Tékozló Homár

Kiemelt ügyfélnek kiemelt ajánlat

2006.08.11. 12:51 | jackyll | Szólj hozzá!

Egyszerre két budapestbankos sztori is befutott levelesládánkba. Az elsõben Feró egy kortárs akció jófejségre hívja fel a puklikum figyelmét, a másodikban Gábor egy adminisztrációs káoszt dokumentál:

2005. áprilisában tettem szert egy Honda típusú használt gépjármûre, aminek azóta is igen boldog tulajdonosa vagyok. Az autókereskedésben, ahonnan hoztam a gépet, a Budapest Bankkal volt lehetõség hitelszerzõdést kötni. (Ilyenkor ugyebár nem sok választása van az ember fiának). Mivel azóta mindig lelkiismeretesen befizettem a részleteket, ezért idén július végére eljutottam oda, hogy 15 havi törlesztést már letudtam, tehát már "csak" 21 hónap van hátra. Ennek fényében én már "kiemelt ügyfélnek" számítok. Augusztus elsõ napjaiban kaptam egy levelet a banktól, amelyben egy akcióra hívják fel a figyelmemet, miszerint most lehetõségem van szerzõdésmódosítási díj nélkül két hónap halasztást kapni, hogy elmehessek nyaralni az így "spórolt" pénzen.

Mivel éppen a családi házunkat bõvítjük, ezért nekem jól is jött volna az ajánlat, ha nem tûnik fel, hogy a bank által küldött papíron az szerepel, hogy októbertõl még 24(!) hónapot kell törlesztenem 29.985 Ft-os részlettel. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy kb. 90.000 Ft-tal többet kellene majd visszafizetnem azért, mert az egyébként hátralévõ 21 hónapra esõ kb. 630.000 Ft-ot (amiben ugyebár már a kamatok is benne vannak) két hónappal hosszabb ideig használom. Nem vagyok banki szakember, de matematikából ötösre szigorlatoztam az egyetemen, ezért úgy gondolom, hogy ez a kombináció a gyakorlatban éves szinten 71%-os (!) kamatnak felelne meg. Persze ez csak durva számítás, de ha figyelembe vesszük, hogy itt még a kamatokra is kamatot számolnak, akkor még növekedhet is ez az érték.

Természetesen kérdésemet feltettem a banknak is, ahonnan egy kedves hölgy mobilon felhívott és azt mondta, hogy igen ez így van, tényleg errõl szól az ajánlat. Hát köszönöm, én ebbõl nem kérek, és csak javasolni tudom mindekinek, hogy kétszer is nézzen utána, mielõtt egy ilyen ajánlatot elfogad.

------------------------------------------------------------------------

2 és fél hónappal ezelõtt a Budapest Bank adósságrendezõ hitelét választottuk, melyrõl azt állították hogy kényelmes, gyors, egyszerû... Hát inkább bonyolult, hosszú és kényelmetlen procedúra lett belõle.

A mobilbankár, aki állítólag házhoz jön (még a nádasba is..), persze berendelt minket magához, kétszer módosított idõpontban. A papírokat kb. 8-10 nap alatt összeszedtük, ekkor kezdõdött a kálvária. Hetekig nem jelentkeztek, kiderült, hogy az ügyintézõ már rég elment a bankból, az új meg persze nem igazán jelentkezett. Telt-múlt az idõ, ültek a hitelen, addig erõszakoskodtunk, mig kiderült két hónap után, hogy valami formai okra hivatkozva a jogászok nem képesek bejegyezni a jelzálogot. Arra a kérdésre, hogy akkor most mi legyen, nem tudtak választ adni. Az indok, amire hivatkoztak, már az elsõ két hétben beadott papírokon is látszott, mégis két teljes hónap kellett ahhoz, hogy erre rájöjjenek.

Végül érdekmúlás miatt két hónap után visszaköveteltük a papírokat és másik banknál elindítottuk a hitelt, már most látszik, hogy nagyobb sikerrel...

Ami a legbosszantóbb, többször próbáltunk valamiféle vezetõvel beszélni, de ez olyan szentségtörésnek számít ott, amirõl hallani sem akarnak. Mindig a mobilbankárhoz kellett fordulni, aki semmit sem tudott elintézni, persze döntést sem hozhatott.

Természetesen a banknál és a PSZÁF-nál is panaszt tettünk.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása