Ne dõljenek be a sztenderd rizsának, az olcsóbb gépekben nem feltétlenül kell arányaiban sokkal látványosabb hibáknak felbukkanniuk, mint többszázezres társaikban. Katalin sajnos kifogott egy több sebbõl vérzõ digitális kamerát, és egy korlátozottan ügyfélközpontú üzletet:
2005. 05.18-án vásároltam a MEGAPIXEL, DigitalZoom Kft. (1114, Budapest, Bartók Béla út 59.) a Deák téri üzletében egy Olympus C-370 típusú gépet. A vásárlás másnapján, 2005.05.19-én felkerestem az üzletet és kértem, hogy cseréljék ki a gépet egy másik típusra, ennek oka, hogy a C-370 nem rendelkezik keresõvel, ez a vásárláskor nem derült ki. A vásárlástól számítva három munkanapon belül kértem a cserét. Az üzletben közölte velem az eladó, hogy természetesen kicserélik, de csak a vételár 90%-át számítják be a csere gép árába, a vételár 10%-át az üzlet megtartja.
A C-370-es helyett vásároltam egy db Olympus C-310 típusú fényképezõgépet. Az eladó közölte, hogy ehhez a típushoz nincs magyar nyelvû használati utasítás, így azt nem tud adni, azonban CD lemezre írva átadták az alábbi típusok magyar nyelvû használati utasítását, mondván, valamelyik hasonló gépét meg tudom nézni: Olympus Camedia C 40, C 5060, C 720, C 740, C 750, MJU-300-400, C 750, C 765. Az általam vásárolt C-310 típushoz angol, francia, német és spanyol nyelvû használati utasítás volt csomagolva.A C-370 készülékkel egyidejüleg egy Fuji XD 256 MB memóriakártyát is vásároltam, mivel a C-370 számláját az üzlet magánál tartotta (bevonta tõlem a cserénél), a C-310 számláján csak a két gép árkülönbözete és a 10% visszavásárlási különbözet szerepel, így a memóriakártyáról számlát egyáltalán nem kaptam. A mellékelt számlán 6525.- Ft szerepel, holott a memóriakártya 10.000.- Ft a C-310 típusú gép pedig 35000.- Ft volt. Az általam kifizetett összeg megközelítõleg 45000.- Ft volt, a számlán pedig ennek a töredéke 6525.- Ft szerepel.
2006.01.13-án ismét felkerestem az üzletet, ugyanis a fényképezõgépnél több hibajelenséget tapasztaltam, konkrétan az alábbiakat: -a fényképezõgép bekapcsolásakor a display egy pillanatra felvillan, majd 4-6 másodpercre elsötétedik, majd ez idõ eltelte után lehet csak fényképezni; -vakus fényképezés után a display 7-10 másodpercre elsõtétedik és csak ez idõ eltelte után lehet újabb fényképet készíteni; -a fényképezõgép a teljesen feltöltött akkunál is merülõ akkut jelez, illetve idõközönként felváltva és össze-vissza jelzi az akku töltöttségét, de nem merül le, azzal még 400-500 képet lehet készíteni, a gépben több típusú akkut kipróbáltam, minden esetben ezt tapasztaltam, valamint az általam használt akkut másik digitális gépben kipróbáltam, és ezt a jelenséget nem tapasztaltam, az akkut bemérettem, a szakértõ szerint az hibátlanul mûködik; -a fényképezõgép 6-8 esetben lefagyott, a kikapcsolásra sem reagált, csak az akkuk eltávolításával és újbóli visszahelyezésével lehetett a gépet újra használni.
Az üzlet átvette a gépet, vele az Olympus garancialevelet, az üzlet által kiállított garancialevelet, a fényképezõgépet, és felvettek egy "jegyzõkönyvet fogyasztói kifogásról". Ez utóbbiból egy példányt kaptam.
A fényképezõgépet 2006.02.14-én vettem át az üzletben. 2006.01.13-án adtam le javításra, egy naptári hónap telt el, és az általam jelzett hibajelenségek ekkor is fennálltak. Az eladó és az üzletvezetõ szóban közölték, hogy a fényképezõgépnek semmi baja, ez a típus így mûködik, nem tudnak vele semmit csinálni, és az Olympus szakszerviz szerint is hibátlan. "Vegyem tudomásul, hogy ennyi pénzért ennyit kaphatok, és az Olympus gépeknek sajnos ilyen gyenge az elektronikája, és nem megbízhatóak. Továbbá közölte, hogy az üzlet éppen ezért már nem is forgalmaz Olympus gépeket, és forduljak oda ahova akarok, ha a szakszerviz szerint jó a gép, akkor az üzlet nem tudja se megjavíttatni, se kicserélni, se visszaadni a vételárat."
Célirányosan vásároltam Olympus fényképezõgépet, ugyanis megbízhatónak tartom ezt a márkát, a környezetemben több Olympus gép is van, tökéletesen, megbízhatóan mûködnek hosszú évek óta. Ez a legfõbb oka, hogy az üzlevezetõ által elmondottakat elfogadni nem tudom.
Az üzletvezetõ által elmondottakkal kapcsolatban a legnagyobb problémám az, hogy az Olympus szakszerviz állítólagos véleményét az eladó és az üzletvezetõ szóban közölte, arról se írásos szervíz szakvéleményt se szerviz jegyzõkönyvet rendelkezésemre bocsátani nem tudtak. (Idõközben az Olympus Hungary Kft.-vel egyeztettem, a nyilvántartásuk szerint a fényképezõgép Olympus Szakszervizben nem volt javításon, ennek tényét e-mailban igazolták.)
A gépemhez az üzlet által kiállított garancialevelet és a jegyzõkönyv fogyasztói kifogásról szervizben járt példányát sem tudták visszaadni, mert ezen iratok az üzlet kezelésében elvesztek. Többszöri kérésemre a "jegyzõkönyv fogyasztói kifogásról" nálam lévõ példányára az üzlet eladója kézzel ráírta: -"A felmerült problémák nem hibajelenségek, nincs szükség javításra." -"A további javításhoz a számla is elegendõ a bolti garancialevél hiányában is, a bolt hibájából".
A fényképezõgép azóta is produkálja az általam jelzett hibajelenségeket.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.