Tékozló Homár

Modemcsere T-Online-módra

2006.08.14. 15:25 | jackyll | Szólj hozzá!

Önök még mindig a net elõtt rohadnak, ahelyett, hogy kirándulnának a Bakonyban? De ez még semmi, vannak akik még akkor is dolgozni próbálnak, amikor meghalt a modemjük. Gyula például ahelyett, hogy várt volna néhány napot, hetet, amíg a T-Online szépen lecseréli elhunyt készülékét, maga próbált utánajárni:

Történt, hogy meghalt a DSL kapcsolatunk (T-Online). Úgymint se kép, se hang. Sebaj, felhívom a céget, hogy mi van. Mondjuk a megadott szám (143– amit a T-Online saját programja kiír) hibás, de pillanatok alatt megvan a helyes szám (1234). Elmondom hasfájásom. Pillanatok alatt beazonosítjuk, hogy a modem nem találja a DSL jelet a vonalon. Semmi gond, szinkron hiba, kivizsgálják. 72 óra maximum, de általában sokkal gyorsabb. Nagyon kedvesek, segítenek, stb. Ha kész, visszahívnak.

Másnap délután még mindig semmi. Biztos ami biztos, modemet hónom alá kapom, átviszem apóshoz, biztos ami biztos. Mint kiderült, a probléma az én készülékemben van. Azaz a modem meghalt (illetve kómás – néhány LED megy rajta). Hurrá, probléma megvan, visszahívom T-Onlinet, hogy ne fárasszák magukat a hibával, megtaláltam. Nagyon kedvesek. Mondjuk mint kiderült, már kivizsgálták a vonalat és jónak találták. Csak nekem elfelejtettek szólni, de hát ez van. Pillanatok alatt lerendezünk mindent, csere modemet küldik. Javasolják, hogy beszéljek a futás céggel (GLS), mert lehet, hamarabb megy – de várjak egy órát, amíg átmegy a rendelés.

Biztos ami biztos, várok másnap reggelig. Felhívom a futár céget, ahol közlik, hogy hozzájuk ugyan hiába telefonáltam, mert náluk nincs a modemem. Minden modem a T-Onlinetól jön, a raktár náluk van. Amíg az én modemem nincs ott, addig nem tudnak mit tenni.

Jó, akkor vissza a T-Online-hoz, hogy nem lehet-e valamit tenni (bemegyek, stb.). Na ezt kár volt. Vissza a balkánra Európából. Kapásból mondja az telefonos srác, hogy vegyek modemet. Majd amikor ez az ötlete nem tetszik, akkor közli, hogy az én hibám, miért nem kértem, hogy T-Pontban vegyem át az eredeti készüléket. Megpróbálom kifejteni, hogy ilyen opció anno nem volt, nem hiszi el. Van még pár kisérletem, hogy civilizált mederbe tereljem a diskurzust, de nem sikerül. Rosszallásomat azért maximálisan tolmácsolom, de (szerintem) még civilizáltság határain belül (bár azt súrolva). Kérek visszahívást magasabb szintû embertõl.

Ez meg is jön. Ahol megbeszéljük, hogy a T-Pont opció baromság, ilyen sosem volt (T-Pontban árulnak ugyan DSL modemet, de csak futár hozhatja ki az elõfizetéshez járó modemet). Nagyon kedves, segítõkész a fõnök, de megoldása neki sincs, ki kell várni a maximum 5 napot. Némileg tudja sürgetni, de szerinte pénteknek van csak esélye (hétfõ reggel indult a processzus).

Az egészben az a baj, hogy nekem munkaeszköz az internet. Elvileg szabadságon vagyok Magyarországon, de azért pár dolog átcsúszott erre a hétre, amit meg kéne csinálni. Internetkávézó nem jó (nincs SSH). Némileg megértõ a cég (Német Tudományos Akadémia), mert õk is Telekomon szocializálódtak, de azért az egy hét már nekik is kicsit zavaró. Tudom, vegyek egy másik modemet. Sajnos a véletlenszerüen kiválasztott 8 cég egyike sem foglalkozik DSL modem forgalmazassal (bár a MediaMarkt a Westendben gondolkozik rajta, hogy a bõvítés után fog). Így kénytelen voltam megvárni a futárt.

Én csak arra lennék kiváncsi, hogy ez a futáros bonyolítás kinek az ötlete volt és kinek jó. Biztos van akinek jó, de azért szerintem sokan vannak, akiknek egy hét kicsit sok. Ráadásul a T-Pontok (állítólag) rendelkeznek DSL kezdõcssomagokkal, így nem lenne megoldhatatlan ott kiadni és (akár futárral) oda pótolni a készletet.

Az már csak mellékes kérdés, hogy a call centeres suhanc miért tette, amit tett. Fõnöke pontosan ugyanazt a tájékoztatást adta, de mint ember az embernek. Mire jó a kioktató, lecseszõ hang (fõleg, hogy még baromságokat is mondott)? Na meg vicces volt a garanciás problémára tett megoldási javaslat: vegyek másikat. Az alapötlet nem új, de így eddig még nem volt szokás kimondani. Persze mindenbõl van egy elsõ alkalom...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása