Tékozló Homár

A két személyiségre hasadt naiv ügyfél vs. T-Com

T-Com/Telefon-előfizetés

2005.07.18. 13:03 | szily | Szólj hozzá!

Alant egy nagyon hosszú, ugyanakkor filozofikus történet olvasható egy mit sem sejtő fogyasztóról, aki vonalas telefont szeretne, de úgy megszívatják, hogy két személyiségre hasad: Editre és Edinára. Igazi szolgáltatási horror, érdemes elolvasni. Minden idők leghosszabb szövege a Homáron.

Velem esett meg a következő sztori, nem csak hallottam, még friss és indulatoktól hemzseg a mondandóm. Én Naiv Ügyfél, mint sokan mások az ügyintézés csapdájába kerültem. Előtörténet: XII. kerület, költözés, nincs telefon. Eddig egyszerűnek tűnik, vezettessünk be egy vonalas telefont, ami a mai digitális világban már nem tűnik túl bonyolult problémának.

Mint afféle tipikus programozó, rögtön az Internetet hívom segítségül. Felkeresem a matav.hu oldalt, ami persze átirányít a T-Com-ra, de végül is mindegy, csak legyen telefon. Találok is egy kitölthető igénylőlapot, hurrá, ügyintézés a székből, kell ennél több? Kitöltöm, szerencsére adott időpontban létezik olyan alapdíjcsomag, amihez nem kötelező telefonkészüléket venni, ezért ezt a konstrukciót választom az ott bejelölhető jelölőnégyzetek közül, mégpedig bázis díjcsomaggal. Még egyszer átolvasom, mint afféle rendes és pedáns ügyfél, hogy mindent helyesen töltöttem-e ki és elküldöm a megrendelést. Hurrá, kész. Megnézem, a T-Com-os személyes adataimat - ott rendesen látszik is, hogy 2005-06-11 Lakossági telefonvonal rendelése. Jó mondom, ha már az adatbázisban benne vagyok, akkor minden rendben. Kapok is rögtön egy e-mailt a megadott címre. De ennyi.... Várok... Napok telnek el, senki nem jelentkezik, senki nem hív, nem ír.... csak Anyám. Eltelik 10 nap. Megint programozói naivitás következik, nagyon jó dolog van ám a T-Com oldalon: lehet chat-elni az ügyfélszolgálattal, hurrá, többször megpróbálom, nem megy. Persze nyilván a böngészöm hibája, úgyhogy ie-t indítok és lőn világosság, így megy. Bejelentkezek, megkérdem, válaszolnak... Nagyon jó... Ekkor ért az első trauma. Röviden annyi, hogy a megrendelésem az ügyfélszolgálatos szavaival élve "elveszett az éterben". Ezt alapból furcsállom, hiszen ha a net-en megjelenik, akkor az benne van valahol egy adatbázisban, de ezt betudom a Matávról T-Com-ra való átállás problémakörébe. Konzekvencia: azt ajánlja, kössek új szerződést, az majd jó lesz. Újra visszatérek az első megoldáshoz, internet újra, form kitölt, most ér az második trauma: már nem lehet telefonkészülék nélkül rendelni, viszont helyette van csili-vili favorit dijcsomag+készülék csak 4990 forintért, mondom ok, legyen ez, bár a készülékre nincs szükségem. Tehát kitölt, választ, leellenőriz, elküld. Szokásos válaszlevél. Még nem nyugodtam meg. Eddig már a múltkor is eljutottam. Eltelik 1 nap, kapok ügyfélszámot az email címemre, hurrá végre, lesz telefonom, eddig a múltkor még nem sikerült eljutnom. Eltelik egy hét, levelem érkezik a T-Comtól, pontosabban egy számla. Most ér a Harmadik trauma: a vezetéknevem stimmel, de a keresztnevem nem. Nézek nagy naiv szemekkel. Hiszen elektronikusan töltöttem ki a megrendelést, hogy veszett el a keresztnevem a T-Com belső rendszerében. Különböző verziók jöhetnek szóba. 1. Vicces programozó írta a rendszert és írt egy replace-t az Edit nevekre, hogy lecserélje Edinára. Ezzel biztosítva a céget a humorérzékéről. 2. Vagy eddig ami valószínűbb, hogy az egyik adatbázisból(amibe az online-form dolgozik) egy másik adatbázisba(amin a számlázás meg az ügyfelek szerződései és egyéb adatai vannak) való adatátvitelhez tartanak egy sereg adatrögzítőt. Ma a modern technika korában, nyilván nem működik semmiféle adatbázisimport. Erre embereket kell alkalmazni. No de mindegy, nem sajnálom tőlük a fizetést és a munkát, hiszen annyi munkanélküli van. Dilemma: vajon fizessem be, vagy tetézzem tovább a problémáim azzal, hogy megpróbálom megváltoztatni a nevemet. Vagy a T-Comnál, vagy a népesség-nyilvántartóban. ( Utólag azt mondom egyszerűbb lett volna ténylegesen nevet változtatnom) Mivel nem akarok egy nem létező személyiségben élni tovább, felhívom az 1212-t, hogy reklamáljak, aki hívta már az tudja, hogy mennyi szöveg és gombnyomogatás után jut az ember valahova is. Sacc/kb 15 percnyi nyomogatás és ügyfélszolgálatosok ide-oda kapcsolgatása után kiderül, hogy most érem meg a Negyedik traumát. Ugyanis nem lehet megváltoztatni a nevet ebben az állapotában a megrendelésnek, hanem javasolják, hogy kössek új szerződést immáron egy T-Pont irodában. Megköszönöm a "segitséget", leteszem. Hát jó, ide is eljutottunk a modern technika korában, fáradjak be egy irodába. Másnap, T-Pont iroda, sorban állás, várakozás, sorra kerülök. Elmondom ismét a problémám, már az is sok időbe telik amíg elmagyarázom, hogy miért nem akarom befizetni azt a bizonyos, nem is az én nevemre szóló számlát. Nem baj, nemsokára vége, nagyon türelmes és kedves vagyok. Itt is az új szerződést javasolják, megkötjük, kitöltöm, nézem a terminál monitorát, nehogy elüssön valamit is az ügyfélszolgálatos, bár már a monitornak sem hiszek, hiszen ki tudja hogy lenn a szerverszobában nem nyomtatják-e ki a terminálról érkező adatokat és viszik át futárral a T-Com székházba, hogy ott ismét egy adatrögzítő bevigye a rendszerbe, immáron talán férfit csinálva belőlem. Szerződést kinyomtatják, aláírom, befizetem az imént már említett 4990 forintot a favorit díjcsomagra és a hozzá tartozó Sinus 100-as telefonkészülékre. (amin majd reményeim szerint azt is megtudhatom végre Meddig vemhes egy teve.)Megtörlöm homlokom, mindent elintéztem már, csak a szerelőt kell megvárnom. Immáron tökéletesen biztos voltam benne hogy kálváriám véget ért. Én Naiv. Másnap telefonál a szerelő, időpontot egyeztetünk, hurrá. Egyre boldogabb vagyok, kijön, beszereli és vége, lassan annyira örülök egy telefonnak, mint 3 hónap fogyókúra után egy dobostortának. Pár nap eltelik, szerelő megjön. Ötödik trauma: Két vonalat akar bekötni, egyet az Edina keresztnevűnek, egyet pedig az Edit keresztnevűnek, az első ugyebár a nem létező személy, amit ugyebár be sem fizettem, a második az én vagyok, amit szépen megkötöttem a minap és be is fizettem a T-Pontban. Nem baj, kösse be az egyiket, az igazit, CSAK NEKEM. Beköti, hurrá, vége... De nem. Hatodik trauma: Edinának hozott telefonkészüléket, Editnek meg nem. Már alapból vicces hiszen Edinát kutya nem fizette be és bekötnék neki a vonalat, Editet szépen befizettem, be is kötik a vonalat viszont nem kapok telefont. De hát miért ?, tesszük fel a kérdést, erre a válasz, ezért, mert bázis díjcsomagot vettem és ahhoz még nem döntötte el a T-Com hogy járjon-e telefon, csak a favorithoz járt volna, az viszont csak az Edinának jár a szerelő szerint. Ez rögtön két problémát vet fel. 1. ha a T-Com nem tudja, akkor ki? 2. az 1-es pont tulajdonképpen nem is számít, hiszen én favorit díjcsomagot vettem, nem bázist, tehát nekem jár telefon, de sajna a szerelő nem adja oda, hiszen az ő munkalapján bázis díjcsomag szerepel nem favorit. Kezdek magamba roskadni, hogy az én adataim már sosem lesznek rendben. Szerelő kész, elmegy, telefon nincs. Magenta gombom nincs, nem fogom megtudni soha "Meddig vemhes egy teve". Most mit csináljak ? Előkeresünk egy 10 éves telefont, hívom az 1212-t talán meg tudják mondani milyen díjcsomagom is van most tulajdonképpen. Hat és feledik trauma, nincs tone üzemmód, nem tudok navigálni a menüben, csak hallgatom kétségbeesetten, hogy elmondja a géphang az egész menüt az összes reklámot és hogy legyek szíves válasszak már egy menüt. Addig nyomkodom kétségbeesetten a menüket, amíg valami történik, beleszól végre valaki, "Ügyfélszolgálat, tessék". Előállok a nagy kérdéssel, mondja már meg nekem, hogy milyen díjcsomagot is vettem tulajdonképpen. Furcsa hallgatás, majd egy logikus kérdés: "Ön az előfizető? "Mondom, ja, csak skizofrén vagyok és 'asse tom', mit vettem. És megvilágosodok, ugyanis közli a hölgy hogy bizony favorit díjcsomagom van. Kő koppan, amint leesik a szívemről a mázsás teher, nem én voltam hülye. Mondom neki hurrá, viszont akkor ezt közöljék, legyenek szívesek a szerelővel, mert idejött közölte, hogy bázis díjcsomagom van és ennek örömére nem is jár nekem telefon. Megint furcsa hallgatás. Majd a logikus kérdés, "ezekszerint nem kapott telefont ?", biztos furcsa volt neki miről is beszélek akkor , de mindegy. Mondom, ja, hiszen ezért telefonálok. Asszondja várjak, mit tehet erre az ember, vár... vár.... vár.... 10 perc "kis türelmet kérek, megpróbálom felhívni a szerelőt" - mondja a kedves hang várok tovább... végtelenített és végtelenül unalmas zene.... " elnézést kérek, de nem sikerül felhívnom a szerelőt, ne várjon tovább, majd még próbálkozom és a szerelő majd jelentkezik önnél időpont egyeztetés céljából, hogy mikor mehet megint" - mondja az immár családtaggá avanzsált kedves arcnélküli hang. Leteszem, és csak nézek ki a fejemből Vajon vége? Ilyen egyszerű lenne? Csak jön a szerelő és hozza a magenta gombbal felszerelt telefonomat? Hát nem hiszem. Valószínűleg naponta kell majd telefonálnom, vagy bemennem a T-Pontba, hátha történik végre valami.

Viszont az eddigiek előrevetítik a többi problémát, ami még rám vár. Az első hónap után nyilván kapok két számlát, egyet Edit egyet pedig Edina névre. Rendesen, ahogy kell be is fizetem az Editet, hiszen így hívnak, bár lassan már magam sem tudom, meg aztán a másik névre végül is nem szereltek be vonalat. Aztán kapok felszólító levelet Edina névre, egyet, kettőt, majd hármat. Végül kijön egy végzés, hogy ha nem fizetek, kikötik a nem létező telefonom, és ennek örömére ki is kötik majd az Edit névre vásárolt és rendesen fizetett telefonvonalam, hiszen eddig sem nagyon érdekelte őket, hogy is hívnak igazából. Ide bevághatnék egy reklámszöveget amit persze az ügyfélszolgálatos géphang is bemond néha, miközben várakoztatja az embert: "Mert nekünk fontos a hívása" ( csak sajnos a nevem nem fontos ) Nembaj, én is egy vagyok az arc és névnélküli előfizetőkből, akiből élnek.

E.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása