Tékozló Homár

Ártrükkök az Intersparban

Interspar/árhazugság

2006.08.29. 11:34 | szily | Szólj hozzá!

Igazából nem tudjuk eldönteni, mit is gondoljunk arról az igencsak gyakori jelenségrõl, hogy egy rakás hipermarketben mást mutat az árcédula, és mást a pénztárgép. (Utóbbi többet.) Ezekbõl a stiklikbõl annyi nem jön össze, hogy megérje, gondolná egy naiv tízlábú, de talán pont a hibás gondolkodásunk miatt nincs kiskereskedelmi láncunk. Szóval nem érjük, de rettegünk tõle, mert nem vagyunk olyan élelmesek, mint Padi. Egy nyugtat, hogy õt is átkúrták a végén. Olvassák el, hogyan történik az ilyesmi Szombathelyen!

Kedves Homár!

Egy érdekes sztorit szeretnék elmesélni, mely a múlt héten szerdán (24-én) történt meg velem a szombathelyi Körmendi úti Interspárban.

Unokatestvérem számítógépéhez szeretett volna hangszórót vásárolni, ezért átugrottunk a közeli áruházba, ahol rövid keresgélés után rátaláltunk a számára megfelelõ darabra a Genius SP-K10 hangszóróra. A polcra kirakott ára 3350 Ft volt, a többi pedig 5000 Ft körüli. Ezután indultunk is a pénztárhoz, de még ellenõrzésképpen az útba akadó árellenõrzõ készüléknél gyorsan még egyszer ellenõriztük az árat, biztos ami biztos. Ám ez már 4750 forintot mutatott. Nyelve egyet, felkészülve a harcra, elindultunk a pénztárhoz, ahol a pénztáros ismét megállapította a 4750 Ft-os vételárat, de én ott kötöttem az ebet a karóhoz, nem akartam ennyiért elhozni, mert a polcon még 3350 volt. Ezt megerõsítve, még el is mentem a polcig és elhoztam onnét az árcédulát. Eközben a pénztáros is hívott segítséget a mûszaki osztály munkatársa személyében, aki ott megállapította, bár a termék neve ugyanaz, a termék mégsem, mert a vonalkód nem egyezik, de azért elment leellenõrizni a dolgot. Kijõve a raktárból próbálta beadni, hogy ez mégsem ugyanaz a termék, mert az õ azonosítójuk (amelyet õk ragasztanak fel, természetesen saját vonalkóddal) szerint ehhez a termékhez más ár tartozik. Ekkor jutott eszembe, ha õk felcímkézték saját azonosítóval, akkor rajt kell lennie a gyári vonalkódnak is, ami véletlenül ugyanaz volt mint az árcédulán. Amit én kérdõre is vontam, de jött a meglepetésszerû válasz, miszerint azt a vonalkódot a rendszerük nem olvassa. Újabb rövid vitában egy kicsit zavarba hoztam a Spáros kolleginát, így õ még egyszer elment leellenõrizni az árat. Ez idõ alatt mi elmentünk leellenõrizni a szavát, de mit ad isten mégiscsak olvasta a mûszer a vonalkódot és a 3350-es árat írta ki. A visszatérõ kollegina hangot változtatva, jóformán szó nélkül elindult velünk a pénztárhoz. Ez idõ alatt pedig levakarta az õ etikettjükrõl a vonalkódjukat, hogy a pénztáros már csak az eredetit találja meg a dobozon.

Jó tanulság volt. A szenya áruház ugyanazzal a terméknévvel kirak egy árcédulát, miközben felragaszt a dobozra egy etikettet teljesen más vonalkóddal így már tudnak arra hivatkozni, hogy az a termék mégsem az aminek az árát láttuk a polcon. Szemétség, átverés és vevõcsalogatás.

Csak most, jutott az eszembe a kollegina egyik kijelentése, miszerint elfelejtették felülragasztani az eredeti vonalkódot. :-(

Üdv, Padi

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása