Váratlan fordulat, de vannak még olyanok, akik nem zokniba csomagolt szénnel verik le a panaszos vevõ arcát, hanem képesek érdemben reagálni. A múltheti lidles sztori kapcsán írt a biztonságiak fõnöke:
Mivel kedvenc lapom az Index ezért viszonylag gyorsan rábukkantam a "Lidlben mindenki gyanús" vásárlói panaszra. Megmondom õszintén, mellbe vágtak az olvasottak, mivel cégünk a Justice Security Kft. látja el ennek az áruháznak a vagyonvédelemmel összefüggõ feladatait és nem kevés idõt, energiát fordítunk arra, hogy ilyen vagy ehhez hasonló esetek elõ se fordulhassanak. Az olvasást követõen azonnal kivizsgáltam a cikkben és a vásárlók könyvében leírtakat és szomorúan állapítottam meg, hogy a levél írója finoman szólva nem társaságunk és a szakma büszkeségével találkozott.
Hol hibáztunk, mit hozhatok fel munkatársunk, illetve a mi mentségünkre? Kollégánk mindössze 4. napja látott el vagyonõri szolgálatot és a közelmúltban került nyugállományba a honvédségtõl. Az áruházi munkára való szakmai felkészítése – könnyelmûen bízva szakmai elõéletében – nem volt megfelelõ. Munkatársaim nem helyeztek kellõ hangsúlyt a munkavégzés és a beilleszkedés ellenõrzésére sem.Munkatársunk a cikkben leírt telefonálással – „elsõ ijedségében” - nem közvetlen szakmai vezetõjét, hanem egy másik terület vezetõjét kereste meg a probléma megoldásával, aki szintén hibázott, mivel megsértette cégünk alapvetõ kommunikációs, vevõszolgálati szabályait. Mindezek alapozták meg, hogy egy egyébként rutinellenõrzésnek induló intézkedés egy vásárlói érdeksérelembe, panaszba torkollott.
A higéniai felvetésre reagálva: minden munkatársunk rendelkezik az élelmiszer kereskedelemben elõírt egészségügyi könyvvel, melyet évente kell megújítani.
Sajnálom, hogy a panaszos, cégünk elérhetõségeit nem vette észre, illetve az áruházi dolgozók sem hívták fel erre a figyelmét, mivel egyébként a bejárat mellett fel van tüntetve és így közvetlenül, gyorsabban, számára megnyugtató módon orvosolni tudtuk volna a panaszát. Az említett tájékoztató táblán, elérhetõségeinken kívül megtalálható a vagyonõri tevékenységet alapvetõen meghatározó jogszabályok kivonata is.
A tanulságokat levontam, az eset összes körülményét mérlegelve mindkét munkatársunk munkaviszonyát azonnali hatállyal megszüntettem. Társaságunk nagy gondot fordít munkatársaink képzésére az általuk végzett tevékenység ellenõrzésére. Ennek ellenére ez esetünkben nem megfelelõen mûködött. Ezért az újonnan felvételre kerülõ kollégák esetében a kiválasztáson túl, fokozottabban fogunk ügyelni arra, hogy - tekintet nélkül szakmai elõéletükre - csak kellõ szakmai felkészítését követõen láthassanak el tényleges vagyonõri feladatokat.
A jövõben még nagyobb hangsúlyt helyezünk a folyamatos képzésre és ellenõrzésre is. Mindezek megtörténtét személyesen fogom felügyelni. A panaszostól magam és valamennyi munkatársam nevében ez úton is elnézést kérek a történtekért és bízom abban, hogy az eset kapcsán sem cégünkrõl, sem szakmáról nem von le messzemenõ következtetéseket.
A panaszossal a legrövidebb idõn belül szeretnénk felvenni a kapcsolatot, hogy személyesen is elnézést kérhessünk tõle, ezért kérem Önöket, hogy ha lehet adják meg elérhetõségeit, vagy e levelet továbbítsák részére, mivel a panaszkönyvi bejegyzés nevén kívül csak postafiók elérhetõséget tartalmazott.
Köszönettel:
Kovács György Ügyvezetõ igazgató
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.