Tékozló Homár

A kilohertzek legyenek a szervizesekkel

2006.07.04. 00:01 | jackyll | Szólj hozzá!

Mit tehet a fogyasztó, akit a nagykeresek kollektívan hajtanak el melegebb éghajlatra és nem hajlandók tudomást venni a problémás hardvereszköz nyilvánvaló hibájáról? Meta nem hagyta annyiban a dolgot és miután sikerült kiharcolnia, hogy jegyzõkönyvbe vegyék a dolgot, a megoldás is egyszerûbb lett.

Történt 2005.12.21-én hogy vettem egy középkategóriás mp3 lejátszót: AVS CUBE 512mb 22.000 kemény magyar forintért. Az üzlet neve nem érdekes az ügy szempontjából, a probléma a nagykerrel és egyben a szervízzel van. Történt ugyanis hogy a remek kütyü, amivel eddig semmilyen probléma nem volt, elkezdett zakatolni. Én hülye, elõre segítõkész, debug-help gyanánt feltettem rá egy egyszerû 440 Hz-s szinuszgörbét avagy egy zenei A hangot. A zongorából lehet hogy nem szinuszgörbe jön ki, de ~440hz az biztos. Szóval egyértelmûen halható volt hogy a sípolás helyett egy folyamatos zakatolás halható. Elmentem a kedves bolthoz, közöltem a problémám, gyakorlatilag abban a pillanatban jött a redirect hogy õk csak forgalmazók, legyek szíves elfáradni a szervízhez a FOR-MAX kft.-hez. Megtörtént.

Látszólag segítõkészen, érdeklõdtek hogy mi a probléma, elmeséltem nekik, elmagyaráztam a szinuszgörbés történetet, fejükön már ekkor látható volt valami furcsa. Elvette meghallgatta, mondta hogy õ nem hallja a különbséget. Mondtam neki hogy rendben, akkor tegye meg hogy egy ugyan ilyen készülékre felmásolja ugyan ezt a fájlt, és a különbség így már talán megmutatkozik az õ számára is. Na ekkor már határozottan flegma volt. Hátrament, szöszmötölt közel 10percet, közben párszor kihallatszott az égtelen sípolás, gondolom pcn is meghallgatta párszor...

Na ezek után ketten jöttek ki [késõbb kiderült hogy a másik valami zenész volt valaha (nekem az jött le hogy zenésznek nem volt alkalmas, így aztán szervizes zenész lett..., késõbbi hozzáértése ezt igazolta is valamelyest)] Lényeg hogy immáron 2en (majd a titkárnõvel összefogva 3man) ugrottak szerencsétlen fejemnek, hogy visszamertem vinni szerencsétlen kis üzletükbe a szerencsétlen kis terméküket, amit ha ki kéne nekik cserélni csõdbe is mennének... Nem hallják a különbséget. A zenész koma, tûrhetetlen hangnembe és lekezelõen kezdett el beszélni: "vigye vissza a boltba, ott majd a jóemberek okosan rádugják egy nagy gépre és megcsinálják..." - már nem emlékszem a többire.

Ezek után a fõszervizes koma átvette a szót és kérdõre vont hogy mit várok én ettõl, ez nem egy hifi hogy 440!!khz-s!! "szinuszokat vagy micsodákat" - szakértelem - játszon le. Nem tudom a szervizesnek milyen a hallása de ha õ 440khz-s hangot még hall, hát tiszteletem.

Mit lehet tenni? 3vs1... Távoztam az üzletbõl. Az üzlet a Wesselényi u. 23 szám alatt található (1077), hallottam róla hogy valahol a közelbe van fogyasztóvédelmis iroda, 198 érdeklõdés, megtudás: a Blahától 3 lépésre, fogyasztóvédelmi fõhadiszállás. Felérvén a titkárnõ megkért, hogy foglaljak helyet az illetékes éppen telefonál. Pár perc várakozás után valóban jött egy segítõkész jogász, aki - mint azt megtudtam - hasonló ügyben beszélt elõttem is, felvázolta a helyzetet: siralmas.

Lehetõségem van felfogadni egy független bírát, és beperelni õket (egy 22k-s pendrive miatt...) vagy - felírta nekem egy cetlire a rendelet nevét - visszamehetek az üzletbe, felvetethetek jegyzõkönyvet amihez jogom van és nekik kötelességük, ha nem hajlandók ezt megtenni na azért õk ütnek... Na ezzel a papírral visszamehetek a szervízbe, és reménykedhetem hogy meghatódnak tõle. Ha nem akkor ez van. Megtudtam továbbá hogy az eu elõtt volt módjuk valamilyen módon az ilyen eseteket tisztázni, azóta nincs, azóta mindenki erre épít, hogy úgysem pereli be õket senki egy kacat miatt.

Az üzletben hihetetlenül nem akarták megérteni hogy milyen nyelven beszélek és hogy mit jelent az a jegyzõkönyv amit annyira emlegetek, elméje csak akkor világosult fel - ezred másodpercek alatt - amikor megemlítettem a rendelet. Felpattant és elkezdett keresgélni, leírtam a problémám, ráírta hogy "A hibajelenséget tudomásul vettük" - nem elfogadtuk vagy valami...

Visszatérvén az üzletbe, csak a tanult zenész kolléga volt a környéken, szemmel láthatóan ideges volt, különbözõ csapkodással próbált nyomás alá helyezni, ebbõl majdnem kirobbanó röhögés lett, amikor is a fél polcot ledöntötte egy odavágott flopival vagy valami hasonlóval. Továbbra is próbált felvilágosítani az eszköz nem hifi létében, valamint hogy nem vagyok tisztába az mp3 formátummal. Rövid csapkodás után átvették, kis zacsi, igazolás az átvételrõl stb, "8 munkanapon belül értesítjük"...

A 10. munkanap után gondoltam egy heveset és felhívtam õket, ismét kedvenc zenész kollégájuk vette fel, tõle részletes kérdésemre megtudtam a választ "Fáradjon be az üzletbe", felhívtam õket még egyszer, ekkor a titkárnõ vette fel, aki meginformált hogy a készülék cserére kerül.

A történetnek nagyjából vége, másnap egy másik szerelõ kedvesen és segítõkészen - lehet hogy nem hallott elõtte rólam - kicserélte. És ennyi.

P.s.: Az elsõ szervizes találka után, elhatároztam, hogy amennyiben nem sikerül az ügyet számomra eredményesen zárni, - magamból kiindulva, aki vásárlás elõtt egy hétig fórumokat, teszteket, leírásokat olvasott a készülékrõl - valamennyi nagyobb fórumon és híroldalon közlöm a fenti történetet, rövidebb, velõsebb, és kicsit több "nevásároljtõlüksemmithajótakarsz" indulattal át itatva.

Így azonban csak halkan és szolidan, mindenféle tüntetés nélkül megírtam nektek a történet. Azt továbbra is leszögezném hogy az eszköz az árához méltóan tökéletes, mûködik linuxon, és úgy általában véve is jó konstrukció, nem hiszem hogy sorozat hiba lenne a fenti eset, a tanulságot vonja le mindenki magának.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása