeteg járatuk van, a Lufinak van olyan pultja, ami 04:00-22:00-ig nyitva van, aztán ahhot kérnek még szükség szerint. Csak hát ez nagyon nem a gyere cipó kategória, durván tervezik ezeket a reptéren, aztán egy-egy késés, törlés, vagy sztrájk mindent borít.)
Egyébként pont a germánoknál jellemző, hogy nagyon fegyelmezettek, mindenki kinyomtatott, vagy mobil beszkártyával érkezik, esetleg a reptéri kioszknál kinyomja, és tényleg csak a csomagfeladás marad, már ha van. Csak mindig ki lehet fogni egy peches szériát valami fél repülőt betöltő csoporttal, ahol a kosaras kiskutyától a tolószékes néniig bármi lehet.

Dezsike 2018.04.20. 15:09:04

@movhu: A MÁV is ilyen, csak fordítva, az automata kedvezményt ad, nem a humán pénztár dob rá büntit. De akkor se kell humán pénztár ha sietsz, telóval a vonaton ülve is meg lehet venni a jegyet, annyi a lényeg, hogy a vonat menetrend szerinti indulása előtt a kosárba kell rakni.

Darth Revan 2018.04.20. 15:32:51

@onlajnok:

barcsak mar a 21-ik szazad lenne es kitalaltak volna az internetet!
oh, wait...

ne legyen mar megoldhatatlan feladat par szamot beutni a rendszerbe

a masik pedig: a ryanairnek fixen annyit kell fizetni amennyi a honlapon van. ok hogy csinaljak?!

Kulics 2018.04.20. 15:57:28

Elkezdeni vitatkozin az árszabás miatt a pultban a droiddal= öntökönszúrás.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.20. 15:58:18

@Darth Revan: az, hogy a Ryannél hogy van, szerintem tök irreleváns. Ezt meg nem mondd már, hogy ha a Wizzair-nél ki lenne írva, hogy 30+15 euró, akkor Tomcat arcrezzenés nélkül kifizetné...vagy ha igen, akkor azt hiszem itt az a legkisebb baj, hogy mennyibe kerül.

dr. mesterséges színezék 2018.04.20. 16:33:36

@ekat: Repülőgépből előbb lehet veszély esetén kimenekülni, mint nyáron a 2B csekkinből.

A biztos utas 2018.04.20. 18:08:11

@slowMotion: Azt hittem, orulunk, hogy legalabb ennyi megmaradt a MALEV-bol :D

Anna Kiraly 2018.04.20. 18:24:34

Mar leirtak... ha van idod sorba allni akkor van idod becsekkolni is online. Buszon, taxiban, akarhol. Nem akkor vetted a jegyet amikor az online checkin mar lezart, mert akkor mar nem lehet.
Kellett egy plusz poggyasz, ott alltam a sorban swissnel mondtak hogy mennyi lesz. Elovettem a telefonom, vettem egy poggyaszt fele annyiert.
Nem kell szarrago fapadossal repulni csak ha elet-halal van. Akkor az egyszer meg kibirod.

Darth Revan 2018.04.20. 18:31:55

@onlajnok:
Nagyon is nem mindegy, hogy a másik utasszopató légitársaság képes megoldani, hogy a honlapján az az ár szerepel, amit fizetned kell.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.20. 18:35:05

@Darth Revan: miért? Ha az egyik étterem kiírja, hogy az elviteles kaja árához, hogy x+áfa, a másik meg azt hogy x+y%, akkor melyiknek van igaza? Ez első akkor félretájékoztat, ne adj isten át akar verni?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.20. 18:37:38

@Darth Revan: arról nem is beszélve, hogy mi a különbség ha tudja előre? Semmi, mert így se úgy se checkolt be, vagy ha mégis lett volna ideje ott, mi akadályozta meg, hogy megkérdezze mennyibe fog kerülni?

staropramen 2018.04.20. 20:05:37

@Csokis:
Úgy tűnik te régi homáros vagy.A segítséged kérem.
Egy társaságban szóba került az a kommentelő aki mindig a "románok ellopták a lovainkat" fordulatot használta, de nem jut eszünkbe a neve-ami nagy szégyen.
Ha netán emléxel a névre segíts.

Etniez 2018.04.20. 20:36:30

@Zirowe: Mennyit adnál egy üveg vízért a sivatagban?

Lord Redund_ 2018.04.20. 21:08:18

@staropramen: azért te se ma kezdted, már 10 éve is volt egy ilyen nick.
Üdv, EÖ

staropramen 2018.04.20. 21:14:29

@Csokis:
Kösz meg lett.
Lókupec volt a nickje.

staropramen 2018.04.20. 21:16:59

@Lord Redund_:
Hogy feltörtél Egyéves Önkéntes!
Már lord vagy. Bravo, gratulálok!

Lord Redund_ 2018.04.20. 22:23:17

@staropramen: az ok sokkal prózaibb, az EÖ-t kibaszták a fb-ról, új nick után kellett néznem :)
De tényleg lókupec volt az, én sem emlékeztem.

Facelessbook · www.dont.think.so 2018.04.20. 22:56:58

Es, ha a posztolo megtudja, hogy a 3000Ft-os gyorsitosav helyett csak ingyen at kell setalni az A oldalra, es ott atmenni a szekun, akkor szerintem meg agyergorcsot is kap.

Sarah Jones 2018.04.21. 04:13:56

Nalam Liverpool-Bp jaraton check-in utan, a gepfelszallas elotti ellenorzesnel kozoltek a kezipoggyaszt, h a kettot rakjam egybe es mivel nem fert el egy csomagban igy levagtak 56 fontra, majd kuldtek egy szamlat emailen 48 fontrol. Hova tunt a maradek 8 font? Inkorrekt megoldas. De amikor a geptol 100 meterre vagyok persze, h fizetek, mert utazni akarok.

Bombaló 2018.04.21. 06:59:20

Írjak posztot arról, hogy a régióban nálunk kiemelkedően magas az éves autópálya díj? Vagy a horvát lehúzáson dühöngjünk?

Darth Revan 2018.04.21. 07:10:29

@onlajnok:

csak hogy megertsd:
1) felmesz a ryanair honlapjara azt irja 30 euro a repteri checkin. elmesz a repterre, es odaadod az elokeszitett 30 eurodat. draga, de elore tudod, hogy mennyit kell fizetned
2) megnezed a wizzair honlapjat is, azt irja 30 euro + barmekkora osszeg, amit majd csak akkor tudsz meg, ha a repteren szembesulsz vele. lehet + 50 cent vagy + 200 euro, never know

az a baj, hogy az emberek kepesek ez utobbi magatartast vedeni. nem, ez elfogadhattalan.

nem azzal van a baj, ha egy legitarsasag mindenert kulon dijat szamit fel, hanem ha ezt nem atlathatoan teszi, ha vannak rejtett koltsegek, ami miatt nem tudod osszehasonlitani, az arakat mas tarsasagokkal.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.21. 07:29:32

@Darth Revan: egyrészt nem a légitársaság számolja fel, úgyhogy az utolsó bekezdésed tökre lényegtelen. Arról nem is beszélve, hogy ezt az opciót nem veszed figyelembe a választáskor, mert nem a normális ügymenet része.

Az, hogy előre tudod nyilván jó, de ha nem tudod, akkor is kifizeted, mert repülni akarsz, ergo mindegy hogy tudod-e vagy nem. Ha 200 euró lenne, amennyi amúgy nyilván nem lesz, akkor te azt mondod ott, hogy baszki, hát ennyit nem ér az egész, inkább itthon maradok? Sőt ha ezt ne adj isten még otthon megtudod, akkor ki se mész?

Tronolok 2018.04.21. 08:10:12

@onlajnok: ez azert kezd eleg trollkodo vedekezesnek/tamadasnak tunni. En magam igyekszem mindent online intezni, de azert ne nevezzuk mar a repteri check-int abnormalisnak, es kezeljuk kirivo bunteteskent (evtizedeken keresztul igy mukodott ez)
Na de ettol fuggetlenul, ha ez is az irany, az a dijaknak, ‘buntetesnek’ barhogy os nevezed nyilvanosnak kell lenni. Ha utolso pillanatban felugrasz egy buszra mert el kell erned vmit, merlegeled hogy fontos-e odaerned annyira mint a potencialis 8-10 ezres buntetes.. lehet jonni erkolccsel stb de minden rendszer igy mukodik; nem mondhatja az ellenor hogy ez most 10ezer, 100ezer vagy 2ev kenyszermunka..
a fenti eset kapcsan en utbem a wizzairt, ha nincs semmi vonatkozo kisbetus a 30eur dij kapcsan feltuntetve

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.21. 08:18:15

@Tronolok: nem tudom, hogy miért számít az most, hogy évtizedeken át hogy működött valami. Amióta a fapadosok megjelentek, azóta náluk a reptéri bejelentkezés egy feláras szolgáltatás, és mint olyan, nem a normális ügymenet része, hisz pont a fapados olcsóság veszik el általa. Évtizedekig szekérrel jártak az emberek, ma meg már nem igazán tekintjük normálisnak, változik a világ.

A buszt ne hasonlítsuk már a repülőhöz, se árban, se járatsűrűségben, se semmilyen módon. Távolsági buszra nem tudsz felugrani csak úgy jegy nélkül, a BKV járat meg jön 5 perc múlva másik. És szerintem nyugodtan kérdezz meg 10 ember, hogy hány tudja mennyi a büntetés a BKV buszon (lásd, te sem tudod, mert alap esetben 16 ezer).

Nem tudod ütni, mert nem csak hogy kis betűkkel, de egész nagyokkal oda van írva, hogy a reptér díjat számol fel a 30 eurón felül. Nem ők, hanem a reptér. De itt szó sem volt arról, hogy az utas abban a hiszemben volt, hogy csak 30-at kell fizetni és emiatt utazott, ha tudta volna hogy 45 akkor nem utazott volna.

Biyadhoo 2018.04.21. 08:19:08

A handling cégek leggusztustalanabbika egyébként a MGH. Még egy csomó régi maléves dolgozik ott, csak nem értik meg, hogy az az idő már elmúlt, akikor az utas tudott választani a Malév és a Malév között. Ma verseny van. @Tronolok: Teljesen jogos sztem. Ezek a cégek pont azért tudnak olcsók lenni, mert gyakorlatilag alig foglalkoztatnak embert egy legacyhoz képest.

Darth Revan 2018.04.21. 10:15:55

@onlajnok:

Nem a legitarsasag szamolja fel. Na es?! Ez mire mentseg?
A vegosszegnek kell szerepelni, nem egy kb osszegnek.

Elmesz bevasarolni, veszel egy zsomlet, ki van irva: 25 Ft, a penztaros elker 225 Ft-ot, a 200-at nem az uzlet szamolja fel, hanem a penztaros, ez is okes?

Amugy meg teljesen a normal ugymenet resze a repteri checkin, attol fuggetlenul, hogy a legitarsasagok megprobalnak mindenkit ravenni az online/mobil checkinre.

Nem ertem, hogy miert nem tudod felfogni, hogy mire jo az atlathato arazas.

Ha azt latom, hogy a X legitarsasagnal az alapjegy 500 ft, az Y-nal ugyanakkor meg 600, akkor az X-szel utazik az ember. Azutan a repteren kiderul, hogy az az 500 igazabol 850 mert meg a vannak rejtett koltsegek is, akkor bizony mar keso meggondolni magad es szivod a fogad, hogy a 600 forintos jegyet kellett volna megvenni.

na, ezert nem mindegy

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.21. 10:22:02

@Darth Revan: itt a pénztárnál nem a végösszeget mondták? Mert szerintem igen. Egyébként mondtam példát korábban is, ahol pont az a helyzet mint itt. Megnézel egy éttermet, ahol ki van írva a kaja ára. Odamész, kérsz kaját elvitelre és csodák csodájára, nem annyit kell fizetni, mint a neten van. Szóval ez nem példa nélküli.

Nem tudom miért akarod mindenképpen eladni azt, hogy ez légitársaság választást befolyásoló tényező. 1000 utasból 990 nem is találkozik ezzel a költséggel, nem kötelező megfizetni. Ha valamire a vásárlás során többször is felhívják a figyelmed, hogy extra költséggel jár, a vásárlók 99%-ra nem vonatkozik, akkor az bárhogy is erősködsz, nem a normál ügymenet része.

2018.04.21. 10:46:12

Olyan sok ilyen hozzászólás érkezik a repülőtéri problémákról, hogy úgy döntöttem magángépet veszek és azzal fogok repülni.

Darth Revan 2018.04.21. 11:38:57

@onlajnok:

Az ettermes peldad marcsak azert is rossz, mert ket kuklonbozo szolgaltatst hasonlitasz ossze: elvitel/kiszallitas/helyben fogyasztas az 3 kulonfele szolgaltatas, amit feltuntetnek az arlistaban.

a wizzairnel nincs teljes arlista, ez a problema.

az ertetlenkedesed meg vagy trollkodas vagy mely sotetseg. ha 1000-bol 10 utasnak fontos informacio, akkor az fontos informacio.

gondolom raadasul nemcsak a beszallokartya kinyomtatasra tesznek extra koltseget, hanem a nem elore megvaltott feladott pogyaszert is szamitanak fel extrat, a wizzaires dijon felul.

tehat hiaba probalod elbagatelizalni, igenis fontos, hogy vilagos, atlathato arazas legyen kint a honlapon.

milyen fogyaszto az olyan, aki szerint ezt nem igy kell?!

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.21. 11:48:50

@Darth Revan: Nem nincs és direkt nem kiszállítást írtam, hanem amikor bemész és elvitelre kérsz. Pont az áfa különbözősége miatt van különböző ár (már ahol nem nyelik be) és nem, ez nincs feltüntetve külön ár.

Nem azt mondtam, hogy nem fontos információ, hanem hogy nem a normál ügymenet része. Az információ rendelkezésre áll, csak meg kell kérdezni, ahogy a honlapon írják is.

Az megint nem érdekes, hogy te mit gondolsz mire számolnak fel külön díjat és mire nem, de egyébként a honlapon levő lista minden elemére vonatkozik az extra díj felszámításának lehetősége. De megint csak rágjuk a gittet, indíts pert vagy bánom is én, mert velem hiába vitázol itt attól nem lesz kiírva. Én el tudom fogadni, hogy így van, te meg nem és ezért leállsz velem vitatkozni, hogy én se fogadjam el. Még ha meg is tudnál győzni, akkor sem fog egy csettintésre a gyakorlat megváltozni.

juhaszvik 2018.04.21. 12:45:27

repülőtéri mókák, egyik kedvenc témám.

csak ötletem van, hogy miért ilyen sok a panasz a légi utazással kapcsolatban. gondolom köze lehet ahhoz, hogy a fapados cégek ott próbálnak plusz pénzt kisajtolni, ahol csak tudnak, és ha valaki először találkozik az adott cég legújabb lehúzós technikájával, akkor ott gyakran kiborul a bili, hol jogosan, hol kevésbé.
két dolog tovább rontja a helyzetet:
1. a cégek folyamatosan "fejlődnek", vagyis találnak ki újabb és újabb genyóságokat, fenntartva ezzel az egyébként számukra sem megfelelő állapotot.
2. a légi közlekedés azért még sem egy mekis sültkrumpli, amit véletlenül kifelejtenek a csomagból. ha lemaradsz a gépedről, akkor oda az üdülés, céges konferencia, "a Portugáliában élő második családod" (honnan az idézet?) stb., ami sokkal idegesebbé teszi az embereket.
amit meg kell értenie mindenkinek, hogy onnantól kezdve, hogy beléptek a reptérre*, már mindenki, aki körülötte forgolódik, az az ő pénzére játszik. pl. a reptér üzemeltetése simán megtehetné, hogy kitesz egy terminált, ahol ki lehet nyomtatni emberi áron a beszállókártyákat, de mivel más csatornákon neki ebből pénze van, ezért nem fog rá sort keríteni.
* - jut eszembe: utazott már más is a 100E busszal? tényleg 900ft a jegy, vagy csak engem vágott át egy szélhámos?

a poszthoz: nekem ez már ott homályos, hogy akkor most becsekkolt online vagy nem?
"már nem volt lehetőségem kinyomtatni a beszállókártyát, a rohanás hevében eszembe sem jutott a mobil check-in"
csak a nyomtatás maradt csak el, vagy az egész procedúra?
továbbá azt sem értem, hogy ha már eljutott a jegyvásárlásig, akkor miért nem csekkolt be.
nem mondom, hogy ezekre nincs ésszerű válasz, csak valahogy lyukas a történet.

adrfst 2018.04.21. 13:47:08

@eatsleepbasketballrepeat: Rám pedig egyszer ingyen rámmosolygott egy wizair-es utaskísérő. Remélem, nem vonták le a fizetéséből...

Biyadhoo 2018.04.21. 16:26:40

@adrfst: AZért legyünk őszinték. Velük nincs gond. Legalábbis velünk mindig, mindenki jó fej. Talán, mert ellentétben a sok magyar paraszttal, a vélt vagy valós sérelmünket nem rajtuk akarjuk megtorolni.....

Facelessbook · www.dont.think.so 2018.04.21. 17:52:10

@juhaszvik1: Tenyleg 900Ft a jegy a 100E-re, ugyhogy (ezzel) nem vagtak at. Sima jeggyel nem is veheto igenybe, csak a "repuloteri vonaljegy"-gyel hasznalhato.

adrfst 2018.04.21. 20:24:36

@Biyadhoo: A légikísérők szerintem is rendben vannak, csak a Wizair lehúzós hozzáállására próbáltam rávilágítani. Én komolyan csodálkozom azon, hogy a légiközlekedésben, ahol minden szir-szar szabályozva van, hogyan működhet egy ilyen cég?

Darth Revan 2018.04.23. 01:13:23

@onlajnok:
Emlékszem amikor az emberek védték azt a gyakorlatot, hogy a légitársaság 1 forintért reklámozta a repjegyet, mondván a reptéri illeték nem része a jegyárnak, mert azt nem a légitársaság számolja fel...

pengusz 2018.04.23. 20:13:42

Be kell vallanom, én 41 éves létemre 1 hónapja utaztam először repülővel.
Wizzairrel utaztunk, és semmi fennakadás nem volt. Illetve visszafelé Brüsszelből egy kedves útitársunk miatt kellett fél órát várni, mert részegen nekiállt emberkedni a check-in pultnál, és nem engedték felszállni :) Szóval aki okoskodni akar, az könnyen pórul járhat.

movhu 2018.04.25. 11:50:29

@Darth Revan: Ez tök más, ugyanis a reptéri illeték megfizetése nélkül nem utazhatsz, a reptéri checkin meg egy opció, nem pedig kötelező elem.

Ennyi erővel a Wizzair-nek legyen kötelező úgy feltüntetni a jegyárat, hogy benne van a reptéri checkin, elsőbbségi beszállás, elsőbbségi biztonsági vizsgálat, legjobb választott hely, 6 db feladott bőrönd és természetesen a transzfer a városközpontba és természetesen szállodai az oda-vissza út között...

Darth Revan 2018.04.25. 15:22:54

@movhu:

veded a vedhetetlen

raadasul teljesen fals ervelessel.

Kentetsu 2018.05.06. 10:26:51

@onlajnok: mindegy, hogy nem a végszolgáltató számolja fel az összeget, ha az ő nevében, az ő arculata alatt, az ő megbízásából értsd alvállalkozójaként- teszi azt.
Ha én építési vállalkozó vagyok, de alvállalkozóval csináltatom mondjuk a tetőt, engem nem mentesít semmi, ha átadáskor derül ki, hogy beázik és már most rohad a tetőszerkezet...

Kentetsu 2018.05.06. 10:28:01

@movhu: nem, ez valóban nem elvárható. De az igen, hogy ha feltünteti az árat, akkor az ugyanaz legyen, mint amit a végén fizetni kell.
süti beállítások módosítása